Kyllästynyt, mistä löytäisi toisia ystäviä äideistä tai isistä?

yksinäinen äitee 27

olen niin kyllästynyt siihen että kun lapsi tuli minä olen se joka jää aina lapsen kanssa kotiin, enkä kuulu mukaan kun mies menee ystävilleen, syy koska lapsi ei muka jaksa olla ja se on niin hankalaa. Hän saa mennä ystäviensä kanssa ja minä olen kotona, minulla 1 ystävä jolla ei lasta joten hällä menee yli puolet jutuistani ohi, enkä koe saavani mitään henkistä tukea hältä samoin kuin vaikka saisi toisista vanhemmista jotka tajuaa samoja asioita.

Ärsyttää, että miksi muka kun on pieni lapsi niin ei voi nähdä miehen ystäviä, istua iltaa, osaan kyllä lähteä pois jos lapsi muuttuu hankalaksi, en silti kelpaa mukaan, koska on vauva. Sitten ukko sanoo vaan että hanki niitä ystäviä. Varmaan en kelpaa hänen kavereilleen koska he kaikki opiskelijoita joilla ei ole lapsia. Jos joskus olen jotain hänen ystäviään nähnyt niin ihan ohimennen vaan.

16

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinen äitee 27
    • Mistäpäin olet? Itse olen pirkanmaalta.

    • -,-

      Mulla sama. Mä hoidan aina meijän tytön, oon syntymästä asti hoitanu. Mies lähtee kavereitten kanssa ulos. Mullakin vaan yks ystävä. Sen kanssa kun oon, niin mies valittaa. Ja kun lähtee vähän ottamaan, mies änkee mukaan. Ei mitään omaa aikaa yksin tai ystävän kanssa :/ .

    • ...

      Teetköhän nyt tilanteesta itse vaikeamman kuin se on? Ei kai sinun tarvitse kysyä lupaa mieheltäsi, jotta voit poistua kotoasi? Lähdet vain, isällä on aivan yhtäläinen vastuu lapsesta kuin sinullakin, ei sinun tarvitse anoa häntä hoitamaan yhteistä lasta. Puhuminen voi auttaa esimerkiksi "Hei, lähden käymään Lissun luona kahvilla, tulen parin tunnin päästä. Heippa"

      • Nyt pöytähopeat ja muut lusikat jakoon. Eipä näytä äijää kiinnostavan...taikka sitten häntä pelottaa. Yrittäkää puhua asioista niiden oikeilla nimillä. (Vauvallakin on nimi. Mun on Inka. Joskus se on Se).Ymmärrän että olet väsynyt olemaan koko ajan vauvan kanssa, siinä ei paljon mielipiteitä vaihdella...mutta antaa se paljon kuitenkin sulle vanhempana. Mieti vaikka kokemusta omasta äidistäsi...leikittiinkö, laulettiinko, piirrettiinkö...?)Miten on välit nykyään äitisi kanssa...? Niistä peilikuvista mä ammennan ja peilaan oman tyttöni kanssa, vaihtelevalla menestyksellä ;D Ei kaikki mene niinkun ohjekirjoissa sanotaan...Tsemppiä sulle ja vauvalle isälle myös jos saisit sille puhuttua järkeä....vastuu on teidän molempien 50/50 jos yhdessä asutte...vaihtoehtoja on. En kehota ketään suunapäänä tekemään eroratkaisuja tms mutta kannattaa miettiä juttuja monilta eri kanteilta...jotkut ratkaisut/muutokset elämässä tekevät ihmeitä...:)


    • Yksinäinensusi

      Missäpäin te yksinäiset mammat olette? Tääl yks pääkaupunkiseudulta..

      • ap.

        Yksinäiset sudet ei ole ratkaisu mihinkään. ENkä vaihtaisi lapsen isää kehenkään. =)


    • Tftcctvyvybu

      Jätä se sika!

    • Verkostoitukaa vaikk

      Kaikki nuoret äidit; nyt eletään vuotta 2014! Jos ennen äiti jäi kotiin vauvan / lasten kanssa ja mies 'lensi' niin nykypäivänä ei tarvitse eikä saa olla niin. Jos mies menee säännöllisesti, sinulla on samanlainen oikeus menoihin ja virkistäytymiseen eikä siihen tarvita lupaa edes siltä mieheltä.

      Pitäkää puolenne, nykypäivänä ollaan tasa-arvoisia, joten kannattaa huolehtia siitä, että on ja pysyy sellaisena. Jos miehet saisivat päättää, niin tasa-arvoajatus kuopattaisiin niin syvälle, ettei siitä jäisi muistoakaan. Se on karmeaa ja kummallista nykyajan ihmiseltä, joka pitää itseään nykyaikaisena.

      Siitä täytyy tietenkin pitää huoli, etteivät pikkuiset kärsi kummankaan vanhemman menoista, hoitopaikan tulee olla hyvä ja turvallinen. Jos isä ei omaa tällaisia ominaisuuksia, täytyy hankkia joku muu lastenkaitsija rientojen ajaksi.

    • Tykkään!

      Minä en lähtisi vauvani kanssa illanistujaisiin vaikka maksettaisi. Paljon mukavampaa olla kotona lapsen kanssa.Höh.

      Ukkosi menettää paljon, ja aikaa ei saa takaisin, siis sitä jonka hän on menettänyt lapsensa kanssa. Keljuttaa varmasti joskus; näitä on nähty!

    • Ehdotus3

      Kannattaa äiti-lapsi-harrastusten kuten muskarit, jumpat, perhekahvilat, mll:n kerhojen tms. kautta hakeutua muiden äitien seuraan. Vertaistuki tulee niissä luonnostaan. Leikkipuistossakin vaan rohkeasti puhumaan muiden kanssa. Pari sanaa ensi alkuun, sitten lisää seuraavalla kerralla. :) Mutta nuo kerhot ovat se paras juttu. Siinä piristyy muutenkin.

      Sama "kriisi" oli itsellä ekan lapsen kanssa. Tokan kanssa tiesin jo reaaliteetit ja olen hyväksynyt tilanteen. Vaikka pikkulapsiaika tuntuu ensialkuun pitkältä, se menee loppujen lopuksi aika nopeasti. Ei ehkä auta nyt tässä vaiheessa, mutta usko pois. Omaa aikaa alkaa jäädä enemmän kun lapsi kasvaa. Se on vain vaihe ihmisen elämässä.

      Muista että loppujen lopuksi samassa tilanteessa ja aika samoin aatoksin ovat monet äidit. Sitä ei vaan kehtaa rutista muille ja muutenkin yrittää hakea lapsiperhearjesta ne kivat ja positiiviset asiat, kun ei sitä kovin montaa kertaa elämässä saa pieniä lapsiaan hoidella. Iloitse siitä mitä sinulla on.

      • Ehdotus3

        Ja puhu miehelles näistä tuntemuksista. Kerran viikossa ilta, jolloin hän lähtee johonkin, kerran viikossa ilta jolloin sinä lähdet. Ja vauva jää sen kotiin jäävän hoitoon.

        Jos mies ei koskaan jää vauvan kanssa kotiin vaan ramppaa muualla illat läpeensä, laittaisin vaihtoon ellei järkipuhe tehoa. Johan siinä seinät kaatuu päälle jos ei itse pääse mihinkään.

        Jos ei ole muita tuttuja kenen kanssa lähtisit johonkin, aloita vaikka joku oma harrastus, niiden äiti-lapsi-harrasten ja lapsen omien kerhojen lisäksi. Jotain ihan muuta kuin perhe-elämään ja lapseen liittyvää. Työväenopistolta löytyy halvempia kursseja, kuntosalilla ja tanssi- ja jumppatunneillakin on kiva purkaa paineitaan liikkumiseen.

        Yhteistä aikaa saa miehen kanssa illalla kotona, kun lapsi nukkuu, ainakin siinä vaiheessa kun lapsi on vauvavuodesta kasvanut. Jos mies ei yhtenäkään iltana ole kotona sinun kanssasi koko viikkoon, puhu tästä. Ei ole normaalia että toinen jatkaa menojaan ja toinen hoitaa vanhemmuuden toisenkin puolesta.

        Lapsi tuo paljon muutoksia ja niihin sopeutuminen vie oman aikansa, ymmärrä toisaalta miestäsikin, jos karsisi menojaan pikku hiljaa. Oma mies rutisi tästä ensi alkuun mutta on nyt tajunnut että elämä on valintoja ja on tyytyväinen tähän tekemäänsä valintaan, ja alkanut tajuta että omat jutut lisääntyvät taas sitten lapsen kasvaessa. Se tajuaminen on tullut hänellä pikku hiljaa, joten avioeron partaalle asti tästä(kään) asiasta ei mielestäni kannata kinastella.

        Tee sinä se minkä voit ja onnittele ainakin itseäsi siitä että jaksat, olet järkevä ja viisas ja jaksat pitää lipun korkealla ja tsempata että olet niin hyvä vanhempi omalle lapsellesi kuin vain suinkin osaat (aina ei mene putkeen kenelläkään mutta se ei tarkoita että pitäisi lakata yrittämästä), hymyillä ja nauraa ja suhtautua elämään positiivisesti. Välillä sitä asennetta täytyy vähän hakea, mutta kun on päivän jaksanut hyvin, huomaa yhtäkkiä miten paljon on saanut aikaan tai miten tyytyväinen ja iloinen lapsi sen seurauksena on, voi olla itseensä todella tyytyväinen illalla, vaikkei kukaan kehuja tulisikaan antamaan. :) Ja usein ei tule. ;)


      • Ehdotus3
        Ehdotus3 kirjoitti:

        Ja puhu miehelles näistä tuntemuksista. Kerran viikossa ilta, jolloin hän lähtee johonkin, kerran viikossa ilta jolloin sinä lähdet. Ja vauva jää sen kotiin jäävän hoitoon.

        Jos mies ei koskaan jää vauvan kanssa kotiin vaan ramppaa muualla illat läpeensä, laittaisin vaihtoon ellei järkipuhe tehoa. Johan siinä seinät kaatuu päälle jos ei itse pääse mihinkään.

        Jos ei ole muita tuttuja kenen kanssa lähtisit johonkin, aloita vaikka joku oma harrastus, niiden äiti-lapsi-harrasten ja lapsen omien kerhojen lisäksi. Jotain ihan muuta kuin perhe-elämään ja lapseen liittyvää. Työväenopistolta löytyy halvempia kursseja, kuntosalilla ja tanssi- ja jumppatunneillakin on kiva purkaa paineitaan liikkumiseen.

        Yhteistä aikaa saa miehen kanssa illalla kotona, kun lapsi nukkuu, ainakin siinä vaiheessa kun lapsi on vauvavuodesta kasvanut. Jos mies ei yhtenäkään iltana ole kotona sinun kanssasi koko viikkoon, puhu tästä. Ei ole normaalia että toinen jatkaa menojaan ja toinen hoitaa vanhemmuuden toisenkin puolesta.

        Lapsi tuo paljon muutoksia ja niihin sopeutuminen vie oman aikansa, ymmärrä toisaalta miestäsikin, jos karsisi menojaan pikku hiljaa. Oma mies rutisi tästä ensi alkuun mutta on nyt tajunnut että elämä on valintoja ja on tyytyväinen tähän tekemäänsä valintaan, ja alkanut tajuta että omat jutut lisääntyvät taas sitten lapsen kasvaessa. Se tajuaminen on tullut hänellä pikku hiljaa, joten avioeron partaalle asti tästä(kään) asiasta ei mielestäni kannata kinastella.

        Tee sinä se minkä voit ja onnittele ainakin itseäsi siitä että jaksat, olet järkevä ja viisas ja jaksat pitää lipun korkealla ja tsempata että olet niin hyvä vanhempi omalle lapsellesi kuin vain suinkin osaat (aina ei mene putkeen kenelläkään mutta se ei tarkoita että pitäisi lakata yrittämästä), hymyillä ja nauraa ja suhtautua elämään positiivisesti. Välillä sitä asennetta täytyy vähän hakea, mutta kun on päivän jaksanut hyvin, huomaa yhtäkkiä miten paljon on saanut aikaan tai miten tyytyväinen ja iloinen lapsi sen seurauksena on, voi olla itseensä todella tyytyväinen illalla, vaikkei kukaan kehuja tulisikaan antamaan. :) Ja usein ei tule. ;)

        Ja huomasin että kun lakkasin rutisemasta miehelle ja tsemppasin hänen suuntaansa, sitä apua on alkanut tulla häneltä pikku hiljaa ihan oma-aloitteisestikin. Näki että olen väsynyt tai oman ajan tarpeessa, vaikka yritin olla sitä näyttämättä, ja patisti lopulta minua omiin menoihini niin että hän katsoo lapsia. Siinä painaa paljon myös se, että yrittää olla mahdollisimman ihana puoliso toiselle, riippumatta siitä miten se toinen käyttäytyy tai harmittaako joku asia. Sitä mitä antaa, sitä saa. ;) Ei ehkä heti mutta pikku hiljaa ne miehetkin tajuavat.


      • ap.
        Ehdotus3 kirjoitti:

        Ja puhu miehelles näistä tuntemuksista. Kerran viikossa ilta, jolloin hän lähtee johonkin, kerran viikossa ilta jolloin sinä lähdet. Ja vauva jää sen kotiin jäävän hoitoon.

        Jos mies ei koskaan jää vauvan kanssa kotiin vaan ramppaa muualla illat läpeensä, laittaisin vaihtoon ellei järkipuhe tehoa. Johan siinä seinät kaatuu päälle jos ei itse pääse mihinkään.

        Jos ei ole muita tuttuja kenen kanssa lähtisit johonkin, aloita vaikka joku oma harrastus, niiden äiti-lapsi-harrasten ja lapsen omien kerhojen lisäksi. Jotain ihan muuta kuin perhe-elämään ja lapseen liittyvää. Työväenopistolta löytyy halvempia kursseja, kuntosalilla ja tanssi- ja jumppatunneillakin on kiva purkaa paineitaan liikkumiseen.

        Yhteistä aikaa saa miehen kanssa illalla kotona, kun lapsi nukkuu, ainakin siinä vaiheessa kun lapsi on vauvavuodesta kasvanut. Jos mies ei yhtenäkään iltana ole kotona sinun kanssasi koko viikkoon, puhu tästä. Ei ole normaalia että toinen jatkaa menojaan ja toinen hoitaa vanhemmuuden toisenkin puolesta.

        Lapsi tuo paljon muutoksia ja niihin sopeutuminen vie oman aikansa, ymmärrä toisaalta miestäsikin, jos karsisi menojaan pikku hiljaa. Oma mies rutisi tästä ensi alkuun mutta on nyt tajunnut että elämä on valintoja ja on tyytyväinen tähän tekemäänsä valintaan, ja alkanut tajuta että omat jutut lisääntyvät taas sitten lapsen kasvaessa. Se tajuaminen on tullut hänellä pikku hiljaa, joten avioeron partaalle asti tästä(kään) asiasta ei mielestäni kannata kinastella.

        Tee sinä se minkä voit ja onnittele ainakin itseäsi siitä että jaksat, olet järkevä ja viisas ja jaksat pitää lipun korkealla ja tsempata että olet niin hyvä vanhempi omalle lapsellesi kuin vain suinkin osaat (aina ei mene putkeen kenelläkään mutta se ei tarkoita että pitäisi lakata yrittämästä), hymyillä ja nauraa ja suhtautua elämään positiivisesti. Välillä sitä asennetta täytyy vähän hakea, mutta kun on päivän jaksanut hyvin, huomaa yhtäkkiä miten paljon on saanut aikaan tai miten tyytyväinen ja iloinen lapsi sen seurauksena on, voi olla itseensä todella tyytyväinen illalla, vaikkei kukaan kehuja tulisikaan antamaan. :) Ja usein ei tule. ;)

        Kiitos neuvoista kaikille, kirjotin kyllä vähä turhautuneena tuon alkuviestin. täytyy alkaa ettii niitä toisia mammoi kerhoista ja tutustuu puistos, ni oma jaksaminen paranee. =) ja joo eihän tämä vaihe ole ikuista, kun lapsi kasvaa, ajat muuttuvat. joskus tää kaikki on vaan muisto vaan..jolle voin naureskella

        Niin ja miestäkään en voi täysin moittia, on meillä paljon hyvääkin, joskus saa vaan vääntää rautalangasta näitä asioita toiselle, sitä kai se vanhemmuus on, varsinkin kun se on uutta.


    • Kymmenen vuotta !

      Toivon hartaasti ja koko sydämestäni, että nykyajan miesaineksen "pikku hiljaa" on erilainen aika kuin vanhemmalla polvella sama asia.

    • :;;""""'

      Täällä myös "yksinäinen" mamma etelä-karjalasta. Yksinäinen sillä tavalla, että kaveripiirissäni ei ole kenelläkään vauvaa tällähetkellä, isompia lapsia vain.
      Samalla suunnalla asuvat, kirjoitelkaa niin katsotaan kohtaako kemiat. Sähköpostiosoitteeni on: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe