Kissa herätyskellona :( ....... :G

kukkokissa :O

No niin.
Mulla pentu 4 kk.
Aluksi ajattelin olevani järkevä kasvattaja ja opettavani pennun nukkumaan aina ja taatusti vain omassa sängyssään.
No niin.
Paremmalla ja huonommalla menstyksellä nyt on sitten päädytty siihen, että kakara aina illalla hyppää ensin sänkyyn, mutta pienen silittelyhetken jälkeen aina siirtyy omiin hommiin ja sitten omiin nukkumispaikkoihinsa. Joten ihan ok.
Mutta sitten aamu.
Kakru tulee herättämään. No onhan se suloista kun se tassullaan silittää naamaa ja kävelee siinä ees taas ..
Mutta...MUTTA.. kun se kello on useimmiten jotain siinä 4 ja 5 välillä.

Apuva. Mites kun työt kunnolla alkaa. Pitääkö mun aina nyt herätä neljältä ja sitten kukkua kun ei enää uni tule.
Miten sen saisi tajuumaan, että haluun nukkuu pidempään :( :)

12

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikitä kissaa illalla enemmän, tai käytä vaikka valjaissa ulkona, väsytä sitä, sitten kun katti syö vielä kunnolla sen jälkeen, niin sen pitäisi nukkuakin pidempään..

      Siis pitäisi, =)) kissan pitää myös tottua siihen ettei kello 04 aleta vielä leikkimään.

      • kukkokissa :)

        Joo. Täytyy yrittää väsyttää sitä vielä enemmän. Ja tuo ruoka homma oli hyvä. Alankin antaa yhden isoimman sapuskan aina illalla ennen nukkumaanmenoa. Nyt olen antanut aina isoimmat sapuskat aamupäivä- ja iltapäiväpainotteisesti.

        Valjaissa on nyt käytykin muutama kerta illalla ja sehän näköjään kävelee ihan huvittavan reippaasti ollakseen kissa :O

        Joten tää taitaa olla hiukan kukon koiran ja kissan risteymä :D

        Ja täytyy yrittää olla itse leikkimättä sillon kello neljän aikaan aamulla :P ..kn onhan se huvittavaa, kun se hiippaile siinä ikään kuin salaa ..


      • Terv. henkilökunta
        kukkokissa :) kirjoitti:

        Joo. Täytyy yrittää väsyttää sitä vielä enemmän. Ja tuo ruoka homma oli hyvä. Alankin antaa yhden isoimman sapuskan aina illalla ennen nukkumaanmenoa. Nyt olen antanut aina isoimmat sapuskat aamupäivä- ja iltapäiväpainotteisesti.

        Valjaissa on nyt käytykin muutama kerta illalla ja sehän näköjään kävelee ihan huvittavan reippaasti ollakseen kissa :O

        Joten tää taitaa olla hiukan kukon koiran ja kissan risteymä :D

        Ja täytyy yrittää olla itse leikkimättä sillon kello neljän aikaan aamulla :P ..kn onhan se huvittavaa, kun se hiippaile siinä ikään kuin salaa ..

        Sinä olet nyt "kukkokissan" koko henkilökunta. Minäkin olen ollut yli 5 vuotta kokki, tarjoilija, lähihoitaja. Aamuyön portsari en millään olisi se harmittaa välillä.
        Toisaalta, ne ovat niin ihania. Kun tyttö-kissani katsoo jäänsinisillä silmillään ja alkaa taputella kasvojani, olen taas sen nöyrä palvelija.
        Poika-kissani luulee olevansa kylän kuningas, niin iso ego, että hyvä kun kylätien leveys riittää kun herra askeltaa. Se ei tiedä, että naapurit nauraa sille :)

        Kun ottaa kissan sitä vaan joutuu huomaamattaan piian osaan.

        Viihtyisää kesää Sinulle ja kisullesi !


      • kukkokissa
        Terv. henkilökunta kirjoitti:

        Sinä olet nyt "kukkokissan" koko henkilökunta. Minäkin olen ollut yli 5 vuotta kokki, tarjoilija, lähihoitaja. Aamuyön portsari en millään olisi se harmittaa välillä.
        Toisaalta, ne ovat niin ihania. Kun tyttö-kissani katsoo jäänsinisillä silmillään ja alkaa taputella kasvojani, olen taas sen nöyrä palvelija.
        Poika-kissani luulee olevansa kylän kuningas, niin iso ego, että hyvä kun kylätien leveys riittää kun herra askeltaa. Se ei tiedä, että naapurit nauraa sille :)

        Kun ottaa kissan sitä vaan joutuu huomaamattaan piian osaan.

        Viihtyisää kesää Sinulle ja kisullesi !

        Onko sulla Birma :). Koska on tuollaiset silmät.
        Tää kukkokissa on :)

        Se on muutenkin vähän epäkissamainen. Muistuttaa minusta vähän koiraa.

        Asunnosta ulos pääseminen on taas ihan oma lukunsa.
        Katti kun tajuaa jo ihan älyttömistä asioista, että kohta se taitaa lähteä. Menee joko kenkien päälle makaamaan tai sitten kynnykselle.
        Tai sitten alkaa tuijottaa niillä jään sinisillä silmillään tavalla, joka saa kokemaan itsensä täydelliseksi hirviöksi ajatellessaankin vain pian poistuvansa asunnosta :/


    • kape pk

      kissa ystävä on omahyväinen herra oma 14v on oman ajan herra ei alistu armaan oman isännän /emännän aikatauluihin. menestystä kukkokissan koulutuksessa. tsemppiä

    • fdgsdg

      Jos ei halua että kissa herättää ennen aikojaan, niin sen huomionkerjäys yrityksiin ei saa reagoida MILLÄÄN TAVALLA. Parasta yrittää esittää suunnilleen kuollutta niin ettei kylkeäkään käännä. Tähän voi toki mennä todella monta aamua, ennen kuin kissa lopulta luopuu yrityksistään.

      Kaikkein pahin virhe on nousta ylös kissan herättelyn johdosta koska sehän on kissalle palkinto, ja yllyttää käytöstä jatkossa.

      Vaihtoehtoisesti joihinkin kissoihin tehoaa hyvin myös vedellä täytetty suihkupullo, jos inhoavat kovasti vettä. Ei siis nousta sängystä silloinkaan, mutta suihkupullo voi olla käden ulottuvilla ja siitä ruutata vähän kissaa kohti, niin se ymmärtää lähteä ja mennä tekemään jotain muuta. Ja kun oppii muistamaan että aamuneljältä ei tule kuin vettä naamalle, niin loppuu ne herättely-yrityksetkin.

      • kukkokissa

        En kyllä millään voisi sitä aamulla alkaa vesipullolla roiskia :( Toinen kun vain ystävällisesti herättää.

        Hyllyihin kiipeilyn kyllä opetein sillä hiivatin vesipullolla. Ja sen se oppi. No joo..siis kunnes silmä välttää...


    • Katti Rummukainen

      Mulla sama juttu aikuisen kissani kanssa, joka on ollut mulla noin 2v.
      No, mä joudun heräämään arkena klo 4 työajoistani johtuen, mutta tämä pirpana sitten pitää huolen vapaa-aikana kanssa ettei isäntä vain vahingossakaan nuku liikaa.
      Ei nyt potki ihan klo 4 ylös, mutta jos nyt satun vielä siinä klo 7 olemaan unten mailla, niin katti tulee korvan juureen ja päräyttää sellaisen huutofanfaarin, mihin kuurokin varmaan heräisi. Ja joskus taputtaa poskellekin vielä siihen lisäksi tai menee varpaiden kimppuun seuraavaksi.
      Mutta ei kai auta muu kuin kestää..:/:) Vielä kun kissa on muutenkin yleensä aktiivisempi yöaikaan, niin kai siinä iskee se tylsyys, jos toinen vaan nukkuu.
      Mutta tosiaan, hyvä leikitys illalla ja hieman tukevampi iltapala kissalle, niin kyllä sillä varmaan ainakin sitä isompaa terää tästä yöhurjastelusta saa pois.

    • Sannnnnnni

      Meillä on ollut tärkeimpänä se että olemme mieheni ja minä aamulla ihan ikävät. Emme silitä, emme anna kivaa ruokaa -kupissa on tietysti aina kuivamuonaa ja raikkaat vedet mutta puolenyön ja puolenpäivän välillä kissaa ei ole olemassakaan (yksi ihan turhan älykäs on alkanut "vinkua tuskaisesti" koska tietysti mahdolliseen sairauteen aina reagoidaan -mutta sittenkin vain varmistamme ettei hätää ole ja menemme takaisin nukkumaan). Kaikki märkäruoka, ulkoilutus ja leikitys on aina iltapäivällä ja illalla -en voi sanoa että tämä on toiminut täydellisesti mutta suurta kehitystä on tapahtunut, aamuyöheräämisiä on harvoin nyt.

    • juunu

      Annatko kissallesi yleensä ruokaa heti herättyäsi? Meillä kisuli herätteli myös aina aikaisin aamulla, kun tiesi, että heti emännän noustua ylös koittaa ruokahetki. Laitettiin ruokabaari auki 24/7 ja loppui herättely.

      Jos kissasi herättää sinut leikkikaveriksi, toinen kissa voisi auttaa yksinäisyyteen yön aikana. Yleensä kissat tykkäävät olla aktiivisia yöaikaan, eikä sinusta nukkuessa ole seuraksi.

    • 43333333

      Pentuaikana se on tuollaista. Kannattaa ottaa vähän vanhempi kissa, jos ei sitä herättelyä kestä.

      Itselläni kissa lopetti tuon liian aikaiseen herättämisen noin 3 vuotiaana, siitä lähtien on nukkunut yöt kanssani ja riehunut päivät.

    • kirjavakolli

      Minä yritän nukuttaa meidän kollin uudestaan kun tulee aamuyöstä häiriköimään. Silittelen rauhallisesti vähän aikaa ja kuiskaan "nyt nukutaan vielä, nukutaan..." sitten kädet ja jalat peiton alle ja ihan hiljaa paikallaan. Usein toimii, joskus ei ja sit vaan noustaan ylös ja päästetään herra ulos. Kissalla on kuivaruokaa saatavilla koko ajan, aamulla saa shebaa mut vasta klo 5-6 kun ruokin koiratkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe