Talvikunnossapito ( Traktorit VS Kuorma-autot )

Koneyrittäjä nro1

Kysyisin näin pikaisesti, että kummat ovat oikeasti parempia aurauksessa traktorit vai kuorma-autot, sillä olen vähän katsellut saman nettisivun kyseisiä palstoja ja huomannut väittelyjä tästä samasta aiheesta ja olisi mukava tietää, että kummat nyt ovat oikeasti kustannustehokkaita ja entistäkin parempia ja paremmilla tarkoitan nyt sitä, että millainen on työjälki ja se kummassa on pienemmät käyttökustannukset

PS: kysyn tälläistä kysymystä koska tulevaisuuden ammattini on luultavasti koneyrittäjä ja haluan sitä mitä jokainen yrittäjä haluaa eli menestyä.

7

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hinta ratkaisee

      Traktori on selvästi edullisempi, mutta tekee huonompaa jälkeä. Nykyisin ratkaisee hinta ja siksi hommat tehdään yhä enemmän traktoreilla. Kuorma-auton kanssa et pysty tekemään yhtä halpoja tarjouksia.

      • Ajattele ensin

        Eiköhän sen ratkaise kumpaan saa EU tukea.
        Alemmalla tieverkolla käytetään traktoria ja valtateillä kuorma-autoja. Oikeastaan eivät kilpaile keskenään.
        Huonoja ja kannattamattomia hommia molemmat: Suuret pääomakulut, suuret polttoaine ja huoltokulut, lisäksi työvoimavaltainen. Ei kovinkaan hyvä liikeidea.
        Lomat saat unohtaa ja yötyötä riittää, sekä epätervettä kilpailua.
        Suosittelen kouluttautumista lämpöpumppu asentajaksi, merkittävästi suuremmat veloitukset, pienetkulut ja päivätyö.
        Jo äly riittää niin lääkäriksi tai tuomariksi niin yhteiskunnan tuki EU tukeakin suurempi.


      • Pask.homma
        Ajattele ensin kirjoitti:

        Eiköhän sen ratkaise kumpaan saa EU tukea.
        Alemmalla tieverkolla käytetään traktoria ja valtateillä kuorma-autoja. Oikeastaan eivät kilpaile keskenään.
        Huonoja ja kannattamattomia hommia molemmat: Suuret pääomakulut, suuret polttoaine ja huoltokulut, lisäksi työvoimavaltainen. Ei kovinkaan hyvä liikeidea.
        Lomat saat unohtaa ja yötyötä riittää, sekä epätervettä kilpailua.
        Suosittelen kouluttautumista lämpöpumppu asentajaksi, merkittävästi suuremmat veloitukset, pienetkulut ja päivätyö.
        Jo äly riittää niin lääkäriksi tai tuomariksi niin yhteiskunnan tuki EU tukeakin suurempi.

        Sattuu olemaan niin ettei traktori saa mitään EU-tukea. Traktori urakoitsia pärjää sillä että traktori on monikäyttöisempi kuin kuorma-auto. Ainoastaan siirtoajossa kuorma-autolle plussaa ja auton hinnassa.


      • Rote/Vuomet/Valtra T

        Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?


      • fewa
        Rote/Vuomet/Valtra T kirjoitti:

        Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?

        > Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?

        Raktori on nimensä mukaisesti tarkoitettu auran vetämiseen eikä alueauran kantamiseen. Akseliväli lyhyt, renkaat korkeat, ei jousitusta, seuraa värähtelyä. Kuorma-auto on pitkä, siinä on suurihäviöinen jousitus, värähtelyt paremmin hallinnassa ja massa on suurempi kuin ratkorilla. Tiehöylä on tietysti paras, mutta niin kallis, että harvalla on enää varaa niihin.


      • verkkoterä
        Rote/Vuomet/Valtra T kirjoitti:

        Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?

        Meilläpäin kuorma-auto vaihtui 200hv traktoriin. Ensin meni ihan hyvin, mutta sitten kun lunta tuli tarpeeksi, tie alkoi kaventua. Kaksi kuorma-autoa ei mahtunut kohdatessa sivuuttamaan toisiaan. Seurasi kivoja peruutustehtäviä yhdistelmille. Kyseisellä tiellä myös linja-auto liikennettä. Traktorilla ei pysty pitämään tietä leveänä kevyen etupään takia, kun se aura oli edessä. Kuorma-auto painoi kuitenkin 20tonnia. Kuluista en tiedä muuta kuin, että ei sillä rikastumaan pääse.


    • Molempi parempi

      Kyse on varmaankin siitä mitä koneella tehdään auraussesongin ulkopuolella. Raktorilla tehdään raktorihommia ja kuorma-autolla kuorma-autohommia. Jos itse saisin valita, olisi työkaluna traktori. Pelkkään auraukseen on kumpikin kallis. Laitteen pitää olla kuitenkin iskukunnossa sitten kun sillä lähdetään töihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe