Naisten mielialojen vaihtelu

Jaska vaan

Tunnetko yhtäkään naista, joka ei saisi yllättäviä raivokohtauksia tai muuten näyttäisi luonnettaan? Minä en. Varsinkin nyky-yhteiskunnassa naiset reagoivat pieneenkin vastalauseeseen todella voimakkaasti. Ehkä myös jotkut miehet.

Mistä se oikeasti johtuu, että naisilla kiehuu sappi niin herkästi? Johtuisiko siitä, että nainen on saanut lapsena kaiken tahtonsa läpi ja hänestä on kasvatettu prinsessa, jonka pitääkin saada kaikki haluamansa?
Jos mies käyttäytyisi siten, hänelle naurettaisiin, haukuttaisiin homppeliksi ja soviteltaisiin hametta.

Sinkku kun olen, lähes päivittäin mietin, että kunpa löytäisin kumppanin. Mutta sitten tulee mieleen tuttavapiirini naiset, jotka käyttäytyvät kuin pikkulapset. En halua elämääni määräilijää. Kyllä sinkkuna eläminen on helppoa!

24

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyfnynyf

      voi voi, harmi ja sääli, itkee vaan niin se helpottaa

      kannattaisko noita miettiä vasta sitten kun sul on nainen ja hän sattuisi käyttäytymään noin? ja silloinkin se on sun vika koska itsehän valitsit sellaisen, ota se kunnollinen hiirulainen kiltti plösö niin kukaan ei raivo huuda ja kiukuttelee

      • ;D hahaha!

        Oho, osuko ja upposiko? :D

        Vain ämmät voivat olla noin noloja, että antavat heti perään elävän todisteen siitä mistä oli puhe.


      • höhöhö
        ;D hahaha! kirjoitti:

        Oho, osuko ja upposiko? :D

        Vain ämmät voivat olla noin noloja, että antavat heti perään elävän todisteen siitä mistä oli puhe.

        Älkää miehet aina pillastuko kun saatte vähän kritiikkiä :D


      • Tyhmä?
        höhöhö kirjoitti:

        Älkää miehet aina pillastuko kun saatte vähän kritiikkiä :D

        Teille ämmillehän se kritiiki tässä annettiin, ja vastaukseksi tuli tuo todella kypsä ja älykkään vaikutelman antava hyökkäys miestä vastaan. :D

        Jossa muuten oli muutenkin kyllä niin tyhmiä ja lapsellisia juttuja, kuten se että mies muka valitsee naisen. Se on nainen joka sen miehen valitsee.


      • Blue world

        Tosi aikuinen vastaus ja sitä on oikein tumputettu pystyyn.

        Hienoa kuvaa annatte itsestänne.


      • höhöhö
        Tyhmä? kirjoitti:

        Teille ämmillehän se kritiiki tässä annettiin, ja vastaukseksi tuli tuo todella kypsä ja älykkään vaikutelman antava hyökkäys miestä vastaan. :D

        Jossa muuten oli muutenkin kyllä niin tyhmiä ja lapsellisia juttuja, kuten se että mies muka valitsee naisen. Se on nainen joka sen miehen valitsee.

        Niin naisille kritiikkiä ja samaa taisi tulla takaisin. Sitten menikin vain jauhot suuhun kun ei tullutkaan ihannoivaa tekstiä. :)


      • 20+12
        Tyhmä? kirjoitti:

        Teille ämmillehän se kritiiki tässä annettiin, ja vastaukseksi tuli tuo todella kypsä ja älykkään vaikutelman antava hyökkäys miestä vastaan. :D

        Jossa muuten oli muutenkin kyllä niin tyhmiä ja lapsellisia juttuja, kuten se että mies muka valitsee naisen. Se on nainen joka sen miehen valitsee.

        ja mies on lammas narussa? eli mä rumana huorana nyt valitsen ja sä vaan mun perässä kävelisit?? niinkö?? voi kun naiset sitä, voi kun naiset tätä, voi kun naiset tekee noi, voi kun naiset ´tekee näi, voi kun ne ei anna, voi kun ne jakaa, voi kun ne ovat prinsessoja, voi kun ne ovat lutkia, voi voi voi voi....ja määäää mies peräässä kuin lammas ...bääääääää

        ihminen ITSE valitsee kenen kanssa on tekemisissä, joten turha muita syytä, sitähän te täällä koko ajan jauhatte, jos ei sulle ruma halpa huora kelpa, ei tarvi ottaa......se on hyvin yksinkertaista.


      • Tyhmä?
        höhöhö kirjoitti:

        Niin naisille kritiikkiä ja samaa taisi tulla takaisin. Sitten menikin vain jauhot suuhun kun ei tullutkaan ihannoivaa tekstiä. :)

        Sinä laitoit jauhot suuhun? :D Kenelle? Ensiksi sinä raivostuit ja näytit lapsellisuutesi hyökkäämällä kritiikin antajaa kohtaan, ja seuraavaksi minä laitoin sinut paikallesi.

        Ja nyt vielä lisää tuota projisointia, ja lapsellisen ämmän jankkausta.

        Sinä sait kritiikiä, ja siihen kuuluu vastata, se ettet pystynyt vastaamaan siihen vaan hyökkäsit aloittajan kimppuun tuolla lapsellisella "itte ootte" tyylillä, näytit että olet juuri sellainen psykoämmä mistä aloittaja puhui. Vielä kai aika tyhmä sellainen, koska nyt jokainen jopa näkee että sellaisia on. Vaikka luulen kyllä ettei se ole jäänyt kenellekään epäselväksi.


      • Psykopaatti?
        20+12 kirjoitti:

        ja mies on lammas narussa? eli mä rumana huorana nyt valitsen ja sä vaan mun perässä kävelisit?? niinkö?? voi kun naiset sitä, voi kun naiset tätä, voi kun naiset tekee noi, voi kun naiset ´tekee näi, voi kun ne ei anna, voi kun ne jakaa, voi kun ne ovat prinsessoja, voi kun ne ovat lutkia, voi voi voi voi....ja määäää mies peräässä kuin lammas ...bääääääää

        ihminen ITSE valitsee kenen kanssa on tekemisissä, joten turha muita syytä, sitähän te täällä koko ajan jauhatte, jos ei sulle ruma halpa huora kelpa, ei tarvi ottaa......se on hyvin yksinkertaista.

        Siis minkä ikäinen sinä olet? Oletko sinä näitä kakaran tasolle jääneitä palstakurppia?

        Tuo todistaa vain lisää sen, että minkälaisia nämä hermoheikot ämmät ovat; kuin kunnon sosiopaatit ne syyttävät uhria.

        Nainen valitsee, mies tulee valituksi. Nainen vallankäyttäjänä on se valta, ja jolta odotetaan myös vastuuta. Psykolutkat eivät tee muuta kuin käytä valtaa, tuntematta vastuuta.

        Etkä voi sanoa ettet tiennyt tätä, sillä tämä on tehty jo niin monta kertaa täällä selväksi. Ämmät tietävät sen kyllä, eikä enää kukaan usko tuohon miesvihaan jossa on ok että uhri on mies, koska se on mies.


      • Logiikkaa?
        20+12 kirjoitti:

        ja mies on lammas narussa? eli mä rumana huorana nyt valitsen ja sä vaan mun perässä kävelisit?? niinkö?? voi kun naiset sitä, voi kun naiset tätä, voi kun naiset tekee noi, voi kun naiset ´tekee näi, voi kun ne ei anna, voi kun ne jakaa, voi kun ne ovat prinsessoja, voi kun ne ovat lutkia, voi voi voi voi....ja määäää mies peräässä kuin lammas ...bääääääää

        ihminen ITSE valitsee kenen kanssa on tekemisissä, joten turha muita syytä, sitähän te täällä koko ajan jauhatte, jos ei sulle ruma halpa huora kelpa, ei tarvi ottaa......se on hyvin yksinkertaista.

        "voi kun naiset sitä, voi kun naiset tätä, voi kun naiset tekee noi, voi kun naiset ´tekee näi, voi kun ne ei anna, voi kun ne jakaa, voi kun ne ovat prinsessoja, voi kun ne ovat lutkia"

        Kiistätkö tämän tapahtuvan?

        Eli naiset eivät tee mitään, eivät ole lutkia yms?

        Vaan että mieskö ne laittaa niin toimimaan?


      • höhöhö
        Tyhmä? kirjoitti:

        Sinä laitoit jauhot suuhun? :D Kenelle? Ensiksi sinä raivostuit ja näytit lapsellisuutesi hyökkäämällä kritiikin antajaa kohtaan, ja seuraavaksi minä laitoin sinut paikallesi.

        Ja nyt vielä lisää tuota projisointia, ja lapsellisen ämmän jankkausta.

        Sinä sait kritiikiä, ja siihen kuuluu vastata, se ettet pystynyt vastaamaan siihen vaan hyökkäsit aloittajan kimppuun tuolla lapsellisella "itte ootte" tyylillä, näytit että olet juuri sellainen psykoämmä mistä aloittaja puhui. Vielä kai aika tyhmä sellainen, koska nyt jokainen jopa näkee että sellaisia on. Vaikka luulen kyllä ettei se ole jäänyt kenellekään epäselväksi.

        En ole tuo nyfnynyh, ihan toinen ihminen. Se mua huvittaa että kun joku ei olekkaan samaa mieltä aloittajan kanssa niin alkaa hirveä sota vastaan. Lapsellisuudesta ja tyhmyydestä kertoo paljon tuo sun ämmät on tyhmii ja ämmät on ihan lapsellisii haukkumiset, vähän kun ala-asteella sai tyttöbakteereja. Taidat olla henkiseltä kehitykseltä vielä siellä.


    • No ei mun tuttavapiirissä kyllä kukaan nainen kilahtele eikä saa mitään draamakohtauksia koskaan. Ei kukaan järkevä mies edes sellaista kehtais yleisillä paikoilla kuljettaakaan.

      Joillakin naisilla noi kilahtelut johtuu pms-oireista, mutta henkilökohtaisesti luulen et varmaan puolet dramatisoi oireitaan saadakseen vaan huomioo. Entisissä duunipaikoissa on ainakin ollut muutama varsin selvä dramaqueen, ja se huomion hakuisuus oli jopa huvittavaa välillä. Monesti yltyi ihan kilpailuksi kumman pms-oireet oli pahempia :D

      Ja sit osa on niitä pilalle lellittyjä pikkuprinsessoja, jotka pettyy kun tosielämässä kukaan ei hypikään niiden pillin mukaan.
      Hyvä yhdistelmä on just pikkuprinsessa, jolla on pms...

      En haluais olla mies tässä maailmassa...

    • afsfdsfdsdsf

      Tai sitten voi olla myöskin epävakaa persoonallisuus: "Mielialan vaihtelevuus on epävakaan persoonallisuuden keskeinen piirre. Mieliala vaihtelee tiheästi, päivittäin joko itsestään tai tilanteiden mukaan. Tämä ilmenee tiheinä muutoksina alakuloiseen tai masentuneeseen, ärtyneeseen, ahdistuneeseen, epätoivoiseen tai vihaiseen mielialaan.

      Ihminen voi tulla vihaiseksi ja menettää itsehillintänsä erityisesti menettäessään huolenpidon tai kokiessaan välinpitämättömyyttä tai laiminlyöntiä. Viha voi yltyä suoranaiseksi raivoksi, jonka ilmaisu voi olla rajua, kuten esineiden heittelemistä tai tappelemista. Myös päinvastainen tilanne, vaikeus ilmaista jämäkkyyttä tai vihaisuutta silloin kun tämä olisi asianmukaista, on hyvin tavallista."

    • 532wt2w

      Tunnen, mutta on noita kiehahtelijoitakin tullut vastaan.

    • Hmmm....

      Aika moni nainen (ja mieskin) on epävakaa.

      Silloin kun tein tuttavuutta erilaisiin naisiin, kävi ilmi, että moni syö masennuslääkkeitä, kärsii unettomuudesta jne. Exä puolestaan kiukustui helposti ja usein yllättäen, vaikka muuten oli melko mukava.

      Ehkä se kuuluu nuoruuteen ja luonne tasoittuu iän myötä.

    • yhteiskunnan ongelma

      Mun mielestä se on Suomen yhteiskunnassa erittäin yleistä ja heijastaa ennen kaikkea helppoa elämää. Kaikki pitää saada nyt ja heti ja koko maailman tanssia oman pillin mukaan. Yhtä lailla tämä on miesten ongelma, tosin saattaa ilmetä eri tavalla.

    • Blue world

      Noita on tullut vähän vastaan.

      Enemmän on tullut niitä vastaan jotka ovat muka maailman korrekteimpia ihmisiä muiden ja omasta mielestään, mutta sen pinnan alla on kaikenlaisia muunlaisia ajatuksia.

      Selkään puukottamista, juoruilua, akkamaista käkätystä, huhujen uskomista ja niiden levittämistä jne. jne.

      Naisia yhdistää jonkinlainen laumamainen lammasmaisuus jossa totuus on sitä mitä laumassa yhdessä määkimällä päätetään kunnes joukko muuttuu hieman ja sitten tulee uusi totuus.

      • I uvöihvöiuviöua

        Ihan yhtä lailla miehetkin on järjestäneet itselleen kautta historian mukavat oltavat omissa herrakerhoissaan ihan samalla tavalla selkään puukottamalla ja juoruilemalla yms. Ei miehet ole yhtään sen kunnollisempia, vaikka niin haluavat uskoa.


    • ht palstajumissa

      Huhut kaveripiireistä kertovat että naiset ovat miehiä tunteikkaampia. Ja sehän se taitaa se klassinen stereotypia ollakin naisten ja miesten välillä. Ja luultavasti se juontaa juurensa ihan todellisista eroista.

      Myös oma (hyvin vähäinen) kokemus on että naisen kanssa voi varautua siihen että on ihan eri tavalla sitä tunteikkuutta mukana kuin miesten kanssa liikkuessa.

      Ei tarvitse kuin viettää vaikka viikko naisen kanssa, ja näkee enemmän tunteita ja draamaa kuin kaikkien miespuolisten kavereiden kanssa on nähnyt moneen vuoteen. :)

      Hieman pelottaa että millainen kestäminen siinä jatkuvassa tunteiden vuoristoradassa olisi, jos oikeasti löytäisi jonkun naisen parisuhteeseen.

      • jännää

        Tästäkö syystä naiset etsivät jänniä miehiä? Kun keskimäärin nainen on jännempi kuin mies.


      • ht palstajumissa
        jännää kirjoitti:

        Tästäkö syystä naiset etsivät jänniä miehiä? Kun keskimäärin nainen on jännempi kuin mies.

        Ehkäpä?

        Siinähän se jännämiehen ero yleensä onkin vähemmän jännään, ettei ne tunteet oikein pysy kontrollissa. Pahimmassa ääritapauksessa tietysti jännämiehellä keittää yli niin että nyrkit tai puukko heiluu. Mutta samalla sitten se jännämies tietysti tarjoaa niitä tunteita laidasta laitaan. Suuria tunteita niin hyvässä kuin pahassa. Ja se varmaan vetoaa naisiin enemmän kuin tylsänharmaa tunteettomuus.


      • ,.,.,.

        Miehet kokevat itse asiassa vahvempia tunteita tutkimusten mukaan, mutta naiset näyttävät tunteintaan helpommin. Väärinkäsitys naisten tunteikkuudesta tulee siitä.


    • ei kiva naisellekaan

      Joillakin naisilla on hormonitasapainon vaihtelusta johtuvaa kiukuttelua eli PMS-oireita. Harvalla naisella onneksi on niin, että joka kuukausi pitää saada semmoiset pienet raivarit. Miesten on usein vaikea tajuta tätä, koska miehillä taas hormonitasapaino pysyy vakiona, kun ei ole sellaista kuukautiskierron kaltaista riesaa.

    • kummitus

      Itselläni sappi kiehuu todella herkästi. En kuvittele sen olevan mitenkään normaalia tai hyväksyttävää, vaan pidän sitä lähinnä nolona ominaisuutena, jota pyrin tietoisesti itsessäni muuttamaan. Useimmat tuntemani muut naiset ovat selvästi rauhallisempia. Sen verran kyllä komppaan aloittajaa, että olen tavannut joitakin naisia, jotka ovat muuten sosiaalisesti täysin asiallisia ja normaaleja mutta silti kiukuttelevat kumppaneilleen. Itsehän äksyilen tasapuolisesti kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe