työttömät on luusereita

vai mitä?!!!

Joka ikinen päivä joudun katsomaan, kuinka syrjäytyneet yksilöt koittavat pitää pilvilinnojaan pystyssä. Oikea, hikikomeron ulkopuolella olevasta elämästä ja todellisuudesta on irtauduttu aikoja sitten. Defenssit jylläävät, ylemmyyskompleksi nousee päivä päivältä enemmän, kun joutuu heräämään samasta sängystä, samasta huoneesta, samasta talosta, samasta kaupungista. Joka. Ikinen. Päivä. Defenssit rakennetaan ja niitä pidetään pystyssä haukkumalla "elämänkoululaisia", "lampaita", "tyhmiä ihmisiä".

Nämä samat henkilöt todennäköisesti osaavat Nietzschen sitaatteja ulkoa, tietävät yli puolet eri maiden pääkaupungeista, kosmoksen jokaisen planeetan suuruuskoossa. Miksi? He kuvittelevat, että vielä jokin päivä he saavat arvostusta heidän loputtomasta tiedostaan ja ymmäryksestään, mitä maailmassa tapahtuu, miten ja miksi. Vain "elämän koulun" käynneet ihmispaskat eivät ymmärrä miten matematiikkaa lasketaan päässä. He eivät voi olla kiinnostavia ihmisiä kenenkään mielestä, koska he eivät omista samaa viisautta ja älykkyyttä kuin sinä. Heidän kaveritkin vain ovat heidän kanssaan sosiaalisen paineen takia.

Totuus on kuitenkin täysin päinvastainen. Ketään ei kiinnosta vittuakaan osaatko aakkoset takaperin, tai mitä osaat laskea, tai paljon ÄOsi on. Minä tiedän sen. Olen ollut itse joskus samanlainen. Minussa (ei ainakaan omasta mielestäni) ollut mitään kiinnostavaa, niinpä aloin rakentamaan itselleni persoonaa asioista, jonka ITSE koin kiinnostavaksi. Minulla ei ollut ollenkaan kokemusta, millainen ihminen oli "normaalien ihmisten" mielestä kiinnostava.

Kävin siis opettelemaan kaikkea turhaa paskaa. Nippelitietoa, mitä ei oikeasti kukaan tarvitse koskaan missään. Päällimmäisenä mieleen tulee Piin 20 ensimmäistä desimaalia: 3.14159265358979323846. Luulin OIKEASTI, että kun joskus pääsen heittämään tämän tiedon johonkin väliin, joku katsoisi minua ja ajattelisi "Hmm, mitähän kaikkea toi jäbä tietää?" Kyseinen skenaario on todennäköisesti mahdoton, ellei oleskele muiden samanlaisten ihmisten kanssa, joka johtaa taas seuraavaan ongelmaan. En voi puhua kaikkien puolesta, mutta ainakaan itse en voinut sietää samanlaisia ihmisiä. En oikeastaan voinut sietää melkein ketään. MINÄ olin aina oikeassa, MINÄ tiesin paremmin kuin kukaan muu, ainoat henkilöt joita arvostin silloin olivat korkeasti koulutetut ihmiset, ja kuvittelin myös että he ovat ainoita ihmisiä jotka ovat minua älykkäämpiä.

Mielestäni elämällä ei ollut mitään pointtia, jos ei jatkuvasti halunnut opiskella ja laajentaa tietämystään. Jaoin tämän tiedon myös julkisesti muiden ihmisten tietoon. Kadun sitä edelleen vähän väliä. Nostin minun mielipiteeni elämän tarkoituksesta absoluuttiseksi totuudeksi. Minä myös joskus katsoin bussikuskeja ynnä muita siivooja ja mietin "Jeesus, mitä ihmispaskaa. Onneksi minä olen älykäs ja uniikki lumihiutale, tulen vain työskentelemään 5/5 duunissa, jossa kuukausipalkka on minimissään 5k/kk".

Teksti antaa nyt tosin vaikutelman siitä, että olen jäänyt samaan asemaan. Katson tietynlaisia ihmisiä ja mietin "Ahh, onneksi en ole enää tuollainen." Tämä saattaa oikeastaan olla totta. Pyrin siitä kuiteskin pois, pyrin asettamaan jokaisen ihmisen samoille leveysasteille, oli hänen mielipiteensä itsestään ja elämän tarkoituksesta kuinka vammainen tahansa.

Tässä vaiheessa kirjoittaminen alkaa jo tuntumaan pakotetulta, haluaisin jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta en löydä enää sujuvaa aihetta jatkaa kirjoitusta pidemmälle.

23

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pas ka

      Syö pääs

    • työttömät luusereita

      Olen itse työtön ja pelkään työttömyyttä. Minulle kelpaa duun, jossa uniikki älykkyyteni loistaa lumihiutaleena 5/5, jossa kuukausipalkka on minimissään 5k/kk".

      Varkaus ei tarjonnut sitä. Tässä vaiheessa kirjoitukseni loppuu.

      Olen SDP:n vankkumaton aktiivi ja vakaumukseltani sosialisti.

    • Pääjärvi

      Varkaus tarvitsee uusia ajatuksia ja UUSIA IDEOITA.

      Luin tuon yllä olevan mutta en ole varma että ymmärsinkö lukemani ja kuinka moni Varkaudessa kokee ihan saman.

      Hyvä että on ajatuksia että missä mennään - mutta etttä minne mennään onkin sitten jo toinen juttu.

      Hyvä että Varkaudessa on AJATTELIJOITA - ja nyt kun joku vain keksii että mitä tehdään niille joille tekeminen on pää asia...

      • suuri sairaala?

        "Hyvä että Varkaudessa on AJATTELIJOITA - ja nyt kun joku vain keksii että mitä tehdään niille joille tekeminen on pää asia... "

        Meinaatko että viimeisille työtä tekeville ja uusia yrityksiä pukkaaville pitää vielä saada diaspora pääle?

        -Kyllä täällä uusia ajatuksia piisaa.Ideat ovat vain muiden kuin näiden päättäjien lounaskavereiden tai serkkujen.Rahoitus on kiven alla joten homat etenee hitaasti.
        Sitten ideanikkarin pitää vielä taistella kaikenmaailman persujunnaajien kanssa,joidenka mielestä kehittyminen on suorastaan vaarallista.
        Itse olen kertakaikkisen vidduuntunut näihin jarrumiehiin.

        Meinaatko että Varkauden kaupungin perussuomais-gettoon ovat tervetulleita vain valittavat sairaseläkeläiset ja pitkäaikaistyöttömät?

        Miksette samantien sulje koko kaupunkia ja muuta infrastruktuuria kaupungin kokoiseksi sairaalaksi.Otetaan kaikki työkyvyttömät kahjot sisään perustamaan oikeistopuolueitaan sossurahoilla.


      • Mikämika
        suuri sairaala? kirjoitti:

        "Hyvä että Varkaudessa on AJATTELIJOITA - ja nyt kun joku vain keksii että mitä tehdään niille joille tekeminen on pää asia... "

        Meinaatko että viimeisille työtä tekeville ja uusia yrityksiä pukkaaville pitää vielä saada diaspora pääle?

        -Kyllä täällä uusia ajatuksia piisaa.Ideat ovat vain muiden kuin näiden päättäjien lounaskavereiden tai serkkujen.Rahoitus on kiven alla joten homat etenee hitaasti.
        Sitten ideanikkarin pitää vielä taistella kaikenmaailman persujunnaajien kanssa,joidenka mielestä kehittyminen on suorastaan vaarallista.
        Itse olen kertakaikkisen vidduuntunut näihin jarrumiehiin.

        Meinaatko että Varkauden kaupungin perussuomais-gettoon ovat tervetulleita vain valittavat sairaseläkeläiset ja pitkäaikaistyöttömät?

        Miksette samantien sulje koko kaupunkia ja muuta infrastruktuuria kaupungin kokoiseksi sairaalaksi.Otetaan kaikki työkyvyttömät kahjot sisään perustamaan oikeistopuolueitaan sossurahoilla.

        Mitä tarkoittaa diaspora ?


      • varkauven tausta
        Mikämika kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa diaspora ?

        No prkl!
        Googleta.

        "Diaspora tarkoittaa suoraan kreikasta käännettynä hajaannusta, hajallaan asumista. Se merkitsee pakkomuuttoa, jossa jokin uskonnollinen tai kansallinen ryhmä joutuu muuttamaan uuteen maahan tai uudelle asuma-alueelle. Diasporassa kansa tai ryhmä säilyttää oman identiteettinsä, vaikka elääkin eristyksessä alkuperäisestä kulttuuristaan..."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Diaspora


      • Kylläkauppias
        varkauven tausta kirjoitti:

        No prkl!
        Googleta.

        "Diaspora tarkoittaa suoraan kreikasta käännettynä hajaannusta, hajallaan asumista. Se merkitsee pakkomuuttoa, jossa jokin uskonnollinen tai kansallinen ryhmä joutuu muuttamaan uuteen maahan tai uudelle asuma-alueelle. Diasporassa kansa tai ryhmä säilyttää oman identiteettinsä, vaikka elääkin eristyksessä alkuperäisestä kulttuuristaan..."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Diaspora

        Tarkoitatko että Varkauteen tulisi uusia asukkaita vai edellisetkin lähtisivät pois ?
        Täytyy muistaa että vasta 1962 Varkaudesta tuli kaupunki - oltuaan kylä / kauppala sitä ennen ties kuinkakauan...

        Vanhin asutus taitaa olla ajalta jolloin ensimmäinen asukas piilotti jotakin - ja ei sitten myöhemmin muistanut että minne oli sen pannut

        - josta myös nimi Varkaus on peräisin.


      • I love this kaupunki
        Kylläkauppias kirjoitti:

        Tarkoitatko että Varkauteen tulisi uusia asukkaita vai edellisetkin lähtisivät pois ?
        Täytyy muistaa että vasta 1962 Varkaudesta tuli kaupunki - oltuaan kylä / kauppala sitä ennen ties kuinkakauan...

        Vanhin asutus taitaa olla ajalta jolloin ensimmäinen asukas piilotti jotakin - ja ei sitten myöhemmin muistanut että minne oli sen pannut

        - josta myös nimi Varkaus on peräisin.

        Tuo on vaikeaa sanoa mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu,jatkuuko kaupunki kutistumistaan vai alkaako muuttotappio kääntyä positiiviseen suuntaan.Itse meinaan jotta nyt mennään vielä hetki alaspäin tunone 19200 ihmisen tienoille,pysytään siinä ja aletaan uudestaan kasvamaan kun Suomen talous on ollut pitkään jo noususuhdanteinen.

        Palstalla muuttoasiasta taitellaan peistä asiasta hyvin tunteikkain äänenpainoin.
        Mitä itse veikkaat?Mitä tapahtuu Varkaudelle?

        Varmaa kuitenkin on että Varkaus on ja pysyy.Sadan vuoden päästä olemme yhtä suurta talousaluetta Kuopion ja Mikkelin kanssa.Olettaen että suomalainen syntyvyys säilyy ennallaan.Ettei käy kuin Japanissa.

        "Vanhin asutus taitaa olla ajalta jolloin ensimmäinen asukas piilotti jotakin - ja ei sitten myöhemmin muistanut että minne oli sen pannut."
        Varkauden nimi on hyvin osuva.Yleinen muistamattomuus on ensimmäinen piirre joka nk pistää silmään tänne muuttaessa.Liekkö savolainen ominaisuus,vai varkautelaisuuden oma geeniperimä.

        Geeniperimän suppeutta olen puolestaan hahmotellut paikallisista sukunimistä.Täällä on samat sukunimet,kuin paikkojen,eli kylien nimet kartalla.
        Nimet on saatu parisataa vuotta sitten värväytymisen yhteydessä.Ja vielä asutaan kartalla samalla paikalla ja naidaan naapurin Leena.
        Tämä saattaa näkyä katukuvassa.


      • Kuoleva kylä
        I love this kaupunki kirjoitti:

        Tuo on vaikeaa sanoa mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu,jatkuuko kaupunki kutistumistaan vai alkaako muuttotappio kääntyä positiiviseen suuntaan.Itse meinaan jotta nyt mennään vielä hetki alaspäin tunone 19200 ihmisen tienoille,pysytään siinä ja aletaan uudestaan kasvamaan kun Suomen talous on ollut pitkään jo noususuhdanteinen.

        Palstalla muuttoasiasta taitellaan peistä asiasta hyvin tunteikkain äänenpainoin.
        Mitä itse veikkaat?Mitä tapahtuu Varkaudelle?

        Varmaa kuitenkin on että Varkaus on ja pysyy.Sadan vuoden päästä olemme yhtä suurta talousaluetta Kuopion ja Mikkelin kanssa.Olettaen että suomalainen syntyvyys säilyy ennallaan.Ettei käy kuin Japanissa.

        "Vanhin asutus taitaa olla ajalta jolloin ensimmäinen asukas piilotti jotakin - ja ei sitten myöhemmin muistanut että minne oli sen pannut."
        Varkauden nimi on hyvin osuva.Yleinen muistamattomuus on ensimmäinen piirre joka nk pistää silmään tänne muuttaessa.Liekkö savolainen ominaisuus,vai varkautelaisuuden oma geeniperimä.

        Geeniperimän suppeutta olen puolestaan hahmotellut paikallisista sukunimistä.Täällä on samat sukunimet,kuin paikkojen,eli kylien nimet kartalla.
        Nimet on saatu parisataa vuotta sitten värväytymisen yhteydessä.Ja vielä asutaan kartalla samalla paikalla ja naidaan naapurin Leena.
        Tämä saattaa näkyä katukuvassa.

        "Tuo on vaikeaa sanoa mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu,jatkuuko kaupunki kutistumistaan vai alkaako muuttotappio kääntyä positiiviseen suuntaan.Itse meinaan jotta nyt mennään vielä hetki alaspäin tunone 19200 ihmisen tienoille,pysytään siinä ja aletaan uudestaan kasvamaan kun Suomen talous on ollut pitkään jo noususuhdanteinen."

        Ja mihin tämä kasvu perustuisi mielestäsi? Varkauden asuasluku on laskenut jo yli 20 vuotta eikä käännettä ole näköpiirissä. Teollisiatyöpaikkoja on hävinnyt tuhansia eikä mitään ole tulossa tilalle. Tämä on täysin epärealistista odottaa.

        Tämän hetken veturit Foster Wheeler ja Andritzkaan tuskin jatkavat Varkaudessa 20 vuoden päästä.


      • Kysyvä Idea
        I love this kaupunki kirjoitti:

        Tuo on vaikeaa sanoa mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu,jatkuuko kaupunki kutistumistaan vai alkaako muuttotappio kääntyä positiiviseen suuntaan.Itse meinaan jotta nyt mennään vielä hetki alaspäin tunone 19200 ihmisen tienoille,pysytään siinä ja aletaan uudestaan kasvamaan kun Suomen talous on ollut pitkään jo noususuhdanteinen.

        Palstalla muuttoasiasta taitellaan peistä asiasta hyvin tunteikkain äänenpainoin.
        Mitä itse veikkaat?Mitä tapahtuu Varkaudelle?

        Varmaa kuitenkin on että Varkaus on ja pysyy.Sadan vuoden päästä olemme yhtä suurta talousaluetta Kuopion ja Mikkelin kanssa.Olettaen että suomalainen syntyvyys säilyy ennallaan.Ettei käy kuin Japanissa.

        "Vanhin asutus taitaa olla ajalta jolloin ensimmäinen asukas piilotti jotakin - ja ei sitten myöhemmin muistanut että minne oli sen pannut."
        Varkauden nimi on hyvin osuva.Yleinen muistamattomuus on ensimmäinen piirre joka nk pistää silmään tänne muuttaessa.Liekkö savolainen ominaisuus,vai varkautelaisuuden oma geeniperimä.

        Geeniperimän suppeutta olen puolestaan hahmotellut paikallisista sukunimistä.Täällä on samat sukunimet,kuin paikkojen,eli kylien nimet kartalla.
        Nimet on saatu parisataa vuotta sitten värväytymisen yhteydessä.Ja vielä asutaan kartalla samalla paikalla ja naidaan naapurin Leena.
        Tämä saattaa näkyä katukuvassa.

        Varkaus kasvaa jos on osaavia asukkaita ja ideoita - joilla on kysyntää.

        Esim yksi hyvä IDEA - niin 22.000 ihmistä on pyrkimässä töihin !


      • Kova Kuri
        Kysyvä Idea kirjoitti:

        Varkaus kasvaa jos on osaavia asukkaita ja ideoita - joilla on kysyntää.

        Esim yksi hyvä IDEA - niin 22.000 ihmistä on pyrkimässä töihin !

        Täytyy olla todella HYVÄ IDEA - jos kaikki asukkaat ovat potentiaalisia työnhakijoita ?


    • Liitonrahat

      Eipä tuo työttömyys kauheasti vaivaa.Se vain että ei tuo ansiosidonnainen päiväraha ole suurensuuri.Vois olla isompikin.
      Muuten tää on ihan jees elämää.

    • pian täälläkin
    • 5/5 5k

      Aloittaja Demaripölvästi on pihalla.

    • akuton euroopassa

      Mitenkäs muka demarit olis pihalla, hehän edelleen odottavat demari- Sammon eli akkutehtaan pyörähtävän käyntiin !!!

    • EU SDP

      Demareilla on akku ja usko siihen.

    • mitä mitä ?
      • well spotted

        No me tiietään jo.
        Kaverilla itsellään olisi paljonkin sanottavaa,mutta yltää kynäilyssään vain hailakoiden kopioiden tasolle.Hyvä että joku keskustelu saatiin tästäkin aikaiseksi.


    • Pantilla Töihin

      Varkaus voisi toimia EUn rahoilla TÄSMÄ koulutuskeskuksena jossa opetetaan että miten vähemmillä rersursseilla saadaan enemmän aikaan...

      Ent. ns. Kansandemokratioissa kun öljy oli ilmaista niin kaikki vehkeet kuluttivat 50% enemmän ja siten koko työ saattoi mennä sen mukana 1991 kun öljy kallistui.

      Monessa maassa nuoret vain " loikoilevat puistoissa " ja odottavat että joku sanoisi heille että ei tälläinen peli vetele EUssa jossa kuitenkin on kaikilla määrätyt edut sekä valvollisuudet.

    • Kivipellontie

      Ei kaikki ole loosers - kuten yllä väitettiin.

      Riippuu minusta siitä mitä tekee vapaa ajallaan ?

      Tiedän yhdenkin kaverin joka kerää marjoja ja siten saa sisältöä elämäänsä ja marjoja kakkujen päälle !

      Hän myös leipoo itse ja siten on aina tervetullut - kylään kun on tuoreet tuliaiset !

      • Rich but Famous

        Minun kaveri taas lukee ja käy kirjastossa lainaamassa dvd elokuvia.

        Hänellä ilmiömäinen muisti ja harvoin katsoo kahdesti samaa elokuvaa.


    • Noumismaatikko

      Tiedän yhden kaveri joka kerää postimerkkejä !

      Hänellä on varmaa koko Suomen parhaat urheiluun liittyvät merkit ja niiden kopiot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe