Bentsot

miksiei.

Mä en tajua miksei lääkärit voi kirjoittaa bentoja jos potilas niiitä haluaa ja on niistä riippuvainen.. kait se on jokaisen oma valinta, miten elää. Tässä tapauksessa lääkärit todellakin aiheuttaa tuskaa, eikä auta millään tavalla.

16

204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääketieteen tehtävä

      on auttaa ja parantaa ihmisiä, ei ylläpitää ja pahentaa sairautta, jota riipuvuus on.

      Vieroitusoireiden tuska on jokaisen käyttäjän kärsittävä, sitä ei pääse pakoon.

      • Niiiiin

        Juuri niin. Eikä bentsoja ole edes tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Sen lisäksi bentsot ja alkoholi on vaarallinen yhdistelmä.


    • xanoronparaslääke

      olen samaa mieltä. itse olen käyttänyt xanoria 3 mg/pv 15 vuotta, ja toimivat edelleen ihan kuin ennenkin. voisin vaikka esiintyä televisiossa.:) olen opetellut uuden ammatin xanorien tuella, saanut hyvän sosiaalisen piirin ym. nyt 8.9. lääkärinaika joka (ehkä) uhkaa xanorien lopettamisella. minä siis joutuisin palaamaan "peräkamariini" ja kaikki hyvä muuttuisi huonoksi.ammatti menis. ystävät, en pääsisi ulos talosta. Jos kerran lääkärit olisivat noin vittumaisia, mielessäni pyörii, että otan hengen pois noilta aivottomilta kääpiöiltä. Jos kerran ne pilaa minun elämän, minä pilaan heidän.

      • omavalinta

        Mietin tuota miksei voi antaa ihmisten käyttää aineita, jos he tuntevat elävänsä paremmin.

        Sitten sanoit mielessäsi pyörivän tappamisen.

        Ehkä siinä syy.

        Vai oliko trolli.


      • Njöhh

        Toiminut mihin? Oireiden peittämiseen? Eihän alkuperäinen ongelma ole vieläkään poistunut, vaan oireita on lievitetty jo 15v lääkkeillä.

        Vähän sama kuin että henkilölle määrätään yksi toisensa perään masennuslääkekuureja, mutta ei pyritä korjaamaan masennuksen syitä.


      • xanoronparaslääke
        Njöhh kirjoitti:

        Toiminut mihin? Oireiden peittämiseen? Eihän alkuperäinen ongelma ole vieläkään poistunut, vaan oireita on lievitetty jo 15v lääkkeillä.

        Vähän sama kuin että henkilölle määrätään yksi toisensa perään masennuslääkekuureja, mutta ei pyritä korjaamaan masennuksen syitä.

        Luuletko, että minä alkaisin penkoa jotain alkuperäistä syytä. Sitähän tein ennen xanoreita eikä alkuperäistä syytä löytynyt ja olen tullut siihen lopputulokseen, että aivojeni serotonivajaus aiheuttaa osaltaan sairauden, johon on olemassa vain yksi autuaaksi tekevä lääke:Xanor.

        Lisääntyneet apteekkiryöstöt ovat muuten suora seuraus eReseptin käyttöönotosta. eResepti tekee ihmiset toivottomiksi, sillä koskaan ei tiedä, milloin lääkäri väkivaltaisesti lopettaa bentsojen saannin. Itse en kyllä huolisi muita bentsoja kuin Xanor. Sen keksijälle tulisi antaa Nobelin palkinto. Sitä voi syödä koko elämänsä annosta lainkaan nostamatta.


    • kylmät kädet

      Lyhytvaikutteinen xanori on perseestä, mutta depotit on ihan jees.

    • 5jw67

      On hyvin epäilyttävää toimintaa, jos läääkäri kieltäytyy kirjoittamasta reseptiä bentsoja pitkään käyttäneelle ja pakottaa hallitsemattomaan vieroitukseen. Siitä voi olla hengenvaara potilaalle. Mielestäni epäeettistä ja epäammattimaista toimintaa.

      • pakkokatkaisuun

        Eikös ne laita jonnekin katkaisuhoitoon muutamaksi viikoksi pakkohoitoon johonkin klikalle tuollaisessa tapauksessa, jos on riippuvaisuus esim. bentsoihin.


    • mistä ihmeestä

      nimim. xanoronparaslääke että lopettaminen saa tuollaista aikaan??

    • :Dnovoisun

      No varmaa siks et jos niist on riippuvaine ni mieluummi sit potilas katkolle ku lisää bentsoo naamaa :D Niie tarkotus ois kuitenki helpottaa ahistust ja loppupeleis riippuvuus lisää sitä =)

      • juupelinäin

        Ja joo ootte oikees siin et tosiaa se bentsoje lopetus pitää tehdä pikkuhiljaa, koita puhuu su lekurilles et oisko hallittu vierotus joko kotiolois tai sit laitokses mahdollist.


    • Uskomaton

      Aika kurja tilanne,ei kai niitä voi lopettaa kun seinään.varmaan tässä tilanteessa kannattaa ottaa yhteyttä vastaavaan ylilääkärin ja kertoa tuntemuksia.

    • Jotain...

      Unilääkkeiden tapaan bentsot aiheuttavat toleranssia yliannostuksella, ja sopiva annos määräytyy valmistekohtaisin eroin käyttäjäkohtaisin ehdoin. Kun riippuvuus on korkea, niistä ei vierottaudu helposti, vaan tulee vieroitusvaiheessa rajuja sivuoireita.

      Kuten toinen mainitsi, ne on tarkoitettu yleensä tilapäiskäyttöön, esim. psykiatriset ja neurologiset kohtaukset, unettomuus jne. Bentsojen lopetusaikataulu vaihtelee valmistekohtaisesti: miedoimmat lopetetaan nopeimmin, vahvin bentso Rivatril vaatii kauan, riippuen vuorokausiannoksesta.

    • ei binäärinen

      Tässäkään ketjussa kukaan ei mainitse edes sivuhuomautuksella, että bentsoja voi käyttää myös tarvittaessa ilman riippuvuutta. Vähän kuin alkoholia voisi joko käyttää vain päivittäin tai olla kokonaan käyttämättä.

      • säälittävää

        Höpönhöpö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe