Taksikuskin hätähuuto Vantaalla: Tienaan 2 euroa tunnissa!

reppumiehet

102

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alalla.

      Juu, ensinnäkin taksikuskinahan kannattaa nimenomaan olla arki-iltoina, jos haluaa maksimoida tulot......NOT. Ja aika paksua olisi ruveta väittämään että Vantaallakin palkka olisi kuskille 2 euroa tunti. Voi olla jonkun yksittäisen vuoron yksittäisenä osana, muttei takuuvarmasti muuten. Tai sitten on kuskin työtavoissa jotain pahasti pielessä.

      • 18+11

        ei työtavoista kukaan ole vielä pystynyt kertomaan mikä olisi oikea tapa?
        niin paljon kuuluu sattuman piiriin!


    • KyllästynytAntti

      Joo, hurjaksi on mennyt. Kaikilla kuljettajilla/autoilijoilla alkaa olla pinna kireällä. Laskuja satelee postilaatikosta, millä niitä kohta makselee..Vapauttaisivat sitten oikein kunnolla ja mahdollisimman nopeasti, Nämä kaikki yhden keskuksen datasäännöt orjuuttavat autoilijaa ihan tarpeeksi, hyvä kuin saisi ajella muissakin kunnissa ihan miten haluaa. Monipuolisemmaksi ala ja nyt nopeasti. Pois myös yhteen datakeskukseen kuuluminen, myös voisi saada liittyä myös muihin keskuksiin. Vapautta peliin niin olisi etu kaikille..asiakkaille. Tehokkuutta kaivattasiiin.

      • Tekijät

        Taksilakiin tulossa muutos (vapautetaan osittain), niin alkoi taksiliiton kampanja taksien olemattomista tuloista. Tulot ovat Vantaalla kasvaneet vuosi vuodelta, myös vuonna 2014.


    • Totuus esiin.....

      Pöh! Jos näin lasketaan että odotat joskus keikkaa 2 tuntia ja saat 12€, niin eihän taksarin palkkaa noin lasketa. Tuon kaavan mukaan vantaalainen kuski ajaa siis kymmenen tunnin vuorossa 60€????? Joskus keikan odottelussa voi vierähtää se parikin tuntia, joskus ajat parissa tunnissa 5 keikka ja satasen. Oma autoni pyörii stadissa, jonka väitetään olevan Vantaatakin huonompi ajopaikka ja kassani siellä ovat 300-600€ kymmenen tunnin vuoroissa. Pelkkä pullshittiä aloittajan linkin takana. Onhan toki heikompaa, kuin normaalisti, kyllä taksilla ainakin stadissa vielä jotenkuten pärjää. Ollaan muuten vielä kaukana tosi pahasta lamasta 1990 lukuun verrattuna....

      • 8+12

        kyllä se on ihan oikein laskettu,
        tiedän espoossakin ajetun 12 tunnin kassan 60 euroa.


      • Totuus esiin...
        8+12 kirjoitti:

        kyllä se on ihan oikein laskettu,
        tiedän espoossakin ajetun 12 tunnin kassan 60 euroa.

        Ettäkö espoossa ajetaan päivästä päivään kassaa 60 euroa? Kuulehan, montako taksia pystyy elämään tuollaisilla kassoilla? Kuten sanoin, yksittäisestä kassasta ei voi palkkaa laskea. Tietysti, jos yksi kuski ajaa yhtenä päivänä kuukaudesa ja silloin kuuskymppiä, niin....... Vaan normikuski ainakin meillä ajaa joka kuukausi vähintäin kahden tonnin palkan. Normaalisti palkka on n. kolme tonnia kahden puolen. Hyvänä aikana runsaasti paremmin. Vaan eipä osaa sanoa mitä tienaa sitten tulevaisuudessa virkamiestyöryhmän valmistellessa alalle uudet pelisäännöt. Linjapuoli jo ehdittiin pilata, seuraavana taksiala. Tunnetusti järkipuheet ei tehoa heihin saatikka poliitikkoihin.... Jatkossa kuuskymppiä vuorossa voi olla arkipäivää??? :(


    • Seis valehtelu!

      Että oikeen lehteen pitää mennä puolustelemaan korkeita hintoja :D

      Juurihan oli pitkä ketju missä todettiin että noin 95% kuskeista saa tuntiplakkaa mikä on VÄHINTÄÄN 13,05€/h

      Jotenkin jännää että KAIKKI netissä olevat olisi kuulunut tuohon 5% ryhmään jotka saa jotain epävirallista palkkaa prosenttien tms mukaan

      • 18+18

        Mitä tekemistä hinnoilla on palkan kanssa? Mä olen kioskissa töissä ja meillä on myynti tunnissa n. 20 euroa. Palkkaa saan 36 euroa tunnissa plus lisät.


      • järki käteen
        18+18 kirjoitti:

        Mitä tekemistä hinnoilla on palkan kanssa? Mä olen kioskissa töissä ja meillä on myynti tunnissa n. 20 euroa. Palkkaa saan 36 euroa tunnissa plus lisät.

        Se että jotenkin pitää puolustella niitä korkeita hintoja.

        Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti...

        Tuntuu että taksifirmat haluaa paljon rahaa vähällä työllä, eiks juu?

        Kumpi on kannattavempaa, ihan näin vertauksena

        Myydä 3 viiden euron kahvikuppia tunnissa

        Myydä 60 yhden euron kahvikuppia tunnissa

        Kahvikupin kustannus on muuten kahvilalle noin 50c


      • Ratti = viides pyörä
        järki käteen kirjoitti:

        Se että jotenkin pitää puolustella niitä korkeita hintoja.

        Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti...

        Tuntuu että taksifirmat haluaa paljon rahaa vähällä työllä, eiks juu?

        Kumpi on kannattavempaa, ihan näin vertauksena

        Myydä 3 viiden euron kahvikuppia tunnissa

        Myydä 60 yhden euron kahvikuppia tunnissa

        Kahvikupin kustannus on muuten kahvilalle noin 50c

        En tajua miksi pitäisi puolustella eli puolustautua. Hinnat on nyt asetuksella ylhäältä päätetty ja kun ala vapautuu, niin itse ainakin nostan hintoja. Ei ole mitään tarvetta puolustella. Ei laillista (ikään kuin nyt olisi laittomat hinnat) eikä moraalista syytä (ikään kuin moraali olisi yhteismitallista). Hinnat on mielestäni nyt liian alhaiset ja jos olet eri mieltä, niin saat olla vapaasti. Ei kuulu mulle enkä pakota käyttämään taksia.


      • hvlllö
        Ratti = viides pyörä kirjoitti:

        En tajua miksi pitäisi puolustella eli puolustautua. Hinnat on nyt asetuksella ylhäältä päätetty ja kun ala vapautuu, niin itse ainakin nostan hintoja. Ei ole mitään tarvetta puolustella. Ei laillista (ikään kuin nyt olisi laittomat hinnat) eikä moraalista syytä (ikään kuin moraali olisi yhteismitallista). Hinnat on mielestäni nyt liian alhaiset ja jos olet eri mieltä, niin saat olla vapaasti. Ei kuulu mulle enkä pakota käyttämään taksia.

        Ei ainakaan sun taksia käytetä jos hintoja nostat. Kyllä sieltä halvempia autoja tulee eikä mua kiinnosta vaikka ladalla mut himaan baarista viet.


      • ggg444
        Ratti = viides pyörä kirjoitti:

        En tajua miksi pitäisi puolustella eli puolustautua. Hinnat on nyt asetuksella ylhäältä päätetty ja kun ala vapautuu, niin itse ainakin nostan hintoja. Ei ole mitään tarvetta puolustella. Ei laillista (ikään kuin nyt olisi laittomat hinnat) eikä moraalista syytä (ikään kuin moraali olisi yhteismitallista). Hinnat on mielestäni nyt liian alhaiset ja jos olet eri mieltä, niin saat olla vapaasti. Ei kuulu mulle enkä pakota käyttämään taksia.

        No siinäs nostat ja ihmettelet kun ei asiakkaita ole eikä voittoa tule, eikä palkkaa xD

        Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi


      • hvlllö
        ggg444 kirjoitti:

        No siinäs nostat ja ihmettelet kun ei asiakkaita ole eikä voittoa tule, eikä palkkaa xD

        Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi

        Mä kuljen sun kyydillä joka mestaan.


      • Kero meille, kerro!
        järki käteen kirjoitti:

        Se että jotenkin pitää puolustella niitä korkeita hintoja.

        Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti...

        Tuntuu että taksifirmat haluaa paljon rahaa vähällä työllä, eiks juu?

        Kumpi on kannattavempaa, ihan näin vertauksena

        Myydä 3 viiden euron kahvikuppia tunnissa

        Myydä 60 yhden euron kahvikuppia tunnissa

        Kahvikupin kustannus on muuten kahvilalle noin 50c

        " Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti..."

        Oletko ajatellut, paljonko tuohon edulliseen hintaan sisältyy todellisia kuluja? Jos olet, kerro meillekkin, miten pystyt tuolla hinnalla toimimaan? Täällä kun lauotaan kaikenlaisia kummallisuuksia vailla mitään ajatusta....


      • Eurosade
        ggg444 kirjoitti:

        No siinäs nostat ja ihmettelet kun ei asiakkaita ole eikä voittoa tule, eikä palkkaa xD

        Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi

        Jaa, no mistäs sinä sitten lasket/karsit autosi/yrityksesi kustannuksia, jotta voit pudottaa hintoja? Taksin kustannukset ovat hieman toista luokkaa, kun kahvilan kahvikupin (0,50€). Nyt on päällä hirveä buusti taksialan vapauttamisesta ja ajatellaan, että se jotenkin pudottaisi kyytien hintoja! Alan vapauttamiskeskustelun yhteydessä en ole huomannut mitään puhetta alan kustannusten laskemisesta. Juuri tänään joku kokoomuksen höppänä vielä laukoi, että esim. taksikyydeissä nyt oleva alempi arvonlisäkanta pitäisi poistaa kokonaan (= lisätään taksaan).

        Taksialalla on järjetön määrä lakisääteisiä kustannuksia esim. vakuutusmaksut ovat säädelty moninkertaisiksi normaali autonomistajaan verrattuna. Vakuutuslakia pitäisi muuttaa ja poistaa sieltä mm. pykälä, joka määrittelee, että ammattimaiseen henkilöliikenteeseen rekisteröidyn auton vakuutukset ovat x hintaisia. Kuka uskoo, että sitä lakia muutetaan?

        Taksiksi rekisteröity auto on katsastettava joka vuosi (lailla säädetty). Muita "pakko maksuja" (teosto, gramex jne.) löytyy liuta kaupalla eivätkä ne mihinkään poistu alan vapauduttua. Mistä siis karsitaan menoja, että voidaan laskea hintoja? Taksiliitto on vuosia koittanut takoa päättäjien päähän mallia, jossa alan kustannuksia laskettaisiin, ettei aina tarvitsisi nostaa taksoja, ei vaan mene perille.

        Missä päin maailmaa on paikka jossa taksiala on vapaa ja kaikki autot ajavat eri taksoilla? Ei missään. Suomessa alan vapautus ei tule ikinä tarkoittamaan sitä, että alalle voisi marssia kuka tahansa ilman nykyisiä lakisääteisiä velvoitteita päin vastoin. Alalle päässee ehkä ns. "helpommin" mutta ei ilman vakuuksia. Tämä tarkoittaa sitä, että alalle ryntää ensin innokkaita yrittäjiä, ostavat kaiken velaksi ja eivät pysty hoitamaan velvoitteitaan. Nykyiset taksit siirtyvät ajamaan ja liikennöimään vain silloin kun on kysyntää ja linnoittautuvat omistamiensa keskusten suojiin jotka rakentavat uudenlaisen konseptin kuten ruotsissa.

        Tervetuloa eurosateeseen!


      • 798789
        Kero meille, kerro! kirjoitti:

        " Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti..."

        Oletko ajatellut, paljonko tuohon edulliseen hintaan sisältyy todellisia kuluja? Jos olet, kerro meillekkin, miten pystyt tuolla hinnalla toimimaan? Täällä kun lauotaan kaikenlaisia kummallisuuksia vailla mitään ajatusta....

        ALVI pois jää 99c/km

        Auton kulut 43c/km

        Näin ollen jää kilsaa kohden palkkaan 0,56€ josta vähennetään sitten työnajakulut yms


      • 13+13
        Kero meille, kerro! kirjoitti:

        " Itse olisin valmis ajamaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut ja palkkaa jäisi silti reilusti..."

        Oletko ajatellut, paljonko tuohon edulliseen hintaan sisältyy todellisia kuluja? Jos olet, kerro meillekkin, miten pystyt tuolla hinnalla toimimaan? Täällä kun lauotaan kaikenlaisia kummallisuuksia vailla mitään ajatusta....

        no ainakin taksiliitto on kertonut että taksassa palkkakulut on 2/3


      • Ratti = viides pyörä
        ggg444 kirjoitti:

        No siinäs nostat ja ihmettelet kun ei asiakkaita ole eikä voittoa tule, eikä palkkaa xD

        Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi

        No turha sun täällä on asiasta nillittää. Sen kun ajat vaikka ilmaiseksi ja viet kaikki asiakkaat. Mulla on omat suunnitelmani eikä tosiaan ole kenenkään pakko tulla kyytiin. Sanoinpahan vaan, että ei täällä kukaan ole mitään puolustelemassa kun ei ole mitään puolusteltavaa. Nykyisellään hinnat annetaan ylhäältä ja vapaassa systeemissä ne päättää yrittäjä niin kuin kuuluukin ja itse ainakin nostan hintoja saman tien. Jos ei kauppa käy, niin meillä on ihan hyvät työttömyyskorvaukset eli turha surra meikäläisen kohtaloa siinäkään tapauksessa.


      • Ratti = viides pyörä
        ggg444 kirjoitti:

        No siinäs nostat ja ihmettelet kun ei asiakkaita ole eikä voittoa tule, eikä palkkaa xD

        Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi

        o turha sun täällä on asiasta nillittää. Sen kun ajat vaikka ilmaiseksi ja viet kaikki asiakkaat. Mulla on omat suunnitelmani eikä tosiaan ole kenenkään pakko tulla kyytiin. Sanoinpahan vaan, että ei täällä kukaan ole mitään puolustelemassa kun ei ole mitään puolusteltavaa. Nykyisellään hinnat annetaan ylhäältä ja vapaassa systeemissä ne päättää yrittäjä niin kuin kuuluukin ja itse ainakin nostan hintoja saman tien. Jos ei kauppa käy, niin meillä on ihan hyvät työttömyyskorvaukset eli turha surra meikäläisen kohtaloa siinäkään tapauksessa.


      • Ratti = viides pyörä
        798789 kirjoitti:

        ALVI pois jää 99c/km

        Auton kulut 43c/km

        Näin ollen jää kilsaa kohden palkkaan 0,56€ josta vähennetään sitten työnajakulut yms

        Tuolla ylempänä joku mainitsi, että palkkaa pitäisi saada 20 euroa tunnissa. Sivukuluineen 30 euroa. 0,56 snt kilometri tarkoittaisi, että tunnissa pitää ajaa 54 kilometria maksullista. Kaupunkiliikenteessä mahdotonta keskinopeuden ollessa n. 30 km/h ellet sitten tuo Suomeen Ruotsin mallin mukaista jatkuvaa aikalaskutusta.


      • Kerro meille, kerro!
        798789 kirjoitti:

        ALVI pois jää 99c/km

        Auton kulut 43c/km

        Näin ollen jää kilsaa kohden palkkaan 0,56€ josta vähennetään sitten työnajakulut yms

        Tervetuloa alalle! Jos todellakin pääset autokulujen osalta 43 centtiä, olet fakiiri! Mitä muuten olet sisällyttänyt noihin autokuluihin, kerrohan vielä tuokin. Saatan ehkä oikaista virhelaskutkin....


      • Wanhempi konkari
        798789 kirjoitti:

        ALVI pois jää 99c/km

        Auton kulut 43c/km

        Näin ollen jää kilsaa kohden palkkaan 0,56€ josta vähennetään sitten työnajakulut yms

        Minkälaisia päiväkassoja ajattelit ajavasi, kun puhut, että palkkaa jää kovastikin? Mikä on kovasti palkkaa? Tiesitkö, että jakeluauton kuski tienaa n. 12-15€/tunti? Kun taksirenki ei pääse sellaiselle palkalle nytkään, miten sinä ajattelit pääseväsi. Silläkö, että seisot ruuhkissa 25% pienemmällä taksalla? Ju juu, ajat halvemmalla enemmän asiakkaita. Mutta miten pystyt siellä ruuhkassa niitä enemmän ajamaan?

        Jos todellakin on näin, että näin heppoisilla perusteilla tullaan alalle, on konkurssiaalto hirmuinen tulevaisuudessa. Ei siinä mittään, sinähän tiedät paremmin, kuin vuosikymmenet alalla olleet, itselläni 40 vuotta mennyt taksin ratissa.

        Kaikenlaisia haihattelijoita, tervetuloa kokeilemaan, pian ehkä saat tilaisuutesi! :D


      • 4656565
        Ratti = viides pyörä kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku mainitsi, että palkkaa pitäisi saada 20 euroa tunnissa. Sivukuluineen 30 euroa. 0,56 snt kilometri tarkoittaisi, että tunnissa pitää ajaa 54 kilometria maksullista. Kaupunkiliikenteessä mahdotonta keskinopeuden ollessa n. 30 km/h ellet sitten tuo Suomeen Ruotsin mallin mukaista jatkuvaa aikalaskutusta.

        johas palkka nousi, äsken oli juttua että palkka olisi sama 13,05€ kuin kuormurikuskilla ja naurettiin päin naamaa ettei saa niin paljoa


      • 444ddd
        Kerro meille, kerro! kirjoitti:

        Tervetuloa alalle! Jos todellakin pääset autokulujen osalta 43 centtiä, olet fakiiri! Mitä muuten olet sisällyttänyt noihin autokuluihin, kerrohan vielä tuokin. Saatan ehkä oikaista virhelaskutkin....

        Kyllä, se on verottoman km-korvauksen osuus, kattaa pesut, huollot, polttoaineet, korjaukset, arvon aleneman yms yms... Lisäksi viime vuosina ollut kohua siitä että summaa pitäisi laskea koska se on ENEMMÄN kuin auton kulut, eli omistaja saa siitä ikään kuin "pimeetä tuloa" ja se on totta vain silloin, jos autolla ajetaan muutakin kuin työajoa, minun "taksissa" lähes kaikki olisi työajoa, eli kulut menisi aika tasan auton kulujen kanssa


      • Eurotaksi CO
        Wanhempi konkari kirjoitti:

        Minkälaisia päiväkassoja ajattelit ajavasi, kun puhut, että palkkaa jää kovastikin? Mikä on kovasti palkkaa? Tiesitkö, että jakeluauton kuski tienaa n. 12-15€/tunti? Kun taksirenki ei pääse sellaiselle palkalle nytkään, miten sinä ajattelit pääseväsi. Silläkö, että seisot ruuhkissa 25% pienemmällä taksalla? Ju juu, ajat halvemmalla enemmän asiakkaita. Mutta miten pystyt siellä ruuhkassa niitä enemmän ajamaan?

        Jos todellakin on näin, että näin heppoisilla perusteilla tullaan alalle, on konkurssiaalto hirmuinen tulevaisuudessa. Ei siinä mittään, sinähän tiedät paremmin, kuin vuosikymmenet alalla olleet, itselläni 40 vuotta mennyt taksin ratissa.

        Kaikenlaisia haihattelijoita, tervetuloa kokeilemaan, pian ehkä saat tilaisuutesi! :D

        1.6.2014 alkaen on kuljetusalalla pakettiuaton tai henkilöauton kuljettaja (B-kortti) tienannut 12,62€h... Mun Ford Focus kuuluu tuohon sarjaan


        Edelleen, saan kilsalta 1,1€, firman kassaan jää 99c kilsalta verojen jälkeen

        Auton kulut pois, jää 56c kilsaa kohden käytettäväksi palkkaan, puhelinlaskuun ja muihin pikkukuluihin

        Ainiin, jos palkka on 12,62€ on se työnantajakulujen jälkeen hitusen vajaa 16€

        Eli tunnissa pitäisi tulla 30 kilsaa että ei ihan tappioksi menisi, ja se ei olisi ongelma, koska noilla hinnoilla palvelu olisi oikeasti vaihtoehto myös omalla autolle, bussille, polkupyörälle, etenkin jos on reissussa vaikkapa 4 aikuista


      • 9+18
        4656565 kirjoitti:

        johas palkka nousi, äsken oli juttua että palkka olisi sama 13,05€ kuin kuormurikuskilla ja naurettiin päin naamaa ettei saa niin paljoa

        "Siinä missä esim mä ajan 1,1€/km ja nostan helpolla 20€/h tunnissa kun palvelu saa vähän suosiota, ja ne jotka ennen on mennyt bussilla/omalla autolla/polkupyörällä ottaakin mun palvelun vaihtoehdoksi "

        Kirjoittanut nimimerkki ggg444 31.7.2014 17:04


      • ikävä realisti
        Eurotaksi CO kirjoitti:

        1.6.2014 alkaen on kuljetusalalla pakettiuaton tai henkilöauton kuljettaja (B-kortti) tienannut 12,62€h... Mun Ford Focus kuuluu tuohon sarjaan


        Edelleen, saan kilsalta 1,1€, firman kassaan jää 99c kilsalta verojen jälkeen

        Auton kulut pois, jää 56c kilsaa kohden käytettäväksi palkkaan, puhelinlaskuun ja muihin pikkukuluihin

        Ainiin, jos palkka on 12,62€ on se työnantajakulujen jälkeen hitusen vajaa 16€

        Eli tunnissa pitäisi tulla 30 kilsaa että ei ihan tappioksi menisi, ja se ei olisi ongelma, koska noilla hinnoilla palvelu olisi oikeasti vaihtoehto myös omalla autolle, bussille, polkupyörälle, etenkin jos on reissussa vaikkapa 4 aikuista

        Kuulostaa kivalta. Miten suhtaudut tuohon Helsingissä niin normaaliin tilanteeseen, jossa asiakkaan matka jää alle 1 km?
        Muista, että niin iso kaupunki ei Helsinkikään ole että se seuraava asiakas olisi juuri siinä samassa paikassa valmiina hyppäämään kyytiisi.


      • Dncdw19@&€/:!sqwr
        ikävä realisti kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta. Miten suhtaudut tuohon Helsingissä niin normaaliin tilanteeseen, jossa asiakkaan matka jää alle 1 km?
        Muista, että niin iso kaupunki ei Helsinkikään ole että se seuraava asiakas olisi juuri siinä samassa paikassa valmiina hyppäämään kyytiisi.

        Juuri näin. Annetaan pojan elää realistisessa unelmapilvessään. Paperilla on helppoa laskea asioita noin. Varsinkaan tänä päivänä pitäis laskea ne jalat sieltä ilmasta tukevasti maan kamaralle. Onkohan tuo haaveilija ajanut koskaan taksia??


      • Kerro meille, kerro!
        444ddd kirjoitti:

        Kyllä, se on verottoman km-korvauksen osuus, kattaa pesut, huollot, polttoaineet, korjaukset, arvon aleneman yms yms... Lisäksi viime vuosina ollut kohua siitä että summaa pitäisi laskea koska se on ENEMMÄN kuin auton kulut, eli omistaja saa siitä ikään kuin "pimeetä tuloa" ja se on totta vain silloin, jos autolla ajetaan muutakin kuin työajoa, minun "taksissa" lähes kaikki olisi työajoa, eli kulut menisi aika tasan auton kulujen kanssa

        Kerro vielä, mitä ne yms yms oikein on?


      • Wanhempi konkari
        Eurotaksi CO kirjoitti:

        1.6.2014 alkaen on kuljetusalalla pakettiuaton tai henkilöauton kuljettaja (B-kortti) tienannut 12,62€h... Mun Ford Focus kuuluu tuohon sarjaan


        Edelleen, saan kilsalta 1,1€, firman kassaan jää 99c kilsalta verojen jälkeen

        Auton kulut pois, jää 56c kilsaa kohden käytettäväksi palkkaan, puhelinlaskuun ja muihin pikkukuluihin

        Ainiin, jos palkka on 12,62€ on se työnantajakulujen jälkeen hitusen vajaa 16€

        Eli tunnissa pitäisi tulla 30 kilsaa että ei ihan tappioksi menisi, ja se ei olisi ongelma, koska noilla hinnoilla palvelu olisi oikeasti vaihtoehto myös omalla autolle, bussille, polkupyörälle, etenkin jos on reissussa vaikkapa 4 aikuista

        Et vastannut kysymykseeni, hoet vain utopistista mantraasi. KUINKA SUURIA PÄIVÄKASSSOJA ajattelit ajavasi? Ettäkö oikein 300 kilometriä maksettuja (asiakas kyydissä) kymmenen tunnin vuorossa? Ja ihan joka päivä?

        Menes joskus kokeilemaan OIKEASTI taksinajoa, tiedät silloin jopa alkeet taksialasta. Että Ford Focus taksina? Älä nyt enää viitsi naurattaa. Vanha mies kuolee pian nauruun!


      • Hthtjhg
        18+18 kirjoitti:

        Mitä tekemistä hinnoilla on palkan kanssa? Mä olen kioskissa töissä ja meillä on myynti tunnissa n. 20 euroa. Palkkaa saan 36 euroa tunnissa plus lisät.

        :-)


      • erfefewfe
        ikävä realisti kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta. Miten suhtaudut tuohon Helsingissä niin normaaliin tilanteeseen, jossa asiakkaan matka jää alle 1 km?
        Muista, että niin iso kaupunki ei Helsinkikään ole että se seuraava asiakas olisi juuri siinä samassa paikassa valmiina hyppäämään kyytiisi.

        Niin, lyhyt matka, lyhyt aika.

        Johan sen lapsikin tajuaa


      • erwfwefe
        Kerro meille, kerro! kirjoitti:

        Kerro vielä, mitä ne yms yms oikein on?

        KAIKKI autoon liittyvät kulut

        Hankinta
        Korko
        Arvon alenema
        Käyttövero
        Käyttövoimavero
        Vakuutus
        Katsastus
        Pikapesut
        Huollot
        Korjaukset
        Renkaat
        Ja kaikki muut autoon liittyvät kulut


      • ewfeferw
        Wanhempi konkari kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni, hoet vain utopistista mantraasi. KUINKA SUURIA PÄIVÄKASSSOJA ajattelit ajavasi? Ettäkö oikein 300 kilometriä maksettuja (asiakas kyydissä) kymmenen tunnin vuorossa? Ja ihan joka päivä?

        Menes joskus kokeilemaan OIKEASTI taksinajoa, tiedät silloin jopa alkeet taksialasta. Että Ford Focus taksina? Älä nyt enää viitsi naurattaa. Vanha mies kuolee pian nauruun!

        8 tunnin työvuoron aikana palkkaa tulisi noin 120€ - omat verot siitä

        No kyllähän sua se kyrpii jos kartelli hajoaa, ymmärrän huolesi


      • omgrfpogpo
        Dncdw19@&€/:!sqwr kirjoitti:

        Juuri näin. Annetaan pojan elää realistisessa unelmapilvessään. Paperilla on helppoa laskea asioita noin. Varsinkaan tänä päivänä pitäis laskea ne jalat sieltä ilmasta tukevasti maan kamaralle. Onkohan tuo haaveilija ajanut koskaan taksia??

        Kai te kuitenkin ymmärrätte, että tuo kimlaa vain trollailee täällä. Itsekin vastailen sille ihan vaan aikani kuluksi ja pitääkseni palstaa hengissä, mutta toivottavasti kukaan ei tosissaan kuvittele kaverin laskeneen yhtään mitään tai aikovan oikeasti taksin rattiin tai tietävän alasta mitään. Ihan puhdas nettitrolli, joka kierrättää näitä samoja aiheita ketjusta toiseen ja luultavasti aina pienen tauon jälkeen muistaa palata trollailemaan kun lukee Taloussanomista jonkun Uber-uutisen tai Iltapulusta taksien asiakaskadosta. Harrastustoimintaa siis.


      • Kerrohan meille
        ewfeferw kirjoitti:

        8 tunnin työvuoron aikana palkkaa tulisi noin 120€ - omat verot siitä

        No kyllähän sua se kyrpii jos kartelli hajoaa, ymmärrän huolesi

        " 8 tunnin työvuoron aikana palkkaa tulisi noin 120€ - omat verot siitä "

        Aikamoista palkkaakin ajattelit saada halpataksallasi. Et edelleenkään maininnnut, minkälaisia päiväkassoja ajattelit ajaa? Tämä olisi kiinnostava tieto.....

        Tiedätkö muuten, paljonko on taksiauton vakuutukset vuodessa?


      • 487889489489
        omgrfpogpo kirjoitti:

        Kai te kuitenkin ymmärrätte, että tuo kimlaa vain trollailee täällä. Itsekin vastailen sille ihan vaan aikani kuluksi ja pitääkseni palstaa hengissä, mutta toivottavasti kukaan ei tosissaan kuvittele kaverin laskeneen yhtään mitään tai aikovan oikeasti taksin rattiin tai tietävän alasta mitään. Ihan puhdas nettitrolli, joka kierrättää näitä samoja aiheita ketjusta toiseen ja luultavasti aina pienen tauon jälkeen muistaa palata trollailemaan kun lukee Taloussanomista jonkun Uber-uutisen tai Iltapulusta taksien asiakaskadosta. Harrastustoimintaa siis.

        Tossa oli laskelma, mitä jää auton kuluiksi, mitä jää palkkaan, selkeää eiks joo


      • Wanhempi konkari
        ewfeferw kirjoitti:

        8 tunnin työvuoron aikana palkkaa tulisi noin 120€ - omat verot siitä

        No kyllähän sua se kyrpii jos kartelli hajoaa, ymmärrän huolesi

        Wanhempi konkari vähät välittää, tapahtuipa taksille mitä hyvänsä, olen eläkkeellä nääs. Kirjoittelen tänne vain auttaakseni näitä "1,1 euron" höyrypäitä, etteivät nyt vaan iskisi käsiään p-askaan.

        Mun puolestani hajotkoon koko kuljetusala (on osittain hajonnut jo), EVVK!


      • Matikkaa
        18+18 kirjoitti:

        Mitä tekemistä hinnoilla on palkan kanssa? Mä olen kioskissa töissä ja meillä on myynti tunnissa n. 20 euroa. Palkkaa saan 36 euroa tunnissa plus lisät.

        Tä... Myynti 20 € tunnissa ja sun palkka 36 € tunnissa.....kioskissa. bullshit... Provo....


      • ffffd233
        Matikkaa kirjoitti:

        Tä... Myynti 20 € tunnissa ja sun palkka 36 € tunnissa.....kioskissa. bullshit... Provo....

        Firmoissa joissa on käytössä tuntipalkka, ei oikesti firman tulos vaikuta palkkaan mitään, korkeintaan siihen kauanko firma on pystys


      • kaljakuski
        Eurosade kirjoitti:

        Jaa, no mistäs sinä sitten lasket/karsit autosi/yrityksesi kustannuksia, jotta voit pudottaa hintoja? Taksin kustannukset ovat hieman toista luokkaa, kun kahvilan kahvikupin (0,50€). Nyt on päällä hirveä buusti taksialan vapauttamisesta ja ajatellaan, että se jotenkin pudottaisi kyytien hintoja! Alan vapauttamiskeskustelun yhteydessä en ole huomannut mitään puhetta alan kustannusten laskemisesta. Juuri tänään joku kokoomuksen höppänä vielä laukoi, että esim. taksikyydeissä nyt oleva alempi arvonlisäkanta pitäisi poistaa kokonaan (= lisätään taksaan).

        Taksialalla on järjetön määrä lakisääteisiä kustannuksia esim. vakuutusmaksut ovat säädelty moninkertaisiksi normaali autonomistajaan verrattuna. Vakuutuslakia pitäisi muuttaa ja poistaa sieltä mm. pykälä, joka määrittelee, että ammattimaiseen henkilöliikenteeseen rekisteröidyn auton vakuutukset ovat x hintaisia. Kuka uskoo, että sitä lakia muutetaan?

        Taksiksi rekisteröity auto on katsastettava joka vuosi (lailla säädetty). Muita "pakko maksuja" (teosto, gramex jne.) löytyy liuta kaupalla eivätkä ne mihinkään poistu alan vapauduttua. Mistä siis karsitaan menoja, että voidaan laskea hintoja? Taksiliitto on vuosia koittanut takoa päättäjien päähän mallia, jossa alan kustannuksia laskettaisiin, ettei aina tarvitsisi nostaa taksoja, ei vaan mene perille.

        Missä päin maailmaa on paikka jossa taksiala on vapaa ja kaikki autot ajavat eri taksoilla? Ei missään. Suomessa alan vapautus ei tule ikinä tarkoittamaan sitä, että alalle voisi marssia kuka tahansa ilman nykyisiä lakisääteisiä velvoitteita päin vastoin. Alalle päässee ehkä ns. "helpommin" mutta ei ilman vakuuksia. Tämä tarkoittaa sitä, että alalle ryntää ensin innokkaita yrittäjiä, ostavat kaiken velaksi ja eivät pysty hoitamaan velvoitteitaan. Nykyiset taksit siirtyvät ajamaan ja liikennöimään vain silloin kun on kysyntää ja linnoittautuvat omistamiensa keskusten suojiin jotka rakentavat uudenlaisen konseptin kuten ruotsissa.

        Tervetuloa eurosateeseen!

        Taksi on suomessa ylihinnoiteltu muihin kuljetusaloihin. Esim. Bussin tilausajo , kuorma-auton km. Taksat. Taksin hankinta hinta esim. kuorma-autoon on n. 50-80% halvempi. Käyttökulut n. 50-80%. vähemmän. Kilometri taksa taksilla n. 1.40-1.50 kuorma-autolla n. 1.10. (kulut viisin kertaiset.). Taksin lähtö n. 7-9 euroa. Kuorma-auto n. 5 euroa. Takseilla on mennyt aina hyvin. Jos ei , kannattaa kahtoo peiliin. Olen tulossa taksi alalle (siis yrittäjäksi , kun vertaan teidän tuloja, kuluja , ym. muihin kuljetusaloihin . HELPPO VALINTA.


      • Taksit ei huijaa
        kaljakuski kirjoitti:

        Taksi on suomessa ylihinnoiteltu muihin kuljetusaloihin. Esim. Bussin tilausajo , kuorma-auton km. Taksat. Taksin hankinta hinta esim. kuorma-autoon on n. 50-80% halvempi. Käyttökulut n. 50-80%. vähemmän. Kilometri taksa taksilla n. 1.40-1.50 kuorma-autolla n. 1.10. (kulut viisin kertaiset.). Taksin lähtö n. 7-9 euroa. Kuorma-auto n. 5 euroa. Takseilla on mennyt aina hyvin. Jos ei , kannattaa kahtoo peiliin. Olen tulossa taksi alalle (siis yrittäjäksi , kun vertaan teidän tuloja, kuluja , ym. muihin kuljetusaloihin . HELPPO VALINTA.

        Tuli tarkistettua väitteesi

        Opel Movanon kokoisella pakulla (Ambulanssin kokoinen) maksaa kilometri ajona 1 kilsa 1,1€ TAI tunti ajona 50€/km

        Hintoihin tulee lisäksi ALV

        Ja Movanon kulut on samaa luokkaa kuin tilataksin


    • väsynyt_renki

      Meillä Helsingissäkin palkka jää onnettoman huonoksi,varsinkin arki-iltaisin....

      • simppeliä, eiks jo

        Miksiköhän???

        Koska et tee tarpeeksi tunteja (tuntipalkka)

        Jos KASSA jää pieneksi, niin asiakkaita on liian vähän, eli hinnat liian korkeita


      • 14+4
        simppeliä, eiks jo kirjoitti:

        Miksiköhän???

        Koska et tee tarpeeksi tunteja (tuntipalkka)

        Jos KASSA jää pieneksi, niin asiakkaita on liian vähän, eli hinnat liian korkeita

        Liian halpaa.


      • Rekkamies88
        14+4 kirjoitti:

        Liian halpaa.

        Menen huomenna satamaan.

        Matkaa on 4 kilsaa.

        Kumpi on taksille kannatta vempaa

        1 Ottaa matkasta yli 10€ ja seistä tolpalla kun en osta kyytiä

        2 Ottaa matkasta 1,1€/km ja tienata tuolla kyydissä

        Toivotaan että et koskaan perusta pubia, ja laita tuopin hinnaksi 8€ ja ihmettele kun ei asiakkaita riitä


      • 5+19
        Rekkamies88 kirjoitti:

        Menen huomenna satamaan.

        Matkaa on 4 kilsaa.

        Kumpi on taksille kannatta vempaa

        1 Ottaa matkasta yli 10€ ja seistä tolpalla kun en osta kyytiä

        2 Ottaa matkasta 1,1€/km ja tienata tuolla kyydissä

        Toivotaan että et koskaan perusta pubia, ja laita tuopin hinnaksi 8€ ja ihmettele kun ei asiakkaita riitä

        En ole huomenna liikenteessä joten ei koske mua.


      • Taksikuski eläkk.
        Rekkamies88 kirjoitti:

        Menen huomenna satamaan.

        Matkaa on 4 kilsaa.

        Kumpi on taksille kannatta vempaa

        1 Ottaa matkasta yli 10€ ja seistä tolpalla kun en osta kyytiä

        2 Ottaa matkasta 1,1€/km ja tienata tuolla kyydissä

        Toivotaan että et koskaan perusta pubia, ja laita tuopin hinnaksi 8€ ja ihmettele kun ei asiakkaita riitä

        Totuushan on, jos joudun seisomaan satamassa, asiakkaita ei yksinkertaisesti ole, laiva tyhjä. Yleisesti ottaen, ne OIKEAT asiakkaat eivät pidä nykyistä taksitaksaa korkeana. Asiakkaita riittää, silloin kun laivassa on matkustajia. Olisi mukava nähdä, kauanko taksisi kulkee, jos ajat neljän kilometsin kyydin hintaan 4.40€? Perusmaksua ja iltalisiä et tietenkään perisi, halvalla kun viet? Ensimmäinen kysymys, millä rahalla tankkaat ja millä rahalla maksat laskusi? Mitä perheesi syö?


      • ewfewrf4
        Taksikuski eläkk. kirjoitti:

        Totuushan on, jos joudun seisomaan satamassa, asiakkaita ei yksinkertaisesti ole, laiva tyhjä. Yleisesti ottaen, ne OIKEAT asiakkaat eivät pidä nykyistä taksitaksaa korkeana. Asiakkaita riittää, silloin kun laivassa on matkustajia. Olisi mukava nähdä, kauanko taksisi kulkee, jos ajat neljän kilometsin kyydin hintaan 4.40€? Perusmaksua ja iltalisiä et tietenkään perisi, halvalla kun viet? Ensimmäinen kysymys, millä rahalla tankkaat ja millä rahalla maksat laskusi? Mitä perheesi syö?

        Ymmärrät pointtini.

        Nykyiset asiakkaat ei pidä hintaa korkeana, mutta ne joilla on muu vaihtoehto kuin taksi niin pitää, siksi takseilla ei ole asiakkaita aina.

        Mutta tuolla hinnalla myös ne (mukaan lukien minä) joille taksi ei ole vaihtoehto, olisi jatkossa vaihtoehto, ja käyttäisi sitä usein, esim. tänä iltana. Ja sama juttu monilla muilla, eli auto olisi liikkellä todella paljon.

        Ja hinta on 1,1€/km sisältäen kaikki.

        Tuosta jää verojen jälkeen 99c

        Auton kulut on 43c/km sisältäen tankkaukset ja KAIKKI autoon liittyvät kulut

        "palkkaan" jää 56c/km, sillä maksan laskuni, ruokani yms yms. ihan kuten teen nykyjäänkin palkallani.

        No ymmärrän että sua harmittaa tommonen että noinkin "halvalla" pystyisi tekemään bisnestä....


      • lkdfkl
        ewfewrf4 kirjoitti:

        Ymmärrät pointtini.

        Nykyiset asiakkaat ei pidä hintaa korkeana, mutta ne joilla on muu vaihtoehto kuin taksi niin pitää, siksi takseilla ei ole asiakkaita aina.

        Mutta tuolla hinnalla myös ne (mukaan lukien minä) joille taksi ei ole vaihtoehto, olisi jatkossa vaihtoehto, ja käyttäisi sitä usein, esim. tänä iltana. Ja sama juttu monilla muilla, eli auto olisi liikkellä todella paljon.

        Ja hinta on 1,1€/km sisältäen kaikki.

        Tuosta jää verojen jälkeen 99c

        Auton kulut on 43c/km sisältäen tankkaukset ja KAIKKI autoon liittyvät kulut

        "palkkaan" jää 56c/km, sillä maksan laskuni, ruokani yms yms. ihan kuten teen nykyjäänkin palkallani.

        No ymmärrän että sua harmittaa tommonen että noinkin "halvalla" pystyisi tekemään bisnestä....

        Laske toki vähän pidemmälle. Esim. jos olet pääkaupunkiseudulta niin maalailepa huviksesi jonkinlainen esimerkkityöpäivä itsellesi. Google mapsin reittihaun avulla voit vähän mallailla miten niitä kilometrejä kertyisi ja minkälaista keikkaa tulisi. Jos vaikka aloitat sillä 4 km:n satamakeikalla aamulla ja jatkat siitä.

        No eihän trollit tietenkään lähde mitään vakavasti laskemaan, mutta kiinnostaisi...


      • Totuus tässä
        lkdfkl kirjoitti:

        Laske toki vähän pidemmälle. Esim. jos olet pääkaupunkiseudulta niin maalailepa huviksesi jonkinlainen esimerkkityöpäivä itsellesi. Google mapsin reittihaun avulla voit vähän mallailla miten niitä kilometrejä kertyisi ja minkälaista keikkaa tulisi. Jos vaikka aloitat sillä 4 km:n satamakeikalla aamulla ja jatkat siitä.

        No eihän trollit tietenkään lähde mitään vakavasti laskemaan, mutta kiinnostaisi...

        Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa.

        Palkkaa kohden jää siis 19,6€

        Tästä otetaan pois työnantajakulut

        työeläkemaksu 3,66€
        sosiaaliturvamaksu 0,42€
        työttömyysvakuutusmaksu 0,15€

        Bruttopalkaksi jää 15,35€/h

        AKT:n mukaan muuten henkilöauton kuski saa 12,62€/h

        Eli kannattava on, laski miten päin vain (paitsi jos taksikuski laskee sen ;)

        Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita


      • Wanhempi konkari
        Totuus tässä kirjoitti:

        Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa.

        Palkkaa kohden jää siis 19,6€

        Tästä otetaan pois työnantajakulut

        työeläkemaksu 3,66€
        sosiaaliturvamaksu 0,42€
        työttömyysvakuutusmaksu 0,15€

        Bruttopalkaksi jää 15,35€/h

        AKT:n mukaan muuten henkilöauton kuski saa 12,62€/h

        Eli kannattava on, laski miten päin vain (paitsi jos taksikuski laskee sen ;)

        Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita

        " Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa."

        Tarkoittaa siis että esim. helsingissä ajaisit kymmenen tunnin vuorossa 350 km asiakas kyydissä? Vaikka saisit asiakkaan heti kyytiin toisen hypätessä ulos, et kerkeä ajamaan noin montaa kilometriä muutenkaan.

        Väite utopiaa

        " Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita "

        Huomaan. Viittaan edelliseen väitteeseesi.

        Vieläkö jatkat trollailuasi?


      • Wanhempi konkari
        Totuus tässä kirjoitti:

        Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa.

        Palkkaa kohden jää siis 19,6€

        Tästä otetaan pois työnantajakulut

        työeläkemaksu 3,66€
        sosiaaliturvamaksu 0,42€
        työttömyysvakuutusmaksu 0,15€

        Bruttopalkaksi jää 15,35€/h

        AKT:n mukaan muuten henkilöauton kuski saa 12,62€/h

        Eli kannattava on, laski miten päin vain (paitsi jos taksikuski laskee sen ;)

        Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita

        Jos ajat 35 kilometriä tunnissa MAKSETTUA ajoa, joudut ajamaan myös jonkin verran MAKSAMATTOMIA kilometrjä, eli käytännössä ajt VÄHINTÄÄN 50 kilometriä tunnissa. Oletko ajatellut, ettei helsingissä pääse missään oloissa tuollaiseen keskinopeuteen? Keskikaupungissa on yleisesti 30 km/h rajoitus ja runsaasti liikennevaloja ja ruuhkaa, liikenne siis seisoo. Käytännössä keskinopeus helsingissä on 20 km/h max...

        Näin tämänutopistin väite kumotaan käytännön mahdottomuuteen.

        Mitähän tähän vastaa?


      • tgreg
        Wanhempi konkari kirjoitti:

        " Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa."

        Tarkoittaa siis että esim. helsingissä ajaisit kymmenen tunnin vuorossa 350 km asiakas kyydissä? Vaikka saisit asiakkaan heti kyytiin toisen hypätessä ulos, et kerkeä ajamaan noin montaa kilometriä muutenkaan.

        Väite utopiaa

        " Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita "

        Huomaan. Viittaan edelliseen väitteeseesi.

        Vieläkö jatkat trollailuasi?

        Tarkoittaa sitä että tunnissa ajettaisi keskimäärin 35km asiakas kyydissä.

        Edelleen, halpa hinta tuo lisää asiakkaita... Ei voida laskea että asiakasmäärät olisi samat kuin nykyhinnoilla


      • ewfwef
        Wanhempi konkari kirjoitti:

        Jos ajat 35 kilometriä tunnissa MAKSETTUA ajoa, joudut ajamaan myös jonkin verran MAKSAMATTOMIA kilometrjä, eli käytännössä ajt VÄHINTÄÄN 50 kilometriä tunnissa. Oletko ajatellut, ettei helsingissä pääse missään oloissa tuollaiseen keskinopeuteen? Keskikaupungissa on yleisesti 30 km/h rajoitus ja runsaasti liikennevaloja ja ruuhkaa, liikenne siis seisoo. Käytännössä keskinopeus helsingissä on 20 km/h max...

        Näin tämänutopistin väite kumotaan käytännön mahdottomuuteen.

        Mitähän tähän vastaa?

        Kuten sanottu, summat laskettu "yläkanttiin" esim. palkaksi tulisi laskemallani 15,35€/h vaikka tessin mukainen palkka on 12,62€

        Ja tuo on KESKIMÄÄRIN, eli joskus enemmän, joskus vähemmän.

        Ja miksi sun pitää toittottaa että tä ei toimi... eihän se sulta pois ole, eihän


      • höj
        Totuus tässä kirjoitti:

        Sanotaan että keskimäärin noin 35km tunnissa maksettua ajoa.

        Palkkaa kohden jää siis 19,6€

        Tästä otetaan pois työnantajakulut

        työeläkemaksu 3,66€
        sosiaaliturvamaksu 0,42€
        työttömyysvakuutusmaksu 0,15€

        Bruttopalkaksi jää 15,35€/h

        AKT:n mukaan muuten henkilöauton kuski saa 12,62€/h

        Eli kannattava on, laski miten päin vain (paitsi jos taksikuski laskee sen ;)

        Ja huomaa, halpa hinta = reilusti enemmän asiakkaita

        vaikka sun kyyti olis ilmasta . et pystyis ajelee asikas kyydissä noin paljon.


      • 4+5
        tgreg kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä että tunnissa ajettaisi keskimäärin 35km asiakas kyydissä.

        Edelleen, halpa hinta tuo lisää asiakkaita... Ei voida laskea että asiakasmäärät olisi samat kuin nykyhinnoilla

        Oletko joskus ajanut Helsingissä autoa?


      • 8+2
        ewfwef kirjoitti:

        Kuten sanottu, summat laskettu "yläkanttiin" esim. palkaksi tulisi laskemallani 15,35€/h vaikka tessin mukainen palkka on 12,62€

        Ja tuo on KESKIMÄÄRIN, eli joskus enemmän, joskus vähemmän.

        Ja miksi sun pitää toittottaa että tä ei toimi... eihän se sulta pois ole, eihän

        Ei ole keneltäkään pois. Päinvastoin, itse ainakin odotan kieli pitkällä alan vapauttamista koska sitten pääsen nostamaan hintoja ja samalla vähän seuraamaan kuinka paljon näitä euron per kilometri kilpailijoita tulee. Tosin mehän molemmat tiedetään, että sinusta ei sellaista kilpailijaa tulisi koska olet täällä vain trollailemassa, mutta kuitenkin. On ihan oikeasti ihmisiä, jotka ovat noin tyhmiä. Heidän yrittämistään olisi kiva seurata vierestä.


      • hjgdoiwerghldgfh
        4+5 kirjoitti:

        Oletko joskus ajanut Helsingissä autoa?

        Ei se ole, ei taksia koskaan. Niin utopistinen kaveri. Annetaan pojannulikan olla, hourailee.


      • qeorihg
        ewfwef kirjoitti:

        Kuten sanottu, summat laskettu "yläkanttiin" esim. palkaksi tulisi laskemallani 15,35€/h vaikka tessin mukainen palkka on 12,62€

        Ja tuo on KESKIMÄÄRIN, eli joskus enemmän, joskus vähemmän.

        Ja miksi sun pitää toittottaa että tä ei toimi... eihän se sulta pois ole, eihän

        Laske mihin kanttiin tahansa, ei pidä mitenkään paikkaansa. Tule joskus ajelemaan stadiin arkipäivänä, sitten ymmärrät reaaliteetit.

        Hanki jopa taksiliite, tiedät vieläkin enemmän. Nuo juttusi hymyilyttävät alan konkareita. :D


      • 456465
        8+2 kirjoitti:

        Ei ole keneltäkään pois. Päinvastoin, itse ainakin odotan kieli pitkällä alan vapauttamista koska sitten pääsen nostamaan hintoja ja samalla vähän seuraamaan kuinka paljon näitä euron per kilometri kilpailijoita tulee. Tosin mehän molemmat tiedetään, että sinusta ei sellaista kilpailijaa tulisi koska olet täällä vain trollailemassa, mutta kuitenkin. On ihan oikeasti ihmisiä, jotka ovat noin tyhmiä. Heidän yrittämistään olisi kiva seurata vierestä.

        Olen laskenut että se kannattaa...

        Nosta sä hintoja, silloin saat ehkä matkustajaa kohden enemmän rahaa mutta vähemmän matkaajia.

        Johan olen antanut laskemat että hommani kannttaa


      • 78897798
        qeorihg kirjoitti:

        Laske mihin kanttiin tahansa, ei pidä mitenkään paikkaansa. Tule joskus ajelemaan stadiin arkipäivänä, sitten ymmärrät reaaliteetit.

        Hanki jopa taksiliite, tiedät vieläkin enemmän. Nuo juttusi hymyilyttävät alan konkareita. :D

        Olen ajellut Stadissa paljon, kohta lähden taas ajamaan... Eihän se sua pitäisi haitata vaikka joku ajaisi 1c/km... pakko vaan sun puolustella hintojas jollain


      • 20+4
        456465 kirjoitti:

        Olen laskenut että se kannattaa...

        Nosta sä hintoja, silloin saat ehkä matkustajaa kohden enemmän rahaa mutta vähemmän matkaajia.

        Johan olen antanut laskemat että hommani kannttaa

        Mutta sehän on hyvä, että kannattaa. Mulla kannattaa vielä paremmin kun ajan kolminkertaisella hinnalla. Sun laskelmiasi mukaillen ajan 35 maksettua kilometria tunnissa hintaan 3,30 €/km ja teen siis liikevaihtoa 115,50 euroa tunnissa. Ihan hyvin!


      • 20+15
        78897798 kirjoitti:

        Olen ajellut Stadissa paljon, kohta lähden taas ajamaan... Eihän se sua pitäisi haitata vaikka joku ajaisi 1c/km... pakko vaan sun puolustella hintojas jollain

        Edelleenkään kukaan ei puolustele kun ei ole mitään puolusteltavaa, mutta jatka vaan trollailua. Luuletko tosissasi taksinkuljettajan jotenkin häpeilevän taksoja? Että tunnettaisiin jotain tarvetta selitellä? Aika pihalla olet!


      • efew44
        20+15 kirjoitti:

        Edelleenkään kukaan ei puolustele kun ei ole mitään puolusteltavaa, mutta jatka vaan trollailua. Luuletko tosissasi taksinkuljettajan jotenkin häpeilevän taksoja? Että tunnettaisiin jotain tarvetta selitellä? Aika pihalla olet!

        Laitoin laskeman missä oli palkan sivukuluja myöten huomioitu kaikki...

        Ei vielä tartte hävetä, mutta vasta sitten kun saan ruveta ajamaan 1,1€/km hintaan, jos teen sen nyt, niin sakkoahan siitä mulle pukkaa


      • ewfwe44
        20+4 kirjoitti:

        Mutta sehän on hyvä, että kannattaa. Mulla kannattaa vielä paremmin kun ajan kolminkertaisella hinnalla. Sun laskelmiasi mukaillen ajan 35 maksettua kilometria tunnissa hintaan 3,30 €/km ja teen siis liikevaihtoa 115,50 euroa tunnissa. Ihan hyvin!

        Korkeampi hinta vähentää asiakasmääriä...

        Mielummin siis ajetaan OK voitolla lähes kokoajan, kuin että ajetaan todella suurella voitolla sillointällöin, ja muuten ollaan "tolpalla" 0 tuotolla

        Tuskin sulla tommoseen hintaan olisi lähes kokoajan asiakas kyydissä


      • 6+2
        ewfwe44 kirjoitti:

        Korkeampi hinta vähentää asiakasmääriä...

        Mielummin siis ajetaan OK voitolla lähes kokoajan, kuin että ajetaan todella suurella voitolla sillointällöin, ja muuten ollaan "tolpalla" 0 tuotolla

        Tuskin sulla tommoseen hintaan olisi lähes kokoajan asiakas kyydissä

        Mä olen laskenut sillä tavalla, että korkeampi hinta ei vähennä asiakasmääriä.


      • 6+16
        efew44 kirjoitti:

        Laitoin laskeman missä oli palkan sivukuluja myöten huomioitu kaikki...

        Ei vielä tartte hävetä, mutta vasta sitten kun saan ruveta ajamaan 1,1€/km hintaan, jos teen sen nyt, niin sakkoahan siitä mulle pukkaa

        Alan vapautusta tässä kaikki odotellaan.


      • tottaddd
        6+2 kirjoitti:

        Mä olen laskenut sillä tavalla, että korkeampi hinta ei vähennä asiakasmääriä.

        Riipuu alasta, jos ei ole vaihtoehtoja, niin hinta voi olla mikä tahansa


    • hullun hommaa

      no pianhan tämä muuttuu kansainväliseksi. eli huijataan mahdollisimman paljon. ase on varmaan hankittava lähitulevaisuudessa.

    • arska 611

      Mä olen kokeillut yrittäjänä niin taksia kuin rekkaakin ja ainakin tällä hetkellä tuntuu järkevämmältä olla duunissa vain silloin kun töitä on, niille odottelutunneille ei taksissa maksajaa löydy.

    • jasdhASKLDH

      Koko ketjun jälleen palkasta jauhamista. Hiljainen kesä aika ja vähäiset ajot ovat alalla ihan normaalia. Mitä alan palkkauksesta rutisemiseen ja muiden alojen palkkoihin vertaamiseen tulee niin se on turhaa. Tällä alalla palkka on tällainen toisella alalla toinen. Miksi tulla tälle alalle jos tietää alan palkkauksen? Miksi ei mene heti alalle, jossa voidaan maksaa parempaa palkkaa?

      • Taksikuski eläkk.

        Tiedäthän, ei tänne ne OIKEAT taksarit kirjoittele, niillä ei aika riitä, kun ne tekee oikeasti töitä. Ihan vaan kysyn, oletko kuullut täällä kovin usein jonkun kehuvan palkkaansa? E-hei, täällä ei ole mikään muu isoa, kuin taksin taksa, kuulemma? Luulisin, että harvapa on taksari, joka haukkuisi taksaa, josta se palkka muodostuu? Ei ainakaan minulle tulisi mieleen sanoa asiakkaalle kahdenkympin kyydin jälkeen, annappa vain kymppi, kun tuo kakskymppiä on ihan liian paljon.... :D

        Eli, moniko näistä kirjoittelijoista edes on taksikuski?


    • P.Väyrynen

      Eipä ole vielä jäänyt tienestit kertaakaan alle 500 €/vuoro.

      • kdfnlkndf

        Itse en edes nousisi sängystä 500 eurolla.


    • erialan yrittäjä

      Aloituksen mukaan koko autoilu on täysin tappiollista jos ei liikevaihtoa tule edes juokseviakuluja kattamaan.

      • knadflknladfn

        Luulen, että MÄÄRITELMÄN mukaan autoili ja kaikki muukin liiketoiminta on täysin tappiollista, jos liikevaihto ei kata edes juoksevia kuluja. Vai oletko eri mieltä?


    • Ei maksa veroja

      Joo ei voi vähiäkään ajoja ajaa pimeänä.

    • antaa urpojen olla

      vois tolla päästä 100 e päivässä. siitä sitten poltoainen noin 20e. 10 h päivässä sais 80e. eli paljonko auton muita kuluja tulis. no sanotaan 10 epäivä. meinasitko veroja maksaa vai onko puhtaana. sairaana ei voi olla. ja kolareita ei saa tulla. jos asut vanhempien luona niin kyllähän tolla pärjää.

    • iin päälle .

      Pannaanpa piste tuon 1,1 euron kirjoittelijan juttuihin, puhukoon itsekseen. Kai se jatkais inttämistä maailman tappiin, jos vastainttäjiä riittää, eli annetaan olla jo.

    • Nurmo 123

      Osta halvempi auto...aja kaikki ajot itse...ja lakkaa poraamasta..niin sitä muutkin toimii omillaan ja jos ei toimi....rupee tekeen kunnon töitä...

    • maan tapa

      ole vaiti tai renkaasi puhkotaan.

    • vanukki

      Aivan turhaa Vantaan taksin valittaa,jostain heinäkuun huonosta vuorosta,koska autoilijat,jotka käyttää2-3 kuljettajaa ja kilometriä tulee vuositasolla 160000-230000km,niin turha valittaa jollekkin toimittajalle ansioistaan.

    • 1asiakas

      Just olin Kreikassa.
      Takseissa ei lähtöhintaa ja noin 6 km matka maksoi 7€
      Sama lähtö ja paluu paikka , vaikka osa kuskeista suhasi eri reittiä niin aina toi 7€ bensan hinta 1.73 €/l ja elinkustannukset samaa luokkaa kuin suomessa. Kaikki autot uudehkoja mersuja. Miten ne pärjää ihan hyvin siellä ja meidän kuskit nou ? Täällä kuskit vaan jaksaa valittaa..... vaihtakaa alaa jossei taksikuskin liksalla tule toimeen....

      • 13+18

        Yksittäisen Vantaan taksin hätähuuto sikseen, miten musta tuntuu että useimmiten ne valittajat ovat teikäläisiä, jotka katsovat tarpeelliseksi tulla itkemään hinnoista esim. tälle foorumille tai jokaisen lehden keskustelupalstalle aina kun jossain on taksiaiheinen uutinen. Suhdeluku on suunnilleen 50:1 teidän eduksi. Niin että omaa neuvoasi mukaillen: jos ei rahat riitä taksilla ajamiseen, niin mene vaikka bussilla.

        Täällä asiakkaat vaan jaksaa valittaa...


      • Kreikan kuluttaja

        " Sama lähtö ja paluu paikka , vaikka osa kuskeista suhasi eri reittiä niin aina toi 7€ bensan hinta 1.73 €/l ja elinkustannukset samaa luokkaa kuin suomessa. Kaikki autot uudehkoja mersuja. Miten ne pärjää ihan hyvin siellä ja meidän kuskit nou ? "

        Huomasitko, he ajavat ilman mittaria, sama hinta, vaikka eri reitti. Näinköhän ilmoittavat kaikki tulot viranomaiselle?

        Katsos, suomessa ajetaan mittarilla ja kaikki mittarilukemat luetaan viranomaisille.

        Tuo hinta on vain keskusta-alueilla, pidemmällä matkalla maksatkin sitten ihan eri hintaa.


      • 1asiakas
        Kreikan kuluttaja kirjoitti:

        " Sama lähtö ja paluu paikka , vaikka osa kuskeista suhasi eri reittiä niin aina toi 7€ bensan hinta 1.73 €/l ja elinkustannukset samaa luokkaa kuin suomessa. Kaikki autot uudehkoja mersuja. Miten ne pärjää ihan hyvin siellä ja meidän kuskit nou ? "

        Huomasitko, he ajavat ilman mittaria, sama hinta, vaikka eri reitti. Näinköhän ilmoittavat kaikki tulot viranomaiselle?

        Katsos, suomessa ajetaan mittarilla ja kaikki mittarilukemat luetaan viranomaisille.

        Tuo hinta on vain keskusta-alueilla, pidemmällä matkalla maksatkin sitten ihan eri hintaa.

        Kyllä niillä oli mittarit päällä, se että ilmottaako auto myyntinsä jonnekkin niin sitä ei voi tietää. Netistä autoa tilatessa kysyttiin aina määränpää joten lienee ollut vakio taksa ja kuskilla mahdollisuus valita reitti ruuhkan tms mukaan.


      • Kreikan kuluttaja
        1asiakas kirjoitti:

        Kyllä niillä oli mittarit päällä, se että ilmottaako auto myyntinsä jonnekkin niin sitä ei voi tietää. Netistä autoa tilatessa kysyttiin aina määränpää joten lienee ollut vakio taksa ja kuskilla mahdollisuus valita reitti ruuhkan tms mukaan.

        Jos mittari on päällä, ja ajetaan eri reittiä, ei maksukaan ole sama, ei ainakaan meillä Suomessa. Mittarihan mittaa matkaa ja Kreikassa myös aikaa. Kuulehan, olen Kreikassa suuren osan ajasta vuosittain, ei ne siellä mittareita käytä. Kummallisia väitteitä tässäkin ketjussa on ollut, kaikki voi kumota ihan niiden mahdottomuudella.


      • Valittajien maa
        13+18 kirjoitti:

        Yksittäisen Vantaan taksin hätähuuto sikseen, miten musta tuntuu että useimmiten ne valittajat ovat teikäläisiä, jotka katsovat tarpeelliseksi tulla itkemään hinnoista esim. tälle foorumille tai jokaisen lehden keskustelupalstalle aina kun jossain on taksiaiheinen uutinen. Suhdeluku on suunnilleen 50:1 teidän eduksi. Niin että omaa neuvoasi mukaillen: jos ei rahat riitä taksilla ajamiseen, niin mene vaikka bussilla.

        Täällä asiakkaat vaan jaksaa valittaa...

        Kirjoittajat mielellään hymisevät tyytyväisyyttään, kun jollakin varsinkin sillä kadehditulla taksarilla menee huonosti. Sehän on ihan suomalainen tapa. Katsos, jos esim. naapuri ostaa hienomman auton, kuin sinulla on, toivotaan, että hajoaisi edes, päästäisiin pilkkaamaan. Eihän täällä kenelläkään saisi mennä hyvin. Tämä on itkijöiden ja valittajien luvattu maa. Koska olet lukenut tälläkään palstalla, että taksia olisi kehuttu?


    • Theo2013

      Ehkä turhauttavin lukemani keskustelu,raamatustakin saa tolkun ennemmin kuin tästä.

    • asiakas1

      Aivan turhaa itkemistä. Vittu,kuinka monta kertaa hinnat noussu...otetaan nyt vaikka kolmen vuoden sisällä,niin parhaimpana vuotena kax kertaa. Kyllä ihmiset etsii jo halvempia vaihtoehtoja kulkea. Aivan turha vinkua kustannusten noususta. Ennen käytin paljonkin mut nyt ihan periaatteessa etsin toisen kulkupelin tai kävelen jos matka ei mahoton. Kyllä se raja vastaan tulee kaikille jossain vaiheessa.

      • !!!!!!

        Kävele paviaani


      • taksikommuuni
        !!!!!! kirjoitti:

        Kävele paviaani

        Taksi tuottaa aivan mukavasti, ainakin Vantaalla. Renki tienaa aivan normaalin palkan vaikka joitain päiviä on heikommin mutta kuukausitasolla aivan OK. Turha itkeä jos pari päivää menee vähemmällä kyydillä. Taitaa olla taksiliiton aloittama keskustelu, kun lakia ollaan muuttamassa tiukan säännöstelyn piiristä joka kai oli kommunistivaltioiden tapa rajoittaa kilpailua. Kyllä taksiluvan omistajat pärjäävät todella mukavasti valtaväestöön verrattuna.


      • Eläkeläinen jo
        taksikommuuni kirjoitti:

        Taksi tuottaa aivan mukavasti, ainakin Vantaalla. Renki tienaa aivan normaalin palkan vaikka joitain päiviä on heikommin mutta kuukausitasolla aivan OK. Turha itkeä jos pari päivää menee vähemmällä kyydillä. Taitaa olla taksiliiton aloittama keskustelu, kun lakia ollaan muuttamassa tiukan säännöstelyn piiristä joka kai oli kommunistivaltioiden tapa rajoittaa kilpailua. Kyllä taksiluvan omistajat pärjäävät todella mukavasti valtaväestöön verrattuna.

        Mitä kuvittelet taksirengin todellisen tuntipalkan olevan? Valtaväestö tekee 40 tuntista työviikkoa, taksikuski tuplamäärän. Kai noilla tunneilla on jo pärjättäväkin?

        Uudistusten jälkeen taitaa olla jo niin, ettei enää pärjää mitenkään?


      • Näin se menee.
        Eläkeläinen jo kirjoitti:

        Mitä kuvittelet taksirengin todellisen tuntipalkan olevan? Valtaväestö tekee 40 tuntista työviikkoa, taksikuski tuplamäärän. Kai noilla tunneilla on jo pärjättäväkin?

        Uudistusten jälkeen taitaa olla jo niin, ettei enää pärjää mitenkään?

        Eräs entinen isäntä heitti kyllä hyvän, veti aika hiljaiseksi: "Eikös tässä tienaa aika hyvin, kunhan ei vaan tuntipalkkaa laske".

        No kyllä minä palkollisena lasken tasan sen tuntipalkan, samoin jos laskutan työstäni, ellei ole sovittu urakkaa. Aivan uskomattoman joko A) härskiä B) tyhmää porukkaa tai jopa molempia.

        Kalustohuollolliset tehtävät eivät myöskään kuulu provikkahommiin, toki jotkut oksennusten siivoamiset ja juuri siihen vuoroon akuutisti vaikuttavat asiat tulee hoitaa. Yrittäjä saa itse omalla ajallaan pestä ja vahata työkalunsa, tai sitten maksaa siitä ajasta rengille. Napsautetaan mittari päälle ja pestään vaikka useampi tunti.


      • Vantaalla kaikki....
        taksikommuuni kirjoitti:

        Taksi tuottaa aivan mukavasti, ainakin Vantaalla. Renki tienaa aivan normaalin palkan vaikka joitain päiviä on heikommin mutta kuukausitasolla aivan OK. Turha itkeä jos pari päivää menee vähemmällä kyydillä. Taitaa olla taksiliiton aloittama keskustelu, kun lakia ollaan muuttamassa tiukan säännöstelyn piiristä joka kai oli kommunistivaltioiden tapa rajoittaa kilpailua. Kyllä taksiluvan omistajat pärjäävät todella mukavasti valtaväestöön verrattuna.

        Niin taksikommuuni sen ikään kuin puki sanoiksi. Kyse on jälleen kerran kateudesta. On aivan selvä, että Vantaalla ajava tienaa näinä aikoina paremmin kuin naapuri. Vantaalla on mahdollista pyörittää autoa 24/7. Kyseinen onnistuu siten, että siellä ei ole priorisointia kuten Helsingissä, siellä on Vantaan Taksi Oy joka hoitaa autoilleen yritysten kuljetuksia (Finnair ym. ja kouluajoja etc.), lentoasema työllistää, autot ovat lähitaksin välityksessä josta ne saavat kyytejä koko pääkaupunkiseudulta, Vantaalle rakennetaan uutta, lentoaseman läheisyyteen nousee ällistyttävällä vauhdilla tiloja yrityksille jne. Vantaalla ollaan onnistuttu hoitamaan asiat vai onko joku sitä mieltä että Vantaalla jossa ilta- ja yöaikaan lähiöissä ei tapahdu juuri mitään tarvitaan yli 400 autoa? Moinen määrä ei tule toimeen jos paikallinen yhdistys ja Oy eivät osaa asiaansa. Vantaalla vaan "savipyöriksikin" haukutut näköjään pärjäävät, ei siellä ole, kuten eräs Espoolainen HS jutussa väittää 25% liikevaihdon tippumisia.


    • kaljakuski

      Älä valita sähän teet positiivisen tuloksen. Useat kuorma-autoilijat tekevät kymmenien tuhansien tappiot vuosittain. Heidän pelastus on se , että pankit , ym. rahoittajat jatkavat velkojen maksuaikaa ja samalla saavat lisää korkotuloja ym. Muuten pankeille jäisi käteen loppuun ajetut autonromut. SULLA MENEE TOSI HYVIN. (pistä oma kuljetusfirma pystyyn ja tervetuloa alalle). Tulet huomaamaan miten tuntiliksas pienenee vieläkin. Ja sen lisäksi töitä 7vrk. Ei mitään sosiaalista elämää, koska vapaa-ajat joudut korjaamaan autoja , koska ei ole varaa maksaa korjaamojen laskuttamia työtunteja.

      • jep jep

        Ei taksikuski tiedä mitään kuljetusalasta. Saatanan liirumlaarum äijiä mitkä ei edes monopoliasemassa näköjään pärjää. Luvat vapaaksi vaan niin loppuu se viimeinenkin villitys. Jos luvat vapautuu tulee käymään kuten raskaalla puolella aikoinaan eli joutuu pudottamaan hintaa roimasti tai loppuu ajot.


    • Kyseskelijä

      Aloittajalle: jos tienaat vain ja ainoastaan 2€ tunissa, miksi ihmeessä teet tuollaista työtä?

      • köyhä isäntä

        niin..se 2 euroa voi olla totta jonain tiettynä tuntina, aivan yhtä hyvin kuin 0 euroakin
        viime sunnuntaina olin 8,30-9,30 tolpalla ilman keikan keikkaa, joten sen perusteella voisi tehdä lehtijutun otsikolla : " Taksifirman liikevaihto 0 euroa!!"


    • Palkasta viis veisaa

      Saapahan istua E- mallin mersussa eikä siitä tarvii maksaa,kun isäntä maksaa osarit veholle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe