Mies rakastaa vähemmän kuin ennen

itkut

Elämässäni on tällä hetkellä kinkkinen tilanne, minä rakastan miestäni, mutta mies ei kuulemma rakasta minua enää yhtä paljon kuin ennen. Koko tilanne tuli minulle aivan puun takaa, yllättäen. Olemme hieman yli kaksikymppisiä ja olemme olleet yhdessä vähän yli kolme vuotta ja asuneet saman katon alla siitä n.2v. Suhteessamme ei ole koskaan ollut isoja riitoja, mies ei ole riitelijä/keskustelija tyyppiä, toisin kuin minä. Normaalissa arjessa miehen ajatukset rakastamisesta eivät ole ilmenneet mitenkään, oikeastaan minusta on tuntunut, että kaikki on suhteessamme vakaalla pohjalla ja että olisimme ehkä vielä nyt onnellisempia yhdessä kuin ennen. Mies kertoi, että haluaa taukoa ja miettiä suhteemme tulevaisuutta, hän myös totesi potevansa tällä hetkellä mahdollisesti jonkinlaista ikäkriisiä, koska tuntee haluavansa olla yksin ja että paineet ammattiin valmistumisesta ja töiden löytämisestä stressaavat häntä. En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella, koska miehen sanojen jälkeen hän on kuitenkin käyttäytynyt täysin normaalisti, kuin aina ennenkin ja kertonut rakastavansa minua jne. Silti aina, kun otan tilanteen ja mahdollisen eron tai suhteen jatkon puheeksi, hän vakavoituu ja rupeaa ajattelemaan, ettei suhteella ole mahdollisesti enää tulevaisuutta. Mies on kuin tuuliviiri jonka mukana minä roikun, omatkin ajatukset ovat niin sekaisin koko tilanteesta, että ulkopuolisten näkemykset ko. asiasta olisivat tervetulleita.

2

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhteellista

      Harva parikymppinen tietää, mitä haluaa ja kenen kanssa. Joskus yksin eläminen auttaa selkeyttämään ajatuksia. Kuulostaa siltä, että pystytte kuitenkin melko asiallisesti keskustelemaan suhteesta, "keskustelu" ei ole siis pelkkää tiuskimista tai mykkäkoulua.

      Ymmärrän, että miehesi puheet loukkaavat sinua. Saatat ajatella, että olet tehnyt jotain väärin, vaikka et olekaan. Keskustelkaa lisää miehesi ajatuksista, missä hän näkee itsensä 5-10 vuoden päästä? Missä sinä näet itsesi? Puuttuuko suhteesta jotain, vai eikö miehesi vain tiedä mitä haluaa? Miksi miehesi jatkaa suhteessa?

      Ja älä ota asioita liikaa itseesi, ethän! Ei ole sinun vikasi, jos toinen ei tiedä, mitä haluaa.

    • kukonpoika3

      Tervetuloa vaan joukkoon! Itselläni oli tuo tilanne ties kuinka kauan.Alussa mies oli aivan ihana. halasi ja huomioi. Sitten muutettiin yhteen ja alkoi alamäki. Itselläni oli vaikeuksia, jotka tekivät varmasti osansa tuohon, mutta itse kuitenkin toteaisin, että suurin syy suhteen loppumiseen/viilentymiseen on arki. Alkuun nainen on jännittävä pikku pakkaus, no yhteen muutettaessa jännitys katoaa ja kuvaan tulee pienet turhat riidat sekä toisen naaman jatkuva katselemeinen. Yllätysten puute ajaa miehen miettimään ettei suhteella ei ole tulevaisuutta, vaikka itse ei tee yhtään mitään että mikään muuttuisi. Syy on siis naisen. Mieheni oli myös sellainen että tunteet vaihteleivat äärimmäisestä kylmyydestä siihen että halattiin ja oli mukavaa. Koko ajan sai olla varuillaan että mitäs nyt.Miehesi on selkeästi juuri tuollainen juupas-jaapas-tyyppi. Voihan olla että suhteenne ei edes liity tuohon juupailuun, vaan oma henkilökohtainen elämä on sekaisin ja sitten purkaa sen suhun.

      Parasta ehkä tämmöisessä tilanteessa olisi tuijotella omaan napaansa. Anna miehellesi sitä tilaa, jos hän sitä haluaa. Tee omasta elämästäsi mukavaa ja keskity siihen että itse voit hyvin. Sitten miehesi tekemät päätökset eivät niin paljon vaikuta sinuun. Ole myös vähemmän saatavilla. Jos olet jatkuvasti siinä tarjottimella hän ajattelee että hän voi tehdä mitä vain päätöksiä ja sinä olet siinä vierellä kyllä vaikka hän epäröisi. Minusta tuollainen tilanne on aina toista kohtaan tosi paskamainen. Toinen rakastaa ja toinen sitten sanoo että ei-ole varma tms. No toinen siinä sitten on huolestuneena toki ja haluaa auttaa ja olla tukena, ja toinen voi luottaa siihen että vaikka hän miten heittelisi niin sinä olet sitten saatavilla jos hän sinut haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe