Päiväkotimaksu

isä

Kirje toi ilmoituksen maksun korotuksesta, missään ei ole ollut asiasta juttua, köyhää riistetään taas lisää. Vuodessa tulee lisää kuluja yli 200€. Olisi ollut parempaakin käyttöä rahalle, vaikka muksulle uusi fillari

9

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk-sijainen

      Eikö asiasta kerrottu esim. vanhempainillassa?

    • niin nousevat

      Kyllä meille ainakin oltiin tiedotettu ennen. Ihan kirjeitse on tullut tieto jo hyvissä ajoin. Onhan se iso summa mitä vuodessa hoitomaksuista kertyy, sillä lyhentäisi jo paljon asuntovelkaa. Yllättävän pienestä tulosta joutuu jo täyden hoitomaksun maksamaan. Ja ne jotka oikeasti tienaavat tosi hyvin, maksavat saman verran kuin minä eikä yhtään enempää. (jos siis ovat kunnallisessa päivähoidossa). Heillä on myös varaa (tai työnantajalla) palkata lastenhoitaja kotiin, jos lapsi on sairaana.
      Nyt syksyllä palkka nousee parikymppiä kuussa, mutta ei sitä rahaa sen enempää jää kun hoitomaksut nousevat.
      Todellisuudessa päivähoitokulut maksavat kunnalle yli 800 euroa kuussa/lapsi, joten en maksa onneksi ihan kaikkea. Esikoulu ja peruskoulu ovat onneksi ilmaisia.

      Olen kuitenkin onnellinen, että minulla on lapsi. Ja kyllä me tullaan vähemmäläkin toimeen. Onnellinen voi olla, vaikka ei olisi miljoonittain rahaa.
      Kuitenkin on sen verran tullaan toimeen. Eikä se lapsi välitä onko se pyörä uusi vai käytettynä ostettu.

    • viikko,

      en tiedä mitä limupullo tai kaljapullo maksaa, mutta jos niitä jättää kauppaan, samoin jos ei osta joka päivälle juustoa leivän pälle tai karkkipussia tai iltapäivälehtiä, jättää tilaamatta autolehden, lopettaa tupakoinnin...sehän on jo siinä se korotus...

      • yh äiti

        Entä jos on jo karsinut kaiken mahdollisen ja sittenkään ei rahat riitä?

        Pomo käski hakea toimeentulotukea kun tuli puheeksi. Näinkö se sitten on tänäpäivänä? Ihminen tekee pitkiä päiviä töissä, mutta palkalla ei tule toimeen.
        Jossain mättää.


    • ei enää hoidossa

      Kyllä se vaan nielee suuren osan rahoista tuo päivähoito. Taloudellisista syistä voi anoa alennusta, mutta meilläkin meni just hilkulle raja joten maksettiin se kokosumma. Nyt kakru lähti kouluun ja onneksi päästiin siitä maksusta.

    • Kansliassa tuulee

      "kirje toi ilmoituksen maksun korotuksesta, missään ei ollut asiasta juttua". No eikös se kirje tullut juuri siksi, informastioksi asiasta? Olisiko
      pk henkilökunnan pitäny alkaa siitä puhumaan jo toukokuussa? Tuskin he edes tietävät näistä korotuksista, hehän eivät niistä päätä.
      Olisitko irtisanonut hoitopaikan, jos olisit etukäteen tiennyt kororuksesta? Tuskin, jossainhan se lapsi on hoidatettava.

    • boomis

      Kyllä tuo korotus on ollut tiedossa jo viime vuoden lopusta, jolloin indeksitarkistuksesta päätettiin, ja itse pph:na kuulin siitä jo silloin. Ihan varmasti siitä on myös päiväkodeissa tiedetty, mutta ei ole päiväkodin henkilökunnan tehtävä siitä tiedottaa asiakasperheitä. Netissä tieto on ollut jokaisen halukkaan löydettävissä.

      • Pappa betalar

        Minäkin olen perhep.hoitaja, mutten kyllä ole tuosta kororuksesta ollut tietoinen. Asiahan ei edes minulle kuulu. Kunta ja perheet sumplii keskenään maksut.
        Ei kuulu työn kuvaan hinnoittelu.


    • fgertaewrtf

      vituttaa kun ihmiset valittaa jostain naurettavan pienistä päivähoitomaksuista (kunta/valtioahan sen suurimman osan maksaa), itse maksan kahden lapsen hoitomaksusta 640e/kk kun ovat yksityisellä perhepäivähoitajalla, enkä valita yhtään!!! Pitäiskö hoitajien hoitaa ilmaiseksi teidän lapset? Menisitte johonkin USA:n asumaan vuodeksi, niin loppuisi marina - siellä lasten hoitopaikka maksaa 1000e/kk PER LAPSI ja omat eväät pitää tuoda.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe