Avensiksen myynti käy kuin siimaa, mutta

Toyotamyyjä

Kukahan siivoaa jäljet!

Mitään voittoa ei ole kaupoista tulossa.

On vain pakko myydä kovemmin ja vähemmällä, kun eräs parjattu saksalaismerkki laittaa myynnissä ennätyshyvin kampoihin.

Myyntipäällikkö sanoi, että myykää Avea vaikka miinuksella, jos ei muuten mene. Jälkimarkkinointi tuo sitten voitot (huollot, takuut takaisinkutsut jne.)

43

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyotamyyjä

      jäi sanomatta, että pelkästään meidän yksikkö pikkupaikkakunta myi 30 Avea toissa viikonloppuna .

      • TA05

        Onnea!


      • Myyjäkö kärsii

        Jos miinuksella mennään ja vaihtoauto yliarvostetaan.


    • Corolla pappa

      Oma luottomyyjäni sanoo että myyntiä piisaa. Avensi menee kuumille kiville etenkin farmarina mutta sedaniakin myydään paljon. Auris hybridiä ei saa vaan jonotusaika 6-8 kk! Luottomyyjä tietää asiat, suora linja maahantuontiin. Ja kun käyn edelleen viikoittain juttelemassa leppoisia kahvin ja pullasiivun kera, niin pysyy ajan tasalla automyynnin kuvioista. Toyotalla menee parhaiten automerkeistä Lexuksen kanssa, ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä.

      • Toyotamyyjä

        "Toyotalla menee parhaiten automerkeistä Lexuksen kanssa, ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä."

        Taidat olla aika pihalla todellisuudesta!

        Toyotalla tehdään ennätysmäärä korjauksia takaisinkutsujen nimellä!

        Toyota tarvitsee ehkä kaikkein eniten korjauksia kaikista merkeistä!

        Kuluttajalle on tietenkin aivan sama rahan suhteen, jos takaisinkutsu sattuu omalle kohdalle.

        Tiesitkö muuten, että takaisinkutsut tehdään pääsääntöisesti huoltojen yhteydessä ja huollon tilaajana on tavallisimmin tavis tojotisti. Kun huollot hiiukan ylihinnoitellaan, niin kuka maksaa lopulta auton takaisinkutsun?


      • itse maksan
        Toyotamyyjä kirjoitti:

        "Toyotalla menee parhaiten automerkeistä Lexuksen kanssa, ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä."

        Taidat olla aika pihalla todellisuudesta!

        Toyotalla tehdään ennätysmäärä korjauksia takaisinkutsujen nimellä!

        Toyota tarvitsee ehkä kaikkein eniten korjauksia kaikista merkeistä!

        Kuluttajalle on tietenkin aivan sama rahan suhteen, jos takaisinkutsu sattuu omalle kohdalle.

        Tiesitkö muuten, että takaisinkutsut tehdään pääsääntöisesti huoltojen yhteydessä ja huollon tilaajana on tavallisimmin tavis tojotisti. Kun huollot hiiukan ylihinnoitellaan, niin kuka maksaa lopulta auton takaisinkutsun?

        Autoa ei tarvitse huoltaa merkkiliikkeessä eikä myyjäliikettäkään
        omista Toyota Finland eikä Toyota Motor Corporation,joka
        kuitenkin vastaa takaisinkutsun kustannuksista.
        Huollon hinnat voi aina kilpailuttaa ja takaisinkutsua ei tarvitse
        määräaikaishuollon yhteydessä hoitaa. Tosin yhtään kutsua
        en koskaan ole saanut vaikka petterien mielestä se tulee aina
        kaikille Toyotan nomistajille monta kertaa vuodessa. Kertoo
        vaan petterien ajatusmaailman alkeellisesta tasosta enemmän
        kuin mistään muusta. Varmasti harmittaa kun oman vaginaattorin
        jakopään pazkalaatuinen ketju ja suunnitteluvirhe on
        rikkonut koko koneen ja artisti vaan maksaa,maksaa ja maksaa.
        Ihan itse pääsee maksamaan eikä takaisinkutsu häiritse,heh


      • Älä viitsi .
        Toyotamyyjä kirjoitti:

        "Toyotalla menee parhaiten automerkeistä Lexuksen kanssa, ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä."

        Taidat olla aika pihalla todellisuudesta!

        Toyotalla tehdään ennätysmäärä korjauksia takaisinkutsujen nimellä!

        Toyota tarvitsee ehkä kaikkein eniten korjauksia kaikista merkeistä!

        Kuluttajalle on tietenkin aivan sama rahan suhteen, jos takaisinkutsu sattuu omalle kohdalle.

        Tiesitkö muuten, että takaisinkutsut tehdään pääsääntöisesti huoltojen yhteydessä ja huollon tilaajana on tavallisimmin tavis tojotisti. Kun huollot hiiukan ylihinnoitellaan, niin kuka maksaa lopulta auton takaisinkutsun?

        Alkoi jo naurattamaan:

        " Toyotalla tehdään ennätysmäärä korjauksia takaisinkutsujen nimellä!

        Toyota tarvitsee ehkä kaikkein eniten korjauksia kaikista merkeistä! "

        Voin sanoa autokatsastajana, että ei pidä paikkaansa. Ei sinne päinkään:)


      • ccccp
        itse maksan kirjoitti:

        Autoa ei tarvitse huoltaa merkkiliikkeessä eikä myyjäliikettäkään
        omista Toyota Finland eikä Toyota Motor Corporation,joka
        kuitenkin vastaa takaisinkutsun kustannuksista.
        Huollon hinnat voi aina kilpailuttaa ja takaisinkutsua ei tarvitse
        määräaikaishuollon yhteydessä hoitaa. Tosin yhtään kutsua
        en koskaan ole saanut vaikka petterien mielestä se tulee aina
        kaikille Toyotan nomistajille monta kertaa vuodessa. Kertoo
        vaan petterien ajatusmaailman alkeellisesta tasosta enemmän
        kuin mistään muusta. Varmasti harmittaa kun oman vaginaattorin
        jakopään pazkalaatuinen ketju ja suunnitteluvirhe on
        rikkonut koko koneen ja artisti vaan maksaa,maksaa ja maksaa.
        Ihan itse pääsee maksamaan eikä takaisinkutsu häiritse,heh

        ompa kuuma keli ja kaverin pää sekaisin. tojotan takaisinkutsut ,maksaa tojolootan omistaja aina tero.....tojotat pitää huoltaa tojotan valtuutamassa liikessä, muuten takuut raukeavat.sulla tero pelle, postilaatikko täynä takaisinkutsuja. muista työstölastut MUUUTEN KUULUU POKS.HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


      • Toyotamyyjä
        Älä viitsi . kirjoitti:

        Alkoi jo naurattamaan:

        " Toyotalla tehdään ennätysmäärä korjauksia takaisinkutsujen nimellä!

        Toyota tarvitsee ehkä kaikkein eniten korjauksia kaikista merkeistä! "

        Voin sanoa autokatsastajana, että ei pidä paikkaansa. Ei sinne päinkään:)

        Eikö Toyota olekaan automerkki, jota kutsutaan miljoonittain takaisin milloin mistäkin syystä?

        Älä pelleile! Käytätkö mediaa lainkaan? Kyllä takaisinkutsu tulee silloin, kun jokin asia ei toimi, eli on virheellinen tai mahdollisesti virheellinen tuote, tässä tapauksessa auto.

        Corolla papan nimimerkillä viitataan siihen, ettei korjauksia tarvitse tehdä."...lainaus: ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä..."lainaus päättyy.

        Aivan varmasti tarvitsee ja nimenomaan Toyotalla!

        On eri asia, jos puhutaan siitä tekeekö joku muu merkki vai ei. Totuus on, että Toyotaa korjataan miljoonakaupalla, se on tosi,


      • jooei ikinärikki?
        Toyotamyyjä kirjoitti:

        Eikö Toyota olekaan automerkki, jota kutsutaan miljoonittain takaisin milloin mistäkin syystä?

        Älä pelleile! Käytätkö mediaa lainkaan? Kyllä takaisinkutsu tulee silloin, kun jokin asia ei toimi, eli on virheellinen tai mahdollisesti virheellinen tuote, tässä tapauksessa auto.

        Corolla papan nimimerkillä viitataan siihen, ettei korjauksia tarvitse tehdä."...lainaus: ne ovat sitä laatua eikä korjauksia tarvitse tehdä..."lainaus päättyy.

        Aivan varmasti tarvitsee ja nimenomaan Toyotalla!

        On eri asia, jos puhutaan siitä tekeekö joku muu merkki vai ei. Totuus on, että Toyotaa korjataan miljoonakaupalla, se on tosi,

        juu kyllä tojoteero mielellään unohtaisi ja lehdistäkin editoisi pois nuo takaisinkutsu-uutiset. Sitten pitäisi vielä editoida trafin lista.

        Ei ihme, ettei tojotoilla paljon ajella kun kuskit ovat koko ajan kiireessä piilottelemaan asioita. Liikaa puuhaa.


    • normipulma

      "Myyntipäällikkö sanoi, että myykää Avea vaikka miinuksella, jos ei muuten mene."

      Onkohan tämä totta?

      Mutta kysyntä voi olla nihkeää. Poistuvan automallin rasitteena on tietysti hiipuva jälleenmyyntiarvo. Pitäisi antaa jo uudesta alennusta, että kompensoisi heikompaa vaihtohyvitystä aikanaan.

      • Ei väliä.

        Ei sillä ole väliä että merkki on poistuva, kun viimeisellä Avensisksella voi valmistuksen lopettamisen jälkeenkin ajaa vielä 15 vuotta ilman korjauksia ennen kuin tarvitsee vaihtaa uudempaan Toyotaan.


      • keittiömies meni
        Ei väliä. kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä että merkki on poistuva, kun viimeisellä Avensisksella voi valmistuksen lopettamisen jälkeenkin ajaa vielä 15 vuotta ilman korjauksia ennen kuin tarvitsee vaihtaa uudempaan Toyotaan.

        Ei kai ole väärin, että sellaista unelmoit.


    • ave toyota

      Itse vaihdoin avensiksen skodaan ihan siitä syystä, että avensis on hinnoitellut itsensä markkinoilta ulos tekniikkaa ihmeemmin muuttamatta viimeiset vuodet, ei ihme, että skodan octavia myytiin 7/2014 450 kpl ja avensista 125 kpl!!!!!


      Varusteet huomioituna avensiksen loppuhinta kaikineen nakkeineen ja muussineen on n. 2 tai 3 000 kalliimpi kuin ocu. Kyllä myyjä pitää keksiä jotain tai maahantuoja. Taitaa olla lopun alku, mikäli malli lopettamisen huhu pitää paikkaansa. Euro myyntimalli on muuttumassa camryksi.

      • Jotain rajaa

        Köyhiä suomessa riittää kun 2-3 tonnia saa halvemmalla niin
        menee sortumaan itäeuroopan lähinnä Romaniaan, Bulgarian ja Albanian
        köyhille suunniteltuun itäautoon. Taitaa olla lama jo paljon syvemmällä
        kuin 90-luvulla.


      • ave toyota
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Köyhiä suomessa riittää kun 2-3 tonnia saa halvemmalla niin
        menee sortumaan itäeuroopan lähinnä Romaniaan, Bulgarian ja Albanian
        köyhille suunniteltuun itäautoon. Taitaa olla lama jo paljon syvemmällä
        kuin 90-luvulla.

        Niin taitaa olla, vaikka töissä ollaan. Muuten avessa ei ole mitään vikaa, joten istu ihan rauhassa sielä tuvassa ja hörpi pirkka kahvia ja lidl keksiä


      • Tietäjä
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Köyhiä suomessa riittää kun 2-3 tonnia saa halvemmalla niin
        menee sortumaan itäeuroopan lähinnä Romaniaan, Bulgarian ja Albanian
        köyhille suunniteltuun itäautoon. Taitaa olla lama jo paljon syvemmällä
        kuin 90-luvulla.

        Avensiksella et todellakaan aja yhtään halvemmalla kuin Skodalla. Niin kallista autoilua kuin kahdella uudella Toyotalla ajo, ei ole ollut millään muulla merkillä, kun autoista jompi kumpi on koko ajan huollossa 30 000km /auto = 6Huoltoa!!!!!!. Aivopestyt LUULEE, että selviää vähemmällä, mutta totuus on, että jälkimarkkinointi tuo eritoten Toyotalle massit!


      • Älä viitsi.
        Tietäjä kirjoitti:

        Avensiksella et todellakaan aja yhtään halvemmalla kuin Skodalla. Niin kallista autoilua kuin kahdella uudella Toyotalla ajo, ei ole ollut millään muulla merkillä, kun autoista jompi kumpi on koko ajan huollossa 30 000km /auto = 6Huoltoa!!!!!!. Aivopestyt LUULEE, että selviää vähemmällä, mutta totuus on, että jälkimarkkinointi tuo eritoten Toyotalle massit!

        Puhut niin paljon skeidaa, että tuota et usko itsekään.

        Toyotaa huolletaan / korjataan vähiten.

        VW:ia, Audia, Skoodaa, Mersua, Rellua ja Sitikkaa pidetään pajalla alvariinsa ja se vasta maksaa:)


      • Tietäjä
        Älä viitsi. kirjoitti:

        Puhut niin paljon skeidaa, että tuota et usko itsekään.

        Toyotaa huolletaan / korjataan vähiten.

        VW:ia, Audia, Skoodaa, Mersua, Rellua ja Sitikkaa pidetään pajalla alvariinsa ja se vasta maksaa:)

        Joo ja sä et ole koskaan mitään autoa omistanutkaan! Toyota käy huollossa uutuuttaan 2tkm, 15tkm, 30tkm kolmenkympin välillä ja kun niitä on kaksi , niin ravaat tuplasti. Jpa Dsg TSI yhdistelmällä käuyntejä tuolla em kilometrimäärällä tulee kahdella autolla VAIN 2 (kaksi). Toyotalla 6 (kuusi)! Ei ehdi Toyota hajoamaa, kun pitää tarkistaakoko ajan onko auto kunnossa , ja asiakas maksaa.

        Otapa tosi asiasta selvää, siis oikeasti, eikä mitään tojopetterijuttuja!


      • Epätietoinen.....
        Tietäjä kirjoitti:

        Joo ja sä et ole koskaan mitään autoa omistanutkaan! Toyota käy huollossa uutuuttaan 2tkm, 15tkm, 30tkm kolmenkympin välillä ja kun niitä on kaksi , niin ravaat tuplasti. Jpa Dsg TSI yhdistelmällä käuyntejä tuolla em kilometrimäärällä tulee kahdella autolla VAIN 2 (kaksi). Toyotalla 6 (kuusi)! Ei ehdi Toyota hajoamaa, kun pitää tarkistaakoko ajan onko auto kunnossa , ja asiakas maksaa.

        Otapa tosi asiasta selvää, siis oikeasti, eikä mitään tojopetterijuttuja!

        En määkään mistään mitään tiedä mutta kun satuin näkemään sen
        kuningaskuluttajaohjelman jossa vähän valotettiin vaginaattorien
        kalliiksi käyviä suunnitteluvirheitä joita korvataan vain automaailman
        lyhyimpänä takuuaikana. 2v. Huoltopäällikkö siellä yritti meriselitystä
        antaa,ei kylläkään järin uskottavasti. Tosin jotkut pajan omistajat
        ovat sanoneet että saattaisi kestää kauemmin jos edes öljyt vaihdettaisi
        niin kuin Toyotassa.


      • Älä naurata.
        Tietäjä kirjoitti:

        Joo ja sä et ole koskaan mitään autoa omistanutkaan! Toyota käy huollossa uutuuttaan 2tkm, 15tkm, 30tkm kolmenkympin välillä ja kun niitä on kaksi , niin ravaat tuplasti. Jpa Dsg TSI yhdistelmällä käuyntejä tuolla em kilometrimäärällä tulee kahdella autolla VAIN 2 (kaksi). Toyotalla 6 (kuusi)! Ei ehdi Toyota hajoamaa, kun pitää tarkistaakoko ajan onko auto kunnossa , ja asiakas maksaa.

        Otapa tosi asiasta selvää, siis oikeasti, eikä mitään tojopetterijuttuja!

        Toyotan huollot / korjaukset ovat halvimmasta päästä, ovat aina olleet.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Sanoppa, millä muulla merkillä Suomessa on tällainen takuu ??

        Volkkarista kun lasahtaa jakopää ja DSG - se maksaa.

        No voi kauhistus kun on muutama huoltoväli Toyotalla enemmän. Tosin 30 000 km öljynvaihtoväli on jo liian pitkä, ei se VW Long Life mitään ihmeainetta ole, epäpuhtauksia ja palamisjätteitä siihen tulee kuin muihinkin.

        Joku moottoriöljyn hinta / vaihtoväli ei merkkaa juurikaan mitään auton kokonaiskustannuksissa. Meikäläinen vaihtaa itse öljyt, 15 min homma nosturilla.

        Miksi muuten Audi A4 2.0 TSI:lle moottoriöljyn kulutus sallitaan 1 litra tuhannelle kilometrille?? Laakkosen mukaan tuommoinen kulutus on vielä "normaaleissa rajoissa" . Samoin jotkut Opel Astran moottorit syövät todella paljon öljyä.

        Mitä yleensäkin autoihin; voin sanoa jo ammattinikin puolesta että tiedän varmasti niistä enemmän kuin sinä:)


      • faktaa kehiin
        Älä naurata. kirjoitti:

        Toyotan huollot / korjaukset ovat halvimmasta päästä, ovat aina olleet.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Sanoppa, millä muulla merkillä Suomessa on tällainen takuu ??

        Volkkarista kun lasahtaa jakopää ja DSG - se maksaa.

        No voi kauhistus kun on muutama huoltoväli Toyotalla enemmän. Tosin 30 000 km öljynvaihtoväli on jo liian pitkä, ei se VW Long Life mitään ihmeainetta ole, epäpuhtauksia ja palamisjätteitä siihen tulee kuin muihinkin.

        Joku moottoriöljyn hinta / vaihtoväli ei merkkaa juurikaan mitään auton kokonaiskustannuksissa. Meikäläinen vaihtaa itse öljyt, 15 min homma nosturilla.

        Miksi muuten Audi A4 2.0 TSI:lle moottoriöljyn kulutus sallitaan 1 litra tuhannelle kilometrille?? Laakkosen mukaan tuommoinen kulutus on vielä "normaaleissa rajoissa" . Samoin jotkut Opel Astran moottorit syövät todella paljon öljyä.

        Mitä yleensäkin autoihin; voin sanoa jo ammattinikin puolesta että tiedän varmasti niistä enemmän kuin sinä:)

        "Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt."

        Ihanko itse keksit tuon sadun?


      • En keksinyt.
        faktaa kehiin kirjoitti:

        "Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt."

        Ihanko itse keksit tuon sadun?

        Käy kysymässä paikallisesta Toyota- liikkeestä, en ole itse keksinyt.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Mutta palataan Audiin ja Ooppeliin:

        Syövät rutosti moottoriöljyä. Täh ?? Siis 1 litra tuhannelle kilometrille, Audi A 4, Laakkosen mukaan "normaalia".

        Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh ja vielä heh.....


      • unohdit kertoa
        En keksinyt. kirjoitti:

        Käy kysymässä paikallisesta Toyota- liikkeestä, en ole itse keksinyt.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Mutta palataan Audiin ja Ooppeliin:

        Syövät rutosti moottoriöljyä. Täh ?? Siis 1 litra tuhannelle kilometrille, Audi A 4, Laakkosen mukaan "normaalia".

        Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh ja vielä heh.....

        Autossa pitää olla aukoton huoltohistoria valtuutetuilla korjaamoilla


      • CorollaY
        unohdit kertoa kirjoitti:

        Autossa pitää olla aukoton huoltohistoria valtuutetuilla korjaamoilla

        Eli korjaushinta maksetaan jo etukäteen. Samanlaiseen tulokseen tullaan VAG-autoilla , kun hankkii huoltosopimuksen.


      • Tietäjä
        Älä naurata. kirjoitti:

        Toyotan huollot / korjaukset ovat halvimmasta päästä, ovat aina olleet.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Sanoppa, millä muulla merkillä Suomessa on tällainen takuu ??

        Volkkarista kun lasahtaa jakopää ja DSG - se maksaa.

        No voi kauhistus kun on muutama huoltoväli Toyotalla enemmän. Tosin 30 000 km öljynvaihtoväli on jo liian pitkä, ei se VW Long Life mitään ihmeainetta ole, epäpuhtauksia ja palamisjätteitä siihen tulee kuin muihinkin.

        Joku moottoriöljyn hinta / vaihtoväli ei merkkaa juurikaan mitään auton kokonaiskustannuksissa. Meikäläinen vaihtaa itse öljyt, 15 min homma nosturilla.

        Miksi muuten Audi A4 2.0 TSI:lle moottoriöljyn kulutus sallitaan 1 litra tuhannelle kilometrille?? Laakkosen mukaan tuommoinen kulutus on vielä "normaaleissa rajoissa" . Samoin jotkut Opel Astran moottorit syövät todella paljon öljyä.

        Mitä yleensäkin autoihin; voin sanoa jo ammattinikin puolesta että tiedän varmasti niistä enemmän kuin sinä:)

        "Volkkarista kun lasahtaa jakopää ja DSG - se maksaa..." 15 000km määrällä n.30e/kk, Toyotalla saman, otetaan vain tihennetyn huolto-ohjelman mukaan. Toyotalla 2000km huolto (mitä järkeä huoltaa auto HETI luovutushuollon jälkeen?) maksaa 120e. ja 15 000 km huolto 250e (yht. 370e) eli saman kuin Vollkarilla huoltosopimuksella. Bisnes tehdään siis vain eri tavalla sama lopputulos (aina maksat).


      • CorollaY
        En keksinyt. kirjoitti:

        Käy kysymässä paikallisesta Toyota- liikkeestä, en ole itse keksinyt.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Mutta palataan Audiin ja Ooppeliin:

        Syövät rutosti moottoriöljyä. Täh ?? Siis 1 litra tuhannelle kilometrille, Audi A 4, Laakkosen mukaan "normaalia".

        Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh Heeh heh heh heeh heh heh heh heh ja vielä heh.....

        Useilla eri automerkeillä (mmPSA=Toyotan yhteistyökumppani, eli pian Toyotallakin jollei ole jo! ) on ollut monellakin merkintä huolto/ohjekirjassa voi kuluttaa 1000 km matkalla litran öljyä. Yrittävät pestä kätensä jo etukäteen öljynkulutusongelmista. Minkään auton ei tule kuluttaa koko ajan 1l/1000km, joissakin merkeissä kulutus on ollut alkutaipaleen ongelma,


      • Winha
        Älä naurata. kirjoitti:

        Toyotan huollot / korjaukset ovat halvimmasta päästä, ovat aina olleet.

        Jos Toyota on max. 8v vanha tai ajettu alle 200 000 ja kone hajoaa, niin tehdas maksaa 100 % moottorin ja työt.

        Sanoppa, millä muulla merkillä Suomessa on tällainen takuu ??

        Volkkarista kun lasahtaa jakopää ja DSG - se maksaa.

        No voi kauhistus kun on muutama huoltoväli Toyotalla enemmän. Tosin 30 000 km öljynvaihtoväli on jo liian pitkä, ei se VW Long Life mitään ihmeainetta ole, epäpuhtauksia ja palamisjätteitä siihen tulee kuin muihinkin.

        Joku moottoriöljyn hinta / vaihtoväli ei merkkaa juurikaan mitään auton kokonaiskustannuksissa. Meikäläinen vaihtaa itse öljyt, 15 min homma nosturilla.

        Miksi muuten Audi A4 2.0 TSI:lle moottoriöljyn kulutus sallitaan 1 litra tuhannelle kilometrille?? Laakkosen mukaan tuommoinen kulutus on vielä "normaaleissa rajoissa" . Samoin jotkut Opel Astran moottorit syövät todella paljon öljyä.

        Mitä yleensäkin autoihin; voin sanoa jo ammattinikin puolesta että tiedän varmasti niistä enemmän kuin sinä:)

        "Mitä yleensäkin autoihin; voin sanoa jo ammattinikin puolesta että tiedän varmasti niistä enemmän kuin sinä:)"

        Viddu sä et tiedä mitään autoista! Ihan paska puhetta, että joku autoveisi litran 1000km matkalla öljyä. Ukko(?) homo? on ihan pihalla kaikesta. Tyypillinen Toyotarunkkari.


      • LL=öljylinko
        CorollaY kirjoitti:

        Useilla eri automerkeillä (mmPSA=Toyotan yhteistyökumppani, eli pian Toyotallakin jollei ole jo! ) on ollut monellakin merkintä huolto/ohjekirjassa voi kuluttaa 1000 km matkalla litran öljyä. Yrittävät pestä kätensä jo etukäteen öljynkulutusongelmista. Minkään auton ei tule kuluttaa koko ajan 1l/1000km, joissakin merkeissä kulutus on ollut alkutaipaleen ongelma,

        Milloin se tojon öljynkulutus alkaa, kun ei ole vielä merkittävästi ilmennyt ensimmäisen 400.000 km:n aikana. Töissä jouduin kyllä volkkareiden koneisiin kaatamaan öljyä melko usein ½ litraa tai jopa litran. Pöyristyttävää !!


      • valehtelevielä
        LL=öljylinko kirjoitti:

        Milloin se tojon öljynkulutus alkaa, kun ei ole vielä merkittävästi ilmennyt ensimmäisen 400.000 km:n aikana. Töissä jouduin kyllä volkkareiden koneisiin kaatamaan öljyä melko usein ½ litraa tai jopa litran. Pöyristyttävää !!

        Eihän ole myöskään tojoa tarvinnut tankata, eihän......


      • Transportter1996
        LL=öljylinko kirjoitti:

        Milloin se tojon öljynkulutus alkaa, kun ei ole vielä merkittävästi ilmennyt ensimmäisen 400.000 km:n aikana. Töissä jouduin kyllä volkkareiden koneisiin kaatamaan öljyä melko usein ½ litraa tai jopa litran. Pöyristyttävää !!

        Meidän entisessä taksi-Volkkarissa taulussa 120 0000km, eikä konetta ole aukaistu kertaakaan. Toyotia on sensijaan paalattu ympäriltä tuhkatiheään, jopa 300 000 ajettuja, kun pellit loppuu järjestäen.


      • Tietoinen.-.
        Epätietoinen..... kirjoitti:

        En määkään mistään mitään tiedä mutta kun satuin näkemään sen
        kuningaskuluttajaohjelman jossa vähän valotettiin vaginaattorien
        kalliiksi käyviä suunnitteluvirheitä joita korvataan vain automaailman
        lyhyimpänä takuuaikana. 2v. Huoltopäällikkö siellä yritti meriselitystä
        antaa,ei kylläkään järin uskottavasti. Tosin jotkut pajan omistajat
        ovat sanoneet että saattaisi kestää kauemmin jos edes öljyt vaihdettaisi
        niin kuin Toyotassa.

        Ei ole sellaista ohjelmaa ollutkaan, jossa käsiteltäisiin VAG-autojen vikoja. Kyseisessä ohjelmassa käsiteltiin autojen vikoja yleensä, jossa pääosassa oli VOLVon konerikko laturista johtuen. Vag-autoista mainittiin 80 kpl ketjun hajonneen ja niitä käsitelty maahantuojalla. Johtopäätös tuossa ohjelmassa oli, että 50 000 VAG-autosta on SUomessa hajonnut ketju, eli 99,85% autoista toimii. Ongelma on siis tuon ohjelman mukaan promilleluokkaa.

        Toyotalla sitä vastoin autot rakennetaan kahteen-kolmeen kertaan. Miljoona valmistetaan ja 1,1 miljoonaa kutsutaan takaisin.

        Takaisinkutsu tapahtuu silloin,kun tuotteessa on vakava valmistusvirhe tai virhe muutoin. Toyotalla nämä virheet ovat maailmalla aiheuttaneet kuolemia (kaaupolkimen kiinnihirttäminen, toimimattomat airbagit jne.), mitä ei muilla merkeillä ole todettu.

        Toyotan pääjöhtaja NÖYRTYI pyytämään anteeksi Toyotan laaduttomuutta (japanissa asia ihan todella suurenluokan juttu, jos joutuu pyytämään anteeksi osaamattomuutta!)


    • Spock1

      Ihme kinastelua bulkkiautojen myyntimääristä ja paremmuudesta.pistäkää pari kolkyt donaa enemmän ni saatte todellista laatua. Taviskulkineet on kaikki abaut samaa tasoo vain pieniä vivahde eroja.

    • Kummaa porukkaa

      Ei taida olla tuo tojo kovin kummoinen auto omistaa kun kuskin ainoa ilonaihe näyttää olevan toive siitä että jonkun toisen autoon tulee joku vika.

      Eikö kannattaisi hankkia auto jolla olisi kiva ajaa niin ei tarvitsisi keskittyä muiden epäonnen toivomiseen? Sillei niinku ilon kautta, niinkun eurokuskit...

    • Ave vaan

      Toyota Nauriksella ! ! ! !

    • Multidrive

      Täällä penskat rivoavat,niin kuin olisi peräti pitkäkin kokemus
      autoista. Minulla on neljänkymmenen vuoden aikana ollut
      suunnilleen saman eurooppalaisia ja japanilaisia joista
      valtaosa Toyotaa. Kyllä se vaan niin on että Toyotalla on
      huolettomimmat ajot ajetu samoin kuin myös toiseksi huolettomimmat.
      Sitten tulevat muut ja viimeiseksi Ford, voortin vikoineen ja
      murheineen. Uskon että olen taivaspaikkani lunastanut.

    • rs..

      tuohon pakko heitää multidrive. ite ajanu foordilla huolettomat kilometrit. tojotalla huonoimmat kilometrit ,vikoja enemmän mitä laki sallii.neljäkymmentä vuotta oot paskoilla ajanu. milloin meinasit ostaa auton..kerropa se..

      • heeh heeh heeh

        Skoda = neljä ratasta ja loota, helppo hajottaa ja koota....


      • 25uuttaautoaerimerkk

        Täytyy sanoa myös, että ei Toyota mikään viaton auto ole. Corollassa, joka uutena ostettiin, oli vikoja huomattavasti enemmin kuin Fordissamme, mikä uutena hankittiin. Joskus autot vain eivät toimi, vaikka merkki olisikin Toyota.


      • papan kommentti?
        25uuttaautoaerimerkk kirjoitti:

        Täytyy sanoa myös, että ei Toyota mikään viaton auto ole. Corollassa, joka uutena ostettiin, oli vikoja huomattavasti enemmin kuin Fordissamme, mikä uutena hankittiin. Joskus autot vain eivät toimi, vaikka merkki olisikin Toyota.

        Tähän on nyt todettava, että tunti sitten näin treenilenkillä paikallisen hinuriyrittäjän lavalla nykymallin Avensis-farkun. Oli meikäläisen eka kerta kun tuon ihmeen näin. Kai se nyt voi Toyotakin hajota.
        Mutta ehkä joku tojotero sanoo, että ihan harhoja näin, tilastot kertovat, ettei Toyota hajoa tai jotakin muuta sellaista

        Mites Corollapappa, oliskos papalla jotakin kommentoitavaa? Eihän näkemäni ollut mahdollista, eihän? Vai olisiko syynä ollut jokin eurooppalainen (=ranskalainen) osa, joka oli eksynyt japanilaiseen laatuautoon....?


      • The Köle
        papan kommentti? kirjoitti:

        Tähän on nyt todettava, että tunti sitten näin treenilenkillä paikallisen hinuriyrittäjän lavalla nykymallin Avensis-farkun. Oli meikäläisen eka kerta kun tuon ihmeen näin. Kai se nyt voi Toyotakin hajota.
        Mutta ehkä joku tojotero sanoo, että ihan harhoja näin, tilastot kertovat, ettei Toyota hajoa tai jotakin muuta sellaista

        Mites Corollapappa, oliskos papalla jotakin kommentoitavaa? Eihän näkemäni ollut mahdollista, eihän? Vai olisiko syynä ollut jokin eurooppalainen (=ranskalainen) osa, joka oli eksynyt japanilaiseen laatuautoon....?

        Veikkaisin, että tämä on nyt niiitä papan "räksätyksiä", joita saattaa tulemaan 50tkm jälkeen ja jos ei ota tosissaan "luottomyyjän" tarjousta uuteen.........


    • Avee

      Toyota = sama kuin tuulipuku markkinoilla !

    • T.myyjä

      Kauppa käy edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe