Dilemma

Pah!!

Olen kiinnostunut yhdestä miehestä, joka ei ole ilmeisesti ainakaan YTM tämän palstan miesten kriteereillä arvioiden (minulle nuo ATM, YTM-määritelmät on toisaalta ihan se ja sama, ei ihmisten arvoa lopulta mitata ulkoisilla kriteereillä). Olen itse hyvännäköinen nainen, ja tämä mies ei vastaa ulkonäöllisesti ollenkaan normaalia miesmakuani. Kuitenkin jostain ihmeen syystä olen hänestä kiinnostunut. Enkä edes tunne häntä. mitä nyt jonkunlaisen kuvan olen hänestä voinut muodostaa siitä, mitä hänestä tiedän. Joku juttu siinä hemmossa vaan on, mitä en osaa selittää.

Dilemma tässä on se, että näen häntä harvoin ja vain muodollisissa tilanteissa. eli en voi kovin suoraan osoittaa kiinnostustani. Jotenkin hämää tällainen tilanne. Haluaisin hänelle viestittää mutta en voi.

Miten voisin osoittaa kiinnostukseni tilanteeseen sopivalla tavalla?

Tekisi mieli antaa periksi ja unohtaa, koska tilanne on niin absurdi :(

25

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pah!!

      Ja kerrankin olisi joku, joka todistaisi, että ulkonäkö ei ole edes näteille naisille tärkein.

      Mutta ei tule vinkkejä.. Mikä riittäisi sinulle, mies, merkiksi että nainen on kiinnostunut?

      • burb

        "Ja kerrankin olisi joku, joka todistaisi, että ulkonäkö ei ole edes näteille naisille tärkein."

        Tämähän on todistettu moneen kertaan. Miehen ulkonäöllä ei ole juurikaan väliä. Lähinnä raha ja status ratkaisee.


      • Pah!!
        burb kirjoitti:

        "Ja kerrankin olisi joku, joka todistaisi, että ulkonäkö ei ole edes näteille naisille tärkein."

        Tämähän on todistettu moneen kertaan. Miehen ulkonäöllä ei ole juurikaan väliä. Lähinnä raha ja status ratkaisee.

        Joillekin voi raha ja status merkitä. Olen itse tarpeeksi hyvissä varoissa ja riittävän korkealla statuksella, en tarvitse miestä noihin asioihin. Minulle merkitsee mm. fiksuus, huumorintaju ja hyvä sydän. Varsinkin tuohon hyvään sydämeen ei juurikaan törmää. Se lienee se tärkein minulle.


      • jjsöldfk
        Pah!! kirjoitti:

        Joillekin voi raha ja status merkitä. Olen itse tarpeeksi hyvissä varoissa ja riittävän korkealla statuksella, en tarvitse miestä noihin asioihin. Minulle merkitsee mm. fiksuus, huumorintaju ja hyvä sydän. Varsinkin tuohon hyvään sydämeen ei juurikaan törmää. Se lienee se tärkein minulle.

        Palstan vakikirjoittajien järki ei taida riittää käsittämään abstraktimpia asioista :)
        Raha, status, prsejutuista ne innostuvat


      • burb
        Pah!! kirjoitti:

        Joillekin voi raha ja status merkitä. Olen itse tarpeeksi hyvissä varoissa ja riittävän korkealla statuksella, en tarvitse miestä noihin asioihin. Minulle merkitsee mm. fiksuus, huumorintaju ja hyvä sydän. Varsinkin tuohon hyvään sydämeen ei juurikaan törmää. Se lienee se tärkein minulle.

        Joo-o. Jos hauskuus ja hyvä sydän riittäisi johonkin, joutuisin käännyttämään naisia pois kaiken aikaa.

        Se, että olet varoissasi jo sinällänsä paljastaa, että olet pohjimmiltasi perso rahalle ja materiaalille.


      • Pah!!
        jjsöldfk kirjoitti:

        Palstan vakikirjoittajien järki ei taida riittää käsittämään abstraktimpia asioista :)
        Raha, status, prsejutuista ne innostuvat

        Olen tehnyt saman havainnon :) Taitaa jäädä tämä oma palstailuni tähän. En ainakaan halua nähdä sitä ihmettä, että seura tekee kaltaisekseen :D


      • burb
        jjsöldfk kirjoitti:

        Palstan vakikirjoittajien järki ei taida riittää käsittämään abstraktimpia asioista :)
        Raha, status, prsejutuista ne innostuvat

        Abstrakteista asioista keskustelu on jotakuinkin on mahdotonta kun vastapuolen kolikkoautomaateista (=naisista) 98% ei ole kykeneviä tuntemaan mitään puhtaasti henkisellä tasolla.


      • Pah!!
        burb kirjoitti:

        Joo-o. Jos hauskuus ja hyvä sydän riittäisi johonkin, joutuisin käännyttämään naisia pois kaiken aikaa.

        Se, että olet varoissasi jo sinällänsä paljastaa, että olet pohjimmiltasi perso rahalle ja materiaalille.

        Ensinnäkin tarpeeksi hyvissä varoissa on suhteellinen, ei absoluuttinen käsite.Tarpeeksi hyvissä varoissa voi merkitä esimerkiksi sitä, että tulen toimeen omillani. Jos se on omasta mielestäni tarpeeksi hyvissä varoissa, niin silloin se sitten minun kannaltani on sitä. Täysin subjektiivinen näkemys, mutta onpahan omani :)

        Toiseksi, se että olisin vaikka hyvissäkin varoissa, sanotaan nyt vaikka rikas, asiahan ei suoraan korreloi sen kanssa, että olisin jotenkin perso rahalle ja materialle. Voinhan olla perinyt rahaa, jolloin se raha on tullut minulle ikään kuin annettuna. Se ei vielä välttämättä tarkoittaisi, että olisin jotenkin perso rahalle, korkeintaan se kertoisi sen että olisin ollut onnekas saadessani "ilmaista" rahaa. Kaikki on niin kasvatuksesta kiinni. Monet rikkaatkin antavat omastaan köyhille. Toiset ei anna mitään, ottavat vaan kaiken mitä irti saa.

        En sinua kuitenkaan tunne, joten turhaan tässä selitän ainakaan tämän enempää. Sen verran neuvon sinua, että asiat ei ole aina mustavalkoisia, ja näkemyksiä on yhtä monta kuin on ihmistäkin. Ei pidä kuvitella, että se oma näkemys on ainoa totuus. Se harvoin on sitä.


      • burb
        Pah!! kirjoitti:

        Ensinnäkin tarpeeksi hyvissä varoissa on suhteellinen, ei absoluuttinen käsite.Tarpeeksi hyvissä varoissa voi merkitä esimerkiksi sitä, että tulen toimeen omillani. Jos se on omasta mielestäni tarpeeksi hyvissä varoissa, niin silloin se sitten minun kannaltani on sitä. Täysin subjektiivinen näkemys, mutta onpahan omani :)

        Toiseksi, se että olisin vaikka hyvissäkin varoissa, sanotaan nyt vaikka rikas, asiahan ei suoraan korreloi sen kanssa, että olisin jotenkin perso rahalle ja materialle. Voinhan olla perinyt rahaa, jolloin se raha on tullut minulle ikään kuin annettuna. Se ei vielä välttämättä tarkoittaisi, että olisin jotenkin perso rahalle, korkeintaan se kertoisi sen että olisin ollut onnekas saadessani "ilmaista" rahaa. Kaikki on niin kasvatuksesta kiinni. Monet rikkaatkin antavat omastaan köyhille. Toiset ei anna mitään, ottavat vaan kaiken mitä irti saa.

        En sinua kuitenkaan tunne, joten turhaan tässä selitän ainakaan tämän enempää. Sen verran neuvon sinua, että asiat ei ole aina mustavalkoisia, ja näkemyksiä on yhtä monta kuin on ihmistäkin. Ei pidä kuvitella, että se oma näkemys on ainoa totuus. Se harvoin on sitä.

        Toimii tasan siinä tapauksessa, jos lahjottaisit sen varallisuuden pois. Mutta sitä et selvästikään ole valmis tekemään, minkä tekee koko argumentista yhdentekevää jargonia.


      • Pah!!
        burb kirjoitti:

        Toimii tasan siinä tapauksessa, jos lahjottaisit sen varallisuuden pois. Mutta sitä et selvästikään ole valmis tekemään, minkä tekee koko argumentista yhdentekevää jargonia.

        Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omaan ja perheeni elämiseen tarkoitetut varat pois? Meinaatko, että minun ja perheeni pitäisi elää kivillä ja Pyhällä Hengellä?

        Anna itse omat varasi pois, kun se kerran on sitä mitä haluat tehdä.

        Sisälukutaito, btw...


      • burb
        Pah!! kirjoitti:

        Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omaan ja perheeni elämiseen tarkoitetut varat pois? Meinaatko, että minun ja perheeni pitäisi elää kivillä ja Pyhällä Hengellä?

        Anna itse omat varasi pois, kun se kerran on sitä mitä haluat tehdä.

        Sisälukutaito, btw...

        Minkä vitun perheen? Just sä kerroit havittelevasi miestä, mutta et vaan paskahousuudessani uskalla tehdä mitään.

        Valitettavasti on tuotettava sulle pettymys siinä, ettei oma ahneus ole riittävän suurta rahan kähmimiseen, mitä voi toki olla sinun näkökulmastasi vaikea ymmärtää. Itse asiassa jos teen jotain, teen sen ilmaiseksi ja tarkoitusperät ovat "hieman muualla" kuin sun perseen leventämisessä muutamalla sentillä.

        Mä olen kuullut nämä samat jutut moneen kertaan. Raha ja status ym. materialismi ei kuulemma ratkaise yhtään mitään, mutta silti pitäisi orjamaisella tarkkuudella toimia juuri yhteiskunta odottaa toisin sanoen yrittää vain tuottaa porvaille entistä enemmän varallisuutta ja valtaa.

        Mä en jostain syystä usko, että sä olet juurikaan erilainen, vaan ihan samat lammasteluvaatimukset jyllää taustalla.


    • 29vneitsyt

      Missä päin Suomea asut? Ettei vain olisi joku ATM tältä palstalta, kuten esimerkiksi minä.

      • Pah!!

        Pah!! asuu Helsingissä. Mutta harmin paikka, olet liian nuori. Hän on jo joku nelikymppinen.

        Ei hän varmaankaan tällä pastalla viihtyisi, en usko..


      • yli4 kymppisen
        Pah!! kirjoitti:

        Pah!! asuu Helsingissä. Mutta harmin paikka, olet liian nuori. Hän on jo joku nelikymppinen.

        Ei hän varmaankaan tällä pastalla viihtyisi, en usko..

        neuvo. Ehdotan että keskustelun lomassa tarviit häneltä apua johonkin esim. huonekalujen siirtämiseen tai kaveria kävelylle. Lepposan keskustelun lomassa ehdotus olisi hyvä tehdä ja olisi sitten aihetta vaihtaa yhteystietoja ym.

        Jos itse saisin tietää että nainen on vapaa niin olisi luonnollisesti minun vuoroni ehdottaa jotakin yhteistä tekemistä sen sohvan pyörittämisen jälkeen.

        Täytyy myöntää että jää minulta helposti aloitteet tekemättä jos on nätti nainen kyseessä, eli itsetunnossa parantamisen varaa ( toisaalta olen realisti )

        Tämä jo poikkeaa aiheesta mutta olisi hienoa tavata daami joka ei miettisi liikaa kavereiden ja sukulaisten mielipidettä, eli saako mies statuksen puitteissa hyväksynnän.
        olisihan se hienoa että vajaavainen ulkonäkökin riittäisi nippa-nappa kunhan olisi huoliteltu ja muuten jutut menisivät yksiin...


      • Pah!!
        yli4 kymppisen kirjoitti:

        neuvo. Ehdotan että keskustelun lomassa tarviit häneltä apua johonkin esim. huonekalujen siirtämiseen tai kaveria kävelylle. Lepposan keskustelun lomassa ehdotus olisi hyvä tehdä ja olisi sitten aihetta vaihtaa yhteystietoja ym.

        Jos itse saisin tietää että nainen on vapaa niin olisi luonnollisesti minun vuoroni ehdottaa jotakin yhteistä tekemistä sen sohvan pyörittämisen jälkeen.

        Täytyy myöntää että jää minulta helposti aloitteet tekemättä jos on nätti nainen kyseessä, eli itsetunnossa parantamisen varaa ( toisaalta olen realisti )

        Tämä jo poikkeaa aiheesta mutta olisi hienoa tavata daami joka ei miettisi liikaa kavereiden ja sukulaisten mielipidettä, eli saako mies statuksen puitteissa hyväksynnän.
        olisihan se hienoa että vajaavainen ulkonäkökin riittäisi nippa-nappa kunhan olisi huoliteltu ja muuten jutut menisivät yksiin...

        Kiitos neuvosta, valitettavasti en vain voi tilanteesta johtuen keskustella erityisen leppoisasti. Juttelu on muodollista, enkä tiedä voiko sitä koskaan muuttaa vapaammaksi. Ellei nyt tavattaisi vapaa-ajalla, silloin toki.

        Ikävää, jos et voi tehdä aloitetta, kun kyseessä on nätti nainen. Ymmärrän kyllä, että jos on saanut pakit useamman kerran niin ei helposti tee uusia aloitteita. Mutta jos tuntuu yhtään siltä, etä joku nättikin nainen saattaisi olla kiinnostunut tai vaikuttaisi viihtyvän kanssasi, niin ehkä voisit varovasti tehdä aloitetta? Kysymällä kahville vaikka?

        Olen nyt havainnut, että kyllä vaan olen ihastunut tähän mieheen. Olen ihan silmiin katsonutkin, useita kertoja. Ehkä hän on sen huomannut, toivottavasti.

        Minua katselee hyvännäköisetkin miehet. Mutta nyt en jaksa niihin kiinnittää huomiota. Oma huomioni menee miehelle, joka toivottavasti on sellainen mukava ihminen, millaisen kuvan olen hänestä saanut.


      • kiltti mies

        heheh, tai minä.


    • Neuvoja-Masa

      Mjaa, varmaan tuttu tilanne monille, että on kiinnostunut jostain jota tapaa vain muodollisissa tilanteissa. Jomman kumman on rikottava niin sanotusti jää, eli otettava ensimmäinen askel. Ehkä se olet sinä.

      Ihmisillä on ihmeellinen tarve pitää kiinni tietystä roolista etenkin juuri muodollisissa tilanteissa ja sen roolin rikkominen tuntuu vaikealta tai jopa häpeälliseltä, mutta tällaisissa tapauksissa sitä roolia pitää uskaltaa rikkoa, jos ei halua vain luovuttaa. Eihän siinä mitään menetäkään. Ihmisiä kaduttaa enemmän ne mitä jätti tekemättä kuin ne mitä tuli tehtyä.

      Vaikka hommasta ei tulisikaan mitään tai tulisi nolattua itsensä, niin sekin on parempi, kuin joku kalvava tunne myöhemmin, että mitä jos olisin uskaltanut tehdä jotain siinä tilanteessa, niin mitä olisi voinut tapahtua. Eli uskallus on avain tässä niin kuin melkein kaikissa muissakin pariutumiskysymyksissä. Oikeastaan ihan mihin tahansa tällaiseen kysymykseen voisi vastata vain, että uskalla tehdä se, uskalla tehdä jotain.

      Tämän täsmällisempiä neuvoja ei oikein osaa antaa, kun ei tiedä mikä on tämä muodollinen tilanne ja millaisista ihmisistä on kyse.

      • Pah!!

        Katsellut olen häntä. En sitten tiedä onko huomannut. Niin, ja tein tikusta asiaa, haha. Eli jotain edes olen yrittänyt, vaikka lopulta jäisikin yritykseksi. En edes tiedä onko hän vapaa. Sormusta hänellä ei kuitenkaan ole. Eikä hän voi millään tietää, että olen sinkku. Joten nämä muodolliset tilanteet on aika hankalia tällaisissa kiinnostumisissa, kun ei voi kovin vapaasti keskustella. En sen tarkemmin kerro, millaisesta muodollisesta tilanteesta on kyse, mutta sen voin sanoa, että ei ole mikään helppo tilanne alkaa tehdä aloitteita omassa asemassani. Ja jos nyt olisi edes mahdollista, että hän olisi kiinnostunut, niin varmaan ei hänellä sen helpompaa olisi tässä tilanteessa tehdä aloitetta. Jotta dilemma tosiaan.

        Kiitos Masa! Hyviä neuvoja. Jäänkin pohdiskelemaan näitä :)


    • Äädämi

      Kysy reilusti haluaako se pillua. Siitä se lähtee.

    • kiltti atm

      "Haluaisin hänelle viestittää mutta en voi."

      Jos nyt tuollainen tilanne on niin ainoa keino on että otat siihen yhteyttä ja kerrot että haluat panna sitä.

    • ätmi

      Dilemma on tilanne, jossa sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat molemmat epämieluisia.

      • Pah!!

        Se tarkoittaa tilannetta. missä on VÄHINTÄÄN kaksi vaihtoehtoa, joista on vaikea valita. Omassa tilanteessani valinnan vaikeus oli alunperin se, että ilmaisenko kiinnostukseni vaikka tilanteessa se ei ole sopivaa. Eli valitsenko mahdollisuuden nolata itseni (tilanteesta johtuen) vai kärsinkö hiljaa. Molemmathan voivat lopulta olla ikäviä ja epämieluisia vaihtoehtoja.

        Olen kuitenkin jo tullut siihen tulokseen, etä kärsin hiljaa. Tilanne ei vaan anna periksi. Ei voi mitään.


      • ätmi
        Pah!! kirjoitti:

        Se tarkoittaa tilannetta. missä on VÄHINTÄÄN kaksi vaihtoehtoa, joista on vaikea valita. Omassa tilanteessani valinnan vaikeus oli alunperin se, että ilmaisenko kiinnostukseni vaikka tilanteessa se ei ole sopivaa. Eli valitsenko mahdollisuuden nolata itseni (tilanteesta johtuen) vai kärsinkö hiljaa. Molemmathan voivat lopulta olla ikäviä ja epämieluisia vaihtoehtoja.

        Olen kuitenkin jo tullut siihen tulokseen, etä kärsin hiljaa. Tilanne ei vaan anna periksi. Ei voi mitään.

        Ei se mitään, vaikka käytätkin sanoja, joiden merkitystä et tiedä.


      • ...
        Pah!! kirjoitti:

        Se tarkoittaa tilannetta. missä on VÄHINTÄÄN kaksi vaihtoehtoa, joista on vaikea valita. Omassa tilanteessani valinnan vaikeus oli alunperin se, että ilmaisenko kiinnostukseni vaikka tilanteessa se ei ole sopivaa. Eli valitsenko mahdollisuuden nolata itseni (tilanteesta johtuen) vai kärsinkö hiljaa. Molemmathan voivat lopulta olla ikäviä ja epämieluisia vaihtoehtoja.

        Olen kuitenkin jo tullut siihen tulokseen, etä kärsin hiljaa. Tilanne ei vaan anna periksi. Ei voi mitään.

        Tai sitten vain nöyrryt tekemään aloitteen (=_ehkä_ mahdollisesti nolaamaan itsesi- hui kamala) - ja ehkä saamaan sen mitä haluat.


    • Pah!!

      Tämä ketju saa nyt minun puolestani painua naftaliiniin. Sain jo muutaman ajatuksia herättävän vastauksen, kiitokset niistä asiallisista kommenteista.

      Hyvät jatkot kaikille sinkuille! Toivottavasti löydätte sen mitä sydämenne halajaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe