En ymmärrä ns. romanttista rakkautta.

Alfa Female

Ymmärrän ihmisten yksinäisyyden, vihan ja surun. Ymmärrän ilon ja huumorin. Ymmärrän äidin rakkauden lapseensa, ja toisinpäin. Mutta romanttinen rakkaus on minulle jotain täysin käsittämätöntä. Jos radiosta tulee jokin rakkauslaulu, ensimmäinen ajatukseni on; mitä v*ttua? Eihän kukaan oikeasti tunne noin. Miksi se laulaa tuollaisesta shaibasta jota ei ole olemassakaan? Ihmetyksen jälkeen alkaa ärsyttää, ja sitten vaihdan kanavaa tai suljen radion. Sama juttu elokuvien kanssa. Romantiikkaa tai draamaa en katso ollenkaan koska se ei yksinkertaisesti mene jakeluun.
Nyt joku ajattelee, että täällä marisee joku naisiin pettynyt mies, mutta minä olen nainen, ja olen tuntenut / ihmetellyt tätä asiaa niin kauan kuin muistan. Voi olla, että minussa on jotain vialla kun ajattelen, ettei romanttista rakkautta olekaan. Että ihmiset vain teeskentelevät tuntevansa jotain ja sitten valssataan auringonlaskuun viulujen soidessa taustalla.
Ja mikä tämän viestin tarkoitus on? Kiinnostaisi tietää onko täällä muitakin, jotka ovat yhtä ulalla kuin minä?

13

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edrfgt

      Olen mies ja täytyy myöntää että itseänikin v*t***aa romanttiset biisit johtuen siitä etten ole koskaan kokenut enkä nähnyt mitään rakkauteen viittaavaa vaihdan myös kanavaa kun näen jotain sentyylistä.

    • 1+4

      Olen itse ollut todella rakastunut joskus. Ajantaju katosi suudellessa ja kaikki oli hetken täydellisen ihanaa. Silloin uskoin, heittäydyin ja kuuntelin hetken viulumusiikkia. ;)

      Rakkaus tulee, jos siihen uskoo ja antaa tulla. Ei se sen kummempaa ole.

    • edftth

      Ymmärräthän silti ettei kaikille käy ihan noin hyvin periaate on vähän sama kuin ettei kaikista voi tulla lääkäreitä vaikka kuinka haluaisi.

      • uoyfouyfuyfouyfyouyf

        Se, että joku on lääkäri, ei liene sattumaa. Hullaantuva rakastuminen, sellainen mistä runoissa ja lauluissa kerrotaan, on hieman sattumaa (mitä toki saa vapaasti nimittää myös kohtaloksi tahtoessaan). Ei tule joka päivä vastaan, joidenkin mukaan ei montaakaan kertaa elämässä. Keneen tahansa ei voi rakastua siten kuin lauluissa kerrotaan. Ei uskomalla, ei antamalla tulla, ei väkisin...

        Se on hieno kokemus, mutta kaikennielevänä luonnonvoimana... en ole varma, haluaisiko sitä edes kokea kovin montaa kertaa elämässä.


    • Anna mun nauraa

      Et osaa siis rakastaa toista ihmistä hänenä itsenään ja heteroseksuaalina tämä kohdistuisi tietysti mieheen?

      Ei ole yllätys nykyajan suominaisilta jotka kuvittelevat olevansa "alfa femaleja".

      Rakastaminen vaatii empatiaa. Ehkä sun kannattaa opetella sitä?

      Sama rakkaus joka yhdistää VANHEMPAA ja lasta (miksi mainitsit vain äidin?) yhdistää myös miestä ja naista. Siihen on vain sidottu seksuaalisuus mukaan.

      Romanttinen rakkaus tavallaan on tietynlainen ylikorostettu versio tuosta tunteesta. Realistisesti rakkautta on vaikea kuvata mm. elokuvissa tai musiikissa ettei se mene ns. siirappimaisen lällyilyn puolelle.

      Ihmiset eivät teeskentele, he todella kokevat sen että kuuluvat sille toiselle ihmiselle ja että he haluavat tuntea toisen ihmisen ja olla yhdessä osa toistensa tarinaa.

      On tietysti lähinnä yksinkertaisia elukkavaistoja seuraavia imbesilleja jotka ajattelevat sen olevan teatteria keskittyessään lähinnä hankaamaan pissivehkeitä vastakkain ja muun olevan vain "illuusiota".

      Kuitenkin en lähtisi noista lauluista liikkeelle vaan siitä että rakastaa itseään, maailmaa ja toista ihmistä jolle on hyvä.
      Laulut sun muut antavat hyvin ideaalin kuvan aiheesta joka saa sen näyttämään shaibalta.

      Yksi hyvä keino löytää romanttinen rakkaus on muuten ilo ja huumori. Kun ihmisillä synkkaa keskenään niin sitä kautta löytyy myös rakkaus.
      http://www.youtube.com/watch?v=rpjiUKQZceg

    • 8+15

      Ihminen joka ei ole saanut rakkautta ei osaa rakastaa. Sinun persoonasi on jäänyt kehittymättä nuoruusvuosina. Kannattaisi mennä terapiaan. Muutenkaan tuo Alfa Female nimitys, ei kerro sinusta hyvää..

      • okijuy

        Mitäs se terapia siihen auttaa jos ei ole koskaan saanut kokea olla rakastettu? Muuten kuin lihottaa terapeutin tilipussia? Ei ongelmia ratkota kirjoja lukemalla ja niistä vastauksia hakemalla enemmänkin luodaan lisää ongelmia.


    • Femme fat ale

      Katkeran naisen tilitystä.

    • Mielestäni yllättävä

      kirjoitus naiselta. Jotenkin ajattelee, että naisena on säilyttänyt oman luontainen olemuksensa, jossa romanttinen rakkaus on sisäsyntyistä. Tai niin itse ajattelen. Tulee mieleen, että jossain kohtaa elämään on tapahtunut jonkinlainen syvä loukkaantuminen tai muuta sellaista, joka on saanut kirjoittajan kovettamaan sydämensä.

      Tuolla aiemmin oli hyvä vastaus nimimerkillä "anna mun nauraa", missä hän mainitsi itsensä rakastamisen. Se on mielestäni hyvä kohta aloittaa tutkimaan tuota omaa tilaansa.

    • Sama homma

      Olen aloittajan kanssa samalla sivulla. Nainen minäkin olen ja en millään käsitä sitä rakkauden ja romantiikan sanomaa joka esimerkiksi kappaleissa ja elokuvissa esitetään. Voin kiintyä ihmiseen, ja tällöin osoitan hänelle kunnioitusta ja arvostusta teoin, en sanoin. Olen kyllä pohtinut vuosia sitä, miksi koen rakastuneiden "lässytyksen" ja muut (mielestäni) ylimakeat rakkaudenosoitukset luotaantyöntävinä, mutta en toistaiseksi ole löytänyt selitystä tälle. Tosin eipä asia minua vaivaa. Toisinaan saatan olla seurustelusuhteessa, mutta en koe kriisiä sellaisen päättyessä. Viihdyn itsekseni tai ystävien kanssa, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita ja joiden kanssa keskustellessa saan vallan hyvin täytettyä tietynlaisen läheisyyden tarpeeni. Olen tyytyväinen itseeni. Mielestäni olen hyvä ihminen, jolla riittää empatiaa ja joka auttaa muita aina kun mahdollista. Kun lakiin ei ole säädetty että "rakasta jotakuta palavasti" niin en katso tarpeen siten tehdä.

      • >OoO<

        "Kun lakiin ei ole säädetty että "rakasta jotakuta palavasti" niin en katso tarpeen siten tehdä."


        Tämä lause yksistään kertoo, että tunne-elämäsi ei ole samalla tasolla älyllisen elämäsi kanssa. Siihenhän voi olla monta syytä, esimerkiksi lapsuudessasi oppimasi vuoksi et oikein osaa luottaa muihin ihmisiin, jotta uskaltaisit ilmentää omaa tunne-elämääsi ja siksi mieluummin viilennät tunteesi ja sen sijaan pyrit rakentamaan maailmastasi järkiperäisen kokonaisuuden.


      • Sama homma
        >OoO< kirjoitti:

        "Kun lakiin ei ole säädetty että "rakasta jotakuta palavasti" niin en katso tarpeen siten tehdä."


        Tämä lause yksistään kertoo, että tunne-elämäsi ei ole samalla tasolla älyllisen elämäsi kanssa. Siihenhän voi olla monta syytä, esimerkiksi lapsuudessasi oppimasi vuoksi et oikein osaa luottaa muihin ihmisiin, jotta uskaltaisit ilmentää omaa tunne-elämääsi ja siksi mieluummin viilennät tunteesi ja sen sijaan pyrit rakentamaan maailmastasi järkiperäisen kokonaisuuden.

        Olet oikeassa siinä, että tunne-elämäni on tavallista suppeampi. Näen asian kuitenkin niin, että joku ei esimerkiksi saata koskaan elämässään kokea tarvetta opetella pianonsoittoa ja sen taidon puuttuminen ei luultavimmin hänen elämäänsä suuresti köyhdytä. Itse en koe tarvetta suuriin tunteisiin. Mukavaa toki, että ihmiset löytävät ilonsa erilaisista asioista. Joku toinen haluaa tuntea paljon ja usein, minä löydän mielihyvää ongelmanratkaisuun keskittyvistä aiheista ja loogisista prosesseista (täten poissulkien ihmismielen tietyt tunnekuviot). Asioiden järkiperäistäminen on aina ollut minulle luontaista. Jokaisella meistä on menneisyys täynnä asioita, jotka ovat muokanneet meistä tämän mitä nyt olemme, ja lisää sellaisia asioita tulee vastaan tulevaisuudessakin. Sitten, jos jokin tapa tai käyttäytymisen piirre alkaa häiritsemään tai osoittautuu vahingolliseksi, on syytä kenties pohtia mahdollista muutosta tilanteeseen.


    • vaikea selittää

      Ajattelen ja tunnen jotenkin samoin kuin aloittaja. En voi sietää mitään päälleliimattua, koska en myöskään tunne rakastaessani mitään viulujuttuja =)
      8 15 on oikeilla jäljillä, minulta on lapsena puuttunut rakkaus melko täysin. On ihan yksinkertaista elää nk normien mukaan, olla ihan tyytyväinen ja mennä vaikka naimisiin kuten minä. Kaikki on ookoo, kunnes jossain vaiheessa kyseenalaistaa oman hyvinvointinsa. Tuntee valehtelevansa ja ajattelee, että okei mä en tarvitse tällaista, en vaan ole sitä tyyppiä. Järisyttävä muutos tuli mulle siinä vaiheessa, kun eräs ihminen alkoi laukoa mulle totuuksia minusta. Sain kuulla, että olen tunnevammainen, koska en uskalla ottaa rakkautta vastaan. Se piti täysin paikkansa. Aloin ajatella aina vain kauniimmin tästä ihmisestä, kunnes hän äkkiä hävisi elämästäni. Löysin itseni kuuntelemasta haikeaa musiikkia ja itkemästä. Entäpä sitten, kun hän tuli takaisin? Sydän oli revetä rinnasta ja uskalsin sanoa hänelle, että rakastan häntä syvästi. Minulla ei ole mitään käsitystä, miten muut ihmiset tuntevat rakkauden, mutta minulle tämä oli sitä. Rakastan häntä edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe