Kyllä hävettäisi Ylitornoin sosiaaliviranomaisten puolesta.

Sikakylä

Aiheena kyllä aika vanha mutta ei unohdu mielestäni. Elin aikoinaan Ylitornion pienssä järvikylässä orpolapsena isäni kuoli kuin olin 2vuotta vanha.
Ja siitä alkoi kovva elämä. äitini yrittieelättää lapsiporukkaa keräämällä marjoja ja kaikkea mahdollista mistä olis saannut edes leipää.
Äitini kävi muistaakseni kahdesti Ylitornion sosiaalitoimistossa kysymässä ns."kunnanleipää" mutta eipä mitään herunut. Itse olin hyvin aliravittu ruuan puutteessa ja painoin koulunpunnituksessa 18 kiloo olessani kolmannella liuolkalla.

Sain kerran kesällä sitten vanhaa ruislimppua ja rytynyttä piimää Jyskyn kaupasta ja oksensin metsässä monta tuntia.-
Äitini kuoli syöpään muutaman vuoden kuluttua ,onneksi pääsi pois kaikesta paskasta.
YLITORNION KUNTA saisitte hävetä kuinka ihmisiä silloin kohtelitte.
Nykyään hoidetaan koiratkin paremmin.
Herraq Anuti oli muka silloin joka piti huolta lapsista. Ja paskat sanon minä. .5vuotta olin kasvatuslapsena ja silloin vasta tuli Anutilta kirje missä kyseinen lapsi on.
SELLAISTA YLITORNIOLLA OLI AIKOINAAN.
OLEN ajatellut "haastaa" vastuuseen kunnan toiminnat koska ne eivät edes silloi täyttäneet ihmisoikeuksia.

17

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+8

      Paska kylä mikä paska.

      • 19+17

        En viitsi mainitä ettei tilanne selviäisi koska hävettää itseänikin Ylitornion kunnan puolesta.
        Mutta eihän nuita kyliä monta ole.. Vihjeenä terveysisar. punnitsi 10 vuotiaan koululaisen ja sanoi Ho HO kuin vaaka näytti luineen 18 kiloa.
        Ja kyseesä oli kolmannen luokan oppilas.
        Hävetkää YLITORNIO!!!


    • 8+8

      Sellaista paskakylä meinikiä sieellä on aina ollut. Punaniskaisännät valtion varoilla elävät poroisännä juhli aikoinaan. Onneksi SUSI on syönnyt.
      Onniin paska kylä kun vaan voi olla.

    • KOVA HÄTÄ

      No etkös sie mistään saanu mithään apua eikös sulla ollu isovanhempia vanhempia veljiä tai sisaria ystävällisiä naapureita tai jotaki joka olis nähny mikä hätä on pienellä pojalla.

      • 19+15

        Ei saanut apua mistään sukulaisilta. Mummoni ei ole koskaan edes syliin ottanut lapsenlasta. Penikat olivat silloi enemmän riesa kuin rikkaus.
        Kyllä edelleen hävettää Ylitornion sosiaaliviranomaisten häikälemätön ja sikamainen toiminta.

        En tiedä löytyisikö nuista vielä dokumentteja että voisi ajaa omaa syrjittyä asemaa.
        Särki oli silloin juhlalounas kun sattui saamaan.
        Löytyisikö vanhoista tilastoistä kyseisiä tietoja.???


      • aloittaja.
        19+15 kirjoitti:

        Ei saanut apua mistään sukulaisilta. Mummoni ei ole koskaan edes syliin ottanut lapsenlasta. Penikat olivat silloi enemmän riesa kuin rikkaus.
        Kyllä edelleen hävettää Ylitornion sosiaaliviranomaisten häikälemätön ja sikamainen toiminta.

        En tiedä löytyisikö nuista vielä dokumentteja että voisi ajaa omaa syrjittyä asemaa.
        Särki oli silloin juhlalounas kun sattui saamaan.
        Löytyisikö vanhoista tilastoistä kyseisiä tietoja.???

        Pyydän juridista apua väärinkäytösiä ja kohteluita kohtaan. APUA!! Pliis.....


      • EiAsiatTäälläParane
        aloittaja. kirjoitti:

        Pyydän juridista apua väärinkäytösiä ja kohteluita kohtaan. APUA!! Pliis.....

        TURHA sinun on asioita täällä jankuttaa, ei sosiaalinen media välitä sinun kohtalostasi. Se on ollut sinun aikasi asioita - luuleksie että se mitään tänään heilauttaa.
        Ota oma juristi jos aiot jotain tehä - täällä tuhlaat aikaasi.
        En sano puolesta enkä vastaan - ite en jäänyt tuleen makaamaan - lähdin pois ja nälkävyötä kiristämällä otin ammatin, sain töitä ja jotain taskussa jäljellä.

        Mutta ei se parkumalla tullut - pohjolan sano, kssa on sivuilla juristeja pilvin pimein; valitse sieltä mutta varaudu ettet voita. Eikä kukaan ala mitään juttua vetämään "muistelisin - kuulopuhetta - oma viha - perusteella vaan konkreettisen näytön perusteella.
        Asiasi haiskahtaa siltä, että se pitäisi käsitellä ihmisoikeustasolla - lieneekö sen käsittelypaikka edes Yt tai Suomi.

        Minusta sinä olet heikoin eväin liikkeellä - etpä lienisi edes tänne kirjoittanut - eli "turhalla suunpieksennällä" ei oikein uskottavuutta löydy.

        Melkoinen "fakiiri olet" jos asiastasi jutun saat, joka johonkin toimenpiteisiin johtaisi. Koita nyt saada elämäsi siedettävään kuntoon jottei sen loppuosa mene katkeruuteen - niitäkin tapauksia riittä "kaupinmäellä" lukemattomaan lukuun asti.
        Hyvää loppukesää ja toivon positiivista asetta jotta tulet toimeen elämäsi ja muistojesi kanssa. Näin kirjoittaa eräs lähimmäinen "joka ei jäänyt tuleen makaamaan"


      • Sikakylä
        EiAsiatTäälläParane kirjoitti:

        TURHA sinun on asioita täällä jankuttaa, ei sosiaalinen media välitä sinun kohtalostasi. Se on ollut sinun aikasi asioita - luuleksie että se mitään tänään heilauttaa.
        Ota oma juristi jos aiot jotain tehä - täällä tuhlaat aikaasi.
        En sano puolesta enkä vastaan - ite en jäänyt tuleen makaamaan - lähdin pois ja nälkävyötä kiristämällä otin ammatin, sain töitä ja jotain taskussa jäljellä.

        Mutta ei se parkumalla tullut - pohjolan sano, kssa on sivuilla juristeja pilvin pimein; valitse sieltä mutta varaudu ettet voita. Eikä kukaan ala mitään juttua vetämään "muistelisin - kuulopuhetta - oma viha - perusteella vaan konkreettisen näytön perusteella.
        Asiasi haiskahtaa siltä, että se pitäisi käsitellä ihmisoikeustasolla - lieneekö sen käsittelypaikka edes Yt tai Suomi.

        Minusta sinä olet heikoin eväin liikkeellä - etpä lienisi edes tänne kirjoittanut - eli "turhalla suunpieksennällä" ei oikein uskottavuutta löydy.

        Melkoinen "fakiiri olet" jos asiastasi jutun saat, joka johonkin toimenpiteisiin johtaisi. Koita nyt saada elämäsi siedettävään kuntoon jottei sen loppuosa mene katkeruuteen - niitäkin tapauksia riittä "kaupinmäellä" lukemattomaan lukuun asti.
        Hyvää loppukesää ja toivon positiivista asetta jotta tulet toimeen elämäsi ja muistojesi kanssa. Näin kirjoittaa eräs lähimmäinen "joka ei jäänyt tuleen makaamaan"

        Minä epäilen,että olen paremmilla eväillä kaikesta huolimatta liikkeellä ja omistan kiinteistöjä ja muuta omaisuutta ja varmasti enemmän kuin sinä piimäkaula.
        Itse olen häipynyt siltä paskakylältä jo jo yli 50 sitten ja lähtenyt "jenkkikasssi "kädessä mailmalle. Niin karmea paikka koko kylä,että sölkäpiitä raapii kun ajaa uudella autolla hautausmaalle.
        Pohjolan kurjimpia kyliä missä sukurutsaukset ja juopot pitivät meteliä ja hakkasivat vaimonsa pakkaseen karkuun.
        Tästä voisi vaikka kirjan tehdä mutta saitpa vielä katkeroituneempi edes jotain kuulla.
        Kuka hullu tuone nyt voi jäädä makamaan. Eihän tuolla nykyäänkään ole kauppaa eikä "ristinsielua" koko kylällä.


      • kolkatan yövahti
        aloittaja. kirjoitti:

        Pyydän juridista apua väärinkäytösiä ja kohteluita kohtaan. APUA!! Pliis.....

        Ala vasuriksi ja muuta mellakoskelle niin soskun rahahanat aukeaa


    • se siitä

      Johan sie Rame olet sen jo kerran kertonut ko sie lähit Kemhiin asuhmaan sinun vanhemman siskon tykö.Ja Ahon linja-autossa äiti-vainajan vanhat kengät jalassa.Sinun vanhemmat veljet jäivät silloin sinne kylhään vielä asuhmaan.

    • Sikakylä

      En ole kyllä koskaan Ahon linja-autossa ollu enkä Kemissä asunu.
      Pumattakhaan,että olisin jonku kumisaaphaat jalassa ollu.
      Mulla ei kyllä ole ainuttakaan veljeä.

    • nonnono

      no

    • UKKO3

      Jaa se R.K.alottti taasen sen oman valitus virren.

    • Kannattaisiko tarkis

      Miksi kylällä saa ajaa taksia ihminen, jolla on kaikki avustukset, kodinhoitajat käy, invalidi auto, ym. palvelut kotiin? Eikä ole edes vanhus.

    • SamiB.

      Mie tieän miten paska paikka yt on . asunu lapsuuen sielä ja osan nuorruutta . yritin kasata porukkaa kasaan että urheiltais ja kannustettais toista. mutta ei yt:lä semmonen lyö leivile. voimanostosa menestyin niin alkoi kateellisten paskanjauhaaminen minun hormonien ja huumeiden käytöstä. minä olen kuite yt:n ainoita kunnollisia miehiä

      • nöklljjuj

        Nöf nöf


      • On se joo tämä jämä
        nöklljjuj kirjoitti:

        Nöf nöf

        Aivan sama meininki tänä päivänä...... karenssilla ja muilla tempuilla ynnä huijaiksilla
        on tappaminen teetoimiston asia. Nälkää on aikoinaan nähty ja taas on tullut tupaan vieras
        nälkämaan. Onneksi järvestä saa kalaa ja olen koivun ynnä nokkosen ynnä mustikanvarpua
        kuivannut talveksi. Kysynpä vaan MIKSI Järvikylien ihmisiä potkitaan päähän? Onko tarkoitus
        pakkomuuttaa ihmiset kivikylään jossa eliitti vetää rahat ja kansa on orjana ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe