Tullin ohjeistus vai laki

pelliturseesta

Tulin Venäjältä Suomen tulliin mukanani 200kpl savukkeita. Olen käynyt koko elämäni aikana Venäjällä alle 20 kertaa ja niistä suurimman osan tänä kesänä. Tullivirkailija totesi että olen käynyt näköjään Venäjällä joka päivä ja kysyi olenko tuonut savukkeita joka kerta 200kpl? Tähän tullivirkailija totesi että heidät on ohjeistettu ,viikon aikana saa tuoda kaksi kertaa 200kpl savukkeita. Katsoin tarkkaan tullin sivut ja siellä luki selvästi että EU.n ulkopuolelta tultaessa alle 20.tunnin matkalta saa tuoda itselle tai lahjaksi 200kpl savukkeita!! Ketä pitää uskoa ja onko laissa määrätty kuinka usein Venäjällä saa omalla autolla käydä. Tulen edelleenkin käymään Venäjällä niin usein kuin tarpeellista ja laki sallii. Kuka tuollaisen ohjeistuksen voi antaa ohi lainsäädännön. Toimin tullin sivustojen ohjeiden mukaan ja minusta tehdään rikollinen. Ensin tehdään määräykset ja ne kumotaan ohjeistuksella. Kertokaa jos jollain on tietoa. Tullivirkailija sanoi tupakasta,"ainoastaan omaan käyttöön",mutta tullin sivuilla lukee,"lahjaksi,tai omaan käyttöön". Suomeen tuodaan satoja kiloja huumeita ja kuinka paljon muuta kellettyä mille tulli ei mahda mitään ja kytätään tunteja saaliina kartonki tupakkaa. Oudoin kysymys oli,kuuluuko runkopalkki autoon vai onko jälkeenpäin asennettu :(
25v vanha auto tekee rikollisen ja kolmena päivänä käynti suurrikollisen. Käytettäisiin huumekoiria,ne ei ajattele vaan hoitaa hommansa esimerkillisesti.

3

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiitw

      Nyt on vähemmän Venäläisiä turisteja, joten tullimiehillä on aikaa ruveta harrastamaan kyykytystä.

      • Viukka Sunossa

        Tullissa on paljon luonnevikaisia kumisaappaita, nämä pyrkivät tekemään omia "ohjeistuksia", VALITA pienimmästäkin reijästä kumisaappaassa !


    • Omatoimimatkaaja

      No jos todella polttelet tupakkaa niin paljon taikka viitsit lahjoitella todella tuttavillesi niin paljon, vaan tuskin on uskottavaa jos ramppaat alvariinsa ja joka kerta tuot 200kpl savukkeita. No huvinsa kullakin, olen itsekin joutunut joskus maksamaan tullia tupakoista, joita TODELLA olin tuomassa kaverille lahjaksi, itse kun en polta. Sen koomin en ole viitsinyt tupakoita edes kuljetella mukanani, mielestäni aivan nappikauppaa ja tupakkaa saa ostaa Suomestakin kaupoista.
      Venäjälle en nyt kyllä lähde autolla taikka moottoripyörällä seikkailemaan, ihan periaatteessa, mukavahan siellä on ollut matkata, mutta jurppii nuo Putinin tempaukset, että ei juuri kiinnosta. nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe