Etes jotain yhteyttä omaan sukuun.

sukua arvostan

Olen pian 60 vuotta täyttävä sinkku nainen. Olin aviossa pitkään ilman perillisiä ja sitten erosimme. Vanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten ja elossa on lähisuvusta vain kaksi nuorempaa siskoa ja heidän perheensä. Nuorina aikuisina olille jonkin verran yhdessä sisarten kanssa, kun vanhemmat vielä elivät, mutta isän ja äidin kuoleman jälkeen yhteyden pito harveni ja sitten itselleni tuli konkurssi ja avioero ja kai jotenkin käperryin kuoreeni ja häpesin epäonneani. Siskoilla kun pyyhki kaikki niin hyvin.
Meni melkein 15 vuotta, että emme käytännössä pitäneet yhteyksiä. Se oli vain kortteja ja tekstiviestejä jouluna ja merkkipäivinä. Toinen sisar asuu vielä samassa kaupungissa ja nuorinkin vian noin 100 kilometrin päässä.
Luojan kiitos, että nyt kahden vuoden aikana on alkanut sisaryhteyden polut jälleen avartumaan. On jopa tavattu, soiteltu ja pidetty yhteyksiä. Ei se vieläkään niin vilkasta ole, mutta hyvältä tämäkin jo tuntuu. Eilenkin sisko soitti ja pyysi käymään erään asian tiimoilta ja sitten kiertelimme katselemassa sukujemme hautoja ja pyöräilimme.
On muutama täti ja eno vielä elossa. Erään melkein 90-vuotiaan tädin kanssa olemme paljon tekemisissä ja hän on kuin äiti minulle ja vielä erittäin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.
Ystävä- ja tuttavapiiri on kyllä riittävä, mutta kyllä on ihanaa olla siltoja verisukulasiinkin. Ei koe ihan totaalista orpoutta, jota hyvistä ystävistä huolimatta olen ajottain viime vuosina kokenut.

1

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tasan onni jakaud

      Voi sitä tuntea orpoutta suuren suvinkin keskellä. Vaikka, kun olet 50v ja jokaisessa sukujuhlassa ja häissä se ainoa vanhapiika.
      Nykyään kukaan ei tosin enää edes kysele, "missä sun mies, etkö oo miestä vieläkään löytänyt ittelles jne" ihania kysymyksiä.
      Nykyään vaan puhuvat kulman takana ja säälivät ja nauravat köyhää, rumaa ja yksinäistä naista.

      Viimeksi lähdin sukujuhlista itkien ja ahdistuneena kotiin.
      Taisi olla viimeinen kerta, mitä sinne mennä taas haukuttavaksi ja pilkattavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe