Miksi orjatöitä ei lopeta

tottuus sie on vuan

Minua pistää vihaksi tänä työkkärin 9e päivä harjoittelu työt.
Olen itsekkin ollut useammassa paikassa mutta lopen kyllästynyt ratamaan täysiä ilman oikeaa palkkaa.
Mihinkään paikkaan minua ei olla palkattu olen tainnut olla 5 eri paikassa harjoitteluissa.

kaikissa on ollut sama kaava firma vaan kierrättää työttömiä harjoittelijoita eikä ole aikomustakaan palkata ketään ja toinen on taas se että työnantaja on sanonut suoraan että ei ole varaa palkata ketään.

Jotenkin olen turhautunut tästä että nykyisin otan mieluummin karenssin kun menisin harjoittelemaan asioita mitä jo osaa josta ei saa oikeaa palkkaa.


Mielestäni pitäisi kieltää firmoilta työttömien harjottelijoiden kierttäminen ja palkata oikeasti töihin.

26

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä suostu orjaksi

      Orjatöihin ei pidä suostua, koska muuten ihmisten orjuuttaminen ei lopu koskaan.

      • dsdasasdsad

        Onko hirveästi vaihtoehtoja?

        Ja samaa mieltä aloittajan kanssa. Itse parissa paikassa ollut ja se on aina niin, että joko on talo täynnä tai ei muuten pysty palkkaamaan. Ens kuussa olisi vissiin taas orjatöitä edessä, ei juurikaan motivoi.


      • 49dgfuer9hfgv
        dsdasasdsad kirjoitti:

        Onko hirveästi vaihtoehtoja?

        Ja samaa mieltä aloittajan kanssa. Itse parissa paikassa ollut ja se on aina niin, että joko on talo täynnä tai ei muuten pysty palkkaamaan. Ens kuussa olisi vissiin taas orjatöitä edessä, ei juurikaan motivoi.

        Hei, millä nimikkeellä sinut laitetaan orjatöihin? Onko se työkokeilu vai joku muu?


    • dgdfghfdhfgjdf

      https://www.youtube.com/watch?v=dDFALwrDSFs

      Tässä on paljon muutakin asiaa, todella mielenkiintoista, mutta hän kertoo myös siitä, miten USA:ssa pistetään köyhiä (ja enimmäkseen mustia) vankilaan pitkiksi ajoiksi jostain keksityistä jutuista, ja yksityisissä vankiloissa heitä käytetään orjatyövoimana. Sen maan perustuslaki kieltää orjatyön, paitsi vangeilta. Outoa, että vielä työssä olevat ja työttömät vankiloiden ulkopuolella eivät osoita mieltään - tuohan vie työpaikkoja heiltä, puhumattakaan siitä, että se rikkoo ihmisoikeuksia.

      Sieltä päinhän se stubbelo niitä oppeja kävi päähänsä kaadattamassa. Vain kansa on kansan puolella. Poliitikot on ostettu tai manipuloitu tai kiristetty tottelevaisiksi ökyille.

    • vapaa ihminen

      Kieltäydyin tänään orjatöistä ja lopetin orjana olemisen. En halua olla orja mikä tekee samaa työtä kuin muutkin, mutta en saa palkkaa. Hyväksikäytettäväksi ei kenenkään kannata suostua. Huomenna menen sossuun valittamaan tilanteesta ja todennäköisesti saan sieltä saman tuet -20%. Karenssi napsahtaa aivan varmana, mutta jatkan työnhakua ihan omillani.

      • sillälailla

        Hyvä, jatka työnhakua ihan omillasi! Osoita aktiivista ja työhaluista asennetta, niin sinulla on pian työpaikka ja normipalkka.


    • Tämä pitää

      Läsnäolovelvollisuus, ei todellakaan tarvitse täysillä raataa. Työtä tehdään omaan rauhalliseen tahtiin ja tupakalla käydään milloin huvittaa. Tosin tänään ja huomenna rokulipäivä, aamulla soitan että olen kipeä.

    • kovat lääkkeet

      "Läsnäolovelvollisuus, ei todellakaan tarvitse täysillä raataa."
      Ei tarvitse tehdä yhtään työtä, saati sitten raataa. Koko touhu pitää tehdä kannattamattomaksi aiheuttamalla orjatyön tettäjälle mieluummin mahdoisimman suuria tappioita. Lakia tosin pitää noudattaa kirjaimellisesti. Koko touhu perustuu lakiin perustumattomiin ohjeisiin ja sääntöihin joilla pitää pyyhkiä pershetta. Mitään eivät nuo orjapiiskurit mahda ja jos tulee kenkää ja karenssi niin oikeuteen pitäisi jotenkin homma saada.

      • Näin se vain on

        Töitä pitää tehdä normaaliin tahtiin, yhtä ahkerasti kuin muutkin tai tulee potkut ja karenssi. Laiskottelijoita ei siedetä.


      • kovat lääkkeet
        Näin se vain on kirjoitti:

        Töitä pitää tehdä normaaliin tahtiin, yhtä ahkerasti kuin muutkin tai tulee potkut ja karenssi. Laiskottelijoita ei siedetä.

        On olemassa kovempiakin lääkkeitä orjapiirkureita varten, niistä ei täällä voi kirjoittaa.


    • työtön mies.

      Vain 5 paikassa, Olen ollut 15 paikassa itse. Enää en mene orjahommiin mihinkään.

    • sika touhua nykyisin

      Kokoomus on vallassa ja tätä politiikkaa he haluavatkin. Kaikki parilla eurolla hommiin.

    • Näin_menee

      Yksinkertaisesti siksi, kun KOK, SDP, Kepu valta-asemissa ollessaan ovat halunneet kyykyttää pakkoaktivoinneilla köyhiä!

    • jajshxhddhxdgh

      Minä en mennyt sinne koskaan, nyt eläkkeellä, eikä vielä ikä paina.

      • 167-176

        Taittavat laittaa eläkkeelle ns. hankalat tyypit, ainakin sellaiset jotka paljastaisivat koko touhun todellisuuden, kyllä tyhmiä kyykytettäviä orjia vielä riittää, mutta kun sana leviää niin loppuu koko touhu omaan mahdottomuuteensa.


      • djhdhfhfhhfhh
        167-176 kirjoitti:

        Taittavat laittaa eläkkeelle ns. hankalat tyypit, ainakin sellaiset jotka paljastaisivat koko touhun todellisuuden, kyllä tyhmiä kyykytettäviä orjia vielä riittää, mutta kun sana leviää niin loppuu koko touhu omaan mahdottomuuteensa.

        Varmaan olin aika hankala tyyppi ja hyvä kusettaan ja puhumaan, toki charmi puri naisiin, aika hyvin.


    • niilo.ke

      Kannattaa itse etsiä se paikka eikä ottaa työkkärin antamaa paikkaaa. niissä kierrätetään uudestaan työttömiä ja eikä tarvita oikeita työntekijöitä, joille pitäisi maksaa oikeaa palkkaa. suurin osa niistä paikoista jotka työkkäri näytti niin ei ollu aikomustakaan ottaa työntekijöitä vaan kierrätää vaan työelämävalmennuslaisia. yksikin paikka oli kauppa jota pyöritettiinkin vielä vapaaehtois voimin eli ihmiset teki siellä palkatta työtä. yksi toinen paikka oli vaateliike ja pomo ois halunnut 4 kk harjottelijan ja ois ehkä saattanut tarjota hyvälle harjoittelijalle 4kk jälkeen muutamia viikkotunteja palkkatyötä joulusesongissa.

      olen aina miettinyt minne ite haluisin mennä ja sitten menny sinne työelämävalmennukseen.

      on tuo palkkatuki systeemikin luonut tuollaisen hyväksikäyttö systeemin. työt ei jatku kun ei enää saada palkkatukea työntekijän ottamiseen. sitten annetaan se minimipalkka johon saa täydet tuet. sitten uusi työtön tilalle siksi ajaksi kun saadaan maksimi tuki.

    • orjatyö laitonta

      Orjatyöt loppuu kun kaikki alka noudattamaan lakeja kirjaimellisesti. Mikään laki ei velvoita tekemään orjatyötä. Töitä tehdään vain työsuhteessa ja siitä tehdään työsopimus joka sitten velvoittaa työntekijän tekemään työtä ja työnantajan maksamaan palkkaa, toki muitakin velvotteita TES:ssä on joka on yhdessä sovittu työntekijöiden ja työnantajien kesken.

      On se ihme ja kumma kun ei mene nuo yllämainitut asiat noiden orjapiiskureiden päähän vaikka ne taivuttaisi ratakiskosta.

    • Helppo juttu.

      Elikä kaikki tuet pois sosiaalisessatyössä olijalta, ja maksetaan ne työnantajan kautta palkkana.

      Sosiaalisessatyössä olijoille 0 työnantaja maksut.

      Samalla työntekijää sitomaan normaalit työsuhteen säännöt & karessit, joita ei saisi mitään tukia.

      Helppojuttu, kunhan poliittista tahtoa löytyisi.


      Tämä selkeyttäisi tukityöllistämistä.

    • orjatyö laitonta

      "Helppojuttu, kunhan poliittista tahtoa löytyisi."
      Poliittisen tahdon puute on se pahin ongelma. Lisäksi nykyisestä systeemistä hyötyvät poliitikkojen perskärpäset jäisivät työttömiksi.

    • En pääse jyvälle

      Kertokaa tyhmälle, mitä ovat orjatyöt? Kai niillä joku virallinen nimikin on.
      Minulle ei koskaan pakotettu mitään työtä, vaan aina olen joutunut työtä hakemaan itse.

    • pane hanttiin

      Koska Suomen työttömät on nössöjä jotka ei osaa liittoutua ja pitää puoliaan. Sellaisilla on porvarien ja porvarien kätyreiden(=Sdp) helppo pyyhkiä pöytää.

      Pitäisi ehdottomasti saada takaisin minimipalkkalaki.

      Mutta touhu vaan laajenee, Parpon (Risikon) työryhmä vaan suunnittelee orjuuden laajennusta pilossa julkisuudelta

    • PaskaJaska

      Mitä "Helppo juttu." kirjoitti, ajaisi työttömät työsuhteisiin joista ei voisi irtisanoutua ilman normi karensseja, koska fatan korvaukset muuttuisivat osaksi tätä työllistämistä.

      Tämä olisi yhteiskunnalle erinomainen asia.

      ie. Pahimmalle sossun loisijalle tehtäisiin työhönosoitus, vaikka kuorimaan perunoita 8 tuntia päivässä, irtisanominen / irtisanoutuminen laukkauttaisi tuet kokonaisuudessaan 3 kk ajaksi.

      Tätä minä kannattaisin, koko sydämestäni.

      Sossutöissä pitäisi olla urakehitys, vaikka pesemällä perunoita 3 vuotta onnistuneesti, pääsisi vaikkapa perunanpesun esimieheksi.

      Järjestely ei maksaisi mitään kohtuuttomia yhteiskunnalle.
      Tukityön tuottavuus saataisiin normaalin työn kanssa samaksi.

      Samalla työtävieroksuvat joutuisivat oikeasti paskoihin duuneihin tai kokonaan sosiaalitukien ulkopuolelle.

      Tästä tykkäisin. Kaikille samat pelisäännöt yhteiskunnassa.

    • työstä palkkaa

      "Kaikille samat pelisäännöt yhteiskunnassa. "
      Kaikille pitäisi maksaa työstä PALKKAA, ei tukia.

    • Palkkaa myös

      Nimenomaan työstä pitää maksaa palkkaa, näin Tanskassakin tehdään, tämä Parpon ja Risikon malli on fasistinen ja porvareiden aie saada ilmaista työvoimaa, törkeyden huippu. Mikäli tekemätöntä työtä on, niin siitä saatava asianmukainen palkka, palkka jolla tulee toimeen ja voi olla normaali yhteiskunnan jäsen, kaikki muu on kusetusta ja orjuuttamista.

    • 167-176

      Minä loptin orjatyöt vuonna 2005 ja 6 kk sitä "herkkua" vain kesti. Heti sen jälkeen poistatin orjatyöt työlistymissuunnitelmasta ja tein työkkärin ämmille ihan selkokielellä selväksi etteivät enää edes yritä tarjota niitä, karenssia en ole ikinä saanut. Ilmeisesti sana meni perille eikä niitä ole sen jälkeen tarjottu, palkkatukitöissä olen ollut sen jälkeen muutaman pätkän.

      Kyllä jokaisen on ne orjatyöt lopettettava ihan itse.
      Jos työnantajalla on jotain vaatimuksia työn tulokesen suhteen niin sitten on vain palkattava työvoimaa, ei ottaa orjia työkkäristä. Yksinkertainen asia jota ei nuo orjapiiskurit ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe