Haluan lisää lapsia, mieheni ei...Mitä tehdä?

vauvakuumeilua..

Olen monta vuotta haaveillut että saisimme kolmannen lapsen mutta mieheni ei halua. Tämä on käymässä ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi parisuhteessamme. Se tuntuu vievän meidät erilleen... Miten tällaisia asioita ratkaistaan? Minulle asia on todella surullinen ja raskas. Jatkuvasti mietin ja kuume on kova. Miks miehet eivät halua lisää lapsia? kertokaas miehet...

21

5039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdgsadg

      " Miks miehet eivät halua lisää lapsia?" Vit.tu mitä yleistystä.

      Miks naiset pihtaa?

      • putkiaivolle...

        seksiä ei anneta, sitä saadaan kulliaivo! ei liittyne mitenkään toisiinsa nää asiat.


    • Oikeasti!

      Joillakin on tuollaisia parisuhdeongelmia. Ja et muuten kerro minkä ikäisiä ne teidän nykyiset lapset ovat, mikä auttaisi varmasti, jos täältä Suomi24:stä haluat apua.

      Mutta paras tapa ratkaista tuo teidän ¨lapsettomuus¨ ongelma, että puhut miehellesi. Kolmennen lapsen hankkiminen tuo taas lisää menoja, ja eikös vuoden 2015 alussa taas vähennetä lapsilisiä. Jos teillä on muutenkin vähän aikaa toisillenne teidän nykyisten lapsien takia, tai muutenkin rahan kanssa tekee tiukkaa, niin ymmärrän miestäsi todella hyvin. Ja kaiken lisäksi Venäjä ajaa suomea uuteen lamaan.

      Joten mieti asioita teidän kummankin kannalta, äläkä vain itseäsi. Teillä on jo kaksi täydellistä lasta.

      • vauvakuumeilua...

        Jos mies ei halua kahdenkeskistä aikaa vaan on vihainen kun vaimo sellaista järjestää... omaa aikaa kylläkin tahtoo ja sitä on usein.Rahat on tiukoilla mutta kyllä sitä pärjätään. Kun halut eivät kohtaa, niin siinähän sitä ollaan. Molemmat toistensa tiellä. Ja tässä ei todellakaan kaivata herjoja. Jos ei pysty muuta sanomaan, parempi olla kommentoimatta!


    • perhee
    • hannareetttaaa

      Jokaisen lapsen pitäisi olla toivottu, koska silloin lapselle turvataan parhaat mahdollisuudet hyvään elämään. Minä katson nyt lapsen kannalta tätä asiaa, en sinun tai miehesi. Jos lasta halutaan, pitää hänen olla toivottu kummankin vanhemman puolelta. Jos toinen ei halua, ei lasta pitäisi tehdä. Lapsen hoitamiseen liittyy myös niin paljon velvollisuuksia ja käytännön asioita, että on tärkeää että kumpikin haluaa.

      Voit puhua miehesi kanssa, mutta en neuvoisi painostamaan tai riitelemään. Teillä menee pian vaan koko parisuhde pilalle. Teillähän on jo kaksi lasta. Etkö voisi ajatella heitä, ja antaa heille hyvän lapsuuden ilman riitoja miehesi kanssa? Olisit onnellinen heistä.

      • ei lisättävää

        Hannareetttaaa puhuu nyt viisaita.


      • onhan se toivottu

        onhan se lapsi äidilleen erittäin toivottu. tekeehän moni nainen lapsen lahjoitetusta spermastakin, jos miestä alkaa kyllästyttää lapsiperhe elämä, siittä vaan nostelemaan


    • kyä näi o!

      Kyllähän se nyt tiedetään kuinka aloittaja tämän ongelman ratkaisee.. Huppista keikkaa, kulta mä olen raskaana. Pillerit näköjään "petti".. Ja siinä kohtaa mies pakkaa kamansa ja nostaa kytkintä. Ja aloittaja palaa tänne ruikuttamaan kuinka on pullat uunissa ja ukko kehtas jättää hänet! Eiks ne kaks kersaa oo jo ihan tarpeeks?! Sen takia sä niitä mukuloita haluaisit tehtailla, että saisit loisia vaan kotona vuosikaudet. Miestä voi pikkasen vituttaa elättää palkallaan viittä ihmistä. Menisit sinäkin nauta välillä tienaamaan perheelles leipää!

      • smilemerkki : )

        Vihaiset miehet kieltävät hankkimasta enää kolmatta lasta. Kuulkaa äijät kun jotkut jullit eivät halua kakaraa lainkaan, ja muiden muka pitäisi talousmiehen käskystä pidättäytyä yhteen tai kahteen lapseen, niin etnisesti Suomen kansa ajetaan sukupuuttoon näillä neuvoin (matikkapäänne pitäisi sekin saada oikein laskettua).
        Että ap:lle vaan kokemusasiantuntijan terveiset, kyllä nainen itse viime kädessä on paras asiantuntija lapsiluvussaan. Tottakai koko ajan on selkeästi pidettävä mielessä, että äidin on varauduttava 100 % vastuuseen lapsistaan. Mutta munaihmisten ei tarvitse vastata mitään, äitiyteen liittyvissä asioissa ei kukaan mies voi esiintyä asiantuntijana.
        P.S. se kolmas, "ylimääräinen" lapsi on selkeästi kaikkein onnistunein geeniyhdistelmä tästä kolmikosta. Erittäin hyvä kun tuli tehtyä eron kynnyksellä, olen tyytyväinen!


      • ………...

        Miehet! Vasektomia on hyvin yksinkertainen ja melkoisen varma vaihtoehto, kun ette halua enää lisää lapsia. Hoitakaa homma, niin ei tarvitse miettiä sitä enää - ja muijannekin säästyy hormonaaliselta ehkäisyltä, joka ei todellakaan kaikille sovi.


      • Naama umpeen apina

        Ohhoh tietämättä mitään aloittajan tulotasosta ym vetäiset tollaisia juttuja kehiin, mistäs tiedät vaikka nainen tienaisi 7000e kuussa, ja mitähän se naisen tulotaso tähän liittyy. Keneltä olet tuollaisia asenteita naisia kohtaan ominut, onpas katkeria ja ilkeitä yleistyksiä,miksi edes hengailet täällä perheellisten palstalla, hyi olkoon tuollaisen kanssa ei kyllä kukaan nainen halua perhettä perustaa- äitiys on erittäin arvostettu "ammatti" sen aikaa kun se kestää. Ehkä asenteesi kertoo naisista joiden kanssa sinä itse hengailet, eipä juuri muusta... "kersoja" rahan ja loisimisen takia, voi pyhä sylvi, eiköhän jokaisen talous mene miinuksen puolelle kun lapsi tulee. Se onko se sen arvoista on jokaisen oma asia.


    • niisq.

      Tekemätön paikkahan toi on. Et voi pakottaa toista isäksi kolmannen kerran. Itselläni oli sama tilanne ja muistan hetken ku kävin uusimassa hormonikierukan. Olin itse ajatellut, että saan mieheni siihen mennessä pehmitettyä enkä tarvitse uutta kierukkaa ollenkaan. No niin ei käynyt. Mieheni oli kolmatta vauvaa vastaan eikä mielestäni ollut oikein painostaa häntä sen enempää. Se olis ollut vauvaakin kohtaan väärin. Pakote-vauva. Ja jos jotain olisikin mennyt "pieleen"... esim. Vauva olisikin ol-
      lut erityislapsi tai vammainen tms... olisiko mieheni halunnut enää sitoutua pakotevauvaan, jota ei edes halunnut? Mikä syyllisyys minulle olisi siitä tullut? Ei. Kyllähän painostus olisi ollut eettistä läävää.

      Itkin gynellä vuolaasti ja kerroin, että ehkä hautaan nyt sitä kolmatta lastani, jota en koskaan saanut. Lääkäri sanoi, että tuo on hyvin yleistä. Moni nainen suree saamatonta lasta, mutta siitä kaipuksesta pääsee yli.
      Olen suruni surrut mut joskus vielä kohtua oikein kiristää kaipuu siitä viimeisestä. Nyt ikää jo niin paljon 41v ja lapset isoja 20 ja 16v. etten enää jaksaisikaan vauvaa... mutta gyne oli oikeassa. Tuska helpottaa.

    • lastenlapsi joskus?

      Tuttu tunne. Minäkin halusin ehdottomasti kolmannen lapsen, mutta en halunnut isätöntä lasta. Tyydyin kahteen lapseen, koska ei olisi ollut vauvalle eikä olemassaoleville kahdelle lapselle oikein rikkoa koti oman itsekkyyteni takia. Mies sanoi, että hän ei jaksa enää kolmatta vauva-aikaa ja että hän haluaa elämässään muutakin kuin vain vauva-arkea.

      Minä suuntasin sitten rakkauttani enemmän olemassaolevia lapsia kohtaan. Harrastettiin paljon ja olin mukana lasten päiväkotijutuissa ja myöhemmin lasten koulutouhuissa esim. vanhempaintoimikunnassa. Näin jälkikäteen ajatellen olen ollut ahkera ja aktiivinen vanhempi, joka kantaa hedelmää nyt, kun omat lapset ovat murrosiässä.

      Pari vuotta sitten tuli ero ja olen kiitollinen, että lapsia on "vain" kaksi, koska työelämässä olisi vaikea pärjätä, jos mukana olisi kahden koululaisen lisäksi vielä yksi päiväkoti-ikäinen. Nyt tietenkin on myös mahtavaa, että työkokemus on ajantasalla enkä ole ollut vuosikausia kotiäitinä, koska silloin olisi vaikea työllistyäkin. Niin ja siis ihan omistusasunnossa asustelen, vaikkakin tietty taloudellisesti on joskus tiukkaa.

      Minusta kannattaa miettiä myös sitä, että voisiko sitä keksiä myös muuta haastetta elämään kuin vauva? Voisiko herätellä esimerkiksi henkiin rakkautta puolisoon ja alkaa harrastaa esim. romanttisia deittejä? Samoin opiskelu tai paluu työelämään tuo uutta intoa ja uusia ihmiskontakteja. Samoin taloudellisesti on oman itsenkin kannalta tärkeää, että eläketurvaa kertyy ja että ei hautaudu kotiäidiksi liian moneksi vuodeksi.

      Työkaverini oli samassa tilanteessa ja väkisin ylipuhui miehensä siihen, että hankkivat kolmannen lapsen. Vauva sitten olikin vaikeasti vammainen ja kuoli muistaakseni alle 1-v iässä. Joissakin perheissä voi myös käydä niin, että iltatähti onkin kaksoset. Asiat eivät siis mene aina niin kuin haluaisi.

    • nainen miettii

      Mä en tiedä sun miehestä mutta monilla miehillä on just se syynä että se taloudellisesti on taas tosi iso satsaus, henkisesti ja tietty muutenkin aloittaa taas vauva aika uudelleen. Voisitteko jotenkin sopia että miehen ei tarvitsisi isyyslomia pidellä jos hän nyt hannailee tuon vauva-ajan rasittavuuden takia kolmatta. Tiedän tapauksia että mies ei enää olis kolmatta halunnut mutta se on silti tehty ja ei se ole sen kummempaa ollut kuin aiemmatkaan, enemmän rutiinillahan mies jo hommansa osaa kolmanne kohdalla. Nainen usein haluaa vauvan koska saa vauvalta rakkautta, läheisyyttä, tai vain puhtaasti koska haluaa kolmannen..

      En kyllä suosittele epätoivottua lasta tekemään, mutta jos SINÄ kovasti tahdot kolmatta, niin parempi kai se tälle samalle miehelle on tehdä kuin lähteä ehkä sinkkumarkkinoille etsimään uutta. Siis jos olisi tilanne että teidän suhde ei kestäisi enää kolmatta tai kyse olisi teidän suhteesta ja siitä, epäröikö mies sen jatkoa, eli onko kyllästynyt suhun tai perhe-elämäänne. Niin mitä silloin valitsisit, eli tekisitkö eron uhatessakin tälle samalle (onko hyvä isä?) sen kolmannen vai eri isälle.

      Vai pystytkö luopumaan ajatuksesta, saako se sinut miettelijääksi.

    • muuta elämää*

      kannattaisko harkita muutakin elämää ja itseensä panostamista sen sijaan että TAAS haluat uuden lapsen...
      mieti että on sitten näitä naisia jotka eivät haluamisestaan huolimatta voi saada lapsia..sinulla lapsia on jo kaksi..mitäs jos panostaisit heihin?
      on mielestäni väärin myöskin syyllistää miestä jos hän ei halua ja jaksa alkaa uuteen "vauvarumbaan"..ei kaikkia vaan yksinkertaisesti kiinnosta niin paljon..ja onhan se sitten taas taloudellisestikin raskasta.

      eli mitäs jos nyt vaikka harkitsisit työelämää, omia harrastuksia ja nykyiseen elämään ja MIEHEESI panostamista..ehkä se miehesikin kaipaa sinua puolisona ja ihmisenä..haluaa että olet muutakin kuin vain äiti.

      • myösäiti

        "Kuin vain äiti.." olikohan miehen kirjoittamaa? Äiti ei koskaan ole VAIN äiti, hän on nainen ja puoliso sekä jumaluuden välikappale luodessaan uuden ihmistaimen tänne maanpäälle jotakin tehtävää suorittamaan.

        Jatketaan ajatusleikkiä: Entä jos 1. lapsi menehtyy traagisessa onnettomuudessa ja 2. häiriintyy tästä niin paljon että päätyy vankilaan? Tai surmaa itsensä? Entä jos..entä jos..jne..


      • muuta elämää*
        myösäiti kirjoitti:

        "Kuin vain äiti.." olikohan miehen kirjoittamaa? Äiti ei koskaan ole VAIN äiti, hän on nainen ja puoliso sekä jumaluuden välikappale luodessaan uuden ihmistaimen tänne maanpäälle jotakin tehtävää suorittamaan.

        Jatketaan ajatusleikkiä: Entä jos 1. lapsi menehtyy traagisessa onnettomuudessa ja 2. häiriintyy tästä niin paljon että päätyy vankilaan? Tai surmaa itsensä? Entä jos..entä jos..jne..

        "jumaluuden välikappale" :D et voi olla tosissasi...

        ja ei en ole mies vaan NAINEN joka tuon kirjoitti..

        muutakin elämää kun SAA ja PITÄÄ olla kuin se äitiys/vanhemmuus/perhe.


      • turhaherjata
        muuta elämää* kirjoitti:

        "jumaluuden välikappale" :D et voi olla tosissasi...

        ja ei en ole mies vaan NAINEN joka tuon kirjoitti..

        muutakin elämää kun SAA ja PITÄÄ olla kuin se äitiys/vanhemmuus/perhe.

        Olen tosissani ja minullakin on muuta elämää kuin kolme lastani. Ainoana lapsena tiedän mitä se oli, ja halusin mahdollisimman monta lasta. Kolme tuli, enemmänkin olisin toivonut.


    • sisko käytti tuota

      Josko pillerit, tai muu ehkäisy unohtuisi 'vahingossa'..

    • Anonyymi

      Olen mies. Meillä on kaksi lasta. Olisin halunnut useamman lapsen, tietysti hoitanut niitä myös. Vaimoni ei halua eikä hänen psyyke olisi kestänytkään lisää lapsia. Olen 44v ja mietin lähes joka päivä kuinka mukavaa olisi iso perhe

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe