Lieksan turvapaikkataustaiset maahanmuuttajat

Pakko kysyä

Miten voi työttömällä sosiaalin varassa elävällä mamulla olla kaikki pelit ja vermeet viimeisen päälle? Autoa myöten.

Terveisin Nurmekselainen joka käy usein Lieksassa.

37

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki saavat saman

      Kyllä kaikki halukkaat saavat pelit ja vermeet jos vain haluaa. Mamut ovat tosin jonossa ensimmäisinä, koska ovat tulleet kutsuttuina kauempaa.

      • kaikki saavat

        Juuri näin. Mitäpä tuota ihmettelemään.


    • Miksi ei saisi

      Oletko nimimerkki "Pakko kysyä", kysynyt itsellesi kaikki mahdolliset pelit? Saa varmaan Nurmeksessakin jos kysyy.

      • reilu peli

        Kun ymmärtää kysyä, saa toki, myös Nurmeksessa. Tee lista tarpeistasi, muista auton merkki ja malli ja vie lista shoshiaaliin. Jos Nurmeksessa nikotellaan, tule Lieksaan. Täällä kaikki hoituu ennenkuin ehdit kissaa sanoa.


      • Pakko kysyä

        Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?

        Miksi oletet että olen sosiaalihuollon asiakas, jos olen kiinnittänyt huomioni tähän? Oletko lisäksi vähän yksinkertainen? Nurmekselaisella sosiaalin asiakkaalla tuskin on varaa käydä usein Lieksassa.


      • Muista säännöt
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?

        Miksi oletet että olen sosiaalihuollon asiakas, jos olen kiinnittänyt huomioni tähän? Oletko lisäksi vähän yksinkertainen? Nurmekselaisella sosiaalin asiakkaalla tuskin on varaa käydä usein Lieksassa.

        Töissä ei kannata olla ollenkaan. Se hankaloittaa uudehkon auto saamista. Työtä vieroksuvat saavat ihan kaiken haluamansa. Jos vielä iho sattuu olemaan tummanpuoleinen, silloin on etuoikeutettu kaikkein parhaimpiin välineisiin.


      • kyllä kelpaa
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?

        Miksi oletet että olen sosiaalihuollon asiakas, jos olen kiinnittänyt huomioni tähän? Oletko lisäksi vähän yksinkertainen? Nurmekselaisella sosiaalin asiakkaalla tuskin on varaa käydä usein Lieksassa.

        En oletakaan sinun olevan sossun asiakas. Eihän näistä kultamunistakaan tiedä miten varakkaita oikeasti ovat, jos ovat sattuneet syntymään määrättyyn klaaniin. Ei niin hölmöä rikasta olekaan, jolle ei ilmainen hyvä kelpaisi. Eikähän mamuista oikeasti tiedä kuka on kuka. Halutessaan voi sanoa nimen kuin nimen, mistä tietää, onko se oikea ja tietävätkö itsekään. Syntymäaikakin on suurimmalla osalla 1.1. vuosi arvioidaan. Oma arvio voi heittää vaikka kymmenen vuotta, yleensä nuoremmaksi, mielellään alaikäiseksi. Ei ole kaksista kirjanpitoa Somaliassa kansalaisistaan. Kun eivät tunne numeroita eikä kirjaimia, miten he ikänsä tietäisivät. Lieksa on onnellinen saatuaan runsaasti näitä iloisia ja ahkeria, "sotaa" paenneita sankareita. Totta kai pito on sen mukainen, niinkuin muillakin lieksalaisilla.


      • IntelliG
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?

        Miksi oletet että olen sosiaalihuollon asiakas, jos olen kiinnittänyt huomioni tähän? Oletko lisäksi vähän yksinkertainen? Nurmekselaisella sosiaalin asiakkaalla tuskin on varaa käydä usein Lieksassa.

        "Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?"

        Mistäpä sinä päättelet, että kaikki tänne tulleet ovat tyhjätaskuja?
        Saattaahan pakolaisella olla varallisuutta siinä missä muillakin, eivätkä kaikki pakolaiset saa edes avustuksia.
        Tottakai jokaisella on oikeus ostaa ihan mitä haluaa, eikä se, että puhuu vierasta kieltä tai on mustaihoinen tarkoita sitä, että on tyhjätasku.

        Minun kuukausituloni on alle tonni/kk., mutta minä se vaan ajelen uudenkarhealla autolla. Minä tosin en juo, enkä polta ja osaan elää muutenkin siistimmin kuin... te

        Sinulla ei ole sen enempää uutta autoa kuin taloakaan, etkä sinä ole nurmekselainen vaan ihan tavallinen potakanpurija ja tasarahalieksalainen.


      • Pakko kysyä
        IntelliG kirjoitti:

        "Tottakai minulla on kaikki mitä tarvitsen uutta autoa ja taloa myöten, mutta käynkin töissä. Siksi kysyin, miten ihmeessä oletetulla tyhjätaskulla on siihen varaa?"

        Mistäpä sinä päättelet, että kaikki tänne tulleet ovat tyhjätaskuja?
        Saattaahan pakolaisella olla varallisuutta siinä missä muillakin, eivätkä kaikki pakolaiset saa edes avustuksia.
        Tottakai jokaisella on oikeus ostaa ihan mitä haluaa, eikä se, että puhuu vierasta kieltä tai on mustaihoinen tarkoita sitä, että on tyhjätasku.

        Minun kuukausituloni on alle tonni/kk., mutta minä se vaan ajelen uudenkarhealla autolla. Minä tosin en juo, enkä polta ja osaan elää muutenkin siistimmin kuin... te

        Sinulla ei ole sen enempää uutta autoa kuin taloakaan, etkä sinä ole nurmekselainen vaan ihan tavallinen potakanpurija ja tasarahalieksalainen.

        Mielestäsi siis on sallittua tulla varakkaana ja imeä kaikki mahdollinen irti maan sosiaaliturvasta? Tietääkseni jokainen turvapaikan saanut saa kolmen vuoden kotouttamistuen tuloista riippumatta? Korjaa, jos olen väärässä.

        Minulla on muuten mukavasti metsää, kesämökit jne. Itseasiassa yllättyisit, jos tietäisit kuka olen.
        Niinkö todella pienessä ajatusmaailmassasi luulet vain köyhien arvostelevan nykyistä menoa?


      • sellasta---
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Mielestäsi siis on sallittua tulla varakkaana ja imeä kaikki mahdollinen irti maan sosiaaliturvasta? Tietääkseni jokainen turvapaikan saanut saa kolmen vuoden kotouttamistuen tuloista riippumatta? Korjaa, jos olen väärässä.

        Minulla on muuten mukavasti metsää, kesämökit jne. Itseasiassa yllättyisit, jos tietäisit kuka olen.
        Niinkö todella pienessä ajatusmaailmassasi luulet vain köyhien arvostelevan nykyistä menoa?

        Joillakin tyypeillä on ihmeellinen tapa olettaa,että kaikki jotka kyselevät kuinka työttömillä muslimeilla on varaa ostaa esim.uudet älykännykät - ovat itse köyhiä työttömiä. Asia ei suinkaan aina ole näin,kyllä näitä ihmettelee ihan hyvätuloisetkin suomalaiset.

        Eräs somali muuten jo 1990-luvulla kertoi Alibi-lehdessä,että kuinka luulette että hänen pääasiassa työttömillä maanmiehillään,on vara lähettää kuukausittain rahaa kotimaahan omille klaaneilleen. Eli huijaamalla eri tavoilla Suomen yhteiskuntaa.


      • uihhhh
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Mielestäsi siis on sallittua tulla varakkaana ja imeä kaikki mahdollinen irti maan sosiaaliturvasta? Tietääkseni jokainen turvapaikan saanut saa kolmen vuoden kotouttamistuen tuloista riippumatta? Korjaa, jos olen väärässä.

        Minulla on muuten mukavasti metsää, kesämökit jne. Itseasiassa yllättyisit, jos tietäisit kuka olen.
        Niinkö todella pienessä ajatusmaailmassasi luulet vain köyhien arvostelevan nykyistä menoa?

        Kuka kysyy onko sallittua? Ennenvanhaan tulivat ensimmäisinä rikkaiden sukujen vesat! Monellakin varakas suku taustalla, mikä on oikein, mikä väärin? Vaikea sanoa, ei suomi pääse heidän tilejään tutkimaan...Ja osa varmasti säästää rahaa, koskeivat kuluta samalla tavalla, naiset leipovatn valmistavat ruokansa itse, eivät polta, dokaa, paitsi jotkut miehet, käyvät baareissakin...


    • ding obama

      en halua sanoa jotain paha, mutta suomalaiset ovat hölmöja ja sinisilmisia hölmöja
      venäjä on pahin tämä selitä kaikki

    • rosvo-ruudolfi

      Saattaa olla merillä hankituilla rahoilla ostettuja kamppeitakin? Ei muuten sossun ja kelan korvauksilla pidetä tuommoista elintasoa yllä!

    • kuolkoot sinne

      Sitä voi vain ihmetellä! Maailmalla soditaan ja tuhotaan kaikki ja meidän pitisi niitä avustaa! Aivan järjetöntä hommaa, antaisivat niitten sotasankarien hautua omassa liemessään!

    • ________--

      Miksi pieni Suomi avustaa ylipäätään ketään.

    • ateisti Aatu

      Päättäjissä on huuhaaporukkaa, joka haluaa kylvää veroeuroja joka suuntaan. He saavat siitä sädekehän päänsä päälle ja taivaspaikan parartiisista.

    • PesiusOlallekki

      Pakkohan meidän on avittaa somalialaisia palaamaan omaan maahansa. Ensin vaan annetaan heidän nauttia kuuluisasta, maailmankuulusta suomalaisesta vieraanvaraisuudesta oikein tonnikaupalla kuukaudessa. Sen jälkeen onkin sit mukavaa palata rikkaana miehenä takaisin klaaninsa turvaan ja lämpöön neuvomaan konstit kuinka suomessa rikastuu tekemättä yhtään mitään, paitsi tietenkin huumeiden myyntiä ja välitystä.

      • hankkikaa jo se elämä
        ollimappilas kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/talous/2014073018529052_ta.shtml

        Näillä palstoilla katkerat paskiaiset ja suurimmalta osalta itsekin sos.pummit arvostelee mamujen elämistä. Säästäkää itsekin sos.rahoista, älkääkö ryypätkö niitä persieeseenne. Jokainen taaplaa tyylillään, mitä väliä miten esim. Somali taaplailee?


      • omassa maassa oma elämä
        hankkikaa jo se elämä kirjoitti:

        Näillä palstoilla katkerat paskiaiset ja suurimmalta osalta itsekin sos.pummit arvostelee mamujen elämistä. Säästäkää itsekin sos.rahoista, älkääkö ryypätkö niitä persieeseenne. Jokainen taaplaa tyylillään, mitä väliä miten esim. Somali taaplailee?

        Jos taaplaa omillaan, sama miten taaplaa, sittenkin mieluummin taaplatkoon takaisin mistä on tullutkin. Kun taaplaa suomalaisten elättinä, on aivan eri asia. Emme tarvitse heitä, he ovat afrikkalaisia ja pysykööt maassaan.Emme Suomestakaan lähde joukoittain Somalian soskun ovia rynkyttämään ja vaatimaan elätystä ja koulutusta. Pankoot maansa kuntoon ja eläkööt niinkuin muutkin. Kumma, kun kaikkein vainotuimpia ovat parikymppiset kollit, miksiköhän?


      • Tiedoksi sulle
        hankkikaa jo se elämä kirjoitti:

        Näillä palstoilla katkerat paskiaiset ja suurimmalta osalta itsekin sos.pummit arvostelee mamujen elämistä. Säästäkää itsekin sos.rahoista, älkääkö ryypätkö niitä persieeseenne. Jokainen taaplaa tyylillään, mitä väliä miten esim. Somali taaplailee?

        "Näillä palstoilla katkerat paskiaiset ja suurimmalta osalta itsekin sos.pummit arvostelee mamujen elämistä. Säästäkää itsekin sos.rahoista, älkääkö ryypätkö niitä persieeseenne. Jokainen taaplaa tyylillään, mitä väliä miten esim. Somali taaplailee?"

        Kyllä täällä muutkin ihan hyvin toimeen tulevat ottavat kantaa maahanmuuttoon.


    • Kopio

      Edelleen vastaamatta jäi aloittajan esittämä kysymys.

      Miten voi työttömällä sosiaalin varassa elävällä mamulla olla kaikki pelit ja vermeet viimeisen päälle? Autoa myöten.

    • Vastaus!

      Ne ei ryyppää!!!!!

      • pientä rajaa

        Älä jauha potaskaa,sillä myös monet muslimit ryyppäävät ja suuri osa somaleista vielä lisäksi käyttää khat-huumetta,ei se ilmaista ole.


      • Datsun 100A

        Minäkin katsoin ihan äimänä kun näin ensimmäisen kerran somalin ajelevan autolla.Ei ole elämä reilua.Jouduin viemään autoni romuttamolle yli 20 vuotta sitten kun ei ollut varaa katsastaa,


      • Kamelinkusi
        Datsun 100A kirjoitti:

        Minäkin katsoin ihan äimänä kun näin ensimmäisen kerran somalin ajelevan autolla.Ei ole elämä reilua.Jouduin viemään autoni romuttamolle yli 20 vuotta sitten kun ei ollut varaa katsastaa,

        Lieksan som put ajaa kaikki Datsun 100A?


    • toinen vastaus

      Korkeintaan pirkkaolutta ja purevat khattimälliä mutta allah antaa anteeksi kun muistaa katua!

    • Säälittävää porukkaa

      Maailman suurimmat inisijä luuserit taas täällä vuodattaa kun ei ole peltilaatikkoa alla. Heh! Onko se elämän sisältö ihan vaan sitä että kadehditaan aina jotakuta. Kun ei ollut somaleja kadehdittiin naapureita ja ns. kavereita. MENKÄÄ JA HANKKIKAA ELÄMÄ!!
      Menkää kouluun tai töihin vaikka toiselle paikkakunnalle ja lopettakaa se iänikuinen tumputus ja nykytrendin homostelu!
      Eikö teistä kasva miehiä ikinä?
      Vätystellään nyt ja odotetaan että tiilanne parantuisi itsestään. Ei se parannu! Ei ikinä jos et ota ja tee itse! Jussi Halla-aho ei tule pelastamaan sinua pönttö!!!
      Älä odota aina valmista ja mahdollisuutta siipeilyyn.
      Paskanpuhumisen ajat ovat takanapäin. Nykyään vaaditaan tekoja, suoraselkäisyyttä ja tahdikkuutta.

      • GoGo

        Miksi tumputat edelleen?


      • asdfasdf

        miksi Suomalaisten pitäisi mennä kouluun ja töihin ja vielä toiselle paikkakunnalle,eikö Suomalaisilla ole oikeus lorvia ja saada rahaa kuten muualta tulevat?


    • Esko boy

      Lieksa on niiiiiiiiiiiiiin rikas kunta, että kyllähän me muutamalle sadalle saadaan pelit ja rensselit jotta heilahtaa :)

      • kyllä!

        Saadaan muutamalle tuhannellekin, jos tarvetta on.


    • ******

      Näille vasuri-hyysäreille tiedoksi,että joka paikassa missä somaleita on suomessa. Niin niissä myös ihmetellään(tai kiroillaan),että kuinka lähinnä työttömillä somaleilla on vara ostaa lapsilleen hienot vaihdepyörät,älypuhelimet ja lastenvaunutkin ovat usein kalliimmasta päästä. Asiaa ihmetteli kerran myös eräs toimittaja.

      Joten ei Lieksa ole ainoa paikka missä asiaa mietitään.

    • tummasta tykkäävä

      Näille somaliystävillemme on hankittava kunnon pyörät ja tarvikkeet etteivät luule, että eivät olisi tervetulleita maahamme. Heistä kehittyy meille vielä oiva apu ja helpotus.

    • Ammattinimike

      Hyö ovat insinjöörejä. Tietkö sie mittee insinjöörit tienaa!

      • haravoidaan

        10inssiä haravan varressa Keskuspuistossa nokat vastakkain kuoputtamassa samaa paikkaa! On työvoimavaltaista ja tärkeää työtä. Pomo vielä johtamassa tätä erittäin tärkeää, inssin koulutuksen vaativaa, hyväpalkkaista kesätyötä. Halvemmaksi olisi tullut maksaa insseille vaikka sossurahat vaikka tuplana kotiin kuin tuosta pelleilystä. Mutta hyvä, nyt on nähty heidän ahkeruutensa ja työintonsa. Saattoi olla ensimmäinen ja viimeinen työ näillä ko. työkyreillä.


    • Läpinäkyvyyttä!

      Näyttää olevan mm.vesakkojen raivausta,tienvarsikunnostusta,puunpilkkomista,vanhushoitoa,spr.n avustustoimintaa... Nuoret miehet parhaimmillaan tällaiseen sen 8 euron päiväpälkalla, jonka muutkin työttömät työllistetään. Yksityiset voisi myös kiinnostua 8e/kulukorvaus/pv. - Kuka lait laati, ettei muka voisi palkata ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe