Tuleeko herätystä?

uskis jo

Kaikkialla ja varsinkin Helluntaissa puhutaan herätyksen tulemisesta.

Onko asialle raamatullista perustetta?

Lupaako raamattu herätyksen lopunaikana? Ja jos niin missä kohtaa?

14

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jochanan Buchanan

      Lopunaikaa on eletty jo 2000 vuotta ja Raamattu lupaa, että sen loppuun saakka on herätys. Se, että herätystä ei ole, on poikkeus eikä sääntö ja kertoo siitä, että joku mättää. Maailmassa on koko ajan jossain herätys. Siellä, missä herätystä ei ole (kuten täällä), asiat ovat huonosti.

      Rukoilkaamme herätystä Suomeen, Eurooppaan, USA:aan ja Venäjälle! Muuten pohjoiselle pallonpuoliskolle käy huonosti.

      • hä?

        Asiat huonosti täällä? :D Verrattuna mihin?


      • Jochanan Buchanan
        hä? kirjoitti:

        Asiat huonosti täällä? :D Verrattuna mihin?

        Asiat ovat todellakin huonosti. Sä kattelet vaan sitä, mikä näkyy, mut mä kattelen hengellisiin sfääreihin ja huonolta näyttää. Mikä pahinta, pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen. Eikä tarvitse olla profeetta tämän nähdäkseen. Lue lehtiä!


      • hä?
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

        Asiat ovat todellakin huonosti. Sä kattelet vaan sitä, mikä näkyy, mut mä kattelen hengellisiin sfääreihin ja huonolta näyttää. Mikä pahinta, pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen. Eikä tarvitse olla profeetta tämän nähdäkseen. Lue lehtiä!

        No, minä elän täällä todellisuudessa, joten minulle riittä että täällä on asiat hyvin.
        Kerro nyt kuitenkin, missä asiat ovat paremmin.


      • kii5
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

        Asiat ovat todellakin huonosti. Sä kattelet vaan sitä, mikä näkyy, mut mä kattelen hengellisiin sfääreihin ja huonolta näyttää. Mikä pahinta, pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen. Eikä tarvitse olla profeetta tämän nähdäkseen. Lue lehtiä!

        Meinaatko että Jeesus ei ole herra vai miksi ihmisen pitää tehdä Jumalan työ ja ottaa ohjat omiin käsiin?

        Jeesus muuten sanoi, että

        "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia. Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

        Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.» (Mt. 24:1–14)"

        Tätä Jeesus sanoi lopun ajoista.

        En usko enää että mitään sen kummempaa herätystä tulee. Ennen julistin sitä toki itsekin, kun liikuin näissä enkelivalopallodemoni-piireissä kun pyöriskelin seurakunnan lattialla ja manifestoin kundalinipäissäni muiden joukossa.

        Se on latter rainista ja gnostilaisuudesta revitty oppi, että kristitty ihminen ottaa "hallinnan" jotta Jeesus voi tulla. Ei todellakaan ole näin eikä Raamattu sitä tue.

        >> Mikä pahinta, pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen.>>
        ^ Toi on kaikkea muuta kuin Raamatullista. Itse asiassa aika lähellä new agea. Kuka sulle tuollaista saippuaa on opettanut?


      • Jochanan Buchanan
        kii5 kirjoitti:

        Meinaatko että Jeesus ei ole herra vai miksi ihmisen pitää tehdä Jumalan työ ja ottaa ohjat omiin käsiin?

        Jeesus muuten sanoi, että

        "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia. Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

        Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.» (Mt. 24:1–14)"

        Tätä Jeesus sanoi lopun ajoista.

        En usko enää että mitään sen kummempaa herätystä tulee. Ennen julistin sitä toki itsekin, kun liikuin näissä enkelivalopallodemoni-piireissä kun pyöriskelin seurakunnan lattialla ja manifestoin kundalinipäissäni muiden joukossa.

        Se on latter rainista ja gnostilaisuudesta revitty oppi, että kristitty ihminen ottaa "hallinnan" jotta Jeesus voi tulla. Ei todellakaan ole näin eikä Raamattu sitä tue.

        >> Mikä pahinta, pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen.>>
        ^ Toi on kaikkea muuta kuin Raamatullista. Itse asiassa aika lähellä new agea. Kuka sulle tuollaista saippuaa on opettanut?

        Mitäs pyöriskelit ja manifestoit seurakunnan lattialla! Oma vikas, kun annoit eksyttää itses! Minä en ole kuitenkaan milloinkaan ollut eksynyt ja siksi tiedänkin kertoa sinulle, että herätyskaipuu ei ole mikään Latter Rain-juttu tai gnostilaisuutta. Jokainen, joka rakastaa Jeesusta ja lähimmäisiään, tahtoo herätystä. Katkeruuden täyttämä ja kahlittu sydän ei halua herätystä. Minun on hyvin vaikeaa ymmärtää, kuinka joku kristitty ylipäätänsä ei tahtoisi herätystä. Olen miettinyt, miksi jotkut suorastaan vastustavat sitä, ja päätynyt siihen johtopäätökseen, että se johtuu varmaankin siitä, että he kokevat itse olevansa niin lahjattomia, tylsiä ja epäkarismaattisia, että he eivät kykene herättämään yhtään ketään tai sitten he kokevat, että Jumala ei käytä heitä millään tavalla. Tästä turhautumisesta, pettymyksestä ja katkeruudesta käsin sitten kritisoidaan kaikkia, jotka odottavat herätystä ja samat raamatunjakeet vedetään esiin.

        Mitä tarkoitin kun sanoin, että "pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen"? Tarkoitin sillä sitä, että niin kuin yksilö, myös kansakunta kokonaisuutena niittää, mitä kansakunta kylvää (Gal.6:7-8). Hengellinen ja aineellinen eivät ole toisistaan irraallaan. Se on gnostilaisuutta ja New Agea!


      • kii5
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

        Mitäs pyöriskelit ja manifestoit seurakunnan lattialla! Oma vikas, kun annoit eksyttää itses! Minä en ole kuitenkaan milloinkaan ollut eksynyt ja siksi tiedänkin kertoa sinulle, että herätyskaipuu ei ole mikään Latter Rain-juttu tai gnostilaisuutta. Jokainen, joka rakastaa Jeesusta ja lähimmäisiään, tahtoo herätystä. Katkeruuden täyttämä ja kahlittu sydän ei halua herätystä. Minun on hyvin vaikeaa ymmärtää, kuinka joku kristitty ylipäätänsä ei tahtoisi herätystä. Olen miettinyt, miksi jotkut suorastaan vastustavat sitä, ja päätynyt siihen johtopäätökseen, että se johtuu varmaankin siitä, että he kokevat itse olevansa niin lahjattomia, tylsiä ja epäkarismaattisia, että he eivät kykene herättämään yhtään ketään tai sitten he kokevat, että Jumala ei käytä heitä millään tavalla. Tästä turhautumisesta, pettymyksestä ja katkeruudesta käsin sitten kritisoidaan kaikkia, jotka odottavat herätystä ja samat raamatunjakeet vedetään esiin.

        Mitä tarkoitin kun sanoin, että "pian tilanne realisoituu myös aineelliseen todellisuuteen"? Tarkoitin sillä sitä, että niin kuin yksilö, myös kansakunta kokonaisuutena niittää, mitä kansakunta kylvää (Gal.6:7-8). Hengellinen ja aineellinen eivät ole toisistaan irraallaan. Se on gnostilaisuutta ja New Agea!

        No jaa, tulin alunperin sen harhaporukan kautta etäisesti tietoiseksi Jumalasta vaikka mulla toimikin väärästä hengestä peräisin olevat valheelliset armolahjat (jopa sellaisia mitä ei mainita Raamatussa) ja jo ne mainitut manifestatiot. Herra sitten jonkin ajan päästä armossaan avasi silmäni ja herätti Raamatun mukaiseen uskoon joten en katsoisi tätäkään asiaa noin mustavalkoisesti. Kaltaisiani on monia tälläkin maatilkulla eikä syyllistäminen auta kenekään tilannetta. Se että joku on harhassa ja menossa helkuttiin, on kauhea tilanne, eikä yhtään irvailtava juttu.

        Siinä mielessä lienet oikeassa, että todella olen moninkin paikoin keskeneräinen ja säröinen ihminen ja kokemani tunteiden kakofonia eri asioita ja nyansseja kohtaan on ajoittain mittavakin. Mutta syy miksi vastustan tiettyä herätyksen kaipuuta, ei ole uskonnollisuus, katkeruus ja pettymys, vaan ihan joku muu. Selitänpä.


        Nimimerkki kokemusta on kertoo:

        Herätystä rukoillaan ja siitä ollaan vouhotettu monta kymmentä vuotta, toiseksiviimeisimpänä A. Piipponen-Hartikainen jonka profetian mukaan herätys tasan varmasti alkaa ennen (tätä)kesää. Puhe on nauhalla. Ja videolla. Hehe. Bonnke profetoi samaa jo 10v sitten, kuten myös kaikissa ent. Nokiamissionin missä tahansa tapahtumassa oli aina ainakin 5 kellä oli profetiansana herätyksestä ja Suomen loputtomasta menestyksestä, joka alkaa ihan just. Minä mukaan lukien olin joskus yksi näistä, jotka penkkiriveissään sätkiessään "sai näkyjä & profetioita & tiedonsanoja".

        Otaksuin, ja otaksun edelleen että herätyksellä tarkoitettiin tässä juuri tuota Kingdom now- tyylistä toimintaa, voitonjulistamista ym. Siksi sanoin että en usko semmoiseen. Että herätys ei tule jos emme suorita sitä taivaasta alas julistamalla ja rukoilemalla (


      • Jochanan Buchanan
        kii5 kirjoitti:

        No jaa, tulin alunperin sen harhaporukan kautta etäisesti tietoiseksi Jumalasta vaikka mulla toimikin väärästä hengestä peräisin olevat valheelliset armolahjat (jopa sellaisia mitä ei mainita Raamatussa) ja jo ne mainitut manifestatiot. Herra sitten jonkin ajan päästä armossaan avasi silmäni ja herätti Raamatun mukaiseen uskoon joten en katsoisi tätäkään asiaa noin mustavalkoisesti. Kaltaisiani on monia tälläkin maatilkulla eikä syyllistäminen auta kenekään tilannetta. Se että joku on harhassa ja menossa helkuttiin, on kauhea tilanne, eikä yhtään irvailtava juttu.

        Siinä mielessä lienet oikeassa, että todella olen moninkin paikoin keskeneräinen ja säröinen ihminen ja kokemani tunteiden kakofonia eri asioita ja nyansseja kohtaan on ajoittain mittavakin. Mutta syy miksi vastustan tiettyä herätyksen kaipuuta, ei ole uskonnollisuus, katkeruus ja pettymys, vaan ihan joku muu. Selitänpä.


        Nimimerkki kokemusta on kertoo:

        Herätystä rukoillaan ja siitä ollaan vouhotettu monta kymmentä vuotta, toiseksiviimeisimpänä A. Piipponen-Hartikainen jonka profetian mukaan herätys tasan varmasti alkaa ennen (tätä)kesää. Puhe on nauhalla. Ja videolla. Hehe. Bonnke profetoi samaa jo 10v sitten, kuten myös kaikissa ent. Nokiamissionin missä tahansa tapahtumassa oli aina ainakin 5 kellä oli profetiansana herätyksestä ja Suomen loputtomasta menestyksestä, joka alkaa ihan just. Minä mukaan lukien olin joskus yksi näistä, jotka penkkiriveissään sätkiessään "sai näkyjä & profetioita & tiedonsanoja".

        Otaksuin, ja otaksun edelleen että herätyksellä tarkoitettiin tässä juuri tuota Kingdom now- tyylistä toimintaa, voitonjulistamista ym. Siksi sanoin että en usko semmoiseen. Että herätys ei tule jos emme suorita sitä taivaasta alas julistamalla ja rukoilemalla (

        Älä sinä ole turhaan huolissasi minun vuokseni! En kuulu noihin porukoihin. Siunausta sinulle!


    • Ei tule!

      Ei tule mitään lopunajan hertystä, vaan Raamattu selkeästi sanoo, että tulee villitseviä henkiä ja ne eksyttävät monia. Viimeisinä aikoina on tuleva vaikeita aikoja. ihmiet ovat silloin rahanahneita, kiittämättömiä, pahoja, jne... Raamatun luettelossa on paljon juuri tällaista. Toisaalla Raamatussaa sanotaan, että kun Jeesus tulee niin löytyneekö enää uskoa maan päältä! Siis mitään massahertyksiä ei tule. Joku vilpitön etsijä toki löytää pelastuksen Kristuksessa, kun ottaa Hänet elämäänsä ja tunnustaa ja hylkää kaiken seyntinsä!

    • hellari...

      Uskon että yksittäisiä uskoon tulemisia, herätyksiä suvuissa ja pienimuotoisesti saattaa tulla, mutta kyllä paatumus ja luopumus jatkuu vanhoissa perinteisissä kristillisissä maissa. Sen sijaan suuret herätykset jatkuvat etnisissä kansanryhmissä, muslimien ja muiden suurten uskontojen alueilla. Siellä on meneillään suuri sadonkorjuu.

      Itselläni on kokemusta että monet antavat elämänsä viime metreillään, elämäntyö palaa ja jää hedelmättömäksi iankaikkisuuteen nähden, mutta sielu pelastuu. Tässä varmaan vaikuttaa esirukous omaisten puolesta.

    • Jochanan Buchanan

      Uskokaa te vaan ihan rauhassa, että mitään herätystä ei tule, mutta minä uskon sitten vaikka teidän kaikkien edestä, että HERÄTYS TULEE - myös tänne paatuneeseen länteen ja Pohjolaan! Jos ei muuten, niin minä tarvittaessa vaikka yksin herätän koko lännen. Katsokaas kun herätys on loppupeleissä hyvin helppo juttu: senkus lähdet liikkeelle! Kuten eräs saarnamies sanoi: "Älä odota herätystä, vaan ole sinä itse herätys!"

      Vaikka tuleekin vaikeita ja pimeitä aikoja, eksytystä ja luopumusta (jota on itse asiassa ollut jo 1700 vuoden ajan osassa kristikuntaa), ei se sulje pois herätystä, päinvastoin, kun on oikein pimeetä, valo loistaa kirkkaammin. Kun uskovat joutuvat vainottaviksi, syntyy herätys.

      On totta, että kun Jeesus tulee takaisin, maan päällä vallitsee suurin pimeys, mitä ikinä, pedon valtakunta on pystyssä ja antikristus hallitsee. Luopumus rehottaa perinteisissä isoissa kirkkokunnissa ja kristillisissä maissa, joista on tullut yksi Baabelin portto. Siksi Jeesus sanoo: "Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:18)

      On tärkeää huomata, että Jeesus ei kuitenkaan profetoi, että näin käy, vaan ainoastaan kysyy. Kysymyksen ymmärtää luopumuksen tähden. Kuitenkin Jeesus on selkeäsanaisesti luvannut, että Hänen seurakuntaansa eivät helvetin portitkaan voita (Matt.16:18). Seurakunta ei ole yhtä kuin luopuvat kirkkoinstituutiot. Lisäksi Jeesus on luvannut selkeäsanaisesti, että Hän ei tule takaisin, ennen kuin evankeliumi tullaan saarnaamaan "kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille" (Matt.24:14). Myös Jooelin profetia Hengen vuodattamisesta kaiken lihan päälle odottaa vielä lopullista täyttymystään. Se alkoi pikku hiljaa toteutumaan jo 2000 vuotta sitten, mutta täyttyy kokonaan vasta Herran päivänä eli sitten kun Jeesus tulee takaisin (Apt.2:16-21).

      Raamattu siis lupaa, paitsi luopumusta, eksytystä ja pimeyttä, myös herätystä. Sellainen väite, että Raamattu ei lupaa mitään herätystä, ei pidä paikkaansa.





      Eikö tämä puhu ennemmin suuren herätyksen puolesta?

      Mutta samalla on herätys.

      • Jochanan Buchanan

        Sori, noi kaks irrallista vikaa lausetta jäi tohon vahingossa.


    • Ei tule. Ei tullut Jeesuskaan vaikka piti tulla. Koko Raamattu on pelkkää humpuukia alusta loppuun.

    • Rauhalla ja rakkaude

      Kyllä se tulee. Mutta tuleeko väkisin, mekastamalla ja riidaannuttamalla uskovia??
      Uskon että se tulee kauniisti, voimakkaana ja Jumalan tahdon mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe