Ex-kumppani tuntuu tärkeämmältä kuin minä

kateriiina

len seurustellut vasta puolivuotta ihanan miehen kanssa. Hän on esimmäinen mies jonka kanssa olen vakavassa mielessä yhdessä (aiemmat suhteeni ovat olleet varsin lyhyitä). Miesystävälläni on yksi aiempi suhde takana. Hän oli entisen naisystävänsä kanssa yhdessä 5vuotta. He erosivat lopulta, koska nainen olisi halunnut alkaa hankkimaan jo lapsia mutta mies ei kokenut olevansa valmis isäksi. Kyseinen asia oli molemmille niin suuri että suhde päätyi lopulta eroon.
Miesystäväni on edelleen tämän entisen naisensa kanssa hyvä ystävä. Minua se ei ole haitannut aiemmin, mutta viimeaikoina kylläkin.

Nyt monet kerrat on käynyt niin että kun olen sopinut mieskaverini kanssa yhteisiä suunnitelmia hän peruuttaa suunnitelmamme yleensä samana päivänä tai jopa paria tuntia aiemmin ja selitys liittyy aina entiseen naisystävään. Viimeksi meidän piti mennä elokuviin ja olin jo ostanut liput, niin mies soitti ja ilmoitti ettei pääse tulemaan kun kaveri pyysi muuttoapua.
Myöhemmin selvisi että tämä kaveri oli se entinen nainen. Miesystävä ei kuulemma ollut kehdannut kieltäytyä auttamassa muutossa. Mutta oli kehdannut kuitenkin tehdä oharit minulle??

Miesystäväni oli taannoin myös menossa miespuolisen kaverinsa kanssa baariin. Myöhemmin kävi ilmi että myös entinen nainen oltiin kutsuttu baariin hauskaa pitämään. Miesystäväni ei itse kuitenkaan asiaa minulle kertonut vaan sain asiasta tietää toista kautta. Tällaisia exän tapaamisia on ollut paljon, joista minulle ei ole kerrottu vaan ne kuitattu aina että "menen _kaverin_ kanssa sinne ja tänne ja tonne".

Olen lukuisia kertoja pahoittanut mieleni tapauksissa joissa meis tekee oharit koska meneekin tapaamaan/auttamaan ex naistaan. Ja kun ilmaisen harmistukseni hänelle mies hermostuu ja sanoo minua lapselliseksi ja mustasukkaiseksi ja jaksaa aina inttää samaa virtta että ME OLIMME YHDESSÄ TUIJAN KANSSA NIIN MONTA VUOTTA KUITENKIN.
Hän ei yleensä pyydä tekemiään ohareita anteeksi vaan hyökkääkin sitten minun kimppuuni syytellen miten lapsellinen olen kun kiukuttelen exästä.

Kyllä minä hyväksyn exän ystävänä enkä siitä ole mustasukkainen yhtään mutta jotenkin tuntuu pahalta että mies pistää exänsä etusijalle. Jos me olemme sopineet jotain mies peruu heti sovitun jos ex tarvii apua tai kahviseuraa tai kaveria johonkin paikkaan. Kieltämättä olen alkanut tulemaan mustasukkaiseksi kun tuntuu että saattaisi alkaa olemaan syytäkin

11

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jättäisin

      Mies ei seurustele sinun kanssasi, vaan toisen naisen kanssa. Jättäisin jo tuollaisella perusteella, mitä olet saanut kokea. Mies on lapsellinen ja epäkypsä suhteeseen.

    • xcoooooo

      Ei oo suotavaa että exään ollaan noin hyvissä väleissä. Mies ei kunnioita sinun tunteitasi yhtään. Tässä on tällänen klassinen "vanha suola janottaa" tapaus. Hanki uusi mies joka ei ole koukussa keneenkään. Olet ollut alusta saakka pelkkä laastari.

      • 13+20

        xcoooooo olen kanssasi aivan samaa mieltä.


    • olet kakkonen

      Mies harrastaa suhdetta kanssasi.

      Oliko nätisti tehty? Sinun sydän särkyy ja mieli pahottuu.
      Hän saa mieletään kaiken ja hänellä on mielestään oikeus leikkiä ihmisen tunteilla.

      Tällaisia ovat (jotkut) ihmiset.

    • Jussijussijussijussi

      Eksän kanssa voi olla hyvissä väleissä, mutta sen pitää olla sinulle läpinäkyvää. Jos hän ei kerro menoistaan rehellisesti, on hänellä salattavaa. Oharit ilman todella hyvää syytä ei ole hyvä merkki. Lisäksi hermostuminen kun asia tulee puheeksi vaikuttaa epäilyttävälle. Hyökkäys on paras puolustus joidenkin mielestä, mutta ei ole oikein ja rakentavaa. Mustasukkaisuuden kaltainen reagoiminen on ihan luonnollinen seuraus asioiden pimittämisestä, eikä siinä ole hävettävää! (Huom! Kirjoitin kaltainen, koska mielestäni ei ole mustasukkaisuutta.)

      Kirjoittamasi perusteella olet tullut nyt elämän risteysalueelle. Nosta kissa pöydälle, ja ota vakava keskustelu asiasta. Mitä parisuhteelta haluat ja mitä miehesi haluaa. Avoimuus on tärkeää, ilman sitä ei ole luottamusta. Tuon asian täytyy ratketa ennen kuin voitte jatkaa parisuhdetta.

    • manthought

      En vastusta, vaan kannatan hyvien välien säilyttämistä exiin, mutta miehesi menettely ei ole oikein puolusteltavissa.

      Jatkuva valehtelu ja salailu aiheuttaa vain sen, että toiseen ei voi luottaa. Jos toinen sanoo, että ovat vain ystäviä eikä mitään muuta tapahdu, niin voiko luottaa enää siihenkään? Jos totuutta on hankala kakaista pienemmissä asioissa, niin miten sitten vielä vaikeammissa paikoissa?

      Lisäksi miehesi on kiinni exässään, jos tämä voi puhelulla juoksuttaa häntä miten haluaa.

      Eihän se ihme ole, ettei mies usko kykenevänsä isäksi, kun lapselle pitäisi opettaa rehellisyyttä ja henkistä suoraselkäisyyttä. Eihän hän siihen taida kyetä.

      Mutta varmaan kivaa seuraa on, kerran hän pystyy surffailemaan teidän kahden välissä miten haluaa.

    • Tilannetaju

      Jos sinun pitäisi valita, lähdetkö jonkun kanssa elokuviin vai lähdetkö auttamaan jotain toista muutossa, niin ajattelisitko todellakin että elokuvan katsominen on tärkeämpi asia kuin muutto?? Toivottavasti et.

      • JussiJussiJussiJussi

        No yleisesti ajateltuna muutto on tärkeämpää, mutta ei asia ole noin mustavalkoinen. On myös tärkeää parin löytää niitä yhteisiä hetkiä, esim menemällä leffaan. Muutosta yleensä tiedetään viikkoja etukäteen, ja siitä olisi pitänyt sopia aiemmin. Tietenkin voi joskus tulla hätätapaus, mutta siitäkin pitää sopia kumppanin kanssa. Yllä olevassa oli vielä sekin pointti että muutettava oli eksä, ja tämä tarkoituksella salattiin. Ei kyllä hyvältä vaikuta tuo toiminta.


    • 4+3

      Jätä se mies. Hän ei ole sinun arvoisesi. Tiedä mitä kaikkee muuta se paska valehtelee. Itsellä on vähän sama tilanne ja ero on päällänsä.

      Mies keksii kaikkee.. Ja laittaa naisen syyks, kun saa itsensä pääsemään helpommalla. Onko edes oikeesti luotettavia komeita miehiä kaikki tuntuu olevan luusereita. Ainakin mun kohdalla on
      liian monta luuseria tullut vastaan.

    • En ymmärrä.

      Miten sun miehes on ihana kun panee exäänsä?

    • juuum

      Tuo on ihan roskaa. Mä olin hyvässä parisuhteessa ja ero tuli kun välimatka oli liikaa. Ollaan edelleen exän kanssa ystäviä mutta helvetti soikoon, kun uudestaan seurustelen niin entinen parisuhde ei merkitse mitään kun on uutta ITSE HALUNNUT. Olkoonkin ollut Tuijamuijan kanssa viisi vuotta yhdessä, te saatatte olla loppuelämänne. Miehesi on typerä ja käyttäytyy sinua kohtaan epäkunnioittavasti, hän varmasti tietää sen itsekin. Toinen asia onkin, tekeekö hän niin tarkoituksella. Käske häntä miettimään, miltä hänestä tuntuisi jos hän olisi sinun asemassasi. Sinä et ole syyllinen siihen että he olivat yhdessä ja erosivat joten se on miehesi tehtävä kantaa vastuu siitä että entisiä suhteita ei tuoda uusia pilaamaan.

      Äläkä anna hänen vetää sitä mustasukkaisuuskorttia, oikeasti mustasukkaiset naiset saavat raivareita jos mies edes vilkuilee naisia. Sinä olet ollut täysin ok sen exän suhteen ja miehesi vetää nyt rajan yli ja pahasti. Minä tuntisin oloni täydelliseksi kusipääksi jos kohtelisin uutta miestä silleen että sovitaan treffit ja yhtäkkiä peruisinkin kun exä tarvitsee jotakin. Ex voi hoitaa asiansa itsekin, ei siinä enää voi vedota pitkäänkään parisuhteeseen. Sitä paitsi se ex itsekin nyt on aika törkeä tuossa, nyt pidä puolesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe