Milloin gynelle?

peloissaan

Eli oon 13-vuotias tyttö. Oon miettinyt jo tosi kauan milloin mun eka gyne kerta tulee. Mulla on kovat kuukautis kivut, ne eivät kestä hirmuisen kauan max. 30min. Kipujen aikana alavatsa ja selkä ovat erittäin kipeät enkä tiedä missä asennossa olisin. Nämä ovat toivottavasti normaalejä oireita. Alan varmaan Vähintään 2-3 vuoden päästä harrastamaan seksiä, ja siiheksi tarvitsisin e-pillerit. Eli milloin minun pitäisi alkaan miettimään gyne juttuja. Pelkään hirveästi lääkäreitä ja tiedän että kun aika tulee tulen menemään sinne kyynelsilmässä. :(

8

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsdsdsdsdsds

      Hitto vie; sitten vasta seksiä kun ei tarvi täältä gyneohjeita kysellä. Et voi olla tosissasi. Anna mennä rauhassa useampia vuosia, olet vielä lapsi.

      • peloissaan

        Oon pahoillani että kysyin. :'(


    • lämmin ja venytys

      Kuukautiskipusi ovat todella lyhyet. Voit kokeilla auttaako lämmin kauratyyny oireitasi. Vaihtoehtona kuumaa vettä pullossa.

      Jos pystyt ennakoimaan, milloin kipu tulee, niin ota sitä ennen särkylääkettä tai ota jotain tosi nopeaa särkylääkettä. Kysy äidiltä tai apteekista.

      Rentouttaminen ja venyttely voivat auttaa. Venyttele reiden takaosa, selkä ja lonkankoukistajat.

    • menkkakivut

      Muistan kun itsellenikin terkkari neuvoi pitämään lämmintä tyynyä mahalla, että se muka auttaisi kipuihin.. En sitten tiennyt, että heti kun olisi 400mg buranan/ibumaxin napannut naamaan ei olisi tarvinnut kivuista kärsiä! Kärvistelin yläasteella tunnit kauheassa vatsakivussa, lisäksi kun kuukautisten aikaan kärsin myös ilmavaivoista..... Eli minun neuvoni kuukautis kipuihin on ehdottomasti särkylääke! Ei niihin mikään tyynyn pitäminen auta.

      • ketjun aloittaja

        Kiitos tosi paljon vinkeistä. Yritän näitä. Eiköhän se nyt särkylääkkeellä lievity. Se vaan tulee aina niin varottamatta kun oon menossa nukkuun. Toki minulla on aina 3-4 päivää vatsa kipeä ennen menkkojen alkua. Tai tuntuu että vois käydä oksentamassa. Ei oo mukava tunne yrittää keskittyä koulussa niissä tuskissa. Mutta iltasin tosiaan tulee ne aivan hirveet minuutit. :(


    • lyhyt kuuri

      Kokeile ottaa särkylääkettä aamulla ja illalla silloin kun sinulla on vatsa kipeä. Pystyt keskittymään ja nauttimaan elämästä. Älä odota, että vatsasi tulee kipeäksi, vaan ensimmäisistä oireista aloitat ja käytät, kunnes kuukautiset alkavat.

      Keskustele vanhempiesi kanssa, niin he tietävät, miksi käytät särkylääkkeitä.

      • ketjun aloittaja

        Tänään menkat sitten alkoivat. Otan heti särkylääkkeen. Kiitos. Kirjoitin naistentaudit osioon " miks mua sattuu??) kirjotuksen. Viittikö joku tulla neuvoo mua? :(


      • ketjun aloittaja
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tänään menkat sitten alkoivat. Otan heti särkylääkkeen. Kiitos. Kirjoitin naistentaudit osioon " miks mua sattuu??) kirjotuksen. Viittikö joku tulla neuvoo mua? :(

        Kirjoitinkin tekstin kuukautis osioon. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe