Onko isä ja lapset nyt eroamassa?

gfowhhd

Miksi on poistettu koko viestiketju!

54

892

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä ja lapset

      Taitaapa olla. Vaan onko tuo nyt syy koko viestiketjun poistamiseen?

      • onneevaan

        Ehkä rouva halusi näin tehtävän?


      • isä ja lapset
        onneevaan kirjoitti:

        Ehkä rouva halusi näin tehtävän?

        Miksi? Ei ketjusta voi ketään tunnistaa. Ja kommentoijatkin jakaantuivat aika tasaisesti, kannustajiin ja moittiviin. Hmmm.


      • jgfjfx

        Ko. viestiketju oli täynnä?


      • aaaaaaaaaaaaa
        isä ja lapset kirjoitti:

        Miksi? Ei ketjusta voi ketään tunnistaa. Ja kommentoijatkin jakaantuivat aika tasaisesti, kannustajiin ja moittiviin. Hmmm.

        Kyllä minä ainakin olen tunnistanut.


    • koettu on

      Täällä saa poistatettua ketjun ihan tuosta vaan, jos ei miellytä!
      Kokemusta omalla kohdalla. Jos kirjoitat jotain joka ei yhtä pikunnussijaa miellytä, vaatii poistamaan. Ja niin käy.
      Eikä tarvitse olla mitään epäasiallista, riittää kun kolhasee olematonta itsetuntoa!

      • isä ja lapset

        En ole kolhinut ketään, noh, ehkä joskus itseäni. Kirjoittaminen - joka on koko foorumin idea - on tuonut merkittävästi lohtua viimeisen vuoden aikana. En todellakaan ymmärrä!?

        Mutta hei, ehkä tähän tottuu, enhän ymmärrä vaimoanikaan ;-)


    • ???

      Siis mikä ketju täällä on poistettu? Eikös isä ja lapset ketju ole tuo "Äiti jättää perheensä..." Ei sitä ainakaan ole poistettu. Vai oliko joku muukin ketju?

      • isä ja lapset

        Juuri se. Etsin kännykällä ja tietokoneella, kummallakaan ei löydy aloittamiani ketjuja. Mistä/miten sinä ne löydät?


      • ???
        isä ja lapset kirjoitti:

        Juuri se. Etsin kännykällä ja tietokoneella, kummallakaan ei löydy aloittamiani ketjuja. Mistä/miten sinä ne löydät?

        Tuollahan se on "Avioero" otsikon alla, tällä hetkellä yhdeksäs ketju.


      • dghjvg
        ??? kirjoitti:

        Tuollahan se on "Avioero" otsikon alla, tällä hetkellä yhdeksäs ketju.

        Eipä löytynyt sitä ketjuaa enää,sry


      • ???
        dghjvg kirjoitti:

        Eipä löytynyt sitä ketjuaa enää,sry

        Outoa. Kävin kirjoittamassa sinne nyt viestin ja nyt se on siellä ylimmäisenä


      • ???

      • isä ja lapset

      • uudenkeskellä
        isä ja lapset kirjoitti:

        No kyllä, antamasi linkin kautta löytyy. Mutta muuten ei. Aidosti outoa!

        Koko ajan se ketju munkin puhelimella löytyy. Oon sivusta seurannut sun elämää viime syksystä asti, ja nyt ajattelin jotain kommentoida. Isoja muutoksia omassakin elämässä meneillään.

        Miten jakselet isä ja lapset?


      • miksi?
        uudenkeskellä kirjoitti:

        Koko ajan se ketju munkin puhelimella löytyy. Oon sivusta seurannut sun elämää viime syksystä asti, ja nyt ajattelin jotain kommentoida. Isoja muutoksia omassakin elämässä meneillään.

        Miten jakselet isä ja lapset?

        Minulla ei löytyy sitä ketjua enää.


      • Isä ja lapset
        uudenkeskellä kirjoitti:

        Koko ajan se ketju munkin puhelimella löytyy. Oon sivusta seurannut sun elämää viime syksystä asti, ja nyt ajattelin jotain kommentoida. Isoja muutoksia omassakin elämässä meneillään.

        Miten jakselet isä ja lapset?

        Vaihtelevasti. No, en enää usko meidän tästä selviävän, usko on hiipunut pikku hiljaa. Riitelemme ihmeen paljon siihen nähden, ettei meidän kai enää tarvitsisi. Itsen tulkitsen asiaa niin, että jotain tunteita toista kohtaan täytyy olla, koska yhdentekevän kanssa ei jaksaisi. Alan kyllä tottua ajatukseen erosta, mutta en vieläkään osaa nähdä tulevaisuutta ilman nykyisyyttä. En kuvailisi oloani toivottomaksi, mutta aika passiiviseksi kuitenkin. Jotenkin vaikea ryhtyä mihinkään. Tai kyllä minä siivoilen, ajan nurmikkoa, käyn kaupassa ja paikkaan pyörän kumeja, mutta mihinkään sen kummempaan ei tahdo Tarmo riittää.

        Vielä ollaan kerran menossa pariterapiaan, mutta ilman odotuksia. En usko terapeutinkaan enää meille tapaamisia ehdottavan, kun ei se oikein muuttunut missään vaiheessa mihinkään. Vaimolla menojalka vipattaa, hänen sosiaalisuutensa uuvuttaa minut tyystin. En inhoa ihmisiä, mutta meidän elämämme on hirmuista hulabaloota. Liikaa minulle.

        Entä itselläsi, mikä tilanne? Ja mihin suuntaan muuttumassa?


      • Mitä maksat itse
        Isä ja lapset kirjoitti:

        Vaihtelevasti. No, en enää usko meidän tästä selviävän, usko on hiipunut pikku hiljaa. Riitelemme ihmeen paljon siihen nähden, ettei meidän kai enää tarvitsisi. Itsen tulkitsen asiaa niin, että jotain tunteita toista kohtaan täytyy olla, koska yhdentekevän kanssa ei jaksaisi. Alan kyllä tottua ajatukseen erosta, mutta en vieläkään osaa nähdä tulevaisuutta ilman nykyisyyttä. En kuvailisi oloani toivottomaksi, mutta aika passiiviseksi kuitenkin. Jotenkin vaikea ryhtyä mihinkään. Tai kyllä minä siivoilen, ajan nurmikkoa, käyn kaupassa ja paikkaan pyörän kumeja, mutta mihinkään sen kummempaan ei tahdo Tarmo riittää.

        Vielä ollaan kerran menossa pariterapiaan, mutta ilman odotuksia. En usko terapeutinkaan enää meille tapaamisia ehdottavan, kun ei se oikein muuttunut missään vaiheessa mihinkään. Vaimolla menojalka vipattaa, hänen sosiaalisuutensa uuvuttaa minut tyystin. En inhoa ihmisiä, mutta meidän elämämme on hirmuista hulabaloota. Liikaa minulle.

        Entä itselläsi, mikä tilanne? Ja mihin suuntaan muuttumassa?

        Montako näistä monista terapiakäynneistäsi olet isä ja lapset nimimerkki, itse maksanut omasta pussistasi?


      • isä ja lapset
        Mitä maksat itse kirjoitti:

        Montako näistä monista terapiakäynneistäsi olet isä ja lapset nimimerkki, itse maksanut omasta pussistasi?

        En yhtään. Enkä ymmärrä - edellenkään - pointtiasi. Epäkohtien etsijät ja kaikesta valittajat ovat ihmisryhmä, jota on kovin vaikea ymmärtää. Sinun todellista motivaatioitasi en voi tietää, mutta yhden asian tiedän. Se on se onni, se on tyytyväisyys, se on tulevaisuus, joka pakenee ekspontetiaalisesti päinvastaiseen suuntaan kuin valittajan nenä osoittaa.

        Ja jos saan valita, rahoitan mielummin veroillani (joita minulta on yli parinkymmenen vuoden ajan kerätty aika lailla) terveys- ja sosiaalipuolen palveluita kuin 4-kaistaista moottoritietä Ypäjältä-Iittiin. Pidä hyvänäsi.


      • surusilmä
        Isä ja lapset kirjoitti:

        Vaihtelevasti. No, en enää usko meidän tästä selviävän, usko on hiipunut pikku hiljaa. Riitelemme ihmeen paljon siihen nähden, ettei meidän kai enää tarvitsisi. Itsen tulkitsen asiaa niin, että jotain tunteita toista kohtaan täytyy olla, koska yhdentekevän kanssa ei jaksaisi. Alan kyllä tottua ajatukseen erosta, mutta en vieläkään osaa nähdä tulevaisuutta ilman nykyisyyttä. En kuvailisi oloani toivottomaksi, mutta aika passiiviseksi kuitenkin. Jotenkin vaikea ryhtyä mihinkään. Tai kyllä minä siivoilen, ajan nurmikkoa, käyn kaupassa ja paikkaan pyörän kumeja, mutta mihinkään sen kummempaan ei tahdo Tarmo riittää.

        Vielä ollaan kerran menossa pariterapiaan, mutta ilman odotuksia. En usko terapeutinkaan enää meille tapaamisia ehdottavan, kun ei se oikein muuttunut missään vaiheessa mihinkään. Vaimolla menojalka vipattaa, hänen sosiaalisuutensa uuvuttaa minut tyystin. En inhoa ihmisiä, mutta meidän elämämme on hirmuista hulabaloota. Liikaa minulle.

        Entä itselläsi, mikä tilanne? Ja mihin suuntaan muuttumassa?

        Joskus vaan se "luovuttaminen" on rohkea teko. Vaikka sen ymmärtämiseen menee aikaa. Vanhan loppu on uuden alku. Vanhasta suhteesta ei tule mitään, täytyy löytää uutta. Ja nyt ei ajatuksena ole uuden kumppanin löytyminen...


      • hauskanpito maksaa
        surusilmä kirjoitti:

        Joskus vaan se "luovuttaminen" on rohkea teko. Vaikka sen ymmärtämiseen menee aikaa. Vanhan loppu on uuden alku. Vanhasta suhteesta ei tule mitään, täytyy löytää uutta. Ja nyt ei ajatuksena ole uuden kumppanin löytyminen...

        Näin on ,mutta vastuun saa kantaa lähtijä myös.Taloudelliset ongelmat ,lasten kasvattamiset ja niissä tulevat käytännön ongelma: lähtijä tulee tietäää ,että nakilla ja ranskalaisilla lihoo. Saunajuomat joka ilta.Sinkkuäitin pitää kantaa vastuu ,eikä miehen. Vaimo ei tuonut kuin velkaa ja rahankäyttö oli sen mukaista. Opettele ruuanaitto ja osallistuminen lasten harrastuksiin ,neki kuuluu äideille myös. Taloudenhoito ilman sossua.


      • gzhy
        isä ja lapset kirjoitti:

        En yhtään. Enkä ymmärrä - edellenkään - pointtiasi. Epäkohtien etsijät ja kaikesta valittajat ovat ihmisryhmä, jota on kovin vaikea ymmärtää. Sinun todellista motivaatioitasi en voi tietää, mutta yhden asian tiedän. Se on se onni, se on tyytyväisyys, se on tulevaisuus, joka pakenee ekspontetiaalisesti päinvastaiseen suuntaan kuin valittajan nenä osoittaa.

        Ja jos saan valita, rahoitan mielummin veroillani (joita minulta on yli parinkymmenen vuoden ajan kerätty aika lailla) terveys- ja sosiaalipuolen palveluita kuin 4-kaistaista moottoritietä Ypäjältä-Iittiin. Pidä hyvänäsi.

        Oikein sanottu!


      • nainen-69
        hauskanpito maksaa kirjoitti:

        Näin on ,mutta vastuun saa kantaa lähtijä myös.Taloudelliset ongelmat ,lasten kasvattamiset ja niissä tulevat käytännön ongelma: lähtijä tulee tietäää ,että nakilla ja ranskalaisilla lihoo. Saunajuomat joka ilta.Sinkkuäitin pitää kantaa vastuu ,eikä miehen. Vaimo ei tuonut kuin velkaa ja rahankäyttö oli sen mukaista. Opettele ruuanaitto ja osallistuminen lasten harrastuksiin ,neki kuuluu äideille myös. Taloudenhoito ilman sossua.

        Itse olen se lähtijä. Lähdin lasten kanssa uuteen kotiin. Ex laittoi hanttiin minkä jaksoi, ja jaksoihan hän. Olin aiemminkin kantanut vastuun lapsista, kodista, ihan kaikesta. Ex vain lusmuili, ei saanut mitään aikaan, mitä nyt paljon kiusaa ja velkaa. Ero oli iso aivan suunnaton helpotus, niin minulle kuin lapsille (teinejä jo kaikki). Ainakaan minä en jaksa enää yhtään pohtia exäni ongelmia. Hän on nyt vastuussa itsestään. Tietysti voi olla vaikea sinkkuna enää kiusata ketään, mutta se on vain positiivinen asia.


      • …………..
        Mitä maksat itse kirjoitti:

        Montako näistä monista terapiakäynneistäsi olet isä ja lapset nimimerkki, itse maksanut omasta pussistasi?

        Jos terapiakäynneillä saadaan aikaan se, että tilanne ei riistäydy sodaksi ja kaikki osapuolet pysyvät järjissään, ne ovat jo maksaneet itsensä takaisin ja hyöty kertautuu tulevina vuosina.


      • Erotako
        Isä ja lapset kirjoitti:

        Vaihtelevasti. No, en enää usko meidän tästä selviävän, usko on hiipunut pikku hiljaa. Riitelemme ihmeen paljon siihen nähden, ettei meidän kai enää tarvitsisi. Itsen tulkitsen asiaa niin, että jotain tunteita toista kohtaan täytyy olla, koska yhdentekevän kanssa ei jaksaisi. Alan kyllä tottua ajatukseen erosta, mutta en vieläkään osaa nähdä tulevaisuutta ilman nykyisyyttä. En kuvailisi oloani toivottomaksi, mutta aika passiiviseksi kuitenkin. Jotenkin vaikea ryhtyä mihinkään. Tai kyllä minä siivoilen, ajan nurmikkoa, käyn kaupassa ja paikkaan pyörän kumeja, mutta mihinkään sen kummempaan ei tahdo Tarmo riittää.

        Vielä ollaan kerran menossa pariterapiaan, mutta ilman odotuksia. En usko terapeutinkaan enää meille tapaamisia ehdottavan, kun ei se oikein muuttunut missään vaiheessa mihinkään. Vaimolla menojalka vipattaa, hänen sosiaalisuutensa uuvuttaa minut tyystin. En inhoa ihmisiä, mutta meidän elämämme on hirmuista hulabaloota. Liikaa minulle.

        Entä itselläsi, mikä tilanne? Ja mihin suuntaan muuttumassa?

        Tällaisia nämä suhteet ovat. Arki tulee jossain kohti vastaan. Itse olen ollut saman miehen kanssa yli 12 vuotta ja naimisissa niistä 9. Arki tahtoo Jossakin vaiheessa tulla vastaan. Meillä mies eläkkeellä viime syksystä. Kodinhommat ei kiinnosta. Joka päivä ajelee 17 km päähän kylille kuluttelee näin aikaansa. Tai katsoo sohvalla tv.tä. Itse käyn töissä huolehdin toki myös lapsista. Äitini on sairas, vanhin lapseni sairasti masennuksen johon en häneltä tukea saanut. Tyttö yrittää tulla hänen kanssaan joillain tavoin toimeen. Meillä on myös velkajärjestely jonka minä huolehdin alkuun. Miehen kotipaikka ulosmitattiin mutta sain järkättyä ostajat joten asumme nyt siinä vuokralla. Mies ei tunnu välittävän siitä mitä olen hänen eteensä tehnyt. Hän ei osaa olla pahoillaan tai hyvillään mistään. Kaikelle on " hällä väliä. " Lapset hän on kyllä kouluun huolehtinut.itse saan kyllä huolehtia mutta mitä saan takaisin? Luonteemme ei oikein synkkaa yhteen. No, paremmasta ei ainakaan tarvinne minun toivoa. Olen yrittänyt hakea apuakin mutta ei ollut miehen mieleen joten se sai olla. Jos kuppi kääntyy nurin ei voi mitään.


      • kaiken aikaa?
        ………….. kirjoitti:

        Jos terapiakäynneillä saadaan aikaan se, että tilanne ei riistäydy sodaksi ja kaikki osapuolet pysyvät järjissään, ne ovat jo maksaneet itsensä takaisin ja hyöty kertautuu tulevina vuosina.

        ilmaista kaiken aikaa?


      • sivusta seuraaja
        Mitä maksat itse kirjoitti:

        Montako näistä monista terapiakäynneistäsi olet isä ja lapset nimimerkki, itse maksanut omasta pussistasi?

        Sitä minäkin olen ajatellut, että kuka tuonkin kaiken maksaa. Aivan olemattomia jaaritteluja ja tuloksettomia. Ja sen jälkeen kun tämäkin pari on lopullisesti joskus vuonna kivi eronnut. Sen jälkeen alkaa lasten terapiat. Kuka saikaan aikaan heidät epätasapainoon.Muka aikuiset ihmiset.


      • Tyrni1

        Hei, mitä isä ja lapset nimimerkille kuuluu? Lueskelin silloin aktiivisesti ketjua ja oma avioerokriisi oli menossa. Toivottavasti asiat ovat hyvin.


    • Kyllä toimii
    • omituistenotustenkerho

      Isä ja lapset, kerrothan taas uusimpia kuulumisia meille uteliaille? :)

      • isä ja lapset

        Enpä tiedä. Viestiketjut poistetaan ja tuomioita jaellaan. Taidan pitää hyvänäni. Yksi valittaja vähemmän.


      • harmitus
        isä ja lapset kirjoitti:

        Enpä tiedä. Viestiketjut poistetaan ja tuomioita jaellaan. Taidan pitää hyvänäni. Yksi valittaja vähemmän.

        Olen pahoillani puolestasi, jos olet saanut valituksen tms. Kirjoitit hyvin ja hienosti. Anonyymeja tuomareita ja pilkkaa on aina ja kaikille, ei voi mitään, huonokin sana on netissä vapaa.


      • ....
        harmitus kirjoitti:

        Olen pahoillani puolestasi, jos olet saanut valituksen tms. Kirjoitit hyvin ja hienosti. Anonyymeja tuomareita ja pilkkaa on aina ja kaikille, ei voi mitään, huonokin sana on netissä vapaa.

        Ehkä olit itse viestiketjun poistaja kun et enää jaksannut tuomioita?
        Lopeta,koska et saa näiltä täällä kuitenkaan apua.
        Rukoile, ole nöyrä ja rakastava,koska kyseessä sinun perheesi.
        Jos v...ttaa,hakka tyynyjä.
        Olet hieno mies kun jaksoit/toivottavasti vielä jaksaat taistella perheestäsi.
        Mutta joo,lopeta tämä palstailu,hanki oikein hyvä luotettava ystävä ja pura asioita myös päiväkirjaan.

        Adjöö,tsemppia


      • isä ja lapset
        .... kirjoitti:

        Ehkä olit itse viestiketjun poistaja kun et enää jaksannut tuomioita?
        Lopeta,koska et saa näiltä täällä kuitenkaan apua.
        Rukoile, ole nöyrä ja rakastava,koska kyseessä sinun perheesi.
        Jos v...ttaa,hakka tyynyjä.
        Olet hieno mies kun jaksoit/toivottavasti vielä jaksaat taistella perheestäsi.
        Mutta joo,lopeta tämä palstailu,hanki oikein hyvä luotettava ystävä ja pura asioita myös päiväkirjaan.

        Adjöö,tsemppia

        En ole itse pyytänyt ketjuni poistoa. Enkä rukoile, enkä pyydä joulupukilta uutta vaimoa. Mutta nöyryyttä, sitä on tullut lisää. Ei sillä, etteikö siinä olisi vieläkim parannettavaa.

        Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että se lisää ymmärrystä. Uskon monen muunkin huomanneen saman, eivät kommentoijat pysty oikeasti neuvomaan, kunhan purkavat omia turhautumiaan. Mutta kirjoittaminen selkeyttää ajatuksia, siksikin se auttaa. Hyvää syksyn jatkoa.


      • aivan turhaan
        isä ja lapset kirjoitti:

        En ole itse pyytänyt ketjuni poistoa. Enkä rukoile, enkä pyydä joulupukilta uutta vaimoa. Mutta nöyryyttä, sitä on tullut lisää. Ei sillä, etteikö siinä olisi vieläkim parannettavaa.

        Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että se lisää ymmärrystä. Uskon monen muunkin huomanneen saman, eivät kommentoijat pysty oikeasti neuvomaan, kunhan purkavat omia turhautumiaan. Mutta kirjoittaminen selkeyttää ajatuksia, siksikin se auttaa. Hyvää syksyn jatkoa.

        En tiedä tarinaasi,mutta hienosti kirjoitat.Olen edelleen sitä mieltä ,että vanhemmilla jää yhävähempi kesinäistä aikaa. Oikeasti kiinnittäkää tähän huomiota loppuun palaneet,väsyneet,eroa suunnittelevat. Meillä jäi ja jäi monen ulkoisen paineen vuoksi.Halusin muutosta syvällistä keskustelua. Tuli väärinkäsityksiä ym. Kaduttaa kun ei päässyt purkamsaan pahaa oloa,joka oli vaimollakin. Älkäätehkö tätä virhettä.


      • tähtianis
        isä ja lapset kirjoitti:

        En ole itse pyytänyt ketjuni poistoa. Enkä rukoile, enkä pyydä joulupukilta uutta vaimoa. Mutta nöyryyttä, sitä on tullut lisää. Ei sillä, etteikö siinä olisi vieläkim parannettavaa.

        Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että se lisää ymmärrystä. Uskon monen muunkin huomanneen saman, eivät kommentoijat pysty oikeasti neuvomaan, kunhan purkavat omia turhautumiaan. Mutta kirjoittaminen selkeyttää ajatuksia, siksikin se auttaa. Hyvää syksyn jatkoa.

        Usko jo, isä ja lapset. Sitä ketjua ei ole poistettu, jotain häikkää kyllä selaimissa jos muutamilla se ei enää näy. Minulla ja monella muulla näkyy.


      • Erotako
        isä ja lapset kirjoitti:

        En ole itse pyytänyt ketjuni poistoa. Enkä rukoile, enkä pyydä joulupukilta uutta vaimoa. Mutta nöyryyttä, sitä on tullut lisää. Ei sillä, etteikö siinä olisi vieläkim parannettavaa.

        Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että se lisää ymmärrystä. Uskon monen muunkin huomanneen saman, eivät kommentoijat pysty oikeasti neuvomaan, kunhan purkavat omia turhautumiaan. Mutta kirjoittaminen selkeyttää ajatuksia, siksikin se auttaa. Hyvää syksyn jatkoa.

        No,täällä on jaeltu näkemyksiä ja kokemuksia moneen lähtöön. Mutta,vain sinä voit tehdä ratkaisun. Ajattele itseäsi ja sitä mikä sinusta itsestäsi tuntuisi parhaimmalta. Haluatko olla " onneton " vai kääntää uuden lehden elämässäsi. Se on mietinnän paikka.


      • Lapset vain lainassa
        Erotako kirjoitti:

        No,täällä on jaeltu näkemyksiä ja kokemuksia moneen lähtöön. Mutta,vain sinä voit tehdä ratkaisun. Ajattele itseäsi ja sitä mikä sinusta itsestäsi tuntuisi parhaimmalta. Haluatko olla " onneton " vai kääntää uuden lehden elämässäsi. Se on mietinnän paikka.

        Vanhemmat eivät voi olla onnettomia jos heidän lapsensa on tasapainoisia ja onnellisia!
        Vanhemmat voivat ajatella lastensa parasta ja laittaa riitakapulat muutamaksi vuodeksi jäihin sekä kasvattaa yhdessä ja sovussa lapsensa hiukan isommaksi! On sitä elämää myöhemminkin....
        Lapset ovat pieniä vain hetken ja kyllä viisaat vanhemmat sen ymmärtävät!


      • Erotako
        Lapset vain lainassa kirjoitti:

        Vanhemmat eivät voi olla onnettomia jos heidän lapsensa on tasapainoisia ja onnellisia!
        Vanhemmat voivat ajatella lastensa parasta ja laittaa riitakapulat muutamaksi vuodeksi jäihin sekä kasvattaa yhdessä ja sovussa lapsensa hiukan isommaksi! On sitä elämää myöhemminkin....
        Lapset ovat pieniä vain hetken ja kyllä viisaat vanhemmat sen ymmärtävät!

        Itse olen omassa liitossa onneton. Lapset ovat ok ei hämminkiä. Mutta toinen tekee suhteesta hankalaa käytöksellään minua kohtaan. Millään ei tunnu olevan hänelle merkitystä. Yritän silti jaksaa. Mutta lapsetkin kyllä jossain vaiheessa aavistavat.


      • ----------
        Erotako kirjoitti:

        Itse olen omassa liitossa onneton. Lapset ovat ok ei hämminkiä. Mutta toinen tekee suhteesta hankalaa käytöksellään minua kohtaan. Millään ei tunnu olevan hänelle merkitystä. Yritän silti jaksaa. Mutta lapsetkin kyllä jossain vaiheessa aavistavat.

        Lapset tietävät ja tuntevat. Etenkin, jos äiti on onneton, lapset kärsivät. Ero on parempi ja aiheuttaa vähemmän tunne-elämän ongelmia lapsille kuin vanhempien sinnittely liitossa.


      • ....
        isä ja lapset kirjoitti:

        En ole itse pyytänyt ketjuni poistoa. Enkä rukoile, enkä pyydä joulupukilta uutta vaimoa. Mutta nöyryyttä, sitä on tullut lisää. Ei sillä, etteikö siinä olisi vieläkim parannettavaa.

        Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että se lisää ymmärrystä. Uskon monen muunkin huomanneen saman, eivät kommentoijat pysty oikeasti neuvomaan, kunhan purkavat omia turhautumiaan. Mutta kirjoittaminen selkeyttää ajatuksia, siksikin se auttaa. Hyvää syksyn jatkoa.

        Tässä vastauksessasi piillee syy siihen,miksi olet ylipäätänsä sellaisessa tilanteessa,tai miksi et löydä siitä ulospääsyä...


      • juuri näin
        .... kirjoitti:

        Tässä vastauksessasi piillee syy siihen,miksi olet ylipäätänsä sellaisessa tilanteessa,tai miksi et löydä siitä ulospääsyä...

        Joka tapauksessa niin kauan on isä ja lapset sählänneet ja sotkeneet , että ihme jos lapsista kasvaisi edes jollain lailla tasapainoisia. Ehkä se toivo on jo mennyt. Eivät lapset kestä mitä tahansa.


      • Erotako
        juuri näin kirjoitti:

        Joka tapauksessa niin kauan on isä ja lapset sählänneet ja sotkeneet , että ihme jos lapsista kasvaisi edes jollain lailla tasapainoisia. Ehkä se toivo on jo mennyt. Eivät lapset kestä mitä tahansa.

        Ei pienet lapset sählää... kyse on kahden aikuisen väleistä,ei lapsista. Kun tunteet ja toivo on mennyttä mitä jää jäljelle.. Joskus ja joillain homma toimii hyvinkin kaveripohjalla, vaikkei siinä muuta olisikaan. Tämä voi toimia lasten vuoksi. Mutta jos välit ovat tulehtuneet ei kannata yrittää. Siinä lapset kärsii.


      • isä ja lapset
        Erotako kirjoitti:

        Ei pienet lapset sählää... kyse on kahden aikuisen väleistä,ei lapsista. Kun tunteet ja toivo on mennyttä mitä jää jäljelle.. Joskus ja joillain homma toimii hyvinkin kaveripohjalla, vaikkei siinä muuta olisikaan. Tämä voi toimia lasten vuoksi. Mutta jos välit ovat tulehtuneet ei kannata yrittää. Siinä lapset kärsii.

        Näitä 'kaveriliittoja' kyllä löytyy ympäriltä, kuka sitten sellaiseen haluaa tyytyä. En minäkään täysin rakkaudettomassa liitossa halua elää, mutta minkä verran tunteita on riittävästi? Sitä paitsi, tunteet vaihtelevat. Sitähän se katuminenkin on, tulipa toimittua hätiköidysti.

        Montaa näkökulmaa yritän parisuhdekuviossa ymmärtää, mutta itsekäs hedonismi, jossa vaaditaan jatkuvaa intohimoa, seikkailua, vaihtelua ja rakkautta, että parisuhde säilyy elossa, en tajua. Eikö näitä tunnetiloja voisi hankkia mielummin vaikka... laskuvarjohypyistä?


      • juuri näin
        Erotako kirjoitti:

        Ei pienet lapset sählää... kyse on kahden aikuisen väleistä,ei lapsista. Kun tunteet ja toivo on mennyttä mitä jää jäljelle.. Joskus ja joillain homma toimii hyvinkin kaveripohjalla, vaikkei siinä muuta olisikaan. Tämä voi toimia lasten vuoksi. Mutta jos välit ovat tulehtuneet ei kannata yrittää. Siinä lapset kärsii.

        Tarkoitin isä ja lapset nimimerkkiä joka sählää vaimonsa kanssa joste erityisesti lapset kärsivät.


      • ei kai
        juuri näin kirjoitti:

        Tarkoitin isä ja lapset nimimerkkiä joka sählää vaimonsa kanssa joste erityisesti lapset kärsivät.

        Mikä se kaveriliitto on? Siis kaverit menee naimisiin,vaikka ajankuluksi?


      • isä ja lapset
        ei kai kirjoitti:

        Mikä se kaveriliitto on? Siis kaverit menee naimisiin,vaikka ajankuluksi?

        Kaveriliitolla tarkoitetaan kai sellaista parisuhdetta, josta intohimo on sammunut, mutta ystävyys kantaa.

        'Juuri näin -tietäjä' puhelee pehmoisia. Jos asiat huonosti hoidetaan, noin voisi hyvinkin käydä. Se, että tässä mökissä erityisesti kärsittäisiin, on lukijan omaa tulkintaa.


      • Erotako
        isä ja lapset kirjoitti:

        Kaveriliitolla tarkoitetaan kai sellaista parisuhdetta, josta intohimo on sammunut, mutta ystävyys kantaa.

        'Juuri näin -tietäjä' puhelee pehmoisia. Jos asiat huonosti hoidetaan, noin voisi hyvinkin käydä. Se, että tässä mökissä erityisesti kärsittäisiin, on lukijan omaa tulkintaa.

        Kaveriliitto on juuri sitä että intohimo ja rakkauden tunteet ovat kadonneet. Joillakin homma toimii niinkin mikä on tietenkin hyvä asia jos ei riidellä. Mutta ajan myötä jos on jonkun 30- 40 vuotta saman ihmisen kanssa niin uskon että se on aika lailla laantunut. Nostan kyllä hattua niille jotka saavat tunteet pysymään toista ihmistä kohtaan intohimona.


      • Isä ja lapset
        Erotako kirjoitti:

        Kaveriliitto on juuri sitä että intohimo ja rakkauden tunteet ovat kadonneet. Joillakin homma toimii niinkin mikä on tietenkin hyvä asia jos ei riidellä. Mutta ajan myötä jos on jonkun 30- 40 vuotta saman ihmisen kanssa niin uskon että se on aika lailla laantunut. Nostan kyllä hattua niille jotka saavat tunteet pysymään toista ihmistä kohtaan intohimona.

        Uskomatontahan tämä on, mutta emme eroa. Puolentoista vuoden kriisi ja taistelu taitaa olla ohi. Molemmat nöyrtyivät. Ei se muuten olisikaan mahdollista. Minä olen muuttanut asennettani ja käyttäytymistäni niin, etten etsi ja puutu jokaiseen epäkohtaan. Se ei ole kontrolloivalle ihmiselle helppoa, mutta vaimo sanoo, että olen paljon rennompi kuin ennen, milloinkaan. Vaimo on taas vähentänyt menojaan ja kääntänyt katseensa jälleen minuun. Näemme toisemme, tunnistamme toistemme tarpeet ja pystymme myös ne huomioimaan.

        Terapiasta on ollut paljon apua. Epäilenpä sen olleen meillä jopa ratkaisevassa roolissa. Joskus umpikujan voi purkaa vain ulkopiolinen taho. Terapeuttimme on myös kokenut eroryhmien vetäjä, ja siltä istuntomme joskus myös tuntuivat. Hän kohteli meitä inhimillisesti ja tasa-arvoisesti, mutta välillä haastoi meitä kunnolla. Ja niin se vain on, että ne pari kertaa, jolloin terapeutti sai meikäläisen 'epätasapainoon', johtivat parhaaseen itsetutkiskeluun. Vahva suositus kaikille parisuhteessaan kipuileville, eli kaikille;-)

        Kiitos kanssakulkijoille, myös moittijoille, mutta varsinkin kannustaville. En sano, että olisimme esimerkki muille, mutta meille kävi näin.


      • Lasten paras
        Isä ja lapset kirjoitti:

        Uskomatontahan tämä on, mutta emme eroa. Puolentoista vuoden kriisi ja taistelu taitaa olla ohi. Molemmat nöyrtyivät. Ei se muuten olisikaan mahdollista. Minä olen muuttanut asennettani ja käyttäytymistäni niin, etten etsi ja puutu jokaiseen epäkohtaan. Se ei ole kontrolloivalle ihmiselle helppoa, mutta vaimo sanoo, että olen paljon rennompi kuin ennen, milloinkaan. Vaimo on taas vähentänyt menojaan ja kääntänyt katseensa jälleen minuun. Näemme toisemme, tunnistamme toistemme tarpeet ja pystymme myös ne huomioimaan.

        Terapiasta on ollut paljon apua. Epäilenpä sen olleen meillä jopa ratkaisevassa roolissa. Joskus umpikujan voi purkaa vain ulkopiolinen taho. Terapeuttimme on myös kokenut eroryhmien vetäjä, ja siltä istuntomme joskus myös tuntuivat. Hän kohteli meitä inhimillisesti ja tasa-arvoisesti, mutta välillä haastoi meitä kunnolla. Ja niin se vain on, että ne pari kertaa, jolloin terapeutti sai meikäläisen 'epätasapainoon', johtivat parhaaseen itsetutkiskeluun. Vahva suositus kaikille parisuhteessaan kipuileville, eli kaikille;-)

        Kiitos kanssakulkijoille, myös moittijoille, mutta varsinkin kannustaville. En sano, että olisimme esimerkki muille, mutta meille kävi näin.

        Loppu hyvin ja kaikki hyvin! Onnittelut!


      • isä ja lapset
        Lasten paras kirjoitti:

        Loppu hyvin ja kaikki hyvin! Onnittelut!

        Juuri lapsilta on tullut parasta palautetta: "Te ette enää riitele". "Halatkaa vielä". "Kattokaa, äiti ja isä pussailee"!


      • surusilmä
        Isä ja lapset kirjoitti:

        Uskomatontahan tämä on, mutta emme eroa. Puolentoista vuoden kriisi ja taistelu taitaa olla ohi. Molemmat nöyrtyivät. Ei se muuten olisikaan mahdollista. Minä olen muuttanut asennettani ja käyttäytymistäni niin, etten etsi ja puutu jokaiseen epäkohtaan. Se ei ole kontrolloivalle ihmiselle helppoa, mutta vaimo sanoo, että olen paljon rennompi kuin ennen, milloinkaan. Vaimo on taas vähentänyt menojaan ja kääntänyt katseensa jälleen minuun. Näemme toisemme, tunnistamme toistemme tarpeet ja pystymme myös ne huomioimaan.

        Terapiasta on ollut paljon apua. Epäilenpä sen olleen meillä jopa ratkaisevassa roolissa. Joskus umpikujan voi purkaa vain ulkopiolinen taho. Terapeuttimme on myös kokenut eroryhmien vetäjä, ja siltä istuntomme joskus myös tuntuivat. Hän kohteli meitä inhimillisesti ja tasa-arvoisesti, mutta välillä haastoi meitä kunnolla. Ja niin se vain on, että ne pari kertaa, jolloin terapeutti sai meikäläisen 'epätasapainoon', johtivat parhaaseen itsetutkiskeluun. Vahva suositus kaikille parisuhteessaan kipuileville, eli kaikille;-)

        Kiitos kanssakulkijoille, myös moittijoille, mutta varsinkin kannustaville. En sano, että olisimme esimerkki muille, mutta meille kävi näin.

        Tulipas hyvä fiilis lukea mitä teille kuuluu:) Ajoittain se sinnikyys näissäkin asioissa "palkitaan". Mahtava asia sinulle ja vaimollesi sekä lapsillenne :) kaikkea hyvää:)


      • Isä ja lapset
        surusilmä kirjoitti:

        Tulipas hyvä fiilis lukea mitä teille kuuluu:) Ajoittain se sinnikyys näissäkin asioissa "palkitaan". Mahtava asia sinulle ja vaimollesi sekä lapsillenne :) kaikkea hyvää:)

        Pidin tarkoituksella taukoa palstalle kirjoittamisesta. Tilanteet ovat sen verran eläneet, ettei heti uskalla iloita satunnaisista hyvistä hetkistä. Nyt on puhuttu ja sovittu asioista jo niin pitkään ja perusteellisesti, että tällaisesta voinee kertoa. Osin periksiantamattoman uurastuksen ansioita, kuten jo kirjoitin, mutta on tässä myös jotain mystistä, jota en pysty selittämään. Vaan tarvitseekokaan kaikkea?


    • Hämeenhidalko

      Niin, mitä isälle ja lapsille nykyisin kuuluu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe