Ritoniemi

???

Kuulin, että uusi omistaja olisi estänyt rannan käytön. Miten tuo käytännössä on toteutettu? Katkaisemalla tie? Jokamiehenoikeuksien mukaanhan siellä saisi käydä ja oleillakin, jos ei ole välittömästi asutuksen vieressä. Omituiselta kuulostaa tuo ja ihmetyttää miten tuollaisen on muka pystynyt toteuttamaan...

11

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yihoyuvo

      Pysyvän venepaikan pitäminen ja parkkipaikka ei kuulu jokamiehen oikeuksiin, kuten ei yleensä mikään, mikä aiheuttaa haittaa maanomistajalle. Jokamiehenoikeus on hieno perinne ja tapaoikeus, mutta sitä ei pidä ymmärtää väärin.

      • ???

        Tuo on totta, mutta kyse olikin rannan harmittomasta virkistyskäytöstä, jota omistaja ei pysty kieltämään.

        Mutta minua kiinnostaa tosiaan miten omistaja on toteuttanut tuon ilmeisen laittoman käyttökiellon...


    • Rahamies käskee

      Uusi omistajaporukka pistää paikan vihdoin ja viimein lopullisesti lihoiksi. Hyvät Veljet kaupungilla valmistelevat jo kaavamuutosta, jonka avulla entinen matkailualue saadaan lopultakin myytyä rikkaille venäläisille ja muille öykkäreille kesämökkitonteiksi, joista omistajaporukoille varataan tietysti parhaimmat päältä.

      Yleisen käytön estäminen lukituin puomein ja kielloin on näin ollen tehtävä hyvissä ajoin, ettei sitten enää tule turhaa mussutusta, kun koko niemi pannaan lopullisesti kiinni ja pois yleisestä käytöstä.

    • tataöbtaö

      Sinne ei saa ajaa, mutta uimassa voi käydä. Tulkoot nostamaan vedestä pois, jos potuttaa.

    • Anonyymi

      Kuka on syyllinen Puijon ja Vehmersalmen Ritoniemen alennustilaan? Voi tätä rappion ja päätöksenteon tilaa Kuopiossa. Toiminta on kun 80-90 luvuilla Neuvosto-Karjalassa. Kuopiolaiset herätkää!

    • Anonyymi

      Puomi estää autoilun Ritoniemeen, mutta hiekkarannalla käy edelleen auringonottajia.

    • Anonyymi

      Häpeäksi Kuopiolle ja Kuopion poliittiselle johdolle ja virkaimes-satraapeille on Puijon ja Ritoniemen alennustila.
      Kuopion päättäjätahot kiusaavat maanomistajaa Vehmersalmen Ritoniemessä, kun koko niemi rakennuskiellossa ja ilman kaavoitusta. Ritoniemi on aivan rappiolla ja vesakoitunut, hylätyt rakennukset romahtamispisteessä Tämä on rikos kuopiolaisia ja maanomistajia kohtaan.
      Kuopion kaupungilla on kaavoitusmonopoli ja se käyttää sitä poliittisin tarkoitusperiin kiusaamalla ja kurittamalla maanomistajia. Näin ei voi jatkua.

      • Anonyymi

        Minulla on myöskin oikeus sulkea tie jos huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myöskin oikeus sulkea tie jos huvittaa.

        Sinut suljetaan Niuvaan. Sinne on sulla tie auki.


    • Anonyymi

      Siivottava ja uudelleen rakennettava tuo...leirintäalueelta olisi hyvä löytyä

    • Anonyymi

      Miksi Kuopio on päästänyt rappiolle Puijon ja Vehmersalmella olevan ainutlaatuisen Ritoniemen? Seudullinen ja maakunnallinen häpeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe