Puskurissaroikkujat

Olen kesällä keksinyt keinon kadottaa takapuskurissa roikkuvat moottoripyöräilijät.
Tuulilasin pesu.
Sopivasti suunnatut ruiskut.. yksi ruisku auton yli.
Jos ei tehoa niin takalasin pesimen suutin käännetty suoraan taakse.
Sillä viimeistään kadonneet takapuskurista.

35

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä parempaa

      Hohhoijaa. Aika väsynyt provo.

    • No provo.. mielestäsi. Mutta todella toimiva keino. Varinkin ne avokypäräiset kuskit katoaa vauhdilla.

      • makunsa kullakin

        No en kyllä usko.
        Toki itellä umpikypärä...ois kiva tietää missäpäin ajelet jos vaikka sattuisin joskus tulemaan perässäsi ja sit voitaisiinkin pysähtyä hampurilaiselle, toki jostain kumman syystä sinä haluaisit vaan pillimehua..


      • Harkittavaksi
        makunsa kullakin kirjoitti:

        No en kyllä usko.
        Toki itellä umpikypärä...ois kiva tietää missäpäin ajelet jos vaikka sattuisin joskus tulemaan perässäsi ja sit voitaisiinkin pysähtyä hampurilaiselle, toki jostain kumman syystä sinä haluaisit vaan pillimehua..

        Aloittajaprovaajalle muistutukseksi, että monella (myös minulla) on kypärässä HD GoPro - kamera. Se käynnistyy yhdellä kädenliikkeellä.

        Siellä sitten istut konstaapelin kuulustelussa selittämässä, että miksi tällä tavalla liikennettä tahallisesti vaaransit. Sitten on vielä se moottoripyöräilijän korvausvaade ajoasun puhdistamisesta. Juutuuppiinkin voit päästä kuten se Skoda-kuski.


      • kysyn vaan

        Et kyllä ole mikään ruudinkeksijä, tuollai on autoilijat tehneet kiusaa jo 10 vuotta vähintään.Ja sinä keksit sen nyt vasta ;)


      • ihan tosi..
        Harkittavaksi kirjoitti:

        Aloittajaprovaajalle muistutukseksi, että monella (myös minulla) on kypärässä HD GoPro - kamera. Se käynnistyy yhdellä kädenliikkeellä.

        Siellä sitten istut konstaapelin kuulustelussa selittämässä, että miksi tällä tavalla liikennettä tahallisesti vaaransit. Sitten on vielä se moottoripyöräilijän korvausvaade ajoasun puhdistamisesta. Juutuuppiinkin voit päästä kuten se Skoda-kuski.

        mulla on raketit etupäässä tollasia varten !


    • xxxxx3

      Ai onko tuulilasin pesu kiellettyä?
      Ja siitä kamerasi nauhalta poliisi näkee, että turvaväli on sinulta unohtunut.

      Siellä sitten istut konstaapelin kuulustelussa selittämässä, että miksi tällä tavalla liikennettä tahallisesti vaaransit.

      • Selitykset peliin

        Aivan.
        Siellähän sitten kuulusteluissa tuot nämä omat näkemyksesi esiin. Ja mietit oliko homma tän väärtti.


      • kysyn vaan

        Kyllä se silloin on jos suihku lentää auton katon yli.
        Nääs niiden suuttimien tarkoitus on heittää vesi TUULILASIIN, ei yli auton.
        Liikenteen vaarantaminen on aina liikenteen vaarantamista, teetpä se miten tahansa.Soitto siis poliisille, annetaan rekisterinumero ja kerrotaan että kaveri vaarantaa liikennettä olemalla poliisina tienpäällä.Poliisi sitten ottaa yhteyttä ja käy tarkistamassa kaverin pesimet.
        Näin olen toiminut, ei tartte itte sekaantua asiaan ja kaveri saa varoituksen tai sakon


      • Aina ruiskuaa taaksekin
        kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllä se silloin on jos suihku lentää auton katon yli.
        Nääs niiden suuttimien tarkoitus on heittää vesi TUULILASIIN, ei yli auton.
        Liikenteen vaarantaminen on aina liikenteen vaarantamista, teetpä se miten tahansa.Soitto siis poliisille, annetaan rekisterinumero ja kerrotaan että kaveri vaarantaa liikennettä olemalla poliisina tienpäällä.Poliisi sitten ottaa yhteyttä ja käy tarkistamassa kaverin pesimet.
        Näin olen toiminut, ei tartte itte sekaantua asiaan ja kaveri saa varoituksen tai sakon

        Ilmavirta heittää aina osan pesunesteestä auto yli oli se tarkoitus tai ei. Oli siellä takana henkilöauto tai pyörä.


      • kysyn vaan
        Aina ruiskuaa taaksekin kirjoitti:

        Ilmavirta heittää aina osan pesunesteestä auto yli oli se tarkoitus tai ei. Oli siellä takana henkilöauto tai pyörä.

        Kyllä se poliisi tutkii sitten onko suuttimet käännetty tahallaan niin että suurin osa menee yli vai suuntaako suutin veden ruudunalaosaan, niinkuin pitäisi.Älä ole huolissasi, kyllä poliisikin jotain ymmärtää.


    • Zizoxcygwq

      Tuskimpa autoilijaa edes kuulusteluihin kutsutaa.
      Moottoripyörän kuljettaja sanoo että edellä oleva auto pesi tuulilasin ja
      auton yli lensi vettä minun naamalle ja puku on pilalla.

      Mistä löytyy se poliisi joka edes tämän autolijan kutsuu kuulusteluihin.
      Ja mikä olisi syy. Tuulilasin peseminen kesken ajon?

      • Jumalaut olet tyhmä!

        Onhan se ihan eri asia tahallisesti käntää suuttimet heittämään saippuaa motoristin silmille kun että vain pesisi tuulilasia?!


    • autoilijaantti

      Asiaan enempää kantaa ottamatta. miten se motoristi todistaa väitteensä?
      Autoilija sanoo, että tuulilasi oli likainen.

      Ja ainakin minun autossa on päällä ominaisuus joka pesee etu ja takaikkunan samaan aikaan.

    • Matkaaja

      Miksikön ajetaan puskurissa kiinni? Nopeusrajoitus on 100km/h ja sinä saata...n mummo ajat 80km/h,
      tie on mäkinen ja mutkainen, jottei pääse ohi helpolla ottamatta pikku riskiä teidän matelijoiden takia.
      Sinä ajelet edelleen hiljaa ja onanoit tyytyväisenä tehdässäsi tahallaan pikku kiusaa muille tiellä liikkuville.
      Joskus tekis mieli seurata ja vetaistä turpaan, esim. kun pysähdyt tankaamaan autoasi. Pidä mielessä tämä seikka kun pelleilet.

      • MP ja autokuski

        Varmasti noinkin, mutta on paljon moottoripyörällä TURHAAN puskurissa roikkuvia, yleensä alla kyykky ja selässä reppu. En yhtään ihmettele autoilijan vittuuntumista, tuo pissapojan käyttö on aika lievää, jollain voi palaa pinna puskurissa roikkuvaan ja tämä saattaa silloin kiivastuksissaan tappaa motoristin äkkiä jarruttamalla, tai ohitustilanteessa pienellä ratinliikkeellä.

        Puskurissa on turha roikkua, pyörällä pääsee ihan yhtä hyvin ohi vähän kauempaakin, tuollaiset teidentukko autoilijat voisivat myös antaa tilaa, jolloin ohi pääsee kaksipyöräisellä melkein missä vaan.


      • motomees

        eläpä kehtoo,,,ei Suomessa ole ohjenopeuksia maanteillä.
        yli 1.5milj.km ajaneena en ole vieläkään huomannut ohjenopeuskylttejä missään.


      • T_jj
        MP ja autokuski kirjoitti:

        Varmasti noinkin, mutta on paljon moottoripyörällä TURHAAN puskurissa roikkuvia, yleensä alla kyykky ja selässä reppu. En yhtään ihmettele autoilijan vittuuntumista, tuo pissapojan käyttö on aika lievää, jollain voi palaa pinna puskurissa roikkuvaan ja tämä saattaa silloin kiivastuksissaan tappaa motoristin äkkiä jarruttamalla, tai ohitustilanteessa pienellä ratinliikkeellä.

        Puskurissa on turha roikkua, pyörällä pääsee ihan yhtä hyvin ohi vähän kauempaakin, tuollaiset teidentukko autoilijat voisivat myös antaa tilaa, jolloin ohi pääsee kaksipyöräisellä melkein missä vaan.

        On muuten superharvinaista, että rätkä roikkuu puskurissa.. Kyllä siellä roikkujan maskissa lukee turhan usein Volvo tai Man. Ei silti yleistetä, se vaan tuntuu hurjalta.


    • MP Matkaaja

      Suomessa liikennekulttuuri on aivan perseestä. Olen elämässäni paljon matkustanut ja nähnyt paljon liikennettä, mutta Suomi on kärkimaa liikennetavoissa. Nyt kun lähden taas ajamaan ulkomaille n 6 tuhannen km reissun, niin hirvittää tulla takaisin Suomeen. Joka saatan...n kertta kun olen päässyt edes kehä kolmoselle, niin on meinannut pelti kolista. Tavallisia lappalaisia.

    • roikkuu
    • MaukkaV

      Moottoripyöräilijä ei tykkää todellakaan roikkua puskurissa vaan odottaa turvallista paikkaa ohittaa. Toki niillä sujahtaa vaikka keltaisen viivan kohdalla nopsasti ohi mutta itse noudatan samoja sääntöjä kuin autoillessani. Ajan autolla 40-60 tuhatta /v ja motskarilla paljon vähemmän mutta JOKAISEN tulisi ajella päivä kaikenlaisilla ajopeleillä, niin osaisi suhtautua kanssakulkijoihin.

      Motskarilla on todella epämukava ajaa auton takana pyörteilevän ilmavirran takia. Vaikka olisi isokin pyörä (omani n 300kg 120kg kuski), niin ilmavirta riuhtoo ja täristää pyörää.
      Toki niitä puskurissakin roikkuja löytyy jokaisesta ajoneuvoryhmästä. Enemmän hirvittää pimeät autot ja traktorit jotka suhailevat ilman vilkkuja kuskilla usein kännykkä korvalla. Hirvet tietysti ja muut ennalta arvaamattomat tilanteet. Eiköhän sinne tielle mahduta kaikki ?

    • R.I.P.

      Juuri kesälomareissulta tulleena, täytyy sanoa että miksi joku polttaa hihansa nuin mitättömästä asiasta ? Jos moottoripyöräiliä on lähellä takanas, niin se on ohi menossa. Ja kokemuksesta voin sanoa, että tuntuu paljon turvattomammalta, kun joku roikkuu autolla pyörän rekisterikilvessä, kilometritolkulla, eikä edes aijo ohittaa. Se nyt vaan on niin, että pyörällä voi ajaa nopeammin, ja silloin jouuu myös ohittelemaan, sillä monet autoiliat ei ymmärrä pitää tasaista nopeutta. Itse annan suosiolla tietä, jos joku ohi haluaa. Mutta monelle se tuntuu olevan miehisyyden menetys, jos pyörä ohittaa, yllättävän usein aletaan hilata vaihtia ylös, vaikka luulisi jopa tyhmemmänki ymmärtävän, ettei tavallisella perheautolla PYSTY kilpailemaan moottoripyörän kanssa. En koskaan ole ymmärtänyt tuollaisia pellejä, jotka luulee toimivansa poliisina liikenteessä. Toivotaan nyt vaan ettet tapa ketään toiminnallas. Ja tiedoksi kaikille, tosi motoristit EI PELLEILE liilenteessä. Jokainen ymmärtää, että aina on oma henki ennemmän vaarassa, ei paljon lämmitä, että olit oikeassa, jos olet kuollut. Ja Maukka puhuu asiaa, on epämielyttävää ajaa lähellä autoja, ilmavirran takia, ei siinä kukaan huvikseen roiku.

      • kysyn vaan

        Minä olen huolissani vasta kun Rekka tai linja-auto roikkuu puskirissa, silloin kiristää kaulusta.
        Mutta aloittaja pelkää kärpäsiä ;)


    • Raus

      Enemmän tämä on autojen tapana, luullaan ettei tarvitse noudattaa nopeusrajoituksia, roikutaan perseessä kun luullaan että tehot riittää ohituksen, ei pysähdytä suojatien eteen jne. True biker ottaa oman tilansa ja ajaa omaa ajoansa huomioiden muun liikenteen, bootsin kantapää keskiviivalle, eteneminen on näyttävää ja kuuluvaa. Naiset ovat kiitollisia...

    • =30

      Ei siellä lapin pitkillä ja hiljaisilla suorilla kukaan roiku perässä, ei autot eikä pyörät. Jos nyt edes olet lapista, epäilen.

      • intikka.............

        ainakin mun pakussa on taustapeilt ja jos mutoristi saavuttaa mun ja haluaa mennä ohi ,väistän niin paljon oikeelle kuin mahdollista et motoristi pääsee turvallisesti ohi.mikä siinä on niin vaikeeta sehän on vain asenne kysymys,mut jos ei ite oo motoristi ei varmaan ymmärrä tällästä???????????????????


    • Juu. itse katson peiliin. Yleensä motoristi on siellä 100-150 m .. kun suora tulee.. joko suoraan ohi tai lehelle perää kiihdyttäen ja sitten pikaisesti ohi. Jos ajaa ylinopeutta, ei oo mun ongelma.
      Mutta tänä kesänä on muutama tullut siiehn perään roikkuun paikassa, jossa ei todellakaan pääse ohi. Yleisin paikaka on kun ohituskaista päättyy eikä teho riittänytkään ohi. Siinä ei paljon pysty hyvällä tahdollakaan ohittaan jos on keskikaide.

      En myöskään jarruttele ohituskaistan päässä, että mopo pääsee ohi. Siis jos ajan sallittua. (yleensä sen vajaa 10% yli)

    • lälällääälää

      mitä p e r k e l e t t ä jankkaatte joka halvatun vuosi näitä samoja asioita joa saitilla ja täällä ,molen motoristi kansa kesällä mutta en p r k edes viitti vaivautua täiisen sonnan kirjoittamiseen. Alkaa vahvasti näyttää että lapset on motoristeja nykyään vai eikö ole muuta jupistavaa. Kasvakaa h e le v e ta aikuisiksi tai menkää leikkimään sinne piireroitten hiekkalaatikolle. P i r u että on lapsellista porukkaa!!!!

    • kalleope

      Opettele kirjoittaan. Se yleensä osataan 3. luokalla.
      Joko sinne pääsit.. Vai auttoko äiti kirjoittamisessa.
      Niin ja tarkennetaan.. kyseessä ei oo ne sinun kolmirattaiset polkupyörät.

    • Vieläkin naurattaa

      Näin on käynyt, mutta hauskaa oli. Joku pieni riiskippo teki yllämainitun tempun Turun suunnalla. Tempuntekijä ei ottanut huomioon liikennevaloja ja kun joutui pysähtymään jolloin ajoin viereen ja koputin ikkunaan. Autossa alkoi helvetinmoinen huitominen ja Matti ja Maija taisivat laskea alleen yllättävässä tilanteessa. Ikkunaa ei avattu, jota avasin repsikan oven jolloin meno yltyi entisestään. Olen melko varma, että Mtti ei enää saa ajaa ja Maija on suunnanut pissapojat kastelemaan kotteron ikkunaa. Ne ilmeet ja liikkeet naurattavat edelleen, vaikka tapahtumast on jo muutama vuosi.

      • 20+1

        taidat unta nähdä?


    • Matkaaja.

      Viddu! Tee ootte juntteja.

    • Perusjuntti tieltä.

      Niin vit tuuntunut oon motoristeihin, että vaikeutan niiden elämää joka saralla mihin ikinä keksin keppejä lykkiä rattaisiin, niin ovat typerää porukkaa mokomat paskamahat.

      Täällä uhotaan, ja ei oo kuin piimänen parta ja suu ympäri päätä HAH.

      No niin, ei muuta kun taas uuhoomaan, pellet.

      • T_jj

        Hanki Pameja.


    • uhoa sitten.....

      "Niin vit tuuntunut oon motoristeihin, että vaikeutan niiden elämää joka saralla mihin ikinä keksin keppejä lykkiä rattaisiin, niin ovat typerää porukkaa mokomat paskamahat.

      Täällä uhotaan, ja ei oo kuin piimänen parta ja suu ympäri päätä HAH.

      No niin, ei muuta kun taas uuhoomaan, pellet."

      Muutama yllättäen ilmaantunut naarmu velkavolvossasi saa sinunkin typerän virneesi kummasti kääntymään alaspäin........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe