mitä temppuja koiranne osaavat?

welshin omistaja

Meidän 6kk vanha walesi osaa 15 temppua: istu, maahan, paikka,anna Tassu, leiki kuollutta, kieri, hauku, onnu, hyppää vanteen läpi, kumpi käsi, hyppy aidan yli, ryömi, peruuta, seuraa ja tassut kädelle

4

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpiövillis/russeli

      Pitää muistaa että koiran hypyttäminen ennen vuoden ikää ei ole hyväksi koiralle. Varsinkin lyhytjalkaset ja pitkäselkäset voivat vaurioitua.
      Anna myös pentusi olla pentu, ei pelkkää koulutusta..
      Reilu 1v kääpiövillis/russelimix osaa istu, maahan, paikka, hyppy, tassu, high five, kieri, leiki kuollutta, peruuta, istu nätisti (etutassut ilmassa), ryömi, hae pallo/possu/sukka.

      • Kääpiövillis/russeli

        Niin ja harrastamme tokoa ja agilityä joten osaa niihin liittyvät jutut kuten seuraa, agiesteet jne.


    • Ankrieli

      Meidän koirat seisovat ja kävelevät takajaloilla. Bichon friseille ominainen taito. Vanhempi koiramme heiluttaa häntää käskystä.

    • Tsup.

      Pentu voi olla pentu vaikka sillä harjoiteltaisiinkin asioita ja temppuja.
      Omani osasi nuiden muiden lisäksi tuoda tietyn esineen minulle (saatoin laittaa esim. 2 eri esinettä maahan vähän matkan päähän toisistaan ja sanoa "tuo pullo" ja tämä valkkasi kyseisen esineen ja toi sen minulle), kumartaa, antaa pusun, osasi myös viedä roskat roskiin, kantoi pyykit sohvalle, tuli reppuskaan, meni tuolille istumaan, juoksi käskystä eteen ja pistää tietyssä kohtaa maahan, tuli istumaan jalkojen alle, meni nukkumaan käskystä, "asetu" käskyn alaisena koira sai itse päättää, meneekö istumaan vaiko maate... jajaja.... nyt ei loppuja tule mieleen mutta hyvin mielellään se näitä uusia asioita halusi oppia :) koira lähti sitten työkoiraksi, joten osasi näiden lisäksi myös mm. jälkeä, esine- etsintää ja nenänkäytöharjoituksia. Harmikseni en osaa keskittyä kuvaamaamiseen ja koiraan yhtä aikaa, niin en sitten saanut videolle näitä temppuja... :/ (kokeilin muutaman kerran kuvata, jos keskityin kameraan koira ei toiminut kunnolla ja jos keskityin koiraan, kuvasin pelkkää asfalttia ja jalkoja)

      Näiden kanssa on vain mielikuvitus rajana, mitä niille keksii opettaa :) Joskus katson netistä videoita, missä koirat tekevät erilaisia temppuja ja sieltä sitten valkkaan uuden harjoiteltavan asian :) Nykyisin minulla on siis itselleni jäävä pentu (tällä hetkellä vähän päälle 11 vk), jonka kanssa vasta harjoitellaan muutamaa temppua :) Osaa nyt istua käskystä, maahanmenossa tarvitsee vielä pientä vinkkiä ja kierimisessä myös :) sivulletuloa ja seuraamista harjoittelemme pienissä erissä, kuin myös tuolille istumista, jälkeä ja esine-etsintää. Ja voin sanoa, että kyllä pentu nauttii kun saa jotain mieleistä tehtävää :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe