Nykyajan treenit

rivea

Toimiiko teillä tämä "nykyaikainen" ja "oikeaoppinen" treeni.

Olen aivan tavallinen ruumiillista työtä tekevä mies. Treenailin useita vuosia ilman ohjelmia. Oman pään mukaan mentiin.
Penkkiä 2 kertaa viikko ja paljon pystypunnerruksia. Mavea kerran viikossa kovaa ja lähes aina, eli neljä kertaa viikossa kyykkyä ja rinnallevedon variaatioita. Painoa panin liikkeisiin aina päivän voimien mukaan.

En edes tiennyt että on olemassa prosenttiohjelmia. Sitten näitä alettiin tyrkyttämään ja sanottiin että nykyisellä treenilläni olen kohta ylikunnossa.

"Ammattilaisten" ohjeilla mentiin pari vuotta. Miten kävi aina kun perus ja maksimikausi saatiin päätökseen? No esimerkiksi maastaveto tippui aina. Nyt se on 50 kiloa huonompi kuin koskaan. Penkki vituttaa eniten koska olen siinä surkea muutenkin, mutta nyt entiset lämmittelypainot ovat nykyinen maksimi.

Sanoin näille että pitäkää ohjelmanne, minä treenaan nyt omalla tapaa.
Nyt alkaa taas tuntumaan että homma toimii. On mukavaa nostella aina täysillä eikä millään helvetin 75 prosentilla. Minä en ole koskaan ennenkään ollut missään ylikunnossa. Kyllä se keho kertoo koska pitää painaa jarrua.

Mites muilla? Jos teillä toimii niin toivon silti asiallista keskustelua enkä toisten haukkumista.

5

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavoitteena tuloskunto. Kaksi vuotta vedimme kapeaa pyramidia. 3 x 3 2 x 2 1 ja sama alaspäin. Aina maksimiin tai submaksimin ylärajoille.
      Olumpianostojen perustreenit mukailtuina.
      Pelkäsimme, ja aiheesta, sarjan nousua.

      Kehitys pysähtyi perusvoiman laiminlyöntiin.
      5 - 6 sarjat loivat perusteita maksimin nostolle.

      Myöhemmin tein kontrastia. Samassa harkassa pikavoima, perusvoima, räjähtävä ja maksimi. Loppuun aina nopeat ärsykkeet.

      Nyt ikärinä käyn salilla 6krt/viikko joten minun on pakko suunnitella rytmitys viikkotasolla.
      Suunnittelen treenien sisällön ilman painomäärityksiä.

      En ole laskenut %:a.

      Oma kuntoni sietää vain yhden kyykky- ja yhden mave- / hacktreenin viikossa.
      Täydentelen "oikeita" harkkoja putkivempelelutkutuksilla.

    • Jonne?

      Oletko sinä tuon yhden ketjun aloittaja nimeltä Toni?

      "Jos teillä toimii niin toivon silti asiallista keskustelua enkä toisten haukkumista."

      Ei toimi. Ylikuntoon noin menee.

      Sitä ajattelee Jonnena helposti että täysillä voi vaan vetää ja ei tässä mitään ongelmaa ole. Sitten kun vähän paikkoja kolottelee niin sitäkään ei huomaa ja ajattelee että ei tässä mitään, täysiä vaan, on vaan joku jumi päällä. Pidä parin viikon tauko, ei mitään vaikutusta. Ajattele että joo no ei se mitään vakavaa ole kun ei parin viikon tauolla lähde.

      Sitten tuleekin ylikunto, ylirasitukset, hermokivut, ym. ja tajuaa että on aika heikoilla pohjilla.

      Havahdu että et pysty pitämään puhelinta korvalla ym. Havahdu että vaikea kävellä kun jalan pohjissa jäätävää kipua. Kaikki jänteet ja nivelet täysin paskana. Kaikki lihakset hermokivuilla. Havahdu että kivut eivät lievity vahvemmillakaan lääkkeillä. Havahdu että nyt tulikin loppu hommalle pidemmäksi aikaa. Havahdu että olet todella tyhmä (nuo ovat siis omia kokemuksia)

      Nimim. vuosi käymättä salilla epätoivoisen kuntoutuksen saattelemana. Tietyt kivut eivät ole helpottaneet vieläkään.

      Eli eritellään sinulle vielä.

      Sanoin näille että pitäkää ohjelmanne, minä treenaan nyt omalla tapaa."

      Tämä on vähän se jumala-Jonnen näkemys. On sille tarkotuksensa sille että ei aina 100% treenaa. Muutenhan kaikki ohjelmat olisivat niin.

      "On mukavaa nostella aina täysillä eikä millään helvetin 75 prosentilla. Minä en ole koskaan ennenkään ollut missään ylikunnossa."

      Tämä on taas ylimielisen Jonnen naiivia näkemystä. Sinä et ole ollut koskaan ennenkään ylikunnossa niin et tule tulevaisuudessakaan olemaan. Kyllä.

      "Kyllä se keho kertoo koska pitää painaa jarrua."

      Joo mutta kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Ja se keho voi katsos huijata monesti. Ja puhumattakaan miten paljon mieli voi huijata. Se keho voi mennä progressiivisesti huonompaan ja huonompaan kuntoon, ja sinä et alussa huomaa yhtään mitään. Ja siinä tietyssä pisteessä se on jo myöhäistä.

    • Rivea

      En lukenut koko viestiäsiä koska haukuit jonneksi.

      Olen nostellut 30 vuotta. Heittänyt keihästä, työntänyt kuulaa jne.

      • raw

        Ohjelmia on niin monta kuin on reenaajia...;) Itse olen saanut ihan hyviä tuloksia Franco columbun ohjelmalla, joka on prosentti ohjelma. Tosin siinä tehdään 80%-100% painoilla... Itse en pidä näistä nykyään suosituista 75%-85% ohjelmista, joissa jätetään reserviin... Täysillä ja loppuun asti:)


    • 934

      Puhut vähän mutta asiaa,itse ollu samalla linjalla aina kyllä sitä oppii koska pitää vähän himmata ja sen jälkeen taas täysillä eikä mitään vitun hifistelyjä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe