Miksi muslimimies lähtee kotoa?

Ihmettelen vain

Seurustelen muslimiehen kanssa. En tästä ole vielä miehen kanssa puhunut paljoa, koska en haluaisi nipottaa turhasta. Asumme nyt tilapäisesti remontin takia samassa kämpässä ja ihmettelen sitä, minne mies lähtee joka ilta. Tulee kyllä takaisin klo 21.30-22. Hengailee kuulemma kavereidensa kanssa. Välillä tuntuu vain oudolta, ettei minun seura kelpaa, vaan ihan joka päivä pitää lähteä kaupungille. En usko, että hän käy vieraissa, sillä suhteemme on aika alussa ja puhumme näistä asioista melko vapaasti. Silti een saa "kunnon" selitystä sille, että kaverit ovat erikseen, eikä naista heilele näytetä. Kyseessä on siis afrikkalainen mies. Kovin vakavaa tästä suhteesta ei voi tullakaan, jos meininki on tämä. Itse kun ajattelen, että suhteessa ollaan rakastavaisten lisäksi samalla toisilleen parhaita kavereita.

64

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja lisää

      Pitää vielä lisätä, että mies kuitenkin vaikuttaa olevan ihastunut ja olemme menossa tapaamaan hänen perhettään hänen kotimaahansa lokakuussa.

      • kale5

        Muslimimiehelle tulee kotiin jäänyt Fatima mieleen.


    • Oumie

      Hei, neuvoni on että lopeta suhde niin pian kuin mahdollista. Vältyt monelta huolelta ja tuskalta. Kahdeksan vuoden kokemuksella voin sanoa, ettei nämä suhteet vaan onnistu. Muslimimiehet (ainakin Eurooppaan tulleet) eivät kykene yksiavioiseen ja tasavertaiseen suhteeseen.

      • Ihmettelen vain

        Vaistoni sanoo, että olet oikeassa. Täytyy tässä vähin äänin feidata tämä suhde. Hankalaa vain nyt, kun oma kämppäni on remontissa. Sitä paitsi voisin olla edelleen tämän miehen kanssa kaveri, kun saan sanottua, ettei suhde toimi.

        Ehkäpä haen tässä vain vahvistusta omille aavistuksilleni. Tulee vain itselle kamalan nipo olo, kun tällaisia ajattlen. Toisaalta, en halua "tuhlata" paljoa aikaa suhteessa, joka ei voi toimia.

        Pitää siis olla aikuinen, ja puhua asiat halki, poikki ja pinoon. :-)


      • onnekas sinä
        Ihmettelen vain kirjoitti:

        Vaistoni sanoo, että olet oikeassa. Täytyy tässä vähin äänin feidata tämä suhde. Hankalaa vain nyt, kun oma kämppäni on remontissa. Sitä paitsi voisin olla edelleen tämän miehen kanssa kaveri, kun saan sanottua, ettei suhde toimi.

        Ehkäpä haen tässä vain vahvistusta omille aavistuksilleni. Tulee vain itselle kamalan nipo olo, kun tällaisia ajattlen. Toisaalta, en halua "tuhlata" paljoa aikaa suhteessa, joka ei voi toimia.

        Pitää siis olla aikuinen, ja puhua asiat halki, poikki ja pinoon. :-)

        Hei, Minä ihmettelen jatkuvasti ihan samaa asiaa. Mutta olen naimisissa ja meillä on lapsi. Mutta miehen on aina pakko päästä menemään. Samat ajat kuin sinun miesystävälläsi eli tulee takaisin klo 21-22 aikoihin. Jos hänelle soittaa, niin taustalta kuuluu aina puheensorinaa. Miesten puheensorinaa. En minäkään usko, että olisi varsinaisesti naisia metsästämässä. Mutta silti meneminen harmittaa ja ärsyttää. Minäkin olen tiedustellut, mitä tekee. Vastaus on aina sama...on sosiaalinen...juttelevat kahvikupin ääressä. No miksi ei sitten minun kanssa juttele...kun kotona pitää saada olla rauhassa!! Ja minun pitäisi tehdä kotityöt siihen mennessä kun tulee kotiin, että saa viettää rauhaisaa iltaa!! Täytyy sanoa, että olen mietteissäni vähän väliä avioeron partaalla tämän takia (miehelle en ole sanonut kylläkään, että avioeroa mietin). Olisi kiva tietääkin, onko tässä mitään toivoa, että mies edes vähän muuttuisi kun aikaa kuluu...kun näyttää siltä, että ei...mutta koko ajan vaan toivon ja toivon...ja mietin, että koska tulee se piste iin päälle, että laitan ne avioeropaperit menemään.


      • Ihmettelen vain
        onnekas sinä kirjoitti:

        Hei, Minä ihmettelen jatkuvasti ihan samaa asiaa. Mutta olen naimisissa ja meillä on lapsi. Mutta miehen on aina pakko päästä menemään. Samat ajat kuin sinun miesystävälläsi eli tulee takaisin klo 21-22 aikoihin. Jos hänelle soittaa, niin taustalta kuuluu aina puheensorinaa. Miesten puheensorinaa. En minäkään usko, että olisi varsinaisesti naisia metsästämässä. Mutta silti meneminen harmittaa ja ärsyttää. Minäkin olen tiedustellut, mitä tekee. Vastaus on aina sama...on sosiaalinen...juttelevat kahvikupin ääressä. No miksi ei sitten minun kanssa juttele...kun kotona pitää saada olla rauhassa!! Ja minun pitäisi tehdä kotityöt siihen mennessä kun tulee kotiin, että saa viettää rauhaisaa iltaa!! Täytyy sanoa, että olen mietteissäni vähän väliä avioeron partaalla tämän takia (miehelle en ole sanonut kylläkään, että avioeroa mietin). Olisi kiva tietääkin, onko tässä mitään toivoa, että mies edes vähän muuttuisi kun aikaa kuluu...kun näyttää siltä, että ei...mutta koko ajan vaan toivon ja toivon...ja mietin, että koska tulee se piste iin päälle, että laitan ne avioeropaperit menemään.

        Tällainen lienee siis yleistä tiettyjen miesten piireissä. Jotenkin käy kyllä kateeksi tuttavapariskuntia, joille yhteiset arki-illat ovat itsestään selvä asia. Nythän emme syö edes illallista yhdessä, sillä mies tulee kotiin niin myöhäön, että olen itse jo syönyt tuntia aiemmin.

        Tunnen itseni kovin vanhaksi, kun ajattelen, että haluaisin iltaisi laittaa yhdessä ruokaa, katsoa leffoja tai käydä lenkillä. Noita on vaikea tehdä, jos yhteinen aika alkaa vasta klo 22 ja ruoan jälkeen alkaa olla jo meikäläisen nukkumaanmenon aika. :-) Usein kun pitää herätä töihin ajoissa.

        Kulttuurierojahan nämä ovat, mutta en usko, että voin tällaiseen mieheen tosissani sitoutua. Jos se, ettei hän esittele minua kavereilleen, kertoo minusta paljon. Hänen pitäisi muka kuitenkin pian jo tavata minun vanhempanikin. Sanoin, että käydäänpä ensin siellä Afrikassa tapaamassa ne sinun vanhempasi.


      • Ihmettelen vain
        onnekas sinä kirjoitti:

        Hei, Minä ihmettelen jatkuvasti ihan samaa asiaa. Mutta olen naimisissa ja meillä on lapsi. Mutta miehen on aina pakko päästä menemään. Samat ajat kuin sinun miesystävälläsi eli tulee takaisin klo 21-22 aikoihin. Jos hänelle soittaa, niin taustalta kuuluu aina puheensorinaa. Miesten puheensorinaa. En minäkään usko, että olisi varsinaisesti naisia metsästämässä. Mutta silti meneminen harmittaa ja ärsyttää. Minäkin olen tiedustellut, mitä tekee. Vastaus on aina sama...on sosiaalinen...juttelevat kahvikupin ääressä. No miksi ei sitten minun kanssa juttele...kun kotona pitää saada olla rauhassa!! Ja minun pitäisi tehdä kotityöt siihen mennessä kun tulee kotiin, että saa viettää rauhaisaa iltaa!! Täytyy sanoa, että olen mietteissäni vähän väliä avioeron partaalla tämän takia (miehelle en ole sanonut kylläkään, että avioeroa mietin). Olisi kiva tietääkin, onko tässä mitään toivoa, että mies edes vähän muuttuisi kun aikaa kuluu...kun näyttää siltä, että ei...mutta koko ajan vaan toivon ja toivon...ja mietin, että koska tulee se piste iin päälle, että laitan ne avioeropaperit menemään.

        Vielä sinulle "onnekas sinä", itse ainakin kaipaisin äitinä lasteni isän läsnäoloa arjessa. Juuri tuollaista tilannetta pelkään. Rautatientorilla tai muualla hengailu ei ole mielestäni aikuisen miehen hommaa, jos kotona on lapset ja vaimo odottamassa. Ai akin afrikkalainen mies selvästi asettaa kaverit ja ns. oman elämän perheen eteen, mitä ajankäyttöön tulee. Ei sellainen voi tuntua mukavalta, jos on itse kasvanut tällaisessa kulttuurissa, jossa perheen isä useimmiten viettää illat kotona tai ainakin kertoo, mihin menee ja kenen kanssa. Mielestäni kyse on tärkeysjärjestyksestä.

        Tulin ajatelleeksi, että minua mies ei vie ulos syömään, elokuviin tms. mutta luuhaa muuten ulkona kaikki illat. Eikä varmasti muuta tapojaan, sillä tuollainenhan on osa hänen kulttuuriaan!


    • Chom chom

      Hyvä, että asia selvisi tässä vaiheessa. Joissakin kulttuureissa on tavallista, että ystäväpiirit ovat eriytyneet sukupuolen mukaan. Miehestä voi tuntua käsittämättömältä, että nainen haluaa tavata hänen kavereitaan. Miksi ihmeessä, mitä asiaa heillä keskenään olisi? Suomalaisen naisen voi olla vaikea hyväksyä, että mies viettää enemmän aikaa kavereidensa kuin naisen tai perheensä kanssa. Eikä sitä tarvitse hyväksyä, jos ei halua. Olennaista on ymmärtää, että kumpikaan ei ole automaattisesti oikeassa tai väärässä. Kannattaa miettiä, missä itse on valmis joustamaan, mitä suhteelta haluaa ja voiko haluamansa saada kyseisen miehen kanssa. Mies ei muutu odottamalla ja toivomalla.

      Joillakin miehillä on oletus, että vaimo hoitaa lapset ja kodin ja luo mukavan ilmapiirin, johon miehen on sitten kiva tulla. Miehen tehtävä on olla perheen pää ja elättäjä. Vaimo on vaimo, ystävät ovat asia erikseen. Jos itse toivoo muuta, parasta avata suunsa ajoissa ja arvioida miestä tekojen, ei sanojen tai lupausten perusteella.

      • Ihmettelen vain

        Hyvin kirjoitit. Minunkin täytyy siis puhua, sillä tällaisenaan asiat eivät ole mielestäni hyvin - varsinkin, kun tuntuu, että tämä on vain alkusoittoa sille, mitä vielä olisi luvassa...

        Toisaalta: en itsekään ymmärrä, miksi minua kiinnostaa niin paljon missä ja kenen kanssa mies hilluu, kun tulee kuitenkin aina kotiin yöksi. Olenko sittenkin liian nipo? Mutta minkäs teet: jos joku asia häiritsee, niin se vain häiritsee. Ei tunteitaan voi valita, ne vain syntyvät eri tilanteista ja ajatuksista.


      • Ihmettelen vain
        Ihmettelen vain kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit. Minunkin täytyy siis puhua, sillä tällaisenaan asiat eivät ole mielestäni hyvin - varsinkin, kun tuntuu, että tämä on vain alkusoittoa sille, mitä vielä olisi luvassa...

        Toisaalta: en itsekään ymmärrä, miksi minua kiinnostaa niin paljon missä ja kenen kanssa mies hilluu, kun tulee kuitenkin aina kotiin yöksi. Olenko sittenkin liian nipo? Mutta minkäs teet: jos joku asia häiritsee, niin se vain häiritsee. Ei tunteitaan voi valita, ne vain syntyvät eri tilanteista ja ajatuksista.

        Lisäänpä tähän vielä sen, että miehellä on aina kaksi puhelinta, joista toista selvästi hieman piilottelee minulta. Kysyin asiasta suoraan, mutta sain epämääräisen mutinan siitä, että Afrikkaan pitää soittaa eri numerosta. Kysymiseni jälkeen on alkanut sammuttamaan tämän toisen puhelimen aina, kun tulee kotiin. Ei hitto, johan alkoikin kaivelemaan koko mies yhtäkkiä. Sen siitä saa, kun psyykkaa itseään Suomi24:n palstalla itsekseen. :-) Teki vain mieli anonyymisti purkaa tuntojaan johonkin.


      • Anonyymi
        Ihmettelen vain kirjoitti:

        Lisäänpä tähän vielä sen, että miehellä on aina kaksi puhelinta, joista toista selvästi hieman piilottelee minulta. Kysyin asiasta suoraan, mutta sain epämääräisen mutinan siitä, että Afrikkaan pitää soittaa eri numerosta. Kysymiseni jälkeen on alkanut sammuttamaan tämän toisen puhelimen aina, kun tulee kotiin. Ei hitto, johan alkoikin kaivelemaan koko mies yhtäkkiä. Sen siitä saa, kun psyykkaa itseään Suomi24:n palstalla itsekseen. :-) Teki vain mieli anonyymisti purkaa tuntojaan johonkin.

        Minun muslmiukolla kans kaks puhelinta😂😂siis tuore eksä nyt. Mutta melkonen. Aina menossa.


    • Yhteiselo vanhanaikaista

      Eikös sitä yleensä tehdä niin, että seurustelun alkuvaiheessa ollaan tiiviistikin yhdessä. Jos asutte yhdessä, on kyllä outoa, ettei mies viihdy kanssasi. Mieti tarkkaan, haluatko olla suhteessa mieheen, jota ei iltaisin kotona näy? Oma ex oli ihan suomalainen, mutta aika pian avioitumisen jälkeen alkoi juuri tuo, että kaverit menivät avioliiton ohi. Ei se liitto kestänyt. Mitä järkeä on asua yhdessä, jos näkee toista vain silloin tällöin? Vai kaikki suhteet ovat erilaisia?

    • ei kulttuurieroja

      "Silti een saa "kunnon" selitystä sille, että kaverit ovat erikseen, eikä naista heilele näytetä."

      Tämä ei kyllä liity mitenkään islamiin, saatika siihen, että mies on afrikkalainen. Mies joko häpeää sinua tai sitten hänellä on sutinoita toiseen suuntaan.

      Turha yrittää selitellä miehen käytöstä jollain "kulttuurisilla eroavaisukksilla". Jotkut miehet nyt ovat tuollaisia p**koja, suomalaisetkin, hengataan mielummin kavereiden kanssa ja pidetään peliä vähän joka naisen kanssa. Varsinkin jos mies ei ole varma onko suhteella tulevaisuutta, on parempi pitää se helppo ja varma "tyttöystävä" vähän piilossa, jos olis mahiksia siihen josta on oikeasti kiinnostunu.

      Itsellä on afrikkalainen muslimi poikaystävänä ja hän esitteli heti minut kaikille ystävilleen. Yleensä liikutaan yhdessä ulkona. Ei hänellä ole mitään tarvetta hengailla kavereiden kanssa joka päivä. Töissäkäyvä ja kunnollinen mies on.

      • ei kulttuurieroja

        Lisäys vielä... kerran kun ihmettelin mitä nuo kaverit rautatieasemalla joka päivä hengaa, mieheni kertoi, että osa on huumediilereitä, eikä halua olla missään tekemisissä sen porukan kanssa. Että joillakin saattaa olla tällänen ammatti, eikä siks niistä asioista vaimoille ja tyttöystäville kerrota.


      • Chom chom

        Suomessa on tapana olla aika tiiviisti yhdessä seurustelukumppanin kanssa, mennä joka paikkaan yhdessä, liikkua samoissa porukoissa. Ei se liity uskontoon tai afrikkalaisuuteen, mutta ei voi väittää, etteikö kulttuurilla olisi joillekin merkitystä. Voit toki olla oikeassakin, että miehellä on muita sutinoita.

        Mieheni otti minut aika alusta asti mukaan kavereitaan tapaamaan. Kyllä se usein niin menee, että naisilla on omat juttunsa, miehillä omat. Olen kokenut olevani jossain näiden kahden maailman välissä. Miehellä on osin omat kaverinsa, joiden kanssa vaihdan kyllä pari sanaa, mutta ei mua niin hirveästi kiinnosta heidän juttunsa. Miehen synnyinmaassa tavataan käydä ulkona kahvilla, enkä tuppaudu mieheni ja hänen kavereidensa mukaan, jos mieheni ei erikseen pyydä. Eri asia, jos ollaan liikkeellä pariskunnittain tai perheittäin.

        Kannattaa todellakin avata suunsa ja kertoa, mitä seurustelulta tai parisuhteelta odottaa. Jos ottaa kumppanin toisesta kulttuurista, ei pitäisi olla kummallekaan yllätys, että odotukset voivat olla erilaisia. Niin ne ovat suomalaisillakin, joskin usein pienemmässä mittakaavassa. Kulttuurieroja on, mutta ei se tarkoita, että kaikki pitäisi omalle kohdalle hyväksyä, "kun se kuuluu kulttuuriin". Toiselta ei voi vaatia mitään, mutta voi esittää omat näkemyksensä ja toiveensa ja sitten punnita, saako suhteesta sitä, mitä itse pitää tärkeänä.


      • yksi tulkinta

        Minä kyllä väittäisin, että on tavallaan "kulttuurieroja". Tämä johtuu siitä, että mm. arabimaiden kulttuureista tulee paljon miehiä, joiden on vaikea elää läheisessä suhteessa lapsuutensa kasvatuksen takia. Viittaan tässä siihen, että siellä isät ovat paljon poissa perheestä, mikä johtaa herkästi äidin kontroilloivuuteen. Oma miehenikin on kertonut minulle, että ei sietänyt edes äitinsä kyselyä, mihin menee...vaikka olisi ollut ihan nurkan takana, niin ei kertonut äidille. Hänen isänsä oli läsnä perheessä hyvin vähän. Tämä saattaa johtaa jopa maastamuuttoon...alitajuisesti paetaan äitiä, jonka "kontrolli" kulkee kuitenkin alitajunnassa mukana mihin sitten mies meneekin...ja sitten tulee "kontrolloiva" vaimo...On pakko paeta kotoa kavereiden pariin...Ja sama jatkuu sukupolvesta toiseen...


    • ukkokuppilat

      Mieleeni tulee Kreikassa olevat ns. ukkokuppilat joissa miehet tapaavat toisiaan. Yhden elokuvan katsoin missä Kairossa oli myös tällainen kuppila. Taitaa olla aika monissa maissa siis tuolla etelämpänä. Suomessa taas kaikenmaalaiset maahanmuuttajat yms. kokoontuvat yhteen. Eli jonkinlainen sosiaalinen omassa maassa totuttu tapahan tää on. Olis sekin hauskaa kun Suomessa olis kuppiloita suomalaisille miehille jonne naisilla ei ole mitään asiaa mennä :) En oikein usko että miehesi kävisi vieraissa jos aika on aina sama.

      • Ihmettelen vain

        Joku tällainen ukkokuppila-meininki tässä taitaa olla kyseessä. Sanoin miehelle suoraan, etten halua sellaista parisuhdetta, jossa ei vietetä yhteistä aikaa iltaisin. Minulla on tylsää, sillä eivät minun ystäväni hillu ulkona joka ilta. He ovat kodeissaan poikaystäviensä/miestensä/perheidensä kanssa.

        Tämä ajatus jopa hieman suututti miestä. Onhan hänen pakko tavata kavereitaan. Ja pitääkö minun tietää kaikki, mitä hän tekee? Sanoin, että minun mielestäni ei ole edes mukavaa se, että joudun "anelemaan häntä" viettämään iltoja kanssani - luulisi, että me molemmat haluaisimme toimia niin. Sekös vasta suututti lisää.

        Se riitti minulle. Kun asiasta ei edes voi keskustella sivistyneesti, antaapi olla. Paras on siirtyä kaverilinjalle ja tavata silloin tällöin, jos niin sattuu käymään.


      • ei kulttuurieroja
        Ihmettelen vain kirjoitti:

        Joku tällainen ukkokuppila-meininki tässä taitaa olla kyseessä. Sanoin miehelle suoraan, etten halua sellaista parisuhdetta, jossa ei vietetä yhteistä aikaa iltaisin. Minulla on tylsää, sillä eivät minun ystäväni hillu ulkona joka ilta. He ovat kodeissaan poikaystäviensä/miestensä/perheidensä kanssa.

        Tämä ajatus jopa hieman suututti miestä. Onhan hänen pakko tavata kavereitaan. Ja pitääkö minun tietää kaikki, mitä hän tekee? Sanoin, että minun mielestäni ei ole edes mukavaa se, että joudun "anelemaan häntä" viettämään iltoja kanssani - luulisi, että me molemmat haluaisimme toimia niin. Sekös vasta suututti lisää.

        Se riitti minulle. Kun asiasta ei edes voi keskustella sivistyneesti, antaapi olla. Paras on siirtyä kaverilinjalle ja tavata silloin tällöin, jos niin sattuu käymään.

        Kyllä tuo tilanne ainakin minun korvaan kuulostaa enemmän siltä, ettei kaveri ole suhteessaan tosissaan ja haluaa salailla jotain, kuin että kyseessä olisi joku kulttuurierosta johtuva käytös. Itse olen aiemmin seurustellut suomalaisen miehen kanssa ja hän aina suuttui liiallisista kyselyistä. Myöhemmin selvisi, että hän oli valehdellut kaikenlaista. Ihmiset joilla on jotain salattavaa, suuttuvat kyselyistä.

        Tottakai miehellä ja naisella voi olla omia menoja, mutta on aika erikoista, ettei kavereita esitellä eikä asioista haluta kertoa. Jos on oikeasti ihastunut toiseen, haluaa automaattisesti viettää aikaa hänen kanssaan ja esitellä kavereille. Eri asia jos asuttaisiin jossain arabimaassa, missä perhe ei saa tietää seurustelusta. Monet tänne muuttaneet ulkomaalaiset ovat kuitenkin länsimaistuneet eikä kaverit yleensä juorua kotimaan perheelle seurustelukumppanille. Mistä maasta mies on kotoisin?


    • Tiedän.....

      Mutta onneksi suomaliset naiset osaavat kasvattaa erilaisia, suomaliseen kulttuuriin kasvavia lapsia, joskin toisen kulttuurin tavat voivat myös olla elämää rikastuttavia, jos ne ovat sopivia meidän kulttuuriin ja elän tapoihin ja niinhän suomalaiset äidit lapsiaan kasvattavat ja äidithän lapsia oikeasti kasvattavat perheissä.

      • 12+10

        Niin, ennen ei Suomessa nainen saanut mennä yksin kahvilaan. Tavat muuttuvat.


      • China Dragon
        12+10 kirjoitti:

        Niin, ennen ei Suomessa nainen saanut mennä yksin kahvilaan. Tavat muuttuvat.

        Milloin noin olisi ollut?

        Kahvilaan naiset ovat saaneet mennä yksin. Baareihin ei ollut soveliasta mennä yksin vielä 1960-luvulla.

        Suomen lainsäädäntö kieltää asiakkaiden erittelyn jos siihen ei löydy kunnollista perustetta.
        Maiden lainsäädännöstä näkee miehen ja naisen aseman parisuhteissa. Kannattaa lukea maan lakia niin ymmärtää millaisesta maasta mies tulee ja millaisen kasvatuksen hän on todennäköisesti saanut.

        Kasvatus heijastuu parisuhteissa tapakäyttäytymisellä.
        Mies joka ei olisi töissä ja lähtisi kavereiden luo jokainen ilta naisen tullessa töistä on suorastaan ongelmatapaus. Lapsen syntymä ja siihen liittyvät velvoitteet väsyttäisi yksin yrittävän naisen jos hän joutuisi huolehtimaan lapsen lisäksi aikuisesta "lapsesta".


    • zeitgeist

      Mulla afrikkalainen muslimimies. Hän käy kyllä ulkona kavereiden kanssa mutta päiväsaikaan ja hänellä ei ole mitään ongelmaa ottaa minut mukaan, yleensä liikutaankin yhdessä. Jos hän menee yksin he istuvat kaupungissa puistossa ja juttelevat. Ikinä en ole naista nähnyt siellä porukassa mukana. Iltaisin hän on minun kanssa kotona. Hänelläkin on kaksi puhelinta, toinen afrikkalaisia puheluita varten, ei kuitenkaan piilota niitä minulta ja jättää usein sen "afrikkapuhelimen" kotiinkin kun menee salille. En ole huomannut mitään syytä olla huolissaan. Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia. Suomalaiset naiset vaan on tottuneet erilaiseen elämäntyyliin.

    • googool

      Ihmetyttävät ihmiset jotka asuvat kuin kesken metsää, tietämättä mitään ennen kuin suhteeseen ulkomiehen kanssa ryhtyvät. Sitten niiiiin yllättyneitä miksi noin ja näin. Tutustutaan ja näkee missä mies aikansa viettää vaik kavereiden kanssa pyörimällä ja suhteessa sitten odotetaan että helman vietessä istuu? :)

      Miehil on oma piiri omat kaverit ja asiat, yleensä naisia ei sinne haluta. Jos lähden kaverin kanssa kahveille en välttämättä halua hänen tai oma miestä mukaan, haluan puhua naisten juttuja.

      Jos nämä hänen tavat eivät sulle käy, niin suhde poikki. Et voi pakottaa toista olla tekemättä jotain jos itse et siitä tykkää.

      • China Dragon

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"


        Erona on vain se suomalaisuuden tuoma rasite. Suomalaisen miehen tehdessä noin hän olisi naisten mielestä täysi renttu joka ei riittävästi osallistu yhteisiin asioihin.
        Naiset uhrautuvat jos ulkomaalainen on kysymyksessä?

        Hauskaa luettavaa.


      • zeitgeist
        China Dragon kirjoitti:

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"


        Erona on vain se suomalaisuuden tuoma rasite. Suomalaisen miehen tehdessä noin hän olisi naisten mielestä täysi renttu joka ei riittävästi osallistu yhteisiin asioihin.
        Naiset uhrautuvat jos ulkomaalainen on kysymyksessä?

        Hauskaa luettavaa.

        Millä tavalla minä uhraudun jos hyväksyn sen että miehelläni on kavereita ja hän viettää niiden kanssa aikaa?


      • China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"


        Erona on vain se suomalaisuuden tuoma rasite. Suomalaisen miehen tehdessä noin hän olisi naisten mielestä täysi renttu joka ei riittävästi osallistu yhteisiin asioihin.
        Naiset uhrautuvat jos ulkomaalainen on kysymyksessä?

        Hauskaa luettavaa.

        Suomalaisia naisia on moneen junaan kuin myös miehiä.

        Olen kohtalaisen varma ettei ex-vaimoni olisi tyytynyt muslimimieheen joka olisi puistossa poikien kanssa juomassa teetä samaan aikaan kun hän on töissä. Töistä tullessaan kävisi lapset hoidosta, tekisi ruoan ja odottaisi miestä kotiin.

        Ei, ei ja ei.

        Minulla kun on sellainen kokemus suomalaisesta naisesta joka sanoo että voisinko viedä lapset aamulla hoitoon koska työni alkaa aikaisemmin.
        Hän haluaisi nukkua hiukan pidempään koska tulee myöhemmin töistä.

        Suomimies ymmärtää ja vie lapset aamulla hoitoon ruokkien ja pukien heitä vuosien ajan.

        Tulee töistä ja käy lapset hoidosta, tekee iltaruoan ja leikkii lasten kanssa ulkona.
        Äiti tuleekin sitten kello 18.30 ihan jokainen ilta töistä ja pääsee nauttimaan perhe-elämästä.

        Tuokaan ei aina riitä vaan suomalainen äiti haluaa vapaa aikaa, miehelle on sallittua lähteä harrastuksiinsa joka toinen päivä ja vaimo haluaa harrastuksiinsa joka toisen päivän.

        Meillä asumisen ja muut laskut maksoin minä ja vaimo osallistui yhteisiin kustannuksiin ostamalla ruokaa. Meneekö se noin myös suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten miesten suhteissa?


        On suorastaan huikeaa asioiden muuttuessa noin paljon jos naisen elämään astuukin se ulkomaalainen mies. Vaatimustaso miestä kohtaan laskee yllättäen teinitasolle. Olisi ilmeisen helppoa olla ulkomaalainen mies Suomessa, saisi jättää perheensä yksin ihan jokainen päivä eikä nainen uskaltaisi sanoa mitään. Olisinhan ulkomaalainen:)


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Suomalaisia naisia on moneen junaan kuin myös miehiä.

        Olen kohtalaisen varma ettei ex-vaimoni olisi tyytynyt muslimimieheen joka olisi puistossa poikien kanssa juomassa teetä samaan aikaan kun hän on töissä. Töistä tullessaan kävisi lapset hoidosta, tekisi ruoan ja odottaisi miestä kotiin.

        Ei, ei ja ei.

        Minulla kun on sellainen kokemus suomalaisesta naisesta joka sanoo että voisinko viedä lapset aamulla hoitoon koska työni alkaa aikaisemmin.
        Hän haluaisi nukkua hiukan pidempään koska tulee myöhemmin töistä.

        Suomimies ymmärtää ja vie lapset aamulla hoitoon ruokkien ja pukien heitä vuosien ajan.

        Tulee töistä ja käy lapset hoidosta, tekee iltaruoan ja leikkii lasten kanssa ulkona.
        Äiti tuleekin sitten kello 18.30 ihan jokainen ilta töistä ja pääsee nauttimaan perhe-elämästä.

        Tuokaan ei aina riitä vaan suomalainen äiti haluaa vapaa aikaa, miehelle on sallittua lähteä harrastuksiinsa joka toinen päivä ja vaimo haluaa harrastuksiinsa joka toisen päivän.

        Meillä asumisen ja muut laskut maksoin minä ja vaimo osallistui yhteisiin kustannuksiin ostamalla ruokaa. Meneekö se noin myös suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten miesten suhteissa?


        On suorastaan huikeaa asioiden muuttuessa noin paljon jos naisen elämään astuukin se ulkomaalainen mies. Vaatimustaso miestä kohtaan laskee yllättäen teinitasolle. Olisi ilmeisen helppoa olla ulkomaalainen mies Suomessa, saisi jättää perheensä yksin ihan jokainen päivä eikä nainen uskaltaisi sanoa mitään. Olisinhan ulkomaalainen:)

        En allekirjoita, että ulkomaalaiselta hyväksytään enemmän kuin suomalaiselta. Jos mies päivittäin luuraa kavereidensa kanssa eikä osallistu kodin tai lasten hoitoon, on naisen asia valita, hyväksyykö hän sen eli onko mies hänelle sopiva. Joillekin on, oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Ulkomaalaisen kanssa saattaa tulla eteen sellaisia asioita, joita ei suomalaisen kanssa tulisi, mutta ei se silti tarkoita, että ulkomaalainen pääsisi helpommalla. Vai mitä mieltä itse olet, olethan vaimosi silmissä ulkomaalainen?

        Asioita voi usein sovitella. Ehkä nyt vähän kärjistät? Moni ihminen viettää vapaa-aikaansa muuallakin kuin kotona, muutenkin kuin perheensä parissa. Mieheni on joskus kavereidensa kanssa viettämässä aikaa, jopa koko viikonlopun. Siskoni supisuomalaisella miehellä taas vierähtää syksy metsästyksen parissa. Uhraudummeko me naiset siis? Mieheni paras ystävä viettää meillä paljon aikaa, enemmän kuin suomalaisilla on tapana. Mitä sitten? Mies ei silloin ehdi jutustelemaan niin paljon minun kanssani, mutta perhe-elämä rullaa niin kuin muutenkin. Ystävästä oli tosi paljon apua etenkin silloin, kun lapsemme olivat pieniä.

        Muiden raha-asioista en tiedä, mutta minun, vanhempieni ja sisarusteni perheissä perheen tulot ja menot ovat yhteisiä.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        En allekirjoita, että ulkomaalaiselta hyväksytään enemmän kuin suomalaiselta. Jos mies päivittäin luuraa kavereidensa kanssa eikä osallistu kodin tai lasten hoitoon, on naisen asia valita, hyväksyykö hän sen eli onko mies hänelle sopiva. Joillekin on, oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Ulkomaalaisen kanssa saattaa tulla eteen sellaisia asioita, joita ei suomalaisen kanssa tulisi, mutta ei se silti tarkoita, että ulkomaalainen pääsisi helpommalla. Vai mitä mieltä itse olet, olethan vaimosi silmissä ulkomaalainen?

        Asioita voi usein sovitella. Ehkä nyt vähän kärjistät? Moni ihminen viettää vapaa-aikaansa muuallakin kuin kotona, muutenkin kuin perheensä parissa. Mieheni on joskus kavereidensa kanssa viettämässä aikaa, jopa koko viikonlopun. Siskoni supisuomalaisella miehellä taas vierähtää syksy metsästyksen parissa. Uhraudummeko me naiset siis? Mieheni paras ystävä viettää meillä paljon aikaa, enemmän kuin suomalaisilla on tapana. Mitä sitten? Mies ei silloin ehdi jutustelemaan niin paljon minun kanssani, mutta perhe-elämä rullaa niin kuin muutenkin. Ystävästä oli tosi paljon apua etenkin silloin, kun lapsemme olivat pieniä.

        Muiden raha-asioista en tiedä, mutta minun, vanhempieni ja sisarusteni perheissä perheen tulot ja menot ovat yhteisiä.

        Lue ylläolevat viestit.

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"

        Ehkä minulla on lukemisen sisäistämisessä jotain ongelmaa, voisitko auttaa?


      • 3+12
        China Dragon kirjoitti:

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"


        Erona on vain se suomalaisuuden tuoma rasite. Suomalaisen miehen tehdessä noin hän olisi naisten mielestä täysi renttu joka ei riittävästi osallistu yhteisiin asioihin.
        Naiset uhrautuvat jos ulkomaalainen on kysymyksessä?

        Hauskaa luettavaa.

        En osa sanoa onko tuo uhrautumista kai jos nainen itse kokee sen sellaiseksi. Monilla on kuitenkin vielä sellainen vanhanaikainen ajattelu että naineb hoitaa kotia ja lapsia, mies tekee miesten hommia ja hän on vapaampi lähteä pois kotoa kun ei ole lapsissa kiinni.

        Mutta varmasti monille se iso palaa purtavana jos kokee sen epäoikeudenmukaiseksi, miksi hän voi ja mä kotona istun. Kai se on sitten jokaisen parin sisäisen asia miten tä ratkaistaan.

        Oma mieheni ei käynyt kavereilla, ei hänellä ollut sellaista sosiaalista tarvetta olla yhteydessä tai porukassa omamaalaisten kanssa. Joskus todella harvoin jossain synttäreillä saattoi käydä. Itse kuitenkin sain vapaasti lähteä ystävättären kanssa kahveille, kun siltä tuntui.


      • China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

        Lue ylläolevat viestit.

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"

        Ehkä minulla on lukemisen sisäistämisessä jotain ongelmaa, voisitko auttaa?

        Chom chom,

        "Ulkomaalaisen kanssa saattaa tulla eteen sellaisia asioita, joita ei suomalaisen kanssa tulisi, mutta ei se silti tarkoita, että ulkomaalainen pääsisi helpommalla. Vai mitä mieltä itse olet, olethan vaimosi silmissä ulkomaalainen?"

        Puhut nyt eri kulttuureista. Kiinassahan on vieläkin perinne missä mies menee töihin ja kantaa päävastuun perheensä taloudellisesta puolesta. Miehen tehtävänä on myös tarvittaessa auttaa vaimon vanhempia teoilla ja myös rahallisesti.

        Tuohon yhtälöön ei oikein sovi teehetket poikain kanssa puistossa päiväsaikaan. Tuo on mahdollista vain jos olisit työtön. Tuolloin et voisi olla sellainen mies jota aasialainen nainen arvostaa. Työttömiä he eivät oikein arvosta jo kulttuurillisista syistä. Työ on elinehto Aasiassa, ehkä ei Suomessa.
        Tuosta samasta syystä miehen arvo määräytyy eri tavoin. Se joka olisi Aasiassa luuseri mies hän onkin Suomessa kehuttu työtön aviomies joka juo poikien kanssa teetä jokainen päivä jättäen naisensa ja lapsensa yksin.

        Ei onnistuisi Aasiassa.

        Ehkä miehen mitta on hiukan eri mitoituksella tehty niissä maissa jossa ihmiset tulisi itse hankkia elantonsa? Tuo heijastuu parisuhteisiin.

        Suomi taitaa olla maailman helpoin paikka ulkomaalaiselle miehelle?


      • afrikkalaisen vaimo
        China Dragon kirjoitti:

        Lue ylläolevat viestit.

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"

        Ehkä minulla on lukemisen sisäistämisessä jotain ongelmaa, voisitko auttaa?

        Afrikassa mies myös useimiten hoitaa rahatalouden eli käy töissä. Töiden jälkeen juo kahvia/teetä. Ei tuo paljon poikkea loppujen lopuksi siitä, kun suomalainen mies käy kavereiden kanssa oluella töiden jälkeen. Joillakin ei vain jää siihen pariin tuoppiin... että ehkä sillä tavalla eroaa kuitenkin.

        Harva nainen jaksaa katsella pelkästään baarissa tai kahvilassa notkuvaa miestä. En minä ainakaan. Mun mies ei luuhaa kavereiden kanssa pelkästään, vaan käy töissä ja pitää kodin kunnossa. Tottakai sosiaalistakin elämää saa olla, mutta ei se voi olla tärkeämpää kuin parisuhde.


      • China Dragon
        3+12 kirjoitti:

        En osa sanoa onko tuo uhrautumista kai jos nainen itse kokee sen sellaiseksi. Monilla on kuitenkin vielä sellainen vanhanaikainen ajattelu että naineb hoitaa kotia ja lapsia, mies tekee miesten hommia ja hän on vapaampi lähteä pois kotoa kun ei ole lapsissa kiinni.

        Mutta varmasti monille se iso palaa purtavana jos kokee sen epäoikeudenmukaiseksi, miksi hän voi ja mä kotona istun. Kai se on sitten jokaisen parin sisäisen asia miten tä ratkaistaan.

        Oma mieheni ei käynyt kavereilla, ei hänellä ollut sellaista sosiaalista tarvetta olla yhteydessä tai porukassa omamaalaisten kanssa. Joskus todella harvoin jossain synttäreillä saattoi käydä. Itse kuitenkin sain vapaasti lähteä ystävättären kanssa kahveille, kun siltä tuntui.

        "En osa sanoa onko tuo uhrautumista kai jos nainen itse kokee sen sellaiseksi"

        Suomalaisten välisissä suhteissa se on AINA uhrautumista.
        Puhutaanhan nyt jopa äitiysloman aikaisesta tulonmenetyksestä jota tulisi kompensoida miesten suhteen. Suomalainen nainen on omasta mielestään aina uhrautuva jos aviopuolisona olisi suomalainen mies.


      • China Dragon
        afrikkalaisen vaimo kirjoitti:

        Afrikassa mies myös useimiten hoitaa rahatalouden eli käy töissä. Töiden jälkeen juo kahvia/teetä. Ei tuo paljon poikkea loppujen lopuksi siitä, kun suomalainen mies käy kavereiden kanssa oluella töiden jälkeen. Joillakin ei vain jää siihen pariin tuoppiin... että ehkä sillä tavalla eroaa kuitenkin.

        Harva nainen jaksaa katsella pelkästään baarissa tai kahvilassa notkuvaa miestä. En minä ainakaan. Mun mies ei luuhaa kavereiden kanssa pelkästään, vaan käy töissä ja pitää kodin kunnossa. Tottakai sosiaalistakin elämää saa olla, mutta ei se voi olla tärkeämpää kuin parisuhde.

        "Afrikassa mies myös useimiten hoitaa rahatalouden eli käy töissä"

        On se kumma miten asiat muuttuvat kun asuvat Suomessa...ehkä afrikkalaisella vaimolla on hiukan korkeammat kriteerit aviomiehen suhteen jo olosuhteiden pakosta?


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        "En osa sanoa onko tuo uhrautumista kai jos nainen itse kokee sen sellaiseksi"

        Suomalaisten välisissä suhteissa se on AINA uhrautumista.
        Puhutaanhan nyt jopa äitiysloman aikaisesta tulonmenetyksestä jota tulisi kompensoida miesten suhteen. Suomalainen nainen on omasta mielestään aina uhrautuva jos aviopuolisona olisi suomalainen mies.

        "Suomalainen nainen on omasta mielestään aina uhrautuva jos aviopuolisona olisi suomalainen mies." Ei ole.

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"

        Joo, voi kuulua. Mutta kaikki miehet eivät elä tämän kulttuurin mukaan. Ja jos joku elää ja suomalaiselle vaimolle se on ok, mitä sitten? On suomalaisia naisia, jotka hyväksyvät miehen poissaolot syystä jos toisestakin, oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Ja huom. ei tuo ylläoleva keskustelu kavereiden tapaamisista tarkoita sitä, etteikö mies tekisi myös töitä ja osallistuisi perheen elatukseen. Tässä nyt yksi puhuu aidasta, toinen aidanseipäistä.

        Jos mies (tai nainen) on Suomessa työtön, hänen kannattaa tietysti opiskella, hakeutua koulutukseen ja töihin. Mutta kai sitä silti saa kavereitaan tavata? Sitä kautta on moni mieheni kaverikin löytänyt töitä.

        Helppo puhua laiskoista mamuista, jotka vain luuhaavat kahviloissa. Näitäkin on, mutta näkyykö ihmisen status päällepäin? Mieheni ei mielellään käy ostoksilla aamupäivisin (ennen iltavuoroon menoa), koska perästä kuuluu, kuinka taas yksi mamu täällä maleksii eikä tee töitä.

        Mieheni tekee toisin kuin hänen synnyimaassaan on tapana ja toisin kuin monet hänen kaverinsa tekevät. Ei hän silti koe uhrautuvansa suomalaisen naisen takia. Ja itse asiassa hänen synnyinmaassaan töissäkäyvillä miehillä on tapana päiväsaikaankin käydä kahvilla. Työrytmi on erilainen.

        Jos sinä, China Dragon, antaisit vaimosi vierailla yksin synnyinmaassaan, uhrautuisitko sinä? Sehän ei ole Suomessa tapana...


      • afrikkalaisen vaimo
        China Dragon kirjoitti:

        "Afrikassa mies myös useimiten hoitaa rahatalouden eli käy töissä"

        On se kumma miten asiat muuttuvat kun asuvat Suomessa...ehkä afrikkalaisella vaimolla on hiukan korkeammat kriteerit aviomiehen suhteen jo olosuhteiden pakosta?

        Niinkuin jo kirjoitin mieheni käy töissä ja niin myös kaikki tuntemani afrikkalaiset miehet, jotka ovat suhteessa suomalaisen kanssa. Itse en tunne yhtään työtöntä afrikkalaista miestä, joka vain juoksentelisi kahviloissa päivät pitkät. Ehkä liikun eri piireissä. Sen sijaan näen joka päivä keskellä päivää lenkillä ollessani samoja miehiä istuskelemassa kaljabaarin terassilla, eivät näytä afrikkalaislta ja tuskinpa ehtivät töissä käymään "harrastuksensa" vuoksi.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        "Suomalainen nainen on omasta mielestään aina uhrautuva jos aviopuolisona olisi suomalainen mies." Ei ole.

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"

        Joo, voi kuulua. Mutta kaikki miehet eivät elä tämän kulttuurin mukaan. Ja jos joku elää ja suomalaiselle vaimolle se on ok, mitä sitten? On suomalaisia naisia, jotka hyväksyvät miehen poissaolot syystä jos toisestakin, oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Ja huom. ei tuo ylläoleva keskustelu kavereiden tapaamisista tarkoita sitä, etteikö mies tekisi myös töitä ja osallistuisi perheen elatukseen. Tässä nyt yksi puhuu aidasta, toinen aidanseipäistä.

        Jos mies (tai nainen) on Suomessa työtön, hänen kannattaa tietysti opiskella, hakeutua koulutukseen ja töihin. Mutta kai sitä silti saa kavereitaan tavata? Sitä kautta on moni mieheni kaverikin löytänyt töitä.

        Helppo puhua laiskoista mamuista, jotka vain luuhaavat kahviloissa. Näitäkin on, mutta näkyykö ihmisen status päällepäin? Mieheni ei mielellään käy ostoksilla aamupäivisin (ennen iltavuoroon menoa), koska perästä kuuluu, kuinka taas yksi mamu täällä maleksii eikä tee töitä.

        Mieheni tekee toisin kuin hänen synnyimaassaan on tapana ja toisin kuin monet hänen kaverinsa tekevät. Ei hän silti koe uhrautuvansa suomalaisen naisen takia. Ja itse asiassa hänen synnyinmaassaan töissäkäyvillä miehillä on tapana päiväsaikaankin käydä kahvilla. Työrytmi on erilainen.

        Jos sinä, China Dragon, antaisit vaimosi vierailla yksin synnyinmaassaan, uhrautuisitko sinä? Sehän ei ole Suomessa tapana...

        Vierailla yksin kotimaassaan?

        Naisella on oikeus tehdä mitä nainen haluaa, en omista vaimoani.
        Jos naisella on lapsia hän ottaa ne yleensä mukaansa tapaamaan perhettään joten miten mies siinä uhrautuu millään tavalla?

        Toista se olisi jos vaimo menisi ulos "juomaan teetä" jokainen ilta ja tulisi kello 21.30 takaisin kotiin osallistumatta yhteiseen eloon muuten kuin sängyssä ja ruokapöydässä.


        Siitähän tässä on kysymys, myös aloituksen suhteen.


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Vierailla yksin kotimaassaan?

        Naisella on oikeus tehdä mitä nainen haluaa, en omista vaimoani.
        Jos naisella on lapsia hän ottaa ne yleensä mukaansa tapaamaan perhettään joten miten mies siinä uhrautuu millään tavalla?

        Toista se olisi jos vaimo menisi ulos "juomaan teetä" jokainen ilta ja tulisi kello 21.30 takaisin kotiin osallistumatta yhteiseen eloon muuten kuin sängyssä ja ruokapöydässä.


        Siitähän tässä on kysymys, myös aloituksen suhteen.

        Tarkoitin tuolla esimerkillä, että ulkomaalaisen kanssa eteen tulee erilaisia tilanteita kuin suomalaisen kanssa, mutta ei se välttämättä tarkoita, että ulkomaalainen pääsisi helpommalla tai suomalainen joutuisi uhrautumaan. Toki on naisia (ja miehiä), jotka hyväksyvät puolisoltaan mitä tahansa, mutta jotenkin en usko, että se olisi ulkomaalaisuudesta kiinni.

        Jos joku "antaa" miehen mennä kavereitaan tapaamaan, ei se automaattisesti ole uhrautumista. Aloittajan ekasta tekstistä ei saanut selkoa, onko mies töissä ja onko yhteistä aikaa muuten (monelta mies lähtee, onko viikonloput poissa jne.). Ei tarvitse hyväksyä asioita, vaikka ne "kuuluisivat kulttuuriin", jos ei halua. Mutta saa hyväksyä, jos haluaa.

        "Jos naisella on lapsia hän ottaa ne yleensä mukaansa tapaamaan perhettään joten miten mies siinä uhrautuu millään tavalla?"
        Eli lasten hoito on naisten hommaa ja jos mies joutuu lapsiaan hoitamaan vaimon menojen takia, se on uhrautumista? No joo, en jaksa enää ymmärtää tahallani väärin ;)


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        Tarkoitin tuolla esimerkillä, että ulkomaalaisen kanssa eteen tulee erilaisia tilanteita kuin suomalaisen kanssa, mutta ei se välttämättä tarkoita, että ulkomaalainen pääsisi helpommalla tai suomalainen joutuisi uhrautumaan. Toki on naisia (ja miehiä), jotka hyväksyvät puolisoltaan mitä tahansa, mutta jotenkin en usko, että se olisi ulkomaalaisuudesta kiinni.

        Jos joku "antaa" miehen mennä kavereitaan tapaamaan, ei se automaattisesti ole uhrautumista. Aloittajan ekasta tekstistä ei saanut selkoa, onko mies töissä ja onko yhteistä aikaa muuten (monelta mies lähtee, onko viikonloput poissa jne.). Ei tarvitse hyväksyä asioita, vaikka ne "kuuluisivat kulttuuriin", jos ei halua. Mutta saa hyväksyä, jos haluaa.

        "Jos naisella on lapsia hän ottaa ne yleensä mukaansa tapaamaan perhettään joten miten mies siinä uhrautuu millään tavalla?"
        Eli lasten hoito on naisten hommaa ja jos mies joutuu lapsiaan hoitamaan vaimon menojen takia, se on uhrautumista? No joo, en jaksa enää ymmärtää tahallani väärin ;)

        Kyllä, sillä miehellä on työpaineita, työmatkoja joita hänen tulee sovittaa perheen elämisrytmiin. Kaikki on kuitenkin mahdollista jos niistä haluaa sopia.

        Tietysti olisi eri asia jos mies olisi työtön tai muutaman tunnin kielikurssilla. Tuolloin miehellä olisi aikaa tai vielä enemmän aikaa?


      • China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

        Kyllä, sillä miehellä on työpaineita, työmatkoja joita hänen tulee sovittaa perheen elämisrytmiin. Kaikki on kuitenkin mahdollista jos niistä haluaa sopia.

        Tietysti olisi eri asia jos mies olisi työtön tai muutaman tunnin kielikurssilla. Tuolloin miehellä olisi aikaa tai vielä enemmän aikaa?

        Chom chom, taisit lipsauttaa vahingossa sen todeksi mitä väitin.
        Ulkomaalaisen miehen joka on työtön ei tarvitse osallistua perheensä yhteiseen arkeen iltaisin, ihan yes mennä jokainen ilta kavereiden kanssa bailaamaan. Niin, vaikka koko päivä olisi ollut aikaa siihen?

        Suomalaisen miehen suhteen onkin sitten eri asia jos vaimo menisi kotimaahansa pariksi viikoksi ja mies olisi töissä. Tuolloin on hyvin epäilyttävää jos mies haluaisi keskustella asiasta naisen kanssa lasten hoidollisista asioista kahdenviikon ajalle?


        Heh heh.

        Hiukan epätasapainoista ajattelua? Muuttuva tekijä on vain ja ainoastaan miehen kansalaisuus. WOW. Suomalaisilta miehiltä siis vaaditaan enemmän, mutta toki olemme jo tottuneet siihen.


      • kahvilat vai golf
        China Dragon kirjoitti:

        "Muslimi/afrikkalaisen miehen kulttuuriin kuuluu että mies istuskelee kavereiden kanssa juomassa kahvia/teetä ja juttelemassa, vaimot hoitaa lapsia ja kotia"


        Erona on vain se suomalaisuuden tuoma rasite. Suomalaisen miehen tehdessä noin hän olisi naisten mielestä täysi renttu joka ei riittävästi osallistu yhteisiin asioihin.
        Naiset uhrautuvat jos ulkomaalainen on kysymyksessä?

        Hauskaa luettavaa.

        ...uhraudunko enemmän jos hyväksyn, että Afrikan mantereelta tuleva mieheni norkoilee maanmiestensä kanssa kahviloissa muutaman tunnin päivässä...tai jos joudun hyväksymään suomalaisen miehen luuhaamisen golfkentillä parhaimmillaan kaksinkertaisen ajan päivässä (ja ties missä kauniissa seurassa)...


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Chom chom, taisit lipsauttaa vahingossa sen todeksi mitä väitin.
        Ulkomaalaisen miehen joka on työtön ei tarvitse osallistua perheensä yhteiseen arkeen iltaisin, ihan yes mennä jokainen ilta kavereiden kanssa bailaamaan. Niin, vaikka koko päivä olisi ollut aikaa siihen?

        Suomalaisen miehen suhteen onkin sitten eri asia jos vaimo menisi kotimaahansa pariksi viikoksi ja mies olisi töissä. Tuolloin on hyvin epäilyttävää jos mies haluaisi keskustella asiasta naisen kanssa lasten hoidollisista asioista kahdenviikon ajalle?


        Heh heh.

        Hiukan epätasapainoista ajattelua? Muuttuva tekijä on vain ja ainoastaan miehen kansalaisuus. WOW. Suomalaisilta miehiltä siis vaaditaan enemmän, mutta toki olemme jo tottuneet siihen.

        Ehkä ne kaverit ovat päiväsaikaan töissä eivätkä ehdi tavata? En puhunut bailaamisesta vaan kavereiden tapaamisesta. Jos luet tarkkaan viestini, pidin tärkeänä opiskelupaikan tai töiden hakemista. Työttömälläkin ihmisellä on oikeus sosiaaliseen elämään, kavereista voi olla jopa hyötyä. Mielestäni ei tarvitse osallistua arkeen iltaisin, jos se puolisolle sopii. Mulle ei sopisi, jos poissaolo olisi jokailtaista, monta tuntia kestävää ja syynä kaverit tai harrastus. En kieltäisi, mutta en ottaisi tällaista puolisoa itselleni.

        Ehkä ydinkysymys tässä on, mistä kavereiden kanssa vietetty aika on pois. Sekä asioista keskustelu tietty. Kuvastaako se sitä, ettei puoliso välitä tarpeeksi? Ovatko kaverit tärkeämpiä? Ajankäyttö osoittaa, mikä on tärkeää, mutta jokaisella on erilaiset tarpeet. Mulle lapset ovat tärkeintä elämässäni, mutta kyllä mä silti pidän kiinni siitä, että saan juoda aamukahvin rauhassa. Tasapainoilua. Viihdyn mieheni seurassa, mutta joskus harrastus ajaa edelle. On kausia, jolloin näen miestäni hereillä vain tunnin, pari päivässä - jos jaksan valvoa senkään vertaa. Työ on osaltaan valintakysymys: millaiset työajat, millainen palkka jne. Joskus olen toivonut, että mies tekisi vähemmän töitä ja enemmän elämää. Aikansa kutakin. Minulle on muuten mukavampaa, jos mies on kavereiden kanssa koko päivän kuin baarissa pari tuntia.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        Ehkä ne kaverit ovat päiväsaikaan töissä eivätkä ehdi tavata? En puhunut bailaamisesta vaan kavereiden tapaamisesta. Jos luet tarkkaan viestini, pidin tärkeänä opiskelupaikan tai töiden hakemista. Työttömälläkin ihmisellä on oikeus sosiaaliseen elämään, kavereista voi olla jopa hyötyä. Mielestäni ei tarvitse osallistua arkeen iltaisin, jos se puolisolle sopii. Mulle ei sopisi, jos poissaolo olisi jokailtaista, monta tuntia kestävää ja syynä kaverit tai harrastus. En kieltäisi, mutta en ottaisi tällaista puolisoa itselleni.

        Ehkä ydinkysymys tässä on, mistä kavereiden kanssa vietetty aika on pois. Sekä asioista keskustelu tietty. Kuvastaako se sitä, ettei puoliso välitä tarpeeksi? Ovatko kaverit tärkeämpiä? Ajankäyttö osoittaa, mikä on tärkeää, mutta jokaisella on erilaiset tarpeet. Mulle lapset ovat tärkeintä elämässäni, mutta kyllä mä silti pidän kiinni siitä, että saan juoda aamukahvin rauhassa. Tasapainoilua. Viihdyn mieheni seurassa, mutta joskus harrastus ajaa edelle. On kausia, jolloin näen miestäni hereillä vain tunnin, pari päivässä - jos jaksan valvoa senkään vertaa. Työ on osaltaan valintakysymys: millaiset työajat, millainen palkka jne. Joskus olen toivonut, että mies tekisi vähemmän töitä ja enemmän elämää. Aikansa kutakin. Minulle on muuten mukavampaa, jos mies on kavereiden kanssa koko päivän kuin baarissa pari tuntia.

        Kukaan ei tiedä minne muslimimiehet menevät ja mitä tekevät, tai tietää mutta vaimot eivät sitä tiedä.

        Usein heitä tapaa myös baarissa, käy katsomassa keskustassa kello 21.00.
        No, naiset eivät ilmeisesti välitä mitä ne miehet touhuaa kun on kädet kiinni kakkavaipoissa:)


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Kukaan ei tiedä minne muslimimiehet menevät ja mitä tekevät, tai tietää mutta vaimot eivät sitä tiedä.

        Usein heitä tapaa myös baarissa, käy katsomassa keskustassa kello 21.00.
        No, naiset eivät ilmeisesti välitä mitä ne miehet touhuaa kun on kädet kiinni kakkavaipoissa:)

        Käytkö sinäkin siellä niin usein, että tiedät? Aina samat miehet vai? Vai oletko kiertämässä vaimojen koteja, kun tiedät, mitä hekin ovat tekemässä?

        On toki liian vähään tyytyväisiä miehiä ja naisia, joita joku voisi sanoa jopa tyhmiksi. Mutta tyhmyyttä ei ole sanktioitu. Kukin päättää itse, mitä puolisoltaan sietää.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        Käytkö sinäkin siellä niin usein, että tiedät? Aina samat miehet vai? Vai oletko kiertämässä vaimojen koteja, kun tiedät, mitä hekin ovat tekemässä?

        On toki liian vähään tyytyväisiä miehiä ja naisia, joita joku voisi sanoa jopa tyhmiksi. Mutta tyhmyyttä ei ole sanktioitu. Kukin päättää itse, mitä puolisoltaan sietää.

        No, jatketaan palstan lukemista ja katsotaan millaisista miehistä tulee eniten kysymyksiä ja ihmettelyä.

        Palstalle sopiikin tyyli, onko kokemusta...joka on hiukan aivotonta monesta eri syystä.

        Tunnen kymmenkunta afrikkalaista miestä ja noin 60 ulkomaalaista joten joku tuntuma asioista toki on. Afrikkalaiset miehet kertovat joskus asioista ihan avoimesti. Osa keskustelujen sisällöstä voisi koskea joihinkin naislukijoihin joten jätetään ne kertomatta.

        Chom chom, eikös baareissa viihdy eniten juuri ne työntekijät jotka työskentelevät ulkomaalaisten parissa?


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        No, jatketaan palstan lukemista ja katsotaan millaisista miehistä tulee eniten kysymyksiä ja ihmettelyä.

        Palstalle sopiikin tyyli, onko kokemusta...joka on hiukan aivotonta monesta eri syystä.

        Tunnen kymmenkunta afrikkalaista miestä ja noin 60 ulkomaalaista joten joku tuntuma asioista toki on. Afrikkalaiset miehet kertovat joskus asioista ihan avoimesti. Osa keskustelujen sisällöstä voisi koskea joihinkin naislukijoihin joten jätetään ne kertomatta.

        Chom chom, eikös baareissa viihdy eniten juuri ne työntekijät jotka työskentelevät ulkomaalaisten parissa?

        Samaa mieltä, että nuo "onko kokemusta" -kyselyt ovat ärsyttäviä. Varmaan jotain jutun juurta olisikin, mutta voisi kysellä hiukan yksityiskohtaisemmin, jos tietoa haluaa.

        Joillekin tuntuu myös tulevan yllätyksenä, että kun ottaa ulkomaalaistaustaisen kumppanin, tämä ei aina käyttäydykään kuin suomalainen. Ei, vaikka olisi täällä asunut jo pitkään. Ja että toista ei voi vaatia muuttumaan. Voi vain lakata olettamasta, että asiat itsekseen muuttuvat, esittää omat toiveensa ja päättää itse, mitä omalle kohdalleen hyväksyy.

        Kyselyt keskittynevät tiettyihin kulttuureihin, jotka eroavat merkittävästi suomalaisesta. Uskonto, kieli, sukupuoliroolit, yhteisöllisyys jne. Perinteisemmän kulttuurin edustajan on yleensä helpompi sopeutua vapaamielisempään kulttuuriin (ainakin ulkoisesti) kuin vapaamielisen perinteiseen.

        Jos kyseessä on harvinaisempi kombinaatio, ei ehkä tunne muita samassa tilanteessa olevia. Jokainen suhde on erilainen, mutta minusta on ainakin kiva joskus jutella ystävien kanssa, joille tietyt elämäämme kuuluvat asiat ovat jo tuttujja.

        Henk.koht. en haluaisi elää suhteessa, jossa miehelle minun seurani ja perhe olisi aina toissijaista kavereihin, harrastuksiin ja töihin nähden. Baarinotkujaa en todellakaan kaipaisi. Mutta muuten ei haittaisi, vaikka miehellä olisi aktiivinen sosiaalinen elämä. Kaiken varalta on toki kiva tietää, missä mies on ja kenen kanssa ja koska suunnilleen tulee. Eipä sitten tarvitse nolata miestä kavereidensa silmissä soittelemalla perään. Fiksu mies on avoin silloinkin, kun sitä ei häneltä edellytetä.


      • China Dragon
        Chom chom kirjoitti:

        Samaa mieltä, että nuo "onko kokemusta" -kyselyt ovat ärsyttäviä. Varmaan jotain jutun juurta olisikin, mutta voisi kysellä hiukan yksityiskohtaisemmin, jos tietoa haluaa.

        Joillekin tuntuu myös tulevan yllätyksenä, että kun ottaa ulkomaalaistaustaisen kumppanin, tämä ei aina käyttäydykään kuin suomalainen. Ei, vaikka olisi täällä asunut jo pitkään. Ja että toista ei voi vaatia muuttumaan. Voi vain lakata olettamasta, että asiat itsekseen muuttuvat, esittää omat toiveensa ja päättää itse, mitä omalle kohdalleen hyväksyy.

        Kyselyt keskittynevät tiettyihin kulttuureihin, jotka eroavat merkittävästi suomalaisesta. Uskonto, kieli, sukupuoliroolit, yhteisöllisyys jne. Perinteisemmän kulttuurin edustajan on yleensä helpompi sopeutua vapaamielisempään kulttuuriin (ainakin ulkoisesti) kuin vapaamielisen perinteiseen.

        Jos kyseessä on harvinaisempi kombinaatio, ei ehkä tunne muita samassa tilanteessa olevia. Jokainen suhde on erilainen, mutta minusta on ainakin kiva joskus jutella ystävien kanssa, joille tietyt elämäämme kuuluvat asiat ovat jo tuttujja.

        Henk.koht. en haluaisi elää suhteessa, jossa miehelle minun seurani ja perhe olisi aina toissijaista kavereihin, harrastuksiin ja töihin nähden. Baarinotkujaa en todellakaan kaipaisi. Mutta muuten ei haittaisi, vaikka miehellä olisi aktiivinen sosiaalinen elämä. Kaiken varalta on toki kiva tietää, missä mies on ja kenen kanssa ja koska suunnilleen tulee. Eipä sitten tarvitse nolata miestä kavereidensa silmissä soittelemalla perään. Fiksu mies on avoin silloinkin, kun sitä ei häneltä edellytetä.

        Normaalisti oma vaimo kuuluu ystäväpiiriin eli kuuluu myös miehen päivittäisen ryhmän sosiaaliseen elämään. Miksi vaimon tulisi olla ulkona oman miehensä sosiaalisesta elämästä jaotellen koti ja muu elämä?

        Itse en tuota ymmärrä.

        Vaimollani on laaja ulkomaalaisista koostuva ystäväpiiri. Hän harrastaa kävelyä, marjojen keräämistä, kokkaamista, keskusteluhetkiä oman ystäväpiirinsä kanssa päivittäin ja usein kysyy lähdenkö mukaan tyttöjen iltaan mutta nykyisin ei aina jaksa kiinnostua "tyttöjen jutuista". Harrastamme myös yhdessä pyöräilyä ja kuntosalia. Mukava on toimia oman vaimon valmentajana kuntoon liittyvissä kysymyksissä. Hikoilua yhdessä muuallakin mitä sängyssä.

        Omaa puolisoa tulee kunnioittaa, ei puskea pois omasta sosiaalisesta ystäväpiiristä ja harrastuksistaan.


      • Chom chom
        China Dragon kirjoitti:

        Normaalisti oma vaimo kuuluu ystäväpiiriin eli kuuluu myös miehen päivittäisen ryhmän sosiaaliseen elämään. Miksi vaimon tulisi olla ulkona oman miehensä sosiaalisesta elämästä jaotellen koti ja muu elämä?

        Itse en tuota ymmärrä.

        Vaimollani on laaja ulkomaalaisista koostuva ystäväpiiri. Hän harrastaa kävelyä, marjojen keräämistä, kokkaamista, keskusteluhetkiä oman ystäväpiirinsä kanssa päivittäin ja usein kysyy lähdenkö mukaan tyttöjen iltaan mutta nykyisin ei aina jaksa kiinnostua "tyttöjen jutuista". Harrastamme myös yhdessä pyöräilyä ja kuntosalia. Mukava on toimia oman vaimon valmentajana kuntoon liittyvissä kysymyksissä. Hikoilua yhdessä muuallakin mitä sängyssä.

        Omaa puolisoa tulee kunnioittaa, ei puskea pois omasta sosiaalisesta ystäväpiiristä ja harrastuksistaan.

        Mulla on kavereita, joita tapaan usein ilman miestäni. Miehellä on kavereita, joita tapaa usein ilman mua. Molemmilla on kavereita, joiden kanssa toinen ei edes erityisemmin viihdy. Sitten on yhteisiä kavereita. Yhdessä käymme kävelyillä ja pyörälenkeillä, mutta molemmilla on muuten omat harrastuksensa, jotka eivät toista juuri kiinnosta.

        Niin, mikä oli ongelma? Sinunkin vaimollasi on kavereita, joiden kanssa hän viettää aikaansa ilman sinua. Pitääkö aina kutsua mukaan? Jos on nimen omaan sovittu tyttöjen illasta, en kutsu miestäni mukaan. Jos mieheni lähtee kavereidensa kanssa, en tuppaa mukaan, jos hän ei pyydä.

        Kotiin kutsumisesta: Silloin, kun muutimme yhteen, emme juuri kutsuneet kavereita kotiimme. Sellaisia kyllä, jotka olimme tunteneet jo pitkään, mieheni ensimmäisessä asuinkaupungissa. Mutta uusien tuttavien kanssa oli tunnustelun meininkiä. Ei viitsitty ihan heti julistaa, että hei, me asumme avoliitossa. Ja valitettavasti en aina kokenut olevani tervetullut - ei mieskään sitten kauan jaksanut sellaisia "kavereita" katsoa.

        Kaipa parasta olisi, jos olisi omia kavereita ja yhteisiä kavereita ja sopivasti kahdenkeskistä aikaa. Mikä se sopiva kenenkin mielestä onkin.


    • ukkokuppilat

      Ne suomalaiset naiset jotka seurustelevat muslimien tai jostain eri kulttuurista tulleiden miesten kanssa yleensä, eivät he voi vaatia miestä länsimaalaistumaan kaikkine tapoineen heti kerralla. Kyllä naisen pitää mennä vastaan kanssa ja pitää jokin kompromissi löytyä monessakin asiassa.
      En kuitenkaan minäkään hyväksyisi mitään baareissa notkumista mutta ihan tavalliset kahvilat missä mies saisi kontaktia maanmiestensä tai muiden esim. muslimimaista tulevien kanssa, ne hyväksyisin koska se on henkireikä miehelle tässä meidän niin erilaisessa kulttuurissa. Monesti he eivät saa edes suomalaisia miesystäviä koska meillä on rasismia niin paljon.

      • China Dragon

        Eikös olisi normaalimpaa kutsua ystävät KOTIINSA, voisi esitellä sen suomalaisen naisensa ystävilleen joka olisi hyvin kunnioitettava teko. Häpeävätkö he suomalaista tyttöystäväänsä?

        Pidetään se suomalainen nainen ja "äitee" piilossa ja leikitään poikain kanssa ulkona poikain leikkejä. Tuo sopii miehille jotka eivät halua kantaa vastuuta oikeastaan yhtään mistään. Riittää kun KELA ja suomalainen nainen maksavat pääosan ja itse leikitään "marttyyria". Paha Suomi, rasismia, ei työllisty, soomi nainen ei hjyvä jne.


      • afrikkalaisen vaimo
        China Dragon kirjoitti:

        Eikös olisi normaalimpaa kutsua ystävät KOTIINSA, voisi esitellä sen suomalaisen naisensa ystävilleen joka olisi hyvin kunnioitettava teko. Häpeävätkö he suomalaista tyttöystäväänsä?

        Pidetään se suomalainen nainen ja "äitee" piilossa ja leikitään poikain kanssa ulkona poikain leikkejä. Tuo sopii miehille jotka eivät halua kantaa vastuuta oikeastaan yhtään mistään. Riittää kun KELA ja suomalainen nainen maksavat pääosan ja itse leikitään "marttyyria". Paha Suomi, rasismia, ei työllisty, soomi nainen ei hjyvä jne.

        "Eikös olisi normaalimpaa kutsua ystävät KOTIINSA, voisi esitellä sen suomalaisen naisensa ystävilleen joka olisi hyvin kunnioitettava teko. Häpeävätkö he suomalaista tyttöystäväänsä?"

        Kyllä minut ainakin heti esiteltiin kaikille ystäville ja ystäviä käy kylässä. Se on ihan normaalia afrilkkalais-suomipiireissä. Meidän kaveripiirissä perheet kyläilevät toistensa luona melko usein ja istutaan iltaa. Jos mies ei olisi minua ystävilleen esitellyt, todennäköisesti epäilisin että salaa jotain.

        Afrikassa on paljon eri kulttuureja ja tapoja. Ei voi yleistää, että kaikki afrikkalaiset olisivat samanlaisia. Länsi-afrikkalainen mieheni ei esimerkiksi ymmärrä somaleita yhtään, kulttuuri on niin erillainen.


      • taitaa hävetä
        China Dragon kirjoitti:

        Eikös olisi normaalimpaa kutsua ystävät KOTIINSA, voisi esitellä sen suomalaisen naisensa ystävilleen joka olisi hyvin kunnioitettava teko. Häpeävätkö he suomalaista tyttöystäväänsä?

        Pidetään se suomalainen nainen ja "äitee" piilossa ja leikitään poikain kanssa ulkona poikain leikkejä. Tuo sopii miehille jotka eivät halua kantaa vastuuta oikeastaan yhtään mistään. Riittää kun KELA ja suomalainen nainen maksavat pääosan ja itse leikitään "marttyyria". Paha Suomi, rasismia, ei työllisty, soomi nainen ei hjyvä jne.

        Mieheni ei ole koskaan esitellyt minua ystävilleen. Joskus jos menemme kaupoille niin on tullut joku hänen tuttavansa vastaan. Hän moikkaa heitä, mutta ei koskaan jää juttelemaan, jos minä olen seurassa. Kerran kaverit näyttivät istuskelevan kahvilla pöydän ympärillä. Mieheni kuin vaivihkaa huikkasi heille (ihan kuin olisi salannut tervehdyksen minulta). En ymmärrä tätä. Mutta ei minua tosiaankaan huvita tuppautua johonkin muslimimiesten porukkaan. Ehkä hän tosiaan häpeää minua...tai kavereitaan...Mutta ne kaveritkin ovat hänen mukaansa naimisissa suomalaisten naisten kanssa...että miksi sitten hävetä niin paljon...


    • 3+4

      Suomalainen mies kun menee harrastuksiin, kaljalle kavereineen tai pyöporukalla, tai muuten kavereita kattoo, ei oo muka sama asia?) Nainen ei uhraudu? :) no just joo

      josku kun lukee tääl kommentit ihmettelee miks ihmiset eded ovat suhteessa

      • terkuin sinkku

        Suomessa ei ole mitään ukkokuppiloita. Diskoja on sitäkin enemmän ja siellä näitä "vapaita herrasmiehiä".


    • Järki käteen!

      "Muiden raha-asioista en tiedä, mutta minun, vanhempieni ja sisarusteni perheissä perheen tulot ja menot ovat yhteisiä. "

      Kukaan täysijärkinen suomalainen nainen ei tuollaiseen suostu eikä alistu.

      • uskovaan

        Paitsi kun miehellä on suuria tuloja niin kappas vaan... yhtäkkiä ne tulot ovatkin yhteisia.... nähty on!


      • Chom chom

        Miellän perheen yksikkönä, joka toimii jäsentensä parhaaksi. Palkkani tulee omalle tililleni, mieheni palkka hänen tilillensä, ja säästötili on molempien nimissä. Maksamme yhdessä menomme ja suunnittelemme taloutemme. Systeemi on toiminut, vaikka tulomme ovat vaihdelleet. En koe alistuneeni, joten mikähän tässä nyt risoo?


    • lokiuhygfd

      tehkää sille n kerille selväksi kuin muslimi mies suomalaiselle naiselle että ei lähdetä mihinkään kotoa sillä se selviää, onneksi et ole vielä raskaan ehdit lähteä veke suhteesta

    • Yksi hullu

      Minullakin on muslimimies. Olemme aviossa ja ollaan asuttu yhdessä n. 4 vuotta. Yhdessä ei mennä minnekään. Ei edes kauppaan. Yhdessä ei tehdä mitään kotona eikä muuallakaan.Teen yksin kaiken, raahaan tavarat yksin kotiin ja hoidan kaiken muunkin yksin. Mies menee tuolla ympäriinsä kavereita tavaten ja kuntosalilla. Auttelee paljon tuttavia ja kavereita hyvä-veli -tapaan. Puhelin soi koko ajan ja juttu luistaa tuttujen ja puolituttujen kanssa minun kanssa ei ole mitään puhuttavaa. Kuulemma tuntee minut jo ja tietää ettei minun kanssa voi puhua kun olen hullu.

      On kylläkin ilmmoittanut minulle, ettei kehtaa minun kanssa minnekään mennäkään kun olen kuulemma tosiaan hullu. Selittää tämän tarkoittavan sitä kun joskus alkuaikoina huomautin avoimesta flirtistä toisiin naisiin kohdistuen ja tuijottelusta. Kuvittelen kuulemma olemattomia.

      Jos joskus ollaan jossain kahden julkisella paikalla, niin vaikuttaa tosi tylsistyneeltä ja kyllästyneeltä. Tosin jos mukana on joku miespuolinen minun entinen perheystäväni, niin kyllä silloin voidaan liikkua joukolla.

      Kun olen puhunut asiasta niin on ilmoittanut halusta erota välittömästi ja nyt onkin jo tilanne se, että eropaperit on jo laittanut menemään ja sanonut, ettei minulla ole miestä kun kysyin, että mikä on tilanne.

      Kuitenkin on kummallista kahtiajakautunutta käytöstä. Kaikenlaista solvausta tulee ja nimittelyä ja välillä näyttää että hän kuvittelee että kaikki jatkuu ja on ok.. Elikkä eropapereista huolimatta välillä eletään kuin kaikki olisi kunnossa.

      Kontrollointia hänkin näkee minun käytöksessä koko ajan. Jos kysyn, että minne hän menee, niin se ei kuulu kuulemma minulle. Matkoja hän tekee vain yksin ja tarkoitus on viettää aikaa vain sukulaisten sekä ystäviensä kanssa.

      En tiedä - Onko kyseessä tosiaan kulttuuriero vai naisen häpeäminen yksinkertaisesti. Itsetuntoa tämä kuitenkin syö. Alan myös nähdä osan suomalaisista miehistä tosi kauniissa valossa verrattuna ulkomaalaisiin. Kun katson kaupungilla muslimimiehiä baareissa tunnen inhoa jo. Kaikilla varmaan vaimo kotona ja kytätään suomalaisia naisia siellä oikein porukalla.
      Suomalaiset naisethan kuvittelevat heitä usein sinkkumiehiksi kun näkevät heitä tuolla pyörimässä miesryhmissä.

      En nyt tietysti sano, että kaikki ulkomaalaiset on naisten perässä siellä kahvioissa. Osa varmaan tosiaan tapaa kavereitaan vain. Ja ei kaikki suomalaiset naisetkaan ole hulluina ulkomaalaisiin. Osa kuitenkin todella on.

      Olen kuitenkin nähnyt myös paljon ulkomaalaisia miehiä huivillisten oman maan naisten ja lasten kanssa kaupungilla. Joten kyllä nuo osaa naistenkin kanssa kulkea. Ja joskus satunnaisesti kulkemassa jonkun tosi upean suomalaisen kaunottaren kanssa (kelpaa ehkä esitellä). Itse en ilmeisesti kuulu nähin esiteltäviin.

      Omassa tapauksessani on varmaan kyse siitä, ettei oma (ilmeisesti kohta entinen) mieheni välitä minusta tippaakaan. Rakkaudesta puhuminen on jo vitsi. Sitä on vain niin sokea itse ja ei tajua asioita miten ne oikein on.

      Jos tästä tulee ero, niin itsetuntoni voi mennä vain ylöspäin, niin alas sitä on tultu.

      Tulkaa nyt kaikki palstan sekopää-suomalaiset juoppohuoripukki- rasistimiehet ilkkumaan ja vittuilemaan tilanteesta. Niinhän te yleensäkin teette, kun jollekkin käy huonosti ulkomaalaisen miehen kanssa suhteessa.

      Juuri teidänlaisten takia ihastuin tähän ulkomaalaiseen. Ajattelin, että olisi erilainen ja ei olisi juoppo ja huoripukki.

      Kyllähän tietysti tiedän, että on olemassa hyviäkin suomalaisia miehiä, mutta valitettavasti heitä en mistään löytänyt. Ei varsinkaan netistä. Suomi 24 on täynnä kaikenlaista pervoa sekä vaimonsa pettäjää.

      Kun tätä nyt kirjoitan niin valaistuin tässä ihan. Kyllähän se tietysti näin on, että miehiä on kunnollisia ja hyviä oli maa mikä hyvänsä. Naisella pitäisi olla vain riittävästi kykyä löytää ja erottaa helmet ja siat toisistaan. Minulle se on ollut hyvin hankalaa jostain syystä.

      Ja ehkä se "sikakin" muuttuu "helmeksi" kun löytää itselleen jotain mitä todella arvostaa.

      Ja ehkä mieheni käytös johtuu siitä vain että en kelpaa hänelle. Jos hänellä olisi se laatunainen, niin hän ehkä olisi täysin erilainen mies. Joten annan hänelle kaiken anteeksi. Ehkä minua ei voi rakastaa tai tämä kyseinen mies ei vain voi minua rakastaa. Miten vain - ketään ei voi pakottaa.

      • Löydät paremman

        Rakastumaan ei voi pakottaa, mutta silti: ei mies saa kohdella sinua noin huonosti, vaikkei olisikaan rakastunut. Itsetunto palaa pikkuhiljaa ja tuon suhteen jälkeen sinulle on takuulla kehittynyt silmää tunnistaa hyvä ja/tai huono mies.

        Jonkin aikaa kannattaa nyt vain olla ja nauttia omasta vapaudesta. Käy ulkona, tapaa ihmisiä ja nauti elämästä. Älä uhraa enempää aikaa tuomlaiseen mieheen edes ajatuksissasi!


      • China Dragon
        Löydät paremman kirjoitti:

        Rakastumaan ei voi pakottaa, mutta silti: ei mies saa kohdella sinua noin huonosti, vaikkei olisikaan rakastunut. Itsetunto palaa pikkuhiljaa ja tuon suhteen jälkeen sinulle on takuulla kehittynyt silmää tunnistaa hyvä ja/tai huono mies.

        Jonkin aikaa kannattaa nyt vain olla ja nauttia omasta vapaudesta. Käy ulkona, tapaa ihmisiä ja nauti elämästä. Älä uhraa enempää aikaa tuomlaiseen mieheen edes ajatuksissasi!

        "ehkä mieheni käytös johtuu siitä vain että en kelpaa hänelle. Jos hänellä olisi se laatunainen, niin hän ehkä olisi täysin erilainen mies"

        Miehen pitää olla idiootti jos suhteen alussa ei olisi arvioinut naista.
        Parisuhteessa voi tapahtua jos jonkinlaisia muutoksia mutta harva mies se huonon naisen kanssa olisi yhteen mennyt? Itsekunnioitusta peliin, mies kiukkuaa ja käyttäytyy huonosti vain koska on itseensä pettynyt mutta ei voi sitä itselle tunnustaa.

        Naisille tiedoksi, jos mies alkaa syyttämään teitä elämän negatiivisista asioista niin ottakaa etäisyyttä mieheen. Sellainen mies ei ole yhdenkään naisen arvoinen.


    • paloma

      Oma ulkkismies on sanonut suoraan että hänet on kasvatettu niin että naiset hoitaa kodin ja lapset ja mies ei osallistu lasten kasvatukseen juurikaan. Mies käy työssä ja elättää perheensä. Vieraissa käyminen ei ole soveliasta ja se tehdään aina salaa. Miehille kuitenkin hyväksyttävämpää naiselle ei. Mieheni tekee kotitöitä ja ruokaa ja on lasten kanssa mutta jos ei huvita niin ei huvita. Miespuoliset kaverit ovat tärkeitä ja kokoontuvat rupattelemaan asioista keskenään ja juomaan muutaman oluen. Naiset saa mennä viihteelle mielellään siskon tai muun sukulaisen kanssa. Esim tyttöjen iltoja ei ymmärrä ollenkaan vieraassa porukassa. Eli yleensä käymme yhdessä. Nainen saa tanssia vieraan kanssa mutta on kohteliasta pyytää naisen omalta mieheltä lupa. Näin se menee mies on luotu kulkemaan ja itse en niin jatkuvasti jaksa miehen vieressä kyhnyttää. Kiva olla itsekseenkin. Se on valinta kysymys. Joko hyväksyy tai ei hyväksy.

    • muslimimiehen vaimo

      Milla ajatuksilla mennään naimisiin muslimimiehen kanssa? eikö haluaa tietää hänen maansa kultturista mitään? Komea poika, joka heti rakastui minuun, ei mitään enempää

    • musliminainen

      tällä nimimerki yksi hullu, vaikuttaa että mies on saanut sen oleskelulupan ja se käytäytty näin että pääse sinusta eroon.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe