Ihmisten keskellä vai maan korvessa?

-M-

En tiedä onko parempi istua kaupungissa kahvilassa ja katsella ohikulkevia naisia vai jossain metsälammen rannalla jossa ei ihmisääntä eikä korkojen kopinaa kuule. Ihmisten keskellä tulee tunne että olen kuitenkin vielä mukana tässä kaikessa. Tuntuu myös siltä että eivät ne naisetkaan aina sen kummallisempia ihmisiä ole - muuten vain kieltäytyvät kiinnostumasta minusta. Aika nopeasti ihmisvilinässä iskee kuitenkin yksinäisyys. Välillä iskee myös pieniä toivonkipinöitä jotka ovat yleensä pahasta ja turhia.

Metsälammen rannalla tuntuu helpottavalta kun ei ole edes lähellä ketään joka voisi olla kiinnostumatta minusta. Saa olla täysin poissa pelistä, ilman voiton tai tappion mahdollisuuksia. Hyvän olon tunteen myötä sielläkin saattaa ilmaan singota toivonkipinä ja siellä se ainakin on turha. Hiljaisuudessa tajuaa myös liian selkeästi elämän menneen pieleen.

Mikä olisi yksinäiselle paras ympäristö?

18

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jii007

      Monesti olen miettinyt, että pitäisi vaan pakata tarpeelliset välineet ja muuttaa syvälle korpeen. Siellä eläisi sitten sen aikaa kun taidot ja tarvikkeet vain riittävät eikä naisista tai töistä olisi haittaa.
      Veden äärellä varsinkin kaikki huolet katoaa.

      Kaupungissa taas ohi kulkee toinen toistaan likaisempia itseään jakavia naisia joita minä vihaan yli kaiken tässä maailmassa.
      Poissa silmistä=Poissa mielestä.

    • Hämärän rajoilta

      Noista kahdesta itse valitsisin sen korven. Kesäillassa rantanuotiolla istuskellessa toki tulee joskus olo, että tämän tahtoisi jakaa jonkun kanssa, mutta realiteettien tunnustamisen jälkeen se menee nopeasti ohi.

      Urbaanissa ympäristössä on puolensa vain silloin, kun siellä on liikkeellä jossakin roolissa, esimerkiksi töissä (tai minun tapauksessani: "töissä"). Silloin on ihmisvilinänkin keskellä lupa keskittyä vain omaan tekemiseensä välittämättä muista ihmisistä ja sosiaalisista peleistä. Vapaa-aikaa en kuitenkaan tahdo siellä viettää, sillä nuo sosiaaliset pelit tuntuvat henkisesti raskaammilta kuin mikään työ, ja jos peliin ei tahdo osallistua, turha siellä on seinäruusunakaan pyöriä.

    • sdgsdsdgg

      Itse tykkäisin sekä-että -tilanteesta. Nyt asun keskustassa, joten vilinältä ei voi välttyä. Optimitilanteessa asuisin ok-talossa paikassa, josta ei ole pitkä matka keskustaan, mutta naapureita tai muuta liikennettä ei tarvitsisi olla aivan vieressä.

    • .........

      Voitaisiin kyllä rakentaa joku epäonnistuneiden miesten kommuuni Lapin erämaahan jonkun joen äärelle. Sieltä voisi kehittyä merkittäväkin filosofinen liike.

    • Hmmm....

      Olen asunut sekä landella lehmäaitauksen vierellä että suurehkon kaupungin keskustassa.

      Sanoisin, että siellä kaupungin sydämessä sentään on mahdollisuus saada naista, toisin kuin maalla. Ja jos tietää naisia olevan fyysisesti lähellä, se myös rauhoittaa sen suhteen, että tähtien osuessa kohdalleen on ainakin pienet mahdollisuudet.

      Kuten tiedämme, noin 99% alle 30-v naisista sanoo, ettei suurin surminkaan muuta maalle.

      Mutta jos unohdetaan naiset kokonaan, niin sitten luultavasti valitsisin maaseudun.

    • Enkeli▬

      Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
      Hänt' ihana enkeli kotihin vie.
      Niin pitkä on matka, ei kotia näy,
      :,: vaan ihana enkeli vierellä käy. :,:

      On pimeä korpi ja kivinen tie
      ja usein se käytävä liukaskin lie.
      Oi, pianhan lapsonen langeta vois,
      :,: jos käsi ei enkelin kädessä ois. :,:

      Ja syntikin mustia verkkoja vaan
      on laajalle laskenut korpehen maan.
      Niin pianhan niihinkin tarttua vois,
      :,: jos käsi ei enkelin kädessä ois. :,:

      Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
      Hänt' ihana enkeli kotihin vie.
      Oi, laps' ethän milloinkaan ottaakaan vois
      :,: sä kättäsi enkelin kädestä pois. :,:

      • Hämärän rajoilta

        Montako säkeistöä tässä laulussa oikeasti on? Yleensä olen tottunut kuulemaan (ja soittamaan/laulamaan) vain nuo kaksi ensimmäistä. Jossakin vanhassa nuotissa sitten oli niiden lisäksi tuo viimeinen. "Ja syntikin..." -säkeistöön törmäsin nyt tässä ensimmäisen kerran.

        Onko niitä vielä lisää? Ei sillä, että niitä tarvittaisiin; noistakaan viimeinen ei tuo mitään uutta, ja tuo syntisäkeistö on muuten vaan hanurista. Asia kiinnostaa vain autistisena kuriositeettina.


      • Kympin Nainen
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Montako säkeistöä tässä laulussa oikeasti on? Yleensä olen tottunut kuulemaan (ja soittamaan/laulamaan) vain nuo kaksi ensimmäistä. Jossakin vanhassa nuotissa sitten oli niiden lisäksi tuo viimeinen. "Ja syntikin..." -säkeistöön törmäsin nyt tässä ensimmäisen kerran.

        Onko niitä vielä lisää? Ei sillä, että niitä tarvittaisiin; noistakaan viimeinen ei tuo mitään uutta, ja tuo syntisäkeistö on muuten vaan hanurista. Asia kiinnostaa vain autistisena kuriositeettina.

        Käsittääkseni yllä mainittua enempää säkeistöjä ei ole (joskaan en nyt ehkä päätäni pantiksi laittaisi asiassa...)

        Tässä muuten yksi aika hynystelty versio:

        https://www.youtube.com/watch?v=Zgzm-jSa39Y

        Ja aloituksen kysymykseen: minä valitsisin korven myös. Parasta on jako korpi / ihmiset noin 90 / 10 suhteessa - tai 80 / 20 ok myös.


    • 17+18

      Kaupungissa on ylivoimaiset harrastus-, työ- ja huvimahdollisuudet. Lisäksi muita ihmisiä jos vaikka haluaisi yksinäisyydestä eroon.

      • jumissa kaupungissa

        No sehän riippuu millaisista harrastuksista ja huvituksista itse kukin pitää. Jos vaikka tykkäisi rällätä mönkijällä pitkin metsiä, kyllä siinä aika korvessa olisi hyvä asustella.


    • Ikisinkku M

      Epäilen vähn että korvessa olisi mukavaa parisen kuukautta, sitten kun sataisi ensilumet hiipisi mieleen että mitä hel...ttiä sitä onkaan tullut tehdyksi. Luulen että mukavin ympäristö olisi suurehkon taajaman läheisyydessä (max.20km keskustaan) ison vesistön rannalla kallioisella tontilla sopivan kokoinen (sinkulle n. 50-70m2) nykyajan mukavuuksilla varustettu talviasuttava kodikas mökki.

    • 3+17

      Ensi viikoksi olen menossa mökille enkä tiedä onko se niin hyvä idea vai meneekö siinä taas monta mahdollista tilannetta saada nainen sivusuun.

    • Näin on marjat

      En ole varma, mutta arvelisin, ettei juuri kukaan teistä palstalaisista pärjäisi missään korvessa yhtä päivää kauempaa. Ja jos asuisitte talven landella, tappaisitte kenties itsenne viimeistään helmikuussa.

      Tai sitten parantuisitte nykyisistä vaivoistanne.

    • -M-

      Asuminen on tietysti tärkeä juttu ja asuinympäristö kannattaa valita huolella. Mietin enemmänkin sitä että minne lähteä vaikka viikonloppuna jos tuntuu oikein pahalta. Kai se on niin että syrjässä tuntuu silloin pahalta ja ihmisvilinässä tuntuu pahalta, eri syistä vain. Ei siihen yksinäisyyden ja epäonnistumisen tunteeseen taida olla niin helppoa lääkettä saatavilla.

      Ehkä ahdistuneena on kuitenkin hieman helpompi olla kaupungin melskeessä. Ihmisten liike ja yleinen hälinä taitaa pyyhkiä pienen osan huolista pois, ihan jo senkin takia ettei siellä pysty rekisteröimään samaan aikaan ympäristöä ja kaikkia omia ajatuksiaan.

      • Hmmm....

        Kun asuin landella, kävin silloin tällöin cityssä bilettämässä viikonloppuna, koska saatoin yöpyä sukulaisen luona. Oman kylän paikallisessa baarissa ei juuri näkynyt ikäisiäni naisia, koska ei niitä ollut paikkakunnalla muutenkaan.

        Noh, kaupungissa ei ollut kavereita ja piti mennä yksin baariin ja yökerhoon. Ja sehän tiedetään, miten siinä on tapana käydä.

        Lopulta älysin sopia netin kautta treffejä kaupunkiin viikonlopuiksi. Siitä se homma alkoi sitten rullaamaan vähitellen.


      • -M-
        Hmmm.... kirjoitti:

        Kun asuin landella, kävin silloin tällöin cityssä bilettämässä viikonloppuna, koska saatoin yöpyä sukulaisen luona. Oman kylän paikallisessa baarissa ei juuri näkynyt ikäisiäni naisia, koska ei niitä ollut paikkakunnalla muutenkaan.

        Noh, kaupungissa ei ollut kavereita ja piti mennä yksin baariin ja yökerhoon. Ja sehän tiedetään, miten siinä on tapana käydä.

        Lopulta älysin sopia netin kautta treffejä kaupunkiin viikonlopuiksi. Siitä se homma alkoi sitten rullaamaan vähitellen.

        Aika samanlaisia kokemuksia minullakin. Nytkin olen yrittänyt netin kautta sopia viikonlopputreffejä johonkin lähimpään kaupunkiin mutta eipä minulle kukaan edes vastaa joten haaveeksi on jäänyt. Olen vain tehnyt niin että ajelen päivällä kaupunkiin, käyn syömässä ja kahvilla ja vaikka alkoholittomalla oluella terassilla ja sitten ajelen kotiin. Turhaa, yksinäistä ja surullista, mutta kai silläkin selviää aina yhden päivän vanhemmaksi. Hotellissakaan ei viitsisi kovin usein majoittua.


    • 4+4

      Viihdyn huomattavasti paremmin landella ja onneksi asunkin keskellä metsää.

      Kaupungissa on kiva käydä ostoksilla, mutten siellä voisi kuvitella asuvani. Varsinkin näin kesäaikaan se kaikki häly ja meteli on raivostuttavaa. Ja ne ihmiset!

      Äskenkin kävelin Tampereen keskustan läpi. Siellähän on ne Blockfest-festarit...
      Tarkoittaa sitä että kaduilla ja puistoissa ja useimmilla terasseilla pilvin pimein känniläisiä, osa varmaan huumehörhöjä.
      Alle 18-vuotiaita teinejä nuolemassa toisiaan ja kittaa alkoholia. Lähes kaikilla tatuointeja ja lävistyksiä. Nurmikoilla makaili sammuneita puliukkoja...

      Kulkiessani sivukatua eräällä hiljaisella kaljaterassilla kaksi noin kolmekymppistä, humaltunutta naista vilautteli tissejään ohikulkeville miehille ja huusivat, että "onko hyvät?" ja tekiskö mieli?"

      Että tällaista Mansessa illalla klo 20. Kiitos ei.

      • -M-

        Mutta tuleehan tuota menoa seuratessa ihan pieni ylemmyydentunne? Minulle ainakin tulee sellainen olo että vaikka elämäni on mennyt kuinka pieleen hyvänsä, niin paljon alemmaksikin voisin vielä vajota. Yksinäisyyteen palaaminenkin tuntuu hetken hyvältä tuollaisten kokemusten jälkeen.

        Mutta ehkä yksinäinen sielu kaipaisi kaupunkimaisemalta tosiaan vähän enemmän romantiikkaa. Huumehörhöt ja kaljateltat voisi vaihtaa talviseen maisemaan kun lunta leijailee Tampereen taivaalta, autojen äänet vaimenevat, jokin Juicen vanha kappale soi mielessä ihan hiljaa ja Plevnan olut lämmittää kehoa ja sielua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe