Tunneliautuudesta esimakua tämäkin

aamuherääjä

Eipä ole Karkunvuoren tunnelit vielä kovinkaan vanhoja kun on ollut tarve jo näin suuriin ja pitkäkestoisiin remontteihin, joita pintateillä ei ole.

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194919875109/artikkeli/karkunvuoren tunneli avataan liikenteelle etuajassa.html

Panee miettimään kahta asiaa: a) mistä liikenne kulkee kun pitkiä Rantatunneleita korjataan b) Karkunvuoren pikku pätkillä meni kahtena kesänä monta kk, meneekö Rantatunneissa korjauksiin aina muutama vuosi kerrallaan, liikennekaaoksineen c) mitä on sovittu remonttien kulujen jakamisesta, maksaako kaupunki niistä 2/3 koska YIT ei varmana maksa mitään

Näitä tässä aamutuimaan aattelin, näitä tarkoin vaiettuja asioita. Nythän Aamulehti ja poliitikot ovat tuoneet esiin vain tunnelin hyviä puolia, joita niitäkin on.

79

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pbpsoo

      No kulkiskohan se liikenne sitä toista tunnelia pitkin sillä aikaa, kun toista remontoidaan? Mitä luulet, noin niinkuin äkkiä jos aivoillas mietit?

      • neuvosi on hyvä

        Et sitten havainnut jos siellä päin ajelit että oli aikamoiset ruuhkat. Mutta ei se mitään, neronleimauksesi on todella hieno ja kannatettava. Nyt eikun vaan ilmoittamaan Allianssille, että mitään ruuhkia ei tule yhdelläkään tunnelilla vaan liikenne vetää moitteettomasti, tehkää vain toinen tunneli niin rahaa säästyy 100 milj. ekuu. On ollut ihan hölmöä tehdä väylästä ollenkaan 4-kaistaista kun ja jos kaksikin kaistaa riittää kuten todistelet.

        Harmi kun ei aikanaan sinulta kysytty neuvoja.


    • kuusessa ollaan

      Rantaväylän tunneliin ei tule samaa huonoa verhousta mikä Karkunvuoren tunnelissa oli. Onneksi. Mutta sehän on totta, ettei kukaan tiedä, miten tunneleita ylläpidetään. Se on ihmiselle täysin tuntematonta aluetta.

      • sitä kyllä on

        Karkunvuorellahan opittiin taas miten kallista on tunnelien ylläpito. Mutta mitä sen väliä, Tampereen kaupungilla eli siis meillä on rahaa, sitä piisaa mihin vaan.


      • mitä pienistä

        Mutta sehän on totta, ettei kukaan tiedä, miten tunneleita ylläpidetään. Se on ihmiselle täysin tuntematonta aluetta

        Karkunvuori taisi opettaa sen, että suomalaisille tunnelien tekijöille on tuntematonta miten kunnollisia tunneleita tehdään. Jos Rantatunnelissa ei ehkä tehtäne samoja mokia kuin Karkunvuoressa niin keksitään monta ihan uutta mokaa. Tietenkin lisättynä sillä erolla, että Karkunvuoren yli ei virtaa Tammerkoskea.


      • oon samaa mieltä
        mitä pienistä kirjoitti:

        Mutta sehän on totta, ettei kukaan tiedä, miten tunneleita ylläpidetään. Se on ihmiselle täysin tuntematonta aluetta

        Karkunvuori taisi opettaa sen, että suomalaisille tunnelien tekijöille on tuntematonta miten kunnollisia tunneleita tehdään. Jos Rantatunnelissa ei ehkä tehtäne samoja mokia kuin Karkunvuoressa niin keksitään monta ihan uutta mokaa. Tietenkin lisättynä sillä erolla, että Karkunvuoren yli ei virtaa Tammerkoskea.

        Jep. Kaikki Suomen tunnelit on koko ajan remontissa. Sitä en vaan tajua että miten se on suomalaisten syy kun kuulemma kaikki tunnelintekijät on ulkomaalaisia mutta niin se vaan on.


      • kaikki ne lahoo
        oon samaa mieltä kirjoitti:

        Jep. Kaikki Suomen tunnelit on koko ajan remontissa. Sitä en vaan tajua että miten se on suomalaisten syy kun kuulemma kaikki tunnelintekijät on ulkomaalaisia mutta niin se vaan on.

        Eikös se Hesan vedenottoa palveleva Päijänne-tunnelikin ollut ainakin vuoden pois käytöstä, syytä en muista.


      • lisää visioita.. :D
        mitä pienistä kirjoitti:

        Mutta sehän on totta, ettei kukaan tiedä, miten tunneleita ylläpidetään. Se on ihmiselle täysin tuntematonta aluetta

        Karkunvuori taisi opettaa sen, että suomalaisille tunnelien tekijöille on tuntematonta miten kunnollisia tunneleita tehdään. Jos Rantatunnelissa ei ehkä tehtäne samoja mokia kuin Karkunvuoressa niin keksitään monta ihan uutta mokaa. Tietenkin lisättynä sillä erolla, että Karkunvuoren yli ei virtaa Tammerkoskea.

        -hmmm? Kolarin sattuessa ja liikenteen pysähtyessä sen vuoksi... voi joutua istumaan autossaan helposti tunnin, kaksi odottaessaan, että kolaripaikka raivataan.. Onko tunneliin rakennettu myös vessoja tälläisiä tapauksia silmällä pitäen? Voitte kuvitella tilanteen, kun autoissa odottavien ihmisten rakot alkaa huutamaan tyhjentämistä... Siinä teille mukava tulevaisuuden visio.. ps.älkää edes väittäkö, että tunnelissa ei tapahdu onnettomuuksia, sillä kolari on tunnelissa tilastollinen fakta.. Sitä ei voida millään välttää, jos siellä autoilla ajetaan...


      • mc vaippa
        lisää visioita.. :D kirjoitti:

        -hmmm? Kolarin sattuessa ja liikenteen pysähtyessä sen vuoksi... voi joutua istumaan autossaan helposti tunnin, kaksi odottaessaan, että kolaripaikka raivataan.. Onko tunneliin rakennettu myös vessoja tälläisiä tapauksia silmällä pitäen? Voitte kuvitella tilanteen, kun autoissa odottavien ihmisten rakot alkaa huutamaan tyhjentämistä... Siinä teille mukava tulevaisuuden visio.. ps.älkää edes väittäkö, että tunnelissa ei tapahdu onnettomuuksia, sillä kolari on tunnelissa tilastollinen fakta.. Sitä ei voida millään välttää, jos siellä autoilla ajetaan...

        Paljonko vessoja on nyt sen pätkän varrella jonka tunneli korvaa?


      • lannoitetta vaan
        mc vaippa kirjoitti:

        Paljonko vessoja on nyt sen pätkän varrella jonka tunneli korvaa?

        noin 1000. Nousee autosta ja lirittää puskaan.


      • pissa.
        lannoitetta vaan kirjoitti:

        noin 1000. Nousee autosta ja lirittää puskaan.

        Tunnelissa pitää sitten lirittää seinään.


      • hameet korviin
        pissa. kirjoitti:

        Tunnelissa pitää sitten lirittää seinään.

        Niinpä kai. Ällöä vain pissiä asfaltille, kintut kastuu. vaarana on että pissi lirisee jonnekin muiden jalkoihin..


      • ythgfhgfhf
        mc vaippa kirjoitti:

        Paljonko vessoja on nyt sen pätkän varrella jonka tunneli korvaa?

        Nykyisellään auton voi ajaa vaikka ruohikolle tuollaisen tilanteen sattuessa ja lähteä lähimpään vessaan paskalle. Mitä teet tunnelissa kun joudut jättämään autosi muiden eteen?


      • kakkahätä
        ythgfhgfhf kirjoitti:

        Nykyisellään auton voi ajaa vaikka ruohikolle tuollaisen tilanteen sattuessa ja lähteä lähimpään vessaan paskalle. Mitä teet tunnelissa kun joudut jättämään autosi muiden eteen?

        Miksi se auto tarvii siirtää jos kerran kaikki kaistaton tukossa megalomaanisen kolarin takia? Jättää auton siihen ja menee kakalle. Ei haittaa ketään.


      • Ninodi
        kakkahätä kirjoitti:

        Miksi se auto tarvii siirtää jos kerran kaikki kaistaton tukossa megalomaanisen kolarin takia? Jättää auton siihen ja menee kakalle. Ei haittaa ketään.

        Tunnelinvastustajat eivät taaskaan tiedä mistään mitään. Tunneliin tehdään piennarkohtia, katsokaa kuvia Vuosaaren tunnelista vaikkapa. Siihen mahtuu vaikka rekka.


      • gfdsseerrt
        Ninodi kirjoitti:

        Tunnelinvastustajat eivät taaskaan tiedä mistään mitään. Tunneliin tehdään piennarkohtia, katsokaa kuvia Vuosaaren tunnelista vaikkapa. Siihen mahtuu vaikka rekka.

        Tunneliinhan tulee kolme kaistaa per suunta: kaksi liikenteelle ja kolmas varakaistaksi. Melkoinen rytäkkä saa olla, että kaikki kolme kaistaa saadaan moneksi tunniksi tukkoon väylällä, jossa ei ole risteyksiä eikä kohtaavaa liikennettä ja rajoitus on 60km/h.


      • refdsfds
        gfdsseerrt kirjoitti:

        Tunneliinhan tulee kolme kaistaa per suunta: kaksi liikenteelle ja kolmas varakaistaksi. Melkoinen rytäkkä saa olla, että kaikki kolme kaistaa saadaan moneksi tunniksi tukkoon väylällä, jossa ei ole risteyksiä eikä kohtaavaa liikennettä ja rajoitus on 60km/h.

        Onhan noita nähty.


      • uskon sinua
        refdsfds kirjoitti:

        Onhan noita nähty.

        Jaa. Koska ja missä?


      • :) :) :) :) :)
        gfdsseerrt kirjoitti:

        Tunneliinhan tulee kolme kaistaa per suunta: kaksi liikenteelle ja kolmas varakaistaksi. Melkoinen rytäkkä saa olla, että kaikki kolme kaistaa saadaan moneksi tunniksi tukkoon väylällä, jossa ei ole risteyksiä eikä kohtaavaa liikennettä ja rajoitus on 60km/h.

        Mene lääkäriin? On sulla oudot ajatukset...


      • kukkuluuruu:DDD
        Ninodi kirjoitti:

        Tunnelinvastustajat eivät taaskaan tiedä mistään mitään. Tunneliin tehdään piennarkohtia, katsokaa kuvia Vuosaaren tunnelista vaikkapa. Siihen mahtuu vaikka rekka.

        Noh? Onko siellä vessoja?
        Mielestäni ei ole suunnitelmissa... Olet yössä! :D


      • ;););)
        :) :) :) :) :) kirjoitti:

        Mene lääkäriin? On sulla oudot ajatukset...

        Tunneliin tulevien vessojen määrän pohdinta on varma merkki vakaasta mielentilasta...


      • kauhea kolari!

      • kyll näi va oo---
        gfdsseerrt kirjoitti:

        Tunneliinhan tulee kolme kaistaa per suunta: kaksi liikenteelle ja kolmas varakaistaksi. Melkoinen rytäkkä saa olla, että kaikki kolme kaistaa saadaan moneksi tunniksi tukkoon väylällä, jossa ei ole risteyksiä eikä kohtaavaa liikennettä ja rajoitus on 60km/h.

        sveitsissä on tapahtunu ikäviä onnettomuuksia tunneleissa.... Autopaloja ja niin edespäin.. Mitä vi**ua jankutat, ettei suomessa sellasta voi sattua? Onko korvien välissä löysää tilaa?


      • kaikki sillat romahtaa!
        kyll näi va oo--- kirjoitti:

        sveitsissä on tapahtunu ikäviä onnettomuuksia tunneleissa.... Autopaloja ja niin edespäin.. Mitä vi**ua jankutat, ettei suomessa sellasta voi sattua? Onko korvien välissä löysää tilaa?

        Niin siis sellaisissa joissa on kolme kaistaa suuntaansa eikä kohtaavaa liikennettä ole? Katsos kun jokainen risteys, tunneki tai silta ei automaattisesti ole vaarallinen vaikka risteyksissä, tunneleissa ja silloilla onnettomuuksia onkin tapahtunut. Tämä on tosi monimutkainen asia mutta koita silti ymmärtää.


    • mitä pienistä

      Riittää kai kun huonot puolet tulevat ilmi sitten aikanaan, mitä niitä ennakkoon murehtimaan. Kuten se, että ennätyskaatosateella tunnelin alimmassa pohjassa on 2 m vettä tai se että jompikumpi tunneli on harva se vuosi kuukausien ajan poissa käytöstä, remontissa.

      Mutta jääväthän Tampellan Esplanadi ja Satakunnankatu entiselleen, onneksi. Ja ainahan kaupungin voi kiertää etelän kautta, mitä siitä jos matka pitenee 30 km.

      • murheet pois ://

        joo, parempi ajella keskustan lävitse, niin välttyy monilta murheilta.. Näin tulee moni tekemään ja se kyllä ruuhkauttaa pahasti pintaväyliä, mutta nämä "viisaat" varmaan ovat sen aina tietäneet, kun pakkopullana tämän hukkaputken saunanlauteilla 10 vuotta sitten päättivät?


      • .nondi
        murheet pois :// kirjoitti:

        joo, parempi ajella keskustan lävitse, niin välttyy monilta murheilta.. Näin tulee moni tekemään ja se kyllä ruuhkauttaa pahasti pintaväyliä, mutta nämä "viisaat" varmaan ovat sen aina tietäneet, kun pakkopullana tämän hukkaputken saunanlauteilla 10 vuotta sitten päättivät?

        Miksi ihmeessä kukaan ajaisi keskustan kautta kun ilman liikennevaloja voi ajaa rantatunnelia?!?!


      • Ratinaa kohti
        .nondi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kukaan ajaisi keskustan kautta kun ilman liikennevaloja voi ajaa rantatunnelia?!?!

        Sama matka-aika silti ja ei tarvitse olla tuuran putkessa kökkimässä ruuhkajonossa sen enempää kuin keskustassakaan.


      • Lsojv
        Ratinaa kohti kirjoitti:

        Sama matka-aika silti ja ei tarvitse olla tuuran putkessa kökkimässä ruuhkajonossa sen enempää kuin keskustassakaan.

        Millä logiikalla matka-aika on sama?


      • etkö oo kuullu?
        Ratinaa kohti kirjoitti:

        Sama matka-aika silti ja ei tarvitse olla tuuran putkessa kökkimässä ruuhkajonossa sen enempää kuin keskustassakaan.

        Ei Tampereella oo ruuhkia!


      • lg iikka
        etkö oo kuullu? kirjoitti:

        Ei Tampereella oo ruuhkia!

        Juu ei ookkaan. Yhdestä paikasta sentään löysin ruuhkan tästäkin kylästä. Luin nimittäin tunneliraportin vuos sitten ja siellä semmoinen oli.


      • mikä neuvoksi?

        -----Kuten se, että ennätyskaatosateella tunnelin alimmassa pohjassa on 2 m vettä ---

        Jos Rongantunnelissakin on vettä vaikka kuinka niin miten veden meni Rantatunneleihin estetään. Kun vesi tuhoaa siellä koneistoja ja sähkölaitteistoja niin tunnelit, molemmat, ovat pois käytöstä monta kuukautta.


      • Lwlnhu
        mikä neuvoksi? kirjoitti:

        -----Kuten se, että ennätyskaatosateella tunnelin alimmassa pohjassa on 2 m vettä ---

        Jos Rongantunnelissakin on vettä vaikka kuinka niin miten veden meni Rantatunneleihin estetään. Kun vesi tuhoaa siellä koneistoja ja sähkölaitteistoja niin tunnelit, molemmat, ovat pois käytöstä monta kuukautta.

        Voi luoja tätä väittelyn tasoa! Ihan puutaheinää heitetään hatusta faktana. Hävettää teidän puolesta.


      • trgfdgfdgfd
        lg iikka kirjoitti:

        Juu ei ookkaan. Yhdestä paikasta sentään löysin ruuhkan tästäkin kylästä. Luin nimittäin tunneliraportin vuos sitten ja siellä semmoinen oli.

        Itsekin olen ollut Tampereella vain kerran ruuhkassa ja se oli Karkunvuoren tunnelin remontin takia.


      • hantavirus
        Lwlnhu kirjoitti:

        Voi luoja tätä väittelyn tasoa! Ihan puutaheinää heitetään hatusta faktana. Hävettää teidän puolesta.

        Oletko Allianssin palkkaama trolli ?


      • näkeehän tuon
        hantavirus kirjoitti:

        Oletko Allianssin palkkaama trolli ?

        On se


      • olet sinä tyhmä
        Lwlnhu kirjoitti:

        Voi luoja tätä väittelyn tasoa! Ihan puutaheinää heitetään hatusta faktana. Hävettää teidän puolesta.

        Ihan puutaheinää heitetään hatusta faktana

        Sinullako on tieto, että 20 000 voltin sähkökojeistot voivat ihan hyvin uida vedessä? Vaan kun eivät voi.


      • kamu-aakusti
        olet sinä tyhmä kirjoitti:

        Ihan puutaheinää heitetään hatusta faktana

        Sinullako on tieto, että 20 000 voltin sähkökojeistot voivat ihan hyvin uida vedessä? Vaan kun eivät voi.

        Sinullako on tieto että tunneliin tulee 20 000 voltin
        sähköjohtoja jotka on vedessä? Vau. Kuka kertoi?


      • Aamuherääjä
        kamu-aakusti kirjoitti:

        Sinullako on tieto että tunneliin tulee 20 000 voltin
        sähköjohtoja jotka on vedessä? Vau. Kuka kertoi?

        Tulvan noustessa ei vesi kysy eikä kierrä mitään jännitettä mutta et sitäkään tiennyt. Ovissa on Hengenvaara-kyltit mutta vain ihmisiä varten kun vesi ei osaa lukea.


      • vihdoinkin!
        Aamuherääjä kirjoitti:

        Tulvan noustessa ei vesi kysy eikä kierrä mitään jännitettä mutta et sitäkään tiennyt. Ovissa on Hengenvaara-kyltit mutta vain ihmisiä varten kun vesi ei osaa lukea.

        Mukava saada tänne joku joka tietää miten tunnelissa tullaan järjestämään tekniikka. Annatko meille sellaisen tiivistelmän?


    • Tunnelbanapojker
    • annamunkestää

      "Nythän Aamulehti ja poliitikot ovat tuoneet esiin vain tunnelin hyviä puolia, joita niitäkin on."

      Älä nyt, onko sellaisiakin? Liekö muita kuin että edistetään yksityisautoilua Tampereen seudulla. Ei tule muuta mieleen. Ratikkaa se ei edistä.

      • Nlbpndu

        Miksi valehtelet? Millä tavalla asuntorakentaminen, keskustan kehittäminen, ruuhkien vähentäminen, matka-aikojen nopeutuminen, hukka-alueiden hyötykäyttöönotto ja koheesio eivät ole positiivisia asioita? Perustele väitteesi, ole hyvä.


      • nii!
        Nlbpndu kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Millä tavalla asuntorakentaminen, keskustan kehittäminen, ruuhkien vähentäminen, matka-aikojen nopeutuminen, hukka-alueiden hyötykäyttöönotto ja koheesio eivät ole positiivisia asioita? Perustele väitteesi, ole hyvä.

        Isojen ponusten perässä juokseville tunneli allianssin maksu trolleille ei perustella mitään!


      • tässä perusteet
        Nlbpndu kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Millä tavalla asuntorakentaminen, keskustan kehittäminen, ruuhkien vähentäminen, matka-aikojen nopeutuminen, hukka-alueiden hyötykäyttöönotto ja koheesio eivät ole positiivisia asioita? Perustele väitteesi, ole hyvä.

        Miksi valehtelet?

        -----Millä tavalla asuntorakentaminen,---
        Tuleeko tunneliin asuntojakin, en ole kuullutkaan.

        -----keskustan kehittäminen,---
        Tampereen keskusta ei ole lähelläkään tunnelia, vaan n. 2 km siitä. Eli tunneli ei lliity mitenkään keskustaan ja sen kehittämiseen. Tai liityy sikäli, että Satakunnankatua ei voida "kehittää" koska sitä tullaan tarvitsemaan vielä monta kertaa korvaavaksi väyläksi tunnelin tukkeuduttua.

        ----- ruuhkien vähentäminen,----
        Ei Treella ole ruuhkia kuin luuloissa. Niiden olemattomien ruuhkien poistamiseen ei tarvita yli 100 milj. tamperelaisten rahaa.

        ----- matka-aikojen nopeutuminen,-----
        Että pääsee nopeemmin töistä sohvalle löhöömään, olematon peruste suurinvestoinnille. Minne ihmisillä on niin kiire. Toisaalta, miksi sitten Tampereella kavennetaan ja suljetaan katuja jos noin on. Taitaa taas olla sitä ristiriitaista päättämistä. Perusteluja revitään ihan hatusta mitä milloinkin lystää.

        ------hukka-alueiden hyötykäyttöönotto-----
        Miten tuo liittyy tunneliin eikä ranta sellaisenaan ole mikään hukka-alue vaan virkistysalue kunhan se vain halutaa virkistyskäyttöön.

        ----- ja koheesio----
        Mitä tarkoitat koheesiolla tässä tapauksessa. Hieno sana mutta ihan tyhjä.


      • selvä fakta!
        Nlbpndu kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Millä tavalla asuntorakentaminen, keskustan kehittäminen, ruuhkien vähentäminen, matka-aikojen nopeutuminen, hukka-alueiden hyötykäyttöönotto ja koheesio eivät ole positiivisia asioita? Perustele väitteesi, ole hyvä.

        -sinulla ei ole perusteita miksi tunneli on perusteltu? Täysi susi koko hukkaputki.. Ajellaan sitten keskustan lävitse ja sehän auttaa niinin "ruuhkiin" joita ei edes ole ollut, mutta tulee, kun rantatie laitetaan poikki.. Ihme ääliöitä, kun eivät tätä asiaa ymmärrä?


    • muu eläin

      Tampereella on liikaa luottamusmiehiä eli valtuutettuja eivät tiedä asioita eikä mitään ammattitaitoa kannukset hankittu politiikalla.

      Puolet valtuutetuista pois ja velvollisuus kysyä ja teettää arvioita ja suunitelmia alan ammattilaisilla.

      Tampereen valtuttettu on palkittu Muuli. Josta tuli huomion myötä muuliaasi.
      " Muulit ja muuliaasit ovat sukupuolisesti steriilejä, kuten useimmat lajiristeymät. Tosin on dokumentoitu joitakin harvoja tapauksia, joissa muuli- tai muuliaasitamma on tuottanut jälkeläisen, mutta ei yhtäkään tapausta, jossa ori olisi lisääntynyt.
      Lisääntymistä vaikeuttaa se, että hevosella on 64 ja aasilla 62 kromosomia, minkä takia muulilla ja muuliaasilla on 63 kromosomia.

      Lisääntymiskyvyttömyydestä huolimatta sukupuolivietti on muulilla ja muuliaasilla tallella. Sen takia niiden oriit usein kastroidaan, jotta ne menettävät kiinnostuksensa tammoihin ja muuttuvat luonteeltaan säyseämmiksi. "
      Eli kannuksia haetaan ratikasta tunnelista maanalaisista pysäköinnistä ja Asemaseudun muutoksesta. Kuka sen rahoittaa sama se kun muuliaasi vain voi rehennellä minä tein sen.
      .

      • Pkpnsi

        Pitäsiköhäb sun ottaa selvää paremmin miten demokratia toimii? Oletko kuullu koskaan lautakunnista?


      • Aamuherääjä
        Pkpnsi kirjoitti:

        Pitäsiköhäb sun ottaa selvää paremmin miten demokratia toimii? Oletko kuullu koskaan lautakunnista?

        Lautakunnat, hah haa, pelkkiä napinpainajia käskyjen mukaan. Ei niissä kukaan ajattele, puhu ja toimi omin aivoin vaan puolueensa aivoin.


      • Owndj
        Aamuherääjä kirjoitti:

        Lautakunnat, hah haa, pelkkiä napinpainajia käskyjen mukaan. Ei niissä kukaan ajattele, puhu ja toimi omin aivoin vaan puolueensa aivoin.

        Mihin puoleisiin asiantuntijat, jotka valitaan kuultavaksi eri asioihin, kuuluvat?


      • tämä on systeemi
        Owndj kirjoitti:

        Mihin puoleisiin asiantuntijat, jotka valitaan kuultavaksi eri asioihin, kuuluvat?

        Kuule, valitaan vain ne "asiantuntijat", jotka halutaan ja ovat jo ennakkoon samaa mieltä. Kriittisiä asiantuntijoita ei haluta edes kuultaviksi. Näin helppoa on saada lautakunnat mukaan.


    • Aamuherääjä

      Tunnelin seinät kuulemma verhoillaan kalliilla marimekon kankailla. Kankaat ovat kuitenkin vaihdettava varmasti kuukausittain niihin tarttuvan lian vuoksi. Seisauttaako nämä kankaiden vaihtotyötkin liikenteen?

      • miksei tästä puhuta?

        Ja ne uudet kankaat maksetaan koukku niemen rahoilla!


      • Aamuherääjä

        Häiriintynyt vakitrolli taas asialla, en kirjoita mitään noin hölmöä kuin tuo häiriintynyt.

        Aito ja oikea Aamuherääjä.


      • hullu saa olla, mutt
        Aamuherääjä kirjoitti:

        Häiriintynyt vakitrolli taas asialla, en kirjoita mitään noin hölmöä kuin tuo häiriintynyt.

        Aito ja oikea Aamuherääjä.

        kirjoitit kuitenkin hölmöjä? Miksi?


      • OLET NERO !
        hullu saa olla, mutt kirjoitti:

        kirjoitit kuitenkin hölmöjä? Miksi?

        Sinä vaikutatkin pohjattoman älykkäältä, Edisonin ja Einsteinin inkarnaatio.


      • Aamuherääjä
        OLET NERO ! kirjoitti:

        Sinä vaikutatkin pohjattoman älykkäältä, Edisonin ja Einsteinin inkarnaatio.

        Nyt on tullut tietoon että lumiaurat eivät mahdu ajamaan kahta kaistaa tunnelissa. Vastaantulijat ohjataan muita reittejä aurauksen ajaksi!


      • on se juoppo
        Aamuherääjä kirjoitti:

        Nyt on tullut tietoon että lumiaurat eivät mahdu ajamaan kahta kaistaa tunnelissa. Vastaantulijat ohjataan muita reittejä aurauksen ajaksi!

        Eipä vaikuta olevan oikea Aamuherääjä. On selvästi se alkoholisoitunut aineitten sekakäyttäjä trolli. Mutta antaa olla.


    • ohi vaan jooo

      tunnelin hyviä puolia, joita niitäkin on.

      Paras puoli lienee se kun poliitikot pääsevät entistä lujempaa musta auton takapenkillä Tampereen ohi.

      • Taunomäkinen

        Pohjois Norjassa on kaupunki jossa on todella paljon tunneleita, niiden ylläpito maksut tulevat polttoaineista. Siellä on tunneleiden takia aina korkeammat polttoaineet kun maassa muualla ja näin ollen ei tarvitse erikseen maksaa tunnelin käyttömaksua. Annas kattoo kuis meirän käy.


      • erfdsfdsfds
        Taunomäkinen kirjoitti:

        Pohjois Norjassa on kaupunki jossa on todella paljon tunneleita, niiden ylläpito maksut tulevat polttoaineista. Siellä on tunneleiden takia aina korkeammat polttoaineet kun maassa muualla ja näin ollen ei tarvitse erikseen maksaa tunnelin käyttömaksua. Annas kattoo kuis meirän käy.

        Ehkä asennamme autoihin tunnistimet ja lasku tulee läpi ajavalle kotiin. Jos nyt vaikka alkuun 5 euroa kerta niin saadaan rahaa edes vähän takaisin.


      • ideoita on
        erfdsfdsfds kirjoitti:

        Ehkä asennamme autoihin tunnistimet ja lasku tulee läpi ajavalle kotiin. Jos nyt vaikka alkuun 5 euroa kerta niin saadaan rahaa edes vähän takaisin.

        Jotain tuollaista pitäisi ottaa käyttöön täälläkin.


    • Tanna Hainio

      Jossain vaiheessa tunnelin käytöstä tullaan laskuttamaaan kuten Tukholmassa, jossa autoissa pitää olla tarrat, jotka ilmoittavat ajaoikeudesta tietyssä osassa kaupunkia. Tätä valvotaan automaattikameroilla.

      Tunneli on ennätyskallis investointi ja sen käyttökustannukset tulevat olemaan jättimäiset. Kaikkia eläkeläisiä ei voida eutanasian avulla auttaa eteenpäin elämässään, eikä koululaisia voida loputtomiin sairastuttaa ja luokkakokoja suurentaa. Rahat ovat pian yksinkertaisesti loppu.

      Allianssiporukka joutuu pitämään monta palaveria ja taatusti vihreät keksivät taas jonkun kivan idean! Positiiivisesti eteenpäin...

      • Oikea rahoitusmalli

        Itse asiassa tullaan tekemään niin, että sattumanvaraisesti pysäytetään tunnelissa autojaja vaaditaan tunnelimaksua, joka on kolme euroa alkavalta sadalta kilolta rekisteriotteeseen merkityn auton massan mukaan. Jos ei maksa niin auto takavarikoidaan. Takavarikoidut autot huutokaupataan, tosin allianssin jäsenillä ja sen nimeämillä edunsaajilla on etukäteinen lunastusoikeus.


      • Aamuherääjä
        Oikea rahoitusmalli kirjoitti:

        Itse asiassa tullaan tekemään niin, että sattumanvaraisesti pysäytetään tunnelissa autojaja vaaditaan tunnelimaksua, joka on kolme euroa alkavalta sadalta kilolta rekisteriotteeseen merkityn auton massan mukaan. Jos ei maksa niin auto takavarikoidaan. Takavarikoidut autot huutokaupataan, tosin allianssin jäsenillä ja sen nimeämillä edunsaajilla on etukäteinen lunastusoikeus.

        Minun autoa ei niin helposti pysäytetäkään koska siinä ei ole jarruja!


    • ei ne mitään

      Ei tunnelifanien ajattelukyky riitä niin kauas tulevaisuuteen. Johdetaan tiedolla ja mennään päivä kerrallaan. Sanotaan kuten Hämpin itäpään sulkemisesta, että "kyllä liikenne sitten uomansa hakee".

      Ei tunnelifani kanna huolta huomisesta, se riittää kun saa reikänsä ja taputuksia olalleen isoilta pojilta.

      • muhinamies

        Kyllä ne jotain muitakin palkkioita kaipaa ja ainakin osa saakin. Kuten hyviä virkoja kaupungilla.


      • Virkamiesporass
        muhinamies kirjoitti:

        Kyllä ne jotain muitakin palkkioita kaipaa ja ainakin osa saakin. Kuten hyviä virkoja kaupungilla.

        Laitatko lähteen tiedolle siitä, kuka tunnelifani on saanut hyvän viran kaupungilta?


      • arvaas uudestaan
        Virkamiesporass kirjoitti:

        Laitatko lähteen tiedolle siitä, kuka tunnelifani on saanut hyvän viran kaupungilta?

        Tulevat saamaan niin kaupungilta kuin sopivilta yksityisiltäkin. Mutta arvaapas saako tunnelikriitikko kaupungilla ylennystä koskaa ja millään ansioilla. Miksi muuten kaupungin virkakunta tunnelia olisi niin fanaattisesti puolustanut.


      • Virkamiesporrassa
        arvaas uudestaan kirjoitti:

        Tulevat saamaan niin kaupungilta kuin sopivilta yksityisiltäkin. Mutta arvaapas saako tunnelikriitikko kaupungilla ylennystä koskaa ja millään ansioilla. Miksi muuten kaupungin virkakunta tunnelia olisi niin fanaattisesti puolustanut.

        Mihin perustat väitteesi?


      • maan tapa
        Virkamiesporrassa kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi?

        Tosiasioihin.


      • Pedari pekka
        maan tapa kirjoitti:

        Tosiasioihin.

        Millä nämä tosiasiat ovat muidenkin todettavissa? Alkaa nimittäin olemaan melko säälittävää tämä väittelyn taso. Voishan sitä iteki alkaa huutelee tummelikriitikkoja turvavyötä käyttämättömiks pedofiileiks, mutta kun ei se varmaankaan pidä paikkaansa eikä siten aja kenenkään asiaa. PERUSTELE VÄITTEESI, MUUTEN SE ON TURHA!


      • oletko tosissasi?
        Pedari pekka kirjoitti:

        Millä nämä tosiasiat ovat muidenkin todettavissa? Alkaa nimittäin olemaan melko säälittävää tämä väittelyn taso. Voishan sitä iteki alkaa huutelee tummelikriitikkoja turvavyötä käyttämättömiks pedofiileiks, mutta kun ei se varmaankaan pidä paikkaansa eikä siten aja kenenkään asiaa. PERUSTELE VÄITTEESI, MUUTEN SE ON TURHA!

        Et kai sinä ihan oikeasti kuvittele saavasi mitään perusteluja tuohonkaan väitteeseen?


      • Tuskin saatte
        oletko tosissasi? kirjoitti:

        Et kai sinä ihan oikeasti kuvittele saavasi mitään perusteluja tuohonkaan väitteeseen?

        kaksi syytä
        1) Jos kättäpäälle sopimuksia julkisesti koittaa paljastaa, niin saa syytteen herjaamisesta, sillä eivät luikerot asioita myönnä.
        2) Menettää työpaikkansa jos kavaltaa työpaikkansa henkilöitä.


      • nyt menee jännäksi
        Tuskin saatte kirjoitti:

        kaksi syytä
        1) Jos kättäpäälle sopimuksia julkisesti koittaa paljastaa, niin saa syytteen herjaamisesta, sillä eivät luikerot asioita myönnä.
        2) Menettää työpaikkansa jos kavaltaa työpaikkansa henkilöitä.

        Melkoista suhmurointia siis. Ja varmasti ihan tottakin! Mutta miten on mahdollista, että sinä olet saanut tietää tuosta? Joku vuotanut, vai oletko itse osallisena?


      • naurattaako
        nyt menee jännäksi kirjoitti:

        Melkoista suhmurointia siis. Ja varmasti ihan tottakin! Mutta miten on mahdollista, että sinä olet saanut tietää tuosta? Joku vuotanut, vai oletko itse osallisena?

        Koitatko profiloida? Turhaa työtä teet, keskittyisit vain oman työsi hoitoon.


      • kyllä naurattaa
        naurattaako kirjoitti:

        Koitatko profiloida? Turhaa työtä teet, keskittyisit vain oman työsi hoitoon.

        Ei tarvitse profiloida koska tiedämme jo, kuka olet. Mutta tuota kiemurteluasi ja valehteluasi on hauskaa seurata!


      • hekotellaan vaan
        kyllä naurattaa kirjoitti:

        Ei tarvitse profiloida koska tiedämme jo, kuka olet. Mutta tuota kiemurteluasi ja valehteluasi on hauskaa seurata!

        Miksi sitten profiloit. Jos kerran luulet tietäväsi minut, niin anna huomenna rohkeasti vinkki. Maanantai koittaa ja hommat jatkuvat, ainakin minulla.


      • tottakai hekotellaan
        hekotellaan vaan kirjoitti:

        Miksi sitten profiloit. Jos kerran luulet tietäväsi minut, niin anna huomenna rohkeasti vinkki. Maanantai koittaa ja hommat jatkuvat, ainakin minulla.

        En profiloi. Ei tarvitse enää. Jaa vinkin haluat? Katso taaksesi useammin niin hoituu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe