Toivon vastauksia ja kiitän etukäteen

^o-o^

Haluaisin vastaukset pariin yksinkertaiseen kysymykseen.
Olen esittänyt nämä kysymykset lukuisia kertoja, mutta vastauksia en ole valitettavasti vielä saanut. Toivon että saisin tällä kertaa.

1.)
Täällä usein sanotaan, että elämme lopun aikoja ja että kaikki menee huonompaan suuntaan.

Kysymys: Kerro se ajanjakso kun asiat olivat paremmin kuin nyt.
En halua yksittäisiä esimerkkejä siitä, mikä oli ennen paremmin, vaan ajanjakso jolloin kokonaisuudessa kaikki oli paremmin ja mihin aikaan haluaisit ehkä palata.

2.)
Täällä usein sanotaan, että Jeesus tulee pian.

Kysymys: Mistä ajanjaksosta puhutaan kun käytetään sanaa "pian"?
Voiko käyttää sanaa "pian" kuvastamaan samaa ajanjaksoa toisessa kontekstissa, kuten esimerkiksi jos sanoo puolisolle "lähden ostoksille ja tulen pian takaisin"?

28

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^o-o^

      Harmi, että en saanut tällääkään kertaa vastauksia.
      No, tästä pitää kai vetää se johtopäätös, että "elämme lopun aikoja" ja "Jeesus tulee pian" ovat pelkkää sanahelinää, eikä oikeasti tarkoita mitään.

      • Tunnetko Herran itse

        Olin (vain) päivän ääneti ja odotin mitä tuleman pitää (vaikka olen kyllä oppinut olemaan hiljaa ja odottamaan paljon pidempäänkin). Ihminen on merkillinen olento. Vain hetki ja se, mikä sydäntä hallitsee, tulee ilmi puheissa ja kirjoituksissa. Ja sitähän sieltä tuli esille mitä Jeesus sanoikin, että sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        PS. Koska viimeksi rukoilit Jeesusta ja juttelitte keskenänne? Ihan tosissaan ja vakavasti kysyin.


    • odotellaan

      Hyviä ja huomionarvoisia kysymyksiä,tosiaan...On se kumma,ettei uskovaisten palstalta löydy vastausta näin tärkeisiin asioihin,tuskinpa siis seurakunnastakaan...No,ehkäpä joku sivistyneempi ihminen tänne vielä eksyy ja viitsii valistaa meitä tietämättömiä ja ymmärtämättömiä pakanoita ;)

    • Rt 23

      Kysymykset on esitetty eri uskovaisille tahoille miljoona kertaa. Yksiselitteisiä ja selkeitä vastauksia ei tule.

      • ole aina valmis

        " Kysymykset on esitetty eri uskovaisille tahoille miljoona kertaa. "

        No aika paljon olet postannut..

        Johanneksen ilmestys 22
        Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
        "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

        5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille;

        ja sitten tulee loppu.


    • Jan-HusEK

      Kysymys 1:
      Kaikki oli paremmin ennen Adamin ja Eevan lankeemusta. Silloin synti ei ollut tullut maailmaan.

      Kysymys 2:
      Jeesuksen sanomana "pian" vahvistaa aikakin sen, että tuota hetkeä ei tiedä kuin isä taivaassa. Ei siis edes poika.

    • veli.

      Siunausta sinulle aloittaja teit hyviä kysymyksiä

      1. Saasteongelmat niistä alettiin puhumaan enemmän joskus 80 luvulla kokomaailman laajuisesti. Joku voi tietää tarkemmin. Ei ennen puhuttu maapallon lämpenemisestä. Valta meret alkavat täyttyä muovi roskasta

      2 Raamattu puhuu ensin evangeliumi kaikeen maailmaan ja sitten vasta tulee loppu. Minulle tulee, ilmais lehti Avainmedia Siinä kerrotaan mitenkä Raamattuja viedään kaikille kansoille ja voimakasta herätystä on musliimien keskuudessa.Ilmestyskirjaa kannattaa tutkia rukoillen se paljastaa mitä lopunaikana tulee tapahtumaan. Vielä voisi lisätä 1 kohtaan sademetsät ja nehän ovat maapallon keuhkot ja millä vauhdilla niitä tuhotaan, katsoin ykspäivä dokumentti ohjelman siitä.

      Siunausta sinun elämääsi vanha sanonta, etsivä löytää

    • 1234567...

      Ylimääräistä salaista tempausta ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista. On vain tämä yksi pyhien tempaus 1000 vuodeksi taivaaseen, kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella.

      • Jochanan Buchanan

        Missä Raamatussa sanotaan, että uskovat temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen?


      • Maria-Elisabet

        En minä kylläkään noin ole ymmärtänyt! Seurakunta otetaan pois maanpäältä vihan ajaksi!
        1000 vuotinen valtakunta on maan päällä oleva rauhan aika. Sen päätyttyä Saatana päästetään irti ja se villitsee vielä kerran ne uskottomat, jotkja säilyivät elossa vihan ajasta.


    • Siskonen *

      Jeesus puhuu Matt.24:4-33, Mark.13:5-29, Luuk.21:8-28
      Sotia, sanomia sodista, kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan, nälänhätää, maanjäristyksiä,

      Danielin kuvapatsas: Dan.2:31-45. Erittäin mielenkiintoinen profetia. Mutkat suoriksi: Elämme varpaiden aikaa. Siitä Raamattu sanoo Dan. 2:44-45 :" Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti, niinkuin sinä näit että kivilohkare irtautui vuoresta - ei ihmiskäden voimasta - ja murskasi raudan, vasken, saven, hopean ja kullan." Siis elämme "niiden kunigasten päiviä", " jolloin Jumala on pystyttävä valtakunnan"

      Näin unen noin vuosi sitten. Olin seurakunnan kokouksessa. Kaikki nukkuivat. Päät roikkuivat alaspäin. Puhuja seisoi pöntössään ja hänenkin pää roikkui ja hän oli hiljaa ja nukkui. (Kymmenen neitsyttä)

      Seuraavaksi näin auringon ja maan pienoiskoossa. Ylhäältä vasemmalta tuli Jumalallinen ääni joka sanoi: "Vielä muutaman kerran tämä maapallo kiertää auringon ympäri ! " Siihen loppuivat sanat. Mutta sydämelleni sanottiin unessa hyvin voimakkaasti: Sitten tulee Jeesus!!! "

      Halleluja! Uskon että Jeesus tulee pian.

      Kun Jeesus tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tapahtuu näin:
      1.Tess.4:13-18 , Lukekaa se omasta Raamatustanne!
      Kirjoitan muutamia jakeita:" Sillä me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotkaovat nukkuneet.
      Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisiannne näillä sanoilla.

      Vielä 2.Piet.3:10 :" Mutta Herran päivä on tuleva kuin varas, silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. "

      Johannes sanoi: Aamen, tule Herra Jeesus !

    • rauhaa 1

      Lopun aika alkoi seurakunnan perustamisesta:

      14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
      15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
      16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
      17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
      18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
      19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
      20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
      21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
      Apt. 2

    • ^o-o^

      Kiitos viesteistä, vaikka vastaukset vielä puuttuvat. Kumpaankin kysymykseen kuuluu vastata luvuilla, ei sanoilla. Ensimmäiseen kysymykseen vastataan vuosiluvuilla, toiseen kysymykseen luvulla joka kertoo ajan pituuden.

    • KTS (Ei kirj.)

      "lähden ostoksille ja tulen pian takaisin" voi tarkoittaa myös aviopuolisoiden välillä varsin pitkää ajanjaksoa jos toinen on lähdössä lätkimään.

      • Jokkantii Pukkantii

        "Lähden ostoksille ja tulen pian takaisin!" Oli se Jeesus aika pelimies! :D


      • KTS (Ei kirj.)
        Jokkantii Pukkantii kirjoitti:

        "Lähden ostoksille ja tulen pian takaisin!" Oli se Jeesus aika pelimies! :D

        Ajattelin ihan samaa.
        Muilla planeetoilla viuhtoo nyt ja jätti morsmaikun tänne.


      • Jokkantii Pukkantii
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Ajattelin ihan samaa.
        Muilla planeetoilla viuhtoo nyt ja jätti morsmaikun tänne.

        Ja 2000 vuotta mennyt. No kai se sieltä vielä tulee!


      • sateenkaaren taa
        Jokkantii Pukkantii kirjoitti:

        Ja 2000 vuotta mennyt. No kai se sieltä vielä tulee!

        Minusta tuntuu, että hän ei tule yksin. Hänellä on miesystävä mukana.


    • ^o-o^

      Olemmeko siis yhtä mieltä siitä, että paras aika on nyt ja että emme tiedä milloin Jeesus tulee ... tai tuleeko koskaan?

      • uiuiieuhg

        Eikö ateisti saa oikein tuulta purjeisiin.


      • ^o-o^
        uiuiieuhg kirjoitti:

        Eikö ateisti saa oikein tuulta purjeisiin.

        Minäkö pakenin paikalta?


    • valitettavasti.

      Liian vaikeita kysymyksiä mantra-roboteille.

    • Saat vastauksia

      Pian sana tarkoittaa raamatussa aivan muuta kuin nyttemmin ymmärrämme.
      Raamatun pian- tarkoittaa, että nopeasti siten, että kun on aika, se tapahtuu esim. silmänräpäyksessä. Ei sillä tavoin, että tajuamme odottaa, että nyt se alkoi ja odotamme vielä vähän aikaa.
      Voisikohan sen pian sanan myös ajatella tarkoittavan, että tulen arvaamatta, nopeasti - siis pian. Ei ole aikamääriä, kuukausia, vuosia, eikä muutakaan esillä. Vain se, minkä Herra ilmoittaa.

      Koska Jeesus tulee? Omiaan vastaan tulee pilviin tempauksessa, jolloin uskovat nousee.
      Näkyvälle tasolle tulee kun kävelee Jerusalemiin, sillä uusi Jerusalem lasketaan taivaasta.

    • Jochanan Buchanan

      Olen vastannut tähän kysymykseen Jeesuksen takaisintulemisesta jo monta kertaa ja vastaan vastakin: Jos Jeesus olis sanonut, ettei Hän tule vielä ainakaan 2000 vuoteen, niin mitä te luulette, että olisi tapahtunut?

      Kyllä Jumalan "pian" voi merkitä ihmisille 2000 vuotta. Jumalassa ei ole aikaa, vaan kaikki on ikuista preesensiä. Kaikki on "pian" Jumalan näkökannalta.

      • Viisaasti kirjoitettu. Kiitos!


    • Markku P

      Jeesushan tuli takaisin. Ilmestyi juuri heille keille lupasikin. Ei hän puhunut kansalle tulevansa takaisin.

    • Maria-Elisabet

      1.) Minusta mikään ei voi mennä huonompaan suuntaan sitten syntiinlankeemuksen!
      Siis aika ennen syntiinlankeemesta oli ihmisen paras!
      Parempaan suuntaan alkoi mennä, kun Jeesus syntyi!
      Tilapäisesti voitaisiin sanoa, että aika käy pahemmaksi juuri ennen Jeesuksen toista tulemista!Sitä on mahdotonta sanoa edes vuosien tarkkuudella, mutta ottamalla huomioon "ajan merkit",on se lähellä!
      Huomioitavaa on sekin, että Jumalan pian ja ihmisen pian ovat melko varmasti kaksi ihan eri asiaa.

      • Kupla puhkeaa.

        Raamatun paikat, tökkiin toisiaan. Matt.28:20. Ja katso, minä olen teidän kansanne joka päivä maailman loppuun asti. Ps.104:5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti. Joku antaa tähänkin, selistyksen selistyksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe