Auttakaa mustista

Mustasukkainen tyttö

En usko, että suhteessamme on mitään ongelmaa. Vika on pikemminkin minussa ja kaipaan jonkinlaista vertaistukea, neuvoja tai jotain...
Eli minä ja poikaystäväni olemme molemmat 1997 syntyneitä ja seurustelua takana muutamaa kuukautta vajaa vuoden verran. Opiskelemme samassa lukiossa.

Olen kauhean mustasukkainen hänestä. Jos hän vaikka hengailee parhaan kaverinsa (pojan) kanssa, olen siitä hieman mustasukkainen. Jos hän menee hengailemaan porukalla (poikia ja tyttöjä) jonnekkin ahdistun, suutun ja alan uskotella itselleni heti, että en kelpaa hänelle ja että olen huonoa seuraa. Pelkään, että hän ihastuu/rakastuu johonkuhun toiseen. Lisäksi alan kiukuttelemaan ja pitämään mykkäkoulua hänelle, vaikka tiedän että se on hyvin lapsellista.
Se on myös paha, jos näen hänet koulun käytävillä juttelemassa tytöille. Ahdistus ja mustasukkaisuus lävistävät minut heti. Varsinkin jos hän hymyilee/nauraa muiden tyttöjen seurassa.
Olen monesti miettinyt, että onko hän minusta ollenkaan mustasukkainen. Mieleni on joskus tehnyt hankkia miespuolisia ystäviä senkin takia, että saisin nähdä miten hän reagoisi jos viettäisin aikaa muiden jätkien kanssa.
Joskus olen myös mustis hänen eksistään ja saatan vertailla itseäni heihin ja miettiä että miksi poikaystäväni on ollut heidän kanssaan yhdessä. Poikaystäväni ei ole heidän kanssaan tekemisissä, mutta silti.
Harmittelen välillä myös sitä, että hänellä on muita menoja eikä aikaa minulle välttämättä juuri sinä ajankohtana kun kysyn. Itselläni on enemmän sellaista "joutavaa aikaa" kuin hänellä. Minulla on myös kavereita todella paljon vähemmän ja harrastukseni on itsenäistä, eikä se vie kuin korkeintaan 2 tuntia päivässä, noin 3-4 kertaa viikossa. Poikaystäväni harrastus on taas sellaista seuraperäistä, missä saattaa hujahtaa koulun jälkeen koko loppuilta.
Lisäksi, itse kerron hänelle kaikki menoni ja tekemiseni. Hän ei.
Sain äsken tietää eräältä henkilöltä, että hän on viereisellä paikkakunnalla porukassa, jossa on tyttöjä ja poikia. Ja minulle ei sanonut mitään. Olen nyt taas kauhean mustasukkainen, ahdistunut ja vihainen. Itkettää.

Tiedän, että saatan olla liian läheisyysriippuvainen tai jotain, mutta haluaisin neuvoja. Elämäni ei pitäisi olla niin surkeaa, että se pyörii vain poikaystäväni ympärillä.

Teksti saattoi jäädä hieman etäiseksi ja vaikeaksi ymmärtää, mutta parempaan en pysty. Avautuminen on minulle hyvin, hyvin vaikeaa.

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti Keijo

      Älä nyt pahastu jos sanon, että se hallitsemattomat tunteidenpurkaukset ja äärimielialat kuuluvat tuohon ikään. Vanhenemisen tehtävä on tasoittaa ääripäät. Sitä sanotaan kasvuksi.

      Rakkaus/ihastuminen myös saa aikaiseksi inhottavia oheistuntemuksia jotka vaan pitää käsitellä.

      Sinuna lukisin netistä juttuja(ammattilaisten) aiheesta ja voit myös käydä kirjastossa. Siellä on enemmän tietoa aiheesta.

    • elämä opettanut

      Tuon ikäiset pojat eivät vielä ymmärrä parisuhteesta mitään, eivätkä osaa hoitaa sitä mitenkään. Kaverit ja harrastukset ovat etusijalla noin nuoren sällin elämässä, naisista ei niin väliä.

      Jos sinusta tuntuu enemmän kurjalta olla suhteessa, kuin hyvältä, niin olisi varmaan parempi erota. Jos suhde ei ole sinua tyydyttävää, miksi olla sellaisessa suhteessa ollenkaan..

      Olet normaali. Kun ihminen tuntee tulleensa väheksytyksi ja hyljeksityksi, niin totta kai siitä tulee oireilua, mm. mustasukkaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe