Runsaat lisälyönnit raskaana ollessa

kolmatta odottava äiti

Olen siis raskaana ja onneks kuitenkin hieman voiton puolella eli reippaasti yli puolen välin. Nyt viikkoja 34 ja ainoa huolta aiheuttava vaiva on nuo lisälyönnit...
Mulla on ollu niitä ennen raskauttakin ja tutkittu sydän ja kaikki pitäis olla ok. Edellisessä raskaudessaa niitä oli myös jonkin aikaa, mutta silloin niitä tuli vain iltaisin nukkumaan mentäessä. Nyt olen saanut ne riesaksi 24/7 ja alkaa todella ahdistaan ja häiritseen. Välillä tulee monta lisälyöntiä minuutissa ja välillä muutaman minuutti taukoa ettei tuu yhtään ja sit taas alkaa. Paljoa päivästä ei ole siis sellaista aikaa etteikö niitä tulis ollenkaan. Käyn välillä kävelemässä ja kuntosalilla, mutta ne on toistaseks menny hyvin eikä oo tullu lisäreitä. En ole löytänyt samoihin aikoihin laskettua aikaa odottavista äideistä kohtalotovereita vaikka rytmihäiriöitä voi esiintyä raskausaikana eli ns.kuuluu asiaan. Ei vissiin kuitenkaan mikään yleinen vaiva. En tiedä miksi edes avasin tästä tänne keskustelun..ehkä sit kohtalotovereiden toivossa.:| Tämä vaiva todella alkaa pelottaan koska synnytyskin lähenee niin miten pystyn siihen keskittyyn jos tällästä on sen aikanakin. Pelottaa jos tulee joku pahempi rytmihäiriö sillon tai odotusaikana..

Ja tutulle Kapa40-nimimerkille niin olen se kahden lapsen äiti joka on kirjotellut aiemmin lisälyönneistä kanssasi samoihin keskusteluihin.:)

22

4439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapa_40

      Ikävä kuulla että lisälyöntisyys pahentunut. Kuitenkin jos sydämestä ei ole löytynyt vikaa, niin vaaratonta pitäisi olla niin pitkään kun ei ala jatkuvasti olla jotain yli 10.000 vuorokausittain, se pitemmällä aikavälillä voi johtaa jonkin tyypin kardiomyopatiaan. Joiltain muiltakin olen kuullut että raskauden aikana lisäreitä ollut paljon, jos niihin taipuvaisuutta on.
      Tuo kun tulee useita minuutissa on todella epämukavaa, kokemuksesta tiedän. Itsellä kuitenkin tuollaiset 'kohtaukset' menneet muutamien tuntien kuluessa ohitse, mutta pahimpina aikoina ollut niitä useina päivinä peräkkäin. Se että niitä ei tule liikkuessa on hyvä merkki, tosin tervesydämisellä eivät rasituksessakaan yksittäisinä tulevat ole kardiologien mukaan vaarallisia.
      Se taas että tulisi yllättäen jokin vakava rytmihäiriö ei liene juurikaan mahdollista ilman sydänsairautta.

      Näilläkin palstoilla jotkut kertoneet saaneen avun Tambocor- lääkkeestä, mutta se taitaa olla niitä viimeisiä keinoja lisälyöntisyyden hoidossa, koska lääkkeellä voi olla sivuvaikutuksia ja vaatii säännöllistä seurantaa. En tiedä onko ylipäätään raskauden aikana mahdollista/turvallista käyttää ks. lääkettä, mutta ehkä voit lääkäriltä kysyä siitä. Beetasalpaajat ilmeisesti olit kokeillut ja eivät auttaneet?

      Itsellläni ollut viimeinen kuukausi vaihteeksi vähän huonompaa aikaa, lisäreitä on vaihdellen muutamasta kymmenestä ehkä muutamaan sataan per päivä. Sitä ennen oli viitisen kuukautta vähälisälyöntistä aikaa ja sitä ennen se puolitoista vuotta todella huonoa menoa.

    • aiemminkin

      Moi!

      Ei varmaan lohduta yhtään, mutta mulla lisälyönnit pahenivat joka raskauden myötä (minulla kolme lasta) ja nyt kun nuorin täyttää juuri 4v niin vaiva ei ole ainakaan helpottanut. Mutta yksi asia on ainakin lohduttava: Olen edelleen elossa :)

      Olen hiukan kateellinen miehelleni, joka ei tunne lisälyöntejä lainkaan; eilenkin tunnustelin hänen pulssiaan ja siinä muutaman minuutin aikana tuli lisäreitä muutamia, mutta ei hän tuntenut niitä lainkaan. ITse tunnen joka ikisen, ja kun niitä on satoja, ehkä tuhansia päivässä, niin ahdistaa kohtuullisesti. Joten jaan tuskasi, mutta muuta en osaa sanoa. Ehkä synnytys vähentää niitä, kun sekin on rasitus? JOs siis rasituksessa sinulla ei niitä tule? Tsemppiä.

    • ablaatio

      Minulla rytmihäiriöt alkoivat synnytyksen jälkeen. Vauva oli huono nukkumaan, joten jouduin valvomaan tosi paljon. Luulen, että siitä johtuen sain rytmihäiriöt riesakseni. Minulla oli todella runsasta lisälyöntisyyttä, jolloin joka toinen lyönti oli lisälyönti. Se sai olon tosi voimattomaksi ja "kohtaukset" saattoivat kestää monta tuntia. Näiden lisäksi minulla oli kammiotakykardiaa, josta tuli taas pyörryttävä olo. En kuitenkaan pyörtynyt koskaan, onneksi. Vauvan hoito oli todella raskasta, kun koko ajan täytyi pelätä, milloin kupsahdan vauva sylissäni. Minulle kokeiltiin monia eri lääkkeitä, mutta mistään ei ollut apua. Pari vuotta kärvistelin, jonka jälkeen vihdoin pääsin jatkotutkimuksiin. Minulle tehtiin rytmihäiriötutkimus ja sen yhteydessä katetriablaatio. Toimenpide oli tosi rankka, mutta pääsin pahoista rytmihäiriöistä eroon. Siitä olen onnellinen ja kiitollinen, mutta surutyötä olen joutunut tekemään sen suhteen, että emme uskalla enää kokeilla toisen lapsen saamista. En kestäisi, jos rytmihäiriöt alkaisivat uudelleen. Nyt voin nauttia täysipainoisesti arjesta lapseni kanssa. Harmittaa kyllä, että vauva-aika meni vähän pilalle noiden rytmihäiriöiden takia...

      Eli kysykää lääkäriltänne, olisiko teillekin mahdollista tehdä tuo ablaatio. Suosittelen sen rankkuudesta huolimatta.

      • kolmatta odottava äiti

        Iso kiitos vastanneille! Piti jo aiemmin vastailla, mutta jäänyt. Vaikka en ole vielä synnyttänytkään.:) Nyt on 39 2 ja vähän sellasia tuntemuksi, että pitkään ei tarvis odottaa vauvan syntymää mutta katsotaan.
        Samalla ovat lisälyönnitkin taas entisestään lisääntyneet.:( Tosi kurjan tuntusta kun jatkuvasti muljuaa. Tän raskauden takia olen varmaan pystynyt oleen suht "rento" vaikka on näin paljon lisälyöntejä mutta ilman raskaushormoneja oisin juossut lääkärit läpi ihan paniikissa. Tosin välillä pelottaa kyl tosi paljon, että mitä tästä seuraa kun näin paljon niitä tulee, entä sitten synnytys-miten siitä selviän tälläsellä sydämellä joka lyö ihan epätahtiin ja entä synnytyksen jälkeen-jatkuuko/paheneeko tämä vai pääsisinkö näistä eroon. Ja näiden lisälyöntien takia kuolemanpelko on kyllä koko ajan läsnä.:( Tosi kiva.
        Yks asia mikä vaivaa myös tässä asiassa on kun niitä lisälyöntejä tulee mulle useita minuutissa ja yleensä sen jälkeen röyhtäsen/ruoka kuplii kurkussa muutaman kerran ja lisälyönnit loppuvat. Sit saattaa olla jonkin aikaa rauhallista ja taas sama jatkuu. Voiskohan siis vatsahappojen pulputtelu pahentaa tota vaivaa vai onko niin päin, että sydämen muljuaminen aiheuttaa röyhtäilyä? Eilen kokeilin illalla Rennietä (varmaan ainut närästyslääke mitä saa raskaana ollessa syödä) ja ei se ainakaan auttanut kumpaankaan.
        Toivottavasti sulla Kapa_40 on taas parempi vaihe menossa. Ja samoin te muut kohtalotoveri äidit. Voikaahan hyvin ja saa kirjotella jos vielä jaksatte.:)


      • Kapa_40
        kolmatta odottava äiti kirjoitti:

        Iso kiitos vastanneille! Piti jo aiemmin vastailla, mutta jäänyt. Vaikka en ole vielä synnyttänytkään.:) Nyt on 39 2 ja vähän sellasia tuntemuksi, että pitkään ei tarvis odottaa vauvan syntymää mutta katsotaan.
        Samalla ovat lisälyönnitkin taas entisestään lisääntyneet.:( Tosi kurjan tuntusta kun jatkuvasti muljuaa. Tän raskauden takia olen varmaan pystynyt oleen suht "rento" vaikka on näin paljon lisälyöntejä mutta ilman raskaushormoneja oisin juossut lääkärit läpi ihan paniikissa. Tosin välillä pelottaa kyl tosi paljon, että mitä tästä seuraa kun näin paljon niitä tulee, entä sitten synnytys-miten siitä selviän tälläsellä sydämellä joka lyö ihan epätahtiin ja entä synnytyksen jälkeen-jatkuuko/paheneeko tämä vai pääsisinkö näistä eroon. Ja näiden lisälyöntien takia kuolemanpelko on kyllä koko ajan läsnä.:( Tosi kiva.
        Yks asia mikä vaivaa myös tässä asiassa on kun niitä lisälyöntejä tulee mulle useita minuutissa ja yleensä sen jälkeen röyhtäsen/ruoka kuplii kurkussa muutaman kerran ja lisälyönnit loppuvat. Sit saattaa olla jonkin aikaa rauhallista ja taas sama jatkuu. Voiskohan siis vatsahappojen pulputtelu pahentaa tota vaivaa vai onko niin päin, että sydämen muljuaminen aiheuttaa röyhtäilyä? Eilen kokeilin illalla Rennietä (varmaan ainut närästyslääke mitä saa raskaana ollessa syödä) ja ei se ainakaan auttanut kumpaankaan.
        Toivottavasti sulla Kapa_40 on taas parempi vaihe menossa. Ja samoin te muut kohtalotoveri äidit. Voikaahan hyvin ja saa kirjotella jos vielä jaksatte.:)

        Meillä lisälyöntiherkillä monet eri ärsykkeet aiheuttanevat niitä. Vatsahapot joista mainitsit on yksi niistä. Itse olen havainnut vuosien varrella monia ärsykkeitä jotka selvästi 'provosoivat' lisälyöntejä. Vatsaongelmat juuri yksi, stressitilanteet se merkittävin. Sitten on tietyt kehon asennot, kuten makuulle meno (ne lyhyet tiheämmät tykytystuneet tulevat useimmiten makuulle mennessä), kuntosalilla tietyt liikkeet saattavat aiheuttaa lisälyöntejä, väsymys, kuume. Sitten sykkeen nopeat eestaasvaihtelut, nousu- ja laskuvaiheessa tulee helposti lisäreitä. Näitä riittää;)

        Noin muuten jokunen viikko ollut aika hyvää aikaa, ei ole ollut kuin muutamasta muutamaan kymmeneen lisäriä per päivä.


      • kolmatta odottava äiti
        Kapa_40 kirjoitti:

        Meillä lisälyöntiherkillä monet eri ärsykkeet aiheuttanevat niitä. Vatsahapot joista mainitsit on yksi niistä. Itse olen havainnut vuosien varrella monia ärsykkeitä jotka selvästi 'provosoivat' lisälyöntejä. Vatsaongelmat juuri yksi, stressitilanteet se merkittävin. Sitten on tietyt kehon asennot, kuten makuulle meno (ne lyhyet tiheämmät tykytystuneet tulevat useimmiten makuulle mennessä), kuntosalilla tietyt liikkeet saattavat aiheuttaa lisälyöntejä, väsymys, kuume. Sitten sykkeen nopeat eestaasvaihtelut, nousu- ja laskuvaiheessa tulee helposti lisäreitä. Näitä riittää;)

        Noin muuten jokunen viikko ollut aika hyvää aikaa, ei ole ollut kuin muutamasta muutamaan kymmeneen lisäriä per päivä.

        No juu,siltä kyllä vaikuttais että aiheuttajia riittää mitta mikään ei auta niihin.:) Mä tänään hieman huolestuin enemmän taas näistä ihan jatkuvista tykytyksistä, että kävin päivystyksessä ekg:ssa. Filmille tuli muutamat kammioperäset lisärit ja kuulemma ihan tavallisia sellasia. Tälläsillr määrille ei tehdä mitään, että kärsimys jatkuu.:| Ja kysyin lääkäriltä tuosta röyhtäilyn ja lisälyöntien yhteydestä niin kuulemma siinä mielessä voi olla, että jos vatsassa on ilmaa niin saattaa elimellisesti häiritä sydäntä, mutta ei muuten ole yhteyttä. Mutta kyllä luulen, että vatsahapot todellakin ärsyttää jotenki sydäntä tai sitä hermoa. Ja mulla varmaan nyt vielä enemmän kun vauva on sen verran lytännyt kaikki sisuskalut läjään, että on niin tiiviisti yhdessä kaikki. Toivottavasti vaan synnytyksessä ei tule niitä tai alan hätääntyyn kun en pysty keskittyyn vaan synnyttykseen vaan pitää pelätä, että saanko jonkun slaagin siinä.:(
        Hienoa, että sulla on parempi jakso menossa. Toivottavasti se kestää pitkään.:)


    • aiemminkin

      Tsemppiä synnytykseen! Kyllä närästys voi aiheuttaa lisäreitä. SUlla voi hyvin johtua siitä että vauva painaa siellä ja sitten kun närästys polttelee niin ärsyttää hermoa.

      • kolmatta odottava äiti

        Iso kiitos!!! Mä tuun tänne kertoileen sitten miten meni.:)


    • N24

      Moi! Mulla on lisälyöntejä ollu jo monta vuotta ja nyt ootan esikoista. Eipä oo onneks ainakaan lisääntyneet raskauden myötä mut tiiä sit ku tää raskaus etenee pidemmälle..kaikista eniten mietityttää synnytys et jos silloi tulee noita muljahuksia :/ mut positiivine asia on et ei oo enää nii paljoa noita lisälyöntejä mitä joskus ollu :)

    • SVT2

      Itse olen jo yli 50 v, 4 nuoren äiti, ja rytmijhäiriöistä kärsiny koko elämäni. Sydän muuten ihan ok.

      Se raskauden ajan, ja esim menkkojen, runsaan ruokailun yms seurauksena vatsalaukun turvotus nostaa palleaa kohti sydäntä ja minulla ainakin ( jolla epäilty ylim johtorataa eteisessä) aiheuttaa rytmihäiriöitä.

      Kannattaa välttää iltasyömistä ja esim raskaana ollessa jos vaivoja, niin nukkua korkeammilla tyynyillä, niin ettei pallea pääse nousemaan kohti pumppua.

      Ystävälläni oli raskauden aikana löysä mahanportti joak aiheutti tosi pahasti närästystä ja hän " nukkui" loppuraskauden lähes istuma-asennossa.

      Raskaus sinänsä ei aiheuta rytmihäiriöitä, mutta kuten minulla, niin sydämes jotain ylim johtorataa/ lihas-säiettä, ja oireilee kun ylävatsa turpea.

      Ablaatiota jo kokeiltu 2 kertaa ja ei onnistuneet:(

      • kolmen äiti

        Moi! Ja kiitos taas viesteistä.:)
        Hienoa, että sulla on raskauden myötä vähentynyt lisälyönnit. Toivottavasti sama jatkuu loppuun asti. Mulla oli kans eka raskaus täysin lisälyönnitön. Toisella alko yhtäkkiä puolessa välin ja tässä kolmannessa kesti ihan loppuun asti lisälyöntejä. Tosin muutama päivä ennen synnytystä ne hieman väheni. Olisko paine vatsalaukussa helpottanu kun vauva painautui alaspain. En tiedä.

        Miten toi ylimääräinen johtorata diagnosoidaan? Näkyykö ekg:ssa? Vai missä? Mistä tiedän, että onko mulla sellanen vai tuleeko muuten vaan lisälyöntejä?:-o

        Viime viikolla tuli lähtö synnyttään ja luojan kiitos se meni tosi hyvin kaikin puolin! Huomasin kotona ollessa ainakin muutaman lisälyönnin, mutta en muista oliko enään sairaalassa. Vaikka niitä kyl välillä mietin synnytyksen aikana, että mitäs jos alkaa sydän hakkaan omiaan kesken kaiken mutta ei onneks.:) Ei tosin ehditty oleen sairaalassa kun hieman reilu tunti ja homma olikin jo ohi
        :) Nyt meillä tuhisee pikkuinen ja niin söötti tyttö.:) Oon ihan super onnellinen! Vaikka hieman taas mietityttää miten sydän alkaa reagoimaan näihin yöheräilyihin. Sairaalassa vauvan kans heräillessä yöllä ja päivälläkin myös alko jo lisälyönnit. Ei tosin kovin pahana, mutta tulee päivittäin jonkin verran. Toivottavasti ei pahene...:(
        Mutta täytyy koittaa ajatella positiivisesti.:) Hyviä vointeja kaikille!:)


    • äiti85

      Heippa! Mun on pakko ottaa tähän kantaa koska minulla on nyt viikkoja 35 ja kärsin jatkuvista lisälyönneistä. Hirvittää tuleva synnytys :o Miten sulla meni synnytys kolmatta odottava äiti? Kun sulla kuulosti olevan just samanlaista vaivaa kun mulla nyt.

      • äiti85

        Olitki näköjään tuohon kirjoittanutki siitä :) Huippua että synnytys meni hyvin. Miten oot nyt jaksellu?


      • kolmen mamma
        äiti85 kirjoitti:

        Olitki näköjään tuohon kirjoittanutki siitä :) Huippua että synnytys meni hyvin. Miten oot nyt jaksellu?

        Voi kun kurjaa, että kärsit samasta vaivasta.:( Se vei multa välillä ihan täysin sen odotusajan ilon ja onnen kun pelkäsin vaan, et koska sydän tilttaa. Mutta onneks sulla ei oo enään montaa viikkoa odotusaikaa jäljellä. Vaikka itsellä kyllä ne viikot tuntui silti ihan liian pitkiltä odottaa sen pelon kanssa. Päivät tuntui menevän ihan liian hitaasti. Ootko sä käyny sydänfilmissä tai ootko neuvolassa puhunu tosta vaivasta? Mä puhuin neuvolassa ja kävin myös sydänfilmissä kun mua alkoi sen verran pelottaan kun jonain päivinä niitä tuli heti aamusta tosi paljon useempi minuutissa. Sain vähän paremman mielen kun sain varmuuden että ne on tavallisia lisälyöntejä. Mutta eipä se sitä inhottavaa oloa vieny silti pois.:|
        Mutta juu,synnytys meni tosi hyvin. Mulla alko supistukset heti aamusta niin koko päivänä ei ollut juuri mitään lisälyöntejä. Eikä varsinkaan sillon sairaalassa.
        Ja nyt oon voinu hyvin. Ei oo ollu kun joskus ihan muutama lisäri. Toivottavasti ei tule enään samanlaisia päiviä kun odotusaikana.
        Kertoile miten sun loppuraskaus sujui ja miten synnytys meni sitten kun aika koittaa.:) Paljon,paljon tsemppiä ja hyviä vointeja sulle!!


      • äiti85
        kolmen mamma kirjoitti:

        Voi kun kurjaa, että kärsit samasta vaivasta.:( Se vei multa välillä ihan täysin sen odotusajan ilon ja onnen kun pelkäsin vaan, et koska sydän tilttaa. Mutta onneks sulla ei oo enään montaa viikkoa odotusaikaa jäljellä. Vaikka itsellä kyllä ne viikot tuntui silti ihan liian pitkiltä odottaa sen pelon kanssa. Päivät tuntui menevän ihan liian hitaasti. Ootko sä käyny sydänfilmissä tai ootko neuvolassa puhunu tosta vaivasta? Mä puhuin neuvolassa ja kävin myös sydänfilmissä kun mua alkoi sen verran pelottaan kun jonain päivinä niitä tuli heti aamusta tosi paljon useempi minuutissa. Sain vähän paremman mielen kun sain varmuuden että ne on tavallisia lisälyöntejä. Mutta eipä se sitä inhottavaa oloa vieny silti pois.:|
        Mutta juu,synnytys meni tosi hyvin. Mulla alko supistukset heti aamusta niin koko päivänä ei ollut juuri mitään lisälyöntejä. Eikä varsinkaan sillon sairaalassa.
        Ja nyt oon voinu hyvin. Ei oo ollu kun joskus ihan muutama lisäri. Toivottavasti ei tule enään samanlaisia päiviä kun odotusaikana.
        Kertoile miten sun loppuraskaus sujui ja miten synnytys meni sitten kun aika koittaa.:) Paljon,paljon tsemppiä ja hyviä vointeja sulle!!

        Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan! ;) Mulla siis alkoi nämä syyskuun alussa ja on jatkunut päivittäin joskus vähempänä ja sit on taas päiviä kun niitä tulee kokoajan :/ Oon neuvolassa puhunu asiasta ja käyny sisätautilääkärilläki joka määräs mulle sen 24 h nauhoituksen. Olihan siinä niitä lisäreitä reilu 10000 :o Vaarattomia kuulemma ovat mut kyllä niitä silti pelkää ja siks se synnytyski pelottaa. Tänäänki ollu tosi vaikee päivä ja tuntuu että mitään ei jaksa tehdä. Oikeesti ei inhottavempaa vaivaa voi ollakkaa :( Mut täytyy vaa mennä päivä kerrallaan.


    • SVT2

      Hei kolmen äiti, itsellä kun tulee rytmihäiriö niin se on takykardiaa eli pulssi on siinä 160-180. Se vaatii sitten rytmin käännön eli on pakko mennä srl:aan. Muutos näkyy EKG:eesä silloin, ei normitilanteessa. Yleensä saan itse rytmin normaaliksi, ohjeiden mukaan, mutta kerran kaksi vuodessa joudun menemään rytmin siirtoon.

      Ikävintä näissä jutuissa on se ettei niitä poikkeavia tuloksia näy normitilassa, itsellä meni vuosikymmeniä ennenkuin saatiin filmille, koska aiemmin takykardiat kesti niin lyhyen aikaa.

      Mutta, vaarallisia nämä eivät ole, ja tuskin teillä muillakaan täällä olevilla. Pitäisi vaan pystyä olemaan huomioimatta pulssiaan/ pumppuaan, mutta ........helppoahan se on sanoa.

      • kolmen äiti

        Äiti85: Kurjaa kun sulla on niitä noin paljon.:( Tiedän kuinka inhottavalta ne tuntuu. Mutta tosi hyvä, että oot käynyt holterissa niin on ainakin varmuus, että ovat ihan tavallisia lisälyöntejä. Toivottavasti sulla alkais ne väheneen synnytyksen lähestyessä. Tuu kertoileen miten sitten meni. Uskon, että menee hyvin! Jos jotai tuntemiksia tulee niin kerro rohkeesti sairaalassa. Oot ainakin tosi hyvässä hoidossa siellä.:)
        Onko sulla ensimmäinen raskaus vai? Mulla oli ekassa raskaudessa kaikki hyvin-ei mitään rytmihäiriöitä. Toisessa alkoi puolen välin jälkeen joka iltaiset lisälyönnit. Eli kun pääsin sänkyyn niin alkoi lisälyönnit jotka jatkui välillä aamuun asti kun heräsin. Se toi kuolemanpelkoa kun pelkäsin että yön aikana sydän tilttaa. Nyt kolmannessa alkoi tulla niitä heti aamusta lähtien mutta yleensä rauhottuivat nukkumaan mentäessä. Eli ei siis tarkoita, että kaikissa raskauksissa menisi samanlailla.
        Mutta koita jaksaa ja tsemppiä!!


      • äiti85
        kolmen äiti kirjoitti:

        Äiti85: Kurjaa kun sulla on niitä noin paljon.:( Tiedän kuinka inhottavalta ne tuntuu. Mutta tosi hyvä, että oot käynyt holterissa niin on ainakin varmuus, että ovat ihan tavallisia lisälyöntejä. Toivottavasti sulla alkais ne väheneen synnytyksen lähestyessä. Tuu kertoileen miten sitten meni. Uskon, että menee hyvin! Jos jotai tuntemiksia tulee niin kerro rohkeesti sairaalassa. Oot ainakin tosi hyvässä hoidossa siellä.:)
        Onko sulla ensimmäinen raskaus vai? Mulla oli ekassa raskaudessa kaikki hyvin-ei mitään rytmihäiriöitä. Toisessa alkoi puolen välin jälkeen joka iltaiset lisälyönnit. Eli kun pääsin sänkyyn niin alkoi lisälyönnit jotka jatkui välillä aamuun asti kun heräsin. Se toi kuolemanpelkoa kun pelkäsin että yön aikana sydän tilttaa. Nyt kolmannessa alkoi tulla niitä heti aamusta lähtien mutta yleensä rauhottuivat nukkumaan mentäessä. Eli ei siis tarkoita, että kaikissa raskauksissa menisi samanlailla.
        Mutta koita jaksaa ja tsemppiä!!

        Voitaisko kirjoitella sähköpostin välityksellä kolmen äiti, kun minusta tuntuu et haluaisin jutella tästä sun kanssa ihan rauhassa?:) Mun s.posti on: [email protected]


      • äiti85
        äiti85 kirjoitti:

        Voitaisko kirjoitella sähköpostin välityksellä kolmen äiti, kun minusta tuntuu et haluaisin jutella tästä sun kanssa ihan rauhassa?:) Mun s.posti on: [email protected]

        Ja mulla siis tämä on kolmas raskaus. Sullaki näköjään kolmas ollu pahin lisälyöntien suhteen :/


      • kolmen äiti
        äiti85 kirjoitti:

        Ja mulla siis tämä on kolmas raskaus. Sullaki näköjään kolmas ollu pahin lisälyöntien suhteen :/

        Moi, mä kirjottelin sulle sähköpostia. Vastaile kun ehdit. Tsemppiä synnytykseen!:)


      • äiti85
        kolmen äiti kirjoitti:

        Moi, mä kirjottelin sulle sähköpostia. Vastaile kun ehdit. Tsemppiä synnytykseen!:)

        Miksihän mun s.postissa sitä viestiä ei ollu? :/


      • kolmen äiti
        äiti85 kirjoitti:

        Miksihän mun s.postissa sitä viestiä ei ollu? :/

        Sori, en oo huomannut käydä täällä kun oon odottanu sulta sähköpostia.:( Siis laitoin nyt uudestaan tohon osoitteeseen sen viestin kun aiemmin. Tuohon sen laitoin.
        Viesti lähetetty onnistuneesti

        [email protected]

        Ilmottele jos ei vieläkään tuu niin voin antaa omani.
        Hyvää joulua ja tsemppiä synnytykseen!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe