Voi taivas!

Huhhuh!

Eipä oikein muuta voi sanoa kun luin Iltalehdestä jutun Helsingin opiskelija asunnosta, joka oli ollut törkyisessä kunnossa... Eikö siellä Hesassa osata siivota, kun tuollaisiin törkyluukkuihin laitetaan ihmiset asumaan?! Ei mikään ihme, että saatte elellä siellä lutikoiden keskellä, eipä kyllä kateeksi käy! En muuttais Helsinkiin mistään hinnasta!

11

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääke tuohon

      Noissa opiskelija asunnoissa asuu niitä muualta tulleita, siivottomuus kuvaa vain muualla olevaa hygienian tasoa. Meillä Helsingissä asutaan kyllä tosi siististi.
      Pitäisi laittaa jonkinmoinen karanteeni, noille muualta tuleville, niin ei kaupunkiin tulisi maalaisten syöpäläisiä ongelmaksi.

      • Just joo.

        Kyllä mä olettaisin että koska siellä asuu niin paljon ulkkiksia ja huumeveikkoja,taudit leviää...
        Ja mitä,oon todennut siellä käydessäni, kyllä vaan keskustassa viemärit lemuaa...eipä tee enää mieli sinne päin...


      • Tulossa olen!
        Just joo. kirjoitti:

        Kyllä mä olettaisin että koska siellä asuu niin paljon ulkkiksia ja huumeveikkoja,taudit leviää...
        Ja mitä,oon todennut siellä käydessäni, kyllä vaan keskustassa viemärit lemuaa...eipä tee enää mieli sinne päin...

        Olen asunut pikkukylässä. Hyvin oli narkkareita siellä jo viime vuosituhannella. Tokkopa päihteiden käyttäjät elävät siististi missään. Useimmissa maaseutukaupungeissa on vuokratalolähiöt, ja tiedän kokemuksesta, että siellä saadaan kämpät parissa kuukaudessa peruskorjauskuntoon.

        Ehkä syöpäläisten leviämistä hidastaa se, että harva haluaa muuttaa pääkaupunkiseudulta takaisin landelle. Muuttokuorman mukana tuholaiset leviävät, joten kyllä te niitä saatte, älä yhtään huolehdi.


    • joo ei just

      Ulkolaiset ne on siistiä porukkaa, mutta huumeet toki tuovat siivottomuuden mukanaan.

      • Ap.

        Ai on vai...jotkut on, jotkut ei....tiedän tapauksia...


    • uusstadilainen

      Luteiden kohdallahan sillä ei ole mitään merkitystä, onko kämppä likainen vai siisti. Siistissä kämpässä ne vain huomaa helpommin. Jos luteita tulee, niin niitä tulee kämpän kunnosta riippumatta. Niitä voi tulla mukana esim. ulkomaanreissulta. Toisaalta onhan luteita Suomessakin aina ollut. On vain saatu häädettyä ajan saatossa pois. Olisivatne kyllä hemmetin ikäviä "kämppiksiä".

    • putsiskliin

      "Eikö siellä Hesassa osata siivota,..."

      Helsingin asukkaista n.65% on maalta muuttaneita joilla on hieman poikkeava käsitys siisteydestä.

    • monennessa polvessa

      Minun suku isän puolelta muutti Helsinkiin joskus 1800 luvun viimeisinä vuosina, äidin puolen suku taas on asunut Helsingissä jo kauemmin. Kaikkien meidän suku on aikanaan maalta Helsinkiin muuttaneita. Lutikat on varmaan myös aikoinaan maalta ihmisten mukana Helsinkiin tulleet.

    • Pieni kulkija

      Kannattaneeko noin typerään aloittajan provoon edes vastata mitään. Näkyy että järkeä on lusikalla annettu. Silloin ei voi kauhalla ammentaa.

    • Paskaa riittää

      Joo kolme päivää siivottin soluasuntoa kyllä oli paikat paskassa.Oli mieltä yletävää tuoda lapsi opiskelemaan kun sai ruveta toisten paskoja siivomaan. ei sinne voinut muutta ennen perustelista täysi siivousta.

      • Tiedan tapauksen, jossa asumisoikeusasunto oli jatetty siivoamatta pitkalta ajalta. Uusi asukas kuvasi kaiken ja lahetti kuvakokoelman seka reklamaation isannoitsijalle.Sai siivouskuluista useamman satasen korvauksen ja aiheesta. Kannattaa ainakin yrittaa reklamoida ja ottaa kuvat todisteeksi jos asunto on aivan torkeassa kunnossa. Tietaakseni HOAS maksattaa asukkaalla jollei siivoa pois lahtiessaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe