Osaako joku auttaa?

koulukiusattu98

Minua on kousattu suunnilleen koko peruskoulun ajan. Eka luokan mie olin ilman kavereita ja tuntu että kukaan ei ees huomannu minua. Toka luokalla luokalleni tuli uusi tyttö ja tutustuin häneen. Olimme parhaat kaverit noin puoli vuotta, mutta sitten muut luokkani tytöt veivät hänet. minulta. En ole ihan varma mutta luulen että ne kertoivat minusta hänelle kaikenlaisia juoruja koska aen jälkeen hän ei ennään minun kanssa ollut. Kolmannella luokalla tutustuon kahteen tyttöön. Olimme kavereita Noin vuoden ja koko kaveruutemme ajan ne kiusoittelivat minua ja härnäs. Koetin sanoa nille etyä se ei ole minusta mukavaa mutta sille ne vaan nauro. Viidennellä luokalla minua alkoi kiusaamaan pojat. Ja minua haukuttiin kaikilla erilaisilla haukkumasanoilla. Yläaste oli samassa koulussa kuin ala-astekin ja seiskalla haukkumin jatkui. Sain kuitenkin
uuden kaverin joka on minun kaveri edelleen. Kasilla kerroin kiusaamisesta koulumme opolle ja luokanvalvoja keskusteli yhden kiusaajan kanssa. Kiusaaminen loppui. Ysillä tutustuin muihin luokkani tyttöihin ja olen iloinen että uskalsin mennä puhumaan heidän kanssa, sillä tällä kertaa minua alkoi kiusata kaks henkilöä. Kiusaaminen oli salaista ja ne kiusas minua silloin kun ketään muita ei ollut näkyvillä. Mutta ysiluokan lopulla ne alkoi huutelemaan minun perheestä semmoiaelka paikalla missä oli paljon ihmisiä. Nämä kaverit joihin olin syksyllä tutustunut alkoi puolustaan minua ja kiusaaminen loppui onneksi. Ayksyllä menen amikseen ja samaan kouluun ei tule ketään näistä kavereista. Minua pelottaa että minua kiusataan siellä enkä saa kavereita. Mitä jos minusta tulee mielisairas kiusaamisen takia ja tapan itteni. Olen jo kerran yrittänyt viiltää ranteeni auki mutta en onnistunut. Mitä minä teen?

5

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

      Tarinasi kuulostaa ikävältä, mutta älä missään nimessä vielä luovuta mitään. Koeta olla ns. maalaamatta piruja seinille, voi hyvin olla ettei sinua aletakaan kiusaamaan siellä amiksessa. ÄLÄ yritä itsemurhaa äläkä muutenkaan vahingoita itseäsi, sillä silloin ne sinua kiusanneet ääliöt ovat jollakin tavalla voittaneet. Koeta olla mahdollisimman iloinen ja positiivinen kaikkia kohtaan, siten sinulla on myös paremmat mahdollisuudet saada kavereita amiksesta. Millä lailla tuo kiusaaminen kasilla tarkalleen loppui/saatiin loppumaan?

      • koulukiusattu98

        Kasilla kiusaaminen loppui kun yksi kiusaajista tönäs minut seinää vasten liikkatunnilla, se oli ainoa kerta kun satuttettiin fyysisesti. Kerroin opolle ja luokanvalvoja keskusteli ensin pojan kanssa kaksistaan ja sitten niin että mukana omi myös opo ja minäkin. Keskustelun jäljeen poika pyysi anteeksi ja oli pahoillaan. Ja siihen se kiusaaminen loppui muidenkin poikien osalta.


      • tpoam
        koulukiusattu98 kirjoitti:

        Kasilla kiusaaminen loppui kun yksi kiusaajista tönäs minut seinää vasten liikkatunnilla, se oli ainoa kerta kun satuttettiin fyysisesti. Kerroin opolle ja luokanvalvoja keskusteli ensin pojan kanssa kaksistaan ja sitten niin että mukana omi myös opo ja minäkin. Keskustelun jäljeen poika pyysi anteeksi ja oli pahoillaan. Ja siihen se kiusaaminen loppui muidenkin poikien osalta.

        Okei, mukava kuulla että luokanvalvojan ja opon puuttuminen auttoi. Tosi monestihan käy niin ettei koulun aikuset pysty auttaan mutta nyt onneksi kävi noin. Kirjoitit että olet "yrittänyt viiltää ranteesi auki", oletko edelleen itsetuhoinen? Jos olet, niin koeta lopettaa sellainen, siitä ei nimittäin ole sinulle kuin haittaa!! Onko sinulla tulevaisuudensuunnitelmia, sellaisista on yleensä hyötyä, sillä ne paitsi 1.) pitävät ajatukset muualla kuin nykyhetkessä ja kiusaamisessa (jos nyt sellaista siellä tulee vastaan) ja 2.) kohottavat muutenkin elämänlaatua. Mutta toivotaan ettei sinua siellä kiusata!


    • Hei koulukiusattu98

      Ikävä kuulla tarinasi! Kiusaamista ei pitäisi hyväksyä eikä sallia missään, siihen pitäisi puuttua aina. Siihen ei voi puuttua kukaan, ellei siitä kerrota. Jos sinä joskus näet, kuulet, että jotakuta kiusataan, kannattaa heti tarttua asiaan. Samoin, jos syksyllä joutuisit kerrankin kiusaamistilanteeseen - päätä, ettei sinua saa enää kohdella niin huonosti. Jos jotainkin senkaltaista tapahtuu, sano heti rohkeasti ja reippaasti (ei ole helppoa, tiedän), ettei noin voi sanoa/toimia tms. Ja kerro kotona ja koululla asiasta. Puolusta itseäsi tästä eteenpäin. Koulukiusattuja on paljon, jokaiseen kertomukseen liittyy paljon surua, häpeätä, pahaa mieltä, loukkaamista, epäoikeudenmukaisuutta. Tätä kaikkea vastaan meidän on taisteltava. Yritä itse alusta asti saada uudesta koulusta kavereita itsellesi. Uusi koulu on sinulle uusi mahdollisuus.

      Kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

      • koulukiusattu98

        Kiitos rohkaisusta!

        nm. tpoam, kysyit että onko minulla tulevaisuuden suunnitelmia. Ja koko peruskoulun ajan olen päättänyt, että jos minä selviän ja pääsen eteenpäin, ryhdyn auttamaan kaikkia koulukiusattuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe