Nuoruus on seikkailu - Oliko sinulle?

Mies 4o + vuotta

https://www.youtube.com/watch?v=JgheV4DhQjI

Nuoruus on aikaa jolloin pitäisi kokea kaikkea ... Ensisuudelma, seurustelu. seksiä ..

Minulla nuoruus jäi elämättä ja mikään muu asia elämässä ei voi tuntua niin pahalta kun elämätön elämä.

44

412

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atmatm

      Tuli elettyä oikein värikäs nuoruus, en kadu juuri mitään.

      Olen tehnyt töitä, tavannut naisia, seurustellut, matkustanut maailmalla ja melkein kaiken olen kokenut mitä halusinkin.

      • Ajatuksesta se lähti

        AP Hyvä! Jollet elänyt nuoruuttasi nuoruuden aikana, aina voit ottaa mallia tähdistä, kuten Katri Helenasta joka pumppailee n.30 vuotta nuorempaa kaveria.Joten, ei muuta kuin aktiivi haku päälle ja pukille 20 mimmiä! ;D


    • Hämärän rajoilta

      No ei ollut seikkailu, ei. Kokemukset jäivät hankkimatta ja elämä elämättä, ja jotenkin onnistuin siinäkin, että samaan aikaan vielä tyrin mahdollisuuteni kompensoida pilalle mennyttä nuoruutta myöhempinä vuosina saavuttamalla jonkinlaista itsetuntoa ja itsenäisyyttä. Jos asian haluaa ilmaista mahdollisimman lyhyesti, niin: epäonnistuin kaikessa.

      Toisaalta en onneksi edes tiedä, mitä kaikkea olen menettänyt ja tulen menettämään. Se on suuri helpotus; kun olen mahdollisimman vähän tekemisissä ihmisten kanssa, ero heidän ja minun välillä ei iske päin kasvoja. Omassa solipsistisessa maailmassani siedän itseäni.

      • Isän varjossa

        Sun pitäisi ottaa itseäs niskasta kiinni ja lopettaa tuo itsesäälissä rypeminen, kun mahdollisuuksia kuitenkin on vaikka mihin. Muutat aluksi vaikka omaan vuokrayksiöön. Jos et uskalla pahoittaa elämääsi rajoittavan isäsi mieltä, niin et tule koskaan kasvamaan itsenäiseksi aikuiseksi. Se on kasvun paikka isällesikin ja myöhemmin tajuatte kumpikin että näin oli molemmille parasta.


      • mania makoilemisesta
        Isän varjossa kirjoitti:

        Sun pitäisi ottaa itseäs niskasta kiinni ja lopettaa tuo itsesäälissä rypeminen, kun mahdollisuuksia kuitenkin on vaikka mihin. Muutat aluksi vaikka omaan vuokrayksiöön. Jos et uskalla pahoittaa elämääsi rajoittavan isäsi mieltä, niin et tule koskaan kasvamaan itsenäiseksi aikuiseksi. Se on kasvun paikka isällesikin ja myöhemmin tajuatte kumpikin että näin oli molemmille parasta.

        Sillä on fyffeä kotitalossa ja ehkä maassakin kiinni jotka myöhemmin ja mitä varmimmin suosikkipoikana myös perii.

        Jokainen itseään kunnioittava omakotitaloon syntynyt ätmi asuu kotinurkissa niin kauan kuin suinkin vain voi. Tietty jotkut idealistiset ajatukset vetää pois kokeilemaan omia mattikukkaro-kärpäsen siipiä mutta ne täytyy vain vaimentaa. Raha on suurin motivaattori ihmiselämässä ja jos sitä on tulossa ilmaiseksi niin silloin äänekkäinkin idealisti vaikenee ja kärsii hieman sen edestä.


      • oikeistopopulisti
        mania makoilemisesta kirjoitti:

        Sillä on fyffeä kotitalossa ja ehkä maassakin kiinni jotka myöhemmin ja mitä varmimmin suosikkipoikana myös perii.

        Jokainen itseään kunnioittava omakotitaloon syntynyt ätmi asuu kotinurkissa niin kauan kuin suinkin vain voi. Tietty jotkut idealistiset ajatukset vetää pois kokeilemaan omia mattikukkaro-kärpäsen siipiä mutta ne täytyy vain vaimentaa. Raha on suurin motivaattori ihmiselämässä ja jos sitä on tulossa ilmaiseksi niin silloin äänekkäinkin idealisti vaikenee ja kärsii hieman sen edestä.

        Mitä helvettiä sillä rahalla tekee, jos ei ole elämää mihin sitä käyttää? Sitä paitsi perintö tulee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Toisaalta kyllä hyvin vasemmistoidealistista jäädä iskän nurkkiin makoilemaan helpon elämän vuoksi sen sijaan, että tekee itsestään self-made-man -tyyppisesti oman elämänsä sarasvuon.


    • ohiko jo

      Mitkä ikävuodet lasketaan nuoruudeksi?

      • 4+17

        Itse laskin alle 30v


      • ghjko

        14-29v on nuoruutta.


    • 29vneitsyt

      Tietokoneella pelatessahan se meni. Toiset 18v miehet rälläsivät synttäripäivänään kaupungilla ja naisia riitti, minä hakkasin Quake 3:sta ja Warcraft 3:sta netissä nettikavereideni kanssa. En silti vaihtais tuota mihinkään muuhun, sen verta hauskaa oli.

      • Win-Win-Win

        Minä pelasin pelejä SEKÄ rälläsin kaupungilla kavereiden kanssa.


      • ätmiähkijä

        Itse pelasin Digimon Worldia. Hieno peli.


    • Turha menneitä on murehtia:

      "If you believe that feeling bad or worrying long enough will change a past or future event, then you are residing on another planet with a different reality system.”
      - William James

    • Kyllä

      Seikkailin sisällä tietokoneen kanssa.

    • atm....

      Jonkinlainen seikkailuhan se on syrjäytyminenkin psyykelääkkeineen ja paperisotineen Kelan kanssa :) Mutta mitään matkustelua tai naissuhteita ei kyllä ollut ja koulutuskin jäi hankkimatta. Nythän noita asioita melkein kolmekymppisenä alkaa olla aika hankala korjata. Minun elämäni sitten on tälläistä, pitää vaan asennoitua positiivisesti ja nauttia niistä asioista mistä pystyy kuten vaikkapa liikunnasta, vapaa-ajasta, penkkiurheilusta, elokuvien ja tv-sarjojen katselusta, netistä, kirjoista....

    • eräs ikisinkku m

      Nuoruus meni lähinnä tietokoneen äärellä, mistä seurasi hyvä työura ohjelmistoalalla. Naisten kanssa en ollut tekemisissä, eikä siihen olisi ollut mitään mahdollisuuttakaan. Sosiaaliset kontaktit jäi ylipäätänsä hyvin vähäisiksi, mikä on kyllä nyt vanhempana hieman harmillista. Näin yli kolmekymppisenä olisi hyvä olla useampia kavereita, mutta onneksi on edes muutama.

      En näe että olisin voinut elää toisin, en ollut ulkoisesti tai henkisesti nuorena sellainen, että minkäänlainen pariutuminen olisi voinut olla mahdollista. Näitä asioita olisi tietysti voinut ratkoa jo teini-iässä, mutta perheessä ei ollut resursseja eikä ymmärrystä mm. ulkonäköön liittyvissä asioissa. Olen sitten aikuisena trimmannut ulkonäköni kuntoon, mutta toki henkiset arvet ovat syvät, joten pysyttelen naisista etäällä.

      • No kyllähän sitä ehtii onneksi elää niitä nuoruusaikoja vielä yli kolmekymppisenäkin, jos vaan itse niin haluaa. Ei kannata todellakaan ajatella liian kapeakatseisesti siten, että kaikki pitäisi muka välttämättä tehdä ja kokea elämässä viimeistään parikymppisenä, kun sitä ehtii kyllä ihan hyvin sitten joskus myöhemminkin.


      • 17+12
        DarkFear kirjoitti:

        No kyllähän sitä ehtii onneksi elää niitä nuoruusaikoja vielä yli kolmekymppisenäkin, jos vaan itse niin haluaa. Ei kannata todellakaan ajatella liian kapeakatseisesti siten, että kaikki pitäisi muka välttämättä tehdä ja kokea elämässä viimeistään parikymppisenä, kun sitä ehtii kyllä ihan hyvin sitten joskus myöhemminkin.

        Fredikin sanoo, että ei voi ostaa nuoruutta takaisin.


      • 17+12 kirjoitti:

        Fredikin sanoo, että ei voi ostaa nuoruutta takaisin.

        Joo mutta, ei sitä nyt vielä yli kolmekymppisenä ole mikään ikäloppu ja ihan hyvin sitä voi siinäkin iässä elää nuoruusaikoja, jos vaan itse haluaa ja kokee itsensä vielä nuoreksi.


      • neverland
        17+12 kirjoitti:

        Fredikin sanoo, että ei voi ostaa nuoruutta takaisin.

        Me ollaan ikinuoria kuin Peter Pan tai Michael Jackson.


      • neverland
        17+12 kirjoitti:

        Fredikin sanoo, että ei voi ostaa nuoruutta takaisin.

        Ja nuoria tyttöjä riittää maailmassa aina. Kyllä kai kolmekymppiselläkin vielä on pienet mahdollisuudet saada edes känniseksiä sellaiselta.


    • iufhjkl

      Kannattaisko elää nyt sitten pikkuisen viisaammin jotta ei jäisi tämäkin ikäkausi elämättä? Vai ajattelitko käyttää nykyisen elämäsi katuen menneitä ja murehtien tulevia??

    • Hmmm....

      En nyt sanoisi, että nuoruus jäi elämättä, mutta kenelläpä ei jäisi jotain hampaan koloon... Joitakin asioita olisi voinut tehdä toisin, olisi voinut olla rohkeampi ja aktiivisempi... blaa blaa.

      Nyt viimeisen vuosikymmenen aikana on ollut seikkailuja sitäkin enemmän. Sekä hyviä että varsin onnettomia. Kokemusta yhtä kaikki, vaikka elämä onkin osin sekaisin.

      Eli kyllä sitä vielä ehtii nelikymppisenäkin.

      • Tosgana

        Hyvä linkki femnerdiltä.
        Lyhyesti sanottuna ihmiset katuvat asioita, joita eivät tehneet - eivät asioita joita tuli tehtyä.

        Pikku esimerkki. Miehenä minua kaduttaa baari-illan jälkeen jos näin baarissa kiinnostavan tytön mutta jänistin enkä mennyt juttelemaan. Miehenä minua ei kadua tippaakaan (päin vastoin tunnen tervettä ylpeyttä) jos baarissa menen juttelemaan lafkan kauneimmalle naiselle ja saan tylyhköt pakit.


    • peace n' happiness

      En tiedä seikkailusta, mutta hyvä nuoruus tuli elettyä. Sain riuhtaistua itseni irti ahdistavasta uskonnollisesta yhteisöstä teininä. Koin valtavaa vapauden tunnetta jo siitä. Siinä kaiken vanhan taakse jättämisessä oli sekin hyvää, että elämästään pystyi tekemään juuri omanlaisensa. Vaikka otan kanssaihmiset huomioon, omaa elämää ei tarvitse uhrata muiden tahdon, toiveiden ja odotusten vuoksi.

      • a..t...m

        Tuo on niin totta. Jokaisella on oikeus hankkiutua eroon sukulaisista joita ei voi sietää.


    • born to be atm -66

      Itsellä kaikki jäi kokematta.

      Haikailin teinien perään jo silloin kun itse olin teini.

      Tai no, pussasin kyllä naapurin näteintä tyttöä kotitalonsa sängyllä makaillen n. 8-vuotiaana. Siihen se sitten jäikin. Yhä en ymmärrä miksi, vaikka muutakin ehkä halusin ja komeaksikin on sittemin haukuttu. ATM defined?

    • Mitä te palstalaiset höpötätte, että elämä olis ohi jo 3-kymppisenä? Tehän olette ihan pojankloppeja vielä, elämä edessä :D
      Itsekin rohkaistuin juuri isoon elämänmuutokseen nyt 4-kymppisenä. En pidä itseäni liian vanhana oppimaan uutta. Koskaan ei ole liian myöhäistä.

      Nuoruudesta en kadu mitään, aika peruskunnollista nuoren tytön elämää elettiin. Tupakkaa en kokeillut, alkoholia tietty välillä, seurustelin koko nuoruuteni yhden ja saman ihmisen kanssa. Ei mitään ihmeellistä siis.

      • Hmmm....

        No nämä tyypit ovat sisäistäneet lausahduksen: juna meni jo.

        Heidän mielestään naiset vieroksuvat yli 20-vuotiasta miestä joka ei ole vielä seurustellut naisten kanssa. He sanovat että jos teininä ei harrastanut seksiä, on se mahdotonta enää tässä vaiheessa.

        Itse asiassa se on pitkälti tottakin, mutta paljon muutakin on elämässä kuin seksi ja seurustelu, eli paljon kivaa pystyy vielä saavuttamaan. Nuoruus on yliarvostettu elämänjakso.


      • 13+6

        Kyllä se on jo ohi, koska pitäisi olla se työ ja omaisuutta että ketään enää kiinnostaisi 30 ja valitettavasti ei mulla ole mitään rikkauksia, tai edes työtä. Tietysti joku voi viettää parasta aikaa elämässään jos on menestynyt urallaan ja varakas 30 pokailee jotain 20 misuja. Mutta eipä pikkuhiljaa kaljuuntuva työtön 30 joka asuu vuokra yksiössä ja on lähes PA ole enää paljon muuta edessä elämässä kuin kuolema.


      • 13+6 kirjoitti:

        Kyllä se on jo ohi, koska pitäisi olla se työ ja omaisuutta että ketään enää kiinnostaisi 30 ja valitettavasti ei mulla ole mitään rikkauksia, tai edes työtä. Tietysti joku voi viettää parasta aikaa elämässään jos on menestynyt urallaan ja varakas 30 pokailee jotain 20 misuja. Mutta eipä pikkuhiljaa kaljuuntuva työtön 30 joka asuu vuokra yksiössä ja on lähes PA ole enää paljon muuta edessä elämässä kuin kuolema.

        Mä olen 38 ja asun vuokrakämpässä ja olen PA. Miks mä en suhtaudu elämään noin? Pitäiskö munkin nyt vaan alkaa harkita kuolemista?

        Mä näen, että mulla on elämä vielä edessä! Opiskelen, saan hyvän työn, löydän ihanan miehen jne. Mä tiedän, että näin tulee käymään.


      • 12+14
        pimppaloora kirjoitti:

        Mä olen 38 ja asun vuokrakämpässä ja olen PA. Miks mä en suhtaudu elämään noin? Pitäiskö munkin nyt vaan alkaa harkita kuolemista?

        Mä näen, että mulla on elämä vielä edessä! Opiskelen, saan hyvän työn, löydän ihanan miehen jne. Mä tiedän, että näin tulee käymään.

        No kyllä sinä kuolet ennenpitkään harkitsit sitä tai et. Voihan sulla pari vuotta vielä olla ihan hauskaakin ja olethan sentään nainen jolla on vielä vähän kauneuden rippeitä jäljellä. Ei sulla silti ole pienintäkään käsitystä millaista on olla mies.


      • 12+14 kirjoitti:

        No kyllä sinä kuolet ennenpitkään harkitsit sitä tai et. Voihan sulla pari vuotta vielä olla ihan hauskaakin ja olethan sentään nainen jolla on vielä vähän kauneuden rippeitä jäljellä. Ei sulla silti ole pienintäkään käsitystä millaista on olla mies.

        Tietenkään en tiedä mitä on olla mies, etkä säkään tiedä mitä on olla nainen, joten sovitaan et ollaan molemmat yhtä pihalla asioista.
        Ja takuulla kuolen, sen on varma, mutta en todellakaan aio edes miettiä kuolemisia nyt. Nyt ei ehdi kuolla, on niin paljon vielä edessä :)

        Ja vaikka eläisin yksin koko lopun elämäni, aioin silti tehdä asioita toisin, jotta saisin elämänlaatuni sille tasolle jolle se kuuluukin.
        Voisinhan mä jäädä masentuneena kotiin pelaamaan pleikkaa ja katsomaan telkkaria koko loppuelämäksi, odottelisin vaan yksin tylsistyneenä kuolemaa seuraavat 30 vuotta... ei kyllä houkuttele yhtään!
        Ja vaikka elämä oliskin lyhyempi, niin ei olis ainakaan valittamista vaikka kaikkea kurjaakin on elämään mahtunut, on kaikki silti ollut sen arvoista :)


      • 5+4
        pimppaloora kirjoitti:

        Tietenkään en tiedä mitä on olla mies, etkä säkään tiedä mitä on olla nainen, joten sovitaan et ollaan molemmat yhtä pihalla asioista.
        Ja takuulla kuolen, sen on varma, mutta en todellakaan aio edes miettiä kuolemisia nyt. Nyt ei ehdi kuolla, on niin paljon vielä edessä :)

        Ja vaikka eläisin yksin koko lopun elämäni, aioin silti tehdä asioita toisin, jotta saisin elämänlaatuni sille tasolle jolle se kuuluukin.
        Voisinhan mä jäädä masentuneena kotiin pelaamaan pleikkaa ja katsomaan telkkaria koko loppuelämäksi, odottelisin vaan yksin tylsistyneenä kuolemaa seuraavat 30 vuotta... ei kyllä houkuttele yhtään!
        Ja vaikka elämä oliskin lyhyempi, niin ei olis ainakaan valittamista vaikka kaikkea kurjaakin on elämään mahtunut, on kaikki silti ollut sen arvoista :)

        Kuvittele itsesi asemaan jossa miehiä olisi huomattavasti vähemmän ja naisia enemmän, sitten olisit aika lähellä miehen asemaa. Sitten vielä sen lisäksi sinun pelkkä kauneus ei enää riittäis vaan miehet alkais vaatia sulta hyvää työpaikkaa ja tuloja, noin listan alkuun. Alat olla siinä 30 sulla on aikaa joku max 10vuotta saavuttaa se status että kelpaisit kenellekkään miehelle ja sen jälkeen on melkein turha enää edes vaivautua.

        Noniin ja sitten mä tulen miehenä joka ois jotain 100kertaa paremmassa osassa sanomaan sulle, että elä nyt hätäile tsemppiä vaan kyllä se siitä, KYLLÄHÄN MINÄKIN JAKSAN.


      • Niin just sitä mieltähän kaikki tämän palstan miehet aina ovatkin, että se elämä olisi ohitse muka jo viimeistään kolmekymppisenä. Mä olenkin tällä palstalla onneksi yksi niistä harvoista fiksuista, jotka eivät ajattele tätä asiaa noin kapeakatseisesti, kun suurin osa täällä aina tekee.

        Kyllähän sitä ehtii hyvin vielä yli kolmekymppisenä ja vanhempanakin tekemään elämässä vielä vaikka mitä, joten mitä sitä turhaan kannattaa murehtia ja alkaa elämänhaluaan menettämään vain sen takia, jos ei ole vielä parikymppisenä saanut kaikkea tehtyä ja koettua.


    • Minä olin nuoruuden

      yksin kotona ja pelasin tietokonepelejä. Pillua en ole saanut vieläkään vaikka olen jo 31.

    • -------------

      Mennyt ei ole mitään muuta kuin muistoja. Sitä ei ole oikeasti olemassa, pelkästään nykyhetki on olemassa. Menneisyyttä ei kannata ikinä miettiä, oli se sitten huono tai hyvä. Jos menneisyys oli huono, silloin ajattelee, että olisinpa tehnyt asiat eri tavalla. Jos menneisyys oli hyvä, silloin ajattelee, että voisinpa palata siihen aikaan. Molemmat heikentävät kykyä toimia täysipainoisesti nykyhetkessä.

    • haluan elää nuoruude

      Ei ollut seikkailu ja se on suuri henkilökohtainen tragedia koska nuori pillu on maailman tärkein asia.

    • pimmpiä saanut

      Nuorena sain pimppi- mutta 30 jälkeen pimpin saanti loppui.

      • Näin on marjat

        Minulla se taisi mennä juuri päin vastoin. Nuorempana jonkinlainen nörtti. Sitten 30 vuoden korvilla aikuistuminen ja pimppiä alkoi tulla, kun sitä alkoi vaatia.


      • iso poika
        Näin on marjat kirjoitti:

        Minulla se taisi mennä juuri päin vastoin. Nuorempana jonkinlainen nörtti. Sitten 30 vuoden korvilla aikuistuminen ja pimppiä alkoi tulla, kun sitä alkoi vaatia.

        Aloit ihan vaatimalla vaatimaan vai?


    • Ei pakosti

      Kyllä minusta on parempi harmitella sitä, että asioita on jäänyt kokematta, kuin katua kokemiaan asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe