Suhde ongelmissa ja nainen pettää.

Rikkoutunut

Miten pitäisi suhtautua asiaan:

Parisuhde oli ongelmissa ja avovaimoni jonka kanssa olimme olleet yhdessä n. 6v ja suunnitelleet lapsia yms yhteistä. Hän lähti lomalle ulkomaille parhaan kaverinsa kanssa, ja oli loman aikana "tehnyt päätöksen" jättää minut, minulle siitä mitää ilmoittamatta tietenkään, ja mennyt sänkyyn toisen miehen kanssa.

Lomalta palatessaan hän jätti minut samana päivänä kun noudin hänet lentokentältä kotiin. Aluksi ei myöntänyt pettäneensa vaan vain sanoin että hän ei näe yhteistä tulevaisuutta kanssani enää eikä halua olla kanssani. Lopulta myönsi kuitenkin pettäneensä ja kertoi syyksi että tämä mies sai hänet tuntemaan itsensä kauniiksi ja halutuksi, toisin sanoen hyväksi. Tiedän että meidän suhteesta puuttui se kipinä ja itse myönnän syyllistyneeni kaltoin kohdelleen häntä henkisesti kun en ollut puhunut tunteistani ja valitsin mielummin kaverit viikonloppuina kuin hänet.

Tajusin tämän kaiken erossa ollessamme, ja olin valmis tekemään töitä suhteemme eteen, hän ei ollut. Yritin kuitenkin kaikin keinoin jatkaa suhdetta 2vk ajan ja näyttää hänelle mitä oikeasti haluan (perhe, yhteinen elämä) mutta hän ei halunnut enää panostaa suhteeseemme vaan kylmästi ilmoitti halunsa erota vaikkakin myönsi minun muuttuneen olleen juuri sen kaltainen ihminen ketä oli minusta halunnnut.

Mielestäni hän teki väärin pettäessään ja olla kertomatta eroaikeista minulle aikaisemmin. Syyksi hän sanoin että pelkäsi että ero olisi todellista jos ottaisi asian esille kanssani eikä ollut siihen vielä valmistautunut. Kuinka joku ihminen voi ajatella näin? Eikö parisuhteen pitäisi olla kommunikointia toisen kanssa? Itsekkin tiedostin että paljon on muututtava jotta suhde voisi vielä toimia, ja olin valmis siihen, mutta hän vain ilmoitti ettei halua edes panostaa yhteiseen elämään enää, koska tuntee että on yrittänyt jo liiankin kanssa.

Nyt hän haluaa vain kerätä tavaransa ja muuttaa tämän samaisen ystävänsä luokse asumaan kenen kanssa oli ulkomailla. (Tämä ystävä oli myös minun ystäväni, mutta ei ollut millään tasolla yrittänyt estellä tai sanoa pettämishetkellä että ajattele miltä minusta voi tuntua)



Miten tälläiseen pitää suhtautua? Haluaako hän vain nopeasti unohtaa minut ja siirtyä elämässään eteenpäin? vai onko meillä vielä mahdollisuuksia myöhemmin? Tuleeko kaipaus vielä takaisin? Olen aivan rikki ja en voi olla ajattelematta ettenkö haluaisi häntä vielä takaisin.

4

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaakkkooo

      Miten suhtautua. Petetyn pitäisi mennä itseensä ja asiassa eteenpäin. turha enään surkutella,kun toinen on jo tehnyt päätöksen.

    • Paskan möivät

      Suhtautua? Jokainen suhtautuu omalla tavalla ja tekee sitten sen erotyön ja jatkaa elämää. Sulta puuttuu mielipiteet jos et osaa itse käsitellä asiaa mitä se pettäminen ja ero herättää sussa.

    • mies461

      anna muijan mennä! noita löytyy kyllä maailmasta ja sellaisiakin jotka ei petä!

    • hopsan

      En tarkoita pahalla, mutta jatkossa ja seuraavassa suhteessa kannattaa miettiä, mihin suhteeseen panostaa: kaverisuhteisiin (jotka myös ovat tärkeitä) vai parisuhteeseen? Kumpaan kannattaa nähdä enemmän aikaa ja vaivaa. Harmi, jos jättämisen syy on ollut tuo, ihan molempien kannalta. Älä aktiivisesti haikaile perään, vaan elä hetki yksin, katsele maailmaa ja omaa ympäristöäsi. Ota ja anna aikaa, itsellesi sekä exällesi. Voi olla mahdollista, että hän palaa, mutta älä luota siihen.

      Elän itse vähän samankaltaista tilannetta, elän miehen kanssa jolle tärkeitä ovat harrastukset, työ ja kaverit. On kieltämättä ulkopuolinen ja turha olo. Tästä asiasta on keskusteltu,mutta mies ei tunnu tajuavan tilannetta kuitenkaan. Yhtä radikaalia päätöstä suhteelle en tee, mitä tyttöystäväsi teki sinulle, mutta en usko, että pitkin jaksan enää olla pelkkä kämppis. Toivon, että joskus saisin elää sellaisen ihmisen kanssa, joka arvostaa ja rakastaa minua ja osoittaa myös sen. Siitä en tiedä, onko nykyinen tuo ihminen. Aika näyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe