Vertailu Avensis 2.0D4-D vs. MB E200 CDi (2012)

The Köle

Nytpähän kävi niin, että isä päivitti hyvin palvelleen Ave 2.0D4-D 2001 11 vuotta nuorempaan Mersuun.

-minäpä siis kävin tutustumassa ja koeajolla:

CDi moottori 7 lovisella automaattilaatikolla on selvästi mukavampi kuin tuo minun 6-lovinen vatkattava manuaali, mikä on vielä harvalla perävälityksellä....

rengasmelu varsinkin soratiellä voittaa minun Aven, jousitusmukavuus hivenen parempi, mutta suurta eroa ei ole, olisko syynä 2cm madallettu malli?

pysäköintitutkassa on selvät ledinäytöt eikä auto ala heti piipaileen, kun estettä lähestytään

- Mersuun laskeudutaan kun autoon (Avensis) noustaan..... MB siis matala auto En kovasti tutustunut penkin säätöihin, mutta muutenkaan isän säädöt ei minulle oikein sopineet

- mittaristo epäselkeä, pieniä näyttöjä, nopeusmittarin asteikko ja viisari saman värinen....vaikeasti luettava joissain olosuhteissa

- tavaratila kapea: MB:n menee 114cm pitkä tavara esim. pelimaila Aveen 130cm -tässä lienee meluttomuuden syy: äänieristeitä ja fylliä on niin paljon, että verottaa tiloja

-multimedia näyttö englannin kielinen

-ohjaus tuntui Aven jälkeen raskaalta


SUMMARUM:
Iskällä on varmaan hyvä auto, sen loppuelämän (70v. nyt). -auto oli päältä kuin uusi, ei edes kiveniskemiä konepellissä tai helmoissa. -ed. omistaja oli vakuuttanut, että ei ole maalattu, auto on ex-taksi

-vaikka en olekaan omaan autooni täysin tyytyväinen, ei tuo koeajo mitään autokuumetta minulle aiheuttanut :-)

52

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      Lisää keskustelun aihetta:

      -miksi MB:ssä on noi Tojossa parjatut takaluukun giljotiini saranat?

      • ratkaiseva ero

      • eej ctöljew ölc rj
        ratkaiseva ero kirjoitti:

        MB:n saranat muistuttavat hieman Avensiksen vastaavia, mutta niissä on ratkaiseva toiminnallinen ero, jonka sinäkin taatusti tiedät: MB:n saranat eivät voi murskata matkatavaroita!
        Niille, jotka epäilevät miksi niissä voisi olla eroa, alla pari kuvaa.
        http://www.car-bags.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Toyota-Avensis-sedan-12-Car-Bags-6.JPG
        http://www.team-bhp.com/forum/eclass/m/Interiors/merc_eclass_18.jpg

        Näin se taas tieto lisää Tojoteron tuskaa.


      • The Köle
        eej ctöljew ölc rj kirjoitti:

        Näin se taas tieto lisää Tojoteron tuskaa.

        Kellä lisää, kellä ei..... MB saranat on käytännössä fyllien sisällä.... toisin sanoen tavaratilaa on yhtä vähän, ellei jpa vähemmän kuin Tojossa......


      • laaduttomuutta
        The Köle kirjoitti:

        Kellä lisää, kellä ei..... MB saranat on käytännössä fyllien sisällä.... toisin sanoen tavaratilaa on yhtä vähän, ellei jpa vähemmän kuin Tojossa......

        Se nyt vaan on sitä yleistä laaduttomuutta, jos takaluukun saranat pystyvät murskaamaan matkalaukun tai perintökirstun kannen.
        Toisaalta mitä hyötyä on suojaamattomien saranoiden tuomasta käyttökelvottomasta lisätilasta?

        Täytyy sanoa, että isäsi ymmärtää laadun päälle.


    • tiedoksi vaan

      Penkissä on oikea korkeussäätö ja muitakin mukavan ajoasennon takaavia säätöjä ja siihen mittaristoon saa valikosta erilaisia asioita, mm. digitaalisen nopeusnäytön, joka on oikeasti selkeä, Mittareita ei tarvitse ajaessa lueskella, kyllä auto ilmoittaa, jos jokin asia on pielessä tai nesteet vähissä jne. Onnittelen isääsi hyvästä valinnasta! Myönnä pois, että olet edes hieman kateellinen.

      • The Köle

        Moottori/laatikko yhdistelmästä olen kateellinen, mutta muuten odotin pajon suurempaa ajonautintoa.

        -sellaista, jota suoli24:n premium-provoilijat kehuvat "osta kunnon auto"-viesteissään en kuitenkaan kokenut.


      • E220 CDI
        The Köle kirjoitti:

        Moottori/laatikko yhdistelmästä olen kateellinen, mutta muuten odotin pajon suurempaa ajonautintoa.

        -sellaista, jota suoli24:n premium-provoilijat kehuvat "osta kunnon auto"-viesteissään en kuitenkaan kokenut.

        E-sarja tarjoaakin Mersun perinteiseen tapaan kolmella paikalla mukavaa kyytiä edullisesti ja yksi raukka joutuu ratin taakse.

        Ajamisen ilo löytyy C-sarjasta. Mitä uudempi, sen parempi.


    • isät edellä

      ja pojat perässä. Sinäkin ajat jonakin päivänä omalla Mersulla.

      • The Köle

        Voit olla hyvinkin oikeassa. -vielä en pehmennyt, mutta jos Tojotaa ei rupea saamaan saman tyyppisellä moottori/laatikko yhdistelmällä, saattaa merkin vaihto olla minullakin edessä.

        -isällä ehdoton valintakriteeri oli automaatti ja sen me ihan yhdessä todettiin, että Tojon 2.2DCat Automaatin hinta on liian kallis, varsinkin kun noita 2v. Mersuja saa halvemmalla, kuin uuden Aven. MB kuitenkin kestää kokonaisuudessaan pidempään, vaikka kulutusosia siinä saattaa mennä enemmän.....


      • Niin saa, mutta
        The Köle kirjoitti:

        Voit olla hyvinkin oikeassa. -vielä en pehmennyt, mutta jos Tojotaa ei rupea saamaan saman tyyppisellä moottori/laatikko yhdistelmällä, saattaa merkin vaihto olla minullakin edessä.

        -isällä ehdoton valintakriteeri oli automaatti ja sen me ihan yhdessä todettiin, että Tojon 2.2DCat Automaatin hinta on liian kallis, varsinkin kun noita 2v. Mersuja saa halvemmalla, kuin uuden Aven. MB kuitenkin kestää kokonaisuudessaan pidempään, vaikka kulutusosia siinä saattaa mennä enemmän.....

        Saa halvemmalla kunhan on se taksi tai muu liikaa ajettu ja pätkäajettu.


      • The Köle
        Niin saa, mutta kirjoitti:

        Saa halvemmalla kunhan on se taksi tai muu liikaa ajettu ja pätkäajettu.

        -ihan sama, miksi saa halvemmalla...... premiumin ja normaalin erottaa juuri se, että materiaalit ovat sellaiset, että auto näytti olevan kuin uusi, 140tkm ajettuna.

        Onko 2v taksi sittenkään huono sijoitus?
        -autolla on kuitenkin hyvin vähän kylmäkäynnistyksiä.....

        -minulla kahden Tojon kokemus, että kilometrit ei ole puoliakaan auton vanhenemisessa.

        -molemmista minulla loppui luotto n. 14 vuoden kohdalla, toisessa oli mittarissa 360tkm ja toisessa lähes 560tkm........


      • Vähillä kilsoilla
        The Köle kirjoitti:

        -ihan sama, miksi saa halvemmalla...... premiumin ja normaalin erottaa juuri se, että materiaalit ovat sellaiset, että auto näytti olevan kuin uusi, 140tkm ajettuna.

        Onko 2v taksi sittenkään huono sijoitus?
        -autolla on kuitenkin hyvin vähän kylmäkäynnistyksiä.....

        -minulla kahden Tojon kokemus, että kilometrit ei ole puoliakaan auton vanhenemisessa.

        -molemmista minulla loppui luotto n. 14 vuoden kohdalla, toisessa oli mittarissa 360tkm ja toisessa lähes 560tkm........

        Ei nuo pitäisi vielä tuntua missään, kone ja laatikko uudenveroinen. Taksissa aika matala lukema, ilmeisesti vain yksi kuski.


      • The Köle
        Vähillä kilsoilla kirjoitti:

        Ei nuo pitäisi vielä tuntua missään, kone ja laatikko uudenveroinen. Taksissa aika matala lukema, ilmeisesti vain yksi kuski.

        -sitähän minäkin

        kattelin hintoja netistä ja tollanen auto maksaa vissiin 60te..... 25 tonnia kadonnut hinnasta. -ei taida kodota enää seuraavan 2v. aikana.......


    • Merssu mies

      Voihan harmi kun isi perintörahojani tuhoaa.

      Halpa on ollut jos on kovetussa kunnossa. Toivottavasti ei ostettu joltain rinta-juopolta, rukkaa nääs mittareita. On ollut telkussa huijausten kera. Vanha taksi,,, Olisiko kuitenkin kannattanut laittaa tonni lisää ja ostaa siviili ajossa ollut merssu.

      • The Köle

        Viis perinnöstä! Mulla ja veljelläni on iso tupa ja auto/autoja........

        -itse ainakin yllytin isää ostaamaan uudeman ja turvallisemman auton....-isä on sen ansainnut. -elämässään niin paljon töitä tehnyt ja meitä lapsia auttanut ja rahallisestikin tukenut aikanaan tukenut.......

        -mitä mittarin rukkaamiseen tulee, niin tuskin auto näyttää uutta vastaavalta, jos olisi vaikka 100 tuhatta enempi ajettu........


      • tuotan pettymyksen

        Tiedoksi sinulle Merssu mies, että tuonkin Mersun todelliset kilometrit on helppo todentaa, eiköhän Veholta löydy tarvittavat sähköiset dokumentit, Nykyisin Mersuissa kun ei ole mitään käsin täytettyjä huoltovihkoja. Kateellisuutesi saa kirjoittamaan näköjään mitä sattuu.


    • samppakaljat

      Käytetty mersu on sama kuin korkattu pullo.

      • ontuva vertaus

        sillä korkkaamattomasta pullosta on paha nauttia.


    • Merssu mies

      Merssumiehet ei kadehti, koska on tietoa elämästä.

      Halusin vaan sanoa että vanhaan taksiin ei saa sortua. Olen myös joskus vähissä rahoissa ostanut vanhan taksin. Niin lupasin itselle että ei koskaan vanhaa taksia. Jokainen tietää että km on helppo muutella.

      Toivottavasti on edes ostettu merssuliikkeestä. Harmi että ihmiset jotka on vähissä rahoissa ei siedä totuutta.

      • ymmärrän hyvin

        että sinua on autokaupoissa kusetettu. Kaikki eivät kuitenkaan ole epärehellisiä vaikka niin luulet.


    • Pojutus

      " rengasmelu varsinkin soratiellä voittaa minun Aven, jousitusmukavuus hivenen parempi, mutta suurta eroa ei ole, olisko syynä 2cm madallettu malli?

      - Mersuun laskeudutaan kun autoon (Avensis) noustaan..... MB siis matala auto En kovasti tutustunut penkin säätöihin, mutta muutenkaan isän säädöt ei minulle oikein sopineet"

      Kaksi senttiä korkeudessa ilman muuta tuntuu, mutta mersu tunnetaan juuri erinomaisesta jousituksestaan. Jokin urheilualusta 200 CDI-mallissa taksikäytössä on *hiukan* omituinen valinta. Olikohan mukana vielä näyttävät, mukavuutta heikentävät isot vanteet?
      Ei niiden sähkösäätöisten penkkien säätämisessä itselle sopiviksi olisi kannattanut pihistellä.

      • Pätkä-Ysi

        Toisaalta taksikuskin koulutus on hyvin lyhyt. Yleisesti ottaen on niin että sivistyneisyys korreloi voimakkaasti koulutustasoon.


      • kerrohan meille
        Pätkä-Ysi kirjoitti:

        Toisaalta taksikuskin koulutus on hyvin lyhyt. Yleisesti ottaen on niin että sivistyneisyys korreloi voimakkaasti koulutustasoon.

        Kertooko mielestäsi automerkkikin ihmisestä jotain, mikä on sivistyneen ihmisen auto?


      • Pätkä-Ysi
        kerrohan meille kirjoitti:

        Kertooko mielestäsi automerkkikin ihmisestä jotain, mikä on sivistyneen ihmisen auto?

        Kertoo aika paljon taksikuskista kun hankkii madallussarjan märssuun jonka yleisesti tunnettuna hyvänä puolena on alustan toiminta ja jousitusmukavuus.


      • The Köle

        Ensimmäisen auton omistaja oli renkaiden suhteen ollut äärimmäisen fiksu....

        Autossa on 16" RENKAAT ja 60 PROFIILILLA!

        -16" takaa sen, että iskä ei mene konkurssiin rengaspajalla ja 60-sarja sen, että auto ei ole kivireki.

        Lähinnä tässä jousitusasiassa lämmmitti se asia, että oma auto on ilmeisesti saavuttavut autojen "esikuvan" jousitusta, eikä se olekaan niin huono, kuin olin kuvitellut...... -yksikään auto ei taida olla tänä päivänä suunniteltu Suomen "kelirikkoisille" maanteille.....

        "Ei niiden sähkösäätöisten penkkien säätämisessä itselle sopiviksi olisi kannattanut pihistellä."

        -ensinnäkään käytettyä autoa ostaessa ei ruksata varusteita, vaan auto valitaan omien minimi-kriteerieen (tässä tapauksessa diesel automaatti) ja myynnissä olevien joukosta hintalaatusuhteen mukaan eniten miellyttävä.....

        .-isälle ei tuntunut olevan penkki mikään ongelma. -siitä vain totesin tämän mataluuden, kun isä sanoi, että hänen ottaa pää kattoon (pit. 178cm) jos hän nostaisi vielä penkkiä......


      • 4d4
        The Köle kirjoitti:

        Ensimmäisen auton omistaja oli renkaiden suhteen ollut äärimmäisen fiksu....

        Autossa on 16" RENKAAT ja 60 PROFIILILLA!

        -16" takaa sen, että iskä ei mene konkurssiin rengaspajalla ja 60-sarja sen, että auto ei ole kivireki.

        Lähinnä tässä jousitusasiassa lämmmitti se asia, että oma auto on ilmeisesti saavuttavut autojen "esikuvan" jousitusta, eikä se olekaan niin huono, kuin olin kuvitellut...... -yksikään auto ei taida olla tänä päivänä suunniteltu Suomen "kelirikkoisille" maanteille.....

        "Ei niiden sähkösäätöisten penkkien säätämisessä itselle sopiviksi olisi kannattanut pihistellä."

        -ensinnäkään käytettyä autoa ostaessa ei ruksata varusteita, vaan auto valitaan omien minimi-kriteerieen (tässä tapauksessa diesel automaatti) ja myynnissä olevien joukosta hintalaatusuhteen mukaan eniten miellyttävä.....

        .-isälle ei tuntunut olevan penkki mikään ongelma. -siitä vain totesin tämän mataluuden, kun isä sanoi, että hänen ottaa pää kattoon (pit. 178cm) jos hän nostaisi vielä penkkiä......

        Sähköinen korkeussäätö lienee siinä vakiona tai on varsin poikkeuksellinen yksilö, käytettynäkin


      • 4d4
        Pätkä-Ysi kirjoitti:

        Kertoo aika paljon taksikuskista kun hankkii madallussarjan märssuun jonka yleisesti tunnettuna hyvänä puolena on alustan toiminta ja jousitusmukavuus.

        Kertoo taksikuskista joka haluaa hyvät ajo-ominaisuudet vielä paremmiksi. Mukavuus ei siitä juuri kärsi


      • Pätkä-Ysi
        4d4 kirjoitti:

        Kertoo taksikuskista joka haluaa hyvät ajo-ominaisuudet vielä paremmiksi. Mukavuus ei siitä juuri kärsi

        Jos haluaa jäykän ja lyhyet joustot omaavan alustan, olisi kannattanut ostaa japsikinneri. Toyota, mazda, subaru, honda, mitä niitä onkaan. Kaikissa japsikinnereissä on liian lyhyet joustovarat, etenkin ylöspäin. On jäykkä ja pintakova alusta vakiona ja pakkasella suorastaan kisa-alusta.


      • Toyota nothing else
        4d4 kirjoitti:

        Kertoo taksikuskista joka haluaa hyvät ajo-ominaisuudet vielä paremmiksi. Mukavuus ei siitä juuri kärsi

        Jousien lyhentäminen nyt ei ajo-ominaisuuksia paranna, heikentää mukavuutta.


      • C180 Kompressor
        4d4 kirjoitti:

        Sähköinen korkeussäätö lienee siinä vakiona tai on varsin poikkeuksellinen yksilö, käytettynäkin

        Kuullostaa kyllä erikoiselta kun C:n perusmallissakin korkeussäätö on vakiovaruste - ollut jo vuosia.


      • The Köle
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Kuullostaa kyllä erikoiselta kun C:n perusmallissakin korkeussäätö on vakiovaruste - ollut jo vuosia.

        -ei kukaan ole väittänyt, että siitä jotain perusvarusteita puuttuisi.

        -kirjoitin "isän säädöt ei minulle oikein sopineet" (enkä niitä mennyt säätämään 5km kokeilua varten)

        -kirjoitin "isä sanoi, että hänen ottaa pää kattoon (pit. 178cm) jos hän nostaisi vielä penkkiä" -tästä siis toteaminen, että matala auto

        -mitä korkeuteen tulee, niin toki pitää ottaa huomioon autoon noustaessa, että a) mulla on pari senttiä korkeammat renkaat kuin perusmallissa ja isällä vastaavasti se 2cm.n madallus..... -kyllä liki 5cm ero tuolin korkeudessa jo tuntuu!


      • voi voi insinööriä
        The Köle kirjoitti:

        -ei kukaan ole väittänyt, että siitä jotain perusvarusteita puuttuisi.

        -kirjoitin "isän säädöt ei minulle oikein sopineet" (enkä niitä mennyt säätämään 5km kokeilua varten)

        -kirjoitin "isä sanoi, että hänen ottaa pää kattoon (pit. 178cm) jos hän nostaisi vielä penkkiä" -tästä siis toteaminen, että matala auto

        -mitä korkeuteen tulee, niin toki pitää ottaa huomioon autoon noustaessa, että a) mulla on pari senttiä korkeammat renkaat kuin perusmallissa ja isällä vastaavasti se 2cm.n madallus..... -kyllä liki 5cm ero tuolin korkeudessa jo tuntuu!

        Kaksi senttiä korkeammat renkaat nostaa maavaraa vain sen 1 sentin.


      • The Köle
        voi voi insinööriä kirjoitti:

        Kaksi senttiä korkeammat renkaat nostaa maavaraa vain sen 1 sentin.

        Petteriltä taas kampitusyritys? :-)

        talvirenkaani karvalakkimallin 205/60/16 halk. = ~65cm
        alla olevat kesärenkaat 215/60/17 halk. = ~69cm

        Eli sitä maavaraa vaan taitaapi olla sen ~2cm enemmän......


      • voi voi insinööriä
        The Köle kirjoitti:

        Petteriltä taas kampitusyritys? :-)

        talvirenkaani karvalakkimallin 205/60/16 halk. = ~65cm
        alla olevat kesärenkaat 215/60/17 halk. = ~69cm

        Eli sitä maavaraa vaan taitaapi olla sen ~2cm enemmän......

        Itsehän sanoit:
        "mulla on pari senttiä korkeammat renkaat kuin perusmallissa"


      • The Köle
        voi voi insinööriä kirjoitti:

        Itsehän sanoit:
        "mulla on pari senttiä korkeammat renkaat kuin perusmallissa"

        Ok sait haluamasi pätemisesi läpi.

        -tekninen virhe siis em. lauseessa.....olisi pitänyt kirjoittaa:

        "mulla on pari senttiä korkeutta lisäävät renkaat kuin perusmallissa"


      • The Köle
        voi voi insinööriä kirjoitti:

        Itsehän sanoit:
        "mulla on pari senttiä korkeammat renkaat kuin perusmallissa"

        PS. renkaan profiili tarkoittaa renkaan leveyden suhdetta KORKEUTEEN.
        Renkaan korkeus siis on tosiasiassa eri asia kuin HALKAISIJA.


      • voi voi insinööriä
        The Köle kirjoitti:

        PS. renkaan profiili tarkoittaa renkaan leveyden suhdetta KORKEUTEEN.
        Renkaan korkeus siis on tosiasiassa eri asia kuin HALKAISIJA.

        kyllä renkaan profiili tarkoittaa renkaan korkeuden suhdetta leveyteen prosentteina ilmaistuna.


      • The Köle
        voi voi insinööriä kirjoitti:

        kyllä renkaan profiili tarkoittaa renkaan korkeuden suhdetta leveyteen prosentteina ilmaistuna.

        -juu.... pitää vissiin alkaa käyttämään kirjautumista, että pystyy muokkaamaan hosumalla tehtyjä virheitä.... :-)

        PS. eiköhän tämä jo riitä tätä asian vierestä pelleilyä?


      • madalletusta vielä
        Pätkä-Ysi kirjoitti:

        Kertoo aika paljon taksikuskista kun hankkii madallussarjan märssuun jonka yleisesti tunnettuna hyvänä puolena on alustan toiminta ja jousitusmukavuus.

        Jos tuo madallus on ollut jo uutena, on siinä autossa taatusti myös pohjapanssari. Muuten on vähän vaikea ymmärtää, miksi taksissa olisi madallettu alusta, sillä niillähän joutuu ajelemaan jos jonkinlaisilla teillä ja kaupungissakin madalletulla alustalla on omat ongelmansa.


      • The Köle
        madalletusta vielä kirjoitti:

        Jos tuo madallus on ollut jo uutena, on siinä autossa taatusti myös pohjapanssari. Muuten on vähän vaikea ymmärtää, miksi taksissa olisi madallettu alusta, sillä niillähän joutuu ajelemaan jos jonkinlaisilla teillä ja kaupungissakin madalletulla alustalla on omat ongelmansa.

        -mä sain sen käsityksen, että se olisi kuulunut johonkin varustetasoon....

        -mitä niitä varustepaketteja onkaan Elegance, Avantgarde?

        -kuuluisko johon tuollaiseen pakettiin vakiona madallus?


      • jotain tuollaista
        The Köle kirjoitti:

        -mä sain sen käsityksen, että se olisi kuulunut johonkin varustetasoon....

        -mitä niitä varustepaketteja onkaan Elegance, Avantgarde?

        -kuuluisko johon tuollaiseen pakettiin vakiona madallus?

        eli perusmallissa ja Elegancessa vakiona ns. Comfort alusta ja Avantgardessa ns, madallettu alusta. Sitten on vielä ns. urheilualusta, joka kai lisävaruste.


      • vanhaan tapaas
        The Köle kirjoitti:

        -juu.... pitää vissiin alkaa käyttämään kirjautumista, että pystyy muokkaamaan hosumalla tehtyjä virheitä.... :-)

        PS. eiköhän tämä jo riitä tätä asian vierestä pelleilyä?

        Seuraavaks meet pelleileen asiasta


      • moni pettynyt
        Pätkä-Ysi kirjoitti:

        Jos haluaa jäykän ja lyhyet joustot omaavan alustan, olisi kannattanut ostaa japsikinneri. Toyota, mazda, subaru, honda, mitä niitä onkaan. Kaikissa japsikinnereissä on liian lyhyet joustovarat, etenkin ylöspäin. On jäykkä ja pintakova alusta vakiona ja pakkasella suorastaan kisa-alusta.

        Moni japsi kesäkeleillä (kun käy autoliikkeessä pikaisesti kokeilemassa) hämäävästi oikeinkin perhemukava. Kun tulee jäät pintoihin, niin alusta onkin puukenkä.


      • The Köle
        vanhaan tapaas kirjoitti:

        Seuraavaks meet pelleileen asiasta

        ???

        -sovitaan sitten näin....


      • E220 CDI
        The Köle kirjoitti:

        Ensimmäisen auton omistaja oli renkaiden suhteen ollut äärimmäisen fiksu....

        Autossa on 16" RENKAAT ja 60 PROFIILILLA!

        -16" takaa sen, että iskä ei mene konkurssiin rengaspajalla ja 60-sarja sen, että auto ei ole kivireki.

        Lähinnä tässä jousitusasiassa lämmmitti se asia, että oma auto on ilmeisesti saavuttavut autojen "esikuvan" jousitusta, eikä se olekaan niin huono, kuin olin kuvitellut...... -yksikään auto ei taida olla tänä päivänä suunniteltu Suomen "kelirikkoisille" maanteille.....

        "Ei niiden sähkösäätöisten penkkien säätämisessä itselle sopiviksi olisi kannattanut pihistellä."

        -ensinnäkään käytettyä autoa ostaessa ei ruksata varusteita, vaan auto valitaan omien minimi-kriteerieen (tässä tapauksessa diesel automaatti) ja myynnissä olevien joukosta hintalaatusuhteen mukaan eniten miellyttävä.....

        .-isälle ei tuntunut olevan penkki mikään ongelma. -siitä vain totesin tämän mataluuden, kun isä sanoi, että hänen ottaa pää kattoon (pit. 178cm) jos hän nostaisi vielä penkkiä......

        Mikä estäisi ruksaamasta aivan itselle sopivan mittaista vaatimuslistaa myös käytetyn ostossa?

        Omalla ostoslistalla on viimeisimmissä käytetyn ostoissa vähintään 10 ehdotonta vaatimusta, värejä ja varustelua myöden.


      • E220 CDI
        The Köle kirjoitti:

        Petteriltä taas kampitusyritys? :-)

        talvirenkaani karvalakkimallin 205/60/16 halk. = ~65cm
        alla olevat kesärenkaat 215/60/17 halk. = ~69cm

        Eli sitä maavaraa vaan taitaapi olla sen ~2cm enemmän......

        Jos tuo on todella ensimmäisen omistajan valinta, niin ihmettelen, millä logiikalla on valittu kovempi ja matalampi alusta ja kapein ja pehmein vakiorengas samaan autoon?

        Pikemminkin epäilen ensimmäisen omistajan tilanneen Avantgarden sen vakioalustalla (=matala) ja 245/45/17 renkain, jollaisena se tehtaalta toimitetaan,, ellei ostaja muuta pyydä. Sen jälkeen joko hän tai joku myöhempi suhari on tulleen katumapäälle ja vaihtanut liian kovajousiseen autoon liian pehmeät renkaat?

        215/60/16 ei ole vakiokoko, vaan kasvattaa vierintäkehää hieman. Kannattaa kokeilla myös 225/55/16 sitten kun rengaskauppojen aika tulee. Siinä on yhtä paljon kumia vanteen ja asfaltin välissä kuin tuossa kapeimmassakin koossa, mutta ilman samaa syytä, jonka vuoksi kesärengasta on jo levennetty...


    • iisi isi

      Isi mnee renkaista konkurssiin. Mitä tekee älskä, meneekö myös. Voi voi minun isiä ja äitiä.

      • kiitos petteri

        kerro Petteri mikä on mnee ja älskä


    • Niinpäs

      En menis mersua kehumaan, tutulla oli sellainen uutena ostattu. Jatkuvia vikoja, lopulta palo pinna kun tyttö oli menettää henkensä kun sateella lähti mersulla ohittamaan kuorma autoa, siin juuri kun pääsi kuormauton sivulle, niin Mersusta katosi tehot ja vastaan tuli auto joka ei normaali tilanteessa olisi ehtinyt lähellekkään. Mutta kun työttö yrittä polkea kaasua, kunnens älysi jarruttaa ja viime hetkessä sai ohjattu auton kuormauton taakse. Mersu poistu perheestä seuraavna päivänä ja Toyota tuli tilalle, ongelmat katosi historiaan Mersun mukana.

      • Ruahahahaaaaaaa

        Ei nyt ole aprillipäivä, ei lähellekään.


      • TeeGeeTee

        Ilmamassamittari teettää sellaista. Vikaa tavattu kaikista autoista joissa on ilmamassamittari. Itse koin ko. vian ensimmäistä kertaa 1989 saabissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe