Oulun DIAK ja hyväksiluvut?

Siskotar

Onko kenelläkään tietoa yleensäkään Diakin hyväksiluvuista, siis saako sieltä oikeasti mitään? Olen lähihoitaja, aloittamassa opinnot sairaanhoitajaksi ja työkokemusta on viitisen vuotta.

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Vainen

      Tuleeko susta diakoni-sh? Jos tulee, niin rippikoulun kirkkovihkolla saat hyväksiluvuksi sh-opinnot, mutta kristinuskoa ei saa ahotoitua.

      • Siskotar

        No ei kun musta tulee sh pelkästään. Jaa alkaa jo vähän jännittää kun täältä lukenut paljon siitä kristinuskon painottamisesta. Ei mua tietty määrä haittaa, tiedän että olen menossa diakkiin, mutta en kyllä jaksa jos on hyvinkin uskonnollista.


      • Älä unohda herraa
        Siskotar kirjoitti:

        No ei kun musta tulee sh pelkästään. Jaa alkaa jo vähän jännittää kun täältä lukenut paljon siitä kristinuskon painottamisesta. Ei mua tietty määrä haittaa, tiedän että olen menossa diakkiin, mutta en kyllä jaksa jos on hyvinkin uskonnollista.

        Hei, kyllä Diakissa mielestäni uskontoa on kaikilla ja se on pois tärkeistä asioista. Sh- diakoneille sitä on iso osa. varmista opetussuunnitelmasta ja kerro meillekkin. Hyvä jos sinusta ei tule diakoni, jos ei seurakuntatyö kiinnosta, mutta kristinuskoa joutunet opiskelemaan. Hyväksilukuja ei Diakissa muistaakseni työkokemuksesta saa, koska työharjoittelussa pitää olla vastaavaohjaaha yms viralliset työharjoittelun kriteerit täyttävät. Ja työkokemus ei ole sitä että osaa jotakin. Tietty jos sinulla on vaikka vaikkapa viralliset pistoluvat, asia muuttuu ja saatat saada pari tuntia vapaaksi.


    • äöpåoi

      Onpa täällä ilkeitä vastaajia! Nämä helteetkö tekevät ihmiset ihan kaistapäisiksi?

      Mutta asiaan. Mahdolliset korvaavuudet selviävät parhaiten DIAKin opinto-ohjaajan kanssa, kun aloitat opinnot.

      • Jumala itse

        Mitä ilkeää siinä on, kun kertoo totuuden? Hyväksiluvut tyrmätään opolla, kun koulut alkaa. Ei mitään uutta tietoa.


    • uleåbårg

      Työkokemuksesta ei hyväksilukuja. Jonkun Ea-kurssin voit saadakin ahotoitua.
      Lähihoitajat eivät tainneet saada mitää ahotointeja. Ei kun kehityspsykologian saivat, joka oli aika pintaraapaisu muutenkin.

      Uskontoa on ihan liikaa Diakissa. Ja sillä kun ei tee mitään muuta luin seurakunnassa. Se on pois tärkeämmistä.

      Diak pitäisi olla 250 op; siitä 210 op itse asiaa eli ammattiopintoja ja 35 op kristinuskoa, niin sitten asia erikseen.

    • Rukoileva poika

      Milloin alkaa koulu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe