Osasto

hildahuoleton87

Minulla ei ole diagnoosia bipoon mutta kaikki merkit viittaavat vahvasti siihen että kärsin kyseisestä mielenterveys ongelmasta. Tähän päivään. Yritin tappaa itseni. Sairaalassa pyörähtäminen sai minut miettimään asioita. Mulla on jatkuvasti sekapäiviä että vaihtelee syvän masennuksen ja villin iloisen adhd välillä. Se on tosi rankkaa ja tuntuu että omat voimat ei enään riitä mielialavaihteluihin. Vaikeet elää itsensä kanssa.Oon henkisesti pipi mut en kuiteskaan niin pipi että haluaisin 24/7 maata osastolla. Otetaanko psykiatriselle osastolle bipoa jolla vaihtuu mieliala ääripäästä toiseen pitkin päivää? Olen työkykyinen ja työ on minulle tärkeä asia elämässä niin voinko osastolta käsin käydä päivä työssä? Miten pitkiä osasto pätkät ovat bipoilla lyhimmillään ja pisimmillään? Ja osastolla pyörähtäneen bipot kertokaa mulle omakohtaisista kokemuksista.

2

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkljkööjköjk

      Höh, mitä hittoa teet osastolla jos olet työkykyinen? Hyvin outo ajatus ja että joku haluaisi sinne.. Anteeksi tyly vastaus. Joku lääkitys ehkä auttaisi tai terapia?

    • 31074810

      Hoplaa!

      Olen työkykyinen ja käynyt välillä osastolla kun hajoan. Yleensä olen käynyt kolmen vuoroauden tarkkailussa itsetuhoisuuden vuoksi. Kolme vuorokautta on lyhin aika (ja sieltä ei voi käydä ymmärtääkseni töissä) ja pisimmillään voit olla siellä kuukausia - jotkut ovat vuosia, mutten usko sen olevan sinulle.

      Sinne ei kukaan halua, ellei ole koskaan käynyt siellä. Se ei ole kivaa. Se on vapauden rajoittamista, lääkkeitä ja sairaalaruokaa vailla viihdykettä. Se on paikka silloin kun olet rikki ja loppu ja kykenemätön huolehtimaan itsestäsi.

      Jos pystyt käymään töissä, suosittelen: käy töissä. Peseydy. Tee ruokaa. Katso elokuva, lue lehteä. Nuku. Ja tee sama uudelleen. Älä mene osastolle, jos pystyt huolehtimaan itsestäsi. Mene sinne, jos pelkäät itseäsi, mene jos pelkäät menettäväsi elämänhallintasi TÄYSIN.

      Ajattele omaa tilannettasi: Sinä ymmärrät missä olet, mitä teet. Joku toinen saattaa tarvita sitä osastopaikkaa enemmän.

      Mutta! Suosittelen sinulle vaihtoehto B:tä: hanki terapeutti, mielenterveystyön sairaanhoitaja, psykiatri tai psykologi, jonka kanssa ylläpidät suhdetta. Tapaamisia kerran viikossa, useammin tai harvemmin. Hän voi tarkkailla sinua ja tarvettasi osastohoitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe