Jumala on

ei mitä tahansa

Ihmisen kehittymisellä kohdussa vauvaksi on tietty järjestys, ei synny mitä tahansa vaan ainutlaatuinen ihminen, kaiken tämän ihan alulle laittaja on Jumala eikä mikään hassu pamaus, mutta onhan siihen maailman luomiseen toki voinut pamauksiakin kuulua.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PIMEYS PALJASTUU...!

      JOHANNEKSEN KIRJE: VALKEUS JA PIMEYS MEISSÄ

      Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
      Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.

      Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.

      Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

      Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Joh.2.html

      • että kaikki...!

        Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

        Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,

        joka tahtoo,

        että kaikki ihmiset

        pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        Tim. 1/ Raamattu


      • Sykarin kaivolla
        että kaikki...! kirjoitti:

        Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

        Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,

        joka tahtoo,

        että kaikki ihmiset

        pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        Tim. 1/ Raamattu

        Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        3. jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4. Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
        16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
        17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
        27. Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
        28. Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
        29. "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
        30. Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.
        31. Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!"
        32. Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä".
        33. Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?"
        34. Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
        35. Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.4.html


      • Uso pois
        Sykarin kaivolla kirjoitti:

        Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        3. jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4. Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
        16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
        17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
        27. Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
        28. Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
        29. "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
        30. Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.
        31. Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!"
        32. Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä".
        33. Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?"
        34. Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
        35. Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.4.html

        Someliuksen prinsiippi:

        Jokaiselle keskustelupalstalle ilmestyvälle uskovaiselle tulee pakonomainen tarve kopioida palstalle se ainoa kohta Raamatusta, jonka hän on lukenut.


    • niin on

      Kyllä se on niin, että aina se on samanlainen prosessi, tosin lukemattomilla erilaisilla variaatioilla; ihmisenkin alullepanijalle sattuu jonkinlainen 'pamaus'; suihkaus, liraus tai muuten vain vahinko. Ja aina sellaisesta 'räjähdyksestä' alkunsa saanut uusi olento on ainutlaatuinen, myös ihminen.

    • fda

      Mistä tiedät että se on Jumala ja jos se on Jumala niin mikä Jumala se on? Juutalaisten Jumala, kristittyjen Jumala, Brahman vai kenties jokin muu?

      • Tiedä Ismi

        fda:"Mistä tiedät että se on Jumala"

        Se on Jumala silloin kun joku siihen sokeasti uskoo.

        fda:" ja jos se on Jumala niin mikä Jumala se on? "

        Jumala on Se, johon sokeasti ja kritiikittömästi uskoo,

        fda:"Juutalaisten Jumala, kristittyjen Jumala, Brahman vai kenties jokin muu? ""

        Tieteen Jumala?


      • fda
        Tiedä Ismi kirjoitti:

        fda:"Mistä tiedät että se on Jumala"

        Se on Jumala silloin kun joku siihen sokeasti uskoo.

        fda:" ja jos se on Jumala niin mikä Jumala se on? "

        Jumala on Se, johon sokeasti ja kritiikittömästi uskoo,

        fda:"Juutalaisten Jumala, kristittyjen Jumala, Brahman vai kenties jokin muu? ""

        Tieteen Jumala?

        Tiede ei ota kantaa jumaliin, mutta kylläkin joihinkin sellaisiin väitteisiin joita uskonnot esittävät. Vastareaktiona uskovaiset hyökkäävät sitten tiedettä vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa. Tietysti jumaluskoinen kuvittelee että kaikilla muillakin on jumala.


      • Tiedä Ismi
        fda kirjoitti:

        Tiede ei ota kantaa jumaliin, mutta kylläkin joihinkin sellaisiin väitteisiin joita uskonnot esittävät. Vastareaktiona uskovaiset hyökkäävät sitten tiedettä vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa. Tietysti jumaluskoinen kuvittelee että kaikilla muillakin on jumala.

        fda:"Tiede ei ota kantaa jumaliin, mutta kylläkin joihinkin sellaisiin väitteisiin joita uskonnot esittävät."

        Uskonnot eivät esitä yhtään mitään, sillä ne ovat abstarkateja käsitteitä.

        Ilman uskovaisia ei ole uskontoakaan.

        fda:"Vastareaktiona uskovaiset hyökkäävät sitten tiedettä vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa."

        Miltä tällainen versio tuntuu sinusta:

        Vastareaktiona Tiedeuskovaiset hyökkäävät sitten muita uskontoja vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa."?

        fda:"Tietysti jumaluskoinen kuvittelee että kaikilla muillakin on jumala. "

        Tietysti se Tiedeuskovainen Tietää ettei usko, niinkö tarkoitat?


      • fda
        Tiedä Ismi kirjoitti:

        fda:"Tiede ei ota kantaa jumaliin, mutta kylläkin joihinkin sellaisiin väitteisiin joita uskonnot esittävät."

        Uskonnot eivät esitä yhtään mitään, sillä ne ovat abstarkateja käsitteitä.

        Ilman uskovaisia ei ole uskontoakaan.

        fda:"Vastareaktiona uskovaiset hyökkäävät sitten tiedettä vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa."

        Miltä tällainen versio tuntuu sinusta:

        Vastareaktiona Tiedeuskovaiset hyökkäävät sitten muita uskontoja vastaan tehden siitä samanlaisia väitteitä kuin joiden kohteena kokevat olevansa, kuitenkaan ymmärtämättä itse asiaa."?

        fda:"Tietysti jumaluskoinen kuvittelee että kaikilla muillakin on jumala. "

        Tietysti se Tiedeuskovainen Tietää ettei usko, niinkö tarkoitat?

        "Uskonnot eivät esitä yhtään mitään, sillä ne ovat abstarkateja käsitteitä. "

        En puhunutkaan siitä uskonnosta käsitteenä vaan sellaisia uskonnollisia väitteitä kuten se että viini on todellisuudessa Jeesuksen verta ehtoollisessa. Transsubstantaatioon uskomattomuudesta on tuomittu kuolemaankin.

        "Miltä tällainen versio tuntuu sinusta:"

        Ei osu kohteeseensa.

        Ei nyt aleta tässäkin ketjussa viemään sivuraiteille. Meillä on jo yksi keskustelu käynnissä.


    • I am not God

      ei mitä tahansa:"Ihmisen kehittymisellä kohdussa vauvaksi on tietty järjestys, ei synny mitä tahansa vaan ainutlaatuinen ihminen, kaiken tämän ihan alulle laittaja on Jumala."

      Tuohon kun laitetaan piste, niin voit jatkaa ajatuksesi kehittämistä eteenpäin sekoittamatta asioita keskenään.

      Sinä sekoitat monta eri asiaa keskenään.

      Ihmisiä ja pamauksia ei pidä sekoittaa keskenään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe