New York Times - Laillistakaa kannabis

Nella Salmo

http://www.nytimes.com/interactive/2014/07/27/opinion/sunday/high-time-marijuana-legalization.html?_r=0

13

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wheeler

      Isot pyörät pyörivät maailmalla kannabiksen laillistumisen suhteen.

      • Jorma Peter

        Olen samaa mieltä.


      • Penkin Jukka

        Se mikä on valheiden varaan kasattu, ei voi kestää ikuisesti. Nimimerkki "Naapurin äijä" totesi jo vuosia sitten, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, josta on valehdeltu todella paljon.


      • fuckem
        Penkin Jukka kirjoitti:

        Se mikä on valheiden varaan kasattu, ei voi kestää ikuisesti. Nimimerkki "Naapurin äijä" totesi jo vuosia sitten, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, josta on valehdeltu todella paljon.

        Eikös kaikki ihmisten "kontrollointi" perustu kusetukselle?

        Kaikki kiellot ja säännöt ovat vallankäyttöä sinun henkilökohtaista vapauttasi ja itsemäärämisoikeuttasi vastaan.

        Joitakin lakeja tietenkin tarvitaan, mutta ei läheskään kaikkia.

        On täysin naurettavaa, että kannabis "soo soo ei saa". Miks ihmisillä ei ole oikeutta itse päättää mitä kroppaansa laittaa, jos ei ole mitenkään vaaraksi yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.

        Olis kyllä aika lopettaa tää v itun holhous suomalaisessakin yhteiskunnassa ja opettaa ihmisille ottamaan vastuuta omasta elämästään ja myös siinä sivussa vois kunnioittaa toisiakin ihmisiä.


      • Tebutex
        Penkin Jukka kirjoitti:

        Se mikä on valheiden varaan kasattu, ei voi kestää ikuisesti. Nimimerkki "Naapurin äijä" totesi jo vuosia sitten, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, josta on valehdeltu todella paljon.

        Eipä ole kukaan tosiaan kyennyt vähähaittaisempaa päihdettä esittelemään, vaikka palstalle paljon kirjoittaneen "Naapurin Äijän" kannabiskommentista on jo vuosia aikaa.


      • Hiuhuli
        Tebutex kirjoitti:

        Eipä ole kukaan tosiaan kyennyt vähähaittaisempaa päihdettä esittelemään, vaikka palstalle paljon kirjoittaneen "Naapurin Äijän" kannabiskommentista on jo vuosia aikaa.

        Se Naapurin äijä oli kyllä hyvä kirjoittaja.


      • Jorma Peter
        Hiuhuli kirjoitti:

        Se Naapurin äijä oli kyllä hyvä kirjoittaja.

        Olen samaa mieltä.


    • Yeah!

      Totta, Kannabis pitäsi laillistaa, koska sen avulla pääsin iriti kovista opiaateista. No joo, olen nytkin pilvessä, mutta nyt onkin kesäloma. Ennen meni palkka paskaan, nyt chillaan ja nautin elämästä, todella. Olen kiitollinen kannabikselle.

      Tosin kannabiksen laillistamisen suhteen kannatan k18-rajaa. Ei pennuille.

      • Ihme möykkäämistä

        Ihanaa! Kannabis! Meillä kaikilla on nyt elämä!


      • Psot

        Kannabiksesta on apua myös alkoholivieroituksessa. Paljon turvallisempaa kuin monet lääkemömmöt joita yleisesti jaetaan, ja joihin osalle käyttäjistä tulee voimakaskin riippuvuus.


    • Himei

      Asiaa!

    • koomikko007

      Kannabiksesta on ollu mulle sekä hyötyä että haittaa. Vitutuskäyrä laskee ku lehmänhäntä,iloisuus,luovuus (joskus),saan siivottua koska yleensä en jaksa siivota :) add:takia päässä vilisee kaikenlaista ajatusta joten kannabis hiljentää pään,uni tulee paremmin ja nukkuu muutenki paremmin ku välillä on noita univaikeuksia enkä halua syödä unilääkkeitä,i hate meds! lihakset rentoutuu mukavasti vaikka lenkin jälkeen ja tätä listaa voi jatkaa vaikka loputtomiin mihin kannabiksesta on apua. Mutta sitten ne negtiiviset puolet joita olen kokenu tässä 15:sta vuoden aikana. Yleisin taitaa olla toi passivoituminen (liikapolttelusta),mässyt voi johtaa närästykseen,muutaman päivän putken jälkeen iskee pieni masennus mutta se menee päivässä ohi. En hirveesti polttele nykyään mutta kun saan jostain savuja niin poltan sen yleensä melkeempä joka kerta putkeen ja sit en taas polta vähään aikaan muuta ku tupakkia ja tietenki päreitä ;)

      Ei se kannabis nyt niin kauheen kauheeta ole jos homma pysyy lapasessa et kannatan ehdottomasti täyslaillistamista ja putiikit pystyyn kaduille :) alkoholi on se isopaha ongelma täällä on eikä kanjabis.

      • MorJor

        Realistinen ja hyvä kirjoitus. Pystyisivätpä palstan huumevalistajat vastaavanlaiseen todellisuuden hahmoittamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe