Aiheeton lastensuojeluilmoitus

Äiti.

Perheemme on joutunut aiheettoman lastensuojeluilmoituksen kohteeksi.

Tapahtumasarja sai alkunsa siitä kun tyttäremme synnyttyä kuolleena viime vuoden lopulla tein epäilemästäni hoitovirheestä kantelun Valviralle sekä ilmoituksen poliisille. Neuvolan terveydenhoitajien esimies oli tehnyt ilmoituksen välittömästi sen jälkeen kun olin keskustellut tapahtuneesta vauvan kuolemasta ja hoitovirhe-epäilystäni hänen kanssaan. Samana päivänä kun tieto hoitovirhe-epäilyn menemisestä Valviralle ja poliisille oli tullut neuvolan tietoon.

Tekemässään lastensuojelu-ilmoituksessa terveydenhoitajien esimies väittää varmana tietona kotonamme olleen tilanteita, jolloin poikamme olisi pelännyt (väite perustuu yhteen ainoaan tapaamiseen minun kanssani). Tyttären synnyttyä kuolleena kävi kotonamme jonkin aikaa perhetyöntekijä auttamassa pojan hoitamisessa ja vaikka niin perhetyöntekijä kuin kotonamme kerran käynyt sosiaalityöntekijä kumpikin ovat todenneen kaiken olevan hyvin olemme lastensuojelun asiakkaita terveydenhoitajien esimiehen tekemän ilmoituksen perusteella.

Sekään tosiasia, että olen sijaisperheen ainoa biologinen lapsi (vanhempani ovat 17 vuotta toimineet sijaisvanhempina Uudellamaalla) ja että olen ollut poliisilla töissä ei säästä meitä epäilyiltä. Paikallisia (pikkupaikkakunta) sosiaalityöntekijöitä ei kiinnosta Uudenmaan sosiaalityöntekijöiden tms. virkamiesten näkemykset, vaan ainoastaan pikkupaikkakunnan neuvolan terveydenhoitajien esimiehen näkemys yhdestä tapaamisesta kanssani ja vieläpä välittömästi hänen saatuaan tietää hoitovirhe-epäilyn tultua Valviran ja kyseisen pikkupaikkakunnan poliisin tietoon.

4

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenkään herkutte

      asialla, mutta jotenkin mieltä kuitenkin lämmittää että vaikka on toiminut poliisissa ei se silti sulje pois mahdollisuutta lastensuojelun asiakkuuteen.

      Kyllähän lapsia pitää suojella, olkoon vanhemman julkinen status mitä hyvänsä.

      Ps. Itse aloitusviestiin en ota mitään kantaa.

    • Rigtig

      Todellakin. Parempi kymmenen turhaa ilmoitusta kuin yksi aiheellinen jota ei oteta vakavasti.

      Nyt muuten kyllä en ymmärrä miten hoitovirhe-epäily ja siitä ilmoittaminen liittyy lastensuojeluilmoitukseen?
      Ja todella, TODELLA hyvä ettei vanhempien status vaikuta asiaan!! Se vielä puuttuisikin!

      • Elämä

        Raskaus on erittäin herkä vaihe naisen elämässä ja erilaiset kolahdukset voivat aiheuttaa stressiä. Naisen täytyy omistaa tämä aika lapselle. Yhteiskunta ei välttämättä tue tätä hyvin. Loppupelissä vastuu on aina itsellään eikä mikään tuomioistuin ksokaan edes pysty välittää mistään. Valitan menetystäsi. Kaikkea parasta sinulle ja perheellesi.


    • kljoi

      Minä sain myös kerran aiheettoman lastensuojeluilmoituksen, jonka oli tehnyt naapuri. Ei vaan tykännyt normaaleista lapsiperheen elämän äänistä. Kerran kävivät sossutädit meillä juttelemassa ja uskoivat että aiheeton ilmoitus oli. Kuulemma tälläisiä ilmoituksia tulee aina joskus kerrostaloissa jossa ei asu muita lapsiperheitä. Sen myönnän että joskus komensin lasta rappukäytävässä liian kovaa, en siis huutanut. Rappukäytävässähän äänet kuuluu hyvin niin siellä pitäisi puhua normaaliäänellä eikä vähääkään saa korottaa ääntään. Se asia ei liity lastensuojeluun, vaan siitä olisi pitänyt tehdä ilmoitus taloyhtiölle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe