Uskallanko mennä päivystykseen?

menenkö vai enkö

Jos menen paikalliseen päivystykseen itsetuhoajatusten ja masennuksen takia niin mitä ne siellä tekee? Psykiatrinen sairaala on kyllä 30-40min ajomatkan päässä, sinnekö ne sitten vievät?

Mulla on tosi korkea kynnys mennä mihinkään, koska ajattelen että ei mulla niin väliä. Pelkään että vien vain aikaa niiltä jotka ovat välittömässä hengenvaarassa esim. saatuaan jonkun kohtauksen. Sen takia en millään kehtaisi mennä sinne.

27

7600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mertyjggd

      Hei! Mielestäni vaikutat siltä että sinun ei ole nyt hyvä olla yksin ja tarvitset tukea mene hyvä ihminen päivystykseen!! olet sen arvoinen. Musta tuntuu et ne jättää saikulle siut jollekkin osastolle yöksi lepäämään ja aamulla siirtävät päätoimipisteeaeen. Oma kohtaisella kokemuksella ootin itse liian pitkään. Sinne asti kun yritin tappaa itteni. Sit sitä oltiin huonossa kunnossa ja häpeässä viikon päivät sairaalassa kun lähiomaiset kävi kyyneleitä vuodattamassa. Hae heti apua!! Hali ja voimia.

      • Anonyymi

        Miten saan Voxra 150mg reseptin julkiselta masennukseen, Helsinki, Espoo? En halua SSRI, veisi loputkin seksihalut ja aiheuttaa lopetusoireita ja lisää kuolleisuutta. Saako edes yksityiselle maksamalla varmasti reseptin Voxraan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saan Voxra 150mg reseptin julkiselta masennukseen, Helsinki, Espoo? En halua SSRI, veisi loputkin seksihalut ja aiheuttaa lopetusoireita ja lisää kuolleisuutta. Saako edes yksityiselle maksamalla varmasti reseptin Voxraan?

        Ei varmasti ainakaan vastaamalla yli 6 vuotta vanhaan s24 aloitukseen jonka aiheea on "uskallanko mennä päivystykseen".
        Tee vaikka aloitus "Mistä Voxraa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saan Voxra 150mg reseptin julkiselta masennukseen, Helsinki, Espoo? En halua SSRI, veisi loputkin seksihalut ja aiheuttaa lopetusoireita ja lisää kuolleisuutta. Saako edes yksityiselle maksamalla varmasti reseptin Voxraan?

        Ja kuvittelet, että bupropioni ei vie seksihaluja ja -kykyjä ja aiheuta lopetusoireita? Varoitan, että samaa on luvassa kuin SSRI-aineilla. Ainakaan ei tule sitten yllätyksenä.


    • mertyjggd

      Hei! Mielestäni vaikutat siltä että sinun ei ole nyt hyvä olla yksin ja tarvitset tukea mene hyvä ihminen päivystykseen!! olet sen arvoinen. Musta tuntuu et ne jättää saikulle siut jollekkin osastolle yöksi lepäämään ja aamulla siirtävät päätoimipisteeaeen. Oma kohtaisella kokemuksella ootin itse liian pitkään. Sinne asti kun yritin tappaa itteni. Sit sitä oltiin huonossa kunnossa ja häpeässä viikon päivät sairaalassa kun lähiomaiset kävi kyyneleitä vuodattamassa. Hae heti apua!! Hali ja voimia.

    • Varoen apua

      Soita Suomen mielenterveysseuran kriisipuhelimeen ja kokeile saisitko sieltä kaipaamaasi apua ja tsemppiä. Sinne voi soittaa useamman kerran päivässä, jos siltä tuntuu. Tässä yhteystiedot:
      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/valtakunnallinen_kriisipuhelin
      Kriisipuhelin päivystää numerossa 01019 5202
      arkisin klo 9.00– 07.00
      viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

      Mikäli päädyt menemään psykiatriseen päivystykseen kannattaa olla aika varovainen mitä itsestään paljastaa tai kertooko olevansa itsetuhoinen. Saatat joutua pakotettuna psykiatriseen laitokseen ja sinut voidaan tahdonvastaisesti "lääkitä". Pitkällä tähtäimellä ajateltuna siitä harvoin hyvää seuraa. Kokemus voi olla myös varsin traumatisoiva, varsinkin, jos haluat itse päättää mitä sinulle tehdään tai ei tehdä.

    • Haethan apua

      Mun mielestä päivystyksessä pitää kertoa rehellisesti kaikki. Itse kerroin suoraan kärsiväni itsetuhoajatuksista. Ei minua silti suljetulle määrätty, koska kerroin itsetuhoisuuden olevan vain ajatuksentasolla. Sain apua mtt:n päivystyksestä. Kannattaa nyt ehdottomasti hakea apua ennenkuin olo vain pahenee!

    • 17+10

      Ekalla kerralla kun menin päivystykseen psykoottisen käytöksen takia olivat lähettää mut kotiin masennuslääke reseptin kanssa johon sitten totesin että oon jo lääkityksellä. Pääsin viikoksi osastolle lepään ja lääkitystä tehostettiin niin et palasin kotiin 14 pillerin päiväannoksen kanssa. Toisella kertaa kävin sivupersoonien takia (olin omatoimisesti lopettanut neuroleptit) en päässyt osastolle. 3 viikkoa myöhemmin pääsin kun yhä viirasi ja nukuin 20 tuntia vuorokaudessa. Olin pikkuhiljaa lopetellut lääkkeitä muutaman vuoden aikana lääkärin valvonnassa ja sairaalassa pääsin sitten neurolepteistakin eroon ja enää on vain yksi pilleri. Että suosittelen sinne päivystykseen menoa on se muillekin tarkoitettu kuin narkkareille.

    • aloittaja...

      Ja eikai ne siellä ala pakkolääkitsemään? Mulla on lääkefobia ja en mielelläni syö edes normaalia buranaa.

      • Varoen apua

        Psykiatrinen osasto on siinä tapauksessa painajaisesi.

        Oletko kokeillut kriisipuhelinta? Sinne voit kertoa mitä ikinä tahdot ilman, että on mitään vaaraa pakkokeinoista. Sinun ei tarvitse kertoa edes nimeäsi.


    • pskaolo

      Minäkii jo eilen ja toissa päivänä mietin ja vakavasti harkitsin päivystykseen menoa, että pääsis/JOUTUIS osastolle. 3 eri ihmistä sanonut, että tartten osastohoitoo(mitä hoitoo se muka on lukkojen takana oleminen ku uloskaan ei pääse ku haluaa ym) ja tnä soitin juttelupaikkaan ja selitin päiv.sh:lle tota juttua, ni se vaan tokas että ei sitä nyt sinne suljetulle tarvii mennä.. Yks ihminen joka sitä suosittelee kokoajan kuulosti siltä ku olis ollut vähän pettyny siihen etten mennykään sinne tai varannutkaan lääkärille aikaa. o.O

      Jos ne ihmiset vielä sanoo että mene osastolle, ni sanon että tuu sanoo sitte vasta että siitä on hyötyä ku oot eka ite ollut siellä viikkotolkulla 4 seinän sisällä. Lääkkeitä ne eka siellä tarjois.. Mä EN halua mitään lääkettä. Toisekseen jos olisin eilen menny sinne, ni mitäpä veikkaatte, pääsisinkö maanantaina reissuun? En varmasti.. Koulun aloituskin menis päin v***ua...

      Miten muka vois mennä paikkaan, josta tulee kaikista pahimmat muistot mieleen? Kaikista maailman paikoista eniten ahdistusta aiheuttava paikka ks. sairaala, jossa niitä osastoja on. Ja toisekseen mä en todellakaan menis sinne koska eläimet pitäs laittaa hoitoon jonnekii eläinhoitolaan. Joo ehkä sellaseen paikkaan max viikonlopun ajaks, mut jos joutus olee suljetulla pidempään, ni ei ei ei ei! Mun kissavanhusraasu sais varmaan sydärin ku yhtäkkii joutuis eläinhäkkiin hoitolaan. Vähän sama, kissat olis jossain kämäsessä häkissä ja mä suljetulla. :D Nyt sen oon päättäny, että en sinne suljetulle mene. Sanon kyllä tiukasti niille, jos ne vielä suostuttelee mua sinne... "eihän sitä tartte edes miettiä eläimilles hoitopaikkaa jos sulla ei ole aikomustakaan sinne mennä."

    • Kari Mix

      En suosittele osastoille menoa psykiatriseen hoitoon liittyen, sillä:

      - mitään oikeaa hoitoa tuolta ei saa, jos joku on kokenut saavansa avun neljän seinän sisällä notkumisesta, tekemättä mitään, syöden korkealla annoksella erinäisiä lääkkeitä jotka pistävät pään sekaisin/tyhjäksi niin ihmetellä täytyy.

      - parempi kuntoiset eli tod.näk kroonikot (joiden keskushermosto on turtunut lääkkeisiin) jaksavat istua tupakkakopissa ja toisinaan pelaavat korttia

      - hoitajat viihtyvät keskenään kahvia juoden kansiassa, mitään keskustelu apua et saa silloin kun henkinen hätä on suurimmillaan

      - kauheimassa tapauksessa osastojaksoilla keksitään päivissä aivan kummallisia diagnooseja, kun tätä ääneen ihmettelee, että mistäs nämä tämmöiset sairaudet nyt yks kaks minuun on iskenyt, saakin kuulla olleensa koko ikänsä sairaudentunnoton

      - edelliseen diagnosointiin liittyen, voi joutua loppuikäiselle injektiolääkitykselle joka todennäköisesti on markkinoiden tainnuttavinta neuroleptia

      - perheellisen kannattaakin olla varovainen, sillä psykiatrisen hoitojakson aikana lapsistasi tehdään lastensuojeluilmoitukset

      - siis jos vähänkään on haluja elää ns normaalia elämää johon kuuluu itsemääräämisoikeua, työssäkäynti, yksityisyys, halu päättää siitä mitä mömmöjä itseensä ajaa niin en suosittele mitään psykiatrista hoitoa

      - jos kaipaa elämäänsä apua, kuunteljaa tms niin kehoitan lämpimästi kääntymään oman kotikunnan seurakunnan papin, diakonissan puoleen. He sentään auttavat, kuuntelevat eikä tuolta saa mitään merkintöjä potilaskertomuksiinsa

      - on nimittäin nykypäivänä aika monella taholla pääsy potilaspapereihin ja sitä kautta elämä vaikeutuu vielä lisää (tässä viittaan mm vakuutusten saantiin, pankkilainoihin)

      - tietenkin jos olet päättänyt ns luovuttaa ja elää yhteyiskunnan kannateltava ja holhottavana, niin tietenkin osastolle vaan

      - mutta eihän tätä uskota ennenkuin sen kukin itsetykönään kokee

    • asiaa tuntematon

      Jos joutuu lääkärin käsiin, niin tervettä päivää et näe.
      Tehdään kaikenmaailman testit, jonka jälkeen alkaa satamaan erilaisia lääkkeitä.
      Lääkkeet aiheuttaa melkein aina sivuvaikutuksia, jonka jälkeen taas lääkkeitä.
      Elämänmuutos ruokavalioineen on ainoa toimiva lääke.

    • Naskali naseva

      Kirkon auttava puhelin tai toi mielenterveys seuran kriisipalvelu. Ja jos siellä vastaa se paljon puhuttu naseva ukko sano että haluat vaihtaa parempaa kuuntelijaa ja potkut sietäisi saada hommastaan ;)

    • cccccccccc

      Ei sua väkisin sairaalaan viedä jos et ole vaaraksi itsellesi ja /tai muille. Jos näin on niin jälkeenpäin huomaat että olikin ihan hyvä ratkaisu.

      • second thought

        "Jälkeenpäin huomaat, että olikin ihan hyvä ratkaisu"? Ja entä ne, jotka ovat saaneet huomata, että se on ollut elämän suurin virhe ja maksanut terveyden, ihmisarvon ja elämän.


    • Äh Äh

      Mistä kumpuaa tuo lääkekielteisyys? Onko pahinta, mitä sinulle voisi tapahtua, että joku antaa sinulle lääkkeitä sairauteesi?

      • Tieto tuo ymmärrystä

        Ala opiskelemaan niin tiedät: www.breggin.com


    • hkxiyx

      Itse oon useampaan kertaan miettiny avun hakemista tai ylipäätään puhumista tästä olotilasta jollekin, mutta en vaan oikeen uskalla. Pelkään että kaikkia ongelmiank vain vähäteltäisiin. Tiedän itsekin, että olen aika herkkä ja minun ei pitäisi ottaa asioita liian tosissaan mutta en voi luonteelleni mitään. Viime päivinä oon miettinyt itsemurhaa aika paljon ja tuntenut syyllisyyttä siitä. Olen terve, läheinen perheeni kanssa ja nuori jolla on kaikki vasta edessään, mutta tulevaisuus ei vain näytä kirkkaalta tai haluttavalta. Tuntuu että vanhempanikin vain häpeävät minua ja ymmärrän täysin, häpeän itsekin itseäni. Olen eristäytynyt kaikista en jaksa edes jutella ihmisille en siihen edes pystyisikään sosiaalisen pelon takia. Itsemurhan ajattelu tuo välillä hyvin eufoorisen olon.

    • Itse soitin perjantaiyönä masennuksesta kärsivänä päivystykseen , olo oli jo ollut ahdistunut ja itkuinen päiviä, Puhelun ajaksi sain kuitenkin koottua itseni. Sieltä annettiin ohjeeksi ahdistukseen ja pahaan oloon "lue jotain kirjaa." Kerroin, että välillä ahdistaa niin paljon että satutan itseäni ja haluaisin kuolla.

      n. 2 kuukautta sitten serkkuni teki itsemurhan, ja sen takia jouduin keskeyttämään koulunkäynnin. Selitin senkin puhelimessa. Jäi kyllä aika paha maku suuhun tuosta kokemuksesta, tuntuu ettei apua saanut. Itselläni on univaikeuksia mutta ei lääkkeitä niihin. Päivystykseen olisi ollut matkaa .30km, itse en omista autoa joten en päässyt edes paikan päälle. 3 viikkoa pitää jaksaa odottaa että pääsee oman sairaanhoitajan juttusille.

      Toivottavasti sinulla ketjun aloittaja asia sujuu vähän paremmin.

    • Anonyymi

      Itsellänikin on ollut joskus mielessä itsetuhoisia ajatuksia. Kerran olin ihan junaradan luona suunnittelemassa tahallista allejääntiä. Sillä hetkellä olin ihan hajalla ja tunsin olevani jonninjoutava ihminen. Sillä hetkellä teki mieli luovuttaa ja jättäytyä tahallaan pendolinon alle. Hyvä etten jo hypännyt makaamaan kiskojen väliin. Sain ohjeeksi hakeutua päivystykseen. Tämä koronavirustilanne meinasi aiheuttaa kuukausi sitten mulle taas sen että olin vähällä mennä junaradan luo. Edelleen mulla on pelko siitä että mitä sitten jos jossain vaiheessa tulee taas niin paha olo että tekee mieli mennä pendolinon alle mutta en kehtaa mennä päivystykseen, vaan olen ihan oikeasti menossa kiskojen väliin makaamaan.

      • Anonyymi

        Tuo asia on nyt vakava niin, että parasta hakeutua sinne veturinkuljettajien koulutukseen. TE-palvelut antavat sinulle hakupaperit joilla voit hakea kurssille. Hakemus pitää olla täytetty kokonaan ja ALLEKIRJOITETTUNA ennen kuin se palautetaan. Hakemuksia tulee paljon joten ole erottuva ja näytä innostuksesi. Siellä voi erikoistua esim. raitiovaunu, resina tai tavarajuna -kuljettajiksi. Tuo Pendoliinon kuljetus vaatii 25v työkokemusta alalta. PS jos silti aiot mennä kiskoille makaamaan tee se kiskojen myötäisesti, voit saada hommia vaikka Hollywoodista tai Bollywoodista tai Vr:n varikolta. Hah ei kukaan hullua oikeesti palkkaa hah- ha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo asia on nyt vakava niin, että parasta hakeutua sinne veturinkuljettajien koulutukseen. TE-palvelut antavat sinulle hakupaperit joilla voit hakea kurssille. Hakemus pitää olla täytetty kokonaan ja ALLEKIRJOITETTUNA ennen kuin se palautetaan. Hakemuksia tulee paljon joten ole erottuva ja näytä innostuksesi. Siellä voi erikoistua esim. raitiovaunu, resina tai tavarajuna -kuljettajiksi. Tuo Pendoliinon kuljetus vaatii 25v työkokemusta alalta. PS jos silti aiot mennä kiskoille makaamaan tee se kiskojen myötäisesti, voit saada hommia vaikka Hollywoodista tai Bollywoodista tai Vr:n varikolta. Hah ei kukaan hullua oikeesti palkkaa hah- ha!

        Niin mutta kun tahallisen allejäännin osaa toteuttaa kuka tahansa jolla on munaa mennä kiskoille. Itse olen kovasti ahdistuneena joskus katsellut netistä junien aikatauluja, jotta näkee että koska lähellä sijaitsevan aseman ohi menee Pendolino juna jonka alle vois mennä ihan tahallaan. Silloin talvella sain jotenkin soitettua kriisipuhelimeen jossa mua ohjeistettaisiin menemään lähimpään sairaalan päivystykseen. Jos tulee itsetuhoisia ajatuksia niin ihan hyvähän tietysti sinne päivystykseen on mennä, mutta osastolle tai tarkkailuun ne ei ota kevyin perustein. Siellä lähinnä yritetään saada itsetuhoinen tyyppi tajuamaan että minkälaiset seuraukset teolla voi olla jos sen vie toteuttamisen tasolle. Niin mullekin kerrottiin että mitä kaikkea siitä junan alle menemisestä voi seurata. Mua pelottaa mitä sit jos taas jossain vaiheessa näitä ajatuksia mutta en kehtaa mennä päivystykseen vaikka sairaala sijaitsee reilun muutaman kilometrin päässä mun kodista. Ahdistuneena todella vaivalloiselta raahautua sinne julkisen liikenteen voimin. Poliknikalla jolle mulla on asiakkuus, on useita kertoja yritetty tyrkyttää mulle ahdistuslääkkeitä. Edelleenkään en kehtaa käyttää mitään lääkkeitä koska ne saattaisivat alussa tehdä mut entistä hullummaksi ja alussa kahta kauhiammin suunnittelemaan kiskojen väliin menemistä tai muuta tyhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun tahallisen allejäännin osaa toteuttaa kuka tahansa jolla on munaa mennä kiskoille. Itse olen kovasti ahdistuneena joskus katsellut netistä junien aikatauluja, jotta näkee että koska lähellä sijaitsevan aseman ohi menee Pendolino juna jonka alle vois mennä ihan tahallaan. Silloin talvella sain jotenkin soitettua kriisipuhelimeen jossa mua ohjeistettaisiin menemään lähimpään sairaalan päivystykseen. Jos tulee itsetuhoisia ajatuksia niin ihan hyvähän tietysti sinne päivystykseen on mennä, mutta osastolle tai tarkkailuun ne ei ota kevyin perustein. Siellä lähinnä yritetään saada itsetuhoinen tyyppi tajuamaan että minkälaiset seuraukset teolla voi olla jos sen vie toteuttamisen tasolle. Niin mullekin kerrottiin että mitä kaikkea siitä junan alle menemisestä voi seurata. Mua pelottaa mitä sit jos taas jossain vaiheessa näitä ajatuksia mutta en kehtaa mennä päivystykseen vaikka sairaala sijaitsee reilun muutaman kilometrin päässä mun kodista. Ahdistuneena todella vaivalloiselta raahautua sinne julkisen liikenteen voimin. Poliknikalla jolle mulla on asiakkuus, on useita kertoja yritetty tyrkyttää mulle ahdistuslääkkeitä. Edelleenkään en kehtaa käyttää mitään lääkkeitä koska ne saattaisivat alussa tehdä mut entistä hullummaksi ja alussa kahta kauhiammin suunnittelemaan kiskojen väliin menemistä tai muuta tyhmää.

        Miksi kiskot? Mieti jos sieltä tulee resina, aijai kerkee jarruttamaan. Hirttäytyminen on tätä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kiskot? Mieti jos sieltä tulee resina, aijai kerkee jarruttamaan. Hirttäytyminen on tätä päivää.

        Enpä ole nähnyt minkään näköisiä resiinoita täällä päin. Mitä enemmän mua ahdistaa niin sitä enemmän mulla on se Pendolino juna mielessä. Jotenkin se kiskojen väliin makuulle meneminen on tuntunut houkuttavalta silloin kun asiat menevät päin prinkkalaa ja tekee mieli luovuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole nähnyt minkään näköisiä resiinoita täällä päin. Mitä enemmän mua ahdistaa niin sitä enemmän mulla on se Pendolino juna mielessä. Jotenkin se kiskojen väliin makuulle meneminen on tuntunut houkuttavalta silloin kun asiat menevät päin prinkkalaa ja tekee mieli luovuttaa.

        Olet siis tunne vammainen. Haet tunne reaktiota vastakaikua kokemaasi. Tuollainen tapaus on vaarallinen lääkitä koska tunne ryöppyjäsi ei voida osastolla todeta sillä sieltä puuttuu kaikki se mitä on nyt elämässäsi. Kokeile hoitaa elämäsi kuntoon tai ota bussi prinkkalaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti saat apua välittömästi, riippuu vähän kuka sattuu olemaan lääkärinä.Akuutti tilanne vaatii välitöntä apua ja rauhoittavan lääkityksen ja heti vaikka keskellä yötä osastolle ja aamulla kello 10.00 avo/suljetun osaston lääkärin sinua ihmettelemään ja pohtimaan jatkoja hoitoosi. jos ei käy hyvin ja päivystyksessä vaan toivotetaan että ota uudestaan yhteyttä lähimpään omaan terveyskeskukseen ja sovit ajan niin koita olla vaan ihan vahva ja toivo parasta että ehkä saat jonkun ajan siellä terveyskeksuksessa että ehtivät kirjoittamaan lähetteen vaikka psykiatriselle. Minua itseäni askarruttaa tässä ajassa välinpitämättömyys ja sellainen huoleton asenne mm. terveyskeskuksissa ihmistä kohden.Se on niin tuurin kauppaa onko vastassasi tosi lääkäri vai joku hiihaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe