Kuinka kirppiksenpitäjän tulisi reagoida jobbareihin?

Espoossa1

Asun Espoossa ja eräs lähellä oleva kirpputori on nyt toista vuotta pystyssä. Tämän vuoden aikana kirppis on mennyt täysin pilalle.

Aamusta astu lipevät ostajat kiertävät pöytiä ja ostavat joka ikisestä artikkeliryhmästä kaiken halvan. Yksi tuntee kupit ja kipot, toinen elektroniikan jne. Näitä vakiasiakkaita on kertynyt lyhyessä ajassa jo useita. Päivystävät uusia pöydän täyttäjiä ja änkeävät ostoksille ennen kuin tavara on edes esillä.

Pahinta näyttää olevan se, että jokaisella on omat pöydät jota täyttävät useita kertoja viikossa. Tavara menee ristiin/rastiin eri alueen kirppiksien kesken.

Joudun kiertämään kirpputoreja paljon. Siksi olen huomioinut tämän asian.
Omistaja sanoi että ne ovat hyviä asiakkaita. Tavara kiertää joka suuntaan ja provikat juoksee.

Mielestäni asenne on täysin vääristynyt, ei tuollaista selvää jobbausta saisi sallia. Ajattelenko asian jotenkin itsekkäästi vai onko muut samaa mieltä?

48

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen kun

      Itse en ainakaan osta jobbareilta, koska heidän hinnat on liian kalliita. Muuten en koe, että jobbareista olisi haittaa, myykööt, jos jotkut maksaa jobbarien pyytämiä hintoja.

      • Kirppisfan

        Sama juttu. Tosin mikään, mikä on jobbareiden pöydissä, ei kyllä kiinnostakaan. Niillä on lähinnä astianrompetta, jota jotkut keräävät, ei mitään kiinnostavaa.


      • Espoossa1
        Kirppisfan kirjoitti:

        Sama juttu. Tosin mikään, mikä on jobbareiden pöydissä, ei kyllä kiinnostakaan. Niillä on lähinnä astianrompetta, jota jotkut keräävät, ei mitään kiinnostavaa.

        Astiat, pelit, tietokoneet, yleiselektroniikka, vaatteet, salkut, lelut ynm. erikoiskrääsä.

        Jokaikinen tuoteryhmä on edutettuina. Ei ole kyse yhdestä tai kahdesta jobbarista vaan laumasta. Melkein kolmasosa pöydistä on jobbareiden.

        Ja ne kiertää siellä liikkeessä, aamusta iltaan!

        Toisinsanoen kyse on loiseläimistä, jotka vain ottavat välistä rahaa.
        Tuote tulee kirppikselle myyntiin, asiakas normaalisti ostaisi tuotteen suoraan myyjältä, ja hyvään hintaan. Nyt se ei ole mahdollista, koska kaikki "alihinnoiteltu" on jo ylihinnoiteltu jobbisten toimesta.


    • öjykungas

      Näin satunnaiskirppismyyjänä jobbarit on mun mielestä parhaita asiakkaita.Tavaran kaupaksimeno pääasia,muu ei kinnosta.Kiinteistövälittäjät jobbaa käytettyjä asuntoja,autoliikkeet käytettyjä autoja.Vetävät välistä isot rahat.Sit jos joku kirppisjobbari saa jostain kiposta 2e voittoo ,ollaan täällä naama vihreänä kateudesta itkemässä.

      • Kirppisfan

        Taas joku taliaivo sotkee tähän kateuden. Haista kuule se! Haista vielä toiseen kertaan.

        Satunnaismyyjästä olisi mukavaa, että hyvän tavaran löytäisi ihminen, jolla on tavarasta iloa omassa käytössä. Aivan vastaavasti kuin yksittäisestä ostajastakin olisi mukavaa, että löytäisi jotain kivaa kohtuuhintaista.

        Minulla ei onneksi ole ollut mitään jobattavaa myytävää kuin harvoin. Astianrompetta oli joskus, lasia jota inhosin. Laitoin tarkoituksella halvat hinnat, niin jobbarit kävivät ostamassa pois. Eipä tarvinnut huolehtia siitä, etä joku särkee tai mikä vielä pahempaa, joutuu raahaaman lasinromppeen pois. Ja tuli pöydässä tilaa muulle tavaralle.


      • kateellista tuo on
        Kirppisfan kirjoitti:

        Taas joku taliaivo sotkee tähän kateuden. Haista kuule se! Haista vielä toiseen kertaan.

        Satunnaismyyjästä olisi mukavaa, että hyvän tavaran löytäisi ihminen, jolla on tavarasta iloa omassa käytössä. Aivan vastaavasti kuin yksittäisestä ostajastakin olisi mukavaa, että löytäisi jotain kivaa kohtuuhintaista.

        Minulla ei onneksi ole ollut mitään jobattavaa myytävää kuin harvoin. Astianrompetta oli joskus, lasia jota inhosin. Laitoin tarkoituksella halvat hinnat, niin jobbarit kävivät ostamassa pois. Eipä tarvinnut huolehtia siitä, etä joku särkee tai mikä vielä pahempaa, joutuu raahaaman lasinromppeen pois. Ja tuli pöydässä tilaa muulle tavaralle.

        Jos myyjä ei osaa hinnoitella tuotettaan vaan myy halvalla ns. arvotavaraa, niin kyllä jobbari ostaa sen ja tekee tilin. Mitä sitten ? Joku pääsee tavarastaan ja joku muu ostaa sen ja pitää sen itsellään tai myy sen, ketä haittaa ? Olen aina kuvitellut, että myyjien tarkoituksena on päästä tavarastaan eroon, eikä mikään muu.

        ps. olen kirppiksen työntekijä, lahjoituksina tulee tavara ja kyllä vien itsekin omia vaatteitani jne. töihini myyntiin, juuri vien uusia vaatteita joita ei tule pidettyä.


    • Miekin oon jobbar

      Eihän siihen voi puuttua mitenkään!Huutokaupoissahan tämä on tuttu juttu,ja ihan hyväksyttävää..Kyllä sillä hommalla saa kivat lisätienestit,kun vähän viitsii kierrellä kirppareilla ja kierrätyksissä!

    • iloa ja valoa

      hyvä kun on..joparit maksaa vuokran myynti paikoista.pitkiä aikoja...MONI KIRPPIS SAIS LOPETTAA TOIMINTANSA.JOPPARIT PITÄÄ YLLÄ KIRPPIS TOIMINTAA.TYÖLLISTÄVÄT HENKILÖ KUNTAA.MONILLE HARRASTUS,ON JOPPAROINTI.sallitakoon se heille.siitä on hyötyäkkin....pieniä on murheet...kateus ja ahdas mielisyys....tekee sairaaksi.

      • Voihan taas

        Yhdys sanat on pahasti hakusessa.

        Ota sairaus lomaa ja opette yhdys sanat.


    • sirpa9

      Pähkinänkuoressa keskustelun voisi tiivistää, että jobbareiden työ on täysin sallittavaa ja he tekevät vain hyvää yhteiskunnallemme. He ovat nykyaikaisen kapitalismin Robin Hoodeja.

      Muunlainen ajattelu on kateutta sekä pikkumielistä.

      Kiitos.

      • hyvä muistuttaa.

        mannetkin tekee kovasti työtä...myyvät ja varastavat....viinan ja huumeitten myyjät .katu kaupassa.bordellit....siinä sulle kateuden ja jopparoinnin ihmettelyä.niin jostain hiton kahvi pannusta oot kateellinen.oo vaan.entäs nämä suur roistoit..politiikot ja muut johtajat optioineen.vero paratiisilöineen.vois jatkaa.mutta mieti sinä.kateuden kunkku.


      • katu kaupassa
        hyvä muistuttaa. kirjoitti:

        mannetkin tekee kovasti työtä...myyvät ja varastavat....viinan ja huumeitten myyjät .katu kaupassa.bordellit....siinä sulle kateuden ja jopparoinnin ihmettelyä.niin jostain hiton kahvi pannusta oot kateellinen.oo vaan.entäs nämä suur roistoit..politiikot ja muut johtajat optioineen.vero paratiisilöineen.vois jatkaa.mutta mieti sinä.kateuden kunkku.

        katu kaupassa


    • Kirppisfan

      Millaista kirppistoimintaa me halutaan? Sellaistako, jossa vain jobbarit hääräävät ja tavalliset ihmiset eivät koskaan voi tehdä löytöjä.

      Itselleni jobbarit ovat monesti tehneet hyvän työn, kuten kerroin, ovat ostaneet astianromppeen pois. Inhoan lasia ja kaikenmaailman astiakrääsää, onneksi olen päässyt siitä eroon, kiitos jobbarien.

      Silti toivoisin, että kirppiksillä myisivät etupäässä muut kuin jobbarit. Joskin jobbarit pitävät pöytänsä siisteinä, mitä ei voi kaikista muista sanoa. Ja maksavat kaiketi pöydistä myös eli ylläpitävät kirppistoiminna jatkumista. Eli puolensa ja puolensa.

      Kateutta ei muuten ole olemassa. Tai jos on, en sitä tunnista. En kiinnitä huomiota toisiin ihmisiin jurikaan, heidän tekemisiinsä ja tekemättömyyteensä, siksi keskustelu kateudesta on erittäin vierasta.

    • 7+6

      mun mielestä jobbarit pitäis rekisteröidä valtakunnalliseen rekisteriin ja heidän myynnit pitäisi kirpputorin pitäjän ilmoitaa suoraan verottajalle. voisin kuvitella, että joidenkin jobbareiden vuosivaihto liikkuu 50 000 - 100 000 e suuruusluokassa, mitä ei enää vähäisenä voi pitää vaan toi on jo ihan selvää kaupankäyntiä.

      • Ehkä vain kateelline

        Markkinat ovat niin ovelat, että haukkuvat lasitavaran julkisesti. Lastenvaatteiden ja hajusteiden ohella parhaat katteet vs. liikkuvuus.

        Jobbareita kovasti puolustetaan. Sääntö on tämä: Se mitä jobbari ostaa, menisi muutenkin kaupaksi viiikon sisällä siihen hintaan. Varsinkin kun eletään ääripäässä, jolloin jobbari kiertää systemaattisesti aamusta iltaan alueen kirppiksiä ja laittaa ostamansa tuotteen myyntiin samana päivänä. Ei asiaa voi selittää edes keräilyllä.

        Voitot eivät myöskään ole parin euron luokkaa. Tuon sanominen on tietämättömyyttä tai tahallista vähättelyä.


      • iso projekti.
        Ehkä vain kateelline kirjoitti:

        Markkinat ovat niin ovelat, että haukkuvat lasitavaran julkisesti. Lastenvaatteiden ja hajusteiden ohella parhaat katteet vs. liikkuvuus.

        Jobbareita kovasti puolustetaan. Sääntö on tämä: Se mitä jobbari ostaa, menisi muutenkin kaupaksi viiikon sisällä siihen hintaan. Varsinkin kun eletään ääripäässä, jolloin jobbari kiertää systemaattisesti aamusta iltaan alueen kirppiksiä ja laittaa ostamansa tuotteen myyntiin samana päivänä. Ei asiaa voi selittää edes keräilyllä.

        Voitot eivät myöskään ole parin euron luokkaa. Tuon sanominen on tietämättömyyttä tai tahallista vähättelyä.

        ensin pitäis tutkia ne vero tarkastajat.mitä koltosia ne ovat tehneet.


      • vero tarkastajat
        iso projekti. kirjoitti:

        ensin pitäis tutkia ne vero tarkastajat.mitä koltosia ne ovat tehneet.

        vero tarkastajat


      • Järki hoi

        Olet tosiaan hurahtanut. Kuka tuollaisia summia tienaa. Huh huh jo on aikoihin eletty.


    • tosisairasta

      Etsikää ihan oikeesti hoitoa tohon kateuteen,nykyään on hyviä lääkkeitä,kursseja,kateudenhallintaryhmiä jne.Ja on vielä pokkaa kirjottaa internettiin
      noita kateusjuttuj.

      • Kirppisfan

        Kukahan tässä nyt hoitoa tarvitsee?

        Se, joka näkee kateutta kaikkialla.

        Mitä muuten on kateus? En ole ikinä tuntenut sitä eikä minua ole kadehtinut kukaan, joten en tiedä.

        Keskustellahan voi ihan mistä tahansa, mutta sitä en ymmärrä, miksi kateus ja joskus jokin muukin epäolennainen asiaankuulumaton asia sotketaan siihen keskusteluun.

        Itse pohdin jobbariasiaa puolelta ja toiseltakin ja näin jobbareissa plussia ja miinuksia. Neutraalia mielipidettä ei kommentoitu mitenkään. Se on hyvin tavanomaista: jos et kehu etkä tuomitse, vaan sanot toisaalta-toisaalta, aiheutat vain sekaannusta. Niiden mielestä, joille maailma on mustavalkoinen.

        Jobbaus on muuten aika liukuva käsite. Itse kukin meistä saattaa syyllistyä jobbaukseen. Ostata tavaran vitosella kirppiksellä, päätät sitten ettet tarvitsekaan sitä, myyt kympillä. No tietenkin se on eri asia kuin että kaikki pöytäsi tavarat ovat jobattuja.


      • Ei kade
        Kirppisfan kirjoitti:

        Kukahan tässä nyt hoitoa tarvitsee?

        Se, joka näkee kateutta kaikkialla.

        Mitä muuten on kateus? En ole ikinä tuntenut sitä eikä minua ole kadehtinut kukaan, joten en tiedä.

        Keskustellahan voi ihan mistä tahansa, mutta sitä en ymmärrä, miksi kateus ja joskus jokin muukin epäolennainen asiaankuulumaton asia sotketaan siihen keskusteluun.

        Itse pohdin jobbariasiaa puolelta ja toiseltakin ja näin jobbareissa plussia ja miinuksia. Neutraalia mielipidettä ei kommentoitu mitenkään. Se on hyvin tavanomaista: jos et kehu etkä tuomitse, vaan sanot toisaalta-toisaalta, aiheutat vain sekaannusta. Niiden mielestä, joille maailma on mustavalkoinen.

        Jobbaus on muuten aika liukuva käsite. Itse kukin meistä saattaa syyllistyä jobbaukseen. Ostata tavaran vitosella kirppiksellä, päätät sitten ettet tarvitsekaan sitä, myyt kympillä. No tietenkin se on eri asia kuin että kaikki pöytäsi tavarat ovat jobattuja.

        Jokainen on itse vastuussa hinnoittelusta. Myyt eurolla, toinen näkee että saa 2 euroa. Hällä väliä, mitäs sitten, jokainen tekee niin kuin itse haluaa. Suomalainen kateus taas jyllää!,,


      • Ostan ja myyn
        Ei kade kirjoitti:

        Jokainen on itse vastuussa hinnoittelusta. Myyt eurolla, toinen näkee että saa 2 euroa. Hällä väliä, mitäs sitten, jokainen tekee niin kuin itse haluaa. Suomalainen kateus taas jyllää!,,

        Minuakin mättävät nämä kateusviestit. Kaikkialla nähdään mörköjä. Kummallista väkeä tässä ketjussa. Ei uskoisi kirppisharrastajista.

        Jobbaus on varmaan aika tylsää hommaa sille, joka sitä tekee rahanansaitsemismielessä. Muutenhan kirppiksenpito on vain ajankulua. Minulla oli kerran pöytä ja viereinen pöytä oli jobbarin. Juttelin usein sen jobbarin kanssa kun laitettiin pöytiämme ja olin salaa mielessäni tyytyväinen, kun ansiotyö on ihan muualla eikä tarvi kyylätä päivittäin toisen resupekan kanssa ihmisten pöytiä, onko jossain jotain uutta, jonka saisi myytyä euron kalliimmalla. Ihan täysjärkinen se jobbari oli, vaikka sanoinkin häntä resupekaksi, mikä tarkoitti ulkoista olemusta. No siinä työssä ei ole pukeutumiskoodia.


      • Espoossa1
        Ostan ja myyn kirjoitti:

        Minuakin mättävät nämä kateusviestit. Kaikkialla nähdään mörköjä. Kummallista väkeä tässä ketjussa. Ei uskoisi kirppisharrastajista.

        Jobbaus on varmaan aika tylsää hommaa sille, joka sitä tekee rahanansaitsemismielessä. Muutenhan kirppiksenpito on vain ajankulua. Minulla oli kerran pöytä ja viereinen pöytä oli jobbarin. Juttelin usein sen jobbarin kanssa kun laitettiin pöytiämme ja olin salaa mielessäni tyytyväinen, kun ansiotyö on ihan muualla eikä tarvi kyylätä päivittäin toisen resupekan kanssa ihmisten pöytiä, onko jossain jotain uutta, jonka saisi myytyä euron kalliimmalla. Ihan täysjärkinen se jobbari oli, vaikka sanoinkin häntä resupekaksi, mikä tarkoitti ulkoista olemusta. No siinä työssä ei ole pukeutumiskoodia.

        Mä veikkaan että suurin osa tän palstan "kateus"kirjoittelijoista ei ymmärrrä sitä toimintaa täydessä valossaan. Kyse ei edelleenkään ole mistään euron jutuista vaan useamman ihmisen työllistävästä moraalittomasta ja laittomasta puuhasta.

        Vaihtoehtoisesti itse jobbarit tai kirppiksenpitäjät käy kirjoittelemassa näitä "kateus" viestejä.


    • Tuskinpa ne tienaa

      Onko kukaan nähnyt sellaista jobbarin pöytää, josta näyttää joku olevan ostamassa jotain? Ne yleensä ylipursuavat ihmisille tarpeetonta rihkamaa ja roinaa ylihintaan. Minäkin ne kierrän kirpparilla huomatessani kaukaa, kuten monet muutkin asiakkaat. Jobbarit ottaa pöytänsä pitkillä vuokra-ajoilla. Kun menee kirppikselle kuukauden päästä, näyttää ne samat rojut edelleen olevan pöydässä. Ei koskaan ole näyttänyt olevan ruuhkaa jobbarin pöydän kohdilla. Aina on näyttänyt siltä, ettei tohi mennä kaupaksi. Miinuksille taitaa monilla jobbareilla mennä - ei käy kateeksi. Lieneekö samojen vanhojen ihmisten harrastelua, jotka ostavat kymmenillä euroilla lauantailottoa.

      • Espoossa1

        Olet käsittänyt väärin. Nämä pöydät ovat yleensä provisiolla ostettu ja niissä on ylikallista kamaa vain keräilijöille.

        Sitten on jobbarit joiden pöytä on yhtä tiettyä tavaraa:

        1. Pöytä: Elektroniikka, pelejä, leluja
        2. Pöytä: Kippoja, kuppeja, laseja, taidetta
        3. Pöytä: Salkut, reput, vaatteet, kengät
        4. Pöytä: Antiikkia, vanhaa tavaraa, koristeita ynm. puutavaraa

        Ja uskokaa tai älkää. Jos kierrätte "jenginä" alueen kirppikset joka päivä, voitte ainakin teoriassa ostaa kaiken "alihintaisen" tavaran joka käy varmasti kaupaksi toisella kirppiksellä. Vaihtuvuus on välillä hurjaa, koska jobbarit tietävät mikä kama kaupaksi.

        Toki on sitten niitä huonoja ostoksia jotka jäävät makaamaaan pitemmäksi aikaa pöydälle, mutta tätä ei saa sekoittaa kuitenkaan sellaiseen jolla on aina samat tavarat pöydällä ja joka myy harvinaista ja kallista, hidas vaihtuvuus.


      • ei käy kateeks
        Espoossa1 kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin. Nämä pöydät ovat yleensä provisiolla ostettu ja niissä on ylikallista kamaa vain keräilijöille.

        Sitten on jobbarit joiden pöytä on yhtä tiettyä tavaraa:

        1. Pöytä: Elektroniikka, pelejä, leluja
        2. Pöytä: Kippoja, kuppeja, laseja, taidetta
        3. Pöytä: Salkut, reput, vaatteet, kengät
        4. Pöytä: Antiikkia, vanhaa tavaraa, koristeita ynm. puutavaraa

        Ja uskokaa tai älkää. Jos kierrätte "jenginä" alueen kirppikset joka päivä, voitte ainakin teoriassa ostaa kaiken "alihintaisen" tavaran joka käy varmasti kaupaksi toisella kirppiksellä. Vaihtuvuus on välillä hurjaa, koska jobbarit tietävät mikä kama kaupaksi.

        Toki on sitten niitä huonoja ostoksia jotka jäävät makaamaaan pitemmäksi aikaa pöydälle, mutta tätä ei saa sekoittaa kuitenkaan sellaiseen jolla on aina samat tavarat pöydällä ja joka myy harvinaista ja kallista, hidas vaihtuvuus.

        No ei tarkoita, onpa provisiolla, keräilijöille ja ties missä tarkoituksessa, että menisi kaupaksi... kun kiertää kirppareilla usein, huomaa, että jobbaaminen ei ole kannattavaa. Ehkä joitakin onnistaa, mutta ei kaikkia, kuten kaupankäynnissä yleensä. Kirppismyynnissäkin parhaiten menestyvät (enemmän tuotteita kaupaksi), mitä parempi hinta-laatu suhde ja mitä useamman ihmisen tarpeeseen tarjolla olevat tuotteet vastaa. Kannattaa siis myydä sellaista, mitä mahdollisimman monet haluavat ja pienellä hinnalla. Jos ostaja on jobbari, niin mitä sitten. Menee ainakin itsellä siinä se tuote kaupaksi, mutta kun jobbari nostaa hintaa, niin sitten ei enää välttämättä, kun hinta-laatu suhde ei enää olekaan kohdillaan - jos alunperin kuitenkin oli. Mua ärsyttää jobbarit vaan siksi, kun niiden pöydistä ei ikinä löydä mitään hyödyllistä tai on liian kallista.


    • job job jobbbb

      Jobbarien pöydät tunnistaa siitä, että niillä on sama tai samalta näyttävä tavara vielä vuoden päästäkin.

      Ja se tavara on ylihintaista. Millä sinänsä ei ole väliä, koska vain joku kerääjä tai muutoin epätoivoinen ihminen ostaa jobbarilta.

      Jobbarein pöydät on parhaimmillaan hyvin siistejä. Pahimmillaan törkypesiä, jotka pursuvat tavaraa yli ja joita kukaan ei näytä ikinä hoitavan.

      Mutta summa summarum. Antaapa jobbareitten jobata ja keskitytään me muut myymään ja ostamaan sitä, mikä meitä kiinnostaa.

      Myönnän kyllä joskus katsovani jobbareitten hintoja. sama tavara, jonka itse myyn viitosella ja joka menee (ja lasten hintaa jos ei mene kaupaksi), on jobbarilla kuukaudesta toiseen viidellätoista eurolla eikä näytä liikkuvan mihinkään. Jobbareiden ei ehkä ole tarkoituskaan myydä.

      • huhhuhhuijaatkominua

        Alkaa pikkuisen jo nykimään kun jobbarin todellisuus on oikeaa liiketoimintaa ja porukan ainoat argumentit on: "Olet kateellinen" tai vaihtoehtoisesti "Ei ne mitään tienaa, niillä makaa tavarat kuukaudesta toiseen pöydällä"


      • helpotus ohje.
        huhhuhhuijaatkominua kirjoitti:

        Alkaa pikkuisen jo nykimään kun jobbarin todellisuus on oikeaa liiketoimintaa ja porukan ainoat argumentit on: "Olet kateellinen" tai vaihtoehtoisesti "Ei ne mitään tienaa, niillä makaa tavarat kuukaudesta toiseen pöydällä"

        tuohan on sinun mikreeni.mikä sinua nykii..kysy lääkäriltä,jospa siihen löytyis vaikka joku pilleri.


      • Ilkeä maailma
        helpotus ohje. kirjoitti:

        tuohan on sinun mikreeni.mikä sinua nykii..kysy lääkäriltä,jospa siihen löytyis vaikka joku pilleri.

        Harrastus mikä harrastus. Joku harrastaa jobbausta, toiset varastamista. Kun jobbari ostaa, maksaa rahalla. Varas vie varastaakseen.


    • 18+18

      Tästä keskustelusta voi päätellä, että trokarien pöydissä on vain vähemmän kiinnostavaa tavaraa ja sekin vielä ihan liian kallista. Lisäksi tavarat seisovat trokarien pöydissä kuukausi- tai jopa vuosikaupalla, eli kaikki tuotot ja vähän ylikin menee tavaran ostoon ja paikkavuokriin. Miksi näitä pitää kadehtia ja olla huolissaan heidän toiminnastaan?

      Joku jopa kirjoitti, että tämä on moraalitonta ja laitonta (!) toimintaa. Kauppaa, mutta en kirppiskauppa, ikäni tehneenä, on vaikea tämän perustella tunnistaa moraalillista ja laillista kaupankäyntiä. Pitäisikö siinä ostaa myyntiin kalliimmalla, kun saa myytyä eteenpäin tai pitääkö myydä vain "tavallisille" ja tarpeessa oleville ihmisille?

      Jos haluat tavarasi todella tarpeessa oleville, niin lahjoita johonkin kolmannen sektorin kirpputorille, esim. Pelastusarmeijalle Fidalle, tms. Ai niin, sinä perusahneena ihmisenä haluat niistä tavaroistasi mahdollisimman paljon rahaa, ihan niin kuin trokaritkin.

      • 18+18

        Lisään vielä edelliseen viestiini, että trokarit ovat tavattoman tärkeitä sekä kirpputorien pitäjille että tavallisille myyjille, jotka haluavat myydä kohtuullisessa ajassa, mieluimmin heti, tavaransa ja säästää pöydänvuokrissa.

        Jos trokaaminen voitaisiin jollain ihmeellisellä tavalla kieltää, niin uskoisin monen kirppiksenpitäjän menettävän paljon pöydänpitäjiä, sekä niitä trokareita että tavallisia myyjiä, joiden myyntiajat kasvaisivat radikaalisti.

        Moni trokari, kuten minäkin, myy kirppikseltä ostamaansa tavaraa ihan muualla, kuin kirppiksillä.


      • puuhastelia....
        18+18 kirjoitti:

        Lisään vielä edelliseen viestiini, että trokarit ovat tavattoman tärkeitä sekä kirpputorien pitäjille että tavallisille myyjille, jotka haluavat myydä kohtuullisessa ajassa, mieluimmin heti, tavaransa ja säästää pöydänvuokrissa.

        Jos trokaaminen voitaisiin jollain ihmeellisellä tavalla kieltää, niin uskoisin monen kirppiksenpitäjän menettävän paljon pöydänpitäjiä, sekä niitä trokareita että tavallisia myyjiä, joiden myyntiajat kasvaisivat radikaalisti.

        Moni trokari, kuten minäkin, myy kirppikseltä ostamaansa tavaraa ihan muualla, kuin kirppiksillä.

        jotkut ostaa tukku liikkeistä.uutta.myyvät kymmenillä kirppiksillä.epäilen..eivät ilmoita kaikkia verottajalle.ehkä osan.mutta ei kannatakkaan.ulkomailta nämä kultuurin rikastuttajat tuo vaatteita esim.suuria määriä ja myyvät.on kassi kauppiasta ja kenkä kauppiasta.koru ja tuoksujen myyjää.on siinä duunia..antaa myydä.pysyy mieli virkeänä.kulut kun laskee,niin voi siitä joku sentti tunti palkkaa jäädä.


      • Krääsä ei ole ekoteko
        puuhastelia.... kirjoitti:

        jotkut ostaa tukku liikkeistä.uutta.myyvät kymmenillä kirppiksillä.epäilen..eivät ilmoita kaikkia verottajalle.ehkä osan.mutta ei kannatakkaan.ulkomailta nämä kultuurin rikastuttajat tuo vaatteita esim.suuria määriä ja myyvät.on kassi kauppiasta ja kenkä kauppiasta.koru ja tuoksujen myyjää.on siinä duunia..antaa myydä.pysyy mieli virkeänä.kulut kun laskee,niin voi siitä joku sentti tunti palkkaa jäädä.

        Uuden krääsän myyminen on ärsyttävintä kirpputoreilla. Halpa krääsä on juuri sitä, mitä ei olisi koskaan pitänyt valmistaakaan saati sitten myydä kirpputoreilla, joissa pitäisi kierrättää tavaroita ja siten vähentää uuden turhan tavaran tuotantoa.


      • tukku liikkeistä
        puuhastelia.... kirjoitti:

        jotkut ostaa tukku liikkeistä.uutta.myyvät kymmenillä kirppiksillä.epäilen..eivät ilmoita kaikkia verottajalle.ehkä osan.mutta ei kannatakkaan.ulkomailta nämä kultuurin rikastuttajat tuo vaatteita esim.suuria määriä ja myyvät.on kassi kauppiasta ja kenkä kauppiasta.koru ja tuoksujen myyjää.on siinä duunia..antaa myydä.pysyy mieli virkeänä.kulut kun laskee,niin voi siitä joku sentti tunti palkkaa jäädä.

        tukku liikkeistä


      • läp läp lää.
        tukku liikkeistä kirjoitti:

        tukku liikkeistä

        liipa laapa laa


    • kenkä kauppiasta

      kenkä kauppiasta

    • Suomi on vapaa maa

      Tervemenoa vaan joukkoon mukaan joppaamaan jos asia kiinnostaa.

    • elää näinkin

      Joo kateellisia ihmisiä on paljon,olen huomannut...itsekkin harrastan pienessä määrin,ostan aina kun halvalla saa,ja myyn voitolla omassa kirppispöydässä!Eihän se kiellettyä ole!

      • Niin minäkin

        No eipä todellakaan ole suuri synti.


    • miljoona roistot.

      pieniä ovat kirppis boonukset..nuo suur ahneet olis saatava vastuuseen koltosistaan.

      • kirppis boonukset

        kirppis boonukset


      • Yks jobbari
        kirppis boonukset kirjoitti:

        kirppis boonukset

        On todella ikävä lukea näitä tekstejä jobbareita. Itse olen jobbari ja en tekisi tätä jolloin tarvitsisi rahaa. Pankki ei lainaa, tiedot meni konkassa. Mistään ei saa elämiseen rahaa. Saan ylimääräistä kk n 100-150 e jobbaamalla, jolla saan ostettua
        Ruokani. Jollain sitä pitää saada. Elämiseen, kun elämistään ei voi lopettaa.

        Mielestäni ei pitäisi arvostella jobbareita kun ei tiedä jobbarin taustaa.


      • Ostan ja myyn
        Yks jobbari kirjoitti:

        On todella ikävä lukea näitä tekstejä jobbareita. Itse olen jobbari ja en tekisi tätä jolloin tarvitsisi rahaa. Pankki ei lainaa, tiedot meni konkassa. Mistään ei saa elämiseen rahaa. Saan ylimääräistä kk n 100-150 e jobbaamalla, jolla saan ostettua
        Ruokani. Jollain sitä pitää saada. Elämiseen, kun elämistään ei voi lopettaa.

        Mielestäni ei pitäisi arvostella jobbareita kun ei tiedä jobbarin taustaa.

        Miksi et menisci työhön? Ihan mihin vain, mitä voisit ajatella oppivasi tekemään?

        Jobbaa ihan rauhassa, ei se minua häiritse, mutta annoin yksinkertaisen vinkin, jonka nyt luulisi tulevan kenen tahansa mieleen tuossa tilanteessa. Niin me muut tehdään, kun työ loppuu ja on rahallisesti tiukkaa.


      • ...
        Ostan ja myyn kirjoitti:

        Miksi et menisci työhön? Ihan mihin vain, mitä voisit ajatella oppivasi tekemään?

        Jobbaa ihan rauhassa, ei se minua häiritse, mutta annoin yksinkertaisen vinkin, jonka nyt luulisi tulevan kenen tahansa mieleen tuossa tilanteessa. Niin me muut tehdään, kun työ loppuu ja on rahallisesti tiukkaa.

        Menisi töihin? Toivottavasti saat kenkää seuraavissa yt:ssä, sinä kun voit vain MENNÄ muuallekin töihin


    • Bisnes woman

      Minä ole työurani tehnyt,nyt olen hyvin ansaitulla työkyvyttömyyseläkkeellä,ja jobbaaminen ja kirppis on mukava harrastus.Mitä se kellekkään kuuluu miksi kukin sitä tekee???Vaatii se työtä tuokin homma,itseasiassa ihan työstä käy!

      • Ostan ja myyn

        Työkyvyttömyyseläkkeelle joudutaan. Se ei ole koskaan "hyvin ansaittu", vaan luovutus sairauden edessä. Mutta eläke voi todellakin olla niin pieni, että tarvitsee lisätuloja ja jobbaus on siihen oiva keino: tuloja ei tule liikaa ja samalla tulee jotain tekemistä päivien kulumiseksi.

        Se ei todellakaan minulle eikä muillekaan "kuulu", miksi joku jobbaa, ei sen enempää kuin miksi joku myy ihan muuten vain. Vastasin vain viestiin sen mukaan, mitä tuli mieleeni kun todettiin, että rahaa tarvitaan ja että joka päivä pitää syödä.


    • Bisnes woman

      En katso joutuneeni....hyvin ansaittu siksi koska tein 6p työviikkoa fyysisesti raskaassa työssä liki 30v.Toinen mokoma olisi vielä ollut jäljellä,ja tahti on kiristynyt entisestään.Eläkkeen suuruus oli ihan hyvä,tulen sillä mainiosti toimeen kun jobbaan lisäksi.Mukava olla kotona ilman stressiä...olen koti-ihminen henkeen ja vereen...kirpparilta löytyy usein jotain kivaa kodin piristykseski,sitten kiertoon kun kyllästyy!Eli minä katson ansainneeni työkyvyttömyyseläkkeeni,en pidä sitä rangaistuksena jolle olisin joutunut!Mutta kukin ajattelee laillaan,jokaisella on oikeus mielipiteeseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe