Keltään kissa hävöksissä Korvenkylässä ?

ristiina1

Nätti pitkäkarvainen, valkoinen, mustilla ja ruskeilla isoilla täplillä selässä, kissa, käveli aamulla ovesta sisälle. Kovin oli nälkäinen ja janoinen.Ihmisrakkaalta tuntui, vaikka pelkää aikuisia.Vähän hylätyn oloinen, silmät rähmi ja kovin likainen.
Täällä Rauhantien/ Pellisenrannantien paikkeilla liikkuu,

14

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissatyttö

      Melkein huvittaisi sanoa, että jos joku tuleekin kissaansa hakemaan, älä luovuta takaisin. Kyllä eläimen, oli se sitten kissa, koira, siili tai vaikka strutsi, on kiinnostettava paljon tuota enemmän. Kyllä eläimestä on pidettävä huolta, jos sellaisen kerran päättää hankkia.

    • No juu, oikeassa taidat olla. Kovin oli uupunut kun oon kuuma. Harmi vaan kun meillä on jo kissa, tuo oli kyllä kuin jellona :)

    • ...

      Se on uusinta hitechiä, näyttää tosi aidolta ja uskottavalta. Ensimmäinen koeyksilö on laitettu tositoimiin, eli on venäläinen vakoilukissa.
      Kun seuraat sitä yöllä niin se elää omaa elämäänsä, ottaa kuvia ja tekee havaintoja.
      Siinä on myös itsetuhotoiminto, pihalla kävellessään saattaa ykskaks tussahtaa olemattomiin, varsinkin jos tuntee itsensä ahdistetuksi. Ei vainaskaan...ei se mihinkään tussahda.

    • Juu, mun pihalla onkin paljon vakoiltavaa..

      • Kissanainen14

        Veitkö tai toimititko kissan kissahoitolaan??


    • En ole vielä, pihallamme se pyöri taas aamulla.Tassutarhan sivuille laitoin kuvan, sinnehän se menee jos ei kukaan huoli.Meidän kissa ei oikein tykkää siitä :))

    • kissallinen

      Ristiina, toimit ihan oikein kun ensin vähän vartuskelit ja ilmoittelit täälläkin ennen kuin toimitat löytöeläintaloon. Jospa sille omistaja löytyisi.
      Tassutarhalla on käytäntö lopettaa 15 vrk jälkeen sellaiset kissat jotka vaikuttavat villiintyneiltä ja niille ei heti löydy ottajia.
      Olisi sääli, jos Sinunkin pihallasi kuljeskeleva joutuisi lopetus uhan alle.
      Itselläni on kokemus toissa talvelta. Ilmoitin Tassutarhalle pihallani kuljeksivasta kissasta. He toivat loukun ja kissa jäikin heti saman päivän iltana loukkuun, ilmoitin heille ja he hakivat kissan pois.
      Kissa näytti upealta Norjalaiselta metsäkissalta, oli tosin takkuinen ja nälkiintynyt.
      Kysyin kissan kohtalosta heiltä ja he sanoivat ettei kukaan ollut kysynyt kissaa ja että kissa oli jo villiintynyt, joten se lopetettiin.
      Itse olin ilmoittanut siitä kissapalstalle ja soitin lähistöllä asuvalle Norjalaisen metsäkissan kasvattajallekin josko hänen kasvateistaan joku olisi kadonnut. Ei hänkään voinut auttaa.
      Itse en voinut kissaa ottaa koska minulla on kaksi kissaa tavallisia maatiaisia ja ne olisivat jääneet alakynteen ison kollin kanssa.

    • helppo ratkaisu

      Karanneista kissoista tulisi antaa roimat sakot omistajalle, mikäli hänet tavoitettaisiin. Jospa ne sen jälkeen alkais pysyä kotonaan..

    • Miksei vois pitää kissan kytkettynä ? Meidän ollut juoksuhihnassa, eikä kärsi siitä.Odottaa aina ovella kun laitetaan panta kiinni. Koko päivän ulkona sitten eri paikoissa pihalla.
      Kulkukissat aiheuttaa vaan harmia kun joutuvat tappeluihin.

    • On se kumma kun kukaan ei kaipaa nättiä kissaa, en voi sitä ruokkia, kun on omakin kissa , tappeluks menee nämä kohtaamiset pihallamme.
      Viimeinen kerta, kaipaako kukaan kaunista seurallista kissaa ?
      Menee Tassutarhalle sitten tai kissojen taivaaseen!

    • kissallinen

      Kissa siis haluaa tulla ihmisen luokse? Se ei ole vielä kokonaan villintynyt, joten se voi saada Tassutarhan kautta uuden kodin. Hehän lopettavat vain sellaisia kissoja jotka ovat täysin villintyneitä.
      kiitos Sinulle Ristiina kun jaksat välittää eläimestä, jota moni muu ihminen vain vihaisena häätää nurkistaan.

    • Tänään se haetaan Tassutarhaan, jospa joku kaipaisi sitä. Todella seurallinen ja ihana kissa, harmittaa kun ei omistajaa löydy!
      Jos ei löydy oikea omistajaa, voin suositella tuota, ottaisin itse tuon jos pystyisin.

    • Kesäkissa

      Piikki kannikkaan vaan.

    • Näinkin sanottu

      Ihmisen sivistyksen mitta on siinä kuinka hän kohtelee eläimiä.
      Mohandas Gandhi (Mahatma)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe