Käykääs Yleistä Toyotasta-palstalla

Rönömies

Tuolla palstalla tojoterot huutavat kurkku suorana, miten huonoja ranskalaiset ovat ja kaikkein huonoin on tietysti Renault. Huvittavinta on jatkuva mölötys Renaultin ruostumisesta. Toyota ei tietysti ruostu eikä siinä voi olla koskaan vikaa ja kaikki ominaisuudet ovat ykkösluokka, mutta silti se voita testejä, koska ne ovat maksettuja.
Hyvät naurut saa mm. tsekkaamalla Corollapapan jorinat!

63

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röhönaurut

      Renault on jopa ranskalaisen laatutason mukaan sika huono tekele ollut iät ajat kaikkien laatu- tyytyväisyystestien taattu jumbo. Häviää jopa Citikalle. Oikea romujen romu, johon sekantuu vain täys tumpelo.

      • Menepäs nyt pelle

        10v ja kahden rellun kokemuksella voin sanoa että hyvä auto, ja huoltoa ne kaikki merkit tarvitsee. Ja hei muuten, rellu pärjännyt myös törmäystesteissä, turvallinenkin siis.

        Röhönauru menee nyt puskiin vaan takaisin provoilemaan, eikä nolaa täällä itseään.


    • huolestuttavaa...

      Näiden "röhönaurujen" ja muiden ressukoiden kouluaikaiset kiusaajat ajelee ilmeisesti nykyään Renaulteilla. Siitä tämä Rellu-viha todennäköisesti juontaa juurensa. En tiedä sitten mistä tämä Toyota-ihannointi tulee. Varmaan isukilla on ollut ruosteensyömä Carina ja se on ollut sitten tietysti maailman paras auto.

      Nykyään Rellulla kivasti ajeleva naapurikin ilkkuu, kun käsiin ruostuva Toyota on jatkuvasti "huolloissa". Eihän Toyotan omistaja-ressukka tällaista piinaa kauaa kestä ja taas "saadaan" lukea lehdestä, kun tämä sitten lopulta väsyy tähän kaikkeen. Siinä vaan usein sivullisetkin kärsii

      • 9+2

        Rellu nykyään aivan kelpo peli, rellun ilkkujat jämähtäneet vuosien taakse jolloin ehkä vielä rellu olikin halpa myös kestävyytensä puolesta. Ei rellun ystäviä turhaan ole, ranskalaisessa on paljon hyvää, ei auta olla rasisti.


    • P S A

      Ja Renualtko sitten muka voittaa testejä?

      • iki-jumbo-tojo

        Renualtista en ole koskaan kuullutkaan mutta ainakin Renault on pärjännyt vertailuissa hyvin ja sen ominaisuuksia on pääosin kehuttu. Tojota sen sijaan on aina vertailun jumbo-merkki


      • iki-jumbo-tojo kirjoitti:

        Renualtista en ole koskaan kuullutkaan mutta ainakin Renault on pärjännyt vertailuissa hyvin ja sen ominaisuuksia on pääosin kehuttu. Tojota sen sijaan on aina vertailun jumbo-merkki

        Mitähän vertailuja olet lukenut? Tojo ei ole missään ollut koskaan jumbomerkki!


      • iki-jumbo-tojo
        kertzul kirjoitti:

        Mitähän vertailuja olet lukenut? Tojo ei ole missään ollut koskaan jumbomerkki!

        No mitähän vertailuja itse olet seurannut? Esim. joku kuukausi sitten oli Tuulilasi lehdessä vertailu missä oli Auris, Golf, Leon ja olikohan se Mazda3. No auris tottakai hävisi. Onhan näitä, mulla on TM-lehtiä vielä tallessa isot pinot voin etsiä näitä vertailuja.
        Mitenkäs muuten olet tojo-palstalta tänne eksynyt?


      • iki-jumbo-tojo kirjoitti:

        No mitähän vertailuja itse olet seurannut? Esim. joku kuukausi sitten oli Tuulilasi lehdessä vertailu missä oli Auris, Golf, Leon ja olikohan se Mazda3. No auris tottakai hävisi. Onhan näitä, mulla on TM-lehtiä vielä tallessa isot pinot voin etsiä näitä vertailuja.
        Mitenkäs muuten olet tojo-palstalta tänne eksynyt?

        Myönnän, mun moka. Aloin tutkimaan isäukon Tuulilaseja ja Tekniikan maailmoja, ja totta, ei se Toyota kovin hyvin ole pärjännyt. Ei silti poista mun mielipidettä, että tojo on silti hinta-laatu suhteeltaan hyvä.

        Pyörin vähän kaikilla autopalstoilla, kun kohta olisi autonvaihto edessä ja mietin minkähän merkin sitä seuraavaksi ottaisi. Toyotaa en enää halua, ja nyt hyvinä vaihtoehtoina olis Renault, Alfa, Volvo tai Mitsu.


      • iki-jumbo-tojo
        kertzul kirjoitti:

        Myönnän, mun moka. Aloin tutkimaan isäukon Tuulilaseja ja Tekniikan maailmoja, ja totta, ei se Toyota kovin hyvin ole pärjännyt. Ei silti poista mun mielipidettä, että tojo on silti hinta-laatu suhteeltaan hyvä.

        Pyörin vähän kaikilla autopalstoilla, kun kohta olisi autonvaihto edessä ja mietin minkähän merkin sitä seuraavaksi ottaisi. Toyotaa en enää halua, ja nyt hyvinä vaihtoehtoina olis Renault, Alfa, Volvo tai Mitsu.

        Ei se varmasti huono ole, kuten ei mikään muukaan merkki. Kaikilla autoilla voi hoitaa normaalit ajonsa mainioisti. Toiset arvostaa ajettavuuden ym. absoluuttisen viattomuuden (jota mikään ei ole pystynyt tarjoamaan) edelle.

        Itse jos en seuraavaksikin autoksi Rellua ottaisi niin valitsisin kyllä Alfa Giulietan. Helvetin hieno ja hyvin pärjäsi TM:n käyttötestissä. Eli saat kyllä multa respectit jos sellaiseen päädyt


    • VAG

      Eihän Renault pärjää missään sen paremmin kuin Tojokaan, mutta saattehan te haaveilla niiden menestyksestä. Samanlaisia katiskoja molemmat, hyihyi.

      • Megane...

        Ja vag ratsastaa vain sen ansiosta kun toimittajat näkyy suosivan sitä! Outoa ettei ne ulkolaisissa lehdissä pärjää. Jos vertaa vaikka golffia meganeen niin voitto kuuluisi testeissä ilman muuta renaultille ja siihen on vankat perusteet toisin kuin huijaavat tuulilasi ja tm jotka ei tahdo muuta julkaistakaan kun jotain volkkari artikkeleja. Renault paras turvallisuudessa paremmat varusteet ja huomattavasti tehokkaammat moottorit ja pienempi kulutus kuin golffissa ja mukavampi kyyti! Ei voi siis kun ihmetellä että millä ihmeen perusteella suomessa volkkari on kärjessä pelkkää huijausta sanon minä! Tuossa kokoluokassa megane on maailman paras!


    • 5+16

      Miten rellu pärjää vertailuissa kun eihän sitä koskaan edes hyväksytä mukaan sellaisiin?!?

      • toihohohoho

        Niin kun ei ole hetkeen aikaan tullut uutta mallia...


    • Loppu tulee

      Summa summarum. Renault on melkein kaikessa hyvä,ellei
      erittäin hyvä.Tosin ei yleensäkään läpäise edes katsastusta
      runsasvikaisuutensa vuoksi,eikä sitä juurikaan myydä muualla
      kuin Ranskassa. Muualla pääosin marginaalimerkki kun ei
      oikein kukaan suostu ostamaan.Muuten on ihan hyvä ellei paras.
      Toyota taas ei pärjää oikein missään paitsi mitä nyt myydään
      maailmalla eniten. On paras brändi,luotetuin auto monessa tutkimuksessa
      ja autokatsastuksen laadun esikuva koko tilastoidulta ajalta.
      Muuten sen huono ja kallis.
      Kumpi on ennen konkurssissa:Areva vai Renault? Olkiluodon
      kolmosyksikköä ranskalainen Areva on rakentanut jo 9 vuotta
      eikä valmistusvuotta vielä edes tiedetä kun kaikki mahdollinen
      on mennyt pieleen. Ranskalaista osaamista. Eipä ole yllätys.
      j

      • faktaa...

        eipä tuo fukushima laatukaan paljon vakuuta oli koko maapallo taas saastua tojota "laatu" generaattorien takana. Vasta katsastin oman meganen ei mitään sanomista hyvin meni läpi. Niin ja mitä tulee tuohon tojotan myyntiin niin aasiassa on niin paljon porukkaa että ne kaikki riisihatut ostaa tojotan sielä. Ihan vaan muistutukseksi että myydyin auto malli nykyään on muuten fordin focus EIKÄ TOIJOTA KOROLLA


      • maailmanloppu

        Kummasti sitä vaan euroopassa myydään. Enemmäin kuin Tojoa, joka on marginaalimerkki muualla kuin Suomessa ja Nousevan Ahdingon Maassa.

        http://auto.fi.msn.com/autogalleria/katso-euroopan-kymmenen-myydyintä-automallia-1

        Ja mitä tulee japanin ydinvoimaloihin: siellä on dokumentin mukaan 18 ydinvoimalaa, jotka KAIKKI on maanjäristysalueella. Maailmanloppua odotellessa...


      • Rapea ranskalainen
        maailmanloppu kirjoitti:

        Kummasti sitä vaan euroopassa myydään. Enemmäin kuin Tojoa, joka on marginaalimerkki muualla kuin Suomessa ja Nousevan Ahdingon Maassa.

        http://auto.fi.msn.com/autogalleria/katso-euroopan-kymmenen-myydyintä-automallia-1

        Ja mitä tulee japanin ydinvoimaloihin: siellä on dokumentin mukaan 18 ydinvoimalaa, jotka KAIKKI on maanjäristysalueella. Maailmanloppua odotellessa...

        Jos ei pärjää maailmanlaajuisesti niin sitten pitää etsiä vaan joku
        osa maapallolta jossa myynti käy paremmin eli valmistusmaa.
        Valmistetaanko Rellun rutkuttimia kymmentä osaa Toyotan
        tuotantoluvuista,eipä taida. Toyota ei valmista ydinvoimaloita.
        Tsunami ja maanjäristys tuhosivat niitä.Petteri ei ole kuullutkaan!


      • koulukiusattu tero?
        Rapea ranskalainen kirjoitti:

        Jos ei pärjää maailmanlaajuisesti niin sitten pitää etsiä vaan joku
        osa maapallolta jossa myynti käy paremmin eli valmistusmaa.
        Valmistetaanko Rellun rutkuttimia kymmentä osaa Toyotan
        tuotantoluvuista,eipä taida. Toyota ei valmista ydinvoimaloita.
        Tsunami ja maanjäristys tuhosivat niitä.Petteri ei ole kuullutkaan!

        Kun ei tojo pärjää muilla ominaisuuksillaan niin sitten etsitään joku Perähikiän (Suomen) myyntitilasto. En tosin ymmärrä että mitä hienoa on jos kaikilla on samanlainen tusinakinneri mutta enivei...

        Eipä Renaultkaan ole yhtäkään ydinvoimalaa tietääkseni rakentanut, sitäpaitsi eiköhän suomalaiset oo itse sössineet nuo ydinvoimahankkeensa. Ja kuka typerys rakentaa ydinvoimalansa maanjäristysalueelle? Kierosilmä-japskit, eipä ole yllätys...

        Voit seuraavaksi kokeilla vaikka Lancia-palstaa, täältä et kannattajia tule saamaan. Ei se sun rapian-ruostuva Toyhottimesi sen paremmaksi muutu vaikka kuinka julistat jtn Uzpekistanin myyntitilastoa


      • Toyotasuperpower
        maailmanloppu kirjoitti:

        Kummasti sitä vaan euroopassa myydään. Enemmäin kuin Tojoa, joka on marginaalimerkki muualla kuin Suomessa ja Nousevan Ahdingon Maassa.

        http://auto.fi.msn.com/autogalleria/katso-euroopan-kymmenen-myydyintä-automallia-1

        Ja mitä tulee japanin ydinvoimaloihin: siellä on dokumentin mukaan 18 ydinvoimalaa, jotka KAIKKI on maanjäristysalueella. Maailmanloppua odotellessa...

        Vääristeltyjä ja maksettuja tilastoja, kyllä Toyota on oikeasti maailman ostetuin auto. Ja yhtä lailla ne autolehtien testit on maksettuja, aina joku VW-sukuinen rottelo kärjessä, vaikka oikeasti eivät sitä puolueettomassa testissä olisi.


      • Rapea ranskalainen
        koulukiusattu tero? kirjoitti:

        Kun ei tojo pärjää muilla ominaisuuksillaan niin sitten etsitään joku Perähikiän (Suomen) myyntitilasto. En tosin ymmärrä että mitä hienoa on jos kaikilla on samanlainen tusinakinneri mutta enivei...

        Eipä Renaultkaan ole yhtäkään ydinvoimalaa tietääkseni rakentanut, sitäpaitsi eiköhän suomalaiset oo itse sössineet nuo ydinvoimahankkeensa. Ja kuka typerys rakentaa ydinvoimalansa maanjäristysalueelle? Kierosilmä-japskit, eipä ole yllätys...

        Voit seuraavaksi kokeilla vaikka Lancia-palstaa, täältä et kannattajia tule saamaan. Ei se sun rapian-ruostuva Toyhottimesi sen paremmaksi muutu vaikka kuinka julistat jtn Uzpekistanin myyntitilastoa

        Onko maailman myyntitilasto
        "perähikiän myyntitilasto"?
        Nyt on petterillä itkupotkuraivari
        lähempänä kuin koskaan!
        Eikö Renault ole "tusinakinneri?"
        Tosin ei se juurikaan kelpaa kenellekkään,hinta ei tosin
        olisi esteenä. Ei vaan osteta vaikka halvalla saisi.


      • koulukiusattu tero?
        Rapea ranskalainen kirjoitti:

        Onko maailman myyntitilasto
        "perähikiän myyntitilasto"?
        Nyt on petterillä itkupotkuraivari
        lähempänä kuin koskaan!
        Eikö Renault ole "tusinakinneri?"
        Tosin ei se juurikaan kelpaa kenellekkään,hinta ei tosin
        olisi esteenä. Ei vaan osteta vaikka halvalla saisi.

        Suomi on Perähikiä. Eurooppa on suuri markkina-alue ja siellä Toyota ei kelpaa kuin suomalaisille. Renault on Euroopassa rutkasti ostetumpi kuin ruostuva Leluota. Tojo on toki maailmanlaajuisesti ostetumpi kuin Rellu. Japanissa ja muissa vastaavissa kehitysmaissa on niin paljon ihmisiä, että jo niiden perusteella Tojoa myydään "maailmanlaajuisesti" paljon. En toki haluaisikaan ajaa sellaista autoa, joka on kaikilla naapuruston Penteillä ja Osmoilla. Onneksi ollaan Suomessa.

        Ja kuka laatutietoinen nyt Tojoa ostaisikaan? Sitä kun ei saa edes katsastuksesta läpi. Aina on päästöt päin persettä ja abs-valo palaa. Ja ruoste raiskaa...


      • Rutkurellutin
        koulukiusattu tero? kirjoitti:

        Suomi on Perähikiä. Eurooppa on suuri markkina-alue ja siellä Toyota ei kelpaa kuin suomalaisille. Renault on Euroopassa rutkasti ostetumpi kuin ruostuva Leluota. Tojo on toki maailmanlaajuisesti ostetumpi kuin Rellu. Japanissa ja muissa vastaavissa kehitysmaissa on niin paljon ihmisiä, että jo niiden perusteella Tojoa myydään "maailmanlaajuisesti" paljon. En toki haluaisikaan ajaa sellaista autoa, joka on kaikilla naapuruston Penteillä ja Osmoilla. Onneksi ollaan Suomessa.

        Ja kuka laatutietoinen nyt Tojoa ostaisikaan? Sitä kun ei saa edes katsastuksesta läpi. Aina on päästöt päin persettä ja abs-valo palaa. Ja ruoste raiskaa...

        Petterin mielestä Japani on kehitysmaa eikä USA:ssa myydä
        Toyotaa. Petterin korvien välissä on kehitysaluetta riittävästi.
        Tosin ei mitään kehitystä ole tapahtunut.
        Miksei sitä Rellua myydä Aasiassa ja Amerikassa?
        Rellua myydään pääasiassa vain Ranskassa joka on Euroopan
        suurin valtio. Ymmärsitkö pöljä?


      • niin kuka pöljä?
        Rutkurellutin kirjoitti:

        Petterin mielestä Japani on kehitysmaa eikä USA:ssa myydä
        Toyotaa. Petterin korvien välissä on kehitysaluetta riittävästi.
        Tosin ei mitään kehitystä ole tapahtunut.
        Miksei sitä Rellua myydä Aasiassa ja Amerikassa?
        Rellua myydään pääasiassa vain Ranskassa joka on Euroopan
        suurin valtio. Ymmärsitkö pöljä?

        Ai Ranska Euroopan suurin valtio? Eihän tuollaisen penskan kanssa kannata edes keskustella kun koulutkin on vielä käymättä...


      • hlsjahfjkdsf

        Mielenkiintoisia ennakkoluuloja sinulla osa suorastaan selviä valeita.

        Mistä moinen viha ranskalaisia ja ranskalaisuutta kohtaan noin yleensääkin. Opettiko isä vai kaverit vai etkö saanut sillä ainoaksi jääneellä Pariisin reissulla edes maksullisilta?


      • asdsdasd
        niin kuka pöljä? kirjoitti:

        Ai Ranska Euroopan suurin valtio? Eihän tuollaisen penskan kanssa kannata edes keskustella kun koulutkin on vielä käymättä...

        Todennäköisempää on että kommentoijan koulupäivistä on jo enemmän aikaa. Ennen Neuvostoliiton hajoamista Ranska oli Euroopan suurin valtio (pinta-alaltaan) koska Neuvostoliittoa ei Turkin tapaan laskettu puhtaasti eurooppalaiseksi valtioksi.

        Neuvostoliiton hajottua Eurooppaan syntyi koko joukko uusia valtioita, joista yksi on selvästi eurooppalainen ja Ranskaa isompi (Ukraina). Tosin, jos otetaan huomioon Ranskan merentakaiset alueet niin Ranska on Ukrainaa isompi valtio, tosin tällä menetelmällä Euroopan pinta-ala kärkeen kipuaa pieni Tanska (jos Venäjä Siperioineen pidetään edelleen Euroopan ulkopuolisena valtiona).

        Eli asia riippuu aikalailla Euroopan määrittelystä ja määrittelijästä.


    • pistepainotus

      Minulle riittää hyvin se että Megane voitti 5-ovisten vertailun TM:ssä vuonna 2009, ja sai farmarivertailussa 2011 kakkossijan. Golf voitti farkkutestin koska sen 25 hv heikkotehoisempi kone kulutti vähemmän, ja 5-ovisissa ei Golfia ollut mukana.

      No, viime kädessä jokaisen pitäisi vertailla itse koeajolla ja tarjouksia pyytämällä jos aikoo uuden auton ostaa.

      Golfille nostan hattua siitä hyvästä että se pärjäsi farkkuvertailussa hyvin 13 cm Meganea lyhyemmällä akselivälillä ja voitti vaikka takapenkki kuvailtiin ahtaaksi ja autossa oli järestään 2 db enemmän melua. Minun vertailussani Golfin suoritus ei riittänyt voittoon.

    • arvasitko merkin

      Minulle vaatimattomana miehenä riittää varsin hyvin merkin
      paras suosio maailmassa. En tarvitse mitään tiettyyn ovimäärään
      rajattujen mallien "testimenestystä" jonka saavuttamiseen saattaa
      riittää pelkkä raha tai muu tarkoitushakuisuus. Merkin brändimenestys
      ja lukemattomat luotettavuus- ja huolettomuustutkimukset
      paljon kallimpien premiummerkkien ohi antavat mukavasti
      selkänojaa valinnalle joka takaa mielenrauhan vuosiksi eteenpän.

      • ijrthh

        Tuo on mun mielestä naurettavin tapa perustella omaa auton valintaansa. Kun kaikilla muillakin on niin uskallan ostaa.

        Ja onko peilin vika jos naama näyttää rumalta? Eli se että Toyota ei noissa testeissä koskaan pärjää, johtuu siitä että Toyota vaan on niin sikamaisen huono. Ne ei todellakaan ole maksettuja testejä.


    • "Sikamaisen huono"

      Ei se ostaminen ole kiinni mistään uskalluksesta jos Toyotan
      haluaa. Katso wikipediasta vaikka Toyotan määritelmä,niin et
      varmaan ylläty. Mielipuolen uskallusta ja tolkutonta riskinottoa
      sen sijaan on ranskanpatongien ostaminen aina pitänyt sisällään.
      Ei vaan nyt oikein ole uskottavaa se Toyotan sikamainen huonous
      maailman myyntilukuihin peilaten. Ei sikamaisen huonoa autoa
      osteta maailmassa eniten. Pätee myös ranskan rutkuttimiin joita
      ei juurikaan muualla myydä kuin Ranskassa.
      PS. Testaajalleko olet autoa ostamassa?
      Miksi testit eivät voisi olla maksettuja tai tarkoitushakuisia
      esim.valtsemalla joitain tietyn ovimäärän omaavia malleja?
      Onko sinulla jotain todistettua faktatietoa asiasta.
      Miksi renuttimien arvo laskee sikamaisen nopeasti?
      Siksikö että on hyvä ja halutt?

      • clio numero 1

        Ranskalaiset eivät ole suosittuja Suomessa, muualla ne ovat.

        Itse sanoisin että Volkkari teki DGS-vaihteistonsa tunnetuksi sen katkeamatonta moottoriääntä tukehduksiin pitäneen pikkupojan avulla. Renault ei ole samanlaisesta vaihteistostaan pitänyt mitään mainoskampanjaa, heidän mainoksensa oli vain "kiva ajaa" ja Kimin "en tiedä miksi tänne ajoin".

        Nyt tuli hinnastoon "salaisesti" Renault Clio 1,2 tce-edc. Ei tullut kirjettä kotiin, ei myöskään sähköpostia. Täytyy kurkkailla milloin dieselin edc tulee, vai tuleeko ollenkaan.

        Toyota ei kiinnosta minua autona, muutoin kuin sen suomalaisen suursuosion vuoksi. Ruotsissa Auris on sijalla 8, Yaris sijalla 14 ja Avensis sijalla 28. Ei voi väittää että Renault olisi erityisen suosittu Ruotsissakaan, mutta siellä Clio on sijalla 16, Captur sijalla 29 ja Megane sijalla 31.

        Mielenkiintoista on myös se että Ruotsissa Skoda Octavia on sijalla 17, ja Nissan Qashqai on sijalla 15. Ruotsissa ylivoimainen suursuosikki on Volvo V70, tosin se selittyy sillä että siellä ei ole autoveroa ja auto on kotimainen.

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/renault clio selva ykkonen ranskassa/201311573621

        Ranskassa Clio on numero 1, siellä pärjätään pienemmällä autolla. Peugeot jäi kakkoseksi.


      • kirotusvihre
        clio numero 1 kirjoitti:

        Ranskalaiset eivät ole suosittuja Suomessa, muualla ne ovat.

        Itse sanoisin että Volkkari teki DGS-vaihteistonsa tunnetuksi sen katkeamatonta moottoriääntä tukehduksiin pitäneen pikkupojan avulla. Renault ei ole samanlaisesta vaihteistostaan pitänyt mitään mainoskampanjaa, heidän mainoksensa oli vain "kiva ajaa" ja Kimin "en tiedä miksi tänne ajoin".

        Nyt tuli hinnastoon "salaisesti" Renault Clio 1,2 tce-edc. Ei tullut kirjettä kotiin, ei myöskään sähköpostia. Täytyy kurkkailla milloin dieselin edc tulee, vai tuleeko ollenkaan.

        Toyota ei kiinnosta minua autona, muutoin kuin sen suomalaisen suursuosion vuoksi. Ruotsissa Auris on sijalla 8, Yaris sijalla 14 ja Avensis sijalla 28. Ei voi väittää että Renault olisi erityisen suosittu Ruotsissakaan, mutta siellä Clio on sijalla 16, Captur sijalla 29 ja Megane sijalla 31.

        Mielenkiintoista on myös se että Ruotsissa Skoda Octavia on sijalla 17, ja Nissan Qashqai on sijalla 15. Ruotsissa ylivoimainen suursuosikki on Volvo V70, tosin se selittyy sillä että siellä ei ole autoveroa ja auto on kotimainen.

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/renault clio selva ykkonen ranskassa/201311573621

        Ranskassa Clio on numero 1, siellä pärjätään pienemmällä autolla. Peugeot jäi kakkoseksi.

        *DSG-vaihteisto*


      • clio numero 1

      • "Sikamaisen huono"
        clio numero 1 kirjoitti:

        http://www.bilsweden.se/statistik/arkiv-nyregistrering_per_manad_2014/nyregistreringar-juli-2014

        Tuo taulukko erotteli näköjään bensan ja dieselin erikseen. Dieselpuolella Toyotaa ei mainita merkkinä ollenkaan.

        Ja Ruotsissa hyljeksitty merkki näyttäisi olevan Opel.

        Jotta saisi kattavan kuvan jonkin automerkin menestymisestä maailmassa
        on typerää etsiä sitä menestystä pelkästään valmistusmaasta.
        Toyotankin menestys Japanissa on 30-40% ja ylivoimainen ykkönen
        mutta ei sitä tietoa täällä kukaan hehkuta. Jotta kokonaiskuva kirkastuisi
        pitää tietenkin verrata koko maailman tilannetta jossa ovat kaikki maat
        mukana,ja varsinkin ne maat joilla ei ole omaa valmistusta.
        Vuositaiset merkin myyntimäärät koko maailmassa kertovat merkin
        suosiosta ja haluttavuudesta. Löytyykö edes tilastotietoa Renaultin
        sijoituksesta maailman markkinoilla? Kiinnostaako ketään?
        Toyota taisi olla ykkönen viime vuonna!
        PS. Missä muualla ranskalaiset ovat suosttuja kuin Ranskassa?
        Onko Renault esim. Porugalissa suositumpia kuin Toyota?
        Siellä kun ei ole omaa autotuotantoa. Kaikki ovat samalla viivalla.


      • clio numero 1
        "Sikamaisen huono" kirjoitti:

        Jotta saisi kattavan kuvan jonkin automerkin menestymisestä maailmassa
        on typerää etsiä sitä menestystä pelkästään valmistusmaasta.
        Toyotankin menestys Japanissa on 30-40% ja ylivoimainen ykkönen
        mutta ei sitä tietoa täällä kukaan hehkuta. Jotta kokonaiskuva kirkastuisi
        pitää tietenkin verrata koko maailman tilannetta jossa ovat kaikki maat
        mukana,ja varsinkin ne maat joilla ei ole omaa valmistusta.
        Vuositaiset merkin myyntimäärät koko maailmassa kertovat merkin
        suosiosta ja haluttavuudesta. Löytyykö edes tilastotietoa Renaultin
        sijoituksesta maailman markkinoilla? Kiinnostaako ketään?
        Toyota taisi olla ykkönen viime vuonna!
        PS. Missä muualla ranskalaiset ovat suosttuja kuin Ranskassa?
        Onko Renault esim. Porugalissa suositumpia kuin Toyota?
        Siellä kun ei ole omaa autotuotantoa. Kaikki ovat samalla viivalla.

        "Brand-wise, Renault tests new heights: up 43% to a gigantic 17.6% share thanks to exceptional performances of the Clio (#1 with 8.5% share) and Captur (#6 and 3.3%), reflecting the general situation in Europe for the French manufacturer. "

        http://bestsellingcarsblog.com/category/portugal/

        Kiitos kysymyksestä. Portugalissa Renaultin markkinaosuus on 17,6 %. Ja uusmyynnistä 8,6 % on Clioa, eli tyytyvät syystä tai toisesta pienempiin autoihin kuin suomalaiset.


      • clio numero 1
        clio numero 1 kirjoitti:

        "Brand-wise, Renault tests new heights: up 43% to a gigantic 17.6% share thanks to exceptional performances of the Clio (#1 with 8.5% share) and Captur (#6 and 3.3%), reflecting the general situation in Europe for the French manufacturer. "

        http://bestsellingcarsblog.com/category/portugal/

        Kiitos kysymyksestä. Portugalissa Renaultin markkinaosuus on 17,6 %. Ja uusmyynnistä 8,6 % on Clioa, eli tyytyvät syystä tai toisesta pienempiin autoihin kuin suomalaiset.

        http://bestsellingcarsblog.com/2014/06/28/portugal-may-2014-renault-clio-and-vw-polo-distant-leaders/

        Mielenkiintoista listauksessa on myös se että ensimmäinen ei-eurooppalaismerkki on Nissan, ja se on sijalla 11. Toyota on sijalla 13.

        Ei se merkki aina valmistusmaata kerro, mutta isänmaallisia ostajia ovat Portugalissa. Valmistusmaa voi johtaa harhaan vähän kuten Nokian puhelimessa lukee että se on kiinalainen, ellei tiennyt että se "oikeasti" oli suomalainen. Nyt se on amerikkalainen, vaikkakin sillä on toimintaa Suomessa. Nokian renkaissa luki "tehty Venäjällä", vaikka se on suomalainen. Joka tapauksessa valinnoillaan vaikuttaa siihen minne rahamme päätyvät, eli missä työpaikat sijaitsevat.


      • sklfdjkldsjfkl

        "Ei se ostaminen ole kiinni mistään uskalluksesta jos Toyotan
        haluaa."

        Suomessa Toyotan osto on ajatteluelimen käyttämättä jättämistä ja muiden matkimista.

        Mutta jotain tuosta Toyotasta näyttää puuttuvan kun sen ostamista pitää perustella muita merkkejä, eritoten ranskalaisia haukkumalla...


      • hei "sikamaisen huon

        Sikamaisen hyvä auto ei häviä järjestäen jokaista vertailua, kuten tojota tekee. Ilmeisesti vain tojotan omistajat tykkäävät vetelästä ja tunnottomasta ohjauksesta.

        Ja miksi ne vertailut olisi maksettuja? Siksikö, että tojota ei niissä pärjää? Entäs katsastustilastot? Ne ei arvatenkaan ole maksettuja, kun niissä tojota pärjää?
        Jos halutaaan vertailla 5-ovisia autoja, niin miksi sinne pitäisi jotain muita valita, kuin 5-ovisia autoja. En nyt oikein ymmärrä, että miten se vaikuttaa siihen, että tojota on aina viimeinen samanlaisiin verrokkeihin verrattuna.

        ps. Rellu on muuten EUROOPAN neljänneksi myydyin merkki. Siis Eurooppa on maanosa, ei maa, jos et tiennyt


      • järkirellu

        Ihmeellistä kiihkoilua! Miten niin on "mielipuolen uskallusta ja tolkutonta riskinottoa" ostaa ranskalainen auto? Esimerkiksi Megane II, joka ei todellakaan loistanut katsastustilaistoissak kuten Toyotat, on muuteni aivan mainio kulkuväline. Hiljainen, mukava, suht. taloudellinen ja tilava. Lisäksi varusteet hyvää tasoa. Tällaisellakin on tullut ajeltua.

        "Sikamaisen huono", oletko sitä mieltä, että ainoat seikat, mitkä auton ostossa ratkaisevat, ovat jälleenmyyntiarvo ja viattomuus katsastustilastoissa?
        Vaikka tuo Megane ei niissä pärjää, niin viat ovat useimmiten olleet luokkaa väljä raidetangonpää. Korjauskustannus ei romuta kenenkään taloutta, vai romuttaisiko se Toyota-kuskin talouden ja mielenrauhan? Ja yllätys, yllätys, Megane III pärjää varsin hyvin, otapa selvää.

        Ja vielä ihmettelen: miten sinä ja muut Tojomiehet jaksatte jauhaa, että ranskalaisia autoja myydään lähinnä vain Ranskassa? Ette kai te ihan oikeasti usko omiin satuihinne?

        Sitten pysytään faktoissa, Toyotan menestys autolehtien vertailuissa ei ole ollut kehuttava. Jopa ollut joskus viimeinen, mikä ei siis tarkoita, että olisi kelvoton. Mutta eihän kukaan aikuinen voi uskoa, että on olemasssa "salaliitto" Toyotaa vastaan, eihän? Asia on vain niin, että monissa vertailtavissa ominaisuuksissa on ollut parempia kuin Toyota.

        Maailmanlaajuinen myyntimenestys ei tarkoita, että kyseinen laite on luokassaan paras. Otetaan esimerkki: 15 vuotta sitten Windows jyräsi tietokonemaailmassa, Apple taas konkurssin partaalla. Oliko Windows ylivoimaisesti paras, vakain, helppokäyttöisin ja loogisin käyttis? Tuskin kukaan viitsii väittää, että kyllä oli. Kyllä niitä syitä vaikka tuon Windowsin menestykseen löytyy, mutta aina ei todellakaan ole kaiken mitta se myyntimenestys.

        Esimerkki kakkonen: 80-luvun alussa suomalaiset ostivat Datsun/Nissan Cherryä ihan simona. Auto oli aivan luokaton tekele (ruoste, jarrut, ajo-ominaisuudet), mutta kansa tykkäsi, kun sain kivan ulkonäön, hyvät varusteet eikä hinta ollut paha. Eli älä vedä liian pitkällemeneviä johtopäätöksiä tuotteen myyntimenestyksestä!


      • Sika säkissä
        sklfdjkldsjfkl kirjoitti:

        "Ei se ostaminen ole kiinni mistään uskalluksesta jos Toyotan
        haluaa."

        Suomessa Toyotan osto on ajatteluelimen käyttämättä jättämistä ja muiden matkimista.

        Mutta jotain tuosta Toyotasta näyttää puuttuvan kun sen ostamista pitää perustella muita merkkejä, eritoten ranskalaisia haukkumalla...

        Niinpä niin, eihän renuttimella ole mitään jakoa Suomessa Toyotaan
        verratuna. On täysin marginaalimerkki jota ei juurikaan kukaan halua.
        Näin rekisteröintitilastot kertovat ilman mitään haukkumisia.
        Asia vaan on näin. Hinta ei nyt ainakaan olisi mikään este.
        Toyota on ollut myydyinpien merkkien kärkikastissa ties kuinka kauan.
        Renault ei koskaan. Osaatko tehdä johtopäätöksiä?
        Renaultin ostamatta jättäminen on Suomessa ajatteluelimen
        perusteellista ja järkevää käyttöä


      • Sikamaisen huono
        järkirellu kirjoitti:

        Ihmeellistä kiihkoilua! Miten niin on "mielipuolen uskallusta ja tolkutonta riskinottoa" ostaa ranskalainen auto? Esimerkiksi Megane II, joka ei todellakaan loistanut katsastustilaistoissak kuten Toyotat, on muuteni aivan mainio kulkuväline. Hiljainen, mukava, suht. taloudellinen ja tilava. Lisäksi varusteet hyvää tasoa. Tällaisellakin on tullut ajeltua.

        "Sikamaisen huono", oletko sitä mieltä, että ainoat seikat, mitkä auton ostossa ratkaisevat, ovat jälleenmyyntiarvo ja viattomuus katsastustilastoissa?
        Vaikka tuo Megane ei niissä pärjää, niin viat ovat useimmiten olleet luokkaa väljä raidetangonpää. Korjauskustannus ei romuta kenenkään taloutta, vai romuttaisiko se Toyota-kuskin talouden ja mielenrauhan? Ja yllätys, yllätys, Megane III pärjää varsin hyvin, otapa selvää.

        Ja vielä ihmettelen: miten sinä ja muut Tojomiehet jaksatte jauhaa, että ranskalaisia autoja myydään lähinnä vain Ranskassa? Ette kai te ihan oikeasti usko omiin satuihinne?

        Sitten pysytään faktoissa, Toyotan menestys autolehtien vertailuissa ei ole ollut kehuttava. Jopa ollut joskus viimeinen, mikä ei siis tarkoita, että olisi kelvoton. Mutta eihän kukaan aikuinen voi uskoa, että on olemasssa "salaliitto" Toyotaa vastaan, eihän? Asia on vain niin, että monissa vertailtavissa ominaisuuksissa on ollut parempia kuin Toyota.

        Maailmanlaajuinen myyntimenestys ei tarkoita, että kyseinen laite on luokassaan paras. Otetaan esimerkki: 15 vuotta sitten Windows jyräsi tietokonemaailmassa, Apple taas konkurssin partaalla. Oliko Windows ylivoimaisesti paras, vakain, helppokäyttöisin ja loogisin käyttis? Tuskin kukaan viitsii väittää, että kyllä oli. Kyllä niitä syitä vaikka tuon Windowsin menestykseen löytyy, mutta aina ei todellakaan ole kaiken mitta se myyntimenestys.

        Esimerkki kakkonen: 80-luvun alussa suomalaiset ostivat Datsun/Nissan Cherryä ihan simona. Auto oli aivan luokaton tekele (ruoste, jarrut, ajo-ominaisuudet), mutta kansa tykkäsi, kun sain kivan ulkonäön, hyvät varusteet eikä hinta ollut paha. Eli älä vedä liian pitkällemeneviä johtopäätöksiä tuotteen myyntimenestyksestä!

        Nissan Sherry ei autona ollut kaksinen,mutta oli kuitenkin ominaisuuksia
        riittävästi,ulkonäkö kohdallaan .ja Datsunin kestävä maine.
        Toisin kuin ranskalaiset,joita ei haluta ostaa surkeasta kestävyysmaineesta
        johtuen jota vielä katsastustilastot rumentaa. Rapea ranskalaisuus ei
        minnekkään häviä,jos maine kerran on saavutettu.
        Ranskalaiset autot eivät koskaan ole saavuttaneet maailman mainetta
        niin kuin Toyota. Maaailmalla Toyota tunnetaan luottavuudestaan ja
        ranskalaiset vikaherkkyydestään. Siinäpä ne menestyksen eväät
        pääpiirteissään.


      • ksdjfskljfklsjlg
        Sikamaisen huono kirjoitti:

        Nissan Sherry ei autona ollut kaksinen,mutta oli kuitenkin ominaisuuksia
        riittävästi,ulkonäkö kohdallaan .ja Datsunin kestävä maine.
        Toisin kuin ranskalaiset,joita ei haluta ostaa surkeasta kestävyysmaineesta
        johtuen jota vielä katsastustilastot rumentaa. Rapea ranskalaisuus ei
        minnekkään häviä,jos maine kerran on saavutettu.
        Ranskalaiset autot eivät koskaan ole saavuttaneet maailman mainetta
        niin kuin Toyota. Maaailmalla Toyota tunnetaan luottavuudestaan ja
        ranskalaiset vikaherkkyydestään. Siinäpä ne menestyksen eväät
        pääpiirteissään.

        Jotain tuosta Toyotasta ja sen omistamisesta näemmä puuttuu henkisellä tasolla kun sen omistajien täytyy ihan vartavasten käydä muilla palstoilla haukkumassa toisten autoja, vieläpä vanhoihin mutta vahvoihin ennakkoluuloihin pohjaten.


      • järkirellu
        Sikamaisen huono kirjoitti:

        Nissan Sherry ei autona ollut kaksinen,mutta oli kuitenkin ominaisuuksia
        riittävästi,ulkonäkö kohdallaan .ja Datsunin kestävä maine.
        Toisin kuin ranskalaiset,joita ei haluta ostaa surkeasta kestävyysmaineesta
        johtuen jota vielä katsastustilastot rumentaa. Rapea ranskalaisuus ei
        minnekkään häviä,jos maine kerran on saavutettu.
        Ranskalaiset autot eivät koskaan ole saavuttaneet maailman mainetta
        niin kuin Toyota. Maaailmalla Toyota tunnetaan luottavuudestaan ja
        ranskalaiset vikaherkkyydestään. Siinäpä ne menestyksen eväät
        pääpiirteissään.

        Valitettavasti olet väärässä. Maine, jonka vaikutus on valtava, voidaan niin menettää kuin myös saada takaisin. Perehdy vaikka merkkiin nimeltä Audi. Juuri kukaan ei pitänyt 70-luvulla Audia juuri minään, sitten rallimenestys, quattro-mallisto ja tekninen kunnianhimo nostivat merkin nykyiseksi premium-merkiksi VW-konsernissa. Ja kuka ihan tosissaan muistelee vanhoja takatuuppari-Skodia ja niiden laatua kommunismin ajoilta, kun nykyisin tulee mieleen merkki nimeltä Skoda.
        Se, että Datsunin maine pysyi kestävänä Cherrystä huolimatta, on kyllä varsin mielenkiintoista. Jos seuraajamallit olisivat olleet yhtä onnettomia, miten olisikaan käynyt meillä Suomessa?
        Ja jos Suomessa Toyotan maine perustuukin luotettavuuteen, niin se ei automaattisesti tarkoita, että kaikkialla muualla ranskalaisten autojen maine olisi vastaavasti huono. Pohjois-Afrikassa esim. Peugeotin (504/505) maine on legendaarisen kova.
        Enkä nyt jaksa kinata hyvästä ruostesuojauksesta, jossa ranskalaiset menestyvät, vaikka ainakin minun ja varmaan monen muun mielestä sekin on osa auton kestävyyttä.


      • aikansa kutakin
        järkirellu kirjoitti:

        Valitettavasti olet väärässä. Maine, jonka vaikutus on valtava, voidaan niin menettää kuin myös saada takaisin. Perehdy vaikka merkkiin nimeltä Audi. Juuri kukaan ei pitänyt 70-luvulla Audia juuri minään, sitten rallimenestys, quattro-mallisto ja tekninen kunnianhimo nostivat merkin nykyiseksi premium-merkiksi VW-konsernissa. Ja kuka ihan tosissaan muistelee vanhoja takatuuppari-Skodia ja niiden laatua kommunismin ajoilta, kun nykyisin tulee mieleen merkki nimeltä Skoda.
        Se, että Datsunin maine pysyi kestävänä Cherrystä huolimatta, on kyllä varsin mielenkiintoista. Jos seuraajamallit olisivat olleet yhtä onnettomia, miten olisikaan käynyt meillä Suomessa?
        Ja jos Suomessa Toyotan maine perustuukin luotettavuuteen, niin se ei automaattisesti tarkoita, että kaikkialla muualla ranskalaisten autojen maine olisi vastaavasti huono. Pohjois-Afrikassa esim. Peugeotin (504/505) maine on legendaarisen kova.
        Enkä nyt jaksa kinata hyvästä ruostesuojauksesta, jossa ranskalaiset menestyvät, vaikka ainakin minun ja varmaan monen muun mielestä sekin on osa auton kestävyyttä.

        Ei Sherry pilannut Datsunin mainetta. Tekninen kestävyyskin
        oli hintaansa nähden ihan OK. Etujarrut hieman takertelivat
        ja ruostesuojaus ei ollut kovin hyvä jos ei itse suojauttanut.
        Kaikki muu toimi kuin junan vessa,ei mitään ongelmia.
        Ei nyt mikään Toyotan veroinen mutta sen aikakauden
        renuttimiin verraten oli huoleton peli. Tai no olihan se
        Tipparellu hieno ja kestävä pressupenkkeineen ja
        sateenvarjokahvavaihdekeppeineen. Kauniskin vielä.


      • järkirellu
        aikansa kutakin kirjoitti:

        Ei Sherry pilannut Datsunin mainetta. Tekninen kestävyyskin
        oli hintaansa nähden ihan OK. Etujarrut hieman takertelivat
        ja ruostesuojaus ei ollut kovin hyvä jos ei itse suojauttanut.
        Kaikki muu toimi kuin junan vessa,ei mitään ongelmia.
        Ei nyt mikään Toyotan veroinen mutta sen aikakauden
        renuttimiin verraten oli huoleton peli. Tai no olihan se
        Tipparellu hieno ja kestävä pressupenkkeineen ja
        sateenvarjokahvavaihdekeppeineen. Kauniskin vielä.

        Ranskalaisen autonvalmistuksen laatutaso kävi aika alhaalla 70-luvulla ja 80-luvun alussa, siitä on kuitenkin noustu, ensin 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa, jolloin Suomessa mm. R 19 ja 205 ja 405 ja BX myivät varsin hyvin. Ja vielä 2000-luvun alussa myynti oli ok. Sittemmin suosio laski, osin toki syystäkin, mutta enemmän asiaan on vaikuttanut ihmisten mielikuvat, jotka ovat peräisin muutaman mallin ongelmista. Ja sitten on yleistetty, että kuraahan ne kaikki ovat. Nyt saattaisi olla edessä uuden nousun aika, mikäli markkinointi (esim. Renaultilla) olisi edes jotenkin osaavissa käsissä.
        Ja vielä Datsuniin eli Cherryyn...ei pilannut mainetta, Nissan ratsasti vanhalla hyvällä 100A:n ja takavetojen maineella, vaikka Cherry oli pommi. Tuli nimittäin montaa sellaista ja aika vähän ajettua aikoinaan katseltua omaksi. Kaikissa ruostevauriot ja etujarrut jumissa, kuskin penkki aivan levynä, takana ei tilaa aikuiselle, moottorien tehot kateissa kuutioihin nähden... Mutta olihan edullinen, kivat varusteet ja monelle se riitti, kun ei paremmasta tajunnut.


      • aikansa suosikki
        järkirellu kirjoitti:

        Ranskalaisen autonvalmistuksen laatutaso kävi aika alhaalla 70-luvulla ja 80-luvun alussa, siitä on kuitenkin noustu, ensin 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa, jolloin Suomessa mm. R 19 ja 205 ja 405 ja BX myivät varsin hyvin. Ja vielä 2000-luvun alussa myynti oli ok. Sittemmin suosio laski, osin toki syystäkin, mutta enemmän asiaan on vaikuttanut ihmisten mielikuvat, jotka ovat peräisin muutaman mallin ongelmista. Ja sitten on yleistetty, että kuraahan ne kaikki ovat. Nyt saattaisi olla edessä uuden nousun aika, mikäli markkinointi (esim. Renaultilla) olisi edes jotenkin osaavissa käsissä.
        Ja vielä Datsuniin eli Cherryyn...ei pilannut mainetta, Nissan ratsasti vanhalla hyvällä 100A:n ja takavetojen maineella, vaikka Cherry oli pommi. Tuli nimittäin montaa sellaista ja aika vähän ajettua aikoinaan katseltua omaksi. Kaikissa ruostevauriot ja etujarrut jumissa, kuskin penkki aivan levynä, takana ei tilaa aikuiselle, moottorien tehot kateissa kuutioihin nähden... Mutta olihan edullinen, kivat varusteet ja monelle se riitti, kun ei paremmasta tajunnut.

        Nissan ei sata-amppeerisen maineella ratsastanut päivääkään.
        Sellaisen omistin kokonaisen vuoden. Oli todella korppu autoksi.
        Kyllä sherry oli aivan eri luokan kulkine. Mukavuus aivan eri tasolla
        ja tilaakin oli kaikille. CRC:tä kun muisti toisinaan suihkia niin etujarrutkaan
        eivät jumittuneet.


      • niin ja näin
        Sikamaisen huono kirjoitti:

        Nissan Sherry ei autona ollut kaksinen,mutta oli kuitenkin ominaisuuksia
        riittävästi,ulkonäkö kohdallaan .ja Datsunin kestävä maine.
        Toisin kuin ranskalaiset,joita ei haluta ostaa surkeasta kestävyysmaineesta
        johtuen jota vielä katsastustilastot rumentaa. Rapea ranskalaisuus ei
        minnekkään häviä,jos maine kerran on saavutettu.
        Ranskalaiset autot eivät koskaan ole saavuttaneet maailman mainetta
        niin kuin Toyota. Maaailmalla Toyota tunnetaan luottavuudestaan ja
        ranskalaiset vikaherkkyydestään. Siinäpä ne menestyksen eväät
        pääpiirteissään.

        Mitä, eikös ne katsastustilastotkin ole maksettuja, eikö niin?


      • ei kai
        niin ja näin kirjoitti:

        Mitä, eikös ne katsastustilastotkin ole maksettuja, eikö niin?

        Katsastustilastot eivät kerro mitään miten paljon autoa on korjattu ja huollettu välillä. Vain hölmö tuijottaa katsastustilastoihin.


      • Hölmö+++++++++++
        ei kai kirjoitti:

        Katsastustilastot eivät kerro mitään miten paljon autoa on korjattu ja huollettu välillä. Vain hölmö tuijottaa katsastustilastoihin.

        Eikö se huoltaminen ja korjaaminen koske ollenkaan renuttimia?
        Toyotaa ja muita eturivin merkkejä korjataan ja huolletaan jatkuvasti!
        On sulla ainakin selitykset kohdallaan. Ei voi olla niin tyhmä että uskoo
        itsekkään! Kuinka voi olla sama merkki katsastustilaston jumbo
        vuodesta toiseen vaikka ei lukeudu taksimerkkeihin eikä muihinkaan
        paljon ajettujen kastiin. Ei se vika ainakaan voi olla siinä tilastossa.
        Eli ei vaan läpäise kaikkein vaatimattomintakaan liikenneturvallisuustestiä.
        Ei meillä eikä lähitienooltakaan enää löydy ainuttakaan renutinta.
        Kaikki ovat japanilaisia ja saksalaisia niin kuin pääsääntöisesti
        muuallakin.


      • dsfdgfdgads
        Hölmö+++++++++++ kirjoitti:

        Eikö se huoltaminen ja korjaaminen koske ollenkaan renuttimia?
        Toyotaa ja muita eturivin merkkejä korjataan ja huolletaan jatkuvasti!
        On sulla ainakin selitykset kohdallaan. Ei voi olla niin tyhmä että uskoo
        itsekkään! Kuinka voi olla sama merkki katsastustilaston jumbo
        vuodesta toiseen vaikka ei lukeudu taksimerkkeihin eikä muihinkaan
        paljon ajettujen kastiin. Ei se vika ainakaan voi olla siinä tilastossa.
        Eli ei vaan läpäise kaikkein vaatimattomintakaan liikenneturvallisuustestiä.
        Ei meillä eikä lähitienooltakaan enää löydy ainuttakaan renutinta.
        Kaikki ovat japanilaisia ja saksalaisia niin kuin pääsääntöisesti
        muuallakin.

        "Toyotaa ja muita eturivin merkkejä korjataan ja huolletaan jatkuvasti!"

        Toyotalla siis ei juurikaan ajeta, kun sitä korjataan ja huolletaan jatkuvasti? Ihanko 24/7?


      • asdsadas
        Hölmö+++++++++++ kirjoitti:

        Eikö se huoltaminen ja korjaaminen koske ollenkaan renuttimia?
        Toyotaa ja muita eturivin merkkejä korjataan ja huolletaan jatkuvasti!
        On sulla ainakin selitykset kohdallaan. Ei voi olla niin tyhmä että uskoo
        itsekkään! Kuinka voi olla sama merkki katsastustilaston jumbo
        vuodesta toiseen vaikka ei lukeudu taksimerkkeihin eikä muihinkaan
        paljon ajettujen kastiin. Ei se vika ainakaan voi olla siinä tilastossa.
        Eli ei vaan läpäise kaikkein vaatimattomintakaan liikenneturvallisuustestiä.
        Ei meillä eikä lähitienooltakaan enää löydy ainuttakaan renutinta.
        Kaikki ovat japanilaisia ja saksalaisia niin kuin pääsääntöisesti
        muuallakin.

        Nimimerkkivalintasi osui oikeaan mutta siihen se oikeassaolosi taisi sitten jäädäkin.


      • You know
        asdsadas kirjoitti:

        Nimimerkkivalintasi osui oikeaan mutta siihen se oikeassaolosi taisi sitten jäädäkin.

        Et tainnut ymmärtää tai etkö halunnut ymmärtää ?
        Jälkimmäistä veikkaisin. Tilastofaktaahan se vaan on.
        . Autokatsastajat vaan ovat ilkeitä renuttimille.
        Nimimekki kuitenkin oli sinulle jotenkin tuttu
        sana ja helppo lukea. Hyvä että jotain ymmärsit.


      • jkljkljljlkjlkjlk
        You know kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää tai etkö halunnut ymmärtää ?
        Jälkimmäistä veikkaisin. Tilastofaktaahan se vaan on.
        . Autokatsastajat vaan ovat ilkeitä renuttimille.
        Nimimekki kuitenkin oli sinulle jotenkin tuttu
        sana ja helppo lukea. Hyvä että jotain ymmärsit.

        Oliko ko. kirjoituksessa jotain ymmärrettävääkin, siis normaalin renujen haukkumisen lisäksi. Kirjoituksesi hyökkäävästä tyylistä päätellen ei ollut.


      • hjhkjhkjhkk
        Sika säkissä kirjoitti:

        Niinpä niin, eihän renuttimella ole mitään jakoa Suomessa Toyotaan
        verratuna. On täysin marginaalimerkki jota ei juurikaan kukaan halua.
        Näin rekisteröintitilastot kertovat ilman mitään haukkumisia.
        Asia vaan on näin. Hinta ei nyt ainakaan olisi mikään este.
        Toyota on ollut myydyinpien merkkien kärkikastissa ties kuinka kauan.
        Renault ei koskaan. Osaatko tehdä johtopäätöksiä?
        Renaultin ostamatta jättäminen on Suomessa ajatteluelimen
        perusteellista ja järkevää käyttöä

        Miksi halusit välttämättä todistaa ihan itse että:

        1) Suomessa Toyotan osto on ajatteluelimen käyttämättä jättämistä ja muiden matkimista.

        2) ja että jotain tuosta Toyotan omistamisesta näyttää puuttuvan henkisellä tasolla kun sen ostamista pitää perustella ranskalaisia haukkumalla?


      • järkirellu
        aikansa suosikki kirjoitti:

        Nissan ei sata-amppeerisen maineella ratsastanut päivääkään.
        Sellaisen omistin kokonaisen vuoden. Oli todella korppu autoksi.
        Kyllä sherry oli aivan eri luokan kulkine. Mukavuus aivan eri tasolla
        ja tilaakin oli kaikille. CRC:tä kun muisti toisinaan suihkia niin etujarrutkaan
        eivät jumittuneet.

        Vaikka keskustelu lähtee lentoon, niin muistelkaahan, mikä toinen valtavasti myyty malli kuin tuo Cherry olisi poistunut liikenteestä yhtä nopeasti. Suurin osa noista 79-82 myydyistä rimpuloista oli paalauksessa jo 90-luvun alkupuolella. Veikkaisin, että tuollon myydyistä Renaulteista oli paljon pienempi prosenttiosuus poistunut liikenteestä, siitäkin huolimatta, että ruoste vielä tuolloin oli Rellunkin vaiva, toisin 2000-luvulla, jolloin vielä moni Nissan-malli on edelleen ruostuvien joukossa.


      • Justjoooooooooooooo
        jkljkljljlkjlkjlk kirjoitti:

        Oliko ko. kirjoituksessa jotain ymmärrettävääkin, siis normaalin renujen haukkumisen lisäksi. Kirjoituksesi hyökkäävästä tyylistä päätellen ei ollut.

        Jos kirjoitus on tietyn tyylistä, omasta mielestä,niin silloin ei ymmärrä,
        eihän?


      • sdsdfdsfsadf
        Justjoooooooooooooo kirjoitti:

        Jos kirjoitus on tietyn tyylistä, omasta mielestä,niin silloin ei ymmärrä,
        eihän?

        Sen ymmärtää jättää omaan arvoonsa (tai tässä siis lähinnä arvottomuuteensa)...


    • Näinhän se on

      Toyota on aina ollut sikahuono ja Toyotan ostaa vain täysin tekniikasta ymmärtämätön ja sivistymätön moukka.

      Renaultin moottorilla on voitettu tänäkin vuonna Formula 1 -sarjan osakilpailuja. Renault onkin yksi menestyneimmistä merkeistä koko sarjan historiassa. Mitenkäs Toyota, ei tullut ensimmäistäkään voittoa Formula Ykkösissä koskaan. Eikä ihme kun osaamista ei ole, edes henkilöautojen moottoreita ei Toyota osaa tehdä kunnolla.

      • "Rapea ranskalainen"

        Outoa porukkaa on maailmassa todella paljon.
        Yksittäisistä automerkeistä valitsevat Toyotan
        vaikka valinnanvaraa on laidasta laitaan.
        Useimmin kuitenkin valinta kohdistuu Toyotaan
        kuin mihinkään muuhun merkkiin. Osaatko
        yhtään päätellä miksi valitsevat "sikahuonon"?
        Renutinkin on Suomessa ollut koko historiansa
        ajan täysin marginaalinen merkki. Miksi ei osteta?


      • clio numero 1
        "Rapea ranskalainen" kirjoitti:

        Outoa porukkaa on maailmassa todella paljon.
        Yksittäisistä automerkeistä valitsevat Toyotan
        vaikka valinnanvaraa on laidasta laitaan.
        Useimmin kuitenkin valinta kohdistuu Toyotaan
        kuin mihinkään muuhun merkkiin. Osaatko
        yhtään päätellä miksi valitsevat "sikahuonon"?
        Renutinkin on Suomessa ollut koko historiansa
        ajan täysin marginaalinen merkki. Miksi ei osteta?

        -> Renutinkin on Suomessa ollut koko historiansa ajan täysin marginaalinen merkki.

        Ei suinkaan, on se ajoittain ollut top10-merkki. Sen myynti romahti käsitykseni mukaan vasta maahantuontikuvion muutoksen myötä. Itse kiinnitin huomiota lähinnä siihen että Renaultin mallistosta alkoi poistumaan minulle mielenkiintoisia malleja. Jos vaihtoehtona oli vain 1,6 bensakone ilman turboa ei se ollut minua varten, en halua autoa jota tarvitsee huudattaa yli 3000 kierroksilla jolloin huippuvääntölukema jää pelkäksi numerotiedoksi.

        Ainakin pääkaupunkiseudulla Renault on hyvin yleinen merkki. Tällä hetkellä myynti on samaa tasoa Mitsubishin kanssa, ja niitä näkee melko harvoin.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_top-merkit_ja_-mallit/henkiloautomerkit/vuosi_2005/heinakuu

        Heinäkuussa 2005 Renault oli 7. suosituin automerkki. Nykyisin suosituista merkeistä Skoda oli sijalla 10 ja Audi sijalla 11. Mutta se mikä tilastossa on mielenkiintoista on se että Peugeot oli sijalla 6. ja Citroen sijalla 8, nyt ovat pudonneet sijoille 13. ja 14 - tosin niiden malleja en tunne kovin hyvin.

        Tuolloin 7/2005 Toyota oli aivan ylivoimainen ykkönen.


    • Se corollpappa on joku trollaaja joka on pilanpäiten tehny sen niminerkin!
      Katteles vaan huvikses tilastoja autojen luotettävuudesta niin aika helposti voi todeta ,että Renu on lähes aina viimeisten joukossa ja Toyota ensimmäisenä! Enkä yhtään ihmettele, kun on Tullu oltua korjaamo hommissa niin kyllä se on niin ,että Ranskalaiset ja italialaiset joita eniten korjataan vaikka ne ei todellakaan suomen autokannassa ole enemmistössä! Ehkä sekin kertoo jo jotain laadusta!

      Ranskalais ja italialais palstoilla ei paljoo muusta keskustella kun niitten vioista ja ongelmista!

      • kamikatse-tojo

        Niin no...

        Toyotan tyyppivikoja: massavauhtipyörä hajoaa ennemmin tai myöhemmin.
        diesel ruiskusuuttimet.
        Kannentiiviste ja muita moottorivaurioita diesel.
        Polttoaineen täyttöputki puostuu puhki.
        Vesipumpun vuotoja, moottorin ylikuumenemista.
        Polttoainepumpussa vuotoja.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä
        Jäähdytinvikoja
        Automaattivaihteistovikoja
        Palovaara turvavyön esikiristimessä onnettomuustilanteessa. Takaisinkutsu korjaukseen
        Moottorinohjausyksikön vikoja
        Vaihteisto-ongelmia. Kulumisesta johtuen viitosvaihde ei pysy päällä
        Vaihteiston synkronirenkaat saattavat olla kuluneet
        Kytkinvikoja

        Mitäs Rellussa on? mm. anturivikoja, puolavikoja, ikkunannostimien vikoja, laturivikoja, nopeasti kuluvia alustan osia

        Niin sitä voi sitten miettiä että vaihteleeko mieluummin muutaman kympin sytytyspuolia kuin pelkää että moottori laukeaa tai auto syttyy palamaan...


      • nippondenso.

        Anteeksi tuli virhe minun toyota on kokoajan pazkana ja trollaan täällä koska olen kateellinen maailman parhaista autoista eli renaulteista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe