Lapsettomille

Omakokemus

Haluaisin vain kertoa teille lasta yrittäville, joissa ei siis mtään vikaa ole löydetty, että joskus se vain ottaa oman aikansa tulla raskaaksi. 3v itse yritimme, kunnes tärppäsi. Vihjeenä kaikille: eläkää niin rennosti kun voitte, nauttikaa vielä hetkistä ilman raskautta/lasta ja tehkää paljon asioita, ajatukset pois raskaaksi yrittämisestä. Turha stressi, odottelu, paineet ym ei auta asiaa ollenkaan. Mietitte sitä raskautta/ vauvaa sitten, kun saatte testiin plussan! Plussatuulia kaikille :)

14

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivää, ei hyvää

      Voiko typerämpää neuvoa enää tulla antamaan? "Kyllä se siitä kun ei vaan stressaa asiasta". Klisee, joka on todistettu tieteellisesti vääräksi. Stressaamisella ei ole minkäänlaista vaikutusta raskaaksi tulemiseen.

      Taisi olla tarkoitus tulla vaan ilkkumaan ja työntelemään lisää piikkejä lapsettomuudesta kärsivien lihaan noilla typerillä muka-neuvoilla.

      • sfewfwe

        stressihormonit ja stressaaminen kyllä vaikuttaa ihmisen terveyteen aika monin eri tavoin, olisi typerää olettaa ettei se myöskin vaikuttaisi raskautumiseen.

        se että raivolla koko aika ajatellaan että "nyt tehdään lasta" ja "lapsi on ihan pakko saada, miksei me saada lasta" yms. tuskin edesauttavat asiaa..

        joskus myös voi olla niinkin että nainen voi raskautua jonkun toisen miehen kanssa helpommin kuin sen omansa, valitettavasti.

        joskus se ei vaan ole kenenkään syy jos lasta ei kuulu.


      • Kuulkaa suurtietäjää
        sfewfwe kirjoitti:

        stressihormonit ja stressaaminen kyllä vaikuttaa ihmisen terveyteen aika monin eri tavoin, olisi typerää olettaa ettei se myöskin vaikuttaisi raskautumiseen.

        se että raivolla koko aika ajatellaan että "nyt tehdään lasta" ja "lapsi on ihan pakko saada, miksei me saada lasta" yms. tuskin edesauttavat asiaa..

        joskus myös voi olla niinkin että nainen voi raskautua jonkun toisen miehen kanssa helpommin kuin sen omansa, valitettavasti.

        joskus se ei vaan ole kenenkään syy jos lasta ei kuulu.

        Sitten vain linkki siihen tutkimukseen, johon viittaat. Muuten mielipiteesi käy vain vessapaperiksi.


    • Ap vielä

      Ikävää jos pahoitin jonkun mielen, kerroin vain oman kokemukseni. Jatkoin elämää ja ajattelin, ettei lapsia tule kun 3v jälkeen ei kuulunut. Aloitin kaikkea uutta, omia juttuja ja nautin samalla "vapaudesta" kunnes havahduin siihen että menkat oli myöhässä. No nyt lapsi saa tulla kaiken tämän uuden keskelle, on silti hyvin tervetullut! Älkää menettäkö toivoa!

      • Kuulkaa suurtietäjää

        Kiva sulle.

        Ikävää, että joistain äideistä tulee kaikkitietäviä toisten neuvojia. Johtuu varmaan siitä, kun kotona pääsee pätemään 1-vuotiaalle ja äitiysloman aikana oppii vaihtamaan vaipan paremmin kuin isi. Kilahtaa ihmeen helposti kypärään joillekin, ja sellainen ihminen on ympäristölle sietämätön.


      • Riituäiti
        Kuulkaa suurtietäjää kirjoitti:

        Kiva sulle.

        Ikävää, että joistain äideistä tulee kaikkitietäviä toisten neuvojia. Johtuu varmaan siitä, kun kotona pääsee pätemään 1-vuotiaalle ja äitiysloman aikana oppii vaihtamaan vaipan paremmin kuin isi. Kilahtaa ihmeen helposti kypärään joillekin, ja sellainen ihminen on ympäristölle sietämätön.

        Voi kamalaa kun olet muuttunut katkeraksi ihmiseksi. Toinen haluaa vain lohduttaa ja antaa toivoa ja sinä käännät kaiken vittuiluksi...Mietipäs vähän ja älä ajattele ihmisistä aina pahaa...


      • Kuulkaa suurtietäjää
        Riituäiti kirjoitti:

        Voi kamalaa kun olet muuttunut katkeraksi ihmiseksi. Toinen haluaa vain lohduttaa ja antaa toivoa ja sinä käännät kaiken vittuiluksi...Mietipäs vähän ja älä ajattele ihmisistä aina pahaa...

        Ai jai, taisi osua kipeästi omaan nilkkaan? Sinäkään et osaa enää käyttäytyä ja puhua normaalisti? :( Itse sitä ei varmaan tajua enää tuossa vaiheessa.

        Katsopas kun ei ole kivaa asettua muiden yläpuolelle, aattelepa omalle kohdalle, olisikos itsestä kivaa kun joku muu tekisi niin? No eihän se olisi kivaa yhtään! Sovitaankos me nyt niin, että tästä lähtien kaikki kiltit äidit noudatetaan näitä sääntöjä, eikös niin? Teepäs nyt pikku ystävä aikuisille puhuessa näin kuten minä viisaampana neuvon, niin olet kiltti tyttö:
        1) Älä lässytä
        2) Älä käytä käsky- eikä kehotusmuotoja
        3) Älä kuvittele tietäväsi muiden asioista mitään
        4) Älä kuvittele tietäväsi mitään asiaa paremmin kuin muut
        5) Älä kuvittele, että kukaan kaipaa neuvojasi tai mielipiteitäsi


    • haave baby

      minkä ihmeen takia tuollaisia kommentteja alkoi tulvia minulla ainakin nuo tarinat luo vielä toivoa. Itse ajattelee että kohta 3v.menny eikä ole kuulunu että tuskin vauvaa tulee mutta kun lukee näitä että älä luovuta tärppää yllättäin.
      Ja onhan tuttava piirissä pari kun yritti 9v. ja kun tuli eka niin pian jo toinen ja siis ei hoitoja.
      minä olen nyt päättänyt ottaa rennosti ja kyllä sse on jo vähän onnistunut loma tietysti auttaa myöskin.olen päättänyt nyt tosiaan miettiä ja harrastaa muuta.
      ehkä niitä ei vaan meille tule vaikka ei se helppoa ole mutta pakko sitä on jaksaa eteen päin.
      luovuttanut en silti vielä ole mutta on elämässä nyt paljon muuta että en mieti koko ajan kiertoa ja silleen.
      vertais tukea on löytynyt sekin auttaa.

    • tolkkua890089

      Sarjassamme: "älä jauha tällaista paskaa lapsettomille".

      T: sellainen, kessä ei vikaa ole mutta onpa sen verran, että eräs sairaus lääkityksineen estää raskauden yrittämisenkin.
      Olepa sitten stressaamatta, niin tärppää, kun ei voi edes yrittää.

      • 1912

        No huh huh miten katkeroitunutta porukkaa. Tässä sen taas näkee, millainen pakkomielle lapsi voi joillekin olla. Ap yritti kannustaa ja antaa toivoa niin katkerat ja kateelliset ihmiset vaan v*ttuilevat takaisin. Ehkä on parempi, ettei teille tulekaan perheenlisäystä, ettette myrkytä vielä tämänkin mieltä.


    • kok.on

      Joo olen samaa mieltä, että lapsettomille ei oikein kannata tulla kertomaan omista onnistumisista! Et voi koskaan enää ymmärtää sitä tuskaa, kun olet itse lapsen saanut ap.

      Nämä vinkit on jo tuhat miljoonaa kertaa kuultu, ei niitä tarvitse tänne palstalle tulla kertomaan.

      Kaikkea hyvää siis sinulle ja toivon onnea ja menestystä eikä tämä kommentti millään pahalla. Mutta jos kaveripiirissäsi on lapsettomia, älä vaan mene heille moista sanomaan..

      Toisille ja ehkä suurimmalle osalle täällä asia on niin kipeä, ettei siihen todellakaan toisten ilouutiset ja miehen vaihtamiset, adoptioehdotukset, stressitön elämä jne jne neuvot oikein auta. Empatia, se on se mitä tänne pitää tulla antamaan, jos jotain haluaa kommentoida. Sinun palstasi ap on nyt ihan eri :)

      • joooo-o

        Juu, stressiä on vaikea välttää kun joka kuukausi odottaa alkaako menkat vai ei, onko nää nyt raskausoireita vai ei, uskallanko tehdä näin jos oonkin raskaana ettei tuu keskenmeno, uskallanko tehdä testin jos se näyttääkin negaa.. koita siinä sitten ajatella mukavia ja jotain ihan muuta. Kyllähän se voi paikkaansa pitää, että osa raskautumisen onnistumisesta tapahtuu korvien välissä, mutta kyllä se oikeasti on todella vaikeaa koittaa olla miettimättä ja murehtimatta, kun samaan aikaan toiset ympärillä joko kertoo vauvauutisia, kulkee valmiiksi jo massu pystyssä tai sit on jo saanut vauvansa.
        Niin ja kun alkaa oleen ikää jo päälle 30, niin pieni stressi pukkaa senkin takia. Omalla äidilläni oli tässä vaiheessa jo kaikki lapset tehtynä. Mitä lähemmäs se 40 sieltä tulee, vuosi vuodelta, sen epävarmemmaksi se raskautuminen käy, karu tosiasia. Ja jos onnistuu, riski saada vammainen lapsi kasvaa, ja sitähän ei kellekkään soisi.

        Itselläni ongelmaa aiheuttaa ylipaino, epäsäännölliset kuukautiset eikä munasoluja kehity/irtoa normaalisti. Lapsettomuusklinikalla ei anneta hoitoa jos painoindeksi on päälle 34, eli painon pudotus oli edessä, eikä sekään hetkessä tapahdu, eikä saakkaan tapahtua, vaativat siellä että paino lähtee hitaasti, ettei tule takaisin liian helpolla, eli aikaa annettiin 6-10kk 10kg pudotukseen, ja sit saa soitella uudelleen. Nyt vihdoin saadaan soitella uutta aikaa klinikalle, niin jospa saisimme asiaa eteenpäin. Pelkkä painonpudotus, vaikka tavoite onkin mitä ihanin, miksi sitä tehdä, luo omia paineita elämään, ruokavalio pitää muokata ja ruoka-aikojen mukaan elää. Monia epätoivon hetkiä on koettu ja kyllähän se rasittaa parisuhdettakin, jatkuva epätietoisuus ja turha toivo, joka kuukautinen odottelu, nyt kun laihtumisen myötä kuukautiset säännöllistyi ainakin suurinpiirtein.


    • Sinne vaan, jos uska
    • df f fv

      ap olet ihan ulalla.
      lapsettomuuden taustalla on joku piilevä sairaus (mielestäni aina), eli vaikkapa kilpirauhasen vajaatoiminta, jota ei ole löydetty eikä hoidettu, tai mikä tahansa, ylipaino?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe