EGW oli huijarisaarnaaja

yli 2100 profetiaa

Ellen White rikkoi tekijänoikeuksia kopioidessaan tekstejä.
Miten iso sihteerikunta EGW:llä oli käytössään?
Tiesistkö sen että Ellen White ei ole kristittyjen profeetta vaan ainoastaan adventistien oma "totuuden valo" ja "profetian henki" (yli 2100 profetaallista unta ja näkyä).
http://www.bible.ca/7-WL-exhibits-I-was-shown.htm

!Adventistipastoreiden tehtävänä on puolustaa mustasukkaisesti Ellen Whiteä!
Tämäkin kertoo paljon adventismista.

35

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihaat totuutta

      Puhut täyttä valhetta. Ja niin valehtelee kyseinen nettisivukin.

    • Hei-

      Pyydän kiinnittämään huomioita muutamaan asiaan;

      1.) Ellen G White (1827-1915) hyödytti oman aikansa seurakuntaa Apt 21:9 tapaan.
      Keskiajan jälkeen aika oli tarpeellinen lisävaloille kuten em. alkuseurakunnankin aika.

      2.) Ellen GW oli tuottelias hengellinen kirjailija joka käytti omaa persoonallista ilmaisutapaansa, ja oli kaikessa oman aikansa tiedon valossa.
      Jokainen Ellen GW sana ei ole toki profetian sanaa, eli suoraa ilmoitusta Jumalalta.

      3.) Ellen GW rakasti Jumalaa- Jeesusta Kristusta- Raamattua Jumalan sanan arvovaltana sekä Jumalan pyhää lakia synnin opettajana, Room 3:20.
      > Näiden korottamiseksi hän uhrasi kaiken aikansa ja elämänsä päätarkoituksen.
      > Ei jätkien kanssa tarinoimiseen.

      4.) Ellen GW sanoi ettei pidä puhua hänestä mitään ennen kuin toinen tuntee ensin HYVIN Raamatun.
      > Hän opetti Raamatun med samma voi sanoa hyvinkin kokonaan ja ainakin hankalat asiat. Jumalan sana oli ollut pimennossa 1300 vuoden ajan ja syntyi aitoa hengellisistä Jeesus Missiota- II adventin hengessä- Ilm 14 luvussa jakeet 6-7 varsinkin kertoo keskiajan jälkeisestä herätyksestä jossa anglosaksisessa, germaanisessa ja amerikkalaisessa maaperässä syntyi uskonpuhdistusliikkeitä jotka vaikuttavat osa niistä tänäänkin meillä Suomessakin. Amerikka oli uskontovapaa maa ja sinne pakeni Euroopan uskonriitoja ihmisiä ja siellä oli siksi otollista maaperää herätykselle siihen aikaan.

      4.) Kaikki mitä väitetään profetian lahjaksi pitää arvostella 1 Tess 5:19-23 metodin mukaan ! > Eli pitää se minkä itse juuri sillä näkee hyväksi. Lue jae 23 myös. Ihmiset ovat erilaisen tiedon varassa. Siksi ihmisert ymmärtävät erilaisia asioita ajallaan.

      5.) Ellen GW kirjat ovat vanhentunutta kielenbkäytöltään ja niitä pitää lukea soveltaen tapahtumakulttuurit huomioiden.
      Ne eivät kelpaa painoon juuri siinä kieliasussa enää, mutta soveltaen luettuna niistä saa ajatontakin- mutta nk sanoin Ellen GW oli oman aikansa seurakunnan valo.

      6.) Nykyaikaan Ellen GW jätti monia hyviä tulkintoja Raamatun kirjoitetusta sanasta. Hän ennusti spiritismin nousun erilaisissa muodoissaan ja hän oli ihmisten terveyden hoitamisessa uranuurtaja. Hän perusti hoitolaitoksia ennen lääketieteen aikaa. Luontaishoidoilla hoidetaan tappavia tauteja vieläkin yksityisesti. Hänen terveysuudistuksensa metodi oli opettaa ihmiset syömään lopun aikana kun ruoka-aineita joudutaan saastumisen ja eläintautien vuoksi alueittain toistaiseksi hylkäämään. Hän opetti rakastamaan Jumalaa ja Jumalan pyhää sanaa Raamattua- turvaamaan Jeesukseen Kristukseen uskossa.
      Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14 ovat ne kristinuskon peruspilarit plus Ef 2:8-9 jotka minä katsoisin olleen Ellen GW tärkeimmät arvot:
      1. Jeesus Kristus
      2. Raamattu sanan auktoriteettina
      3. Jumalan laki synnin opettajana

      7) Tekijänoikeuslait pitäisi tietää mitä ne olivat siihen aikaan ?!

      Ei mustasukkaisia olla- Adventtikirkossa jokainen tietää että ihminen on aina sitä mitä aivoissaan ajattelevi ja itse siis ymmärtävi ja soveltavi- pitää itse ymmärtää ja olla per/ nuppi suhde Jumalaan- rakkaussuhde Kristukseen-
      Jumala itse pyhittää ihmisen tässä rakkaudessa ihmisen omaa tietomäärää vasten-

      8.) Hullu turhaan työtä tekee- viisas pääsee vähemmällä.
      Jokainen täysijärkinen jolla on varaa ja mahdollisuuksia ja tarvetta sihteeriin/ sihteerikköön tietenkin helpottaa työtään avustajilla.

      9. ) "Adventismin" tehtävä on puolustaa ja korottaa Jeesusta Kristusta.
      "Adventus" = latinaa= "Jeesuksen tulo


      Ystävällisin terveisin
      Jari Laurila
      keskustelija, ingen pappi

      • Yksin Jeesus!

        Ellen G White on adventtikirkon virallisen opin mukaan "jatkuva valon ja totuuden lähde". Eiköhän tuosta voi jo jokainen uudestisyntynyt ja Raamatun totuuteen JEESUKSEEN elämänsä ankkuroinut Jumalan lapsi päätellä adventismin ja Raamatun totuuksien eron. Jeesus on ainoa TOTUUS, ei Hänen rinnalleen/sijalleen tarvita muita totuuksia. Jeesus on myös omien sanojensa mukaan maailman valkeus. Joten Ellenin osuus jatkuvana valon lähteenä on sekin tarpeeton. Valitse mieluummin Jeesus, niin sinulla on valo ja totuus, joihin voit luottaa!!!


      • Yksin Jeesus! kirjoitti:

        Ellen G White on adventtikirkon virallisen opin mukaan "jatkuva valon ja totuuden lähde". Eiköhän tuosta voi jo jokainen uudestisyntynyt ja Raamatun totuuteen JEESUKSEEN elämänsä ankkuroinut Jumalan lapsi päätellä adventismin ja Raamatun totuuksien eron. Jeesus on ainoa TOTUUS, ei Hänen rinnalleen/sijalleen tarvita muita totuuksia. Jeesus on myös omien sanojensa mukaan maailman valkeus. Joten Ellenin osuus jatkuvana valon lähteenä on sekin tarpeeton. Valitse mieluummin Jeesus, niin sinulla on valo ja totuus, joihin voit luottaa!!!

        Hei-

        Tottakai "jatkuvana toduuden lähteenä" profetian lahja on aina !
        Tottakai, utan vidare.

        Onnellinen hän joka tutkia voi profetian lahjan sanoja.
        'Tällä metodilla 1 Tess 5:19-23 per/ nuppi ja arvostella itse.

        Adventtikirkossa on iso määrä teologeja- todellisia sellaisia- joilla on hallussaan kaikki ylopistotieto teologiassa ja monissa muissakin rinnakkaistieteissä ja hekin olevat onnellisia profetian sanoista eivätkä pössöjä ole kun kykenevät yliopistokursseja siinä tahdossa tekemään 300 opintopistettä vaatii teologin arvo suomessa- ja joillakin vielä väitös tuon päälle.
        Ei pössööt pärjää- ja he ovat mm. onnellisia profetian sanoista- ja miljoonat ihmiset ovat olleet onnellisia profetian sanoista ja arvostelleet niitä itse per/ nuppi vuosikymmenien saatossa ja olleet hyvin onnellisia.

        Jospa Sinäkin lukisit jotakin 1 Tess 5:19-23 metodilla ja arvostelit niitä itse, mutta että vaivautuisit pikkusen ensin tutkimaan- ja sitten voit arvostella ja kysellä pder/ teologia tms. aina lisävalöja ja ymmärrystä.

        Muista lukea jae 23 tuosta 1 Tess 5:19-23 ja tämän mukaan mennään ja toimitaan kukin sen ajan tietonsa ja valonsa ja voimiensa ja hengellisen palavuutensa ja uskonsa- kykyjensä mukaan just precis aina sillä hetkellä per/ nuppi. Itse kukin.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        ingen pappi


      • Yksin Jeesus!
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        Tottakai "jatkuvana toduuden lähteenä" profetian lahja on aina !
        Tottakai, utan vidare.

        Onnellinen hän joka tutkia voi profetian lahjan sanoja.
        'Tällä metodilla 1 Tess 5:19-23 per/ nuppi ja arvostella itse.

        Adventtikirkossa on iso määrä teologeja- todellisia sellaisia- joilla on hallussaan kaikki ylopistotieto teologiassa ja monissa muissakin rinnakkaistieteissä ja hekin olevat onnellisia profetian sanoista eivätkä pössöjä ole kun kykenevät yliopistokursseja siinä tahdossa tekemään 300 opintopistettä vaatii teologin arvo suomessa- ja joillakin vielä väitös tuon päälle.
        Ei pössööt pärjää- ja he ovat mm. onnellisia profetian sanoista- ja miljoonat ihmiset ovat olleet onnellisia profetian sanoista ja arvostelleet niitä itse per/ nuppi vuosikymmenien saatossa ja olleet hyvin onnellisia.

        Jospa Sinäkin lukisit jotakin 1 Tess 5:19-23 metodilla ja arvostelit niitä itse, mutta että vaivautuisit pikkusen ensin tutkimaan- ja sitten voit arvostella ja kysellä pder/ teologia tms. aina lisävalöja ja ymmärrystä.

        Muista lukea jae 23 tuosta 1 Tess 5:19-23 ja tämän mukaan mennään ja toimitaan kukin sen ajan tietonsa ja valonsa ja voimiensa ja hengellisen palavuutensa ja uskonsa- kykyjensä mukaan just precis aina sillä hetkellä per/ nuppi. Itse kukin.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        ingen pappi

        Nyt on, Jari, aivan yksinkertaisesti kyse siitä, voidannko ihminen korottaa jonkun kirkon opinkohdassa jatkuvaksi valon ja totuuden lähteeksi vaiko tyydytäänkö siihen Raamatun ilmoitukseen, että Jeesus on absoluuttinen totuus ja maailman ainoa todellinen valo. Oma vakaumukseni on, että Jeesus riittää!


      • Yksin Jeesus! kirjoitti:

        Nyt on, Jari, aivan yksinkertaisesti kyse siitä, voidannko ihminen korottaa jonkun kirkon opinkohdassa jatkuvaksi valon ja totuuden lähteeksi vaiko tyydytäänkö siihen Raamatun ilmoitukseen, että Jeesus on absoluuttinen totuus ja maailman ainoa todellinen valo. Oma vakaumukseni on, että Jeesus riittää!

        Hei-

        Kuka tässä Jeesusta on kieltänyt ?
        Kuka tässä väittää että lainaamasi teksti on kirkon ainoa opinkohta.

        Pitää hiipiä jakeluun että profetian lahja on yksi armolahjoista joka on Raamatullinen tosiasia, vrt Apt 21:9
        Ei tässä uusista mooseksista ole kyse !

        Elleb GW 1827-1915 uhrasi elämänsä Jeesuksen Kristuksen korottamiselle-
        Raamatun arvovallan korottamiselle Jumalan syntiä opettavan merkityksen korottamiselle !

        Eikö olekin kova akka ollut- ja oikeilla- oikealla asialla.
        > Jeesuksen Kristuksen arvovaltaa korottamassa. Tämä oli naisen asia.
        Ingenting annat.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila


      • Yksin Jeesus!
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        Kuka tässä Jeesusta on kieltänyt ?
        Kuka tässä väittää että lainaamasi teksti on kirkon ainoa opinkohta.

        Pitää hiipiä jakeluun että profetian lahja on yksi armolahjoista joka on Raamatullinen tosiasia, vrt Apt 21:9
        Ei tässä uusista mooseksista ole kyse !

        Elleb GW 1827-1915 uhrasi elämänsä Jeesuksen Kristuksen korottamiselle-
        Raamatun arvovallan korottamiselle Jumalan syntiä opettavan merkityksen korottamiselle !

        Eikö olekin kova akka ollut- ja oikeilla- oikealla asialla.
        > Jeesuksen Kristuksen arvovaltaa korottamassa. Tämä oli naisen asia.
        Ingenting annat.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila

        En puhunutkaan Jeesuksen "kieltämisestä" , vaan siitä, ettei Jeesus tarvitse rinnalleen mitään muita "valon ja totuuden lähteeksi" nimitettyjä ihmisiä, joista sitten jopa kirkon opinkohta tehdään! Jeesus itse ON valo ja totuus, ja Hän riittää! Ellenin korotus on väärin.


      • näin se vain on
        Yksin Jeesus! kirjoitti:

        En puhunutkaan Jeesuksen "kieltämisestä" , vaan siitä, ettei Jeesus tarvitse rinnalleen mitään muita "valon ja totuuden lähteeksi" nimitettyjä ihmisiä, joista sitten jopa kirkon opinkohta tehdään! Jeesus itse ON valo ja totuus, ja Hän riittää! Ellenin korotus on väärin.

        Sulla on pullat ja vellit pahasti sekaisin. Eivät adventistit Whitea Jeesuksen rinnasta.

        Sinä et näytä käsittävän, että White kirjoitti Jeesukselta saatua profeetallista sanomaa seurakunnalle. Ettäs tiedät.


      • näin se vain on
        Yksin Jeesus! kirjoitti:

        Ellen G White on adventtikirkon virallisen opin mukaan "jatkuva valon ja totuuden lähde". Eiköhän tuosta voi jo jokainen uudestisyntynyt ja Raamatun totuuteen JEESUKSEEN elämänsä ankkuroinut Jumalan lapsi päätellä adventismin ja Raamatun totuuksien eron. Jeesus on ainoa TOTUUS, ei Hänen rinnalleen/sijalleen tarvita muita totuuksia. Jeesus on myös omien sanojensa mukaan maailman valkeus. Joten Ellenin osuus jatkuvana valon lähteenä on sekin tarpeeton. Valitse mieluummin Jeesus, niin sinulla on valo ja totuus, joihin voit luottaa!!!

        Väität ihan pieleen. Ei siinä opinkohdassa sanota, että White on jatkuva valon ja totuuden lähde. Siinä sanotaan, että hänen KIRJOITUKSENSA ovat sitä. Niiden sanoma on saatu Jeesukselta, joka on Totuus. Ettäs tiedät.


      • Yksin Jeesus!
        näin se vain on kirjoitti:

        Sulla on pullat ja vellit pahasti sekaisin. Eivät adventistit Whitea Jeesuksen rinnasta.

        Sinä et näytä käsittävän, että White kirjoitti Jeesukselta saatua profeetallista sanomaa seurakunnalle. Ettäs tiedät.

        Sinähän se vasta sekoiletkin: sanonta kuuluu "puurot ja vellit sekaisin" - ei siinä mitään pullia ole... Korkeintaan "pullat ovat hyvin uunissa", mutta tätä sanontaa ei kylläkään saata adventisteihin soveltaa - luulevat tosin itsestään,että "homma on hanskassa", mutta valitettavasti vain on se "hanska hukassa".

        Eivät ne EGW harhanäyt Jumalalta tulleet, vaan viekkaalta vastapelurilta, paholaiselta ja näin pääsi voimakas eksytys liikkeelle.

        Jumalan Sana ja Jeesus riittävät aivan mainiosti sellaisenaan, siinä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee. Elleniä ei tarvitse kukaan. EI kukaan! Ettäs tiedät.


      • Yksin Jeesus! kirjoitti:

        En puhunutkaan Jeesuksen "kieltämisestä" , vaan siitä, ettei Jeesus tarvitse rinnalleen mitään muita "valon ja totuuden lähteeksi" nimitettyjä ihmisiä, joista sitten jopa kirkon opinkohta tehdään! Jeesus itse ON valo ja totuus, ja Hän riittää! Ellenin korotus on väärin.

        Vastasin jo. >Mistään muusta kuin Jeesuksen Kristuksen korottamisesta ei ole koskaan ollutkaan kyse.
        1 Tess 5:19-23 vrt, jae 23.
        >>>>>>>>>>>>> Lue tuo niin tarkkaan että osaat sen unissasikin kun kyse on sanasta jota väitetään profetian sanaksi. Näin Adventtikirkossa tehdään ja sen jälkeen katselet vaikka www.adventtikirkko.fi vaikka opinkohdat missä (28 kpl) missä asiassa valkaistaan minkälainen asema Jeesuksella Kristuksella on Adventtikirkossa.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila


    • veli.

      Sekä Joel profetiassaan että Pietari helluntaisaarnassaan osoittavat profetoimisen lahjan ilmenevän apostolisen ajan lisäksi lopun ajan uskovien keskuudessa.
      Koska se toteutuu Pyhän Hengen kautta, voidaan tälläkin perusteella puhua profetian hengestä. Siihenhän viitataan kysymyksessä olevissa Ilmestyskirjan tekstissä. Monethan pitävät E.G.W vääränä profeetana mitä oikeita profeetoja teidän mielestä on voitaisiinko mainita nimiä niin voisimmä tutkia ovatko oikeita
      Nyt on kysymys lopunajoista.

      Siunausta kaikille!

      • Kaikille selvää.

        Kaikilla on tiedossa se, että Ellen White ei ensiksikään ollut mikään profeetta ja toisekseen hänen kirjoituksensa eivät olleet myöskään mitään profetaalisia ilmoituksia.


      • Yksin Raamattu!

        Oikeat profeetat löydät Raamatusta, vain sieltä!


    • valuuko se

      Aloooootukseen.


      Millanen huijarisaarnaaja on esim. bushmanni? Kopioi evoluutateorioita ja prohvetoi sen mukaan.

      eli kun selittelette näitä asioitanne, niin läjä on omassa housussanne, mutta ehkä toisessa lahkeessa.

      Haiseeko? Minusta aika pahasti, ellei nyt satu olemaan ihan löysät pökässä.

    • jesuiitat myös !

      Teidän oppi-isä on paavi, joka on antanut teille sunnuntain, viikon ensimmäisen arkipäivän pyhäksi.
      Kotimaa24 3.8.14. Paavin 10 ohjetta onneen. Kohta 5. Pyhitä lepopäivä Sunnuntai on perheen aikaa.
      Paavi on teidän totuuden valo !

      • Katolilaisia?

        "Jesuiitat myös"- nimimerkille! Kuinka monta katolilaista luulet täällä kirjoittajista olevan? Kula täällä nyt paaviin uskoo, häh? Taidat olla väärällä palstalla. Eiköhän suomalaiset nyt sentään ole protestantteja.


    • Kai_A

      Pari mielestäni hauskaa havaintoa:

      Aloituskirjoituksen mukaan adventistipastoreiden on mustasukkaisesti puolustettava EGWtä. Aloitus on ollut tässä jo hyvän matkaa toista viikkoa, mutta ei ole pastoreita näkynyt puolustamassa. Enkä minäkään sitä tee. Taisi olla virheväittämä?

      Tämän runsaan viikon aikana on sen sijaan vaikka kuinka monessa muussakin viestiketjussa esitetty kaikenlaista kielteistä väitettä EGWstä. Oikeampi sanamuoto olisikin sellainen, että adventistien vastustajien on mustasukkaisella innolla moitittava EGWtä - olivat moitteet viestiketjuun sopivia ja järkeviä tai ei... Tähän ketjuu väite tietenkin sopii, koska aihe on EGW.

      Toinen kommenttini koskee kirkon opinkohtaa. Siinäkin toistuu "mustasukkaisella innolla" fraasi, "jatkuva valon ja totuuden lähde." Lukutaito olisi kuitenkin mannaa, koska teksti jatkuu, että vain "Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava." Tätä ei kukaan osaa lukea, vaikka se oikeastaan kumoaa sen merkityksen, mikä hyvät antiadventistiveljet yrittävät tekstille antaa. Tässähän sanotaan, että Raamattu määrittelee totuuden ja kokemukset ja näin Raamattu määrittelee EGWnkin kokemuksen ja opetukset. Kaiken on siis tultava Raamatusta. Sitten, jos EGWtä arvostaa, häneltä voi sitten saada valoa ja totuutta, mutta vain niin, että se ei arvossa nouse Raamatun rinnalla eikä missään tapauksessa saa sitä ylittää. Tätä tarkoittaa tuon opinkohdan loppu.

      Lieköhän niin, että EGWn vastustajien mustasukkaisuus on sitä luokkaa, että kannattaa esittää kirkon oppi vaikka väärin, kunhan vain saadaan moite esitettyä???

      Kai :)

      • näin se vain on

        Naulan kantaan!


      • Liikanen EGW

        Kai_A:lle. "Häneltä (EGW:lta) voi sitten saada valoa ja totuutta". Mutta entäs jos uskova haluaaakin saada valoa ja totuutta suoraan Lähteestä, Jeesukselta, joka itsestään sanoo: "MINÄ olen maailman valkeus" ja "MINÄ olen tie, totuus ja elämä"? Eikö olisi parempi vaihtoehto?

        Tiedätkö Kai, mikä on Liikanen savoksi? YLJMIÄRÄNE! Sitä juuri EGW on, täysin liikanen ja tarpeeton, yljmiäräne!


      • veli..
        Liikanen EGW kirjoitti:

        Kai_A:lle. "Häneltä (EGW:lta) voi sitten saada valoa ja totuutta". Mutta entäs jos uskova haluaaakin saada valoa ja totuutta suoraan Lähteestä, Jeesukselta, joka itsestään sanoo: "MINÄ olen maailman valkeus" ja "MINÄ olen tie, totuus ja elämä"? Eikö olisi parempi vaihtoehto?

        Tiedätkö Kai, mikä on Liikanen savoksi? YLJMIÄRÄNE! Sitä juuri EGW on, täysin liikanen ja tarpeeton, yljmiäräne!

        Rauhaa veli! Tiedätkö kirjan Isän kämmenellä? Kyllä Raamattu riittää
        Yksi vanha adventi pastori sanoi kerran, vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.
        Voi olla että Kai muistaa tämän pastorin.

        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!


    • Veli Liikanen toteaa mieluiten kuulevansa totuuden Jeesukselta. Sehän sopii aivan hyvin. Voisit silti olla hyvä adventisti, :) koska Raamattu on se, millä opit ja kokemukset punnitaan.

      Tutkikaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.

      Kai

      • Liikanen EGW

        Kai_A. "Veli Liikanen" onkin muuten sisar. Ai että voisin silti olla "hyvä adventisti"... Adventisti ei voi olla, ellei tunnusta EGW olevan profeetta. Ja tämä ei minulle käy, ei ikinä. Oikeat profeetat ovat Raamatun profeetat.

        Usko tai älä, Kai, mutta olin aikoinani vähällä liittyäkin adventtiseurakuntaan, mutta sitten tulivat (ajoissa! ) vastaan nämä pyhäkköopit ja tutkivat tuomiot, pv 22.10.1844, Ellenin suuret taistelut ja harhanäyt ja silloin alkoivat hälytyskellot soida ja lujaa. Tämä tapahtui 1990-luvun alussa. Jumala johdatti minut sitten toiseen vapaan suunnan seurakuntaan ja tästä olen Hänelle ikikiitollinen!


      • just goo
        Liikanen EGW kirjoitti:

        Kai_A. "Veli Liikanen" onkin muuten sisar. Ai että voisin silti olla "hyvä adventisti"... Adventisti ei voi olla, ellei tunnusta EGW olevan profeetta. Ja tämä ei minulle käy, ei ikinä. Oikeat profeetat ovat Raamatun profeetat.

        Usko tai älä, Kai, mutta olin aikoinani vähällä liittyäkin adventtiseurakuntaan, mutta sitten tulivat (ajoissa! ) vastaan nämä pyhäkköopit ja tutkivat tuomiot, pv 22.10.1844, Ellenin suuret taistelut ja harhanäyt ja silloin alkoivat hälytyskellot soida ja lujaa. Tämä tapahtui 1990-luvun alussa. Jumala johdatti minut sitten toiseen vapaan suunnan seurakuntaan ja tästä olen Hänelle ikikiitollinen!

        Eli sun mukkaas Raamattu valehtelloo ku se puhhuu armolahjasta nimeltä profetoiminen. Just.


      • pyh!
        Liikanen EGW kirjoitti:

        Kai_A. "Veli Liikanen" onkin muuten sisar. Ai että voisin silti olla "hyvä adventisti"... Adventisti ei voi olla, ellei tunnusta EGW olevan profeetta. Ja tämä ei minulle käy, ei ikinä. Oikeat profeetat ovat Raamatun profeetat.

        Usko tai älä, Kai, mutta olin aikoinani vähällä liittyäkin adventtiseurakuntaan, mutta sitten tulivat (ajoissa! ) vastaan nämä pyhäkköopit ja tutkivat tuomiot, pv 22.10.1844, Ellenin suuret taistelut ja harhanäyt ja silloin alkoivat hälytyskellot soida ja lujaa. Tämä tapahtui 1990-luvun alussa. Jumala johdatti minut sitten toiseen vapaan suunnan seurakuntaan ja tästä olen Hänelle ikikiitollinen!

        No sitten oot nykysi HARHAOPPINEN.


      • Et ossoo
        just goo kirjoitti:

        Eli sun mukkaas Raamattu valehtelloo ku se puhhuu armolahjasta nimeltä profetoiminen. Just.

        Just goo onnii puhuvinnaa savvoo, vua eehän tuo oekeen taeja onnistuva! Jotta annaha olla, huasta suomeva, se kun tuppoo savolaesta ärsyttämmää tuonniilaene toevoton tiennääne tyylj - sillä männä ryssäätettää vua jorpakkoo!


    • Pahoittelut sisar Liikaselle väärästä nimityksestä. Täällähän ei (valitettavasti) näe tekstien kirjoittajia.

      Hyvä, että olet kiitosmielellä ja näet Herran johtaneen. On tietenkin mahdollista, ettei asioita ole silloin parikymmentä vuotta sitten esitetty oikein - tai ehkä on - se ei ole oleellista. Armon ja pelastuksen perusta voi kuitenkin olla sama, Jeesus ja yksin Jeesus.

      Samoin kuin armolahjat ovat kunkin kristityn kohdalla erilaisia, myös Herran johdatus on eri ihmisten kohdalla erilainen.

      Kai

      • Liikanen EGW

        Kai_A. "Sisar Liikanen" ottaa pahoittelut nöyrästi vastaan. Ei haittaa, huvitti vain.
        Hengellisestä kodistani - karsinastani Hyvän Paimenen lammaslauman joukossa - olen kiitollinen ja ilomielin teen myös yhteistyötä toisten seurakuntien uskovien kanssa evankelioimisen ym. piirissä. Kunhan perustana on Pyhä Raamattu, vain ja ainoastaan Jumalan sana, ilman lisäyksiä.


      • pyh!
        Liikanen EGW kirjoitti:

        Kai_A. "Sisar Liikanen" ottaa pahoittelut nöyrästi vastaan. Ei haittaa, huvitti vain.
        Hengellisestä kodistani - karsinastani Hyvän Paimenen lammaslauman joukossa - olen kiitollinen ja ilomielin teen myös yhteistyötä toisten seurakuntien uskovien kanssa evankelioimisen ym. piirissä. Kunhan perustana on Pyhä Raamattu, vain ja ainoastaan Jumalan sana, ilman lisäyksiä.

        Ja pyh! Sinä et Raamatun sanaan usko vaikka kuinka muuta väität. On nähty jo.


      • Liikanen EGW
        pyh! kirjoitti:

        Ja pyh! Sinä et Raamatun sanaan usko vaikka kuinka muuta väität. On nähty jo.

        Missäs "pyh!" luulee minut nähneensä? Ehkä jotain "näkyjä" sinullakin? Ole huoleti minun uskostani, se on Kristus-ankkurissa, joten sinun tuomioittesi tuulahdukset eivät sitä järkytä. Pyhise ja puhise ihan rauhassa vaan; ainoa, minkä saat aikaan kasvoilleni, on päänpudistelun saattelema hymynhäivähdys...


      • veli.
        Liikanen EGW kirjoitti:

        Missäs "pyh!" luulee minut nähneensä? Ehkä jotain "näkyjä" sinullakin? Ole huoleti minun uskostani, se on Kristus-ankkurissa, joten sinun tuomioittesi tuulahdukset eivät sitä järkytä. Pyhise ja puhise ihan rauhassa vaan; ainoa, minkä saat aikaan kasvoilleni, on päänpudistelun saattelema hymynhäivähdys...

        Rauhaa sisar! hienoa että näillä sivuilla käy myös sisaria

        Siunausta sinulle! toivoo yks advari veli.


      • Liikanen EGW
        veli. kirjoitti:

        Rauhaa sisar! hienoa että näillä sivuilla käy myös sisaria

        Siunausta sinulle! toivoo yks advari veli.

        Ei kai tämä nyt sentään mikään herrojen klubi ole vai? Onneksi täällä ei naisen tarvitse vaieta seurakunnassa! Joten kiitos kommentistasi "veli." Samoin sinulle toivotan siunausta!


    • veli vieläkin

      Hienoa, että palstalla käy homoja, lesboja, transvestiitteja, pedofileja ja muita advareita.

      • Liikanen EGW

        "Veli vieläkin"-nimimerkille: En oikein ymmärrä, mitä kommentillasi tarkoitat, mutta omalta osaltani voin vakuuttaa olevani normaali heteronainen, en "homo, lesbo, transvestiitti, pedofiili"... Enkä edes advari. Sinun orientoitumisesi lienee jotenkin sairasta.


      • veli.
        Liikanen EGW kirjoitti:

        "Veli vieläkin"-nimimerkille: En oikein ymmärrä, mitä kommentillasi tarkoitat, mutta omalta osaltani voin vakuuttaa olevani normaali heteronainen, en "homo, lesbo, transvestiitti, pedofiili"... Enkä edes advari. Sinun orientoitumisesi lienee jotenkin sairasta.

        Rauhaa sisar! tähän ketjun väliin tuli joku joka haluaa provoilla,niistä ei kannata välittää niitä on joka palstalla.

        Siunausta sinulle!


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe