Parhaat tavat välttää köyhyys

Köyhyys kuriin!!

1. Työssä käynti
2. Aikuismainen ote elämiseen ja itsekontrolli
3. Säästäminen - puskurivaraston luominen (liittyy kohtaan 2)
4. Irtautuminen "kyllä yhteiskunnan velvollisuus on minut elättää" -ajattelusta
5. Vastaan ottaminen omasta itsestä

Jatkakaa listaa!

19

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6. Älä sairastu koskaan ja joudu eläkkeelle.

      • 7+11

        7. Hanki rikas puoliso.


      • Valintakysymys
        7+11 kirjoitti:

        7. Hanki rikas puoliso.

        Näin tein, eikä ole valittamista:)


      • Näin se vain on

        Olisit säästänyt pahan päivän varalle etkä hassannut kaikkia rahojasi. Se on oma valintasi, turha ruikuttaa.


    • normi köyhis

      Näkemyksesi on nähtävästi se että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta halustaan. Eli olet mielestäni aika urpo.

    • ei vetelä mies

      Oikeastaan tuo sairastuminen on se jolle ei mitään voi ellei ole sitten jo valmiiksi esim jalaton ja ei siksi pysty duunia tehä. Masennus on näitä nykyajan muotisairauksia joka usein johtuu taas tupakan ja viinan sekakäytöstä...liikunnan puutteesta...ja vetelän ihmisen ruokavaliosta....siinä ne tärkeimmät varmaan ditten olikin juu.

    • figigigigfu

      Niin, no ehkä tarpeeksi terveellinen ruokavalio ja liikunta auttaa jaksamaan duunissa ainakin mua.

    • tuottavuus nousuun

      Ranskiksia ja makkaraa syömällä...telkkaria katsomalla..kaljaa juomalla...tupakkaa polttamalla voi olla varma että ei työpaikkaa tule...ja vaikka tulisi et siellä jaksaisi tuollaisella moskalla. Ekaks elämä kuntoo eli terveelliset elämäntavat ja huomaakin olevansa älykkäämpi ja toimeliaampi...toisin sanoen tuottosampi itselleen ja yritykselle.

    • Tervehdys,niin siinähän se oli itsekuri,tarkoittaen sitä että karsii kaikki tarpeetomat kulut pois,mutta ymmärrän toki että ihminen on vain ihminen.(vajavainen)
      Hyvää päivänjatkoa
      M

    • täsä se on

      Köyhyyteen joutuminen alkaa jo lapsena. Ensimmäinen asia, jolle itse voi jotain, on koulun käyminen kunnolla. Sitä voi vielä hieman korjata myöhemminkin.

      Ja sitten ammatinvalinta on hyvin tärkeä. Ensinnäkin on valittava edes joku ammatti. Kaikilla ammateilla tulee toimeen. Ja kaikkia tarvitaan. Mutta akateemiset ammatit yleensä takaavat parhaan toimeentulon.

      Toinen tärkeä asia on ystävien valinta. Siis ihan pienestä pitäen. Joka leikkii köyhien kanssa ja oppii jo nuorena litkimään vain kaljaa ja elämään toimeentulltuella, on tuomittu köyhyyteen.

      • Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen.


      • iki kåyhät
        ml77 kirjoitti:

        Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen.

        Kåyhii ollaa ko ei ehitty lukee ko laps ilmotti tulostaa oltii 17 v..


      • keksk
        iki kåyhät kirjoitti:

        Kåyhii ollaa ko ei ehitty lukee ko laps ilmotti tulostaa oltii 17 v..

        Kyllä tosi moni saa lapsia ja lukee silti. Lapsille on nykyään päivähoitokin saatavissa, jos ei lukeminen muuten onnistu.


      • juupast
        ml77 kirjoitti:

        Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen.

        "Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen."

        Kaikkia asioita voi korjata. Tai melkein kaikkia.


    • kokemusta on

      10. Älä mene töihin olet köyhä loppuelämäsi. Työ ei kannata, olet joka päivä nälissäsi.

    • hippuhöpö

      11. ENNAKOI. Jos suunnittelet opiskelua, lapsen hankkimista, eläkkeelle jäämistä, uuden ammatin opiskelua tai isomman asian ostamista, niin älä tee hätiköityjä päätöksiä ja ennen päätöksen tekoa tee myös laskelmia, että miten pärjäät taloudellisesti. Itse aikoinaan siirsin lapsenhankintaa puolisoni kanssa vuodella, jotta ehdimme säästää paremmin rahaa.

      Ennakointi liittyy myös siihen, että ei pidä elää ns. kädestä suuhun, vaan aina pitäisi saada säästöön edes vähän rahaa.

      Sairastumisessakin on niin, että jos tupakoi paljon, alkoholinkäyttö on holtitonta ja suvussa on syöpäriskiä, niin sellaisiin asioihin voi kiinnittää huomiota, jotta sairastumisriski olisi pieni. Samoin esim. aikuistyypin diabetes johtuu yleensä ylipainosta, rasvaisesta ja suolaisesta ruoasta sekä liikunnan vähyydestä. Myös hampaiden hyvä hoito vähentää tarvetta suuriin ja kalliisiin hammasremontteihin. Myönnän itse, että vaikka pyrin elämään terveellisesti, niin yllättävä yksinhuoltajuus on vienyt taloudellisen varmuuden pohjan, joten esim. sairastuminen syöpään olisi minulle iso katastrofi nimenomaan rahasyistä. Iän myötä tietenkin pitäisi pystyä säästämään rahaa pahan päivän varalle, jollainen esim. vakava sairaus on.

    • Cold187 Um

      12. Jos olet Ulosotossa tee vain pimeitä töitä tai sit "kuutamokeikkaa". Tuet pamahtaa tilille joka kk ja tienaat pimeesti (ja rikollisesti) hyvät taskurahat!! :D

    • 5454yujhgj89o8kjmk

      1. Työssä käynti
      2. Aikuismainen ote elämiseen ja itsekontrolli
      3. Säästäminen - puskurivaraston luominen (liittyy kohtaan 2)
      4. Irtautuminen "kyllä yhteiskunnan velvollisuus on minut elättää" -ajattelusta
      5. Vastaan ottaminen omasta itsestä
      -----------
      1. Pääsin töihin.. jää käteen n. 180 euroa VÄHEMMÄN kuin ennen töitä...
      2. On ollut aina eli en juo enkä polta ja elän säästäen. Lähes itara. Pakko!
      3. Kts. kohta 2
      4. Olen maksanut "hyvällä ajalla ennen muinoin" paljolti veroja joten yhteiskunnan on elätettävä minut kunnes takaa töitä tavalla tai toisella kun on kerta valtakunnan tämmöiseen tilanteeseen ajanut... ja kreikkaan ja muuhun humpuukiin löytyy rahaa, joten katson olevani täysin oikeutettu nauttimaan kaikesta yhteiskunnan avusta. Teen toki töitä mielelläni jos sellaista jostain saa ja se olisi edes lähelläkään järkevää palkkatasoa.
      5. En käsitä miten itseään voi "vastaanottaa"? Vastuuta olen aina kantanut itse ja tulen kantamaan jos/kunnes äly poistuu sitten joskus vanhenmiten.

      Lopputulema: Töitä tehden kitupalkalla (lue: palkkatuella ) ei työnteko vaan kannata! Yhteiskunta pysyy köyhänä jos ei palkkataso vastaa elämisenkustannuksia joka taas ei ole minun vika! Nyt töitä tehden on todella tarkkaan katsottava mitä pystyy ostamaan että elää seuraavat 6 kuukautta jolloin pääsee liitonrahalle ja saa taas edes jonkinmoiset elämisen puitteet... Nyt niitä ei valitettavasti ole. Töissäolo vie sen kaiken!!!!

      • ---------

        Työpaikkakiusaajien rökittäminen. Sehän on yksi merkittävin köyhyyden syy ?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe