Windows ja Lumia

H.Moilanen

Kertokaa mulle, miksi Windows-Lumia yhdistelmää mollataan. Itse olen ollut ihan tyytyväinen tähän helppokäyttöiseen ja toimivaan yhdistelmään. Olis kiva tietää, mikä tässä on vikana, kun en itse hokaa...

27

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gyscf

      Ei ole mitään vikaa. Kateelliset vaan puhuu

    • toteaja.

      ainahan se menee niin, että omaa kehutaan ja muut haukutaan.
      Totuudella ei ole merkitystä.

      • lumia 930

        Jokaiselle Android uskovaiselle pitäis lahjottaa vaikka väkisin pariks viikoks käyttöönsä uusin lumia cyan 8.1 puhelin niin luulempa että wp haukkujat olis kaikonneet tyystin koko maailmasta,tietämättömyys suurin syy wp mollaamiseen


    • Windows

      ootko sama H.Moilanen kuin se JHL:n älykääpiö ?

    • dsgaddasdfgsds

      en tiedä minäkään. minulla lumia ja emännällä samsung. sillä ja minulla hermot kireällä samsungin kanssa. Lumiassa ei mitään

    • djktygh

      WP on liian helppokäyttöinen niille, jotka ehtivät tottua symbian-älypuhelimiin.

      Omenafanit nyt jo lähtökohtaisesti, tietokonepuolelta perittynä, ovat vastaan kaikkea mihin liittyy Microsoft. He ovat valmiita maksamaan vaikka viisinkertaisen hinnan vastaavasta tuotteesta, kunhan se ei ole MS:n tuote. Ja kunhan siinä on omenan kuva.

    • NOKIA merkkisiä puhelimia olen käyttänyt vuodesta 1990 ja yhtäkään puhelinta en ole huoltoon joutunut viemään enkä rikkoutumisen vuoksi vaihtamaan.
      Muutamista on akku mennyt vanhaksi ja tullut muita kulumisesta johtuvia pintavikoja.
      Järvessäkin uitin yhtä, kuivatin ja hyvin toimi.
      Joskus olen vaihtanut uusien ominaisuuksien vuoksi.
      Nyt vuoden olen käyttänyt ensimmäistä n.s. älypuhelinta Lumia 520 8.1 jonka päivitin uusimpaan kehitys versioon tällä viikolla ja on toistaiseksi toiminut hyvin.
      Vaikka olen jo seniori niin helppo käyttöinen on ollut oppia.
      Pöytäkoneenikin ostin 8.1 käyttiksellä joten opikelua vielä riittää mutta aikaahan eläkeläisellä on.

    • Mutkat suoriksi

      Kertokaa minulle, pärjääkö emes Lumia 520:llä päivitysten ja karttojen lataamisen yms. osalta sellaisenaan vain vaaditaanko jotain yhteensopivuutta tietokoneen kanssa ja varsinkin sen käyttöjärjestelmän kanssa.

      Vm. on ällöttävä ominaisuus, jonka takia olen valmis vaihtamaan mihin hyvänsä mikä vain toimii sellaisenaan ilman mitään Ovia ja Lovia ym välikäsiä.
      Tiedän että Samsungin laitteilla pärjää vaikkei omistaisi tietokonetta ollenkaan.

      • 520

        Viimeinen lause kertoo kyllä asenteesi, mutta vastaan silti: Onnistuu. WP:ssä vaan monet asiat on ladattava WLAN-yhteyden avulla eli ainakin WLAN-reititin tai toinen älypuhelin olisi hyvä olla talossa.


      • fjkh
        520 kirjoitti:

        Viimeinen lause kertoo kyllä asenteesi, mutta vastaan silti: Onnistuu. WP:ssä vaan monet asiat on ladattava WLAN-yhteyden avulla eli ainakin WLAN-reititin tai toinen älypuhelin olisi hyvä olla talossa.

        Yllä mainitut "monet asiat" tarkoittaa isoja päivityksiä, joita on viime aikoina tullut max 2x vuodessa. Ne pitää ladata wlanin kautta. Kaikki muu hoituu kännykän omalla mobiiliyhteydellä, kunhan se ei ole mikään etanadata.

        Kartatkin voi ladata kännykkänetillä, mutta kannattaa huomioida että ne on isoja tiedostoja, esim. Suomen kartta on kooltaan noin 350 Mt.


    • Ei vaadi. Molemmat hoituu suoraan kännykällä.

      Ja toimii tietokoneella massamuistilaitteen tavoin.


      • LumppuLumia
        masajussi47 kirjoitti:

        http://www.windowsphone.com/fi-fi/how-to/wp8

        Tuolta löytyy ohjeita WP8

        Ei itse lumiapuhelimessa ole kauheasti vikaa mutta ohjelmat vaan ovat paljon jäljessä androidin tai iosin versioista ja käytettävyydeltään huonoja. Joudun usein ottamaan htc onen kaapista kun lumia 925:llä ei pysty asioita tekemään kunnolla. Ja olen ihan oikeasti yrittänyt selvitä asioistani lumialla, ei vaan aina onnistu. Ehkä jos käyttäisin kolmansien osapuolten ohjelmia voisi käytettävyyskin parantua mutta olen toistaiseksi vain ladannut julkaisijan versioita ohjelmista, en jonkun muun paranneltuja versioita.


      • ogkkhf
        LumppuLumia kirjoitti:

        Ei itse lumiapuhelimessa ole kauheasti vikaa mutta ohjelmat vaan ovat paljon jäljessä androidin tai iosin versioista ja käytettävyydeltään huonoja. Joudun usein ottamaan htc onen kaapista kun lumia 925:llä ei pysty asioita tekemään kunnolla. Ja olen ihan oikeasti yrittänyt selvitä asioistani lumialla, ei vaan aina onnistu. Ehkä jos käyttäisin kolmansien osapuolten ohjelmia voisi käytettävyyskin parantua mutta olen toistaiseksi vain ladannut julkaisijan versioita ohjelmista, en jonkun muun paranneltuja versioita.

        Haluaisitko yksilöidä tarkemmin, mikä mättää? Vai onko vanha puutelista jo loppuunkaluttu?


      • .......
        ogkkhf kirjoitti:

        Haluaisitko yksilöidä tarkemmin, mikä mättää? Vai onko vanha puutelista jo loppuunkaluttu?

        Windows ekosysteemi on paremmin yhteensopiva Androidin kuin WP:n kanssa. Esim. etätyöpöytäyhteys (RDP 8.0 clientti), MS on sen julkaissut Anroidille jo pari vuotta sitten mutta edelleenkään ei WP:lle.
        WP:ssä nuo ms:n systeemit eivät toimi mutta androidissa toimivat ongelmitta.


      • väärin
        ....... kirjoitti:

        Windows ekosysteemi on paremmin yhteensopiva Androidin kuin WP:n kanssa. Esim. etätyöpöytäyhteys (RDP 8.0 clientti), MS on sen julkaissut Anroidille jo pari vuotta sitten mutta edelleenkään ei WP:lle.
        WP:ssä nuo ms:n systeemit eivät toimi mutta androidissa toimivat ongelmitta.

        Hah, etätyöpöytäyhteys on löytynyt jo WP7'sta asti.


      • Ei löydy WP:hen
        väärin kirjoitti:

        Hah, etätyöpöytäyhteys on löytynyt jo WP7'sta asti.

        Löytyy ainoastaan alkeellisia umpisurkeita NT4:n aikaisia rdp clientteja, mutta ei RDP 8.0 clienttia jossa toimii modernit etätyöpöydän ominaisuudet. Androidiin sen sijaan löytyy MS:n RDP8 clientti joka toimii hyvin.

        Olen kyllä testannut kaikki tekeleet joita WP8:iin on saatavilla, ja joku vähiten huono etätyöpöytä minulla onkin lumiaan asennettuna, mutta se vain on järkyttävän surkea. Käyttökelvoton.


      • trollit hiiteen
        Ei löydy WP:hen kirjoitti:

        Löytyy ainoastaan alkeellisia umpisurkeita NT4:n aikaisia rdp clientteja, mutta ei RDP 8.0 clienttia jossa toimii modernit etätyöpöydän ominaisuudet. Androidiin sen sijaan löytyy MS:n RDP8 clientti joka toimii hyvin.

        Olen kyllä testannut kaikki tekeleet joita WP8:iin on saatavilla, ja joku vähiten huono etätyöpöytä minulla onkin lumiaan asennettuna, mutta se vain on järkyttävän surkea. Käyttökelvoton.

        Höpöhöpö. Et taida edes omistaa Lumiaa.


      • ihqlol
        Ei löydy WP:hen kirjoitti:

        Löytyy ainoastaan alkeellisia umpisurkeita NT4:n aikaisia rdp clientteja, mutta ei RDP 8.0 clienttia jossa toimii modernit etätyöpöydän ominaisuudet. Androidiin sen sijaan löytyy MS:n RDP8 clientti joka toimii hyvin.

        Olen kyllä testannut kaikki tekeleet joita WP8:iin on saatavilla, ja joku vähiten huono etätyöpöytä minulla onkin lumiaan asennettuna, mutta se vain on järkyttävän surkea. Käyttökelvoton.

        Et vain osaa käyttää sitä.


      • vieläkin kehitteillä

        http://www.wpcentral.com/microsoft-working-windows-phone-remote-desktop-client

        Syksyllä tuli tuo uutinen, ja edelleenkin RDP 8.0 clientti on WP:lle vasta kehitteillä vaikka androidille ja iosille se julkaistiin ajat sitten.

        Tärkein ominaisuus tuossa on tietenkin tuki RemoteFX:lle, että saa 3d-sovellukset toimimaan. Harmillista, että MS on tuolla tavoin hylännyt oman puhelinkäyttiksensä. Ios ja android sen sijaan ovat saumattomasti yhteensopivia Windows ekosysteemin kanssa vastoin kuin WP.


      • shaqi
        vieläkin kehitteillä kirjoitti:

        http://www.wpcentral.com/microsoft-working-windows-phone-remote-desktop-client

        Syksyllä tuli tuo uutinen, ja edelleenkin RDP 8.0 clientti on WP:lle vasta kehitteillä vaikka androidille ja iosille se julkaistiin ajat sitten.

        Tärkein ominaisuus tuossa on tietenkin tuki RemoteFX:lle, että saa 3d-sovellukset toimimaan. Harmillista, että MS on tuolla tavoin hylännyt oman puhelinkäyttiksensä. Ios ja android sen sijaan ovat saumattomasti yhteensopivia Windows ekosysteemin kanssa vastoin kuin WP.

        Preview versio on ollut kaupassa keväästä lähtien
        http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/microsoft-remote-desktop-preview/299b09ab-207e-441c-9e8e-c8d66c20b76b


      • ei löydy storesta

      • Lumia 520
        ei löydy storesta kirjoitti:

        Sitä ei pysty puhelimeen asentamaan, ellei ensin asenna developer preview versiota WP8.1:stä. Useimpiin wp8 lumioihin rpd-client ei siis edelleenkään ole saatavilla.

        8.1 Cyanin voi päivittää kaikkiin WP8 Lumioihin kuukauden sisällä


      • lähikuukausina ehkä
        Lumia 520 kirjoitti:

        8.1 Cyanin voi päivittää kaikkiin WP8 Lumioihin kuukauden sisällä

        Ilmeisesti lähikuukausien aikana on tulossa myös 920, 820, 720 malleihin lopultakin 8.1 päivitys, ja sitä myötä lopultakin VPN jota jo 2012 joulukuussa lupailtiin että se tulisi ihan lähiviikkoina ja seuraavassa päivityksessä 920:lle, sekä rdp jonka MS julkaisi jo ajat sitten kaikille vanhoillekin IOS ja android laitteille.

        Monikohan osti tasan 2 vuotta sitten mieluummin Lumia 900:n kuin SGS3:n, ajatellen että lumia olisi paremmin MS:n tukema. Teki todella pahan harhaostoksen.

        Myös jatkossakin kun Win9/Server2015 julkaistaan ja sen mukana tulee Windows ekosysteemiin taas uusia hyviä ominaisuuksia, niin MS kyllä tukee iosia ja androidia ja julkaisee viipymättä niille uudet clientit ym (myös vapusen vanhalle sgs3:lle), mutta vasta kuukausien jälkeen julkaistaan uusia wp-puhelimia joihin tuki tulee, ja vanhoihin tämänhetkisiin puhelimiin päivityksiä ei pysty enää asentamaan.


      • Puhelinprobleema
        lähikuukausina ehkä kirjoitti:

        Ilmeisesti lähikuukausien aikana on tulossa myös 920, 820, 720 malleihin lopultakin 8.1 päivitys, ja sitä myötä lopultakin VPN jota jo 2012 joulukuussa lupailtiin että se tulisi ihan lähiviikkoina ja seuraavassa päivityksessä 920:lle, sekä rdp jonka MS julkaisi jo ajat sitten kaikille vanhoillekin IOS ja android laitteille.

        Monikohan osti tasan 2 vuotta sitten mieluummin Lumia 900:n kuin SGS3:n, ajatellen että lumia olisi paremmin MS:n tukema. Teki todella pahan harhaostoksen.

        Myös jatkossakin kun Win9/Server2015 julkaistaan ja sen mukana tulee Windows ekosysteemiin taas uusia hyviä ominaisuuksia, niin MS kyllä tukee iosia ja androidia ja julkaisee viipymättä niille uudet clientit ym (myös vapusen vanhalle sgs3:lle), mutta vasta kuukausien jälkeen julkaistaan uusia wp-puhelimia joihin tuki tulee, ja vanhoihin tämänhetkisiin puhelimiin päivityksiä ei pysty enää asentamaan.

        Niin no, en muista WP puhelimista tiedä, mutta itsellä lumia 610 ja voin sanoa että TÄYTTÄ KURAA. Akku on aivan p*ka, lagaa aivan älyttömästi, ei saa melkein mitään niitä tavallisia hyviä sovelluksia mitä esim. Samsungille, kuten Aviary, Facebook, Instagram, pou...
        Vaan näistä on tehty ne aivan saakutin huonot ja lagaavat versiot WP:lle D: Hermot oon menettäny tähän puhelimeen jo miljoonia kertjoa, ilomielin otan uuden. Niin ja kun sain tän niin pari kuukautta ja pimeni. Piti lähettää korjaukseen. Äitillä kans pimenee aina puhelun jälkeen... Isoveljellä on Samsung, on ollut tyytyväinen ja ei ole ilmennyt ongelmia, toisin kuin lumiassa... Hintakin sen jo kertoo ettei mikään laatupuhelin ole kyseessä. Paitsi tietysti nuo uudemmat ovat parempia, mutta mun mielipide on se että lumioihin en enää halua koskea.


    • Lumia 930

      Älä ylestä ja tuomitse 610 perusteella uusimpia tupla/neliydinprossu Lumioita jotka eroavat kuin yö ja päivä sun vanhasta tehottomasta pikkumuistisesta rimpulasta.Ja kaikki sun puuttuvat sovellukset instasta lähtien on ladattavissa vain uusimpiin 8 8.1 lumioihin,vanhoihin 7 joite ei edes tueta enää ei saa ladattua enää juuri mitään kiinnostavaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe